Suomalaisille muistutus kuolevaisuudesta

Myyrmannin pommi, Konginkankaan tragedia, tsunami-tuho, Jokelan laukaukset, nyt Malagan murhenäytelmä; vieläkö jotain?

Ikuisuus muistuttaa meitä kuolevaisia olemassaolollaan, mutta osaammeko kuunnella, kun meitä puhutellaan?

Tänään juhlamieli, kiusantekoa, nälvimistä, epäisänmaallisuutta; huomenna kenties kysymme:
Kenelle kellot soivat?

Muistathan lukijani, että jokaiselle on annettu määräaikansa, ja kun tiimalasi on valunut tyhjäksi, Luojamme vaatii meitä luovuttamaan Häneltä lahjaksi saamamme henkemme Hänelle takaisin..

Kukaan meistä ei kykene sanomaan, miten kauan me saamme olla vielä täällä.

Jokainen meistä voi kuitenkin pyytää Jumalalta viisautta elää siten, että voimme toivorikkaina ylittää sen viimeisen rajalinjan, jolta ei ole enää paluuta.

Eilen oli usean ihmisen viimeinen elonpäivä, vaikka sitä kukaan heistä tuskin arvasi, tänään tuli eräiden muiden aika täyteen, huomenna voi olla sinun vuorosi.

Oletko valmis kohtaamaan Lunastajasi?

86

1693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas saarnata

Myrskylän kirkossa?

• Toki tunnen monia kirkkoja Suomessa ja muutamassa olen jopa ollut tekemässä maallikkotyötä, mutta saarnamiehen työn jätän alan ammattilaisille, eli papeille.

Upseerin ja herrasmiehen olemukseen sopii mielestäni hyvin myös kristillinen toiminta, muistattehan kolme laatumerkintää: Koti, uskonto ja isänmaa.

• eri-mies
        Hitman-1 kirjoitti:

Toki tunnen monia kirkkoja Suomessa ja muutamassa olen jopa ollut tekemässä maallikkotyötä, mutta saarnamiehen työn jätän alan ammattilaisille, eli papeille.

Upseerin ja herrasmiehen olemukseen sopii mielestäni hyvin myös kristillinen toiminta, muistattehan kolme laatumerkintää: Koti, uskonto ja isänmaa.

kohta täyttyisi sinun kohdallasi, kun useimmat varmaan luulevat, että olet enemmin USA:n ja Israelin asialla. Eihän niitä toki vihata tarvitse, mutta kyllä Suomi pitäisi olla etusijalla. Se tarkoittaa sitoutumattomuutta, vieraan vallan alaisuuteen ja määräysvaltaan.

• eri-mies kirjoitti:

kohta täyttyisi sinun kohdallasi, kun useimmat varmaan luulevat, että olet enemmin USA:n ja Israelin asialla. Eihän niitä toki vihata tarvitse, mutta kyllä Suomi pitäisi olla etusijalla. Se tarkoittaa sitoutumattomuutta, vieraan vallan alaisuuteen ja määräysvaltaan.

Totta kai Suomi on minulle rakkain maa, mutta en viitsi osallistua tällä palstalla muodissa olevaan USA:n ja Israelin haukkujaiskuoroon, koska mielestäni esim. itäpuolellamme on valtio, jossa olisi paljon enemmän arvosteltavaa kuin noissa kahdessa yksilövapauden mallimaassa..

Kuulutkohan sinä siihen kuoroon, joka ylistää Venäjää?

• eri-mies
        Hitman-1 kirjoitti:

Totta kai Suomi on minulle rakkain maa, mutta en viitsi osallistua tällä palstalla muodissa olevaan USA:n ja Israelin haukkujaiskuoroon, koska mielestäni esim. itäpuolellamme on valtio, jossa olisi paljon enemmän arvosteltavaa kuin noissa kahdessa yksilövapauden mallimaassa..

Kuulutkohan sinä siihen kuoroon, joka ylistää Venäjää?

Mutta poikkeusena, se että etpä muista minun haukkuneen Israeliakaan, vai oletko. Siinä meillä oli U-T:n kanssa ylipääsemätön ongelma. Pidän seitsemän päivän sotaa talvisodan veroisena sankaritekona. Arvostelin kyllä Libanonin sotaa, mutta niinpä tekivät israelin monet upseeritkin. Sota ei ollu hyvin johdettu. Paljon raunioita, vähän terroristeja.

• ...

Siinäpä tulikin se kaikkein tärkein sanotuksi, mitä jokaisen pitää omalla kohdallaan miettiä ja selvittää Jumalan edessä. Kiitos muistutuksesta. Herra Jeesus antakoon jokaiselle surevalle voimaansa ja siunausta, se on parasta lääkettä ja lohtua. Sen on kokenut moni sureva. Jokaisen siis tulee pyytää nyt Jeesusta sydämeensä asumaan ja antamaan synnit anteeksi Hänen sovintoveressään. Jeesus voi näin sitten viedä luokseen taivaaseen, kun tosiaan kukaan ei tiedä, elääkö seuraavaa hetkeä.

• KANNATAA,SILLOIN EI MAAILMAN MYRSKYT EIVÄT HETKAUTTA.

• Raakkuna

Oikein hyvä aloitus sinulta jälleen, kaikessa yksinkertaisessa, ja lapsenomaisessa aitoudessaan. Olen ajatellut jatkaa tätä TEEMAASI soon. Mutta odotetaan vielä hieman. Sillä kansa on selkeästi kypsempi vastaanottamaan elämän realismia paremmin, myöhemmässä ajan kohdassa. Ja tänään on liputus päivä. SALUT

• silla huolehtiminen

on kaikista toimista hyödyttömin.
      -Älä ole pelokas,sillä useimmat pelkäämämme asiat ei toteudu.
      -Älä ylitä siltoja ennen niille saapumista,sillä kukaan ei siinä ole vielä onnistunut.
      -Kohtaa jokainen ongelmasi sen saapuessa,voit vain käsitellä niitä yhden kerrallaan.

-Älä lainaa toisten ongelmia,he kyllä huolehtivat niistä itse paremmin !

Ei sitä lukemalla opi uimaan---veteen se on mentävä !

-hyvää yötä:METUZALEM.-

• NYT ON BANNIN

PAIKKA! Voi voi! Täyykin tässä lähteä heti valittamaan ;=))

• Voiko

joku olla noin huolimaton ja huoleton iäisyytesi suhteen, kuten nyt ilmoitat olevasi? Kyllä tällä palstalla kulkee muitakin kuin kaltaisiasi ateisteja. Myös sinä olet kuullut nyt asian tärkeydestä, kuten aloittaja ilmoittaa, joten olet itse nyt vastuussa sielusi tilasta. Maailman menossa moni sielu kuolee, kuten nytkin on tapahtunut. Mistä tiedät, elätkö huomenna. Kyllä tämä tapahtuma on nyt monia puhutellut ja myös eri seurakunnat ovat jälleen kerran saaneet lukuisia ns. ei-uskoviakin auttaa.

• eri-mies
        Voiko kirjoitti:

joku olla noin huolimaton ja huoleton iäisyytesi suhteen, kuten nyt ilmoitat olevasi? Kyllä tällä palstalla kulkee muitakin kuin kaltaisiasi ateisteja. Myös sinä olet kuullut nyt asian tärkeydestä, kuten aloittaja ilmoittaa, joten olet itse nyt vastuussa sielusi tilasta. Maailman menossa moni sielu kuolee, kuten nytkin on tapahtunut. Mistä tiedät, elätkö huomenna. Kyllä tämä tapahtuma on nyt monia puhutellut ja myös eri seurakunnat ovat jälleen kerran saaneet lukuisia ns. ei-uskoviakin auttaa.

Oli kysymys palstasta. Uskonnolle ja uskomuksille on oma palsta. Mistä sinä kirottu luuseri tietäisit minun uskostani, HÄH? Oletko joku perkeleen hihhuli, joka teksteistä ennustaa, HÄH?

• Jeesus kuoleman voitti

E.E. Brooks kirjoittaa:

Kaksi pellolla, hurskas ja paha, toinen otetaan pois eli viedään Maasta. Tutkikaamme joitakin kirjoituksia nähdäksemme, kuka TODELLA OTETAAN MAASTA ja kuka JÄÄ MAAN PÄÄLLE... KOOTKAA ENSIN LUSTE ... PAHAT ovat ne, jotka OTETAAN! Luste otetaan ensin, Matteus 13:29-30: "Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta (PAHOJA) kootessanne NYHTÄISI sen mukana NISUAKIN (HURSKAITA). Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: KOOTKAA ENSIN LUSTE (pahat!) ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta NISU korjatkaa MINUN AITTAANI (maan päällä).'"

Mitä Jeesus tässä opettaa? Otetaanko luste pois maasta? Jeesus itse antoi meille tämän vertauksen selityksen. Hän sanoi: "Pelto on maailma." Hän sanoi, että luste koottaisiin yhteen [yhdistetään - ekumeeninen liike] ja jätettäisiin pellolle ["Pelto on maailma"] poltettavaksi [kärsimään Jumalan vihaa yhdessä muun epäuskoisen maailman kanssa]. Nisu [tosi seurakunta] oli se, josta Jeesus sanoi, että se otetaan pois pellolta ja kootaan Hänen aittaansa. "Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal. 4:2-3)

http://www.heinola.org/~patato/sade.html
      Luku 5

• Kuolema ei pakene

Konginkankaan tapahtumassa piru teki ansan. Pieni pilvi, joka tuli luoteesta antoi jäätävän tihkun juuri muutamia minuutteja ennen kuin paperirullarekka ja bussi tulivat samalle suoralle.

Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

• Jokaisen kannattaa punnita omaa sydäntään, sillä sieltä kaikki paha lähtee, mikäli antaa pahan vaikuttaa itsessään.

Myyrmannin pommi oli sairastuneen mielen teko, samaa on sanottava myös Jokelan ampujasta.

Eilisillan onnettomuuden vuorostaan aiheutti mies, jonka ei olisi päihtyneenä pitänyt mennä ratin taakse ollenkaan.

Kuinka moni viime aikojen onnettomuuksissa menehtyneistä oli pyytänyt Taivaalliselta Isältä varjelusta sillekin päivälle?

Miksi toinen menehtyy, mutta joku muu jää vahingoittumatta elämään?

Kysymyksiä tässä ajassa, joihin vastaukset saadaan vasta iankaikkisuudessa.

"Kuka tietävi, mistä me tulemme
        ja mikä on matkamme määrä,
        hyvä että me sitäkin tutkimme,
        ei tutkimus ole väärä..." (Eino Leino)

• Jos kuolevaisuus jotain muistutuksia tarvii, niin lehdissä on kyllä päivittäin kuolinilmoituksia ja hautausmaatkaan eivät missään kätköissä ole. Sinun höperöjä uskonnollismielisiä saarnoja tänne ei kaivata vähääkään.

• Olav1--

"Älä täytä elämääsi vuosilla vaan vuotesi elämällä" sanoo teepussin narun päässä oleva lappu.

Kuolemasta on turha murehtia. Se on vähän kuin viettäisi koko loman lentokentällä paluukonetta odotellen. Kannattaa nauttia tästä päivästä.

• ???

sinua oma kuolemasi? Jätä elämäsi Jeesuksen käteen, niin sinulla on silloin toivo päästä Hänen luokseen kuolemasi hetkellä. Samalla käsität, miksi mm. tällä palstalla käy myös muitakin kuin kaltaisiasi ateisteja.

• sitten.
        Olav1-- kirjoitti:

"Älä täytä elämääsi vuosilla vaan vuotesi elämällä" sanoo teepussin narun päässä oleva lappu.

Kuolemasta on turha murehtia. Se on vähän kuin viettäisi koko loman lentokentällä paluukonetta odotellen. Kannattaa nauttia tästä päivästä.

myös sen, että joudut kerran tilille tekemistäsi Jumalan edessä, kuten me kaikki joudumme. Jos olet lähtöhetkellä Hänen edessään tehnyt parannuksen synneistäsi, saat pääsyn Hänen luonaan. Muussa tapauksessa elämäsi on mennyt hukkaan. Todellinen ilo elämässä on silloin, kun on ihminen saanut syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön perusteella. Muu ilo ei ole todellista. Älä siis petä itseäsi.

• höpötä
        sitten. kirjoitti:

myös sen, että joudut kerran tilille tekemistäsi Jumalan edessä, kuten me kaikki joudumme. Jos olet lähtöhetkellä Hänen edessään tehnyt parannuksen synneistäsi, saat pääsyn Hänen luonaan. Muussa tapauksessa elämäsi on mennyt hukkaan. Todellinen ilo elämässä on silloin, kun on ihminen saanut syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön perusteella. Muu ilo ei ole todellista. Älä siis petä itseäsi.

aikuinen mies.

Kun minä kuolen, minä kuolen, kuoleman jälkeen en ajattele, en tunne, en tiedä, minä olen vain kuollut ja lannoitan ruohoa sen jälkeen.

Elämä eletään täällä, ei kuoleman jälkeen ja jokainen eletty hetki on eletty hetki eikä mikään mitä täällä teemme mene hukkaan.

• ??? kirjoitti:

sinua oma kuolemasi? Jätä elämäsi Jeesuksen käteen, niin sinulla on silloin toivo päästä Hänen luokseen kuolemasi hetkellä. Samalla käsität, miksi mm. tällä palstalla käy myös muitakin kuin kaltaisiasi ateisteja.

Uskovaisethan niitä kuolemanpelkoisia ovat. Minä olen ollut jo varhaisessa nuoruudessani niin lähellä kuolemaa, että lähemmäksi pääsee vain kuollessa. Senkin jälkeen on ollut joitain vastaavia huteja.

Jeesuksia ja jumalia ei ole olemassakaan kuin geenivammaisten harhaisissa aivoissa.

• Eniten pysäyttää Jumalansa unohtaneen ihmisen yllättävä massakuolema, joka liippaa tarpeeksi läheltä.

Onko sinulle jokainen ikuisuuden arvoituksia pohtiva ihminen hihhuli, kun niin mieluusti sitä sanaa viljelet?

• Tasapuolinen Mies
        Hitman-1 kirjoitti:

Eniten pysäyttää Jumalansa unohtaneen ihmisen yllättävä massakuolema, joka liippaa tarpeeksi läheltä.

Onko sinulle jokainen ikuisuuden arvoituksia pohtiva ihminen hihhuli, kun niin mieluusti sitä sanaa viljelet?

Mahtaa kaikkivaltias Jumala olla tyytyväinen kun hänenkin kuolemansa järjesti.

Tyttö ei ehkä kuulunut kirkkoon. Silloin odottavat helvetin ikuiset liekit ja kidutus krstinuskon oppien mukaan.

• Olav1-- kirjoitti:

Totta kai meille on annettu tämä elämä, jotta voisimme siitä nauttia, mutta kysymys onkin siitä, saammeko nauttia sillä tavoin, että aiheutamme lähimmäisillemme surua ja tuskaa omalla itsekkyydellämme?

Itsekkyys on kaiken pahan alkujuuri.

• Hitman-1 kirjoitti:

Eniten pysäyttää Jumalansa unohtaneen ihmisen yllättävä massakuolema, joka liippaa tarpeeksi läheltä.

"Eniten pysäyttää Jumalansa unohtaneen ihmisen yllättävä massakuolema, joka liippaa tarpeeksi läheltä."

???????????????

"Hihhuli", kerran-pari olen sitä sanaa käyttänyt, joten onko se muka jotain viljelyä?

• höpötä kirjoitti:

aikuinen mies.

Kun minä kuolen, minä kuolen, kuoleman jälkeen en ajattele, en tunne, en tiedä, minä olen vain kuollut ja lannoitan ruohoa sen jälkeen.

Elämä eletään täällä, ei kuoleman jälkeen ja jokainen eletty hetki on eletty hetki eikä mikään mitä täällä teemme mene hukkaan.

Suomi viettää lähipäivinä suruaikaa, mutta monelle tuovat lohtua jälleennäkemisen toivo ja usko onnellisesta ikuisuudesta.

Eikö sinunkin kannattaisi kurotella kohti toivoa?

• Tasapuolinen Mies
        Hitman-1 kirjoitti:

Totta kai meille on annettu tämä elämä, jotta voisimme siitä nauttia, mutta kysymys onkin siitä, saammeko nauttia sillä tavoin, että aiheutamme lähimmäisillemme surua ja tuskaa omalla itsekkyydellämme?

"saammeko nauttia sillä tavoin, että aiheutamme lähimmäisillemme surua ja tuskaa omalla itsekkyydellämme?"

Kyllä minäkin tuomitsen USA:n ja Israelin toiminnan.

• Kairakettu kirjoitti:

Uskovaisethan niitä kuolemanpelkoisia ovat. Minä olen ollut jo varhaisessa nuoruudessani niin lähellä kuolemaa, että lähemmäksi pääsee vain kuollessa. Senkin jälkeen on ollut joitain vastaavia huteja.

Jeesuksia ja jumalia ei ole olemassakaan kuin geenivammaisten harhaisissa aivoissa.

Minunkin elämä on ollut muutaman kerran hiuskarvan varassa, mutta toisin kuin sinä olen ajatellut, että Jeesus antoi minulle jatkoaikaa lahjaksi, jotta voisin suorittaa vielä joitakin tehtäviä matkallani.

Kenties sinun "geenivammmasi" estää sinua tajuamasta, että sinulle on armosta annettu lisää etsikkoaikaa, jotta löytäisit Pelastajasi..

• Hitman-1 kirjoitti:

"Itsekkyys on kaiken pahan alkujuuri"

Uskonnot sitä ovat.

• Tasapuolinen Mies kirjoitti:

"saammeko nauttia sillä tavoin, että aiheutamme lähimmäisillemme surua ja tuskaa omalla itsekkyydellämme?"

Kyllä minäkin tuomitsen USA:n ja Israelin toiminnan.

Eikö Venäjä mielestäsi toimi itsekkäästi?

• Kairakettu kirjoitti:

"Itsekkyys on kaiken pahan alkujuuri"

Uskonnot sitä ovat.

Kovin olet uskonnonvastainen, mutta toivottavasti et ole uskonvastainen, muuten joudut tuomitsemaan marxismin itsekkääksi..

• Tasapuolinen Mies
        Hitman-1 kirjoitti:

Eikö Venäjä mielestäsi toimi itsekkäästi?

Ei tule sellaista tapausta mieleen.

• Tasapuolinen Mies kirjoitti:

Mahtaa kaikkivaltias Jumala olla tyytyväinen kun hänenkin kuolemansa järjesti.

Tyttö ei ehkä kuulunut kirkkoon. Silloin odottavat helvetin ikuiset liekit ja kidutus krstinuskon oppien mukaan.

Etkö muista kuinka Jeesus otti lähelleen lapsen, ehkä 10-vuotiaan ja sanoi ympärillä oleville:

Totisesti minä sanon teille: Jos ette ota Taivasten valtakuntaa vastaan niin kuin tämä lapsi, ette totisesti pääse sinne sisälle.

Olen menettänyt sekä veljeni että sisareni kesken heidän elämänsä, mutta uskon, että Jumalalla oli heille jokin tehtävä iankaikkisuudessa.

Lapsi on viaton syntiin, joten he menevät varmasti taivaan kotiin.

• Hitman-1 kirjoitti:

Minunkin elämä on ollut muutaman kerran hiuskarvan varassa, mutta toisin kuin sinä olen ajatellut, että Jeesus antoi minulle jatkoaikaa lahjaksi, jotta voisin suorittaa vielä joitakin tehtäviä matkallani.

Kenties sinun "geenivammmasi" estää sinua tajuamasta, että sinulle on armosta annettu lisää etsikkoaikaa, jotta löytäisit Pelastajasi..

Eikä tule näkymäänkään jatkoaikojen jakelussa, eikä missään muuallakaan. Henkiolentoihin uskomisessa on kyse jonkinlaisesta sairaudesta, jota en edes halua tajutakaan. Mitään kuolemalta pelastajia ei ole olemassakaan, ei ole ollut, eikä tule olemaan.

• Kairakettu kirjoitti:

"Eniten pysäyttää Jumalansa unohtaneen ihmisen yllättävä massakuolema, joka liippaa tarpeeksi läheltä."

???????????????

"Hihhuli", kerran-pari olen sitä sanaa käyttänyt, joten onko se muka jotain viljelyä?

Eikö tsunami tai vaikka eilisillan onnettomuus pannut sinua ajattelemaan perimmäisiä kysymyksiä?

Miksi kansa tungeksi Aurinkorannikon kirkkoihin tänään?

• Hitman-1 kirjoitti:

Kovin olet uskonnonvastainen, mutta toivottavasti et ole uskonvastainen, muuten joudut tuomitsemaan marxismin itsekkääksi..

En nimittäin ole vähääkään perehtynyt marxismiin, eikä kiinnosta perehtyäkään. Sen jätän väliin.

• Kairakettu kirjoitti:

Eikä tule näkymäänkään jatkoaikojen jakelussa, eikä missään muuallakaan. Henkiolentoihin uskomisessa on kyse jonkinlaisesta sairaudesta, jota en edes halua tajutakaan. Mitään kuolemalta pelastajia ei ole olemassakaan, ei ole ollut, eikä tule olemaan.

Kiellät Vapahtajasi?

Niin tekivät myös Juudas ja Pietari, mutta Juudas tuhosi syyllisyytensä painamana oman elämänsä, kun Pietari sitä vastoin jaksoi toivoa ja sai kaiken anteeksi ja pelasti elämänsä täällä ja iankaikkisuudessa.

Raamattu sanoo: Jokaisen polven on kerran notkistuttava Herran edessä.

• Hitman-1 kirjoitti:

Eikö tsunami tai vaikka eilisillan onnettomuus pannut sinua ajattelemaan perimmäisiä kysymyksiä?

Miksi kansa tungeksi Aurinkorannikon kirkkoihin tänään?

Kai tuollaiseen pitää muutama kysymysmerkki laittaa.

"Eikö tsunami tai vaikka eilisillan onnettomuus pannut sinua ajattelemaan perimmäisiä kysymyksiä?"

Tsunamin olisi viimein luullut tehneen selväksi ihmisille, että mitään ns. korkeampia voimia ja siis jumalaa ei ole olemassa.

Eilisiltainen onnettomuus taasen ei ollut vakavuudessaan edes Konginkankaan veroinen, joten turvallista on Espanjan liikenne Suomen keskiaikaisilla ansapoluilla liikkumiseen verrattuna.

• Hitman-1 kirjoitti:

Kiellät Vapahtajasi?

Niin tekivät myös Juudas ja Pietari, mutta Juudas tuhosi syyllisyytensä painamana oman elämänsä, kun Pietari sitä vastoin jaksoi toivoa ja sai kaiken anteeksi ja pelasti elämänsä täällä ja iankaikkisuudessa.

Raamattu sanoo: Jokaisen polven on kerran notkistuttava Herran edessä.

En polvistu. Samat jankutuksesi eivät auta yhtään, sadut eivät todeksi muutu kuin hourupäisten pääkopissa.

• Kairakettu kirjoitti:

Kai tuollaiseen pitää muutama kysymysmerkki laittaa.

"Eikö tsunami tai vaikka eilisillan onnettomuus pannut sinua ajattelemaan perimmäisiä kysymyksiä?"

Tsunamin olisi viimein luullut tehneen selväksi ihmisille, että mitään ns. korkeampia voimia ja siis jumalaa ei ole olemassa.

Eilisiltainen onnettomuus taasen ei ollut vakavuudessaan edes Konginkankaan veroinen, joten turvallista on Espanjan liikenne Suomen keskiaikaisilla ansapoluilla liikkumiseen verrattuna.

Pikemminkin voisit tulkita suuronnettomuudet herätyskelloiksi, jotka haluaisivat herättää itsekkyyden uneen vaipuneen ihmiskunnan tuhoon vievältä tieltään.

Eilispäivää käsittelevä loppulauseesi ei osu ihan kohdalleen, jos ajattelet sitä onnettomuudessa mukana olleiden ja heidän omaisten kannalta..

Olisiko joku lähiomaisesi yksinäinen kuolema sinulle vakava paikka?

• Kairakettu kirjoitti:

En polvistu. Samat jankutuksesi eivät auta yhtään, sadut eivät todeksi muutu kuin hourupäisten pääkopissa.

Näet sen sitten aikojen lopussa, olivatko nuo sanat satua vai totta.

Hän tulee olemaan joko sinun armahtajasi tai tuomarisi, kun polvistut Hänen edessään.

Mitä aiot antaa sielusi lunnaiksi?

• eri-mies
        Kairakettu kirjoitti:

En nimittäin ole vähääkään perehtynyt marxismiin, eikä kiinnosta perehtyäkään. Sen jätän väliin.

marxismi on lähempänä Jeesusta, kuin ateismi. Minä olen tutustunut myös siihen. Eihän Marx uskontoa opettanut, mutta oikeudenmukaisuutta kyllä. Lenin taas oli "terroristi" ja ateisti. ;=))

• Hitman-1 kirjoitti:

Näet sen sitten aikojen lopussa, olivatko nuo sanat satua vai totta.

Hän tulee olemaan joko sinun armahtajasi tai tuomarisi, kun polvistut Hänen edessään.

Mitä aiot antaa sielusi lunnaiksi?

Ei tule olemaan ketään polvistuttajaa ja voisit jo lopettaa nuo turhanpäiväiset jä tänne kuulumattomat uskontohöpötykset.

• Hitman-1 kirjoitti:

Pikemminkin voisit tulkita suuronnettomuudet herätyskelloiksi, jotka haluaisivat herättää itsekkyyden uneen vaipuneen ihmiskunnan tuhoon vievältä tieltään.

Eilispäivää käsittelevä loppulauseesi ei osu ihan kohdalleen, jos ajattelet sitä onnettomuudessa mukana olleiden ja heidän omaisten kannalta..

Olisiko joku lähiomaisesi yksinäinen kuolema sinulle vakava paikka?

On siinä sinulla "oikeudenmukainen" jumala, kun liiskaa kuoliaaksi summanmutikassa hyväntahtoisia ihmisiä ja pikkulapsia. Herää jo unestas, pelle!

• Kairakettu kirjoitti:

Ei tule olemaan ketään polvistuttajaa ja voisit jo lopettaa nuo turhanpäiväiset jä tänne kuulumattomat uskontohöpötykset.

Muistat kai, että ministeritkin antavat lupauksensa käsi Raamatun päällä?

Raamatun sana toteutuu suuressa mittakaavassa, mutta myös piskuisen Kairaketun kohdalla.

Hän, Jeesus, on sinunkin Kuninkaasi, joten voisit vapaaehtoisesti polvistua Hänen eteensä jo tänä iltana, niin sitten sinun ei tarvitse tehdä sitä vastentahtoisesti aikojen lopulla..

• Kairakettu kirjoitti:

On siinä sinulla "oikeudenmukainen" jumala, kun liiskaa kuoliaaksi summanmutikassa hyväntahtoisia ihmisiä ja pikkulapsia. Herää jo unestas, pelle!

Etkö muista, että meidän keskuudessamme toimii myös sielunvihollinen?

Hänestä johtuu kaikki pahuus, onnettomuudet, viha, suru ja sairaus.

Jumala tahtoisi meille, sinullekin vain hyvää, mutta ihmiskunnalla on vapaa tahto valita, kumpaa tottelee.

Sinäkin olet valintasi tehnyt, mutta jos olet valinnut väärin, voit muuttaa valintasi vielä, kun elät.

• Hitman-1 kirjoitti:

Muistat kai, että ministeritkin antavat lupauksensa käsi Raamatun päällä?

Raamatun sana toteutuu suuressa mittakaavassa, mutta myös piskuisen Kairaketun kohdalla.

Hän, Jeesus, on sinunkin Kuninkaasi, joten voisit vapaaehtoisesti polvistua Hänen eteensä jo tänä iltana, niin sitten sinun ei tarvitse tehdä sitä vastentahtoisesti aikojen lopulla..

Ministeritkö nyt muka luotettavia ovat, kun sinulle ei ole kelvannut edes presidenttien luotettavuus?

"Raamatun sana toteutuu suuressa mittakaavassa, mutta myös piskuisen Kairaketun kohdalla."

Ai mikä sana? Sekö, että kuolen joskus? Siihenkään ei raamattua tarvita, tiedän sen muutenkin.

"Hän, Jeesus, on sinunkin Kuninkaasi, joten voisit vapaaehtoisesti polvistua Hänen eteensä jo tänä iltana, niin sitten sinun ei tarvitse tehdä sitä vastentahtoisesti aikojen lopulla.."

Sekopää hoi! Minulla ei ole yhtään kuningasta, joten en polvistu kenenkään eteen missään vaiheessa ja kuoleman jälkeen se on jo mahdotonta.

• Kairakettu kirjoitti:

Ministeritkö nyt muka luotettavia ovat, kun sinulle ei ole kelvannut edes presidenttien luotettavuus?

"Raamatun sana toteutuu suuressa mittakaavassa, mutta myös piskuisen Kairaketun kohdalla."

Ai mikä sana? Sekö, että kuolen joskus? Siihenkään ei raamattua tarvita, tiedän sen muutenkin.

"Hän, Jeesus, on sinunkin Kuninkaasi, joten voisit vapaaehtoisesti polvistua Hänen eteensä jo tänä iltana, niin sitten sinun ei tarvitse tehdä sitä vastentahtoisesti aikojen lopulla.."

Sekopää hoi! Minulla ei ole yhtään kuningasta, joten en polvistu kenenkään eteen missään vaiheessa ja kuoleman jälkeen se on jo mahdotonta.

..vanhalle miehelle, joka vakuutteli samaa kuin sinä , sanon nyt myös sinulle:

Sinulla on edessäsi vielä yksi suuri yllätys.

• Hitman-1 kirjoitti:

Etkö muista, että meidän keskuudessamme toimii myös sielunvihollinen?

Hänestä johtuu kaikki pahuus, onnettomuudet, viha, suru ja sairaus.

Jumala tahtoisi meille, sinullekin vain hyvää, mutta ihmiskunnalla on vapaa tahto valita, kumpaa tottelee.

Sinäkin olet valintasi tehnyt, mutta jos olet valinnut väärin, voit muuttaa valintasi vielä, kun elät.

Minkään jumalan tahdosta sinä et voi mitään tietää, koska mitään jumalaa ei ole olemassakaan. Jos mielestäsi on, niin todista se aukottomasti meille kaikille.

Jos se jumalasi olisi niin mahtava, kuin uskottelet, niin mitään tsunamia ei olisi koskaan ollutkaan.

"Jumala tahtoisi meille, sinullekin vain hyvää, mutta ihmiskunnalla on vapaa tahto valita, kumpaa tottelee."

Miten liittyy esim. siihen tsunamiin?

• Hitman-1 kirjoitti:

..vanhalle miehelle, joka vakuutteli samaa kuin sinä , sanon nyt myös sinulle:

Sinulla on edessäsi vielä yksi suuri yllätys.

Et pysty, joten jätä jo valheiden levittely.

• Kairakettu kirjoitti:

Et pysty, joten jätä jo valheiden levittely.

Tajuat kai, mitä eroa on sanoilla usko ja tieto.

Nyt elämme uskon aikaa; kerran tiedämme sen, mihin nyt, toistaiseksi, uskomme.

Todista sinä Raamatun väitteet valeiksi. Et pysty.

• Kairakettu kirjoitti:

Minkään jumalan tahdosta sinä et voi mitään tietää, koska mitään jumalaa ei ole olemassakaan. Jos mielestäsi on, niin todista se aukottomasti meille kaikille.

Jos se jumalasi olisi niin mahtava, kuin uskottelet, niin mitään tsunamia ei olisi koskaan ollutkaan.

"Jumala tahtoisi meille, sinullekin vain hyvää, mutta ihmiskunnalla on vapaa tahto valita, kumpaa tottelee."

Miten liittyy esim. siihen tsunamiin?

Kun alkaa uskoa Jumalaan, tulee varma luottamus siihen, että Hän on.

Kärsimyksen historia on arvoituksellista, mutta miksi ihmiskunta tekee niin paljon pahaa, kun tietää Jumalan tahtovan, että tekisimme hyvää?

Olet sinä itsekin joskus harmitellut, ettet tehnyt sitä, minkä tiesit oikeaksi, vaan teit sen, minkä tiesit vääräksi.

Syyttäessäsi Jumalaa omista ja ihmiskunnan kärsimyksistä, syytät oikeastaan itseäsi.

• Hitman-1 kirjoitti:

Tajuat kai, mitä eroa on sanoilla usko ja tieto.

Nyt elämme uskon aikaa; kerran tiedämme sen, mihin nyt, toistaiseksi, uskomme.

Todista sinä Raamatun väitteet valeiksi. Et pysty.

Faktoja satujen tueksi ei löydy.

• Hitman-1 kirjoitti:

Kun alkaa uskoa Jumalaan, tulee varma luottamus siihen, että Hän on.

Kärsimyksen historia on arvoituksellista, mutta miksi ihmiskunta tekee niin paljon pahaa, kun tietää Jumalan tahtovan, että tekisimme hyvää?

Olet sinä itsekin joskus harmitellut, ettet tehnyt sitä, minkä tiesit oikeaksi, vaan teit sen, minkä tiesit vääräksi.

Syyttäessäsi Jumalaa omista ja ihmiskunnan kärsimyksistä, syytät oikeastaan itseäsi.

"Kun alkaa uskoa Jumalaan, tulee varma luottamus siihen, että Hän on."

Mielisairaaloissa on muitakin hauskoja ja mielenkiintoisia tapauksia.

• Kairakettu kirjoitti:

Ehkä kaikkein voimakkain yksittäinen fakta Raamatun todenperäisyydestä voidaan ilmaista yhdellä sanalla:

ISRAEL

• Kairakettu kirjoitti:

"Kun alkaa uskoa Jumalaan, tulee varma luottamus siihen, että Hän on."

Mielisairaaloissa on muitakin hauskoja ja mielenkiintoisia tapauksia.

Tunnen lukuisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat aitoja kristittyjä -ja vielä fiksumpia kuin minä ;)

Entinen Nordean pääjohtaja Ahti Hirvonenkaan ei tietääkseni ole koskaan ollut hermoparantolassakaan..

• eri-mies
        Kairakettu kirjoitti:

Jeesus ei rakentanut pyramiideja, eikä ollut suuri sotapäällikkö kuten Alksanteri suuri. Jäihän kirja kertomaan hänen teoistaan. Ei kai hänen kuolleista herättämät ihmiset sentään ikuisesti elä.(todisteena) Alksanteri suuren ei tiedetä herättäneen yhtään ihmistä kuolleista, mutta kuolon uneen vaivuttaneen sitä useamman.

• Hitman-1 kirjoitti:

Ehkä kaikkein voimakkain yksittäinen fakta Raamatun todenperäisyydestä voidaan ilmaista yhdellä sanalla:

ISRAEL

Aku Ankankin Pelle Pelottoman mielikuvituksellisia keksintöjä on jo toteutettu käytännössä, joten ennustukset eivät todista yhtikäs mitään.

• Kairakettu kirjoitti:

Aku Ankankin Pelle Pelottoman mielikuvituksellisia keksintöjä on jo toteutettu käytännössä, joten ennustukset eivät todista yhtikäs mitään.

Israel oli ennustus noin 2000 vuotta, mutta vuodesta 1948 se on ollut fakta, ei ennustus.

Yksilötasolla on miljoonia todisteita, mutta jos ihminen ei halua uskoa, ei hän usko, vaikka Taivaan enkeli tulisi hänelle puhumaan.

• eri-mies kirjoitti:

Jeesus ei rakentanut pyramiideja, eikä ollut suuri sotapäällikkö kuten Alksanteri suuri. Jäihän kirja kertomaan hänen teoistaan. Ei kai hänen kuolleista herättämät ihmiset sentään ikuisesti elä.(todisteena) Alksanteri suuren ei tiedetä herättäneen yhtään ihmistä kuolleista, mutta kuolon uneen vaivuttaneen sitä useamman.

Kun luen sinun viestejäsi, alkaa minusta tuntua, että nimesi saattaa jo olla kirjoitettuna Elämän Kirjaan.

Olen iloinen puolestasi.

• eri-mies
        Hitman-1 kirjoitti:

Kun luen sinun viestejäsi, alkaa minusta tuntua, että nimesi saattaa jo olla kirjoitettuna Elämän Kirjaan.

Olen iloinen puolestasi.

tiedetä, mutta nyt Hyvää yötä teille molemmille ja varjelkoon enkelit untanne, myös repolaista, ei hän varmasi ole paha ihminen.

• .....

pellemäinen ateisti.

• Hitman-1 kirjoitti:

Olen iloinen puolestasi.

Yhteen suomalaisen majoitusliikkeen vieraskirjaan todellakin kirjoitin tämän nickini allekirjoitukseksi, mutta ei se mikään "Elämän Kirja" ollut nimeltään.

• Tasapuolinen Mies

Voimme vain miettiä sisimmässämme, kuolemmeko Israelin luoteihin vai USA:n kidutuskammioissa. Vai voimmeko estää nämä kuten myös USA:n laittomat napalmihyökkäykset Venäjä kilpenämme?

Aikuisten mielikuvitusystäviin en ota kantaa. Yleensä sellaisen omaavat käsitetään jälkeenjääneiksi.

• Osccar--

Ikävää, ettemme saa nauttia Venäjän suojeluksesta kuten Tsetsenia :(

• Grustnij

Miten niin jokaiselle on annettu määräaikansa? Vaikutat ennemminkin islamilaiselta ajattelussasi kuin kristityltä.

En ole koskaan oikein jaksanut ymmärtää tuota fatalismin tunkeutumista ns. kristittyjen maailmankuvaan. Jos kaikilla on tietty elinaika, niin miksi elää Raamatun ohjeiden mukaan ja vaivautua hoitamaan ihmiskehoa, tuota Pyhän Hengen temppeliä?

• ovat...

sinun ajatuskulkusi. Niinpä, kun luet Raamattua, sieltä kyllä selviäisi vastaukset noihin kysymyksiisi. On otettava esim. huomioon, että islam on syntynyt ihmisten tekemänä uskontona ja on ottanut joitakin ajatuksia Raamatusta. Kuitenkin kristinuskossa ja juutalaisuudessa on sama Jumala, mutta islamissa on eri jumala. Tämä jälkimmäinen on vihaan johtava ja käskevä, mutta siis se toinen, Raamatun Jumala, Jeesuksen Kristuksen esimerkillä, opettaa rakkauteen. On niin, että Jumala, luotuaan ihmisen, on tietoinen jokaisesta ihmisestä maanpäällä. Hän on meidät luonut, joten Hänellä on oikeus ottaa omansa pois silloin, kun Hän katsoo oikean ajankohdan. Vaikka tätä ei kaikki hyväksyisikään, niin se ei muuta tämän asian todellisuudesta. Itse asiassa tämä tieto on luova turvallisuutta: minusta/sinusta pitää huolta Joku, Jumala, joka tietää minut läpikotaisin. Ja tuo asia ihmiskehosta: tottakai Jumala haluaa, että esim. syömme terveellisesti ja nukumme riittävästi ja elämme muutenkin terveellisesti. Nimenomaan se on Jumalan tahto, että pidämme yllä henkilökohtaista terveyttämme, jos se itsestämme riippuu. Kannattaa siis tutustua Raamattuun, alkaen esim. vaikkapa Uuden testamentin puolelta, sillä se on helpompaa. Siunausta sinulle!

• PASKAPUHETTA!
        ovat... kirjoitti:

sinun ajatuskulkusi. Niinpä, kun luet Raamattua, sieltä kyllä selviäisi vastaukset noihin kysymyksiisi. On otettava esim. huomioon, että islam on syntynyt ihmisten tekemänä uskontona ja on ottanut joitakin ajatuksia Raamatusta. Kuitenkin kristinuskossa ja juutalaisuudessa on sama Jumala, mutta islamissa on eri jumala. Tämä jälkimmäinen on vihaan johtava ja käskevä, mutta siis se toinen, Raamatun Jumala, Jeesuksen Kristuksen esimerkillä, opettaa rakkauteen. On niin, että Jumala, luotuaan ihmisen, on tietoinen jokaisesta ihmisestä maanpäällä. Hän on meidät luonut, joten Hänellä on oikeus ottaa omansa pois silloin, kun Hän katsoo oikean ajankohdan. Vaikka tätä ei kaikki hyväksyisikään, niin se ei muuta tämän asian todellisuudesta. Itse asiassa tämä tieto on luova turvallisuutta: minusta/sinusta pitää huolta Joku, Jumala, joka tietää minut läpikotaisin. Ja tuo asia ihmiskehosta: tottakai Jumala haluaa, että esim. syömme terveellisesti ja nukumme riittävästi ja elämme muutenkin terveellisesti. Nimenomaan se on Jumalan tahto, että pidämme yllä henkilökohtaista terveyttämme, jos se itsestämme riippuu. Kannattaa siis tutustua Raamattuun, alkaen esim. vaikkapa Uuden testamentin puolelta, sillä se on helpompaa. Siunausta sinulle!

Et tunne uskontoja näemmä ollenkaan.
        Kirjoitit:
        "Kuitenkin kristinuskossa ja juutalaisuudessa on sama Jumala, mutta islamissa on eri jumala. Tämä jälkimmäinen on vihaan johtava ja käskevä, mutta siis se toinen, Raamatun Jumala, Jeesuksen Kristuksen esimerkillä, opettaa rakkauteen."

Ensinnäkin Kristinuskon Jumala on uudessa testamentissa esiintyvä Jeesuksen taivaallinen Isä, joka on anteeksi antavainen ja rakastava.

Juutalaisten Jumala on taas vanhan testamentin, kiivas ja kostonhimoinen Jumala.

Ja juutalaiset eivät tunnusta Jeesusta, saati sitten Jeesusta Kristuksena.

Mielestäni Raamatusta pitäisi ehkä poistaa tuo vanha testamentti, sillä se on niin syvässä ristiriidassa uuden testamentin ja Jeesuksen oppien kanssa, että en ihmettele, että ihmiset eroavat joukottain kirkosta.

Jeesus siis painotti anteeksiantamusta ja vihollisenkin rakastamista uudessa testamentissa.

• eri-mies
        ovat... kirjoitti:

Jos on yksi Jumala, kuten muslimeillakin, niin kuinka heillä voi olla eri Jumala? Kysyin tätä asiaa kerran eräältä muslimilta, kertoen, että jotut pappimme väittävät, teillä olevan eri Jumala kuin meillä. Muslimi sanoi, että teidän pappinne ovat väärässä, meillä on aivan sama Jumala. Olen samaa mieltä, tämän muslimin kanssa, vaikka muuten pidänkin heitä vääräuskoisina, profeetta Muhamedin vuoksi, joka oli huijari ja pedofiili.

• Jumala antaa ajan, jonka me, minä ja sinäkin, saamme kulkea tällä planeetalla.

Miksi se estäisi elämästä Raamatun ohjeiden mukaan ja hoitamasta meidän käyttöömme annettua Pyhän Hengen temppeliä?

Kai tiedät, että Raamatun ohjeet on annettu meille, jotta voisimme elää rikkaan elämän?

• eri-mies
        PASKAPUHETTA! kirjoitti:

Et tunne uskontoja näemmä ollenkaan.
        Kirjoitit:
        "Kuitenkin kristinuskossa ja juutalaisuudessa on sama Jumala, mutta islamissa on eri jumala. Tämä jälkimmäinen on vihaan johtava ja käskevä, mutta siis se toinen, Raamatun Jumala, Jeesuksen Kristuksen esimerkillä, opettaa rakkauteen."

Ensinnäkin Kristinuskon Jumala on uudessa testamentissa esiintyvä Jeesuksen taivaallinen Isä, joka on anteeksi antavainen ja rakastava.

Juutalaisten Jumala on taas vanhan testamentin, kiivas ja kostonhimoinen Jumala.

Ja juutalaiset eivät tunnusta Jeesusta, saati sitten Jeesusta Kristuksena.

Mielestäni Raamatusta pitäisi ehkä poistaa tuo vanha testamentti, sillä se on niin syvässä ristiriidassa uuden testamentin ja Jeesuksen oppien kanssa, että en ihmettele, että ihmiset eroavat joukottain kirkosta.

Jeesus siis painotti anteeksiantamusta ja vihollisenkin rakastamista uudessa testamentissa.

Jeesus oli mielestäni profeetta.

• eri-mies kirjoitti:

Jeesus oli mielestäni profeetta.

Profeetta ei riitä nimitykseksi Kuninkaiden Kuninkaalle, Jeesukselle.

Hän on sinunkin Pelastajasi ja Vapahtajasi.

• eri-mies
        Hitman-1 kirjoitti:

Jumala antaa ajan, jonka me, minä ja sinäkin, saamme kulkea tällä planeetalla.

Miksi se estäisi elämästä Raamatun ohjeiden mukaan ja hoitamasta meidän käyttöömme annettua Pyhän Hengen temppeliä?

Kai tiedät, että Raamatun ohjeet on annettu meille, jotta voisimme elää rikkaan elämän?

voi melkein unohtaa, koska Jeesus "tulkkasi" sen uusiksi.

• eri-mies kirjoitti:

voi melkein unohtaa, koska Jeesus "tulkkasi" sen uusiksi.

Jeesus tuli täydentämään Vanhan Testamentin ilmoituksen.

Oletko koskaan lukenut Jesajan kirjan 53. lukua?

Jos et ole lukenut, lue ihmeessä!

Kenestähän se kertoo?

• ....... ........... ..
        eri-mies kirjoitti:

Jos on yksi Jumala, kuten muslimeillakin, niin kuinka heillä voi olla eri Jumala? Kysyin tätä asiaa kerran eräältä muslimilta, kertoen, että jotut pappimme väittävät, teillä olevan eri Jumala kuin meillä. Muslimi sanoi, että teidän pappinne ovat väärässä, meillä on aivan sama Jumala. Olen samaa mieltä, tämän muslimin kanssa, vaikka muuten pidänkin heitä vääräuskoisina, profeetta Muhamedin vuoksi, joka oli huijari ja pedofiili.

Sana jumala on vain arvonimi, joka ei vielä kerro persoonaa- tai persoonan nimeä. Vrt. asiaa sanaan presidentti, niin ymmärrät mitä tarkoitan.
        On monia jumalia, mutta he ovatkin sitten epä-jumalia, joilla heilläkin on nimensä, mutta ei sitä absoluuttista auktoriteettiä, mikä on vain Israelin jumala JHWH:lla.

Moolok oli myös jumala, epäjumala tosin. Enkeliruhtinas ja serafi Lusifer korotti taas itsensä JHWH:n yläpuolelle noustessaan kapinaan.

Kolmasosa muista enkeleistä yhtyi Lusiferin kapinaan, ja heistä käytetään nimeä demonit. Lusifer sai jumalalta nimeksi Saatana(kreikkaa=Vastustaja).

• eri-mies
        Hitman-1 kirjoitti:

Profeetta ei riitä nimitykseksi Kuninkaiden Kuninkaalle, Jeesukselle.

Hän on sinunkin Pelastajasi ja Vapahtajasi.

koskaan rukoile Jeesukselta mitään. Erittäin harvoin Jumalaltakaan. Käsittääkseni heillä on tarpeeksi hommia muutenkin. ;=)) Mutta kuitenkin ne harvat kerrat kun olen rukoillut ja pyytänyt jotakin, olen saanu pyytämäni. Jopa erittäin kummallista on tapahtunut. Epäilijä sanoisi paranormaaliksi kokemukseksi, niin minäkin, mutta rukouksen voimasta se on alkanut. Muistan toki kiittää. Pyytäessäni olen sanonut, että sinä tiedät paremmin kuin minä onko se minulle hyväksi. Siis on rukoiltava nöyrästi ja pyyteetömästi, kuitenkin toiveen saa ilmaista. Lienee oikea lähestymistapa?

• Hitman-1
        eri-mies kirjoitti:

koskaan rukoile Jeesukselta mitään. Erittäin harvoin Jumalaltakaan. Käsittääkseni heillä on tarpeeksi hommia muutenkin. ;=)) Mutta kuitenkin ne harvat kerrat kun olen rukoillut ja pyytänyt jotakin, olen saanu pyytämäni. Jopa erittäin kummallista on tapahtunut. Epäilijä sanoisi paranormaaliksi kokemukseksi, niin minäkin, mutta rukouksen voimasta se on alkanut. Muistan toki kiittää. Pyytäessäni olen sanonut, että sinä tiedät paremmin kuin minä onko se minulle hyväksi. Siis on rukoiltava nöyrästi ja pyyteetömästi, kuitenkin toiveen saa ilmaista. Lienee oikea lähestymistapa?

Kun rukoilet Jumalalta, rukoilet oikeastaan Jeesukselta, koska Hän toimii välittäjänä meidän ja Isän välillä.

"Mitä tahansa pyydätte Isältä minun nimessäni..."

Olen kokenut samaa kuin sinä rukouksen yhteydessä, joskus jopa niin, että vaikutus on erikoinen.

Mielestäni rukoilet oikealla tavalla, ja kyllä Taivaan valtakunnassa kuuluvuuskenttää riittää..

• eri-mies
        ....... ........... .. kirjoitti:

Sana jumala on vain arvonimi, joka ei vielä kerro persoonaa- tai persoonan nimeä. Vrt. asiaa sanaan presidentti, niin ymmärrät mitä tarkoitan.
        On monia jumalia, mutta he ovatkin sitten epä-jumalia, joilla heilläkin on nimensä, mutta ei sitä absoluuttista auktoriteettiä, mikä on vain Israelin jumala JHWH:lla.

Moolok oli myös jumala, epäjumala tosin. Enkeliruhtinas ja serafi Lusifer korotti taas itsensä JHWH:n yläpuolelle noustessaan kapinaan.

Kolmasosa muista enkeleistä yhtyi Lusiferin kapinaan, ja heistä käytetään nimeä demonit. Lusifer sai jumalalta nimeksi Saatana(kreikkaa=Vastustaja).

Juuri siksi yritänkin muistaa kirjoittaa sen isolla kirjaimella. Minulla kun ei ole kuin yksi Jumala. Hänellä ei ole nimeä kuten juutalaisten Jumalalla. Jumala on salattu, eikä hänen persoonaansa kannata lähteä selvittämään. Pidä sinä oma uskosi, minä kyllä huolehdin omastani.

• eri-mies
        Hitman-1 kirjoitti:

Kun rukoilet Jumalalta, rukoilet oikeastaan Jeesukselta, koska Hän toimii välittäjänä meidän ja Isän välillä.

"Mitä tahansa pyydätte Isältä minun nimessäni..."

Olen kokenut samaa kuin sinä rukouksen yhteydessä, joskus jopa niin, että vaikutus on erikoinen.

Mielestäni rukoilet oikealla tavalla, ja kyllä Taivaan valtakunnassa kuuluvuuskenttää riittää..

Jeesuksen jumaluutta kiellä(en uskalla) Tyttäreni joskus sanoi, uskovansa Jumalaan, mutta Jeesuksen suhteen epäilevä. Sanoin, että hänen tekonsa ovat todisteena, itse en rokenisi edes epäillä. Jostakin syystä kuitenkin olen tottunut rukoilemaan Jumalaa. Toki voin sanoa: Meidän herramme Jeesus Kristus ja kiittää häntä myös, mutta se on enemmin liturgiaa. Ei kai haitallista, koska ordotoksiksi minä enemmin itseni tunnen, sen hartauden vuoksi, joka heidän kirkoissaan tuntuu, ilman pappejakin.

• Lahtari Ari

Hyvä kirjoitus.

Kirjoituksesi sisältämä totuus ei saisi olla vain tätä päivää tai onnettomuuksien meitä kohdatessa, vaan sen pitäisi olla meidän jokaisen sisimmän "huoneentaulu" - muistutuksena ja varoittavana neuvona kuolevaisuudestamme.

• jokkela

Tosiaan, vaikka elämässä on paljon vaaroja, tapahtuipa ne missäpäin tahansa polkujemme varrella on hyvä muistaa että, jokainen uusi päivä on askel eteenpäin tässä elämässä.

Olen valanut myös perheeni nuorille uskallusta ja rohkeutta elää tätä päivää ja elämää tekemisineen ja harrastuksineen.

Vaikka tehtäväni nuorisoni kanssa on vielä piirun vaille kesken, olen valmis kohtaamaan Lunastajani. Ei tosin vielä aikoihin, mutta aikanaaan.

• Suhtaudut tähän elämään siten kuin jokaisen pitäisikin suhtautua.

Siunausta elämäsi matkalle ja perheellesi!

• jokkela
        Hitman-1 kirjoitti:

Suhtaudut tähän elämään siten kuin jokaisen pitäisikin suhtautua.

Lämpimästi kiitän.

• Hitman-1.
        Hitman-1 kirjoitti:

Suhtaudut tähän elämään siten kuin jokaisen pitäisikin suhtautua.

Moikka Hitman-1.
        On ollut miellyttävää lukea, että sinussa on myös inhimillisiä puolia.
        Olen sinua paljon kritisoinut, koska olet yksisilmäisesti puolustanut USA:a ja USA:n toimia, eli paljolti viattomien siviilien lahtaamista Irakissa, ja melkein ympäri maailmaa.

Samoin olet puolustanut Israelin suorittamia salamurhia, joita Mossad tekee.

Mossadin yksi entinen agentti on kirjoittanut kirjan, missä hän kertoo Mossadin julmuuksista.

