Mohikaanilta pyydän

ekivaari

täsmennystä väitteeseensä, että "Raamatun mukaan ekivaari ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä"!

MIHIN KOHTAAN Raamattua sellainen väite on kirjoitettu?

Olen eräälle kaltaisellesi ihmettelijälle noin kolme vuotta aiemmin jo selittänyt PH;llä täyttymisen ja PH;stä osallisuuden eroa näin:

Kirjoittanut: ekivaari 12.3.2005 klo 22.03

"tiedät kai että näillä palstoilla on monenmoista irvailijaa, enkä tällä hetkellä ole niin täynnä Pyhää Henkeä, että olisin valmis toisten julkisesti riepoteltavaksi! Hengen täyteys tai sen puute tulevat kyllä esille arkielämän koetuksissa.

Mutta on eri asia olla osallinen Pyhästä Hengestä ja eri asia olla täynnä Pyhää Henkeä. Osallisuus PH;stä merkitsee, että tietää Jumalan tahdon, mutta ei ehkä ole voimaa sen toteuttamiseen. Olla "täynnä Pyhää Henkeä", merkitsee, että on valmis tekemään Jumalan tahdon oman henkensä uhallakin. Vertaa Stefanuksen kivitys!"""

Pyhästä Hengestä osallinen siis tietää Jumalan tahdon, mutta ei ole voimaa sen toteuttamiseen. Olla "täynnä Pyhää Henkeä" merkitsee sitä, että on Jumalan tahdon tekemiseksi myös valmis luopumaan irti tästä maallisesta majasta, jos se osoittautuu Jumalan tahdoksi!

Stefanuskin puhui kivisateessa ihan ymmärrettävää kieltä eikä mitään käsittämätöntä mongerrusta, jota hän saattoi puhella aikaisemmin itsekseen oman sisimpänsä rakennkseksi. Vertaa

1. Kor. 14:4
"Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa."

Mohikaani! Perustelepa nyt sitten Raamatulla omat väitteesi yhtä yksityiskohtaisesti ja selvästi, kuin minä olen tähän Raamatulla perustellut omat näkökantani!

7

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Sehän tässä onkin, kun sinä yrität selittää Raamatulla omaa kantaasi ja omaan ymmärrykseesi prustuvaa uskomustasi.

* Jumalan armosta itse uskon mitä Jumala sanssaan opettaa, enkä perusta omaan ymmärrykseeni miten minkäkin asian Raamatusta ITSE ymmärrän.

* Mutta Paavalikin sanoo, että hän ei väsy toistamasta yhä uudelleen näitä samoja asioita, ettäs oppisitte tuntemaan Herran mielen.

* Kyllä Raamatu opettaa ihan selvästi, koska on saanut Pyhän Hengen kasteen, ja sen merkkinä on kielillä puhuminen.

* Pyhän Hengen kaste ei ole sama kuin uudestisyntymisessä saadaan Pyhän Hengen sinetti, joka sanoo "Abba Isä"! Ja on pelastus varmuus, Henki rinnassani todistaa, että olen Jumalan lapsi! Tämä kokemus on yhtä kuin uudestisyntyminen.

*Ja tämä uudestisyntminen on välttämätön, ennenkuin voi saada Pyhän Hengen täyteyden. PH:en kasteen voi saada heti uudestisyntymisen yhteydessä, (itselleni tapahtui juuri näin) tai sitten myöhemmin, ihan koska tahansa. Vesikaste ei ole mikään ehto, saada PH:ki. PH:en voi saada vaikka kastealtaassa, sellaistakin on tapahtunut.

* Ja Sana opettaa selvään, että jokainen PH:llä täyttynyt saa puhua kielillä, joko ainoastaan sen yhden kerran PH:llä täyttyessään, mutta useimmin kielillä puhuminen jää armolahjana saajalleen, ja hän voi ja saa puhua kielillä ihan milloin ja koska ja missä tahansa, sillä henget on alamisia sen saajalle.

* Apt 2 kerrotaan siitä, kun Pyhä Henki vuodatettiin seurakunnan ylle. Jerusalemissa jossain yläsalissa oli opetuslapset vaimoineen koolla ja istuivat, he odottivat Herran heille antamaa lupausta lähettä heille Pyhä Henki.

* Ja heidän odotus palkittiin runsaasti.

* ""

* Ja Luukas vakuuttaa, että kaikki mitä hän kirjoittaa ovat vakaat ja todet.

"”

* Kysyn ekivaari, OLETKO SINÄ SAANUT TÄMÄN LUVATUN PYHÄN HENGEN KASTEEN.

• OLEN SAANUT PYHÄN HENGEN KASTEEN, enkä tarvitse ketään sen saamisesta kuulustella, jos tiedän hänen ylistävän Jumalaa millä kielellä tahansa, sillä jo Micael Agricola puolusti suomen kieltä katolisten latinaa vastaan, että:

"Kyllä se käsittää suomen kielen, joka ymmärtää kaikkien mielen"!

2. Kor. 3:17
      "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus" puhua sillä kielellä, mikä kenelläkin tulee sujuvimmin suusta ulos, etkä sinä, Mohikaani, voi toisia määräillä, vaikka pyritkin keskustelukumppaneitasi dominoimaan ja suohon laulamaan!

1. Kor. 14
      10 "Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä."

Toistan vielä, että Paavalin neuvojen mukaan voi itseksensä oman itsensä rakentumiseksi lorutella millä kielellä tahansa, joka tapahtuu itsensä rakentumiseksi, mutta seurakunnan rakennukseksi on hyödyllisempää puhua ymmärrettävää kieltä Pyhässä Hengessä.

Kirjoitit näin, Mohikaani:

"""* Pyhän Hengen kaste ei ole sama kuin uudestisyntymisessä saadaan Pyhän Hengen sinetti, joka sanoo "Abba Isä"!"""

Nyt sinä kyllä revit Pyhän Hengengenkin moneksi kapppaleeksi, niin kuin Luther repi uskonsa "ensimmäiseen, toiseen, kolmanteen jne. uskonkappaleeseen!

Onneksi tähähänkin on neuvo Paavalilta, että:

1. Kor. 12:11
      "Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo", ja Paavali opetti PH;n olevan sama kuin sinetti:

Ef. 4:30
      "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."

Sama Pyhä Henki on annettu sinetikse sekä Poikaan että meihin Jumalan omaisuuden merkiksi:

Joh. 6:27
      "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

• Mohikaani_27

* Tämä nyt vaan todistaa sen, että et valitettavasti ymmärrä Pyhästä Hengestä niikuin tulee, vaan luulet olevasi oikeassa omilla päätelmilläsi.
        * Tiedän, että opetukseni Pyhästä hengestä on Raamatun opinmukainen.
        * Ja tuo selittelysi osoittaa kiistattomasti, että et tunne, etkä ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.
        * Jopa epäilen oletko edes Jeesuksen opetuksen mukaan , uudestisyntynyt? Sillä jos olisit Pyhän Hengen sinetti sydämessäsi, sinä tietäisit ja sinä uskoist, ja sinä ymmärtäisit, Pyhän Hengen osallisuuden ja olevan juuri Hän, ja toimii juuri niikuin olen tässä Raamatulla asiani todistanut, mutta nyt sinä kiellät Jumalan voiman, persoonan, Pyhän Hengen.
        * Tarkoittaa sitä, että alennat Hänet tavallisen hengen tasolle, et hyväksy, että Hän voi kastaa ja antaa armolahjoja. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama, Jumalan Pyhä Henki. Että en missään nimessä "revi" PH:ä ollenkaan, tunnusta Hänet Jumalan kolmanneksi persoonaksi, Pyhällä Hengellä kastajaksi, Opettajaksi, uudestisynnyttäjäksi, Puollustajaksi, Rakkauden ja rauhan ruhtinaaksi, Hengeksi, joka ohjaa sielut Jeesuksen luokse.
        Pyhä Henki on Jumala, siinä kuin Isä ja Poikakin!
        * Yhdessä kolmiyhteinen yksi Jumala.
        * En tällä mitenkään hyökkää sinua kohti, enhän nyt toki. Pyhän Hengen kautta vaan tiedän asiani totuudeksi, siitä, mitä Raamattu opettaa Pyhästä Hengestä.
        * Sinä saat pitää ihan vapaasti oman uskomuksesi, se ei minun uskoani mitenkään horjuta eikä vaikuta siihen, minkä oiekasi tiedän. Uskon Jumalan sanaa enemmän kuin yhdenkään ihmisen selostuksia, olkoon kuka hyvänsä.
        * Toivon ainoastaan, että tulisit tuntemaan Jumalan ja Hänen Pyhän Henkensä Jeesuksen kautta, niikuin evankeliumi sen opettaa.
        * Minulle on ihan turhaa mitään muuta oppia yrittää todistaa, ei edes Raamatulla, ei vaikka enkeli taivaasta tulisi muunlaisen evankelimin kanssa, kuin minkä olen Raamatusta oppinut tuntemaan Pyhän Hengen opettamana.
        * En ole mikään itsevarma rehvastelija, vaan uskon nöyrästi sen mitä Raamattu ilmoittaa, lisäämättä siihen yhtään mitään omaa.
        * Siksi olen siitä varma, ja luotan Jumalan sanan opetukseen, enkä siis ole kenenkään opetuksen tarpeessa evankeliumiin nähden, Jumalan armosta olen se mikä olen! Kunnia Jeesukselle Kristukselle, Jeesus on Herra!

