Ei Jeesus opettanut

hirvas

että uskokaa kolminaisuusoppiin että pelastutte. Miksei? Siksi että se keksittiin vasta 300-luvulla jälkeen Jeesuksen kuoleman, hirvittävien riitojen jälkeen.

Raamattu on Jumalan SANAA, joka ilmoittaa yksinkertaisesti, mitä meidän tulee tehdä pelastuaksemme. Meidän ei tarvitse ole keskimääräistä älykkäämpiä ihmisiä uskoaksemme totuuteen, joka on Jeesus Kristus.

Kun teemme näin, olemme toteuttaneet Jumalan tahdon, ja olemme Hänen lapsiaan.

Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun SANANI ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Tämä on totuus, johon uskova ei joudu häpeään. Jeesus on Herra.

24

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todé

Mitä tuo "Herra" tarkoittaa?

• hirvas

mitä Raamattu ilmoittaa:

1. Kor.8:5-6

5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Herra on Jeesus Kristus.

• todé
        hirvas kirjoitti:

mitä Raamattu ilmoittaa:

1. Kor.8:5-6

5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Herra on Jeesus Kristus.

Mitäs sorttia se Hänen herruutensa sinun mielestäsi on?

• todé kirjoitti:

herrojenkin Herra, siis myöskin Poikansa Jeesuksen Herra ja Jumala, mutta herrojen Herralla ei ole yläpuolellaan enää yhtään Herraa tai Jumalaa, jota pitäisi rukoilla tai jolta pitäisi anella:

Tämä tällainen on herrojen Herran puhetta:

Job 41:11
        (41:2) "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."

Poikakin on Isästä, joten se kuuluu Jumalalle, mutta Pojan jumaluus on vain saatua jumaluutta, josta on sanottu:

1. Kor. 4:7
        "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"

Sebedeuksen poikien pyyntöönkään ei Jeesus voinut suostua, koska etusijojen jakaminen kuuluu vain ja ainoastaan Isälle.

• hirvas
        todé kirjoitti:

Luuk. 10:22
        Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

• todé
        ekivaari kirjoitti:

herrojenkin Herra, siis myöskin Poikansa Jeesuksen Herra ja Jumala, mutta herrojen Herralla ei ole yläpuolellaan enää yhtään Herraa tai Jumalaa, jota pitäisi rukoilla tai jolta pitäisi anella:

(41:2) "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."

Poikakin on Isästä, joten se kuuluu Jumalalle, mutta Pojan jumaluus on vain saatua jumaluutta, josta on sanottu:

"Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"

Sebedeuksen poikien pyyntöönkään ei Jeesus voinut suostua, koska etusijojen jakaminen kuuluu vain ja ainoastaan Isälle.

on Raamatun mukaan Jeesus.
        Ilmestyskirjahan se on se loppusolmu, joka ilmoittaa, kuka kukakin on: Jeesus on kaikkivaltias, herrojen Herra, Jumala ja Karitsa.

• todé kirjoitti:

on Raamatun mukaan Jeesus.
        Ilmestyskirjahan se on se loppusolmu, joka ilmoittaa, kuka kukakin on: Jeesus on kaikkivaltias, herrojen Herra, Jumala ja Karitsa.

ilmestyskirja osaltaan romuttaa muita Raamatunkohtia ja päinvastoin.

Ilmestyskirjaahan ei pidetä apostoli Johannes kirjoittamana eikä myöskään Johanneksen evankeliumia.

Raamattua kasatessa molemmat niin ilmestyskirja kuin Johanneksen evankeliumikin oli viimeisiä mukaan otettuja ja varsinkin ilmestyskirja aiheutti suurta erimielisyyttä.

Oma uskonpuhdistajannekin oli halukas heittämään ilmestyskirjan roskiin.

• todé
        Pe.ku kirjoitti:

ilmestyskirja osaltaan romuttaa muita Raamatunkohtia ja päinvastoin.

Ilmestyskirjaahan ei pidetä apostoli Johannes kirjoittamana eikä myöskään Johanneksen evankeliumia.

Raamattua kasatessa molemmat niin ilmestyskirja kuin Johanneksen evankeliumikin oli viimeisiä mukaan otettuja ja varsinkin ilmestyskirja aiheutti suurta erimielisyyttä.

Oma uskonpuhdistajannekin oli halukas heittämään ilmestyskirjan roskiin.

Kyllä se nyt vain, Peku, on sillä lailla, että Raamattu tämmöisenään, kuin se on luettavissamme, on kokonaisuudessaan Jumalan sanaa, Jumalan valtasuuruudesta tullutta ilmoitusta.
        Myös Ilmestyskirja kuuluu kategoriaan "Jumalan sana", vaikka onkin hieman kiistelty tulkinnoissaan.
        Jeesuksen herruus ja kuninkuus ei ole Ilmestyskirjassa ollenkaan epäselvää, eikä tarvitse kenenkään tulkintaa.

Luulisi ateistille olevan yksi lysti, kuka on Herrojen herra?

• todé kirjoitti:

Kyllä se nyt vain, Peku, on sillä lailla, että Raamattu tämmöisenään, kuin se on luettavissamme, on kokonaisuudessaan Jumalan sanaa, Jumalan valtasuuruudesta tullutta ilmoitusta.
        Myös Ilmestyskirja kuuluu kategoriaan "Jumalan sana", vaikka onkin hieman kiistelty tulkinnoissaan.
        Jeesuksen herruus ja kuninkuus ei ole Ilmestyskirjassa ollenkaan epäselvää, eikä tarvitse kenenkään tulkintaa.

Eihän siellä juuri muuta olekaan kuin toinen toisensa pois sulkevia kohtia.

Jos jotain järjellistä ja yhteneväistä Raamatusta etsii niin on tyydyttävä katsomaan pelkät sivunumerot.

• todé kirjoitti:

olla Isän Jumalan Herra ja Jumala! Ei todèn totta käy päätelmäsi yksiin apostolien opetuksen kansssa:

2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

• todé kirjoitti:

laskettelee sarkastista ironiaa. Pitää tässä käydä vuoteeseen nukkumaan!

• ekivaari kirjoitti:

sanotaan, "Hän on herrain Herra ja kuningsten Kuningas. Siis Jumala Kaikkivaltias,niin Hän itse sanoo Ilm 1:7,8. Kyllä vai ei? Sinun "tulkinnallasi" luettuna!

• hirvas kirjoitti:

Luuk. 10:22
        Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

* Kerro meille kaikille yksi asia.

* Kertaan sen taas tähän, eihän siihen kukaan kyllästy, se on Raamattua ja Jumalan omaa sanaa.
        * Myönnätkö meille, että alla oleva on Jumalan sanaa ja että se tässä tapauksessa on kirjaimellisesti tapahtunut, silloin kun Jeesus tuli maailmaan? Kyllä vai ei?

* "

• ei...

... opettanut mitään oppia autuaaksitekeväksi!

Jumalan kolminaisuuden tunsivat jo muinaiset juutalaiset omalla tavallaan. Katsopa juutalaisen synagoogan päätykolmiota, missä on silmä kolmion sisällä!!!!! Mitähän se kertoo kaikennäkevän Jumalan olemuksesta?

Mutta oppiin uskominen ei pelasta, vaan elämä Jeesuksen esimerkin mukaan!!!

• 112

se kolminaisuusoppi on keksitty jo paljon ennemmin, kuin 300 luvulla.
      Jo alkuseurakunnan ajalta on löydetty seurakunnille osoitettuja kirjeitä, joissa on ihan selvästi ollut kolminaisuus oppi esillä.
      Minkä sille voi, jos raamatun pohjalta tämä kolminaisuus oppi nousee.
      Ei kannata tehdä raamatun sanaa tyhjäksi.
      Ja nyt sitten kysyt sen klassisen kysymyksen, että missä kohtaa raamatussa sanotaan sana kolminaisuus.(ei missään)
      Kuitekin se on mukana jo raamatun alkulehdiltä.
      TEHKÄÄMME IHMINEN KUVAKSEMME.
      Mutta, jos ei halua nähdä, niin sitten ei halua.
      Ei voi mitään

• hirvas

valita mihin uskot, eipä se minua hetkauta, koska Raamattu ilmoittaa minulle näin:

Room. 14:22
        Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;

Minä uskon että Jeesus on Herra, kuten Jumalan sana opettaa. Eikä se siitä mihinkään muutu, totuus on totuus.

• rajata vain kolmeksi, koska Jeesus ja apostolit opettivat Jumalan olevan "yksi ainoa", joka on "kaikki kaikissa"!

"Jumalan pojat" ja; "Jumalan seitsemän henkeä" kertovat puolestaan rajattomasta ja äärettömästä Jumalasta, joka on YKSI, amen!

• PetrusB

Jos kolminaisuusoppi keksittiin vasta 300-luvulla, niin miten kumassa Matteuksen evankeliumi päättyy kehotukseen kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?
      Ei ole sanaa kolminaisuus, totta, mutta mitä muuta kolminaisus olisi kuin Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä?

• kolmiyhteyttä vaan kaikkiyhteyden;

Ef. 1:10
        "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa YHDEKSI KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, ETTÄ HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-ETTÄ HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."

• hirvas

ihmisjärkeilyä ja teoriaa, sitähän sinäkin harrastat.

Yksinkertaista! Tehdään vaan niin kuin Raamattu ilmoittaa ilman mitään järkeilyjä. Miksi ihmisten pitää vähällä järjellään yhdistellä sellaista, mitä kukaan ei tarvitse pelastuakseen.

• vaara :oO
        hirvas kirjoitti:

ihmisjärkeilyä ja teoriaa, sitähän sinäkin harrastat.

Yksinkertaista! Tehdään vaan niin kuin Raamattu ilmoittaa ilman mitään järkeilyjä. Miksi ihmisten pitää vähällä järjellään yhdistellä sellaista, mitä kukaan ei tarvitse pelastuakseen.

sinua uhkaa, koska sinut pitää pelastaa.

• on ongelman ydin,sana kolminaisuus,ei käytetä sitä.

• alex-kasi

Minä näen tämän asian näin: Jumalan tahto on yksi ja ainoa ja kaiken iankaikkisen elämän tulee elää sen tahdon mukaan. Siis myös Jeesus eli/elää Isän tahdon mukaan (mikä siis tarkoittaa elämistä ilman syntiä) ja on siten yhtä Jumalan kanssa.
      Jumalan Pyhä Henki on puhdas ja vailla syntiä ja epätäydellisyyttä ja jokainen jossa Henki on - on yhtä Jumalassa.
      Jumala Jeesuksessa oli ainutketainen tapahtuma maan päällä Jumala ihmsessä. Siksi sanomme ihmisen poika ja Jumalan Poika.

• hirvas

Tuo on sellainen asia, ettei siitä olisi edes tarpeellista keskustella lainkaan. Mutta aikojen saatossa ihmisjärki on muovannut omat käsityksensä ja tehnyt niistä omat oppinsa.

Minulle riittää se, että uskomalla Jumalan ainoaan Poikaan on ihmisellä toivo pelastuksesta, ja sen opettaa myös Raamattu.

Minä uskon Raamatun ilmoitukseen, etenkin tähän, sillä Paavali varmaan tiesi asian paremmin kuin yksikään meistä.

1.Kor.8:5-6

Eli kaksi erillistä persoonaa, jossa Isä on suurempi kuin Poika, ja Pyhä Henki on Jumalan vaikuttava voima. Jumala on JHWH, ja muita jumalia ei ole olemassa. Tämän todistaa Raamattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      80
      6992
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6523
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6313
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4122
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2502
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2419
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      59
      2183
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      143
      1509
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1502
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1240
    Aihe