ÄITI 93 v.

Mitä lahjaksi?

Aina kukkia, yöpaitoja ym.
Mitä ihmettä valitsisi tänä vuonna? Auta valinnassa, kiitos!

7

1882

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • celi

jos äitisi on vanhainkodissa/palvelutalossa ym. niin kysäse hoitajilta mitä äitisi tarvitsee...ne kyllä tietävät. itse vanhustyötä tekevänä omaiset kysyvät harvoin, että mitä äiti/isä tarvii.

• voi voi kylläkin

ja jos kysyy mitöä haluais, vastaa; ei mitään!

• siruna

mene hänen kanssa sinne juttele arkisia asioita.
      Leikkaa kynnet (kaikki) siisti hiukset.
      Ole lähellä:-D
      Taikka anna lahjakortti hierojalle,jalkahoitoon jne.
      Jos teitä on monta osallista niin menkää kylpylään
      viikonlopuksi tai alkuviikosta,kun on vähemmän väkeä.
      Omaa äitiä ei enää ole. Sinulla on pidä yhteyttä
      mahdollisimman paljon. Halaa lähtiessä :-D

• kedonkukkanen

sinulta. Kunnioitettava ikä viestin aloittajan äidillä. Turhaa on mitään krääsää ostaa kaappeihin. Lähellä oloa ja välittämistä he kaipaavat eniten.

• yks nainen

Miten 93-vuotias kestäisi saunan kuumuuden. Aika riskaapelia mun mielestä. Osaako hieroja hieroa varovasti jos ikää noin paljon jo. Miten 93 vuotias liikkuu kylpylässä? Voi liukastuakin helposti ellei joku ole koko ajan käsipuolessa kiinni. Ellei oo teräskunnossa. Muuten varmaan hyviä ehdotuksia.

• Anna aikaasi..

Niin..ostolahjan keksiminen nuin vanhalle on hyvin vaikeaa, mutta elämyslahjan ei. Anna aikaasi hänelle, kun sinulla vielä on elämäsi tärkein henkilö lähelläsi. Voisit viedä hänet kävelylle ulos nauttimaan keväästä ja mikä ihaninta, niin pieni eväsretki luonnon helmassa. Kahvit termarissa ja eväät korissa. Riippuu tietenkin äitisi kunnosta. Eli lahja olet sinä itse, mitä keksitkin, niin äitisi on tyytyväinen.

• omaishoit.

Minä ajattelin tuoda äidin kotiini ja teen hyvää ruokaa ja suuren kakun.
      Omat lapset tulee kotiin myös viikonlopuksi.
      Aikaisemmin olen tehnyt kakun aina äidille ja ootellut, että muutkin äidin lapset tulisivat käymään, mutta moneen vuoteen eivät ole äitienpäivänä käyneet ja kakku on syöty melkein kahdestaan tai minun perheen kanssa.

Yhdessäoloa meillä on joka päivä, niinpä nytkin jos ilma on hyvä, ehkä syödään patiolla ulkona tai muuten ulkoillaan.

Kaikesta parhain lahja vanhukselle on, että käytäis tapaamassa ja jos on vanhainkodissa/palvelutalossa jos mahdollista ulkoilua, koska se on harvinaista herkkua tänäpäivänä.

Kaikki "krääsä" on turhanpäiväistä, tietysti kukatkin piristää jos ei ole allergiaa.

Tiedän kokemuksesta miten vanha äiti kaipaa lapsiaan, etenkin äitienpäivänä ja mikä pettymys onkaan jos lapset ei käy.

Hyvää tulevaa Äitienpäivää!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5626
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4307
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2926
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      171
      2254
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1946
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1804
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      998
    Aihe