Ne jotka ehdokkaiksi vaaleissa aikovat lähteä on hyvä tietää eräs tärkeä asia.
Vaaleissa on tapana ehdokkailla yleensä salata se kaikkein tärkein eli uskonnollinen vakaumus.
No heillä on oikeus siihen mutta jos ehdokas ei sitä kerro on oikeus jättää myös äänestämättä kyseistä henkilöä.
Luterilaisen kirkon äärilaitaa edustava vanhoillislestadiolaisuus on hyvä esimerkki pitkälle viedystä salailusta jolla tavallaan petetään äänestäjiä.
Eduskuntavaaleissakin menee läpi joka kerta muutamia vanhoillislestadiolaisia jotka ovat hiljaa tuosta taustastaan.
Vanhoillislestadiolainenhan vastustaa automaattisesti aborttia, ehkäisyä ja sukupuolten välistä tasa-arvoa koska se kuuluu heidän SRK:n antamaan oppiin.
Myös kirkon sisällä huomaa vanhoillislestadiolaisten salaavan vakaumuksensa ja tuskin monikaan kirkon jäsen tietää ketkä on vanhoillislestadiolaisia pappeja joita kuitenkin on n. 120.
Se usein merkitsee sitä että ihmiset ei aina tiedä mistä tulee todellisuudessa ydinjoukko naispappeutta vastustamaan ym.
Kuntavaalit 2008 syksyllä
5
254
Vastaukset
- ???
lestadiolaisia on Suomessa, mutta kirkkoon he kuuluvat. He ovat kuitenkin monissa asioissa täysin eri linjoilla kuin kirkko.
Kyllä minäkin toivoisin tuleviin vaalikoneisiin kysymyksiä nimenomaan uskonnollisuudesta ja kirkkoon kuulumisesta. Vaikka väitetään, että se on yksityisasia, niin silti se vaikuttaa päätöksentekoon ja siitä olisi myös äänestäjien hyvä saada tietoa etukäteen. - Jumalaan?
Jos sitten ehdokas vastaa kyllä niin tietäisi olla äänestämättä häntä. Näin se pitäisi tehdä.
- Perkeleellinen
Uskonnonvapaus.fi -sivustolla on ainakin yleensä ollut vaalikone, johon vastanneista kyllä huomaa jos he ovat lestadiolaisia ;)
Onhan kyseinen vaalikone kohtalainen alku.
Siellä oli kymmenen kysymystä joissa ei vakaumusta kyselty.
Tässä yhden kuuluisimmista "Vesa Pöyhtärin" vastaukset.
http://www.uskonnonvapaus.fi/vaalit/eduskunta2007/vesa_p%F6yht%E4ri_oulu.html
Kirkollakin tiedetään olevan n. 120 vanhoillislestadiolaista pappia mutta minä ainakaan en ole niistä listaa löytänyt.
Olisi hyvä että kirkolla olisi antaa lista niistä papeista joilla on täysin poikkeava vakaumus ja ovat järjestäytyneet johonkin toiseen valtakeskittymään joiden opeilla joutuvat tehtävää kirkossakin hoitamaan.
Lestadiolaisista poliittisista henkilöistäkään ei saa kuvaa muuten kuin suurella vaivalla urkkimalla kuten alla eduskunnan jäsenistä:
http://lestadiolaisuus.info/politiikka/eduskunta.php- Kössönöm
Pe.ku kirjoitti:
Onhan kyseinen vaalikone kohtalainen alku.
Siellä oli kymmenen kysymystä joissa ei vakaumusta kyselty.
Tässä yhden kuuluisimmista "Vesa Pöyhtärin" vastaukset.
http://www.uskonnonvapaus.fi/vaalit/eduskunta2007/vesa_p%F6yht%E4ri_oulu.html
Kirkollakin tiedetään olevan n. 120 vanhoillislestadiolaista pappia mutta minä ainakaan en ole niistä listaa löytänyt.
Olisi hyvä että kirkolla olisi antaa lista niistä papeista joilla on täysin poikkeava vakaumus ja ovat järjestäytyneet johonkin toiseen valtakeskittymään joiden opeilla joutuvat tehtävää kirkossakin hoitamaan.
Lestadiolaisista poliittisista henkilöistäkään ei saa kuvaa muuten kuin suurella vaivalla urkkimalla kuten alla eduskunnan jäsenistä:
http://lestadiolaisuus.info/politiikka/eduskunta.phpon outoa ottaa osaa vaalikoneeseen ja jättää vastaamatta. Kai hänelläkin kaikista oli oma mielipide, miksi ei siis vastannut jokaiseen kohtaan. Epärehellistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472