Ongelmani on seuraava. Exä omistaa autonsa jonka rekisteriotteessa olen haltijana. Auton liikennevakuutus on minun vakuutukseni ja Exä ei ole ollut suostuvainen tekemään haltijan muutosta ja omaa vakuutusta. Selvä motiivi tähän on bonukset jotka tiputtavat maksua reippaasti. Nyt laskut tipahtelevat minulle ja joudun niitä toimittelemaan entiselle. Koska liikennevakuutus on lakisääteinen ei sitä voi minun toimesta mitätöidä. Asia on nyt roikkunut pari vuotta ja oman auton takia tulen siirtämään bonukseni siihen. Pelkona on sitten nuo hänen maksunsa, jos hän jättää ne maksamatta (niitähän karhutaan sitten minulta). Kuinka päästä eroon koko autosta ja vakuutuksesta????
Kunka mitätöidä liikkennevakuutus
5
673
Vastaukset
- Keksitään jotain
Käy pöllimässä kilvet siitä autosta, ja vie katsastusasemalle rekisteristä poistettavaksi. Pyydä siitä todistus vakuutusyhtiötä varten.
Toisaalta voisit siirtää bonukset uuden auton vakuutuksiin ja jos et vanhasta pääse irti, niin muuta se seisonta vakuutukseksi. Tee vielä ilmoitus ake:en, että auto seisoo. Maksakoon exä sakkonsa jos ajelee sillä.
Jos haluat kiusaa tehdä, hommaa auton avaimet ja hae auto käyttöösi, mitä yllättävimpinä aikoina.
Sinua ei voida syyttää auto varkaudesta, kun olet haltija. Pistä exälle luu kurkkuun.- jep jep
Auto on sun, sinä päätät mitä sillä tehdään. Exällä ei ole asiaan osaa eikä arpaa. Hankkikoon oman auton ja vakuutuksen. Jos kerran sitä niin tarttee (esim. työmatkoihin), niin on sillä varaa omakin rottelo hommata.
Kysy vakuutusyhtiöstäsi neuvoa. Itse koittaisin päästä koiko pirssistä eroon, niin ei olis mitään mistä enää kinastella.
- terävä
Asian voi hoitaa katsastuskonttorissa tekemällä siellä ilmoituksen siitä että on luovuttanut auton takaisin omistajalleen. Murheet siirtyy omistajalle.
- Mico
Siinähän naurat jos ajaa ja kärähtää poliisille!!
Ei tarvi kuin puhelin soitto vakuutusyhtiöön ja ilmoitat että auto seisonnassa seuraavan vuoden ....- Hups
Haltijahan siinä kärsii, jos laittaa auton seisontavakuutukseen ja se tavataankin liikenteestä. Maksu on moninkertainen verrattuna nyt maksettavaan vakuutusmaksuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078