Aidosti Jeesusta odottavan rukous:
Jes 63:15-19
15
Katso taivaastasi, katso pyhästä, ihanasta asumuksestasi! Missä viipyy sinun tulinen intosi, missä ovat voimatekosi? Missä on sinun palava säälisi? Älä kiellä meiltä rakkauttasi! [5. Moos. 26:15; Ps. 80:15]
16
Olethan sinä meidän isämme. Ei Abraham meistä mitään tiedä eikä Israel meitä tunne. Sinä, Herra, olet meidän isämme. Ikuinen Lunastajamme, se on sinun nimesi. [Jes. 43:11; Mal. 2:10]
17
Miksi päästät meidät eksymään teiltäsi, miksi annat sydämemme paatua niin ettei se kavahda sinun voimaasi?
Palaa takaisin, palvelijoittesi tähden, palaa kansasi heimojen tähden! [1. Kun. 8:23 ]
18
Vain hetken sai kansasi pitää hallussaan pyhäkköäsi, nyt meidän ahdistajamme tallaavat sinun temppeliäsi. [Ps. 74:7, 79:1]
19
Nyt olemme kuin et koskaan olisi meitä hallinnut, kuin ei meitä koskaan olisi pyhitetty sinun nimelläsi.
Kunpa jo repäisisit halki taivaan, astuisit alas ja panisit vuoret järisemään! [Tuom. 5:4,5; Ps. 68:8,9]
Adventistin rukous
7
135
Vastaukset
Seuraavassa luvussa, Jes 64, Jeesusta odottava on
Herran edessä yhä alastomampi ja avuton, Herran
laupeuteen yksistään vetoava:
Jes 64. luku (11 jaetta):
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 64:1&rnd=1208893040489
"Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta! Sillä sinun on valta ja voima ja kunnia
iankaikkisesti. Aamen."
Niin - säästä meidät anteeksiantamattomuuden ja
katkeruuden synniltä:
Matt 6:12-15
12
Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
[Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13]
13
Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.*
[Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."]
[Matt. 4:1, 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9]
14
"Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
15
Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13]Kun Jesajan luvussa 63 on palava rukous, niin jo
luvussa 65 on Herralta palava vastaus.
Jeesuksen odottaja, adventisti, odottaa SITÄ
Jeesusta, joka tuo tullessaan TÄMÄN vastauksen:
Jes 65:19-25
19
Ja minä riemuitsen Jerusalemista, iloitsen kansastani.
Ei siellä enää kuulu itkun ääntä, ei valitusta, [Jes. 60:20]
20
eivät vastasyntyneet siellä enää kuole, ei yksikään, ei kuole vanhus, ennen kuin on elänyt päivänsä täyteen.
Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan.
21
He rakentavat taloja ja saavat asua niissä, he istuttavat viinitarhoja ja nauttivat itse niiden hedelmän, [65:21,22: Jes. 62:8,9; Aam. 9:14]
22
ei niin, että he rakentaisivat ja toinen taloa asuisi, eikä niin, että he istuttaisivat ja toinen söisi hedelmän.
Niin kuin puiden päivät, niin ovat minun omieni päivät.
Minun valittuni saavat itse nauttia työnsä tuloksista.
23
Enää he eivät näe vaivaa tyhjän vuoksi, eivät syn
ny kuollakseen kohta, vaan he ovat Herran siunaama suku ja heidän vesansa pysyy heidän luonaan. [1. Kor. 15:58 | Jes. 61:9]
24
Jo ennen kuin he kutsuvat, minä vastaan, kun he vielä esittävät pyyntöään, minä jo toteutan sen. [Matt. 6:8]
25
Susi ja karitsa käyvät yhdessä laitumella, leijona syö heinää kuin härkä, ja käärmeen ruokana on maan tomu.
Kukaan ei tee pahaa, kukaan ei vahingoita ketään minun pyhällä vuorellani, sanoo Herra. [Jes. 11:6-9]
Tulevassa rauhanajassa Herra kuulee rukoukset jo
ennenkuin ne esittää ehditään, jae 24.- Adventti = Herran odotusta
Ps. 40:1
Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.(40:2)
Hartaasti minä odotin Herraa,
ja hän kumartui minun puoleeni
ja kuuli minun huutoni. - keskustella itsesi kanssa?
tuosta voisi olla jo huolissaan mielenterveyden suhteen.
