ystäväni, lupasin palata asiaan. On vain yksi ainoa hyvä syy tulla Jeesuksen luokse ja se on se, että Hän rakastaa sinua.Kukaan ei ole koskaan rakastanut sinua niin paljon kuin Jeesus, joka oikeasti kärsi sinun vuoksesi, että sinä voisit elää.
Jason Dax
11
514
Vastaukset
- Jeesuksen prinssi
Oli sitä elämää ennen perkeleen Jeesustakin.
- Huhhahhei
purje kirjoitti:
päättelet? Jeesus on Jumala, joka on aina ollut, on ja tulee olemaan.
on yksiselitteisen huono. Yksikään ei-uskova ei osta tuollaista mitääntarkoittamatonta sanahelinää. Eli suomeksi: Olet epäonnistunut yrityksessäsi toteuttaa lahkosi lähetyskäskyä. Voisi jopa sanoa, että vaikutuksesi on täysin päinvastainen, tuollainen valju mukasyvällinen retoriikka saa vain ei-uskonnolliset käsitykset vahvistumaan.
Huhhahhei kirjoitti:
on yksiselitteisen huono. Yksikään ei-uskova ei osta tuollaista mitääntarkoittamatonta sanahelinää. Eli suomeksi: Olet epäonnistunut yrityksessäsi toteuttaa lahkosi lähetyskäskyä. Voisi jopa sanoa, että vaikutuksesi on täysin päinvastainen, tuollainen valju mukasyvällinen retoriikka saa vain ei-uskonnolliset käsitykset vahvistumaan.
että olen opiskellut joskus markkinointia??? :)))
- kenties..
katolinen, kun on tuollainen nimi?
Ja miksi luulet, että Jasonia tuo hölynpölysi kiinnostaisi? Kiitos antamastasi vastauksesta. Valitettavasti en voi pitää sitä hyvänä syynä jumaluskoon, koska argumenttisi ei perustu todellisuuteen. Väitteesi sen sijaan perustuu uskonnolliseen retoriikkaan.
Mielestäni on järjetöntä väittää, että 2000 vuotta sitten elänyt ihminen olisi mitenkään mahdollisesti edes tietoinen minun olemassaolostani. Tällöin on mahdotonta, että kyseinen henkilö olisi kärsinyt minun puolestani.
Kristinuskon mytologia ei tee tilanteesta järkevämpää. Tällöin nousee esille useita kysymyksiä, kuten miksi kenenkään tulisi kärsiä minun puolestani ja miten minun elämäni on riippuvainen rikollisen teloituksesta. En vain voi ymmärtää miksi Jeesus uhrasi itsensä itsellensä, jotta voisi lopettaa aloittamansa vihanpitonsa muita kohtaan. En myöskään ymmärrä miten voidaan kutsua uhraukseksi parin päivän kärsimystä, jos henkilö tietää saavansa täyden jumaluuden kolmen päivän jälkeen.
Toivottavasti luit mitä kirjoitin. Olen huomannut, että suurin ongelma teistien ja ateistien välillä on yksipuolinen kommunikaatio. Toivon ettet ole pelkkä monologia harrastava käännyttäjä, koska jokainen käännyttäjä alentaa arvostustani uskovia kohtaan.- H.H.
" Olen huomannut, että suurin ongelma teistien ja ateistien välillä on yksipuolinen kommunikaatio."
Muista vastakin, että sinä sanoit tämän;) Tuon voi tietysti ymmärtää eri tavoin, mm. näillä jo klassikoilla:
- Teistit kertovat, ateistit ummistavat korvansa. (Kristillinen näkemys).
- Ateistit 'toteavat' järjellisesti, tai vähemmän järjellisesti kuinka uskonvaraisuuksia joko ei ole, tai sitten niitä on, mutta vain ateistiset uskomukset ovat käypää valuuttaa.
"miksi kenenkään tulisi kärsiä minun puolestani ja miten minun elämäni on riippuvainen rikollisen teloituksesta"
Pitänet Raamattua huonona todisteena, mutta mitä perusteita sinulla on kutsua Jeesusta rikolliseksi paitsi provoilun takia? Jätetään silti tämä vain oman pohdiskelusi varaan, koska nähdäkseni keskustelua ei kannata viedä turhiin vastakkainasetteluihin.
"En vain voi ymmärtää miksi Jeesus uhrasi itsensä itsellensä, jotta voisi lopettaa aloittamansa vihanpitonsa muita kohtaan."
Jumaluutta ajatellessasi käsittelet kaikkivaltiutta, kaikkitietävyyttä ja hyvyyttä sellaisella reunaehdolla, että (hypoteettinen) Jumala on pelkkä monoliittinen olento, joka väitetyssä olemassaolossaan ja em. ominaisuuksissaan on jo tehnyt vapaan tahdon antamisen mahdottomaksi. Tuo sinänsä ymmärrettävä ajatus on toki ateismia puoltava, jos haluaa vain nähdä ristiriidat. Ristiriita on kuitenkin vapaaehtoinen, omalla asenteella kylvetty. Ongelma nimittäin poistuu, kun hylätään aiemmin mainittu Jumalan monoliittisuus - sitähän ei Raamattukaan tue, vaan päinvastoin.
Kokeilepa hakusanaa "kiviä":
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Päässet jyvälle.
"En myöskään ymmärrä miten voidaan kutsua uhraukseksi parin päivän kärsimystä, jos henkilö tietää saavansa täyden jumaluuden kolmen päivän jälkeen"
Tapahtuma ilmentää myös laajemmin Jumalan persoonallisuutta sekä Hänen suhtautumista ihmisiin ja pahaan. Jos Pyhän Hengen kautta Kristus on kristityissä läsnä, niin miten voi puhua vain parista päivästä?
"monologia harrastava käännyttäjä"
Näitähän on. Nähdäkseni vaikka Raamatussa olisi kuinka totuus, niin ei teistin ja ateistin väliset keskustelut silti olisi vain oikeassa olemisen tarjoamista vähemmän oivaltaneelle. Kyllä siinä on kyseessä ihan ihmisten ja ihmisyyksien välinen kohtaaminen ja näkökantojen taustalla olevat perustelut voivat rikastaa keskustelijoita molemminpuolisesti. - sisarMaria
meillä on jo pitkäaikainen keskustelu historia kanssasi(ehkä muistat minut jo edelliseltä nikiltäni) ja vastaukesi sävystä näen, että arvostat minua. Myös minä arvostan sinua ja näkemystäsi. Luen aina vastaukset. Joskus Jeesus sanoo, ettei minun tarvitse vastata. Mutta tämä on nyt niin tärkeää, että Jeesukselta odotan viisautta, mitä Hän tahtoo minun vastaavan. Eli otan todella vakavasti tämän.Koska juuri nyt en ymmärrä mitä minun tulisi sinulle sanoa, jään odottamaan. Tiedän, että Jeesus tahtoo vastata sinulle.
En halua kirjoitella sinulle ainuttakaan käännyttämis viestiä, kirjoitan sinulle siksi, että sinussa jotakin on niin arvokasta, että uudelleen ja uudelleen Jeesus puhuu sinusta minulle.
En tiedä, mutta minusta tuntuu, että olet haavoitettu, ja vetäytynyt kuoreesi. Jeesus vain voi nähdä sinun kuoresi alle, ja siellä on jotakin niiiin arvokasta, jota Hän ei tahtoisi heittää hukkaan.
En pahastu siitä, että sanot minun olevan väärässä. Erehdyn ja teen virheitä, sillä minä olen ihminen. Ihminen on sellainen erehtyväinen. Vain Jeesus jonka tunnen on täydellinen. sisarMaria kirjoitti:
meillä on jo pitkäaikainen keskustelu historia kanssasi(ehkä muistat minut jo edelliseltä nikiltäni) ja vastaukesi sävystä näen, että arvostat minua. Myös minä arvostan sinua ja näkemystäsi. Luen aina vastaukset. Joskus Jeesus sanoo, ettei minun tarvitse vastata. Mutta tämä on nyt niin tärkeää, että Jeesukselta odotan viisautta, mitä Hän tahtoo minun vastaavan. Eli otan todella vakavasti tämän.Koska juuri nyt en ymmärrä mitä minun tulisi sinulle sanoa, jään odottamaan. Tiedän, että Jeesus tahtoo vastata sinulle.
En halua kirjoitella sinulle ainuttakaan käännyttämis viestiä, kirjoitan sinulle siksi, että sinussa jotakin on niin arvokasta, että uudelleen ja uudelleen Jeesus puhuu sinusta minulle.
En tiedä, mutta minusta tuntuu, että olet haavoitettu, ja vetäytynyt kuoreesi. Jeesus vain voi nähdä sinun kuoresi alle, ja siellä on jotakin niiiin arvokasta, jota Hän ei tahtoisi heittää hukkaan.
En pahastu siitä, että sanot minun olevan väärässä. Erehdyn ja teen virheitä, sillä minä olen ihminen. Ihminen on sellainen erehtyväinen. Vain Jeesus jonka tunnen on täydellinen."En pahastu siitä, että sanot minun olevan väärässä."
En väitä sinun olevan väärässä. Näissä asioissa ei oikein voida sanoa kuka on oikeassa ja kuka väärässä.
Olen esittänyt kannan, että on edesvastuutonta tehdä päätöksiä tietämättömänä. Tämä kanta perustuu ajatukseen, että päätöksiä tehdään oman tiedon pohjalta. Tällöin voimme tehdä hyviä ja viisaita päätöksiä jos meillä on hyvää ja laadukasta tietoa. Koska emme ole kaikkitietäviä, meidän on pakko ottaa vastuu mitä tietoa käytämme ja mistä me sinä haemme.
Edellisen kappaleen ajatus toimii elämäni "filosofiana". Mitä enemmän minä tiedän ja mitä laadukkaampaa tietoni on, sen parempia ratkaisuja pystyn tekemään. Olen kyllä huomannut ettei elämä ole mikään peruskoulun matikan kirja, josta löytyy ratkaisut tehtäviin kirjan takaa.
"Erehdyn ja teen virheitä, sillä minä olen ihminen. Ihminen on sellainen erehtyväinen."
Kas kummaa, olen huomannut itsessäni samoja piirteitä ;)- sisarMaria
jason_dax kirjoitti:
"En pahastu siitä, että sanot minun olevan väärässä."
En väitä sinun olevan väärässä. Näissä asioissa ei oikein voida sanoa kuka on oikeassa ja kuka väärässä.
Olen esittänyt kannan, että on edesvastuutonta tehdä päätöksiä tietämättömänä. Tämä kanta perustuu ajatukseen, että päätöksiä tehdään oman tiedon pohjalta. Tällöin voimme tehdä hyviä ja viisaita päätöksiä jos meillä on hyvää ja laadukasta tietoa. Koska emme ole kaikkitietäviä, meidän on pakko ottaa vastuu mitä tietoa käytämme ja mistä me sinä haemme.
Edellisen kappaleen ajatus toimii elämäni "filosofiana". Mitä enemmän minä tiedän ja mitä laadukkaampaa tietoni on, sen parempia ratkaisuja pystyn tekemään. Olen kyllä huomannut ettei elämä ole mikään peruskoulun matikan kirja, josta löytyy ratkaisut tehtäviin kirjan takaa.
"Erehdyn ja teen virheitä, sillä minä olen ihminen. Ihminen on sellainen erehtyväinen."
Kas kummaa, olen huomannut itsessäni samoja piirteitä ;)huomaan, että meissä molemmissa on tapahtumut positiivista kasvua. meillä on toivoa :)
- sisarMaria
anna minulle rakas Jeesus oikeat sanat.
2000 vuotta sitten Jumala syntyi tänne ihmiseksi, eli ihmisenä ja kuoli ihmisenä, mutta nousi kuolleista perkeleen voittaneena Jumalana. Hän ei ainoastaan kärsinyt maanpäällistä helvettiä, vaan hän kävi myös todellisessa helvetissä, vapaaehtoisesti.
Koska Hän on kaikkitietävä ja kaikkialla läsnäoleva Jumala, Hän tunsi jo ennen aikojen alkua sinut, minut ja meidät kaikki. Hän kärsi kaikkien meidän syntiemme tähden, osti meidät vapaaksi synnin ja kuoleman orjuudesta.
Meillä kaikilla on tietenkin vapaa valinta huolimmeko tuota lunastusta omalle kohdallemme. Se on aivan sama kuin orja, joka on myyty ikuisesti isännälleen, ostettaisiin vapaaksi. Orja saisi valita kuitenkin haluaako hän vapaaehtoisesti palvella orjana isäntäänsä vai lähteä vapaana miehenä, lunastushinta on kuitenkin maksettu. jos jonakin päivänä hän päättää ottaa ja lähteä, isäntä ei voi mitään, sillä hän on jo saanut hinnan orajsta. Hänen on pakko päästää orja menemään vaikkakin todennäköisesti yrittää estää, sillä hyvää työmiestä ei hevillä päästettäisi tietenkään.
Sellainen on Jeesus, Hän maksoi koko ihmiskunnasta vaaditut lunnaat, vaatimus oli Hänen verensä, sen Hän antoi. Sillä hinnalla Hän maksoi perkeleelle ja koko ihmiskunta olisi vapaa synnin ja kuoleman orjuudesta, mutta harvat käyttävät tämän tilaisuuden ja jäävät palvelemaan isäntäänsä joka käyttää orjiansa tuhoamaan itseään ja muita.
Kristinusko on ainoa usko, jossa Jumala on tehnyt jotakin meidän puolestamme. Kaikissa uskonnoissa ihminen tekee aina jotakin jumalille, lepyttää jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4018682Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683041- 161433
- 731043
- 761038
- 27985
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta62940- 55933
- 65880
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73864