Täällä on kysytty

mihinkä seurakuntaan aion nyt liittyä, kun olen vanhoillislestadiolaisuudesta luopunut. On kehoitettu, jopa liittymään ns. vapaisiin suuntiin...Nuo liikkeet eivät ole sydäntäni lähellä ja ihan rehlisesti sanottuna, en pidä sellaisesta julistuksesta, jossa ihmisen omaa hyvyyttä niin korostetaan ja kuinka ihmisen tulee lähestyä Jumalaa yms. Uudestikaste myös minua hirvittäää.

Olen päinvastoin ymmärtänyt, että Jumala lähestyy sanassaan ihmistä, eikä tarvitse olla mitää suorituskeskeistä kristillisyyttä. Siksi on hyvä palata lestadiolaisuudesta Raamatun ja Lutherin katekismuksen oppilaaksi. Halu on olla luterilainen ja siksi olen nimenomaan tunnustuksellinen luterilainen, sillä luterilainen oppi on Raamatusta otettu.

80

1158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se vanhempien

      hankkima ja tekemä ratkaisu sinun pelastamiseksi riittää!

      • Sitten voisi kristillisen opetuksenkin kieltää lapsilta, koulunkäynnin kieltää yms.

        No Raamatussa kehoitetaan kastamaan ja opettamaan ihmisiä ja miksei toisinkin päin lähetystyössä aikuisten kohdalla.

        Sitten Raamattu opettaa, että lapsi on huoltajain alainen, täysi-ikäisyyteen saakka.

        Sitäpaitsi, Raamatun mukaan uudestikastajilla on huonot hedelmät:

        Matt.7:20. "Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?"
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'


    • raamatusta

      On todella otettu raamatusta, niistä osista jotka ovat saatanallistettuja raamattua väärentämälläkin!

      • helppo heitellä mutu juttuja...


    • mathetes

      Kirjoitat-
      >>>Täällä on kysytty mihinkä seurakuntaan aion nyt liittyä, kun olen vanhoillislestadiolaisuudesta luopunut. On kehoitettu, jopa liittymään ns. vapaisiin suuntiin...Nuo liikkeet eivät ole sydäntäni lähellä ja ihan rehlisesti sanottuna, en pidä sellaisesta julistuksesta, jossa ihmisen omaa hyvyyttä niin korostetaan ja kuinka ihmisen tulee lähestyä Jumalaa yms. Uudestikaste myös minua hirvittäää.>Olen päinvastoin ymmärtänyt, että Jumala lähestyy sanassaan ihmistä, eikä tarvitse olla mitää suorituskeskeistä kristillisyyttä.

      • Tarkoitan ns.vapaiden suuntien julistusta, esim. että "Olin sellainen ja sellainen juoppo ennen ja sitten mä tein ratkaisun ja sitten mä tulin uskoon. Lopetin heti tupakin polton ja viinan juonnin ja kyllä mun elämä on muuttunut"

        Hyviä asioita nuo kaikki, mutta niillä ei pääse taivaaseen. Tuo kaikki tapahtuu missä tahansa lakiuskossa. Minua vain hirvittää nuo iljettävät omat ratkaisut (synergismi) ja teot. Sit haetaan suurempaa voimaa ja ikinä ei loppua tule, huh huh.

        Ns. Vapailla suunnilla on huonot hedelmät:

        Matt.7: 20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        Matt.24:11. "Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta... 24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin".

        On se uudestikastajien evankeliumi kovin erilaista, henkikasteineen ja kaikkinen ilmiöineen....


      • kirjoitus!
        weha kirjoitti:

        Tarkoitan ns.vapaiden suuntien julistusta, esim. että "Olin sellainen ja sellainen juoppo ennen ja sitten mä tein ratkaisun ja sitten mä tulin uskoon. Lopetin heti tupakin polton ja viinan juonnin ja kyllä mun elämä on muuttunut"

        Hyviä asioita nuo kaikki, mutta niillä ei pääse taivaaseen. Tuo kaikki tapahtuu missä tahansa lakiuskossa. Minua vain hirvittää nuo iljettävät omat ratkaisut (synergismi) ja teot. Sit haetaan suurempaa voimaa ja ikinä ei loppua tule, huh huh.

        Ns. Vapailla suunnilla on huonot hedelmät:

        Matt.7: 20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        Matt.24:11. "Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta... 24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin".

        On se uudestikastajien evankeliumi kovin erilaista, henkikasteineen ja kaikkinen ilmiöineen....

        Ensin Weha kertoo, kuinka ns vapaissa suunnissa
        entinen juoppo tulee uskoon ja hänen elämänsä muuttuu.

        Sitten Weha sanoo: Vapailla suunnilla on huonot
        hedelmät!!!!!!!!!!
        Sekö on huonoa hedelmää, jos juoppo lopettaa juomisen????????

        Tokihan normaaliin luterilaisuuteen kuuluu juopottelu ja aviorikokset, mutta uskovien seu-
        rakuntaan EI SELLAINEN KUULU!!!!!!

        Wehalla taitaa olla niin kovat ennakkoluulot va-
        paita suuntia kohtaa, että hän ei tajua, että
        kukaan EI VÄITÄ PELASTUVANSA SEN JOHDOSTA, että
        lopettaa juomisen.
        Me pelastumme VAIN USKOMALLA JEESUKSEN SOVINTO-
        TYÖHÖN!!!!!!

        Vanhempien tekemät ratkaisut puolestamme eivät
        riitä pelastamaan vauvaa!!!!!!eikä ketään
        muutakaan!
        Weha on juuri samanlainen, kuin Jeesuksen ajan fariseukset. Hänen mukaansa on parempi, että juop
        po jatkaa juomistaan ja säilyy kunnon luterilaisena
        kuin että hän tulisi uskoon ja alkaisi huolehti-
        maan perheestään ja elämään kunnolla!


      • kirjoitus! kirjoitti:

        Ensin Weha kertoo, kuinka ns vapaissa suunnissa
        entinen juoppo tulee uskoon ja hänen elämänsä muuttuu.

        Sitten Weha sanoo: Vapailla suunnilla on huonot
        hedelmät!!!!!!!!!!
        Sekö on huonoa hedelmää, jos juoppo lopettaa juomisen????????

        Tokihan normaaliin luterilaisuuteen kuuluu juopottelu ja aviorikokset, mutta uskovien seu-
        rakuntaan EI SELLAINEN KUULU!!!!!!

        Wehalla taitaa olla niin kovat ennakkoluulot va-
        paita suuntia kohtaa, että hän ei tajua, että
        kukaan EI VÄITÄ PELASTUVANSA SEN JOHDOSTA, että
        lopettaa juomisen.
        Me pelastumme VAIN USKOMALLA JEESUKSEN SOVINTO-
        TYÖHÖN!!!!!!

        Vanhempien tekemät ratkaisut puolestamme eivät
        riitä pelastamaan vauvaa!!!!!!eikä ketään
        muutakaan!
        Weha on juuri samanlainen, kuin Jeesuksen ajan fariseukset. Hänen mukaansa on parempi, että juop
        po jatkaa juomistaan ja säilyy kunnon luterilaisena
        kuin että hän tulisi uskoon ja alkaisi huolehti-
        maan perheestään ja elämään kunnolla!

        Ei todellinen luterilainen ole juoppo, eikä ainakaan ei juoppoudessa halua elää. Puhuin siis minä keskeisyydestä, mikä on uudestikastajille tyypistä. Ei se, että on vapautunut joistain paheista, tarkoita aina todellakaan, että se olisi Jumalan työ.

        Kyllä minä vallan hyvin tiedän sen omavanhurskaan uskon, joka uudestikastajien keskuudessa on. Teidän ihmiskeskeinen uskonne ja oppinne kovin erilaista. Minulla on kyllä ennemuuta Raamatun perusteella tuntemus väärästä uskostanne ja opistanne. On myös paljon kokemuksia teikäläisistä. Tämän sanon rehlisesti ja vakaassa uskossa.


      • mathetes
        weha kirjoitti:

        Tarkoitan ns.vapaiden suuntien julistusta, esim. että "Olin sellainen ja sellainen juoppo ennen ja sitten mä tein ratkaisun ja sitten mä tulin uskoon. Lopetin heti tupakin polton ja viinan juonnin ja kyllä mun elämä on muuttunut"

        Hyviä asioita nuo kaikki, mutta niillä ei pääse taivaaseen. Tuo kaikki tapahtuu missä tahansa lakiuskossa. Minua vain hirvittää nuo iljettävät omat ratkaisut (synergismi) ja teot. Sit haetaan suurempaa voimaa ja ikinä ei loppua tule, huh huh.

        Ns. Vapailla suunnilla on huonot hedelmät:

        Matt.7: 20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        Matt.24:11. "Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta... 24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin".

        On se uudestikastajien evankeliumi kovin erilaista, henkikasteineen ja kaikkinen ilmiöineen....

        Kirjoitit-
        >>Tarkoitan ns.vapaiden suuntien julistusta, esim. että "Olin sellainen ja sellainen juoppo ennen ja sitten mä tein ratkaisun ja sitten mä tulin uskoon. Lopetin heti tupakin polton ja viinan juonnin ja kyllä mun elämä on muuttunut"Ns. Vapailla suunnilla on huonot hedelmät:>On se uudestikastajien evankeliumi kovin erilaista, henkikasteineen ja kaikkinen ilmiöineen....


      • mathetes kirjoitti:

        Kirjoitit-
        >>Tarkoitan ns.vapaiden suuntien julistusta, esim. että "Olin sellainen ja sellainen juoppo ennen ja sitten mä tein ratkaisun ja sitten mä tulin uskoon. Lopetin heti tupakin polton ja viinan juonnin ja kyllä mun elämä on muuttunut"Ns. Vapailla suunnilla on huonot hedelmät:>On se uudestikastajien evankeliumi kovin erilaista, henkikasteineen ja kaikkinen ilmiöineen....

        Kun ihminen saa armon ja omistaa pelastuksen, hän on aina hengellä myös täyttynyt:

        kol.2:9. "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, 10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää"

        Hengellä täyteys on seurausta sanan kuulosta:

        Ef.5:18. "Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä".

        Ei Jumalalla ole mitään hengellä täyttämättömiä tai puolilleen täytettyjä, eriarvoisia uskovaisia. Karmeaa opetusta kaiken kaikkiaan.

        Tarkoitin minä keskeisyyttä.

        Olet myös irroittanut tektejäni yhteydestän.

        Sanoin, että hedelmistään uudestikastajat tunnetaan:

        20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        Kun ihminen saa armon ja omistaa pelastuksen, hän on aina hengellä myös täyttynyt:

        kol.2:9. "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, 10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää"

        Hengellä täyteys on seurausta sanan kuulosta:

        Ef.5:18. "Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä".

        Ei Jumalalla ole mitään hengellä täyttämättömiä tai puolilleen täytettyjä, eriarvoisia uskovaisia. Karmeaa opetusta kaiken kaikkiaan.

        Tarkoitin minä keskeisyyttä.

        Olet myös irroittanut tektejäni yhteydestän.

        Sanoin, että hedelmistään uudestikastajat tunnetaan:

        20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        mutta USKOVIEN KASTAMISESTA ON OMIAKIN KOKEMUKSIA RIITTÄVÄSSTI.

        >>>hedelmistään tunnetaan


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        Ei todellinen luterilainen ole juoppo, eikä ainakaan ei juoppoudessa halua elää. Puhuin siis minä keskeisyydestä, mikä on uudestikastajille tyypistä. Ei se, että on vapautunut joistain paheista, tarkoita aina todellakaan, että se olisi Jumalan työ.

        Kyllä minä vallan hyvin tiedän sen omavanhurskaan uskon, joka uudestikastajien keskuudessa on. Teidän ihmiskeskeinen uskonne ja oppinne kovin erilaista. Minulla on kyllä ennemuuta Raamatun perusteella tuntemus väärästä uskostanne ja opistanne. On myös paljon kokemuksia teikäläisistä. Tämän sanon rehlisesti ja vakaassa uskossa.

        kun tuota 'uudestikastetta' koko ajan tyrkytät. KUN MINÄ SANON OMALTA OSALTANI, ETTEI SE MINUN PÄÄNI VESILIRUTUS MIKÄÄN USKOVIEN KASTE OLLUT, NIIN SE EI TOSIAAN OLLUT. En tunnusta sellaista miksikään kasteeksi, sillä JUOPPO PAPPI A.J. sen aikanaan teki, kun Sanaa tuntemattomat vanhempani ja kummini sen puuhasivat. aJos olisin voinut kieltää sen, olisin kieltänyt. Mutta kyllä KIELLOKSI RIITTÄÄ NYKYÄÄN SEKIN, ETTÄ TEKEE KUTENVAIMONI JA MINÄ: EROAA HETI KIRKOSTA, KUN ON LÖYTÄNYT ELÄVÄN USKON JA USKOSSA OLEVIEN YHTEYDEN SEKÄ OTTAA RAAMATUSSA OPETETUN USKOVIEN KASTEEN.

        Sinä weha ET VOISI liittyä, sillä VAIN USKOSSA OLEVA VOIDAAN LIITTÄÄ OIKEAAN SEURAKUNTAAN. Sinun "Baabeliisi" en kyllä mistään hinnasta liittyisikään.

        Katsoin juuri äsken TV:stä UUTISIA. Turussa on nuorisolla TOLKUTON VIINARALLI PÄÄLLÄ JA POLIISIT OVAT KAATANEET SATOJA LITROJA ALKOHOLIA VIEMÄRIIN. Sellaista on LUTERILAINEN NUORISOMME, Alpo ja weha!!!!! Siinä joukossa EI OLE HELLUNTAILAISIA, sillä tässä yhteisössä sitä PAHEKSUTAAN SEN VERRAN SYVÄSTI, ettei SEURAKUNTA PIDÄ SELLAISIA SISÄLLÄÄN. Siinäkin siis pätee: "Hedelmistään puu tunnetaan".

        Ei teillä ole MITÄÄN OIKEUTTA VÄÄNTÄÄ TUOTA OMAVANHURSKAUDEKSI, MINKÄ JUURI SANOIN. Me saimme pelastuksen Jeesuksen sovitustyön kautta LAHJANA, ja olemme SIKSI VELVOLLISET KUULEMAAN MITÄ HÄN ON SANONUT, SEKÄ SITÄ MYÖS NOUDATTAMAAN. Se kuuluu siihen ALPON VIHAAMAAN PYHITYKSEEN MINUN PUOLELTANI JA JOHTUU SIITÄ, ETTÄ RAKASTAN MESTARIANI!!!!!!!! Kristus rakastaa seurakuntaa, kuten MIES RAKASTAA VAIMOAAN JA TOISINPÄIN. Jos se rakkaus toimii, silloin HALUAA ELÄÄ TOISELLE MIELIKSI ILMAN PAKKOAKIN. Te luterilaiset ette välitä sellaisesta, sillä "seurakuntanne" on täynnä niitä synneissä kiinni olevia, jotka eivät EDES HALUA LOPETTAA SELLAISTA ELÄMÄÄ.

        Väität ettei todellinen luterilainen ole juoppo, mutta SUURI ENEMMISTÖ KAIKISTA NIISTÄ LUTERILAISISTA JOTKA TUNNEN, EIVÄT MISSÄÄN NIMESSÄ "SYLJE LASIIN". Mutta helluntailaisissa esim. joita tunnen, EN TIEDÄ YHTÄ AINUTTA, JOKA OTTAISI EDES VIINIÄ (joissakin paikoissa on mieto ehtoollisviini kylläkin käytössä LEIVÄNMURTOKOKOUKSISSA, -YLEENSÄ MARJAMEHUA), sillä SELLAINEN JOKA ON ÄSKETTÄIN PÄÄSSYT VASTA ALKOHOLISTA VAPAAKSI, VOI OLLA HERKKÄ LANKEAMAAN UUDESTAAN. Tiedän erään sellaisenkin: rukoilin erään veljen kanssa tuon miehen puolesta vapautta alkoholista; ihmeeksemme se tapahtui, mies raitistui, vaimonsa palasi kotiin, kun ero oli jo ollut lähellä. Mutta muutimme sieltä toiselle paikkakunnalle, ja nyt olen kuullut, että mies alkoi leikkimään saunakaljoilla - kierre alkoi ja ero tuli. Meillä on sieltä vielä sen perheen KASTEKUVAKIN, SAMASSA SEURAKUNNASSA MISSÄ VAIMONI JA MINUT KASTETTIIN. -Siinä kuvassa on ISÄ KASTEELLA NELJÄN POIKANSA KANSSA. ASIA OLI SIELLÄ VARSINAINEN TAPAUS. Mutta saatana sai saaliikseen tuon uskoon tulleen miehen uudelleen. Noin 10 vuotta se uskossa oleminen kesti. En tiedä, liittyikö hän sitten takaisin kirkkoon, kuten useimmat sellaiset langenneet tekevät.......


      • jäseniä on
        mathetes kirjoitti:

        Kirjoitit-
        >>Tarkoitan ns.vapaiden suuntien julistusta, esim. että "Olin sellainen ja sellainen juoppo ennen ja sitten mä tein ratkaisun ja sitten mä tulin uskoon. Lopetin heti tupakin polton ja viinan juonnin ja kyllä mun elämä on muuttunut"Ns. Vapailla suunnilla on huonot hedelmät:>On se uudestikastajien evankeliumi kovin erilaista, henkikasteineen ja kaikkinen ilmiöineen....

        Minkä uskonnon jäseniä on eniten Suomen vankiloissa?
        Onko siinä näkyvissä jotakin sen uskonnon hedelmää?


      • mathetes
        weha kirjoitti:

        Kun ihminen saa armon ja omistaa pelastuksen, hän on aina hengellä myös täyttynyt:

        kol.2:9. "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, 10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää"

        Hengellä täyteys on seurausta sanan kuulosta:

        Ef.5:18. "Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä".

        Ei Jumalalla ole mitään hengellä täyttämättömiä tai puolilleen täytettyjä, eriarvoisia uskovaisia. Karmeaa opetusta kaiken kaikkiaan.

        Tarkoitin minä keskeisyyttä.

        Olet myös irroittanut tektejäni yhteydestän.

        Sanoin, että hedelmistään uudestikastajat tunnetaan:

        20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. 21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        Kirjoitit-
        >>>Sanoin, että hedelmistään uudestikastajat tunnetaan:


      • Kilvoituksessa
        jäseniä on kirjoitti:

        Minkä uskonnon jäseniä on eniten Suomen vankiloissa?
        Onko siinä näkyvissä jotakin sen uskonnon hedelmää?

        mutta joitakin tulee vankiloissa myös uskoon: useimmat vapaiden suuntien toiminnan kautta.

        Eräs asiakkaani oli vuosia taaksepäin VANKEINHOITOLAITOKSEN TOINEN JOHTAJA. Hän antoi minulle suositukset VANKILATYÖHÖN, MUTTA OLIN ESTYNYT (6-lapsinen perheeni tarvitsi minua). Hänen kanssaan keskustelimme asioista melko paljon ja hän oli pitkään asiakkaanani. On jo kuollut, muutama vuosi sitten.


    • Kilvoituksessa

      Luterilainen oppi on RAAMATUSTA OTETTU - P O I S .

      Jo sen opin juuret on MURHANHENKI KALVANUT IRTI RAAMATUSTA. Lue Lutherin TODELLINEN HISTORIA, mikä ei ole sama kuin "Yleinen kirkkohistoria". Ja ARVIOI SITTEN PUU HEDELMISTÄÄN, KUTEN RAAMATUN JEESUS OPETTAA!

      Vapaisiin suuntiin ET VOI LIITTYÄ, ELLET HYVÄKSY USKOVIEN KASTAMISTA, MIKÄ EI SUINKAAN OLE MIKÄÄN 'uudestikastaminen'. Se on vain SAATANAN, RIIDANKYLVÄJÄN ASETTAMA VÄÄRÄMIELINEN TERMI, MITÄ KÄYTETTIIN 1500-LUVULLA JA MYÖHEMMINKIN PERUSTEENA SILLE, ETTÄ SAATIIN OIKEUTUS TAPPAA 'KERETTILÄISIÄ'. Sitä termiä SINÄ SIIS HALUAT KÄYTTÄÄ, VAIKKA ET SAAKAAN MEITÄ USKOVIA TAPPAA.

      Raamattu RIITTÄÄ ILMAN LUTHERIA,sillä ne L:n opit ovat toteuttajansa tavoin MURHANHENGESTÄ SAASTUNEET. Ei ole MITÄÄN YHTEISTÄ "KRISTUKSELLA JA BELIARILLA".

    • tietoa sinulle

      Kristinuskolla ei ole yhtää Jumalallisuuden seurakuntaa! Se on raamatullinen selvyys.
      He, jotka uskoo, eivät tiedä!
      He, jotka tietävät, eivät usko!
      Jeesus ei uskonut, Jeesus tiesi.
      Jeesus ei ollut kristitty pakana.

      7-seurakuntaan ei kuulu yhtään kristinuskon seurakuntaa. Kristinuskoa ei ollut vielä edes olemassa kun Jeesus teki siihen asiaan selvyyden.
      Siten kaikki kristinuskon suunnat; yli 3500; ovat Jumalallisuuden seurakuntaan kuulumattomia lahkolaisia; joskus heistä käytetään myös ilmaisua Jumalallisuuden ulkopuoliset.

      Jeesuksen seurakunta, joka tunnetaan nimellä Efeson seurakunta on viimeinen Jumalallisuuden seurakunta, A ja O - Alfa ja Omega.
      Jeesus teki selväksi että tuossa on alku ja loppu.

      Sen jälkeen ei ole Jumalallisesti oikeaoppisuuden hengellisiä seurakuntia perustettu.
      Joten myöhemmin perustettu kristinusko oppeineen ja väärennettyine raamatuineen on harhauttaja.
      Harhauttajien opit kasteidenkin suhteen ovat omassa arvossaan ja niiden herra tunnetaan.

      • apostolien toimista. Jo pyhä Paavali, käski valita luotettavia miehiä, kun asetti seurakuntia: 2.Tim.2:2. "Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan".


    • huolittaisi mihinkään

      ns vapaaseurakuntaan, koska siellä edellytetään,
      että ihminen on uudestisyntynyt.
      Pelkkä pään kasteleminen ei riitä.
      Tuollainen vesimagiaan uskominen on taikauskoa, eikä
      se riitä jäsenyyteen uskovien seurakuntaan.
      Tee parannus tuosta omahyväisestä ja itsekeskeisestä
      luulouskostasi ja anna kastaa itsesi, kuten
      Paavili teki, niin silloin voit päästä jäseneksisi
      seurakuntaan!

      • ylpeä henki. Alennut pilkaamaan Jumalan säätämiä sakramentteja. Sana kasteessakin antaa näet mitä lupaa ja siksi sinun on mahdoton taistella tutkainta vastaan.


      • weha kirjoitti:

        ylpeä henki. Alennut pilkaamaan Jumalan säätämiä sakramentteja. Sana kasteessakin antaa näet mitä lupaa ja siksi sinun on mahdoton taistella tutkainta vastaan.

        Hyvä kun ei huolita. Siitä olen perin iloinen.


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        Hyvä kun ei huolita. Siitä olen perin iloinen.

        SEURAKUNNASSA. "- saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.-" --Tuo sana todistaa, että teikäläisten "seurakunta" ei ole mikään OIKEA seurakunta, sillä siihen kuuluvat KAIKKI, JUOPOT, MURHAAJAT, VARKAAT, HUORAT, PERVERSSIT JNE yhdessä "siivosyntisten" kanssa. Tuollaisella ajattelulla kuin sinullakin on, EI OLE MITÄÄN YHTEISTÄ PYHIEN SEURAKUNNAN KANSSA, JOTEN ILOMME ON MYÖS TÄLLÄ PUOLELLA VILPITÖN!!!!

        Ei kastamattomia huolita ainakaan HELLUNTAISEURAKUNTIIN. Kirkosta EI SIIS PÄÄSE LIITTYMÄÄN ILMAN KASTETTA HELLUNTAISEURAKUNTAAN, MUTTA jos esim. minä olisin halunnutkin (KIITOS JUMALAN: EN TOTISETI HALUNNUT) liittyä kirkkoon, olisi se helposti käynyt päinsä. Minunkin päätäni KUN VAUVANA VASTOIN TAHTOANI (SIIS HETI KUN SEN YMMÄRSIN) LOTRASIVAT VEDELLÄ JA HOKIVAT, MITÄ LIE HOKENEET!!??

        Mutta kun OPIN LUKEMAAN, OLI HUOMIONI HETI RAAMATUSTA SE, ETTEI SIELLÄ AINAKAAN VAUVANPÄÄNVESILOTRAILUA TUETA. Uskovia siellä sanotaan kastetun, KUTEN HYVIN, SANOISIN ERITTÄIN HYVIN - TIEDÄT. Et ole näetkös wehaseni vauvakastepaikkaa VIELÄKÄÄN, TOISTUNEISTA PYYNNÖISTÄNI HUOLIMATTA RAAMATUSTA TOTEEN NÄYTTÄNYT!!!!!!!!!!!!
        -- OLETTAMUKSIA SENTÄÄN SINULLA PIISAA RUNSAIN MÄÄRIN, MUTTA KUN MINÄ EN NIITÄ OLE PYYTÄYTKÄÄN. Voisinhan minäkin TIES MILLAISIA, TOINEN TOISTAAN MOJOVAMPIA OLETTAMUKSIA KEKSIÄ - vieläpä ihan omasta päästäni! En tarvitsisi siihen edes jonkun "lutherin" tai "melanchtonin" apuja....


      • Kilvoituksessa kirjoitti:

        SEURAKUNNASSA. "- saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.-" --Tuo sana todistaa, että teikäläisten "seurakunta" ei ole mikään OIKEA seurakunta, sillä siihen kuuluvat KAIKKI, JUOPOT, MURHAAJAT, VARKAAT, HUORAT, PERVERSSIT JNE yhdessä "siivosyntisten" kanssa. Tuollaisella ajattelulla kuin sinullakin on, EI OLE MITÄÄN YHTEISTÄ PYHIEN SEURAKUNNAN KANSSA, JOTEN ILOMME ON MYÖS TÄLLÄ PUOLELLA VILPITÖN!!!!

        Ei kastamattomia huolita ainakaan HELLUNTAISEURAKUNTIIN. Kirkosta EI SIIS PÄÄSE LIITTYMÄÄN ILMAN KASTETTA HELLUNTAISEURAKUNTAAN, MUTTA jos esim. minä olisin halunnutkin (KIITOS JUMALAN: EN TOTISETI HALUNNUT) liittyä kirkkoon, olisi se helposti käynyt päinsä. Minunkin päätäni KUN VAUVANA VASTOIN TAHTOANI (SIIS HETI KUN SEN YMMÄRSIN) LOTRASIVAT VEDELLÄ JA HOKIVAT, MITÄ LIE HOKENEET!!??

        Mutta kun OPIN LUKEMAAN, OLI HUOMIONI HETI RAAMATUSTA SE, ETTEI SIELLÄ AINAKAAN VAUVANPÄÄNVESILOTRAILUA TUETA. Uskovia siellä sanotaan kastetun, KUTEN HYVIN, SANOISIN ERITTÄIN HYVIN - TIEDÄT. Et ole näetkös wehaseni vauvakastepaikkaa VIELÄKÄÄN, TOISTUNEISTA PYYNNÖISTÄNI HUOLIMATTA RAAMATUSTA TOTEEN NÄYTTÄNYT!!!!!!!!!!!!
        -- OLETTAMUKSIA SENTÄÄN SINULLA PIISAA RUNSAIN MÄÄRIN, MUTTA KUN MINÄ EN NIITÄ OLE PYYTÄYTKÄÄN. Voisinhan minäkin TIES MILLAISIA, TOINEN TOISTAAN MOJOVAMPIA OLETTAMUKSIA KEKSIÄ - vieläpä ihan omasta päästäni! En tarvitsisi siihen edes jonkun "lutherin" tai "melanchtonin" apuja....

        En ole kansankirkon jäsen vaan: http://www.luterilainen.com/
        tiedä se.

        Siltikin näkyvään seurakuntaan kuuluu aina myös vilppiuskovia tai epäuskoisia, sillä sydämiin emme näe. Siis luterilaiset eivät ole kastamattomia, vaan meidät on kastettu kolmiyhteisen Jumalan nimeen.
        Kaste on yksin Jumalan teko ja Jumalan asettama. Sana antaa myös kasteessa mitä se lupaa. Emme tarvitse maassamme siis luopuneenakaan, uudesti kastamista, vaan uudesti uskomista.


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        En ole kansankirkon jäsen vaan: http://www.luterilainen.com/
        tiedä se.

        Siltikin näkyvään seurakuntaan kuuluu aina myös vilppiuskovia tai epäuskoisia, sillä sydämiin emme näe. Siis luterilaiset eivät ole kastamattomia, vaan meidät on kastettu kolmiyhteisen Jumalan nimeen.
        Kaste on yksin Jumalan teko ja Jumalan asettama. Sana antaa myös kasteessa mitä se lupaa. Emme tarvitse maassamme siis luopuneenakaan, uudesti kastamista, vaan uudesti uskomista.

        taas saaneet USKON LAHJAKSI YHDELLÄ KERTAA, joten emme tarvitse UUDESTI USKOMISTA; EMME MYÖSKÄÄN UUDESTI KASTAMISTA. "YKSI USKO, YKSI KASTE" riittää meille. Ja meillä USKOVILLA ON KÄYTÖSSÄ RAAMATUN OPETTAMA, VAIN USKOVILLE TARKOITETTU VESIKASTE. Ei siis mitään epäraamatullisia VERILORAUKSIA, KUTEN TEILLÄ "http://www.luterilainen.com/
        tiedä se."...

        Eipä ole paljon sinullakaan siitä raamatullisuudesta kerskumista, vaikka sitä yritätkin. oppisi on MURHAMIES-LUTHERIN OPPIA: KAS KUN ET OLE VÄITTÄNYT VASTAAN? Hyvät ovat hedelmät: paljon on VERTA LUTHERIN JA LUTERILAIS-KATOLISTEN KÄSIÄ TAHRIMASSA. MARTTYYRIEN VERI HUUTAA MAASTA:
        "9. Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
        10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

        Tuo paikka puhuu sellaisesta asiasta, kuin mitä oli 1500-luvulla 'kastajia' tapattaneiden Lutherin ohjeiden toteuttajien toimet. PÄÄVASTUUN KANTAA OHJEIDEN JA VELVOITUSTEN MÄÄRÄÄJÄ: MARTINUS LUTHER. Sitä sinä kuuntelet ja sanojaan noudatat.


      • Kilvoituksessa kirjoitti:

        taas saaneet USKON LAHJAKSI YHDELLÄ KERTAA, joten emme tarvitse UUDESTI USKOMISTA; EMME MYÖSKÄÄN UUDESTI KASTAMISTA. "YKSI USKO, YKSI KASTE" riittää meille. Ja meillä USKOVILLA ON KÄYTÖSSÄ RAAMATUN OPETTAMA, VAIN USKOVILLE TARKOITETTU VESIKASTE. Ei siis mitään epäraamatullisia VERILORAUKSIA, KUTEN TEILLÄ "http://www.luterilainen.com/
        tiedä se."...

        Eipä ole paljon sinullakaan siitä raamatullisuudesta kerskumista, vaikka sitä yritätkin. oppisi on MURHAMIES-LUTHERIN OPPIA: KAS KUN ET OLE VÄITTÄNYT VASTAAN? Hyvät ovat hedelmät: paljon on VERTA LUTHERIN JA LUTERILAIS-KATOLISTEN KÄSIÄ TAHRIMASSA. MARTTYYRIEN VERI HUUTAA MAASTA:
        "9. Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
        10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

        Tuo paikka puhuu sellaisesta asiasta, kuin mitä oli 1500-luvulla 'kastajia' tapattaneiden Lutherin ohjeiden toteuttajien toimet. PÄÄVASTUUN KANTAA OHJEIDEN JA VELVOITUSTEN MÄÄRÄÄJÄ: MARTINUS LUTHER. Sitä sinä kuuntelet ja sanojaan noudatat.

        väittää, ettei uskoa voi menettää? oletko kalvinistikin? Totta on kyllä että uskoa on vain yhdenlaista. Tuntuupa sinulla olevan "vain me oppikin huulilla": Pyydänkin sinua siirtymään vanhoillislestadiolaisten juttusille:)
        1.Tim.4:1. "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta"


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        väittää, ettei uskoa voi menettää? oletko kalvinistikin? Totta on kyllä että uskoa on vain yhdenlaista. Tuntuupa sinulla olevan "vain me oppikin huulilla": Pyydänkin sinua siirtymään vanhoillislestadiolaisten juttusille:)
        1.Tim.4:1. "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta"

        siihen Lutherin MURHANHENKISYYTEEN JA SEN HEDELMIIN?

        - Lestadiolaiskodin tytär kävi joskus meillä keskikouluaikanaan kylässä ja rukoilimme hänen kanssaan, voimaa hän sai koulunkäyntiinsä. Isänsä oli syöpäsairas ja hän pyysi esirukousta hänen puolestaan, sillä sairaus eteni vääjäämättä. - Myöhemmin tuo sama tyttö, vuosien jälkeen otti yhteyttä, jatko-opinnoissaan toisella paikkakunnalla. Olemme kuulleet hänen menneen lähetystyöhön. Tuo nuori nainen sanoi, ettei hän olisi kestänyt silloista elämäntilannettaan ilman meidän apuamme. Myös se esirukous hänen isänsä puolesta oli toinen kahdesta syöpäsairaan paranemisesta kohdallamme. Jeesus VOI JA TOIMII, VAIKKA HENGEN LAHJOJA HALVEKSITKIN.

        Itseesi sopii tuo sormella osoittelusi paremmin:
        1.Tim.4:1. "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta" Me emme toki ole vaimoni kanssa MISSÄÄN TAPAUKSESSA LUOPUMASSA, VAAN HALUAMME LÄHENTYÄ ENEMMÄN JEESUSTA. Myös Pyhän Hengen lahjat ovat viriämässä voimakkaammiksi, kun olen LIITTYMÄSSÄ JÄLLEEN SEURAKUNTAAN. Siellä niitä Hengen lahjoja tarvitaan, että seurakunta rakentuisi.


      • voi tarvita " uudesti
        weha kirjoitti:

        En ole kansankirkon jäsen vaan: http://www.luterilainen.com/
        tiedä se.

        Siltikin näkyvään seurakuntaan kuuluu aina myös vilppiuskovia tai epäuskoisia, sillä sydämiin emme näe. Siis luterilaiset eivät ole kastamattomia, vaan meidät on kastettu kolmiyhteisen Jumalan nimeen.
        Kaste on yksin Jumalan teko ja Jumalan asettama. Sana antaa myös kasteessa mitä se lupaa. Emme tarvitse maassamme siis luopuneenakaan, uudesti kastamista, vaan uudesti uskomista.

        uskomista", kun ei ole koskaan ollutkaan uskossa???

        Weha kirjoittaa:
        "Emme tarvitse maassamme siis luopuneenakaan, uudesti kastamista, vaan uudesti uskomista."

        Useimmat suomalaisethan tunnustavat, että eivät ole
        uskossa!. Vai kuvitteleeko Weha, että jouku voisi
        olla uskossa tietämättä siitä itse?????

        Minä luulen, että te tarvitsisitte "kasteen puhdistamista" noista maagisista olettamuksista
        mitä te kasteeseen liitätte!


      • voi tarvita " uudesti kirjoitti:

        uskomista", kun ei ole koskaan ollutkaan uskossa???

        Weha kirjoittaa:
        "Emme tarvitse maassamme siis luopuneenakaan, uudesti kastamista, vaan uudesti uskomista."

        Useimmat suomalaisethan tunnustavat, että eivät ole
        uskossa!. Vai kuvitteleeko Weha, että jouku voisi
        olla uskossa tietämättä siitä itse?????

        Minä luulen, että te tarvitsisitte "kasteen puhdistamista" noista maagisista olettamuksista
        mitä te kasteeseen liitätte!

        Kun on pienenä lapsena kastettu ja sana on lupausen mukaan synnyttänyt pienokaisen uudesti esim. (kol.2:12-13), niin vaikka oisi menty tuhlaajapojan tielle tai lahkojen ojaan, emme tarvitse uudesti kastamista, vaan uudesti uskomista.

        Usko ei ole ihmisen suoritus tai kyky, vaan Jumalan lahja, joka pelastuksen omistaa:

        12. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista".

        -kasteessa hengellisesti kuollut herää ja siinä Jumala vaikuttaa uskon, kuten ylläoleva teksti kertoo.

        13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,


      • Kilvoituksessa kirjoitti:

        siihen Lutherin MURHANHENKISYYTEEN JA SEN HEDELMIIN?

        - Lestadiolaiskodin tytär kävi joskus meillä keskikouluaikanaan kylässä ja rukoilimme hänen kanssaan, voimaa hän sai koulunkäyntiinsä. Isänsä oli syöpäsairas ja hän pyysi esirukousta hänen puolestaan, sillä sairaus eteni vääjäämättä. - Myöhemmin tuo sama tyttö, vuosien jälkeen otti yhteyttä, jatko-opinnoissaan toisella paikkakunnalla. Olemme kuulleet hänen menneen lähetystyöhön. Tuo nuori nainen sanoi, ettei hän olisi kestänyt silloista elämäntilannettaan ilman meidän apuamme. Myös se esirukous hänen isänsä puolesta oli toinen kahdesta syöpäsairaan paranemisesta kohdallamme. Jeesus VOI JA TOIMII, VAIKKA HENGEN LAHJOJA HALVEKSITKIN.

        Itseesi sopii tuo sormella osoittelusi paremmin:
        1.Tim.4:1. "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta" Me emme toki ole vaimoni kanssa MISSÄÄN TAPAUKSESSA LUOPUMASSA, VAAN HALUAMME LÄHENTYÄ ENEMMÄN JEESUSTA. Myös Pyhän Hengen lahjat ovat viriämässä voimakkaammiksi, kun olen LIITTYMÄSSÄ JÄLLEEN SEURAKUNTAAN. Siellä niitä Hengen lahjoja tarvitaan, että seurakunta rakentuisi.

        uskovainen tiedä se.

        Minulla on Lutherin tekti jossakin, jossa hän tähän tapaa sanoo: "Minä en halua, että uudestikastajia tapetaan, sillä heillä on kyllä kärsimystä helvetissä, tämän ajan jälkeen"

        Kyllä mä oon kuule noita parantumisjuttuja kuullut ja oon kurkkua myöten niitä täynnä:

        2.Tim.4:3. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin".


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        uskovainen tiedä se.

        Minulla on Lutherin tekti jossakin, jossa hän tähän tapaa sanoo: "Minä en halua, että uudestikastajia tapetaan, sillä heillä on kyllä kärsimystä helvetissä, tämän ajan jälkeen"

        Kyllä mä oon kuule noita parantumisjuttuja kuullut ja oon kurkkua myöten niitä täynnä:

        2.Tim.4:3. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin".

        VIHAA MEITÄ USKOVIA KOHTAAN. Siitäkö se johtuu, kun Pyhän Hengen toiminta NYKYAJASSA ON TEILLE VAIN TEORIAA ILMAN KÄYTÄNTÖÄ?

        Olen minä muuten itsekin ainakin 4 kertaa parantunut RUKOUKSELLA. En nyt tarkoita sinun KIUSAKSESI TÄHÄN NIITÄ KERTOA, VAAN ROHKAISUKSI NIILLE, JOILLA ON VAIVOJA.

        Lapsena, 6-vuotisena kaaduin pahasti, kun opettelin ajamaan pyörällä. Poltin vielä nokkosissa itseni pahasti samalla, mutta pahempi asia oli se, että nivuseeni tuli paha repeämä enkä pystynyt liikkumaan. Uskossa oleva äitini, sairaanhoitaja, olisi halunnut minut toimittaa HETI PORIIN SAIRAALAAN, mutta minä sanoin, että RUKOILE. KYLLÄ USKON ETTÄ JEESUS SEN PARANTAA. Äiti ei uskonut sitä, mutta rukoili yhdessä isäpuoleni kanssa. Nukuin siihen kesäiseen aikaan aitan vintillä, jonne minut auttoivat. Aamulla sitten sanoi äiti, että "tuon sinulle kahvia sinne ylös, ettet vahingoita sitä kuvettasi enempää". Mina totesin vain, että SE PARANI JO ILLALLA, KUN RUKOILITTE - ja menin itse ilman kipuja kahville.
        - Valitettavasti molemmat vanhempani ovat jo kauan sitten USKOSSA POIS NUKKUNEET, joten en voi tarjota asiasta heidän todistustaan. MINUAHAN SINÄ ET TIETENKÄÄN USKO, SILLÄ ITSE SANOIT TUOLLAISEN OLEVAN HURMAHENKISTEN HUUHAATA. HALVEKSIT SIINÄKIN SIIS P.H:n työtä.

        Lapsena sattui myös niin, että sain ANKARAN KORVASÄRYN, minkä vuoksi äitini olisi vienyt minut lääkäriin, joka olisi jollain TÄRYKALVON PUHKAISULLA tms. operoinut korvaani. Minä pelkäsin sitä, ja kun meillä oli vieraina juuri silloin 2 kiertävää evankelistaa vapaista suunnista, nimet muistan vielä: Sanni Ainisalo ja Maija Hokkanen, - ehdotin että jospa he rukoilisivat, kun olen ennenkin siten parantunut. Niin tapahtui ja KIPU LOPPUI KUIN VEITSELLÄ LEIKATEN! Maija Hokkaselta muistaakseni on jotakin kirjallisuuttakin niistä kiertävän evankelistan ajoista. En tiedä, olisiko tuo siellä kerrottuna. Mutta KITARAA he soittivat sentään kauniisti kokouksissa. Jaa niin, -KORVIANI EI OLE KOSKAAN SEN JÄLKEEN SAMOIN SÄRKENYT.

        Ollessani n. 38-vuotias meni selkäni niin pahaan kuntoon, että jouduin KIRJAIMELLISESTI KONTTAAMAAN ASUNTOOMME. Meillä tuli sitten eräs uskova naapuriperhe käymään kylässä. Se vaimo oli itsekin joskus parantunut selkävaivastaan rukouksella, joten pyysin häntä rukoilemaan puolestani. Selkäni parani, helpotti heti, joten seuraavana päivänä olin jälleen työssäni ILMAN VAIVOJA!

        Siinä yhteydessä, kun sain kokea Pyhän Hengen täyteyden, sain voiman kokemisen myötä VARMUUDEN, ETTÄ VOIN KÄSKEÄ JEESUKSEN NIMESSÄ PAHAN NUHAN JA YSKÄN LÄHTEMÄÄN POIS KIUSAAMASTA MINUA ENEMPÄÄ. Ne lähtivät SIINÄ HETKESSÄ, ja aamulla työssäni 2 lähintä kaveria ihmettelivät, että MITEN SE NOIN YHT'ÄKKIÄ TAPAHTUI MINUN KUNTOUTUMISENI. Olinhan ollut siis edellisen päivänkin kuten aina, työssä vaikkakin vähän sairaana.

        Minulla on paljon noita vastaavia kokemuksia, mutta koska sinä ET USKO PUHÄN HENGEN VOIVAN KETÄÄN ENÄÄ NYKYÄÄN PARANTAA, ON TÄMÄ "HELMIEN HEITTÄMISTÄ SIKOJEN ETEEN".

        Sanoit:
        >>>Kyllä mä oon kuule noita parantumisjuttuja kuullut ja oon kurkkua myöten niitä täynnä:


      • kasteen kanssa
        weha kirjoitti:

        ylpeä henki. Alennut pilkaamaan Jumalan säätämiä sakramentteja. Sana kasteessakin antaa näet mitä lupaa ja siksi sinun on mahdoton taistella tutkainta vastaan.

        Tiedän, että raamatussa opetettu kaste on oikea ja Jumalan hyväksymä kaste edelleen.
        Lapsikaste on pyhien asioiden häpäisyä.


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        Kun on pienenä lapsena kastettu ja sana on lupausen mukaan synnyttänyt pienokaisen uudesti esim. (kol.2:12-13), niin vaikka oisi menty tuhlaajapojan tielle tai lahkojen ojaan, emme tarvitse uudesti kastamista, vaan uudesti uskomista.

        Usko ei ole ihmisen suoritus tai kyky, vaan Jumalan lahja, joka pelastuksen omistaa:

        12. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista".

        -kasteessa hengellisesti kuollut herää ja siinä Jumala vaikuttaa uskon, kuten ylläoleva teksti kertoo.

        13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,

        >>>Kun on pienenä lapsena kastettu ja sana on lupausen mukaan synnyttänyt PIENOKAISEN uudesti esim. (kol.2:12-13), niin vaikka oisi menty tuhlaajapojan tielle tai lahkojen ojaan, emme tarvitse uudesti kastamista, vaan uudesti uskomista.-kasteessa hengellisesti kuollut herää ja siinä Jumala vaikuttaa uskon, kuten ylläoleva teksti kertoo.


      • kasteen kanssa kirjoitti:

        Tiedän, että raamatussa opetettu kaste on oikea ja Jumalan hyväksymä kaste edelleen.
        Lapsikaste on pyhien asioiden häpäisyä.

        lapsi kelpaa kasteelle ja siten myös taivaaseen.


      • Lapsi on taivaskelpoinen
        weha kirjoitti:

        lapsi kelpaa kasteelle ja siten myös taivaaseen.

        ilman kastettakin.
        Näin Jeesus lupaa!


      • Kilvoituksessa
        Lapsi on taivaskelpoinen kirjoitti:

        ilman kastettakin.
        Näin Jeesus lupaa!

        on määrännyt sellaiset KAIKKI LAHKOLAISINA HELVETTIIN!

        Onneksi Minun Jumalani EI OLE LUTERILAINEN!!!


    • miten Weha riehuu

      taas oman kastenäkemyksensä puolesta samanlaisella
      sokealla kiihkolla, kuin mitä hän vähän aikaa sitten oli vl-läisyyden puolesta.
      Onkohan nuorella miehellä jonkunlainen "oikeassaolemisen kompleksi", vai mistä moinen raivo?
      Kuulin, että hän olisi saanut potkun lestadiolaisilta ja nyt on pojalla uusi yritys
      nousta "sureksi opettajaksi".
      Hän on ilmeisesti kovalla vaivalla oppinut nuo Lutherin postillat, ja kun ei osaa käyttää omia
      aivojaan, hän uskollisen orjan lailla siteeraa
      tuon juopon munkin oppeja!
      Miksihän Jumala loi ihmiselle aivot?

      • uskoa ei tule laittaa järjen käyttöön, vaan järki uskon käyttöön. Sana kasteessa antaa mitä lupaakin, eikä se sana valehtele, eikä petä.

        Vai on uskonpuhdistaja juoppokin, vaikka raittiutta opettaa kaikkialla, mm. katekismuksessa ja kristinopissa. No uskonpuhdistaja sanoo tähän: "Olin konna tai pyhimys, tarkkaa oppia, se on Jumalan."


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        uskoa ei tule laittaa järjen käyttöön, vaan järki uskon käyttöön. Sana kasteessa antaa mitä lupaakin, eikä se sana valehtele, eikä petä.

        Vai on uskonpuhdistaja juoppokin, vaikka raittiutta opettaa kaikkialla, mm. katekismuksessa ja kristinopissa. No uskonpuhdistaja sanoo tähän: "Olin konna tai pyhimys, tarkkaa oppia, se on Jumalan."

        SEKÄ KAAPPIJUOPPO ETTÄ MURHATUOMIOIDEN ASETTAJA.

        Mitä tulee Lutherin teksteihin, minulla on siitä 1536 - vuodelta oleva Lutherin ja Melanchtonin allekirjoittama lausunto "kasteenkertojia" vastaan. Yksiselitteisesti KUOLEMANTUOMIOT. Mm. "-- PÄÄTÄMME ME, ETTÄ NÄISSÄKIN TAPAUKSISSA VASTAHAKOISET ON TAPETTAVA".
        V. 1528 Johan Odenbach Moschelnista, vaikka olikin itse lapsenkasteen kannattaja, lähetti Alzeyn tuomareille puolustuskirjelmän 'kasteenkertojien' julmaa kohtelua vastaan. Pitkä kirje (minulla on se teksti) vaikutti se, että tuomarit KIELTÄYTYIVÄT TUOMITSEMASTA USKON ASIOISSA, MUTTA KORKEAMPI OIKEUS TUOMITSI MIEHET MESTATTAVIKSI JA NAISET UPOTETTAVIKSI.

        Minkä HENGEN LUULET LUTHERIA JA KUMPPANEITA JOHTANEEN? VASTAAPPAS NYT "ILMAN SARVIA JA HAMPAITA" TUOHON KYSYMYKSEENI!!!
        -- Pidät Lutheria Jumalan miehenä; siis PYHÄ HENKIKÖ MURHANHIMON HÄNEEN LAITTOI? VASTAA!!!

        Laittoiko Luther "järjen USKONNON KÄYTTÖÖN", kun tuollaisia tappo-ordereita 'rustasi', MITÄS LUULET?
        -- Hyvä on sinulla wehaseni se oppi-isä!

        Siteeraat ILMEISELLÄ YLPEYDELLÄ Martinus-"murhatohtorin" tekstiä: " "Olin konna tai pyhimys, tarkkaa oppia, se on Jumalan."....
        -- KUMPI SIIS MIELESTÄSI? Oliko se MURHAPROFESSORIN OPPI MUKA JUMALAN? Mitähän se Jeesus sanoisi tuohon, MITÄS LUULISIT?


      • Kilvoituksessa kirjoitti:

        SEKÄ KAAPPIJUOPPO ETTÄ MURHATUOMIOIDEN ASETTAJA.

        Mitä tulee Lutherin teksteihin, minulla on siitä 1536 - vuodelta oleva Lutherin ja Melanchtonin allekirjoittama lausunto "kasteenkertojia" vastaan. Yksiselitteisesti KUOLEMANTUOMIOT. Mm. "-- PÄÄTÄMME ME, ETTÄ NÄISSÄKIN TAPAUKSISSA VASTAHAKOISET ON TAPETTAVA".
        V. 1528 Johan Odenbach Moschelnista, vaikka olikin itse lapsenkasteen kannattaja, lähetti Alzeyn tuomareille puolustuskirjelmän 'kasteenkertojien' julmaa kohtelua vastaan. Pitkä kirje (minulla on se teksti) vaikutti se, että tuomarit KIELTÄYTYIVÄT TUOMITSEMASTA USKON ASIOISSA, MUTTA KORKEAMPI OIKEUS TUOMITSI MIEHET MESTATTAVIKSI JA NAISET UPOTETTAVIKSI.

        Minkä HENGEN LUULET LUTHERIA JA KUMPPANEITA JOHTANEEN? VASTAAPPAS NYT "ILMAN SARVIA JA HAMPAITA" TUOHON KYSYMYKSEENI!!!
        -- Pidät Lutheria Jumalan miehenä; siis PYHÄ HENKIKÖ MURHANHIMON HÄNEEN LAITTOI? VASTAA!!!

        Laittoiko Luther "järjen USKONNON KÄYTTÖÖN", kun tuollaisia tappo-ordereita 'rustasi', MITÄS LUULET?
        -- Hyvä on sinulla wehaseni se oppi-isä!

        Siteeraat ILMEISELLÄ YLPEYDELLÄ Martinus-"murhatohtorin" tekstiä: " "Olin konna tai pyhimys, tarkkaa oppia, se on Jumalan."....
        -- KUMPI SIIS MIELESTÄSI? Oliko se MURHAPROFESSORIN OPPI MUKA JUMALAN? Mitähän se Jeesus sanoisi tuohon, MITÄS LUULISIT?

        Olen kyllä Lujenut Lutherin elämänkertoja ja se riittää....


      • Alpo Ahola

        Jumala ihmisen luomisessa loi ihmiseen vapaan tahdon. Miksi Jumala loi ihmiselle aivot? "Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt 1.Moos.2:8. Ihminen ei totellut ensimmäistäkään kieltoa olla syömättä kielletystä puusta, vaan uskoi perkelettä (1.Moos.2:15-16, 1.Moos.3:1). Siksi järkemme on turmeltunut ja vapaa tahto on menetetty turmeluksessa. Niin järkemme on samalla tavalla turmeltunut kuin ihminen muutenkin. Paavali opettaa: "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle" 2.Kor.10:5.

        Järjen paikka ei ole uskon kysymyksissä muuten kuin alistettuna, vaan järjen paikka on lähinnä meidän ajallisen elämän hallinnassa. Jumalahan antoi ihmiselle alallista elämää varten tehtävän viljellä ja varjella luomakuntaa (1.Moos.3:23). No sitäkään tämä turmeltunut ihminen ei näy kyvykkäästi suoriutuvan. Kaikki näkyy pitkässä juoksussa pieleen menevän.

        Täällä ei monetkaan ota tosissaan Raamatun todistuksia pohjaan asti turmeltuneesta, luonnollisesta hengellisesti kuolleesta ihmisestä, vaan vasten Raamattua väitetään ihminen hyväksi ja Jumalan edessä hyviin ratkaisuihin luonnostaan kykeneväksi. Pahoin pelkään, että tuollainen ihmisen turmeltumattomaksi kehuminen menee vääryyden todistamisen puolelle.


      • Alpo Ahola
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Jumala ihmisen luomisessa loi ihmiseen vapaan tahdon. Miksi Jumala loi ihmiselle aivot? "Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt 1.Moos.2:8. Ihminen ei totellut ensimmäistäkään kieltoa olla syömättä kielletystä puusta, vaan uskoi perkelettä (1.Moos.2:15-16, 1.Moos.3:1). Siksi järkemme on turmeltunut ja vapaa tahto on menetetty turmeluksessa. Niin järkemme on samalla tavalla turmeltunut kuin ihminen muutenkin. Paavali opettaa: "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle" 2.Kor.10:5.

        Järjen paikka ei ole uskon kysymyksissä muuten kuin alistettuna, vaan järjen paikka on lähinnä meidän ajallisen elämän hallinnassa. Jumalahan antoi ihmiselle alallista elämää varten tehtävän viljellä ja varjella luomakuntaa (1.Moos.3:23). No sitäkään tämä turmeltunut ihminen ei näy kyvykkäästi suoriutuvan. Kaikki näkyy pitkässä juoksussa pieleen menevän.

        Täällä ei monetkaan ota tosissaan Raamatun todistuksia pohjaan asti turmeltuneesta, luonnollisesta hengellisesti kuolleesta ihmisestä, vaan vasten Raamattua väitetään ihminen hyväksi ja Jumalan edessä hyviin ratkaisuihin luonnostaan kykeneväksi. Pahoin pelkään, että tuollainen ihmisen turmeltumattomaksi kehuminen menee vääryyden todistamisen puolelle.

        Palautui mieleen vuosien takaa eräs keskustelu. Keskustelin erään uskonystävän kanssa. Oli näet keskustelua järjen käytöstä ja uskon suhteesta. Viittasin juuri tuohon Paavalin opetukseen järjen alistettavasta asemasta uskon kysymyksissä sanoilla: Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle 2.Kor.10:5.

        Minä edustin käsitystä, että järjen käyttö on ensisijaisesti ajallisissa ulkonaiseen elämään kuuluvissa asioissa - toki sillekin rukouksessa pyytäen siunausta ja johdatusta. Sitten esitin juuri sen, että järkemme valo on hengellisissä asioissa pimentynyt turmeluksen tähden, ettemme voi ilman Pyhää Henkeä ymmärtää mitään uskon kysymyksistä.

        Uskonystäväni edusti sitä mielipidettä, että järjellä on käsiteltävä uskon kysymyksiä ja uskoa ja Henkeä tarvitaan ajallisessa elämässä. Sanoin kyllä joo, mutta en missään tapauksessa aseta punnuksia tuohon järjestykseen ja painoarvoon. Sanoin myös, että eikö se järki haksahtanut jo Paratiisissa käärmeen houkutukseen. Voi, että se kielletyn puun hedelmä oli hyvä antamaan ymmärrystä. No tulos oli - ulos Paratiisista.


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        Olen kyllä Lujenut Lutherin elämänkertoja ja se riittää....

        POIMIA VAIN RUSINAT PULLASTA. OLET JÄTTÄNYT MIEHEN, SEN MURHAPROFESSORIN, - TODELLISET KASVOT KATSOMATTA. Jos olisit elänyt hänen aikanaan ja olisit vastustanut häntä sanoen, että "ON USKOVIEN KASTEKIN VOIMASSA" tai että "LAPSIKASTETTA EI OLE RAAMATUSSA", olisit joutunut MIEKALLA TAI ROVIOLLA TAPATTAVAKSI.

        On vallan eri asia lukea HISTORIAA kuin lukea VALIKOITUA HISTORIAA MISTÄ ON POISTETTU KAIKKI NEGATIIVINEN. Sellaista oli aikanani esim. LUKION KIRKKOHISTORIAN OPETUS.


      • Kilvoituksessa
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Palautui mieleen vuosien takaa eräs keskustelu. Keskustelin erään uskonystävän kanssa. Oli näet keskustelua järjen käytöstä ja uskon suhteesta. Viittasin juuri tuohon Paavalin opetukseen järjen alistettavasta asemasta uskon kysymyksissä sanoilla: Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle 2.Kor.10:5.

        Minä edustin käsitystä, että järjen käyttö on ensisijaisesti ajallisissa ulkonaiseen elämään kuuluvissa asioissa - toki sillekin rukouksessa pyytäen siunausta ja johdatusta. Sitten esitin juuri sen, että järkemme valo on hengellisissä asioissa pimentynyt turmeluksen tähden, ettemme voi ilman Pyhää Henkeä ymmärtää mitään uskon kysymyksistä.