• ällikkä
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Tämä nyt vaan todistaa sen, että et valitettavasti ymmärrä Pyhästä Hengestä niikuin tulee, vaan luulet olevasi oikeassa omilla päätelmilläsi.
        * Ja tuo selittelysi osoittaa kiistattomasti, että et tunne, etkä ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.
        * Jopa epäilen oletko edes Jeesuksen opetuksen mukaan , uudestisyntynyt? Sillä jos olisit Pyhän Hengen sinetti sydämessäsi, sinä tietäisit ja sinä uskoist, ja sinä ymmärtäisit, Pyhän Hengen osallisuuden ja olevan juuri Hän, ja toimii juuri niikuin olen tässä Raamatulla asiani todistanut, mutta nyt sinä kiellät Jumalan voiman, persoonan, Pyhän Hengen.
        * Tarkoittaa sitä, että alennat Hänet tavallisen hengen tasolle, et hyväksy, että Hän voi kastaa ja antaa armolahjoja. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama, Jumalan Pyhä Henki. Että en missään nimessä "revi" PH:ä ollenkaan, tunnusta Hänet Jumalan kolmanneksi persoonaksi, Pyhällä Hengellä kastajaksi, Opettajaksi, uudestisynnyttäjäksi, Puollustajaksi, Rakkauden ja rauhan ruhtinaaksi, Hengeksi, joka ohjaa sielut Jeesuksen luokse.
        * En tällä mitenkään hyökkää sinua kohti, enhän nyt toki. Pyhän Hengen kautta vaan tiedän asiani totuudeksi, siitä, mitä Raamattu opettaa Pyhästä Hengestä.
        * Sinä saat pitää ihan vapaasti oman uskomuksesi, se ei minun uskoani mitenkään horjuta eikä vaikuta siihen, minkä oiekasi tiedän. Uskon Jumalan sanaa enemmän kuin yhdenkään ihmisen selostuksia, olkoon kuka hyvänsä.
        * Toivon ainoastaan, että tulisit tuntemaan Jumalan ja Hänen Pyhän Henkensä Jeesuksen kautta, niikuin evankeliumi sen opettaa.
        * Minulle on ihan turhaa mitään muuta oppia yrittää todistaa, ei edes Raamatulla, ei vaikka enkeli taivaasta tulisi muunlaisen evankelimin kanssa, kuin minkä olen Raamatusta oppinut tuntemaan Pyhän Hengen opettamana.
        * En ole mikään itsevarma rehvastelija, vaan uskon nöyrästi sen mitä Raamattu ilmoittaa, lisäämättä siihen yhtään mitään omaa.
        * Siksi olen siitä varma, ja luotan Jumalan sanan opetukseen, enkä siis ole kenenkään opetuksen tarpeessa evankeliumiin nähden, Jumalan armosta olen se mikä olen! Kunnia Jeesukselle Kristukselle, Jeesus on Herra!

asioita jotka eivät ole peräisin raamatusta, Miksi?

• ällikkä
        Mohikaani_27 kirjoitti:

asioita jotka eivät ole peräisin raamatusta, Miksi?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

mitä kiellät olevasi, "itsevarma rehvastelija":

""* En ole mikään itsevarma rehvastelija, vaan uskon nöyrästi sen mitä Raamattu ilmoittaa, lisäämättä siihen yhtään mitään omaa.
        * Siksi olen siitä varma, ja luotan Jumalan sanan opetukseen, enkä siis ole kenenkään opetuksen tarpeessa evankeliumiin nähden,"""

Nuo kirjoittamasi lauseet ovat pahasti ristiriidassa keskenään, kun ensin kiellät olevasi itsevarma ja jo seuraavassa lauseessa ilmoitatkin olevasi varma! Olet kuin tuulisen hyppyrimäen tuuliviiri, joka pyörii vuoroin myötä- ja vuoroin vastäpäivään."

Et kuitenkaan usko Jumalan tahdon mukaista kaikkien pyhien yhteyttä[Joh.15:1-6 | 17:21-23 | etkä sitä, että Jumala on tekevä aikojen saatossa kaikki yhdeksi. Kolminaisuudesta ja persoonista ei Raamattu puhu yhtikäs mitään!

Pyhä Henki ei ketään kasta, vaan se on Jumala, joka kastoi ja voiteli ensin Poikansa Jeesuksen, välimiehen, Pyhällä Hengellä ja voimallaan:

Ap. t. 10:38
        "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen".

Ja Jeesus, Jumalan Voideltu sana, kastaa meidät:

Joh. 1:33
        "Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'."

• ihan hyvä että mietitte näitä asioitta,ja aika pitkälle olette rakentavassa hengessä näin tehnyt,mitä nyt itse olen huomanut,Mutta muistuttan että oleete veljiä Kristuksessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      131
      6468
    2. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      73
      6402
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      378
      6236
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      347
      4026
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2462
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2379
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      131
      1466
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1374
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      193
      1175
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      990
    Aihe