Karman laki ja jälleensyntyminen on avain elämän ja kuoleman ymmärtämiseen ja kärsimyksen probleemaan.
        Itse uskon korkeampaan voimaan, en kuitenkaan persoonalliseen Jumalaan, koska se on kaiken logiikan vastaista, että Kaikkivaltias voisi olla persoonallinen, siis tilaan rajoitettu.

Tilaan rajoitetullahan on aina tausta, ja näin Jumala olisi objekti, kuin ihminen.

Karman laki ja jälleensyntyminen ovat oikeudenmukaisin laki.

Jeesuskin viittasi jällensyntymään monesti, mm. sanoessaan, "että sitä niittä mitä on kylvänyt", eli jos on niittänyt ympärilleen kärsimystä, niin saa itse kärsiä, ennemmin tai myöhemmin, eli joko tässä elämässä/ruumiistuksessa, tai sitten seuraavassa, tai vaikka neljännessä.

Otan osaa muuten, kun kerroit, että olet menettänyt sisaresi ennenaikaisesti.

Ei kukaan ihminen ole täysin hyvä, eikä paha.
        Sama on valtioden kohdalla.

Etkö voi myöntää, että Venäjälläkin on paljon hyvää?

Leo Tolstoi oli mm. Venäläinen ja suuri ajattelija ja moralisti, hän vastusti ankarasti mm. kuolemantuomioita.

Pekka Ervast oli filosofi, joka saarnasi väkivallattomuuden oppia, ja puolusti Jeesuksen opetuksia.

Suomen nykykirkko on valitettavasti kääntänyt selkänsä Jeesuksen opeille.
        Tästä esimerkkinä se, että Kirkko on sekaantunut Suomen armeijaan, joka on väkivaltalaitos.

Jeesus sanoi, "että te ette ole mitään, jos rakastatte vain ystäviänne, sillä niinhän pakanatkin tekevät, teidän pitää rakastaa myös vihamiehiänne"

Jeesus saarnasi myös sitä, että väkivaltaan ei saa vastata väkivallalla, sillä sehän johtaa loppumattomaan koston kierteeseen.

Siksi hän sanoi, "että jos joku lyö sinua oikealle poskelle, niin käännä hänelle vasenkin".

Tässä edellämainitussa Jeesuksen käskyssä on suuri psykologinen totuus.
        Nimittäin jos joku tulee haastamaan sinulle riitaa, tai vaatimaan vaikka, "että anna minulle 10 euroa", ja sitten tyynesti toimit niin, että otat lompakostasi 20 euroa, ja sanot, "ota veli tästä", niin ko. riidan haastaja joutuu syvään moraaliseen häpeään, ja hänen omatuntonsa alkaa häntä kolkuttamaan.

Pekka Ervast on mielestäni suomen ehkä merkittävimpiä ajattelijoita, vielä hänet tullaan löytämään.

Pekka Ervast eli 1875-1934.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Ervast
        Tässä linkki, mistä voit lukea kirjoja, mitä Pekka Ervast kirjoitti:
        http://www.ruusuristi.net/pages/kirjojen_lataus.html

• Hitman-1. kirjoitti:

Moikka Hitman-1.
        On ollut miellyttävää lukea, että sinussa on myös inhimillisiä puolia.
        Olen sinua paljon kritisoinut, koska olet yksisilmäisesti puolustanut USA:a ja USA:n toimia, eli paljolti viattomien siviilien lahtaamista Irakissa, ja melkein ympäri maailmaa.

Samoin olet puolustanut Israelin suorittamia salamurhia, joita Mossad tekee.

Mossadin yksi entinen agentti on kirjoittanut kirjan, missä hän kertoo Mossadin julmuuksista.

Karman laki ja jälleensyntyminen on avain elämän ja kuoleman ymmärtämiseen ja kärsimyksen probleemaan.
        Itse uskon korkeampaan voimaan, en kuitenkaan persoonalliseen Jumalaan, koska se on kaiken logiikan vastaista, että Kaikkivaltias voisi olla persoonallinen, siis tilaan rajoitettu.

Tilaan rajoitetullahan on aina tausta, ja näin Jumala olisi objekti, kuin ihminen.

Karman laki ja jälleensyntyminen ovat oikeudenmukaisin laki.

Jeesuskin viittasi jällensyntymään monesti, mm. sanoessaan, "että sitä niittä mitä on kylvänyt", eli jos on niittänyt ympärilleen kärsimystä, niin saa itse kärsiä, ennemmin tai myöhemmin, eli joko tässä elämässä/ruumiistuksessa, tai sitten seuraavassa, tai vaikka neljännessä.

Otan osaa muuten, kun kerroit, että olet menettänyt sisaresi ennenaikaisesti.

Ei kukaan ihminen ole täysin hyvä, eikä paha.
        Sama on valtioden kohdalla.

Etkö voi myöntää, että Venäjälläkin on paljon hyvää?

Leo Tolstoi oli mm. Venäläinen ja suuri ajattelija ja moralisti, hän vastusti ankarasti mm. kuolemantuomioita.

Pekka Ervast oli filosofi, joka saarnasi väkivallattomuuden oppia, ja puolusti Jeesuksen opetuksia.

Suomen nykykirkko on valitettavasti kääntänyt selkänsä Jeesuksen opeille.
        Tästä esimerkkinä se, että Kirkko on sekaantunut Suomen armeijaan, joka on väkivaltalaitos.

Jeesus sanoi, "että te ette ole mitään, jos rakastatte vain ystäviänne, sillä niinhän pakanatkin tekevät, teidän pitää rakastaa myös vihamiehiänne"

Jeesus saarnasi myös sitä, että väkivaltaan ei saa vastata väkivallalla, sillä sehän johtaa loppumattomaan koston kierteeseen.

Siksi hän sanoi, "että jos joku lyö sinua oikealle poskelle, niin käännä hänelle vasenkin".

Tässä edellämainitussa Jeesuksen käskyssä on suuri psykologinen totuus.
        Nimittäin jos joku tulee haastamaan sinulle riitaa, tai vaatimaan vaikka, "että anna minulle 10 euroa", ja sitten tyynesti toimit niin, että otat lompakostasi 20 euroa, ja sanot, "ota veli tästä", niin ko. riidan haastaja joutuu syvään moraaliseen häpeään, ja hänen omatuntonsa alkaa häntä kolkuttamaan.

Pekka Ervast on mielestäni suomen ehkä merkittävimpiä ajattelijoita, vielä hänet tullaan löytämään.

Pekka Ervast eli 1875-1934.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Ervast
        Tässä linkki, mistä voit lukea kirjoja, mitä Pekka Ervast kirjoitti:
        http://www.ruusuristi.net/pages/kirjojen_lataus.html

Olen yrittänyt täällä jatkuvasti toistaa, ettei kukaan tunne nimimerkin takana olevaa yksilöä.

USA:n ja Israelin puolustaminen on minulle periaatekysymys, koska niin moni tällä palstalla haukkuu näitä demokraattisia maita.

Jeesus on minulle ennen kaikkea Herra, Kristus, meidän Vapahtajamme ja Lunastajamme.

Oppiriidat eivät ole koskaan sytyttäneet minua.

• hassu

Sillä näinhän se on ja itsekin monesti likellä lähtöä olleena ymmärrän, mitä ajat takaa.
      Ei sillä väliä, onko oma juttu tässä ja nyt, vai jossain suuremmassa onnettomuudessa, lopputulos on sama ja matka alkaa, uuteen vaiheeseen kehässä, joka ei ole päättyvä.
      Pelättävää on heillä, jotka eivät ymmärrä vanhoja viisauksia ja totuuksia.
      Maailma on paljon monimutkaisempi, mitä vilkkaimmatkaan mielikuvitukset antavat ymmärtää.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      149
      2816
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      27
      2744
    3. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      180
      1587
    4. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      205
      1465
    5. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      310
      1381
    6. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      97
      1353
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      59
      1154
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      15
      1138
    9. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      71
      1108
    10. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1029
    Aihe