Credit24 toiminta

Sami.K-H

Hei!

Rupesin tässä miettimään että onko moinen toiminta täysin laillista?

Hain lainaa Credit24-nimisestä pikavippipaikasta 100euroa. He olivat kuitenkin laittaneet tuon 100euroa tililleni kahteen kertaan ja en sitten edes tienny, mistä toinen 100euronen oli tullut kun oli liikennettä noiden pikavippi-firmojen kautta paljon.
Rahat tuli kuitenkin kulutettua ja muutaman päivän päästä kotiin tupsahti kirje, jossa erhe kerrottiin ja pyydettiin palauttamaan ylimääräinen 100euroa heidän tilille. En reagoinut viestiin mitenkään ja noin viikko kului kunnes sain puhelimeeni TEKSTIVIESTIN jossa sanottiin että MINUN tulisi soittaa heillepäin mutta ei sanottu tarkemmin, minkä asian tiimoilta, jätin soittamatta.
Taas menee noin viikko ja kotiini tuli toinen kirje että sinuun on nyt oltu yhteyksissä kirjeitse ja tekstiviestitse. Kirjeen lopussa oli summa 100e mikä tulisi palauttaa ja päivä milloin rahan on OLTAVA tilillä, muuten laittavat laskun eteenpäin ja siitä alkaa korot juoksemaan.
Tuli vaan mieleeni että voiko noin tehdä? Eikö asiakkaaseen tulisi olla vähintään yhteydessä puhelimitse ihan keskustelemalla? mitä jos olisin ollut viettämässä 3kk lomaa Bahamalla?

-Sami

6

2471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saanut....

      perusteetonta etua ja sinun on se palautettava. Oma mokasi, jos pikavippeilet niin ahkerasti, ettet edes itse pysy kärryillä. Ovat olleet varsin kärsivällisiä, kun parikin kirjettä laittaneet.

    • mikset soita tai vastaa

      Kerroit itse että he ovat yrittäneet sinua tavoittaa muttet ole soittanut ja yrittänyt ratkaista tuota ongelmaasi heidän kanssa. Paha siinä on sun kanssa puhelimessa olla jos et itse sitä halua.

      Miksi alun perin menit sen satkun tuhlaamaan mikä oli vahingossa sulle tullut? Tyhmyydestä sakotetaan!

      Miks edes lainasit mitää rahaa jostai vippifirmoilta? Se jos mikä on kallista rahaa..järkevämpi sun pitää pahan päivän varalle satku tilillä jos on tarvetta...mutta ei kai nykynuoriso osaa hoitaa raha-asioita kun on kauhalla annettu lapsuudessa niin ovat poloiset ihan onnettomia sitten kun muuttavat äidin helmoista omaan kotiin ja pitäs itse maksaa elämänsä...säälittävää!

    • Juuri niin

      "ja muutaman päivän päästä kotiin tupsahti kirje, jossa erhe kerrottiin ja pyydettiin palauttamaan ylimääräinen 100euroa heidän tilille. En reagoinut viestiin mitenkään"

      Miksi et reagoinut?

      "ja noin viikko kului kunnes sain puhelimeeni TEKSTIVIESTIN jossa sanottiin että MINUN tulisi soittaa heillepäin mutta ei sanottu tarkemmin, minkä asian tiimoilta, jätin soittamatta."

      No just niin. Ja JOS olisivat soittaneet sinulle, niin sitten olisit tullut tänne valittamaan että Credit 24:stä soitetaan sinulle, kun olet pahassa paikassa, etkä voi puhua, ja tunnet että sinua ahdistellaan. Jälleen: miksi et soittanut?

      "Eikö asiakkaaseen tulisi olla vähintään yhteydessä puhelimitse ihan keskustelemalla?"

      No sitähän he juuri yrittivät! Mikä ihme tässä on niin vaikeaa? Firmahan toimi fiksusti kun antoi sinun valita keskustelun ajankohdan ja paikan!

      Eikä herralle sittenkään kelvannut.

      Kuule, anna tämän mennä ihan vaan perintään. Tuollaiselle kuin sinulle ovat luottotiedot turhat. Menevät ne kuitenkin jossain vaiheessa, niin mieluummin sitten nyt, ennen kuin saat lisää vahinkoa aikaiseksi.

    • pikkuinen elämä opettaa

      et sää varmaa olis Bahamalla jos sun tarttee pikavippejä käyttää. Olet saanut rahat perusteettomasti niin tottakai sun täytyy rahat palauttaa heti.

      • mutta jotenkin ymmärrän

        tätä velikultaa. Jos asia olisi toisinpäin,
        kuten monasti on.
        Minä kohdallani maksoin eräälle yhtiölle vahingossa yhden laskun kahteen kertaa.
        Ja parin viikon päästä huomasin.
        Soitin ja asia näkyi kyllä heillä,
        pyydettiin soittamaan viikon päästä.
        Silloin on eräs tietävä paikalla.
        Minä soitin tämän jälkeen vielä kahdesti, ennen
        kuin asia oli ok.
        Ja lisäksi minulle kerrottiin, että joudun maksamaan
        käsittelymaksua 8euroa. Rahasta, joka oli n.k. minun. Eli tämä yhteiskunta on aina vaan isojen.
        Jos maksat myöhässä, saat takkisi- jos maksat liikaa , turpiin tulee siinäkin. Eli .. loput saatte päätellä !!!!!


    • asiatkunnossa

      Juridisesti riittää näytöksi yhteydenpidosta lähetetty kirje osoitteeseen missä olet kirjoilla kirjeen lähettämispäivämääränä. Tämän voi tarvittaessa esittää oikeudessa todisteena. Puhelinsoitto ei todista, että sinuun oltaisiin oltu yhteydessä ollenkaan. Koska olet tästä asian kirjallisesta käsittelystä nyt "loukkaantunut", epäilen sinun omaa vilpittömyyttäsi asian hoidossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe