Olipa jymyuutinen katsella ja kuunnella 6.4.2008 DN:n video osoitteesta:
http://webbtv.dn.se/index.aspx?id=3612
Siis peräti 90% merien niistä kalaresursseista, jotka olisivat ihmisille syötäviä, on kadonnut ihan muutaman viime vuosikymmenen aikana liikakalastuksen ja kasvihuoneilmiön sekä merien saastumisen seurauksena! Ajattele, että peräti 90%!
Siitäpä muistui mieleeni Jeremian profetia: Jer.4:1-3
"1. Kuulkaa Herran sana, te israelilaiset, sillä Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa.
2. Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa.
3. Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; MYÖSKIN KALAT MERESTÄ KATOAVAT."
Tuo on niin hätkähdyttävä profetia nykyajalle, että nyt on aika olla erityisen valveilla ja odottaa Messiaan maanpäällisen srk:n ylöstempausta!
Yeshua itse sanoi, että Hän tulee noutamaan omansa päivänä, jota kukaan ei arvaa ja hetkenä, jota kukaan ei odota...
Siunausta valveilla oloon Yeshuassa!
90% merien kaloista kadonnut!
26
1534
Vastaukset
- Galielan miehet
Raamatun mukaan Jeesus tulee näkyvällä tavalla takaisin ei salaisesti.
Matt. 24:27
Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo.
p. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."...Messiaan srk:n ns. "viisaitten neitseiden" ylöstempaus. Se on salainen tapahtuma ja se huomataan jäljelle jääneiden parissa vasta sen jälkeen, kun se on tapahtunut!
Tästä on kirjoitettu seuraavaa:
a) Yeshuan profetia Matt.25:1-13 (eritoten jae 13)
"1. "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4. Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7. Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10. Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12. Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä."
-Huomaamme jakeista 10-13 sen, että ylöstempauksen JÄLKEEN maan päälle jääneet alkavat TODELLA rukoilla Herran luo pääsyä, mutta taivaan ovi pysyy kiinni!
b) 1.Tess.5:1-4
"1. Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2. sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee NIINKUIN VARAS YÖLLÄ.
3. Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
4. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;"
c) Sak.14:3-6
"3. Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
4. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
5. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; KAIKKI PYHÄT SINUN KANSSASI.
6. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
7. Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata."
-Huomaamme jakeista 3-4 sen, että Herra tulee avuksi ahdingossa olevalle Israelille NÄKYVÄLLÄ tavalla.
-Huomaamme jakeesta 5 sen maininnan, että KAIKKI pyhät (siis myös me vähää aiemmin ylöstemmatut pyhät) tulemme tuossa hetkessä alas taivaasta maan päälle yhdessä Yeshua Messiaamme kanssa auttamaan Israelin jäännöstä hengellisessä taistelussa saatanaa ja tämän langenneita enkeleitä vastaan sekä niitäpakanakansoja vastaan, jotka saatana on valjastanut (J-lan sallimuksesta) sotimaan Israelia ja Jerusalemia vastaan, kunhan saatana on ensin hallinnut pedonkynsillään kaikkia maan kansoja liki 7 vuoden ajan.
-Huomaamme jakeesta 6 sen, että Maan päälle on langetettu sellainen tulisade, että savu maan ylemmässä ilmakehässä on peittänyt kokonaan auringon, kuun ja tähtien valon. Ainoastaan Herran kirkkaus antaa valoa maan päälle tuolloin jakeen 7 mukaan.
Opimmme myös Ilmestyskirjasta luvusta 7, että tuolloin aidosti uskossa olevat on jo temmattu maan päältä J-lan luo taivaaseen ja sitä seuraavissa luvuissa aina lukuun 20 saakka on kuvattu mitä kaikkea kauheaa tapahtuu maan päällä kansojen keskellä. Siitä on jakeessa 12:12 seuraava veret pysäyttävä maininta:
"12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
Elämme siis hyvin kriittisiä aikoja, jolloin meidän Yeshuan omien on oltava valveilla ja tarkoin seurattava, mitä maailmassa - eikä vähiten Lähi-Idässä - tapahtuu. Emme saa istua kädet ristissä, vaan meidän on toimittava evnakeliumin viemiseksi niille, jotka eivät vielä ole sitä kertaakaan kuulleet!
Siunausta evankeliumin viemiseen juutalaisille ja pakanoille Yeshuan nimessä!- Matteus.
Yakov kirjoitti:
...Messiaan srk:n ns. "viisaitten neitseiden" ylöstempaus. Se on salainen tapahtuma ja se huomataan jäljelle jääneiden parissa vasta sen jälkeen, kun se on tapahtunut!
Tästä on kirjoitettu seuraavaa:
a) Yeshuan profetia Matt.25:1-13 (eritoten jae 13)
"1. "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4. Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7. Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10. Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12. Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä."
-Huomaamme jakeista 10-13 sen, että ylöstempauksen JÄLKEEN maan päälle jääneet alkavat TODELLA rukoilla Herran luo pääsyä, mutta taivaan ovi pysyy kiinni!
b) 1.Tess.5:1-4
"1. Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2. sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee NIINKUIN VARAS YÖLLÄ.
3. Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
4. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;"
c) Sak.14:3-6
"3. Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
4. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
5. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; KAIKKI PYHÄT SINUN KANSSASI.
6. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
7. Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata."
-Huomaamme jakeista 3-4 sen, että Herra tulee avuksi ahdingossa olevalle Israelille NÄKYVÄLLÄ tavalla.
-Huomaamme jakeesta 5 sen maininnan, että KAIKKI pyhät (siis myös me vähää aiemmin ylöstemmatut pyhät) tulemme tuossa hetkessä alas taivaasta maan päälle yhdessä Yeshua Messiaamme kanssa auttamaan Israelin jäännöstä hengellisessä taistelussa saatanaa ja tämän langenneita enkeleitä vastaan sekä niitäpakanakansoja vastaan, jotka saatana on valjastanut (J-lan sallimuksesta) sotimaan Israelia ja Jerusalemia vastaan, kunhan saatana on ensin hallinnut pedonkynsillään kaikkia maan kansoja liki 7 vuoden ajan.
-Huomaamme jakeesta 6 sen, että Maan päälle on langetettu sellainen tulisade, että savu maan ylemmässä ilmakehässä on peittänyt kokonaan auringon, kuun ja tähtien valon. Ainoastaan Herran kirkkaus antaa valoa maan päälle tuolloin jakeen 7 mukaan.
Opimmme myös Ilmestyskirjasta luvusta 7, että tuolloin aidosti uskossa olevat on jo temmattu maan päältä J-lan luo taivaaseen ja sitä seuraavissa luvuissa aina lukuun 20 saakka on kuvattu mitä kaikkea kauheaa tapahtuu maan päällä kansojen keskellä. Siitä on jakeessa 12:12 seuraava veret pysäyttävä maininta:
"12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
Elämme siis hyvin kriittisiä aikoja, jolloin meidän Yeshuan omien on oltava valveilla ja tarkoin seurattava, mitä maailmassa - eikä vähiten Lähi-Idässä - tapahtuu. Emme saa istua kädet ristissä, vaan meidän on toimittava evnakeliumin viemiseksi niille, jotka eivät vielä ole sitä kertaakaan kuulleet!
Siunausta evankeliumin viemiseen juutalaisille ja pakanoille Yeshuan nimessä!Matt. 13:30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'" - Asia on nimittäin näin:
Matteus. kirjoitti:
Matt. 13:30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"E.E. Brooks kirjoittaa: Kaksi pellolla, hurskas ja paha, toinen otetaan pois eli viedään Maasta. Tutkikaamme joitakin kirjoituksia nähdäksemme, kuka TODELLA OTETAAN MAASTA ja kuka JÄÄ MAAN PÄÄLLE... KOOTKAA ENSIN LUSTE ... PAHAT ovat ne, jotka OTETAAN! Luste otetaan ensin, Matteus 13:29-30: "Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta (PAHOJA) kootessanne NYHTÄISI sen mukana NISUAKIN (HURSKAITA). Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: KOOTKAA ENSIN LUSTE (pahat!) ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta NISU korjatkaa MINUN AITTAANI (maan päällä).'"
Mitä Jeesus tässä opettaa? Otetaanko luste pois maasta? Jeesus itse antoi meille tämän vertauksen selityksen. Hän sanoi: "Pelto on maailma." Hän sanoi, että luste koottaisiin yhteen [yhdistetään - ekumeeninen liike] ja jätettäisiin pellolle ["Pelto on maailma"] poltettavaksi [kärsimään Jumalan vihaa yhdessä muun epäuskoisen maailman kanssa]. Nisu [tosi seurakunta] oli se, josta Jeesus sanoi, että se otetaan pois pellolta ja kootaan Hänen aittaansa. "Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal. 4:2-3)
http://www.heinola.org/~patato/sade.html
Luku 5 Matteus. kirjoitti:
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"Pyydän sinua silti lukemaan uudelleen nuo lainaamani Raamatunkohdat ja sen lisäksi seuraavan kohdan:
Ilm.20:5
"Muut kuolleet EIVÄT vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus."
-Siis jumalattomia eli lusteita EI temmata ylös, vaan he ovat 'kimppuina' Tuonelassa vaivan puolella ikäänkuin horroksessa koko 1000-vuotisen Messiaan Kuningaskunnan ajan ja heidät herätetään vasta viimeiselle tuomiolla tuon pitkän ajan jälkeen.
-Sitävastoin me, jotka olemme uskossa Yeshua Messiaaseen ja jotka olemme elossa maan päällä sinä aikana, jolloin tapahtuu kauan odotettu Messiaan srk:n 'valvovien neitseiden' ylöstempaus, olemme niitä, jotka ENSIN temmataan ylös Herraamme vastaan yläilmoihin, kuten Paavali kirjoittaa: 1.Tess.4:15-17
"15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Messiaassa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan YHDESSÄ HEIDÄN KANSSAAN pilvissä Herraa vastaan YLÄILMOIHIN; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
Edellisessä kohdassa mainitaan, että Herrassa kuolleet herätetään ensin eloon Tuonelasta horroksestaan ja he nousevat ENSIN sieltä ylös MAAN PÄÄLLE ja sitten meidät Yeshuaan uskovat valmiustilassa olevat Yeshuan pyhät temmataan yhdessä heidän kanssaan - siis SAMANAIKAISESTI heidän kanssaan - Herraa vastaan yläilmoihin eli TAIVAASEEN!
Siunausta Yeshuasssa!Asia on nimittäin näin: kirjoitti:
E.E. Brooks kirjoittaa: Kaksi pellolla, hurskas ja paha, toinen otetaan pois eli viedään Maasta. Tutkikaamme joitakin kirjoituksia nähdäksemme, kuka TODELLA OTETAAN MAASTA ja kuka JÄÄ MAAN PÄÄLLE... KOOTKAA ENSIN LUSTE ... PAHAT ovat ne, jotka OTETAAN! Luste otetaan ensin, Matteus 13:29-30: "Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta (PAHOJA) kootessanne NYHTÄISI sen mukana NISUAKIN (HURSKAITA). Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: KOOTKAA ENSIN LUSTE (pahat!) ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta NISU korjatkaa MINUN AITTAANI (maan päällä).'"
Mitä Jeesus tässä opettaa? Otetaanko luste pois maasta? Jeesus itse antoi meille tämän vertauksen selityksen. Hän sanoi: "Pelto on maailma." Hän sanoi, että luste koottaisiin yhteen [yhdistetään - ekumeeninen liike] ja jätettäisiin pellolle ["Pelto on maailma"] poltettavaksi [kärsimään Jumalan vihaa yhdessä muun epäuskoisen maailman kanssa]. Nisu [tosi seurakunta] oli se, josta Jeesus sanoi, että se otetaan pois pellolta ja kootaan Hänen aittaansa. "Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal. 4:2-3)
http://www.heinola.org/~patato/sade.html
Luku 5...on mielenkiintoinen. Meitä ei turhaan varoiteta vääristä profeetoista, sillä heitä on Yeshuan profetian mukaisesti olemassa tänä lopun aikana ja he pyrkivät eksyttämään - jos mahdollista - valitutkin!
Siunausta Yeshuassa!- jaakobbi777
Tempaus itsessään tulee yllättäen monet, uskovatkin.
Mutta se hälinä mitä se maanpäällä aiheuttaa tulee
olemaan sekasortoista. Mieti esim. lentokapteeni joka on palavasti uskossa temmataan ohjaimista kesken lennon. Lentoja on ilmassa aika paljon jatkuvasti. Se tulee keskellä arkipäivää. - paluu,
jaakobbi777 kirjoitti:
Tempaus itsessään tulee yllättäen monet, uskovatkin.
Mutta se hälinä mitä se maanpäällä aiheuttaa tulee
olemaan sekasortoista. Mieti esim. lentokapteeni joka on palavasti uskossa temmataan ohjaimista kesken lennon. Lentoja on ilmassa aika paljon jatkuvasti. Se tulee keskellä arkipäivää.Luste eli uskonlahkot kerätään ensin pois. Ja sitten Jeesus tulee näkyvällä tavalla takaisin.
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Olemme hyvää vauhtia siirtymässä viimeiseen vihan aikaan, mutta onneksi juuri ennen sen alkua tapahtuu valmiudessa olevien Yeshuan pyhien ylöstampaus! HalleluYah!
Siunausta ja valmiudessaoloa Yeshuassa!
- ilmankos
kun kävin mökillä meren rannan tuntumassa talvella pilkillä ja välillä verkot vedin myös jään alle. Heikosti on kyllä tullut kalaa täytyy sanoa. näissä vesiitienoilla jo yli 50vuotta kalastellut! heikko on ollut ssaalis.
...todenneet. Hylkeittenkin on pitänyt alkaa napsia kaikenlaista roskakalaa ihan rannikon tuntumasta, kun sitä ei enää kylliksi löydy syvemmältä. Saattavat alkaa syömään vielä nälissään vesilintujakin ja mitä muuta liikkuvaa rannoilta suuhunsa saavat...
Kun asia on tällä tolalla, niin pysytellään hengellisesti valppaina ja pidetään kuuma linja auki ylöspäin eli sydän puhtaana ja Pyhän Hengen voitelu sisimmässämme, että olisimme valmiina, kun ylöstempaus tapahtuu. Silloin noudetaan VAIN ne Yeshuaan uskovat, jotka ovat noutovalmiina.
Muut uskovat, uskosta osattomat ja jumalattomat jätetään tänne kaikkein hirvittävimpään maailmanaikaan koko ihmiskunnan historiassa!
Siunausta Yeshuassa!- merim.raimo
Yakov kirjoitti:
...todenneet. Hylkeittenkin on pitänyt alkaa napsia kaikenlaista roskakalaa ihan rannikon tuntumasta, kun sitä ei enää kylliksi löydy syvemmältä. Saattavat alkaa syömään vielä nälissään vesilintujakin ja mitä muuta liikkuvaa rannoilta suuhunsa saavat...
Kun asia on tällä tolalla, niin pysytellään hengellisesti valppaina ja pidetään kuuma linja auki ylöspäin eli sydän puhtaana ja Pyhän Hengen voitelu sisimmässämme, että olisimme valmiina, kun ylöstempaus tapahtuu. Silloin noudetaan VAIN ne Yeshuaan uskovat, jotka ovat noutovalmiina.
Muut uskovat, uskosta osattomat ja jumalattomat jätetään tänne kaikkein hirvittävimpään maailmanaikaan koko ihmiskunnan historiassa!
Siunausta Yeshuassa!ei hätiä mitiä,Jeesus oli niin kaukonäköinen, että jo lähes parituhattavuotta sitten sanoi Pietarille että "Minä teen teistä ihmistenkalastajia" meren kalat senkun vähenee, mutta vastaavasti kuivallamaalla kalastettavien parvi senkun lisääntyy. ;)
merim.raimo kirjoitti:
ei hätiä mitiä,Jeesus oli niin kaukonäköinen, että jo lähes parituhattavuotta sitten sanoi Pietarille että "Minä teen teistä ihmistenkalastajia" meren kalat senkun vähenee, mutta vastaavasti kuivallamaalla kalastettavien parvi senkun lisääntyy. ;)
...monenlaisia kalastajia onkin liikkeellä. On lahtareita, harppuunanheiluttajia ja ammuksin pyytäjiä. On sellaisiakin, joita kiinnostaa ainoastaan kalojen rahat ja sellaisia, jotka tahtovat alistaa kalat oman valtansa alle hengelliseen orjuuteen.
Hyvin harvassa on sellaisia apostoli Paavalin kaltaisia kalastajia, joilla on pyyteetön halu johdattaa kalat mätänemistilassa olevasta merestä ihmeellisen Vapahtajamme yhteyteen, elämän veden lähteille.
Eipä silti hätää kuitenkaan, sillä jalokalat eli J-lan 'lampaat' EIVÄT seuraa ketään muuta kuin J-lan Poikaa Yeshua Messiasta, kuten Hän opetti sanoen: Joh.10:27-30
"27. MINUN LAMPAANI KUULEVAT MINUN ÄÄNTÄNI, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30. Minä ja Isä olemme yhtä."
Myös näin Yeshua opetti sanoen: Joh.10:--5
"1. "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
3. Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
4. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta VIERASTA NE EIVÄT SEURAA, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
Siunausta kaikille 'jalokaloille' eli 'J-lan lampaille' Yeshuassa!
- Nestori*
Hirmuvauhdilla: Tämän jälkeen alkaa alkaa olla luomakunnan loppu lähellä. Kaikki alkaa, silloin kun aurinko on saavuttanut kaikkein läheisimmän etäisyyden meidän pikkuplaneetaamme Terraan,kun tämä piste saavutetaan alkavat suuret tapahtumat tapahtua, joten meidän lähitulevaisuus tuo meille lisää pohdinnan aiheita. Tämä on sitä aikaa, kun meidän planeetta alkaa puhdistaa itse itseään ihmisten tekemistä saastutuksista.
...kaikkien jäätiköiden sulaessa valtamerien pinta nousee 7---10 m. Se merkitsee sitä, että Helsingin ydinkeskusta pääosin joutuu veden alle. Samoin Turun eteläisin tiheimpään asutettu alue, paitsi sen 7 korkeinta kukkulaa ja tämä ylängöllä oleva itäinen osa, jossa itsekin kaukoviisaan J-lan armollisesta johdatuksesta nyt asustelen :D
Mitä tulee Hesaan ja yleensäkin kehä3:n sisäpuolisiin alueisiin, tullaan ne tuhoamaan kahdella ydinpommilla jo ennenkuin mikään luonnonkatastrofi sinne ehtii, joten kehoitan lämpimästi kaikkia siellä asustelevia muuttamaan mahdollisimman pian vähintään 100 km:n päähän pohjoiseen päin ennenkuin stadiin lähialueineen tulee aivan liian kuumat oltavat ja hengenvaarallinen radioaktiivinen laskeuma.
Olen nähnyt värielokuvana yöllisessä näyssä jo yli 20 vuotta sitten stadin totaalisen tuhoutumisen: Aivan yllättäen kenenkään suomalaisen ennalta aavistamatta ydinsukellusveneistä ammuttiin samanaikaisesti stadin ylle kaksi valtavan kokoista atomipommia (oli muuten tosi upea näky!), jotka loistivat kuin miljoona aurinkoa ja joitten kuumuudesta kivitalotkin sulivat! Enkelit keräsivät kiireen vilkkaa J-lan valittuja sieluja kärryntapaisiin ja kulkivat valkoisten hevosten vetäminä valtavaa vauhtia kuin kotkan siivin pohjoista kohti...
Me Yeshuan omat ja rakkaat emme kauhistu mokomaa jo käynnissä olevaa luonnonkatastrofia jäätiköiden sulaessa, sillä Herramme on luvannut noutaa meidät paljon tätä ihanampaan paikkaan, jossa Hän on tehnyt valmistuksia meitä varten jo liki 2000:n vuoden ajan valmistaen meille kaikkea ihmisten mielikuvistusta ihanampia asuinpaikkoja loistavine puutarhoineen. HALLELUYAH!
Tässä vielä lyhykäisen ajan J-lan Sanalla tulelle talletetussa vanhassa maassa elettävä aika tuleekin käyttää evankeliumin viemiseen kaikille luoduille, että kaikki J-lan valitut saavat uskon oven kautta käydä sisälle pelastukseen Yeshuan veren kautta.
Tosin lähitulevaisuudessa tapahtuva ydinsota ei vielä tuhoa kaikkea maata asukkaineen, vaan ainoastaan 1/3 siitä, sillä sen jälkeen alkaa 1000-vuotinen Yeshuan hallitsema Kuningaskunta, jona aikana on ennen kokematon rauha maan päällä. Se huipentuu saatanan irtipäästämiseen 1000-vuotisesta vankeudestaan ja lopulliseen ydinsotaan, jossa koko maanpiiri asukkaineen tuhotaan tulella ja tulikivellä sen saastumisen ja sitä painavan tavattoman suuren verivelan vuoksi.
Sen jälkeen J-la luo uudet taivaat ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu ajastaikaan ilman loppua, sillä saatana enkeleineen on jo ennen viimeistä tuomiota heitetty ikuisiksi ajoiksi Helvettiin, jonne myös kaikki jumalattomat ihmiset eli ne, jotka eivät ole turvanneet Yeshua Messiaaseen, heitetään viimeiseltä tuomiolta.
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!- merim.raimo
Yakov kirjoitti:
...kaikkien jäätiköiden sulaessa valtamerien pinta nousee 7---10 m. Se merkitsee sitä, että Helsingin ydinkeskusta pääosin joutuu veden alle. Samoin Turun eteläisin tiheimpään asutettu alue, paitsi sen 7 korkeinta kukkulaa ja tämä ylängöllä oleva itäinen osa, jossa itsekin kaukoviisaan J-lan armollisesta johdatuksesta nyt asustelen :D
Mitä tulee Hesaan ja yleensäkin kehä3:n sisäpuolisiin alueisiin, tullaan ne tuhoamaan kahdella ydinpommilla jo ennenkuin mikään luonnonkatastrofi sinne ehtii, joten kehoitan lämpimästi kaikkia siellä asustelevia muuttamaan mahdollisimman pian vähintään 100 km:n päähän pohjoiseen päin ennenkuin stadiin lähialueineen tulee aivan liian kuumat oltavat ja hengenvaarallinen radioaktiivinen laskeuma.
Olen nähnyt värielokuvana yöllisessä näyssä jo yli 20 vuotta sitten stadin totaalisen tuhoutumisen: Aivan yllättäen kenenkään suomalaisen ennalta aavistamatta ydinsukellusveneistä ammuttiin samanaikaisesti stadin ylle kaksi valtavan kokoista atomipommia (oli muuten tosi upea näky!), jotka loistivat kuin miljoona aurinkoa ja joitten kuumuudesta kivitalotkin sulivat! Enkelit keräsivät kiireen vilkkaa J-lan valittuja sieluja kärryntapaisiin ja kulkivat valkoisten hevosten vetäminä valtavaa vauhtia kuin kotkan siivin pohjoista kohti...
Me Yeshuan omat ja rakkaat emme kauhistu mokomaa jo käynnissä olevaa luonnonkatastrofia jäätiköiden sulaessa, sillä Herramme on luvannut noutaa meidät paljon tätä ihanampaan paikkaan, jossa Hän on tehnyt valmistuksia meitä varten jo liki 2000:n vuoden ajan valmistaen meille kaikkea ihmisten mielikuvistusta ihanampia asuinpaikkoja loistavine puutarhoineen. HALLELUYAH!
Tässä vielä lyhykäisen ajan J-lan Sanalla tulelle talletetussa vanhassa maassa elettävä aika tuleekin käyttää evankeliumin viemiseen kaikille luoduille, että kaikki J-lan valitut saavat uskon oven kautta käydä sisälle pelastukseen Yeshuan veren kautta.
Tosin lähitulevaisuudessa tapahtuva ydinsota ei vielä tuhoa kaikkea maata asukkaineen, vaan ainoastaan 1/3 siitä, sillä sen jälkeen alkaa 1000-vuotinen Yeshuan hallitsema Kuningaskunta, jona aikana on ennen kokematon rauha maan päällä. Se huipentuu saatanan irtipäästämiseen 1000-vuotisesta vankeudestaan ja lopulliseen ydinsotaan, jossa koko maanpiiri asukkaineen tuhotaan tulella ja tulikivellä sen saastumisen ja sitä painavan tavattoman suuren verivelan vuoksi.
Sen jälkeen J-la luo uudet taivaat ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu ajastaikaan ilman loppua, sillä saatana enkeleineen on jo ennen viimeistä tuomiota heitetty ikuisiksi ajoiksi Helvettiin, jonne myös kaikki jumalattomat ihmiset eli ne, jotka eivät ole turvanneet Yeshua Messiaaseen, heitetään viimeiseltä tuomiolta.
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!..... ja sitten tulee pitkä rauha, eikö se ole kun Porin edustalla nousee vihollinen maihin ja taistelu on niin kova, että pellonojissa veri virtaa ? olen tullut tähän käsitykseen profetioita luettuani, koskien Suomen kohtaloa.
merim.raimo kirjoitti:
..... ja sitten tulee pitkä rauha, eikö se ole kun Porin edustalla nousee vihollinen maihin ja taistelu on niin kova, että pellonojissa veri virtaa ? olen tullut tähän käsitykseen profetioita luettuani, koskien Suomen kohtaloa.
...Porin edustalla ennustettuun maihinnousuun, sillä Herran Henki ei ole sitä minulle vahvistanut.
Siunausta Yeshuassa!merim.raimo kirjoitti:
..... ja sitten tulee pitkä rauha, eikö se ole kun Porin edustalla nousee vihollinen maihin ja taistelu on niin kova, että pellonojissa veri virtaa ? olen tullut tähän käsitykseen profetioita luettuani, koskien Suomen kohtaloa.
...että äitini oli lapsena kuullut jonkun pohjalaisen profeetan profetoineen, että tulevaisuudessa Venäjä miehittää koko Suomen, mutta jonkin ajan kuluttua amerikkalaisten merijalkaväen joukot suorittavat massiivisen maihinnousun Suomeen sen länsirannikolta ja karkoittavat venäläiset joukot täältä, jonka seurauksena Suomi saa takaisin itsenäisyytensä.
Äitini uskoo tuohon profetiaan, koska pitää profetian tuonutta miestä luotettavana. Hän ei muistanut enää profeetan nimeä. Itse en ole saanut tuohon profetiaan vahvistusta Herran Hengeltä, joten mulla on siihen neutraali suhtautuminen.
Jos noin todella tapahtuu, niin siihen aikaan Suomen on todennäköisesti oltava Naton tai sitä vastaavan puolustusliiton jäsen, sillä Suomessa ei ole ainakaan sellaisia luonnonrikkauksia, että mikään muu maa ryhtyisi sen perusteella maihinnousuun kansaamme vapauttamaan.
- - -
PS. Mainittakoon, että Herran Henki on todella joitakin asioita vahvistanut minulle, kuten Viron itsenäistymisen, jonka Herra ilmoitti minulle jo 1980-luvun alussa, kun sitä Häneltä silloin kysyin. Kerroin Herrani antamasta vastauksesta lähetysmatkalla ollessani Tallinnan baptisti-srk:n jäsenille. He eivät silloin jaksaneet uskoa sitä todeksi. Itse olin varma sen toteutumisesta, koska tunnistin Herrani äänen, joka sen mulle ilmoitti valveilla ollessani kävellessäni Kaivopuistossa kesällä parin uskonveljeni kanssa ja ohittaessamme Viron ränsistyneen suurlähetystöraknennuksen.
Toinen asia, jonka Herra minulle aikoinaan ilmoitti oli Jimmy Carter'in tulo USA:n presidentiksi. Kerroin siitä jo edesmenneille Veikko ja Lahja Hursteille. Kun sitten Jimmy todellakin valittiin presidentiksi, niin Veikko sanoi muitten uskovien kuullen: "Voin vahvistaa sen, että Herra todella puhui Yakoville, sillä panin mieleeni hänen kertomansa unen ennen presidentinvaaleja, jossa hän kertoi nähneensä, että Jimmy Carter valitaan USA:n seuraavaksi pressaksi."
Herra käytti Jimmya saattamaan Israel ja Egypti rauhansopimukseen ns. Camp Davidin sopimuksella ja se on kestänyt tähän päivään saakka.
Yakov kirjoitti:
...että äitini oli lapsena kuullut jonkun pohjalaisen profeetan profetoineen, että tulevaisuudessa Venäjä miehittää koko Suomen, mutta jonkin ajan kuluttua amerikkalaisten merijalkaväen joukot suorittavat massiivisen maihinnousun Suomeen sen länsirannikolta ja karkoittavat venäläiset joukot täältä, jonka seurauksena Suomi saa takaisin itsenäisyytensä.
Äitini uskoo tuohon profetiaan, koska pitää profetian tuonutta miestä luotettavana. Hän ei muistanut enää profeetan nimeä. Itse en ole saanut tuohon profetiaan vahvistusta Herran Hengeltä, joten mulla on siihen neutraali suhtautuminen.
Jos noin todella tapahtuu, niin siihen aikaan Suomen on todennäköisesti oltava Naton tai sitä vastaavan puolustusliiton jäsen, sillä Suomessa ei ole ainakaan sellaisia luonnonrikkauksia, että mikään muu maa ryhtyisi sen perusteella maihinnousuun kansaamme vapauttamaan.
- - -
PS. Mainittakoon, että Herran Henki on todella joitakin asioita vahvistanut minulle, kuten Viron itsenäistymisen, jonka Herra ilmoitti minulle jo 1980-luvun alussa, kun sitä Häneltä silloin kysyin. Kerroin Herrani antamasta vastauksesta lähetysmatkalla ollessani Tallinnan baptisti-srk:n jäsenille. He eivät silloin jaksaneet uskoa sitä todeksi. Itse olin varma sen toteutumisesta, koska tunnistin Herrani äänen, joka sen mulle ilmoitti valveilla ollessani kävellessäni Kaivopuistossa kesällä parin uskonveljeni kanssa ja ohittaessamme Viron ränsistyneen suurlähetystöraknennuksen.
Toinen asia, jonka Herra minulle aikoinaan ilmoitti oli Jimmy Carter'in tulo USA:n presidentiksi. Kerroin siitä jo edesmenneille Veikko ja Lahja Hursteille. Kun sitten Jimmy todellakin valittiin presidentiksi, niin Veikko sanoi muitten uskovien kuullen: "Voin vahvistaa sen, että Herra todella puhui Yakoville, sillä panin mieleeni hänen kertomansa unen ennen presidentinvaaleja, jossa hän kertoi nähneensä, että Jimmy Carter valitaan USA:n seuraavaksi pressaksi."
Herra käytti Jimmya saattamaan Israel ja Egypti rauhansopimukseen ns. Camp Davidin sopimuksella ja se on kestänyt tähän päivään saakka.
Siunausta Yeshuassa!jos Porin edustalla maihin nousevat, niin joutuvat käyttämään "puolueettoman" Ruotsin aluevesiä ja siitä on seurauksena ??????
merim.raimo kirjoitti:
jos Porin edustalla maihin nousevat, niin joutuvat käyttämään "puolueettoman" Ruotsin aluevesiä ja siitä on seurauksena ??????
...ko. profetian aikaan (jos se nyt sattuu olemaan Herrasta?) vallitsee sotatila, jossa myös Ruotsi on ollut meihitetty ja se ilmeisesti vapautetaan vain vähää ennen Suomen vapauttamista.
