Minä sivari...

New

olen ollut myös armeijassa mutta lopetin se kun ei ollut minun juttu... Tiedän että saattaa aiheuttaa ongelmia töiden haussa ja niin pois päin, omapahan on ongelmani. kaverit suhtautui valintaani hyvin... ja sitten se asia mihin kaipaan mielipiteitä. Ammatti auto-asentaja ja olen pelleilyt aseiden kanssa pienen ikäni, enkä ole kovin suvaitsevainen ulkolaisten ja homojen suhteenkaan ehkä olen hieman erillainen sivari...? ps. armeija olisi ollut lyhyempi vaihto ehto. saa kommentoida ja pitääkin

6

679

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1sivari

Muistathan että vuosittain sivariin hakeutuu yli 2000 miestä. Heistä varmasti monet ovat työelämässä johtavassa asemassa ja kun ovat ottamassa töihin ihmisiä niin sivarius saattaakin olla vain plussaa työnhakijan ominaisuuksissa!

• grad

työhönottohaastatteluista on johtajien asenteista jäänyt vahvasti sellainen tuntuma, että asevelvollisuus on syytä olla käytynä ja mielellään reserviupseerikoulukin.

Tosin olen hakenutkin keskijohtoon, enkä tsupparin hommiin. Niihin kelvannee mikä tahansa poninhäntähiippari.

• mulkk

Edellistä työpaikaa hakiessani pomo(reservin kapteeni) kysyi haastattelussa,että olenko käynyt intin...vastasin ,että en johon pomo,että miksi?No selitin siinä sitten pohjia myöden tuntoni jonka jälkeen pomo vaan totes ,että ok.

Eli mun mielestä kun asian perustelee kunnolla niin ei pitäis olla mitään ongelmia.

P.S.Sain kyseisen työpaikan!

• Sivarj

Näinhän se on. Jos on mennyt sivariksi niiden syiden takia jotka laissa annetaan eli eettiset tai uskonnolliset omantunnonsyyt ja osaa perustella niin kyllä järki-ihminen sen tajuaa.

• Vau

Hei tosi hienoa! Eli ei kannata kainostella. Työhönottotilanteessa on varmasti etua jo siitäkin, että saa suunsa auki, vaikka vastapuolen reaktio arveluttaisi. Ja kun perustellaan todellisilla syillä, niin kenellekään ei jää sitä valitettavan yleistä kuvaa että sivarit ei mene armeijaan, koska heitä ei huvita tai pelottaa.

Armeijasta saadusta johtajakoulutuksesta varmasti on etua (Aukin/Rukin käyneillä), jos hakee esim. johtotehtäviin, mutta jos on muuten pätevä ja kunnollisen kaupallisen alan koulutuksen hankkinut, niin tuskin se siihen kaatuu. Harvoin kuitenkaan kahta täsmälleen samanlaista hakijaa sattuu paikalle, nin että toisella upseerikoulutus, toisella ei. Ja voihan sivarikin olla saanut hyödyllisiä taitoja sivariaikanaan jos on ollut esim. jossain virastossa tai ministeriössä palveluksessa.

• Miba
        Vau kirjoitti:

Hei tosi hienoa! Eli ei kannata kainostella. Työhönottotilanteessa on varmasti etua jo siitäkin, että saa suunsa auki, vaikka vastapuolen reaktio arveluttaisi. Ja kun perustellaan todellisilla syillä, niin kenellekään ei jää sitä valitettavan yleistä kuvaa että sivarit ei mene armeijaan, koska heitä ei huvita tai pelottaa.

Armeijasta saadusta johtajakoulutuksesta varmasti on etua (Aukin/Rukin käyneillä), jos hakee esim. johtotehtäviin, mutta jos on muuten pätevä ja kunnollisen kaupallisen alan koulutuksen hankkinut, niin tuskin se siihen kaatuu. Harvoin kuitenkaan kahta täsmälleen samanlaista hakijaa sattuu paikalle, nin että toisella upseerikoulutus, toisella ei. Ja voihan sivarikin olla saanut hyödyllisiä taitoja sivariaikanaan jos on ollut esim. jossain virastossa tai ministeriössä palveluksessa.

Kaveri voi olla sivari, homo, musta, mustalainen
        tai ihan mikä vaan kuhan toimii yhteiskunnan sääntöjen mukaan.Eikä tyrkytä omia uskomuksiaan muille. On hyvä että Intiin nykyään yritetään valita ne kaverit ketä kiinostaa ja taas muut saa
        jatkaa opiskelua, vahinko että ei ihan ole päästy siitä ajatuksesta että olisi pakko käydää inttiä
        vaan yritetään pakotaa kaverit sinne.
        Oon työtehtävissä ja muutenkin törmännyt sivareihin ja mustalaisiin ja niistäkin löytyy
        ihan asiallisia kavereita, ikävä vaan että sit se pieni riehuja porukka pilaa koko ryhmän maineen.
        Jos Joskus tulisi viellä iso sota niin luulisin että moni sivari teksi asiat erilailla.
        Hyvää syksyy kaikille Miba

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2581
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2297
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe