Korkea verenpaine (alapaine)

jonna23v

Heippa!
Kysyisin sellaista kun mulla mitattiin neuvolassa kaksi viikkoa sitten verenpaine ja terveydenhoitaja joutui ottaa 3 mittauksen ja aina oli tuo alapaine vähän korkea..Soitin sitten verenpaine hoitajalla ja se käski mitata kotona ja seurailla..
Nyt olen saanut kotona myös korkeahkoja tuloksia...mm.129/86, 131/91, 136/81, 129/94 on viimeisin mittaus..

Meinaan nä'yttää noita tuloksia lääkärille kun meen toisesta asiasta ensi viikolla...

Mutta mitä mieltä ootte noista tuloksista???

2

2442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outo Attraktori

"Verenpaine on normaali, kun se on alle 130/85 mmHg (millimetriä elohopeaa). Verenpainetaso on tyydyttävä välillä 130–139/85–89 ja koholla, kun paine on 140/90 tai enemmän"

Lähde: terveyskirjasto

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=dlk00034&p_artikkeli=dlk00034

eli kyllä nuo sun paineet on koholla, jos saat yli 90 tuloksia alapaineelle. Olethan istunut rauhassa muutaman minuutin ennen mittauksen ottamista? Kannattaa myös ottaa kaksi mittausta 2--3 minuutin välein odotellen rauhallisesti (se jälkimmäinen on yleensä matalampi ja siten "todellisempi").

Yllättävä tieto oli työpaikkalääkärini toteama juttu (joka on mainittu tuossa artikkelissakin), että lakritsi kohottaa verenpainetta. Eli kaikki mustat irtokarkit meni pannaan...

• nyt niin

korkeet ole!
      Minulla oli viime mittaus 129/102 ja asialle ei tehty mitään, pitää vaan välillä käydä kahtomassa uudestaan, olen pari kertaa tuon jälkeen käynyt ja tulos 128/99, 135/101 olin kyllä tässä jonkun aikaa sitten kotiseurannassa ja alussa paineet oli tota luokkaa ja kolme viikkoa seurannan jälkeen paineet oli 120/85 luokkaa.. Jännää että ne taas on noin noussu? Olen kovasti miettinyt mistä se vois johtua, onkohan unenvajaus, lihasjännitys, jännitys, purenta? minulla on myös paljon kipuja, alaselässä on nikama liikkunut sentin taaksepäin ja nyt se painaa mun selkäydinkanavaa ja se taas aiheuttaa kovaa kipua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe