Bussikuskin ohjausvirhe?

On vaikea kuvitella, että takaa ohittamaan lähtenyt köykäinen maasturi saisi kylkiosumasta kaadettua massaltaan moninkertaisen linja-auton, saati edes heilauttaisi sitä. Osumakin on täytynyt tulla aika loivasta kulmasta. Helpompi olisi uskoa, että bussikuski teki vaistomaisen jä äkillisen väistö-/ korjausliikeen, jonka/joiden seurauksena bussi kaatui. Tahaton ohjausvirhe siis mielestäni, mutta typerä kuitenkin. Kyllä noissa tilanteissa pitäisi ihmisiä kuljettavalla olla sen verran kylmäpäisyyttä, että pitää ajokkinsa kulkusuunnassaan, jos suunta on ollut oikea.

Tämä siis tämänhetkisten uutistietojen perusteella.

28

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provo!

      Kai ne Malagan poliisitkin jotain osaavat? Jarrutusjälkiä, silminnäkijöitä, muita autoja jne.

      Suomalaisia on kuollut ja sinä väännät saatana vitsiä asiasta?!?! Hyi vittu tuollaisia paskoja.
      Kuole pois ja nauti, että provosi puri näin komeasti.

      • oikea!

        näkökulma. Miten hitossa pienellä maasturilla kaadetaan iso turistibussi. Ja kuoleehan noita suomalaisia joka päivä suomessakin, eli turha elämöidä Espanjassa seksimatkalla kuolleiden perään..


      • hanki...
        oikea! kirjoitti:

        näkökulma. Miten hitossa pienellä maasturilla kaadetaan iso turistibussi. Ja kuoleehan noita suomalaisia joka päivä suomessakin, eli turha elämöidä Espanjassa seksimatkalla kuolleiden perään..

        ...itsellesi syöpä.


      • kerätty
        hanki... kirjoitti:

        ...itsellesi syöpä.

        jo tippi?


      • Ei tässä mitään vitsiä ollut. Yritä kaataa soutuveneellä valtamerilaiva, onnistuuhan se, jos laiva tekee niin jyrkän väistöliikkeen, että kaatuu.

        Samaan suuntaan ajavalla maasturilla tuskin saadaan linja-autoa kaadettua, vaikka tosissaan lähdettisiin yrittämään. Suoraan päin ajamalla vois jo onnistua, mutta silloinkin bussin etuakseli on jo pahasti vaurioitunut. Bussi kun ei kaadu helposti edes ojaan ajossa, minulla on kuvakin aika syvään ojaan ajetusta bussista ja pystyssä oli.


      • ratkot..
        Kairakettu kirjoitti:

        Ei tässä mitään vitsiä ollut. Yritä kaataa soutuveneellä valtamerilaiva, onnistuuhan se, jos laiva tekee niin jyrkän väistöliikkeen, että kaatuu.

        Samaan suuntaan ajavalla maasturilla tuskin saadaan linja-autoa kaadettua, vaikka tosissaan lähdettisiin yrittämään. Suoraan päin ajamalla vois jo onnistua, mutta silloinkin bussin etuakseli on jo pahasti vaurioitunut. Bussi kun ei kaadu helposti edes ojaan ajossa, minulla on kuvakin aika syvään ojaan ajetusta bussista ja pystyssä oli.

        ...täältä Suomesta käsin? Ihan mutu-tuntumalla?

        Maastuerissakin on painoa perkeleesti ja sehän oli ajanut melkoista ylinopeutta. Eiköhän ne Espanjan viranoamiset ole koulutettua väkeä hekin.

        Typerä on provosi. Toivottavasti joku läheisesi saa tuta kohtalon henkäyksen vuoksesi.


      • Kian maasturi
        ratkot.. kirjoitti:

        ...täältä Suomesta käsin? Ihan mutu-tuntumalla?

        Maastuerissakin on painoa perkeleesti ja sehän oli ajanut melkoista ylinopeutta. Eiköhän ne Espanjan viranoamiset ole koulutettua väkeä hekin.

        Typerä on provosi. Toivottavasti joku läheisesi saa tuta kohtalon henkäyksen vuoksesi.

        vähemmän kuin V70 Volvo.


      • ratkot.. kirjoitti:

        ...täältä Suomesta käsin? Ihan mutu-tuntumalla?

        Maastuerissakin on painoa perkeleesti ja sehän oli ajanut melkoista ylinopeutta. Eiköhän ne Espanjan viranoamiset ole koulutettua väkeä hekin.

        Typerä on provosi. Toivottavasti joku läheisesi saa tuta kohtalon henkäyksen vuoksesi.

        Sillä niitä asioita aletaan ymmärtämään. Minulla on tuossa pihassa paljon pienempi linja-auto ja silläkin on omapainoa 6000 kg, Kian painoa en tiedä, mutta 2000 kg ei varmaan kaukana. Iso turistibussi painanee siis n. (reilun) kymppitonnin tyhjänä ja täydellä kuormalla jotain 15 000 kg. Saa siinä samaan suuntaan menevällä Kialla yrittää tuikkia bussia nurin, ei onnistu, jos bussikuski ei auta.


      • ja ...
        Kian maasturi kirjoitti:

        vähemmän kuin V70 Volvo.

        ...lastista emme tiedä.


      • tunge....
        Kairakettu kirjoitti:

        Sillä niitä asioita aletaan ymmärtämään. Minulla on tuossa pihassa paljon pienempi linja-auto ja silläkin on omapainoa 6000 kg, Kian painoa en tiedä, mutta 2000 kg ei varmaan kaukana. Iso turistibussi painanee siis n. (reilun) kymppitonnin tyhjänä ja täydellä kuormalla jotain 15 000 kg. Saa siinä samaan suuntaan menevällä Kialla yrittää tuikkia bussia nurin, ei onnistu, jos bussikuski ei auta.

        ..kokemuksesi hanuriisi. Kysyn vielä: eikö ne espanjalaisviranomaiset ole koulutettua väkeä?

        Eikö tuntuva ylinopeus vaikuta törmäykseen?


      • tunge.... kirjoitti:

        ..kokemuksesi hanuriisi. Kysyn vielä: eikö ne espanjalaisviranomaiset ole koulutettua väkeä?

        Eikö tuntuva ylinopeus vaikuta törmäykseen?

        Ylinopeus ei juuri koskaan aiheuta yhtäkään onnettomuutta, vaan silloin on mennyt jo paljon muuta pieleen. Tottakai tässä tapauksessa maasturikuski oli ainoa syyllinen onnettomuuteen, mutta bussikuskin toiminta on täytynyt edesauttaa bussin kaatumisessa.

        Espanjalaisviranomaisten toimintaan en ota kantaa.


      • se oikein
        ja ... kirjoitti:

        ...lastista emme tiedä.

        oli?


      • olet...

        itse typerä


      • omituinen höpöttäjä
        Kairakettu kirjoitti:

        Ei tässä mitään vitsiä ollut. Yritä kaataa soutuveneellä valtamerilaiva, onnistuuhan se, jos laiva tekee niin jyrkän väistöliikkeen, että kaatuu.

        Samaan suuntaan ajavalla maasturilla tuskin saadaan linja-autoa kaadettua, vaikka tosissaan lähdettisiin yrittämään. Suoraan päin ajamalla vois jo onnistua, mutta silloinkin bussin etuakseli on jo pahasti vaurioitunut. Bussi kun ei kaadu helposti edes ojaan ajossa, minulla on kuvakin aika syvään ojaan ajetusta bussista ja pystyssä oli.

        ..kun on kaatosade ja tuulee kovasti? Ainakin kuvissa näyttäis olevan todella kova sade. Jonkun suomalaisen mukaan eilen satoi niin että oli "nilkkoihin asti vettä". Eli voiko bussi lähteä käsistä pienemmänkin törmäyksen takia jos keli on paha?


    • hohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...

      joka ei tajua mistään mitään............

      • itsestäsi

        näemmä!


    • renfe

      Jättäisin tuollaisen spekulaation onnettomuutta tutkiville viranomaisille enkä lähtisi täältä Suomesta käsin kuskia tuomitsemaan.

      Tie jolla onnettomuus tapahtui on vaikea ilman huonoa säätäkin - (kyllä, olen ajanut reitin kymmeniä kertoja ) ja huonossa säässä nopeudet eivät alene, vaan pysyvät samana!

    • kun eivät...

      ...käyttäneet ehkäisyä.

      Kai ne Malagan poliisitkin jotain osaavat? Jarrutusjälkiä, silminnäkijöitä, muita autoja jne.

      Suomalaisia on kuollut ja sinä väännät saatana vitsiä asiasta?!?! Hyi vittu tuollaisia paskoja.
      Kuole pois ja nauti, että provosi puri näin komeasti.

      • sillä

        selviää vaikka suomalaisten seksimatkailijoiden kanssa törmäyksestä.


      • seksimatkailijat?
        sillä kirjoitti:

        selviää vaikka suomalaisten seksimatkailijoiden kanssa törmäyksestä.

        Aurinkorannikko on suosittu perhelomakohde.
        Olet tyhmä ja tunnevammainen tyyppi.


      • kuolleista
        seksimatkailijat? kirjoitti:

        Aurinkorannikko on suosittu perhelomakohde.
        Olet tyhmä ja tunnevammainen tyyppi.

        naisia. Johtopäätelmä, olivat hakemassa seksiä tummilta Espanjan miehiltä.


      • johtopäätelmillä
        kuolleista kirjoitti:

        naisia. Johtopäätelmä, olivat hakemassa seksiä tummilta Espanjan miehiltä.

        siihen ei aivokapasiteettisi riitä.


      • tuolla
        kuolleista kirjoitti:

        naisia. Johtopäätelmä, olivat hakemassa seksiä tummilta Espanjan miehiltä.

        mauttomuudella ole mitään rajaa?


      • rajaa?
        tuolla kirjoitti:

        mauttomuudella ole mitään rajaa?

        Suomi24:ssä.
        Ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan.


      • ne voineet
        johtopäätelmillä kirjoitti:

        siihen ei aivokapasiteettisi riitä.

        saada seksiä valkoihoisiltakin?


    • >>>0<<<

      KIA:n osuminen bussin ohjaaviin renkaisiin, tai kylkiosuma jolla kuski säikähtää tai tärähdyksen voimasta kääntää ohjaavat pyörät linkkuun. Siitä bussi hallitsemattomaan “sladiin” ja keskipako voima hoitaa loput…

    • bussit pois

      Bussit aiheuttavat paljon liikenneongelmia. Luulenpa että bussikuski bussikuskimaiseen tapaansa yritti löydä ovea kiinni kuin kaveri lähti oikealta ohi, mutta karkasikin peli käsistä. Varmasti käänsi ratista jyrkemmmin vain oikealle, että varmasti kaatuu, kun oikaistaan vasemmalle. Ja sitten vielä jarrua perään tulee varma voltti. Hellurei. Varmasti ei maasturi bussia kaada, jos sälli pitää ratin suoraan. Ajettu on.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe