Heippa!
Kysyisin sellaista kun mulla mitattiin neuvolassa kaksi viikkoa sitten verenpaine ja terveydenhoitaja joutui ottaa 3 mittauksen ja aina oli tuo alapaine vähän korkea..Soitin sitten verenpaine hoitajalla ja se käski mitata kotona ja seurailla..
Nyt olen saanut kotona myös korkeahkoja tuloksia...mm.129/86, 131/91, 136/81, 129/94 on viimeisin mittaus..
Meinaan nä'yttää noita tuloksia lääkärille kun meen toisesta asiasta ensi viikolla...
Mutta mitä mieltä ootte noista tuloksista???
Korkea verenpaine (alapaine)
2
2438
Vastaukset
- Outo Attraktori
"Verenpaine on normaali, kun se on alle 130/85 mmHg (millimetriä elohopeaa). Verenpainetaso on tyydyttävä välillä 130–139/85–89 ja koholla, kun paine on 140/90 tai enemmän"
Lähde: terveyskirjasto
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=dlk00034&p_artikkeli=dlk00034
eli kyllä nuo sun paineet on koholla, jos saat yli 90 tuloksia alapaineelle. Olethan istunut rauhassa muutaman minuutin ennen mittauksen ottamista? Kannattaa myös ottaa kaksi mittausta 2--3 minuutin välein odotellen rauhallisesti (se jälkimmäinen on yleensä matalampi ja siten "todellisempi").
Yllättävä tieto oli työpaikkalääkärini toteama juttu (joka on mainittu tuossa artikkelissakin), että lakritsi kohottaa verenpainetta. Eli kaikki mustat irtokarkit meni pannaan... - nyt niin
korkeet ole!
Minulla oli viime mittaus 129/102 ja asialle ei tehty mitään, pitää vaan välillä käydä kahtomassa uudestaan, olen pari kertaa tuon jälkeen käynyt ja tulos 128/99, 135/101 olin kyllä tässä jonkun aikaa sitten kotiseurannassa ja alussa paineet oli tota luokkaa ja kolme viikkoa seurannan jälkeen paineet oli 120/85 luokkaa.. Jännää että ne taas on noin noussu? Olen kovasti miettinyt mistä se vois johtua, onkohan unenvajaus, lihasjännitys, jännitys, purenta? minulla on myös paljon kipuja, alaselässä on nikama liikkunut sentin taaksepäin ja nyt se painaa mun selkäydinkanavaa ja se taas aiheuttaa kovaa kipua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803