Varmaan tiedät hyvin sen, miten heikko Suomen ja Ruotsinkin puolustuskyky nykyään on, jos sitä uhkaisi monimiljoonainen armeija idästä. Suomalaisten pullamössösotilaiden fyysinen kunto on pohjalukemissa, eikä tilanne ole Ruotsissa yhtään kehuttavampi.
Liittyen edelliseen:
Asuessani Göteborgissa sain nähdä 1980-luvun lopulla unen, että koko Ruotsi miehitetään. Sitä ennen Ruotsiin tulee ankara nälänhätä ja välittömästi sen vanavedessä Ruotsiin hyökätään. Kyseessä on salamahyökkäys. Sitä ennen Herra kutsuu valittunsa pois sodan jaloista.
Heille tulee äkkilähtö Atlantin toiselle puolelle USA:han ja kukin heistä ehtii ottaa mukaansa vain sen, mitä yhteen matkalaukkuun ja pikkulaukkuun mahtuu.
Me Yeshuaan uskovat odotamme nyt ylöstempausta, emmekä sotaa, vai kuinka?
Yakov kirjoitti:
...ko. profetian aikaan (jos se nyt sattuu olemaan Herrasta?) vallitsee sotatila, jossa myös Ruotsi on ollut meihitetty ja se ilmeisesti vapautetaan vain vähää ennen Suomen vapauttamista.
Varmaan tiedät hyvin sen, miten heikko Suomen ja Ruotsinkin puolustuskyky nykyään on, jos sitä uhkaisi monimiljoonainen armeija idästä. Suomalaisten pullamössösotilaiden fyysinen kunto on pohjalukemissa, eikä tilanne ole Ruotsissa yhtään kehuttavampi.
Liittyen edelliseen:
Asuessani Göteborgissa sain nähdä 1980-luvun lopulla unen, että koko Ruotsi miehitetään. Sitä ennen Ruotsiin tulee ankara nälänhätä ja välittömästi sen vanavedessä Ruotsiin hyökätään. Kyseessä on salamahyökkäys. Sitä ennen Herra kutsuu valittunsa pois sodan jaloista.
Heille tulee äkkilähtö Atlantin toiselle puolelle USA:han ja kukin heistä ehtii ottaa mukaansa vain sen, mitä yhteen matkalaukkuun ja pikkulaukkuun mahtuu.
Me Yeshuaan uskovat odotamme nyt ylöstempausta, emmekä sotaa, vai kuinka?
Siunausta Yeshuassa!en näe siinä mitään uskon puutetta, jos Herran omat varautuvat henkisesti suuriin koetuksiin ja vaikeuksiin, sillä kaikki meidät koetellaan.Sillä epäusko valtaa monet jossei Herra tulekkaan ennen (suurta sotaa) Ruotsissa on jo monia (200v.)sukupolvia jotka eivät sodankauhuista tiedä mitään.
merim.raimo kirjoitti:
en näe siinä mitään uskon puutetta, jos Herran omat varautuvat henkisesti suuriin koetuksiin ja vaikeuksiin, sillä kaikki meidät koetellaan.Sillä epäusko valtaa monet jossei Herra tulekkaan ennen (suurta sotaa) Ruotsissa on jo monia (200v.)sukupolvia jotka eivät sodankauhuista tiedä mitään.
...mitä meille opetetaan Uuden Liiton Kirjoituksissa (ULK) Vapahtajamme Yeshuan sen tulemisen ajankohdasta, jossa meidät Hänen omansa temmataan ylös tuuliin ja pilviin Herraamme vastaan yläilmoihin.
Luemme siitä seuraavat jakeet:
1) 1.Tess.4:15-17
"15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
2) 1.Tess.5:8-10
"8. Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
9. Sillä ei JUMALA EI OLE MÄÄRÄNNYT MEITÄ VIHAAN, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
10. joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan."
3) 2.Tess.1:6-10
"...Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
7. ja antaa TEILLE, JOITA AHDISTETAAN, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
8. tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
10. kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme."
4) 2.Tess.2:1-12
"1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
-Tätä viimeistä lainausta on syytä kommentoida hieman lähemmin:
Jae 1: Tästä käy ilmi, että jatkossa tullaan käsittelemään mm. meidän Yeshuan valittujen kokoamista Hänen luokseen.
Jae 2: Tässä kehoitetaan laittamaan jäitä hattuun, ettemme kiirehtisi asioiden edelle ja turhaan hätääntyisi.
Jae 3: Tässä kerrotaan, että ennen Herramme tulemusta tapahtuu luopumus eli evankeliumin opetuksista luovutaan maailmanlaajuisesti useimmissa kristillisissä seurakunnissa. Tämä prosessi on mennyt jo lähes loppuun! Jakeessa mainitaan, että 'laittomuuden ihminen ilmestyy' hän, jota nimitetään 'kadotuksen lapseksi' ennen kuin Herramme tulee noutamaan meidät luokseen. Laittomuus viittaa sekä Vanhan Liiton (juutalaisten uskonto) että Uuden Liiton (valittujen juutalaisten ja pakanoiden uskonto) hylkäämiseen eli suureen luopumukseen. Vanhaa Liittoa edustaa Mooseksen Laki ja Uutta Liittoa edustaa Elämän Hengen Laki Yeshua HaMashiach’ssa.
Jae 4: Edellä mainittu 'kadotuksen lapsi' ilmestyy eli syntyy ihmiseksi, asettuu J-lan Temppeliin (mitä ilmeisimmin Jerusalemiin uudelleen, entisen kuningas Salomon rakentaman Temppelin päälle rakennettavaan Temppeliin) ja julistautuu J-laksi. Myös tämä tapahtuu ENNEN kuin Yeshua noutaa meidät valittunsa luokseen.
Jae 5: Paavali muistuttaa jo aiemmin kertoneensa näistä samoista asioista tessalonikalaisille.
Jae 6: Paavali edellytti tessalonikalaisten tietävän, että mikä silloin esti tuon 'laittomuuden ihmisen' ilmestymistä. Ymmärtääkseni kyseessä oli ja edelleen on J-lan asettamat enkelilegioonat ja Pyhällä Hengellä täytetyt Yeshuan pyhät ja pyhien seurakunnat. Vain J-lan enkelilegioonat, Yeshuan rukoukset Isä J-lan luona ja meidän rukouksemme Pyhässä Hengessä kykenevät pidättämään saatanan totaalista valtaanpääsyä kansojen johtajaksi ennen aikojaan. J-lan Kuningaskunta on edelleen aivan meidän lähellämme ihmissilmille näkymättömässä todellisessa ulottuvuudessa ja sieltä, Korkeimman valtaistuimelta käsin hallitaan kaikkia ihmisten valtakuntia samoin kuin Danielin aikoina.
Jae 7: Tässä viitataan mielestäni Yeshuan seurakunnan ylöstempaukseen, jossa sekä Yeshuan pyhät että Pyhä Henki otetaan pois maan päältä ylös Herraa vastaan yläilmoihin, mutta enkelilegioonat jäävät suojelemaan valittuja juutalaisia ja israelilaisia, jotka ovat kootut maanpäälliseen piilopaikkaan
'Siionin vuorelle', jossa heitä suojellaan koko saatanan hirmuhallituskauden ajan eli 3,5 vuotta niin, ettei saatana saa heitä kynsiinsä.
Jae 8: Välittömästi Yeshuan seurakunnan ylöstempauksen jälkeen heitetään saatana enkeleineen lopullisesti alas taivaasta ja hän ottaa heti diktaattorin vallan kaikkien kansojen yli ja asettuu KOKO VOIMASSAAN asumaan tuohon ihmiseen, jota nimitetään 'laittomuuden ihmiseksi' ja 'kadotuksen lapseksi'.
Jae 9: Saatana käyttää kansoja eksyttääkseen ennen näkemättömiä valheitaan, tunnustekojaan ja yliluonnollisia ihmeitään.
Jae 10: Hän käyttää myös monenlaisia viettelyksiä, jotka jo nyt ovat olemassa monissa eri muodoissaan ja näkyvästi tarjolla ihmisille, kuten lukuisat rahapelit mammonan himoitsemiseksi, seksitarjonta kaikenlaisten lihan himojen tyydyttämiseksi ja muut senkaltaisiin saastaisiin synteihin liittyvät viettelykset sekä myös salaa tieteen nimissä ihmisten sieluihin istutetut lukuisat valhetiedot, kuten evoluutio jne.
Jae 11: Tästä käy ilmi se, että alunperin kaikki nuo eksytykset tulevat J-lan lähettäminä, vaikkakin saatanan kautta, että kaikki totuutta vihanneet ihmiset niiden kautta eksytettäisiin uskomaan VALHEEESEEN. Huomionarvoista tässä on se ennustus, että aiempaa salakavalampi valheoppi tullaan julistamaan ihmisille maan päällä. Mielestäni kyseessä on nykyinen evoluutio sisältäen Raamatunvastaisen selityksen maan eloperäisen luonnon ja universumin synnylle. Kyseessähän on selkeästi TIETEISUSKONTO, jolla on melko onnistunesti korvattu muut uskonnot ainakin länsimaissa ja lähes kaikissa maailman yliopistoissa!
Jae 12: Siis J-la on päättänyt saatanan kautta kansoille tuodun salakavalan valheopin kautta sallia tämän eksyttää kaikki ne ihmiset, joille ei ole evankeliumin kautta julistettu totuus kelvannut, vaikka ovat sen oikeaksi tiedostaneet ja tahallaan tieten tahtoen vaihtaneet sen syntielämän rakastamiseen sen eri muodoissaan! Heidän tuomionsa tulee olemaan myös sen mukainen.
-Tällainen on mielestäni mahdollinen selitys noille 2.Tess.2:1-12 jakeille. Olen selitystä laatiessani pyrkinyt huomioimaan, että se olisi sopusoinnussa Ilmestyskirjan ja muiden ULK:n tätä samaa ennustusta koskevien ennustusten kanssa. Raamatun hyvin tunteva lukija voi itse arvioida, miten hyvin olen siinä onnistunut...
Kaikki asialliset ja etenkin Raamattuun perustuvat kommentit ovat tervetulleita!
Siunausta Yeshuassa!
...vahvistamisesta!
Eikö olekin jo korkea aika ko. Raamatun profetian vuoksi kaikille epäilevillekin ottaa todesta uskoville luvattu ylöstempaus, josta myös Raamatussa on ennustettu?
Siunausta Yeshuassa!
- ...
....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5554798Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183831Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842362Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4882254Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1221650Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.891598- 1571423
- 751411
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel861374- 841174