        Uskonystäväni edusti sitä mielipidettä, että järjellä on käsiteltävä uskon kysymyksiä ja uskoa ja Henkeä tarvitaan ajallisessa elämässä. Sanoin kyllä joo, mutta en missään tapauksessa aseta punnuksia tuohon järjestykseen ja painoarvoon. Sanoin myös, että eikö se järki haksahtanut jo Paratiisissa käärmeen houkutukseen. Voi, että se kielletyn puun hedelmä oli hyvä antamaan ymmärrystä. No tulos oli - ulos Paratiisista.

        ihmetellyt, miksi sinun perustelusi ovatkin NIIN JÄRJETTÖMIÄ!!! Sinulta ja kaltaisiltasi on JÄRJEN KÄYTTÖ JA HENGELLISTEN ASIOIDEN YMMÄRTÄMINEN KIELLETTY. Siis teiltä on kielletty SANAN KUULEMINEN SITÄ VARTEN, ETTÄ SEN OTTAISI VASTAAN YMMÄRRYKSELLÄ. Mutta me USKOVAT USKON KAUTTA UUDESTISYNTYNEET PYRIMME YMMÄRTÄMÄÄN JA RUKOILLEN PYHÄN HENGEN AVAUSTA YMMÄRRYKSEEMME noita uskon ja Raamatun asioita. Edellytys USKON SYNTYMISELLE ON YMMÄRRYS. Jeesus sitä tenttasi oppilailtaan, Filippus hoviherralta, KAIKKI RAAMATUSSA SIIHEN OSOITTAA, MUTTA ALPO-POKA SE VAAN WEHAN KANSSA KIELTÄÄ YMMÄRRYKSEN KOKONAAN. Vieläpä väittäen , että se VAUVANPÄÄN VESILIRUTUS ANTAA YMMÄRRYKSEN!!!!!!! Tuolla TASOLLA OLEVA JÄRKI JA YMMÄRRYS - PAH!!!!


      • Alpo Ahola
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        ihmetellyt, miksi sinun perustelusi ovatkin NIIN JÄRJETTÖMIÄ!!! Sinulta ja kaltaisiltasi on JÄRJEN KÄYTTÖ JA HENGELLISTEN ASIOIDEN YMMÄRTÄMINEN KIELLETTY. Siis teiltä on kielletty SANAN KUULEMINEN SITÄ VARTEN, ETTÄ SEN OTTAISI VASTAAN YMMÄRRYKSELLÄ. Mutta me USKOVAT USKON KAUTTA UUDESTISYNTYNEET PYRIMME YMMÄRTÄMÄÄN JA RUKOILLEN PYHÄN HENGEN AVAUSTA YMMÄRRYKSEEMME noita uskon ja Raamatun asioita. Edellytys USKON SYNTYMISELLE ON YMMÄRRYS. Jeesus sitä tenttasi oppilailtaan, Filippus hoviherralta, KAIKKI RAAMATUSSA SIIHEN OSOITTAA, MUTTA ALPO-POKA SE VAAN WEHAN KANSSA KIELTÄÄ YMMÄRRYKSEN KOKONAAN. Vieläpä väittäen , että se VAUVANPÄÄN VESILIRUTUS ANTAA YMMÄRRYKSEN!!!!!!! Tuolla TASOLLA OLEVA JÄRKI JA YMMÄRRYS - PAH!!!!

        Kaivas esiin se viesti, jossa sanatarkasti lausun sanat: "VAUVANPÄÄN VESILIRUTUS ANTAA YMMÄRRYKSEN!!!!!!!"

        Olisi näet varsin mukava lukea itseltä tuollainen lause, joka ei kuitenkaan ainakaan ole minut pääni ja järkeni tuotosta. Kukahan ja millä päällä on tuollaisen keksinyt. No varmasti sellainen, jolla teot ovat uskon edellä ja jonka pelastus ei olekaan yksin Jeesus edestämme, vaan oman pyhityksensä lukevat vanhurskaudeksi Jumalan edessä, vaikka Jeesus tuli etsimään ja pelastamaan sen, mikä oli kadonnut (Luuk.15:6, Luuk.19:10), ja Paavali opettaa pelastusjärjestyksen seuraavasti: Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja Room.3:28. Sitten Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo: Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Hepr.11:6.

        Täällä eräät puhuvat vaan lapsikastetta tölvien ja lasten opetusta tölvien - kieltävät jopa lasten uskon Jeesuksen todistuksen vastaisesti ja pyydänkin sitä Raamatun jaetta esiin, jossa sanotaan, että lapset pelastuvat ilman uskoa.


      • Alpo Ahola
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        ihmetellyt, miksi sinun perustelusi ovatkin NIIN JÄRJETTÖMIÄ!!! Sinulta ja kaltaisiltasi on JÄRJEN KÄYTTÖ JA HENGELLISTEN ASIOIDEN YMMÄRTÄMINEN KIELLETTY. Siis teiltä on kielletty SANAN KUULEMINEN SITÄ VARTEN, ETTÄ SEN OTTAISI VASTAAN YMMÄRRYKSELLÄ. Mutta me USKOVAT USKON KAUTTA UUDESTISYNTYNEET PYRIMME YMMÄRTÄMÄÄN JA RUKOILLEN PYHÄN HENGEN AVAUSTA YMMÄRRYKSEEMME noita uskon ja Raamatun asioita. Edellytys USKON SYNTYMISELLE ON YMMÄRRYS. Jeesus sitä tenttasi oppilailtaan, Filippus hoviherralta, KAIKKI RAAMATUSSA SIIHEN OSOITTAA, MUTTA ALPO-POKA SE VAAN WEHAN KANSSA KIELTÄÄ YMMÄRRYKSEN KOKONAAN. Vieläpä väittäen , että se VAUVANPÄÄN VESILIRUTUS ANTAA YMMÄRRYKSEN!!!!!!! Tuolla TASOLLA OLEVA JÄRKI JA YMMÄRRYS - PAH!!!!

        Väärä todistuksesi sisältö on seuraava:

        "Siis teiltä on kielletty SANAN KUULEMINEN SITÄ VARTEN, ETTÄ SEN OTTAISI VASTAAN YMMÄRRYKSELLÄ."

        >>>>>>>>>>

        Lisään täsmentäen, että tarvitaan Pyhän Hengen valo avaamaan ymmärryksen. Herra avasi Lyydiankin sydämen ottamaan sana vastaan Ap.t.16:14. Siis Sanan vastaanottaminen ei tapahdu ensisijaisesti järjellä, vaan sydämellä, eikä omin voimin, vaan Jumalan toimin.


      • Kilvoituksessa
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Kaivas esiin se viesti, jossa sanatarkasti lausun sanat: "VAUVANPÄÄN VESILIRUTUS ANTAA YMMÄRRYKSEN!!!!!!!"

        Olisi näet varsin mukava lukea itseltä tuollainen lause, joka ei kuitenkaan ainakaan ole minut pääni ja järkeni tuotosta. Kukahan ja millä päällä on tuollaisen keksinyt. No varmasti sellainen, jolla teot ovat uskon edellä ja jonka pelastus ei olekaan yksin Jeesus edestämme, vaan oman pyhityksensä lukevat vanhurskaudeksi Jumalan edessä, vaikka Jeesus tuli etsimään ja pelastamaan sen, mikä oli kadonnut (Luuk.15:6, Luuk.19:10), ja Paavali opettaa pelastusjärjestyksen seuraavasti: Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja Room.3:28. Sitten Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo: Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Hepr.11:6.

        Täällä eräät puhuvat vaan lapsikastetta tölvien ja lasten opetusta tölvien - kieltävät jopa lasten uskon Jeesuksen todistuksen vastaisesti ja pyydänkin sitä Raamatun jaetta esiin, jossa sanotaan, että lapset pelastuvat ilman uskoa.

        kuten tapasi on AINA OLLUT. En viitsi sanatarkkaa lirutusjuttua hakea, sillä KÄYTIN SIINÄ KIELIKUVAA. Menikö SEKIN SINULLA YLI HILSEEN? Kyllä kaikki toiset siitä kuitenkin ymmärsivät sen, että "opetuksesi" on täällä ollut, että VAUVA USKOO JA YMMÄRTÄÄ.

        >>> Kukahan ja millä päällä on tuollaisen keksinyt. No varmasti sellainen, jolla teot ovat uskon edellä ..> .. vaikka Jeesus tuli etsimään ja pelastamaan sen, mikä oli kadonnut (Luuk.15:6, Luuk.19:10), ..>Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja Room.3:28. Sitten Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo: Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Hepr.11:6. >Täällä eräät puhuvat vaan lapsikastetta tölvien ja lasten opetusta tölvien - kieltävät jopa lasten uskon Jeesuksen todistuksen vastaisesti ja pyydänkin sitä Raamatun jaetta esiin, jossa sanotaan, että lapset pelastuvat ilman uskoa.> ..ja pyydänkin sitä Raamatun jaetta esiin, jossa sanotaan, että lapset pelastuvat ilman uskoa.


      • Kilvoituksessa
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Väärä todistuksesi sisältö on seuraava:

        "Siis teiltä on kielletty SANAN KUULEMINEN SITÄ VARTEN, ETTÄ SEN OTTAISI VASTAAN YMMÄRRYKSELLÄ."

        >>>>>>>>>>

        Lisään täsmentäen, että tarvitaan Pyhän Hengen valo avaamaan ymmärryksen. Herra avasi Lyydiankin sydämen ottamaan sana vastaan Ap.t.16:14. Siis Sanan vastaanottaminen ei tapahdu ensisijaisesti järjellä, vaan sydämellä, eikä omin voimin, vaan Jumalan toimin.

        Onhan "opetuksesi" sisältö tähän saakka ollut se, ettei vauva tarvitse asioiden käsittämistä "KASTEEN" SAADAKSEEN. SIIS TARVITAANKO YMMÄRRYS SANAN VASTAANOTTAMISEEN VAI EI?

        Tuo Lyydian SYDÄMEN AVAAMINEN VASTAANOTTAMAAN on kyllä myös KIELIKUVA, MITÄ YLEISESTI KÄYTETÄÄN OMAKSUTUSTA ASIASTA. Kyllä MINUN AJATTELUELIMENI SIJAITSEE PÄÄSSÄ EIKÄ KYLKILUIDEN SISÄPUOLELLA. Niin oli Lyydiallakin. Ja KORVISTA ON LYHYT MATKA AIVOIHIN.

        Vai ajattelee se Alpo verenkierron PUMPULLA...

        NO OLIKOS SE LYYDIA NAINEN VAI VAUVA VASTA? Kuinkas sitä nyt USKOVIA KASETTTIIN JA MILLÄ OIKEUDELLA?


      • Alpo Ahola
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        Onhan "opetuksesi" sisältö tähän saakka ollut se, ettei vauva tarvitse asioiden käsittämistä "KASTEEN" SAADAKSEEN. SIIS TARVITAANKO YMMÄRRYS SANAN VASTAANOTTAMISEEN VAI EI?

        Tuo Lyydian SYDÄMEN AVAAMINEN VASTAANOTTAMAAN on kyllä myös KIELIKUVA, MITÄ YLEISESTI KÄYTETÄÄN OMAKSUTUSTA ASIASTA. Kyllä MINUN AJATTELUELIMENI SIJAITSEE PÄÄSSÄ EIKÄ KYLKILUIDEN SISÄPUOLELLA. Niin oli Lyydiallakin. Ja KORVISTA ON LYHYT MATKA AIVOIHIN.

        Vai ajattelee se Alpo verenkierron PUMPULLA...

        NO OLIKOS SE LYYDIA NAINEN VAI VAUVA VASTA? Kuinkas sitä nyt USKOVIA KASETTTIIN JA MILLÄ OIKEUDELLA?

        Herra avasi LYYDIAN SYDÄMEN OTTAMAAN SANA VASTAAN.


      • Alpo Ahola
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        kuten tapasi on AINA OLLUT. En viitsi sanatarkkaa lirutusjuttua hakea, sillä KÄYTIN SIINÄ KIELIKUVAA. Menikö SEKIN SINULLA YLI HILSEEN? Kyllä kaikki toiset siitä kuitenkin ymmärsivät sen, että "opetuksesi" on täällä ollut, että VAUVA USKOO JA YMMÄRTÄÄ.

        >>> Kukahan ja millä päällä on tuollaisen keksinyt. No varmasti sellainen, jolla teot ovat uskon edellä ..> .. vaikka Jeesus tuli etsimään ja pelastamaan sen, mikä oli kadonnut (Luuk.15:6, Luuk.19:10), ..>Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja Room.3:28. Sitten Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo: Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Hepr.11:6. >Täällä eräät puhuvat vaan lapsikastetta tölvien ja lasten opetusta tölvien - kieltävät jopa lasten uskon Jeesuksen todistuksen vastaisesti ja pyydänkin sitä Raamatun jaetta esiin, jossa sanotaan, että lapset pelastuvat ilman uskoa.> ..ja pyydänkin sitä Raamatun jaetta esiin, jossa sanotaan, että lapset pelastuvat ilman uskoa.

        Kiellä siis himojesi mukaan Raamatun sanan vastaisesti lasten ymmärrys ja usko. Minä en voi niin tehdä ja polkea lokaan Jeesuksen todistuksia asiassa.


      • Kilvoituksessa
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Herra avasi LYYDIAN SYDÄMEN OTTAMAAN SANA VASTAAN.

        Se SYDÄMEN AVAAMINEN TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ SANA TULEE LIHAKSI. Siis menee VERENKIELTOON ASTI, MUTTA SIIHEN TARVITTIIN YMMÄRRYSTÄ ENSIN, ETTÄ SE USKO SYNTYI.

        Se että 'Sana tulee lihaksi' on HENGELLISTÄ PUHETTA, ENKÄ TIEDÄ YMMÄRRÄTKÖ SINÄ SELLAISTA. Sinähän VIHAAT PYHITYSTÄ JA PYHITYSKRISTILLISYYTTÄ, KUTEN OLET SANONUT. Ja PYHITYSKRISTILLISYYTEEN KUULUU SE, ETTÄ JEESUS OTETAAN VASTAAN HENKILÖKOHTAISENA VAPAHTAJANA JA SITTEN PYRITÄÄN NOUDATTAMAAN HÄNEN KÄSKYJÄÄN. Omassa voimassa se EI ONNISTUKAAN, MUTTA Pyhä Henki ohjaa kaikkeen TOTUUTEEN: MYÖS SANAN SUHTEEN , ALPO! Silloin EI SINNE LISÄTÄ SELLAISIA SATUJA, MITÄ OLETTE YRITTÄNEET. Sana on NIIN JA AAMEN. SE RIITTÄÄ. Ei kasteista ole UUSIA SÄVELLYKSIÄ LISÄTTÄVÄ, VAAN RAAMATUN SANA RIITTÄÄ; PUHUKOON LUTHER JA PAAVI MITÄ LYSTÄÄ.

        Lyydia otti Sanan vastaan ja mitä tapahtui? Hän ja hänen väkensä KASTETTIIN HETI SIINÄ JOESSA. Sitten he menivät majailemaan Lyydian vieraina, kun hän nöyrästi ja hienolla tavalla NUOREN USKONSA TUNNUSTAEN HEITÄ PYYSI.


      • Kilvoituksessa
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Kiellä siis himojesi mukaan Raamatun sanan vastaisesti lasten ymmärrys ja usko. Minä en voi niin tehdä ja polkea lokaan Jeesuksen todistuksia asiassa.

        Etkö sinä ole vielä koskaan huomannut, että Raamattu kehoittaa "kasvamaan miehuuteen, KRISTUKSEN TÄYTEYDEN TÄYDEN IÄN MAATRAAN"? Vauvako on sellainen? Minä kyllä ihan äsken sanoin, että ITSEKIN TULIN LAPSENA USKOON, 6-VUOTIAANA. Ja ymmärsin sen merkityksen JO SIIINÄ IÄSSÄ. Mutta teikäläisittäin "kastettava vauva" EI YMMÄRRÄ SIITÄ TOIMESTA MITÄÄN, JOTEN SE TEKONNE ON HENGELLISESSÄ MIELESSÄ TÄYSIN PIELESSÄ.

        KYLLÄ SINÄ TUON ASIAN YMMÄRRÄT, MUTTA YLPEYTESI ESTÄÄ TUNNUSTAMASTA. ASIA ON VARMASTI NIIN; YMMÄRRÄT KYLLÄ SEN. Voi tuota kirkkosi oppia, kuinka MONET SE EKSYTTÄÄ KOSKAAN EDES KIINNOSTUMASTA JUMALAN SANASTA JA HENGEN ELÄMÄSTÄ. - SÄÄLIKSI KÄY NUO PAPPIENNE EKSYTTÄMÄT SIELUT!


      • Alpo Ahola
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        Se SYDÄMEN AVAAMINEN TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ SANA TULEE LIHAKSI. Siis menee VERENKIELTOON ASTI, MUTTA SIIHEN TARVITTIIN YMMÄRRYSTÄ ENSIN, ETTÄ SE USKO SYNTYI.

        Se että 'Sana tulee lihaksi' on HENGELLISTÄ PUHETTA, ENKÄ TIEDÄ YMMÄRRÄTKÖ SINÄ SELLAISTA. Sinähän VIHAAT PYHITYSTÄ JA PYHITYSKRISTILLISYYTTÄ, KUTEN OLET SANONUT. Ja PYHITYSKRISTILLISYYTEEN KUULUU SE, ETTÄ JEESUS OTETAAN VASTAAN HENKILÖKOHTAISENA VAPAHTAJANA JA SITTEN PYRITÄÄN NOUDATTAMAAN HÄNEN KÄSKYJÄÄN. Omassa voimassa se EI ONNISTUKAAN, MUTTA Pyhä Henki ohjaa kaikkeen TOTUUTEEN: MYÖS SANAN SUHTEEN , ALPO! Silloin EI SINNE LISÄTÄ SELLAISIA SATUJA, MITÄ OLETTE YRITTÄNEET. Sana on NIIN JA AAMEN. SE RIITTÄÄ. Ei kasteista ole UUSIA SÄVELLYKSIÄ LISÄTTÄVÄ, VAAN RAAMATUN SANA RIITTÄÄ; PUHUKOON LUTHER JA PAAVI MITÄ LYSTÄÄ.

        Lyydia otti Sanan vastaan ja mitä tapahtui? Hän ja hänen väkensä KASTETTIIN HETI SIINÄ JOESSA. Sitten he menivät majailemaan Lyydian vieraina, kun hän nöyrästi ja hienolla tavalla NUOREN USKONSA TUNNUSTAEN HEITÄ PYYSI.

        Eivätkö siis lapset ottaneetkaan uskolla vastaan taivaan valtakuntaa. Eikö Jeesus ota sen puheeksi ihan uskonvanhurskauden esimerkkinä ja siis siihen lasten uskoon vedoten?

        En vihaa pyhitystä, vaan sitä, että se asetetaan osaksi Jumalan edessä luettavaa vanhurskautta. Jumalan tuomioistuimen edessä on vain yksi teoista vanhurskas, siis Jumalan hengellisen lain rahdun tarkasti täyttäjä ja Hän on Vapahtajamme Jeesus. Luotan Hänen töihinsä ja toimiinsa edestäni vanhurskauttamisessamme. Pyhityselämä kuuluu tähän aikaan, mutta ei tuomiolla vanhurskauttamiseen.
        Vetoan seuraavaan:
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi Room.3:21,28 ja Room.4:4-5.


      • Alpo Ahola
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        Etkö sinä ole vielä koskaan huomannut, että Raamattu kehoittaa "kasvamaan miehuuteen, KRISTUKSEN TÄYTEYDEN TÄYDEN IÄN MAATRAAN"? Vauvako on sellainen? Minä kyllä ihan äsken sanoin, että ITSEKIN TULIN LAPSENA USKOON, 6-VUOTIAANA. Ja ymmärsin sen merkityksen JO SIIINÄ IÄSSÄ. Mutta teikäläisittäin "kastettava vauva" EI YMMÄRRÄ SIITÄ TOIMESTA MITÄÄN, JOTEN SE TEKONNE ON HENGELLISESSÄ MIELESSÄ TÄYSIN PIELESSÄ.

        KYLLÄ SINÄ TUON ASIAN YMMÄRRÄT, MUTTA YLPEYTESI ESTÄÄ TUNNUSTAMASTA. ASIA ON VARMASTI NIIN; YMMÄRRÄT KYLLÄ SEN. Voi tuota kirkkosi oppia, kuinka MONET SE EKSYTTÄÄ KOSKAAN EDES KIINNOSTUMASTA JUMALAN SANASTA JA HENGEN ELÄMÄSTÄ. - SÄÄLIKSI KÄY NUO PAPPIENNE EKSYTTÄMÄT SIELUT!

        Miksi se kaste on nyt niin kauhean tärkeä, kun joitain aikoja sitten oli esillä tahoiltanne se, ettei kaste merkitse mitään. Siis pitääkö nyt noin kovasti kasteesta praataa, jos se ei tosiaan merkitse teikäläisille yhtään mitään? Siinä kai ei sitten ole esillä sana, Jumala, Jeesus, Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuus, uudeti syntyminen osv. Siis eikö tyhjästä kastautumisesta ole turha puhua noin vahvoin sanakääntein.

        Mutta sen olen kyllä joskus kuullut perusteluissa, että se olikin ihmisen suorittama pyhityksen ensiaskel ja kuuliaisuudenteko, julkinen tunnustus ja jopa kaiken vanhurskauden täyttämistä. Mihis ne väkevät argumentit välillä unohtuvat? Vai onko ymmärrettävä asioissa tietty vaihteleva tarkoitushakuisuus?


      • Kilvoituksessa
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Miksi se kaste on nyt niin kauhean tärkeä, kun joitain aikoja sitten oli esillä tahoiltanne se, ettei kaste merkitse mitään. Siis pitääkö nyt noin kovasti kasteesta praataa, jos se ei tosiaan merkitse teikäläisille yhtään mitään? Siinä kai ei sitten ole esillä sana, Jumala, Jeesus, Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuus, uudeti syntyminen osv. Siis eikö tyhjästä kastautumisesta ole turha puhua noin vahvoin sanakääntein.

        Mutta sen olen kyllä joskus kuullut perusteluissa, että se olikin ihmisen suorittama pyhityksen ensiaskel ja kuuliaisuudenteko, julkinen tunnustus ja jopa kaiken vanhurskauden täyttämistä. Mihis ne väkevät argumentit välillä unohtuvat? Vai onko ymmärrettävä asioissa tietty vaihteleva tarkoitushakuisuus?

        MISTÄ JEESUS ON PUHUNUT. Ja on TÄRKEÄTÄ MEIDÄN MIELESTÄMME MYÖS JA ERITYISESTI SE, ETTEI SANAAN LISÄTÄ EIKA SIELLÄ MUUTETA MITÄÄN, KUTEN TE OLETTE TEHNEET. On se toki myös KUULIAISUUDEN ENSI ASKEL MEILLE USKOSSA OLEVILLE, sillä kuten täällä on lukemattomat kerrat jo sanottu, se on KRISTUKSEN KÄRSIMISEEN JA KUOLEMAAN VERTAUSKUVALLINEN HAUTAAMINEN. Erottaa uskovan maailmasta. Siitä alkaa KILVOITUKSESSA VAELTAMINEN.

        Tottelemattomuutta taas on se, että heti VAUVASTA ALKAEN TEHDÄÄN EPÄRAAMATULLISIA HOKKUS-POKKUS-TEMPPUJA, KUTEN JOISSAKIN KATOLISEN KIRKON LAHKOISSA ON TAPANA.

        Tarkoitushakuisuuteen on TEILLÄ LUTERI-LAHKOISILLA NIIN VAHVA MONOPOLI, ETTEI SITÄ KANNATA EDES YRITTÄÄ MURTAA.

        tuo PYHITYS NÄKYY OLEVAN SINULLE ALPO HYVÄ MYRKKYÄ, JOTEN koska sitä ET YMMÄRRÄ, ÄLÄ SIITÄ PUHU. Tyhj(m)ä KASTAUTUMINEN (VAUVANPÄÄNVALELU) ON TURHA, RAAMATUNVASTAINEN TOIMI, MITÄ EI MIKÄÄN SANA TUE.

        EIKÖS OLEKIN TOSI KIUSALLISTA, KUN SANA EI ANNA LAPSIKASTEELLE TUKEA, VAAN AINOASTAAN USKOVILLE TARKOITETULLE KASTEELLE? Kun niin valtavan mielelläsi laittaisit TÄHÄN HETI VASTINEEKSI SEN, JOS EDES SANAN SIITÄ LÖYTÄISIT, VAAN KUN EI!!!


      • Kilvoituksessa
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Eivätkö siis lapset ottaneetkaan uskolla vastaan taivaan valtakuntaa. Eikö Jeesus ota sen puheeksi ihan uskonvanhurskauden esimerkkinä ja siis siihen lasten uskoon vedoten?

        En vihaa pyhitystä, vaan sitä, että se asetetaan osaksi Jumalan edessä luettavaa vanhurskautta. Jumalan tuomioistuimen edessä on vain yksi teoista vanhurskas, siis Jumalan hengellisen lain rahdun tarkasti täyttäjä ja Hän on Vapahtajamme Jeesus. Luotan Hänen töihinsä ja toimiinsa edestäni vanhurskauttamisessamme. Pyhityselämä kuuluu tähän aikaan, mutta ei tuomiolla vanhurskauttamiseen.
        Vetoan seuraavaan:
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi Room.3:21,28 ja Room.4:4-5.

        SEN PYHITYKSEN MERKITYKSEN? EN VOI USKOA, SILLÄ NIIN KOVIN OLET SITÄ VASTAAN TAISTELLUT JA SANONUT SEN OLEVAN 'OMAVANHURSKAUTTA'. Minä olen ollut sinulla siitä ykkösesimerkki.

        >>>Pyhityselämä kuuluu tähän aikaan, mutta ei tuomiolla vanhurskauttamiseen. >Vetoan seuraavaan:
        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.


    • koen sen

      Luen sieltä rivien välistä Hengen liikehdintää.

      Kasteesta:

      Vaikuttaa siltä, että tälläkin palstalla joillekin on tullut sylilapsikasteesta
      Jeesuksen korvike.
      Sellainen ihmisoppi on saanut paljon pahaa aikaan.
      Kristittyjen yhteys on rikottu
      lapsikasteen sakramentilla.

      Raamatun mukaan pitää ensin tulla uskoon eli uudestisyntyä Pyhästä Hengestä.
      Siinä kokemuksessa ihminen saa armon luopua synneistään.
      Golgatan veri puhdistaa, ja uusi luomus alkaa elää vanhan ihmisen uudistetussa
      hengessä, jonne Jeesus on tullut Kuninkaana asumaan.
      Tämän jälkeen tapahtuu kaste upottamalla vedessä.

      Raamatussa ei ole ollenkaan käsitettä "kastamaton kristitty".
      Ei löydy myöskään sellaista oppia, että joku voisi olla lapsena kastettu, mutta
      vielä uskosta osaton.
      Raamatusta löytyy selkeä linja:Uskoon tullut parannuksen tehnyt ja kasteella
      käynyt kristitty.

      Ehkäpä paikkasi on vain seurakunnassa:
      http://groups.msn.com/Seurakunta

      • tuntee myös uskoontulevien kasteen:

        apt.2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        kol.2:12. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. 13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset"


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        tuntee myös uskoontulevien kasteen:

        apt.2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        kol.2:12. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. 13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset"

        TUNTEE VAIN USKOVIEN KASTEEN. Ei siis 'MYÖS', vaan 'VAIN'!

        Jos tuntisi VAUVOJEN KASTEEN, SIITÄ olisi vuorenvarmasti edes YKSI (!) ESIMERKKI SANASSA JA KERTOMUS SIITÄ, KUINKA SE VAUVA KUULI SANAN JA USKOI SEN. Kun Pietari saarnasi, käskikö hän KAIKKIEN PAIKALLA OLEVIEN VAUVOJEN (???) TEHDÄ PARANNUKSEN JA NIIDEN VAUVOJEN MYÖS OTTAA (???) KASTEEN?
        -- Vakava kysymys: MILLAINEN JÄRKI JA UHKAROHKEUS TARVITAAN TEKEMÄÄN TUOLLAINEN LISÄYS RAAMATTTUUN?

        >>>39. Sillä teille ja TEIDÄN LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja KAIKILLE, jotka KAUKANA OVAT, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."


      • Alpo Ahola
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        TUNTEE VAIN USKOVIEN KASTEEN. Ei siis 'MYÖS', vaan 'VAIN'!

        Jos tuntisi VAUVOJEN KASTEEN, SIITÄ olisi vuorenvarmasti edes YKSI (!) ESIMERKKI SANASSA JA KERTOMUS SIITÄ, KUINKA SE VAUVA KUULI SANAN JA USKOI SEN. Kun Pietari saarnasi, käskikö hän KAIKKIEN PAIKALLA OLEVIEN VAUVOJEN (???) TEHDÄ PARANNUKSEN JA NIIDEN VAUVOJEN MYÖS OTTAA (???) KASTEEN?
        -- Vakava kysymys: MILLAINEN JÄRKI JA UHKAROHKEUS TARVITAAN TEKEMÄÄN TUOLLAINEN LISÄYS RAAMATTTUUN?

