Meidän parempi kuin teidän

Kyse tasa-arvosta.Väitän että meidän kristittyjen versio siitä on parempi kuin teidän ateistien.

1.Kor 7:1-4" Otan nyt puheeksi asian, josta kirjoititte.Miehen on kyllä hyvä olla koskematta naiseen, mutta haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa.Mies täyttäköön aviovelvollisuutensa vaimoaan kohtaan, samoin kuin vaimo miestään kohtaan.Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin ei miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon."

Toihan on paljon parempi versio kuin se tylsä jossa molemmat päättävät itsestään.

12

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna

Kovinpa oli eroottista:

"haureus" ja "aviovelvollisuus" ja "vaimon ruumis".

Huh, huh, oikein tihkuu seksiä tuo raamattu. Aivan kuten huumoria ja tasa-arvoakin:)

• --GG---

erotiikka luonnollisena asiana. Vai häiritseekö erotiikka sinua?

• konna
        --GG--- kirjoitti:

erotiikka luonnollisena asiana. Vai häiritseekö erotiikka sinua?

Jostain sairaasta syystä johtuen haluaisin tietää, kuinka päädyit tuohon kommentiisi/kysymykseesi?

• --GG---
        konna kirjoitti:

Jostain sairaasta syystä johtuen haluaisin tietää, kuinka päädyit tuohon kommentiisi/kysymykseesi?

taisi olla omassa vastauksessasi ...siis esnimmäisessä yhtä huonot kuin minulla sinun vastaukseesi. Taisin ymmärtää väärin vastauksesi..

• Marko0li0

1.Kor 7:1-4" Otan nyt puheeksi asian, josta kirjoititte.Miehen on kyllä hyvä olla koskematta naiseen, mutta haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa.Mies täyttäköön aviovelvollisuutensa vaimoaan kohtaan, samoin kuin vaimo miestään kohtaan.Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen, samoin ei miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon."

Onko se todella hyvä? Ovatko mies ja nainen avioliitossaan onnellisia elämänsä loppuun asti? Ei ainakaan avioerotilastojen mukaan. Sehän on suurin mahdollinen vankila - avioliitto. Siinä pyrkimyksenä on kahlita toisen vapaus päättää asioista ja sitoutua johonkin, mitä ei pysty pitämään. Onko se rakkautta? Ei ole.

• --GG---

sinne avioliittoon syöksyä jos toinen ei sitten jaksa kiinnostaa kuin 2kk tai jotai vastaavaa. Olen nähnyt todella onnellisia vanhoja ihmisiä, jotka ovat olleet jopa 60 vuotta naimissa eivätkä toista vaihtaisi mihinkään. Avioliittoneuvojat ym. ovat tosin sanoneet,että ihmiset eroavat nykyyän aivan liian herkästi. Sitten lapset jäävät...

• Marko0li0
        --GG--- kirjoitti:

sinne avioliittoon syöksyä jos toinen ei sitten jaksa kiinnostaa kuin 2kk tai jotai vastaavaa. Olen nähnyt todella onnellisia vanhoja ihmisiä, jotka ovat olleet jopa 60 vuotta naimissa eivätkä toista vaihtaisi mihinkään. Avioliittoneuvojat ym. ovat tosin sanoneet,että ihmiset eroavat nykyyän aivan liian herkästi. Sitten lapset jäävät...

Siis silloin kun ihmiset menevät liittoon, he lupautuvat olemaan uskollisia vain toiselle. Silti he ajatuksissaan, unissaan ja katseellaan "pettävät" kumppaniaan joka päivä. Käytin sitaatteja, koska yhteiskuntamme laskee pettämiseksi kaiken sen ja sen lakipykälän vastaisen toiminnan. Ihmiset haluavat kokoajan vain omistaa ja kahlita. Todellinen rakkaus kuitenkin vapauttaa kahleista. Todellinen rakkaus ymmärtää myös "pettämisen", eli vapaan rakkauden ilmaisun. Ja näin sen pitäisi toimia. Rakkaus on luonnollinen tunne. Sitä tuntee väistämättä hurjan monia ihmisiä kohtaan. Silti avioliitto pakottaa juuri yhden ihmisen puolisoksi. Siksi minä väitän, että se ei ole todellista rakkautta ja harvoin kestää ihmisiän. Silloinkin monet kärsivät liitoissaan vain hiljaa. Onko se oikein?

• Huhhahhei

hulluinta asiassa kai on se, että olet ilmeisesti täysin vakavissasi.

Asiasta seitsemänteen: Miten uppoaa Hammurabin laki?

• Kössönöm

Uskonto kuin uskonto, niin aina pohditaan seksuaalisuutta. Lestadiolaispalstalla ei muusta puhutakaan.

Mikä ihme teidän päätänne noin rassaa? Eikö sinunkaan päähäsi muuta mahdu?

• Kössönöm
      • konna

Tuo rauhoitti ärtyneen vatsani, joten nyt onkin hyvä heittäytyä punkkaan.

Mulla on jossain hitaampi versio tuosta samasta kappaleesta, pitää vähän katella, kuka siinä oli esittäjänä.

Öitä:)

• Kössönöm
        konna kirjoitti:

Tuo rauhoitti ärtyneen vatsani, joten nyt onkin hyvä heittäytyä punkkaan.

Mulla on jossain hitaampi versio tuosta samasta kappaleesta, pitää vähän katella, kuka siinä oli esittäjänä.

Öitä:)

unia. Minä jatkan vielä hetken nauramista. Rouskuttele rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5206
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3621
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3233
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2395
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1996
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1917
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163