- Ketä ja mitä tarkoitat? Puh...
keskustella itsesi kanssa? kirjoitti:
tuosta voisi olla jo huolissaan mielenterveyden suhteen.
Itselleen puhuminen on raamatullista
- on autuasta itselleen puhumista
- ja on pettävää itselleen puhumista
Luukas 18.
11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]
Luukas 15.
16 Nälkäänsä hän olisi halunnut syödä palkoja, sikojen ruokaa, mutta niitäkään ei hänelle annettu.
17 "Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään. [1. Kun. 8:47]
18 Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. [Ps. 51:6]
Sitäpaitsi kristityt joutuvat toinen toistensa
viesteihin vastaamaan siksi, että adventistit
eivät keskustele sunnuntailapsien kanssa.
Kumpaa kastia Sinä pääsääntöisesti edustat -
itseään kehuvaa vaiko Jeesusta kehuvaa
itsekseenpuhujaa??
Olkaatten siunatut! Ketä ja mitä tarkoitat? Puh... kirjoitti:
Itselleen puhuminen on raamatullista
- on autuasta itselleen puhumista
- ja on pettävää itselleen puhumista
Luukas 18.
11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]
Luukas 15.
16 Nälkäänsä hän olisi halunnut syödä palkoja, sikojen ruokaa, mutta niitäkään ei hänelle annettu.
17 "Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään. [1. Kun. 8:47]
18 Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. [Ps. 51:6]
Sitäpaitsi kristityt joutuvat toinen toistensa
viesteihin vastaamaan siksi, että adventistit
eivät keskustele sunnuntailapsien kanssa.
Kumpaa kastia Sinä pääsääntöisesti edustat -
itseään kehuvaa vaiko Jeesusta kehuvaa
itsekseenpuhujaa??
Olkaatten siunatut!ja taktiikalla adventistit sitten voittavat sieluja, elleivät keskustele uskonasioista sianlihakastiketta syövien ja sunnuntaina lepopäivää viettävien kanssa?
stefanus kirjoitti:
ja taktiikalla adventistit sitten voittavat sieluja, elleivät keskustele uskonasioista sianlihakastiketta syövien ja sunnuntaina lepopäivää viettävien kanssa?
Niinpä! Jeesus on syntisten ystävä ja rientää
ilomielin syömään syntisten kanssa, vaikka siinä
sitten menettääkin lainoppineitten kunnioituksen.
Mutta nehän eivät parannusta tarvitsekaan
ennenkuin tulevat syntisiksi.
Paavali noudatti Jeesuksen jalanjälkiä, karttoi
sapattikemuja ja osasi olla kaikille kaikkea -
evankeliumin tähden.
Talossa talon tavalla, evankeliumin tähden vain.
1. Kor. 2:15
Hengellinen ihminen sen sijaan pystyy tutkimaan kaikkea, mutta häntä itseään ei kukaan voi tutkia. [1. Tess. 5:21; 1. Joh. 2:20, 5:20]
1. Kor. 9:22
Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia. [Room. 15:1,2; 1. Kor. 10:33]
1. Kor. 10:25
Syökää kaikkea, mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnonsyistä. [1. Tim. 4:4]
1. Kor. 10:27
Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan. [Luuk. 10:7,8]
1. Kor. 14:1
Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa.
VAPAA JA RIIPPUMATON - KUITENKIN RIIPPUVAINEN
1. Kor 9:19-23
19
Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia. [Matt. 20:26,27]
20
Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen;
voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
21
Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla
-- onhan minulla Kristuksen laki.
[Gal. 2:3 | Joh. 13:34 ]
22
Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea,
jotta pelastaisin edes muutamia.
[Room. 15:1,2; 1. Kor. 10:33]
23
Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.
Luulenpa että adventtikirkon metodi on tuo
pyhä pelottelu, että jopa jo pelkkä "sunnuntain hyväksyminen" olisi kadotustuomion alaista.
Mitä mieltä adventtitotuuden edustajat itse?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671252- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että338709- 51661
- 112659
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56584