        >>>39. Sillä teille ja TEIDÄN LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja KAIKILLE, jotka KAUKANA OVAT, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Kirjoittanut: Kilvoituksessa:
        "On niin, että Raamattu TUNTEE VAIN USKOVIEN KASTEEN."

        En sinänsä lausetta vastusta, mutta harhaoppiseksi lause tulee, kun tuohon lauseeseen kätkeytyy lapsikasteen kielto ja lasten uskon kielto.   

        Jeesus kuitenkin kertoi, että lapset ovat uskon esikuvat ja lapset ottavat aikuisillekin esimerkillisellä tavalla taivaan valtakunnan vastaan (Matt.18:3, Mark. 9:42). No tuo kaikki täällä pyhityskristillisten purevilla hampailla on murskaksi jauhettu. MUTTA JEESUS VANNOO: Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle Mark.10:15.
           
        Ylipapit ja kirjanoppineet sanoivat Jeesukselle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?" Matt.21:16.


      • Kilvoituksessa
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Kirjoittanut: Kilvoituksessa:
        "On niin, että Raamattu TUNTEE VAIN USKOVIEN KASTEEN."

        En sinänsä lausetta vastusta, mutta harhaoppiseksi lause tulee, kun tuohon lauseeseen kätkeytyy lapsikasteen kielto ja lasten uskon kielto.   

        Jeesus kuitenkin kertoi, että lapset ovat uskon esikuvat ja lapset ottavat aikuisillekin esimerkillisellä tavalla taivaan valtakunnan vastaan (Matt.18:3, Mark. 9:42). No tuo kaikki täällä pyhityskristillisten purevilla hampailla on murskaksi jauhettu. MUTTA JEESUS VANNOO: Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle Mark.10:15.
           
        Ylipapit ja kirjanoppineet sanoivat Jeesukselle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?" Matt.21:16.

        ruuvailee:
        >>>En sinänsä lausetta vastusta, mutta harhaoppiseksi lause tulee, kun tuohon lauseeseen kätkeytyy lapsikasteen kielto ja lasten uskon kielto.>Ylipapit ja kirjanoppineet sanoivat Jeesukselle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?" Matt.21:16. >eesus kuitenkin kertoi, että lapset ovat uskon esikuvat ja lapset ottavat aikuisillekin esimerkillisellä tavalla taivaan valtakunnan vastaan (Matt.18:3, Mark. 9:42). No tuo kaikki täällä pyhityskristillisten purevilla hampailla on murskaksi jauhettu. MUTTA JEESUS VANNOO: Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle Mark.10:15.


      • Alpo Ahola
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        ruuvailee:
        >>>En sinänsä lausetta vastusta, mutta harhaoppiseksi lause tulee, kun tuohon lauseeseen kätkeytyy lapsikasteen kielto ja lasten uskon kielto.>Ylipapit ja kirjanoppineet sanoivat Jeesukselle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?" Matt.21:16. >eesus kuitenkin kertoi, että lapset ovat uskon esikuvat ja lapset ottavat aikuisillekin esimerkillisellä tavalla taivaan valtakunnan vastaan (Matt.18:3, Mark. 9:42). No tuo kaikki täällä pyhityskristillisten purevilla hampailla on murskaksi jauhettu. MUTTA JEESUS VANNOO: Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle Mark.10:15.

        Hyvä kun tunnistat minut saatanan palvojaksi. Se tulee ymmärrettäväksi lauseellasi:
        ### Mutta ÄLÄ SURE: KYLLÄ SAATANA SINULLE UUSIA JENKOJA NIIHIN KORKKIRUUVEIHISI KEKSII!!!!!!! ###

        Olen kuitenkin Jeesuksen verellä pesty ja uskossa omistan autuuden armosta, yksin Jeesuksen ansion tähden edestäni. Jeesus on Lunastajani, Vapahtajani ja päästäjäni helvetin vallasta.

        Tuon tahdot siis kieltää, kun annat ymmärtää, että otan perkeleeltä ohjeita. Taidat olla aika profetoija ja omavarainen suunpieksijä. Ethän vaan edusta omaa pyhitystäsi korostavaa teko-oppia?


      • Kilvoituksessa
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Hyvä kun tunnistat minut saatanan palvojaksi. Se tulee ymmärrettäväksi lauseellasi:
        ### Mutta ÄLÄ SURE: KYLLÄ SAATANA SINULLE UUSIA JENKOJA NIIHIN KORKKIRUUVEIHISI KEKSII!!!!!!! ###

        Olen kuitenkin Jeesuksen verellä pesty ja uskossa omistan autuuden armosta, yksin Jeesuksen ansion tähden edestäni. Jeesus on Lunastajani, Vapahtajani ja päästäjäni helvetin vallasta.

        Tuon tahdot siis kieltää, kun annat ymmärtää, että otan perkeleeltä ohjeita. Taidat olla aika profetoija ja omavarainen suunpieksijä. Ethän vaan edusta omaa pyhitystäsi korostavaa teko-oppia?

        YMMÄRRÄ HENGELLISTÄ SANOMAA.

        Luuletko että se tekee SAATANAN PALVOJAKSI, ETTÄ SIELTÄ NIITÄ "UUSIA JENKOJA" SAATKIN? Ei se saatana kuule LAKKAA KOSKAAN NIITÄ TARJOAMASTA: MYÖSKÄÄN USKOVILLE. Kyllä minullekin yrittää. Niin yritti Jeesuksellekin, etkö ole lukenut? Mutta erotus on vain siinä, että Jesus TORJUI SANALLA SAATANAN, MUTTA SINÄ USKOT SEN SAATANAN TARJOAMAN "SANAN". Samalla tavalla käytät sitä sanaa kuin saatanakin. Saksit OLENNAISEN ASIAA VALAISEVAN KOHDAN POIS JA KÄÄNNÄT KOHTEEN TARKOITTAMAAN OMIA TARKOITUSPERIÄSI. LUET RAAMATTUA PIRUN TAVOIN. Sen on USKONNOLLISUUTESI SAANUT AIKAAN. Uskonnollisempia ihmisiä kuin Jeesuksen ajan fariseukset olivat, on vaikea löytää, mutta heistä Jeesus ja Johannes käyttivät nimeä 'kyykäärmeitten sikiöt'. Sinä olet sanonut sen KAIKKIA IHMISIÄ TARKOITTAVAN; MISTÄ MOINEN OPPI? Olenko minä, yli 40 vuotta uskossa ollut mielestäsi KYYKÄÄRMEEN SIKIÖ? Oliko Johannes Kastaja itse? Paavali? Pietari jne.?

        >>>Olen kuitenkin Jeesuksen verellä pesty ja uskossa omistan autuuden armosta, yksin Jeesuksen ansion tähden edestäni. Jeesus on Lunastajani, Vapahtajani ja päästäjäni helvetin vallasta. >Ethän vaan edusta omaa pyhitystäsi korostavaa teko-oppia?


      • Alpo Ahola
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        YMMÄRRÄ HENGELLISTÄ SANOMAA.

        Luuletko että se tekee SAATANAN PALVOJAKSI, ETTÄ SIELTÄ NIITÄ "UUSIA JENKOJA" SAATKIN? Ei se saatana kuule LAKKAA KOSKAAN NIITÄ TARJOAMASTA: MYÖSKÄÄN USKOVILLE. Kyllä minullekin yrittää. Niin yritti Jeesuksellekin, etkö ole lukenut? Mutta erotus on vain siinä, että Jesus TORJUI SANALLA SAATANAN, MUTTA SINÄ USKOT SEN SAATANAN TARJOAMAN "SANAN". Samalla tavalla käytät sitä sanaa kuin saatanakin. Saksit OLENNAISEN ASIAA VALAISEVAN KOHDAN POIS JA KÄÄNNÄT KOHTEEN TARKOITTAMAAN OMIA TARKOITUSPERIÄSI. LUET RAAMATTUA PIRUN TAVOIN. Sen on USKONNOLLISUUTESI SAANUT AIKAAN. Uskonnollisempia ihmisiä kuin Jeesuksen ajan fariseukset olivat, on vaikea löytää, mutta heistä Jeesus ja Johannes käyttivät nimeä 'kyykäärmeitten sikiöt'. Sinä olet sanonut sen KAIKKIA IHMISIÄ TARKOITTAVAN; MISTÄ MOINEN OPPI? Olenko minä, yli 40 vuotta uskossa ollut mielestäsi KYYKÄÄRMEEN SIKIÖ? Oliko Johannes Kastaja itse? Paavali? Pietari jne.?

        >>>Olen kuitenkin Jeesuksen verellä pesty ja uskossa omistan autuuden armosta, yksin Jeesuksen ansion tähden edestäni. Jeesus on Lunastajani, Vapahtajani ja päästäjäni helvetin vallasta. >Ethän vaan edusta omaa pyhitystäsi korostavaa teko-oppia?

        Annatkin ymmärtää, että olen saatanan ohjattavissa ja otan siis siltä ohjeita. Kyllä saatanalta tiedon inuja on saatanan palvoja. Älä nyt kesken kaiken laita peruutusvaihdetta silmään, kun olet niin kovassa vauhdissa.

        Hyvä, otsikkosi, alkulause mukaan lukien, on muuten ihan raamatullinen ja todistaa ihmisen luonnollisen turmeluksen ja aadamillisessa lihassa sikiämisen ja syntymisen, siis perisynnin. Olen kanssasi SAMAA MIELTÄ.


      • Kilvoituksessa
        Alpo Ahola kirjoitti:

        Annatkin ymmärtää, että olen saatanan ohjattavissa ja otan siis siltä ohjeita. Kyllä saatanalta tiedon inuja on saatanan palvoja. Älä nyt kesken kaiken laita peruutusvaihdetta silmään, kun olet niin kovassa vauhdissa.

        Hyvä, otsikkosi, alkulause mukaan lukien, on muuten ihan raamatullinen ja todistaa ihmisen luonnollisen turmeluksen ja aadamillisessa lihassa sikiämisen ja syntymisen, siis perisynnin. Olen kanssasi SAMAA MIELTÄ.

        Etkö vielä ole huomannut, että RAAMATUSSA EI OLE PERISYNTIÄ, MITÄ PITÄISI VAUVAN PÄÄSTÄ VIRUTTAA VESIKIPOLLA POIS. Älä JÄLLEEN VÄÄRISTÄ SANOJANI. SELLAISTA OPPIA EN KOSKAAN, KOSKAAN, KOSKAAN TULE OPETTAMAAN. En halua syyllistää viattomia vauvoja. Heillä on kyllä sinun kaltaisiasi syyttäjiä IHAN TARPEEKSI. JA SAATANA SIINÄ TEITÄ AUTTAA: SYYTTÄJÄN VIRKAA KUN HOITAA.

        >>>Kyllä saatanalta tiedon inuja on saatanan palvoja.


      • Kilvoituksessa kirjoitti:

        ruuvailee:
        >>>En sinänsä lausetta vastusta, mutta harhaoppiseksi lause tulee, kun tuohon lauseeseen kätkeytyy lapsikasteen kielto ja lasten uskon kielto.>Ylipapit ja kirjanoppineet sanoivat Jeesukselle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?" Matt.21:16. >eesus kuitenkin kertoi, että lapset ovat uskon esikuvat ja lapset ottavat aikuisillekin esimerkillisellä tavalla taivaan valtakunnan vastaan (Matt.18:3, Mark. 9:42). No tuo kaikki täällä pyhityskristillisten purevilla hampailla on murskaksi jauhettu. MUTTA JEESUS VANNOO: Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle Mark.10:15.

        on iljettävin ja vaarallisin tuntemani oppi. Palastus ei ookkaan enään armosta, vaan ihmisen omasta kyvystä ja järjestä.

        Väite, ettei vauva osaa uskoa, on tuota laki uskoa parhaimmillaan. Usko onkin yksin Jumalan teko, eikä ihmisen oma suoritus tai ratkaisu. Näin Raamattu kaikkialla opettaa. Tuo sokea typerä henki, ei erota lakia ja evankeliumia,vaan sekoittaa sen kohtalokkaalla tavalla.

        Mikä sitten on pieni tai pienimmäinen? se on kaikista pienin.

        Matt.18:5. "Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.
        6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen".

        Onhan pienin toki pienimmäisin, joka tulee holhota kasteessa Jeesuksen nimelle.


      • vanhempien ja kummien
        weha kirjoitti:

        on iljettävin ja vaarallisin tuntemani oppi. Palastus ei ookkaan enään armosta, vaan ihmisen omasta kyvystä ja järjestä.

        Väite, ettei vauva osaa uskoa, on tuota laki uskoa parhaimmillaan. Usko onkin yksin Jumalan teko, eikä ihmisen oma suoritus tai ratkaisu. Näin Raamattu kaikkialla opettaa. Tuo sokea typerä henki, ei erota lakia ja evankeliumia,vaan sekoittaa sen kohtalokkaalla tavalla.

        Mikä sitten on pieni tai pienimmäinen? se on kaikista pienin.

        Matt.18:5. "Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun.
        6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen".

        Onhan pienin toki pienimmäisin, joka tulee holhota kasteessa Jeesuksen nimelle.

        ratkaisuun perustuva vauvan väkivaltainen kastaminen
        on todella vaarallisin harhaoppi, mitä kirkkolaitos on pystynyt kehittämään.
        Sehän ei ole armoa, jos toinen ihminen voi päättää
        toisen pelastumisesta.
        Se on ARMOTTOMUUTTA ja väkivaltaa.
        Mutta ilman tuollaista "automaattipelastusta",
        jossa pelastettavalta ei kysytä mitään, kirkkolaitos
        ei olisi pysynyt pystyssä satoja vuosia.

        Lutherkin oli sen verran fiksu, että tajusi, ettei vauvalla voi olla uskoa, vastoin Wehan olettamusta
        Hän kirjoittaa kirkkopostillassaan:

        " Luther sanoo: 1. Siis kysymme, kuinka on pienten lasten laita, heillä kun ei vielä ole mitään YMMÄRRYSTÄ ja kun he EIVÄT OMAKOHTAISESTI VOI USKOA, koskapa on kirjoitettu: »Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta» — Roomalaiskirjeen 10. luku (Room. 10:17. jae).
        EIVÄTHÄN PIENET LAPSET kuule eivätkä ymmärrä Jumalan sanaa; HEILLÄ EI siis myöskään VOI OLLA OMAA USKOA."


      • vanhempien ja kummien kirjoitti:

        ratkaisuun perustuva vauvan väkivaltainen kastaminen
        on todella vaarallisin harhaoppi, mitä kirkkolaitos on pystynyt kehittämään.
        Sehän ei ole armoa, jos toinen ihminen voi päättää
        toisen pelastumisesta.
        Se on ARMOTTOMUUTTA ja väkivaltaa.
        Mutta ilman tuollaista "automaattipelastusta",
        jossa pelastettavalta ei kysytä mitään, kirkkolaitos
        ei olisi pysynyt pystyssä satoja vuosia.

        Lutherkin oli sen verran fiksu, että tajusi, ettei vauvalla voi olla uskoa, vastoin Wehan olettamusta
        Hän kirjoittaa kirkkopostillassaan:

        " Luther sanoo: 1. Siis kysymme, kuinka on pienten lasten laita, heillä kun ei vielä ole mitään YMMÄRRYSTÄ ja kun he EIVÄT OMAKOHTAISESTI VOI USKOA, koskapa on kirjoitettu: »Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta» — Roomalaiskirjeen 10. luku (Room. 10:17. jae).
        EIVÄTHÄN PIENET LAPSET kuule eivätkä ymmärrä Jumalan sanaa; HEILLÄ EI siis myöskään VOI OLLA OMAA USKOA."

        tekisi mieli kirjoittaa pahasti, mutta uskovaisena en halua sitä tehdä. Lutherin tektejä lahkolaiset peukaloi ja irroittelee yhteydestään.

        Ympärileikkauksen tilalle tuli kaste kaikille kansoille (kol.2:11-13), etkä voi sille mitään. Ateistit huutavat yhtä äänekkäästi pakkokasteista uudesdtikastajien kanssa. Mikä pakkokaste se on, kun kaikkein pienimmäiset ottavat vastaan Jumalan valtakunnan? Kaste näet liittää siihen työhön, jonka Jeesus ristillä teki...jos opetus ei seuraa, mennään maailmaan, tai lahkojen ojaan...


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        tekisi mieli kirjoittaa pahasti, mutta uskovaisena en halua sitä tehdä. Lutherin tektejä lahkolaiset peukaloi ja irroittelee yhteydestään.

        Ympärileikkauksen tilalle tuli kaste kaikille kansoille (kol.2:11-13), etkä voi sille mitään. Ateistit huutavat yhtä äänekkäästi pakkokasteista uudesdtikastajien kanssa. Mikä pakkokaste se on, kun kaikkein pienimmäiset ottavat vastaan Jumalan valtakunnan? Kaste näet liittää siihen työhön, jonka Jeesus ristillä teki...jos opetus ei seuraa, mennään maailmaan, tai lahkojen ojaan...

        se paikka, missä se YKSI VAUVA ON VALELTU! KIITOS!


      • näy pakkokastettujen
        weha kirjoitti:

        tekisi mieli kirjoittaa pahasti, mutta uskovaisena en halua sitä tehdä. Lutherin tektejä lahkolaiset peukaloi ja irroittelee yhteydestään.

        Ympärileikkauksen tilalle tuli kaste kaikille kansoille (kol.2:11-13), etkä voi sille mitään. Ateistit huutavat yhtä äänekkäästi pakkokasteista uudesdtikastajien kanssa. Mikä pakkokaste se on, kun kaikkein pienimmäiset ottavat vastaan Jumalan valtakunnan? Kaste näet liittää siihen työhön, jonka Jeesus ristillä teki...jos opetus ei seuraa, mennään maailmaan, tai lahkojen ojaan...

        elämässä, että he ovat vanhurskautettuja?????

        Kuka on peukaloinut Lutherin tekstejä?
        Lue itse hänen kirkkopostillastaan!!!!!!!!


      • näy pakkokastettujen kirjoitti:

        elämässä, että he ovat vanhurskautettuja?????

        Kuka on peukaloinut Lutherin tekstejä?
        Lue itse hänen kirkkopostillastaan!!!!!!!!

        ei noin opeta, vaan kertoi viisaiden ja filosofien opettavan. kaikki lahkolaiset laittaa päälaelleen...


      • Luther ymmärsi
        weha kirjoitti:

        ei noin opeta, vaan kertoi viisaiden ja filosofien opettavan. kaikki lahkolaiset laittaa päälaelleen...

        välillä myös sen, että ihminen ei tarvitse kastetta,
        pelastuakseen. Etkö uskalla lukea hänen kirjoituksi-
        aan
        Samaisessa postillassaan hän kirjoittaa:

        "Saattaahan joku uskoa, vaikka ei ole kastettu. Kastehan on ainoastaan ulkonainen merkki, jonka on määrä muistuttaa meitä Jumalan lupauksesta... Mutta ellei kastetta voida saada tai jos se evätään, ei silti kadotukseen tuomita, kunhan vain uskotaan evankeliumi."


      • Luther ymmärsi kirjoitti:

        välillä myös sen, että ihminen ei tarvitse kastetta,
        pelastuakseen. Etkö uskalla lukea hänen kirjoituksi-
        aan
        Samaisessa postillassaan hän kirjoittaa:

        "Saattaahan joku uskoa, vaikka ei ole kastettu. Kastehan on ainoastaan ulkonainen merkki, jonka on määrä muistuttaa meitä Jumalan lupauksesta... Mutta ellei kastetta voida saada tai jos se evätään, ei silti kadotukseen tuomita, kunhan vain uskotaan evankeliumi."

        ymmärrä uskonpuhdistajan opetuksia, vaan laittaa ne päälaelleen...


      • Lutherin oppihan
        weha kirjoitti:

        ymmärrä uskonpuhdistajan opetuksia, vaan laittaa ne päälaelleen...

        on päälaellaan.
        Luther huopaa ja soutaa. Välillä lapset uskovat, välillä eivät.
        Joskus ihminen pelastuu ilman kastetta, välillä vaaditaan kaste jne jne...
        Välillä usko tulee kuulemisesta, välillä taas seurakunnan rukous vaikuttaa vauvassa uskon..

        Ota noista sitten selvää.

        Mutta pahinta on, että hänen sokeat oppilaansa
        eivät näe tuota sekasotkua!


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        ymmärrä uskonpuhdistajan opetuksia, vaan laittaa ne päälaelleen...

        vaan KIRKKOSI VAIKENEE SIITÄ TYYSTIN:
        Siteeraus:

        "Tässä laissa lausutaan mm. näin:

        "- - - Vaikka yleisessä laissa on määrätty, ettei kukaan, joka ennen kristillisessä järjestyksessä on kastettu, saa uudelleen eli toista kertaa mennä kasteelle eikä kukaan myöskään saa sellaista kastaa, ja vaikka etenkin keisarillisissa laeissa kuolemanrangaistuksen uhalla on kielletty niin tekemästä, - - - niin huomaamme kuitenkin päivittäin, että vastoin vanhaa juurtunutta oikeutta ja meidän määräystämme vastaan tämä vanha, monia satoja vuosia sitten kielletty ja kirottu kasteenkertojain lahko yhä enemmän ja yhä tuhoisammin puhkee esiin ja pääsee valtaan.

        Estääksemme tätä onnettomuutta ja kaikkea, mikä siitä voi seurata, ja ylläpitääksemme rauhaa ja yksimielisyyttä Pyhässä Valtakunnassa, ja samalla kukistaaksemme kaikki väittelyt ja epäilyt, jotka rangaistuksen johdosta voisivat liittyä kasteenkertomiseen, uudistamme me entiset keisarilliset lait ja myös yllä mainitun käskymme sekä käskemme, julistamme ja määräämme keisarillisen valtiutemme, tietomme ja tahtomme mukaisesti: että jokainen kasteenkertoja ja jokainen uudestikastettu, täysi-ikäinen mies tai nainen on t1wmittava ja vietävä luonnollisesta elämästä kuolemaan tulella tai miekalla tai muulla sellaisella henkilön olosuhteiden mukaan ilman edelläkäypää papillisten tuomarien inkvisitiota. Ja heidän saarnaajiaan, johtajiaan ja kapinallisiaan, jotka kuuluvat kasteenkertojain kuuluisaan paheeseen, samoin kuin niitä, jotka siitä pitävät kiinni ja jotka uudelleen lankeavat, ei suinkaan ole armahdettava, vaan heidän suhteensa on ryhdyttävä ankariin toimenpiteisiin rangaisten heitä lakimme ja määräyksemme mukaan. -- - - Me tahdomme myös, että jokaisen on annettava kastaa lapsensa kristillisen järjestyksen ja tavan mukaisesti. Mutta hän, joka tätä halveksii eikä tee sen mukaan, vaan uskoo, ettei lapsenkaste ole mitään, hän on. jos hän uskaltaa sitä jatkaa, oleva yllä mainitun lakimme määräysten alainen. - - -

        Ja mielestäni VARSIN HELPPO YMMÄRTÄÄ. Ja seuraukset ovat kyllä KAIKKIEN TIEDOSSA JA TULEVAT VIELÄ ENEMMÄN OLEMAAN ESILLÄ. Mielestäni "USKONÅPUHDISTAJAN" menetelmä oli TEHOKAS: PUHDISTETAAN "VÄÄRÄUSKOISET" POIS ELÄVIEN KIRJOISTA..... Niin saatiin aikaan VALTIOUSKONTO. Se EI OLE SAMA KUIN KRISTINUSKO.


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        tekisi mieli kirjoittaa pahasti, mutta uskovaisena en halua sitä tehdä. Lutherin tektejä lahkolaiset peukaloi ja irroittelee yhteydestään.

        Ympärileikkauksen tilalle tuli kaste kaikille kansoille (kol.2:11-13), etkä voi sille mitään. Ateistit huutavat yhtä äänekkäästi pakkokasteista uudesdtikastajien kanssa. Mikä pakkokaste se on, kun kaikkein pienimmäiset ottavat vastaan Jumalan valtakunnan? Kaste näet liittää siihen työhön, jonka Jeesus ristillä teki...jos opetus ei seuraa, mennään maailmaan, tai lahkojen ojaan...

        missä HEIKOMPI ALISTETAAN VASTOIN OMAA TAHTOAAN JOHONKIN. Juuri siten tapahtuu siinä kirkkosi PAKKOKASTEESSA. Ei se ole vapaaehtoinen, vaan siihen on "pappien" ja sukulaisten painostus, mikä johtaa PAKKOON. EI SIITÄ MIHINKÄÄN PÄÄSE!

        Lakiliitto loppui, kun Jeesus suoritti työnsä. Ympärileikkaus liiton merkkinä ON IKUINEN SÄÄDÖS JUUTALAISILLE, MUTTA SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS HENGESSÄ, EI KIRJAIMESSA, ON PAKANOILLE (GOJIM) SÄÄDETTY. Se ei ole MIKÄÄN KASTE, VAAN KÄÄNTYMINEN, MIELENMUUTOS JEESUKSEN PUOLEEN. Sitä eivät UUDESTISYNTYMÄTTÖMÄT ymmärrä, etkä siis SINÄKÄÄN.


      • Kilvoituksessa kirjoitti:

        vaan KIRKKOSI VAIKENEE SIITÄ TYYSTIN:
        Siteeraus:

        "Tässä laissa lausutaan mm. näin:

        "- - - Vaikka yleisessä laissa on määrätty, ettei kukaan, joka ennen kristillisessä järjestyksessä on kastettu, saa uudelleen eli toista kertaa mennä kasteelle eikä kukaan myöskään saa sellaista kastaa, ja vaikka etenkin keisarillisissa laeissa kuolemanrangaistuksen uhalla on kielletty niin tekemästä, - - - niin huomaamme kuitenkin päivittäin, että vastoin vanhaa juurtunutta oikeutta ja meidän määräystämme vastaan tämä vanha, monia satoja vuosia sitten kielletty ja kirottu kasteenkertojain lahko yhä enemmän ja yhä tuhoisammin puhkee esiin ja pääsee valtaan.

        Estääksemme tätä onnettomuutta ja kaikkea, mikä siitä voi seurata, ja ylläpitääksemme rauhaa ja yksimielisyyttä Pyhässä Valtakunnassa, ja samalla kukistaaksemme kaikki väittelyt ja epäilyt, jotka rangaistuksen johdosta voisivat liittyä kasteenkertomiseen, uudistamme me entiset keisarilliset lait ja myös yllä mainitun käskymme sekä käskemme, julistamme ja määräämme keisarillisen valtiutemme, tietomme ja tahtomme mukaisesti: että jokainen kasteenkertoja ja jokainen uudestikastettu, täysi-ikäinen mies tai nainen on t1wmittava ja vietävä luonnollisesta elämästä kuolemaan tulella tai miekalla tai muulla sellaisella henkilön olosuhteiden mukaan ilman edelläkäypää papillisten tuomarien inkvisitiota. Ja heidän saarnaajiaan, johtajiaan ja kapinallisiaan, jotka kuuluvat kasteenkertojain kuuluisaan paheeseen, samoin kuin niitä, jotka siitä pitävät kiinni ja jotka uudelleen lankeavat, ei suinkaan ole armahdettava, vaan heidän suhteensa on ryhdyttävä ankariin toimenpiteisiin rangaisten heitä lakimme ja määräyksemme mukaan. -- - - Me tahdomme myös, että jokaisen on annettava kastaa lapsensa kristillisen järjestyksen ja tavan mukaisesti. Mutta hän, joka tätä halveksii eikä tee sen mukaan, vaan uskoo, ettei lapsenkaste ole mitään, hän on. jos hän uskaltaa sitä jatkaa, oleva yllä mainitun lakimme määräysten alainen. - - -

        Ja mielestäni VARSIN HELPPO YMMÄRTÄÄ. Ja seuraukset ovat kyllä KAIKKIEN TIEDOSSA JA TULEVAT VIELÄ ENEMMÄN OLEMAAN ESILLÄ. Mielestäni "USKONÅPUHDISTAJAN" menetelmä oli TEHOKAS: PUHDISTETAAN "VÄÄRÄUSKOISET" POIS ELÄVIEN KIRJOISTA..... Niin saatiin aikaan VALTIOUSKONTO. Se EI OLE SAMA KUIN KRISTINUSKO.

        vihollisilla?


      • Kilvoituksessa
        weha kirjoitti:

        vihollisilla?

        on RAJANKÄYNTIÄ KASTEKYSYMYKSESTÄ (P. Lattu), mutta itse NE LAIT SÄÄDETTIIN SPEIERIN VALTIOPÄIVILLÄ 1529 JA NE OVAT HISTORIALLISTA PERUSTIETOUTTA. Jostain ERISKUMMALLISESTA SYYSTÄ (minkä kyllä arvaan!!) NIITÄ EI OLE KATSOTTU TARPEELLISEKSI LAITTAA "KESKIKOULUN (TAI LUKION) YLEISEEN KIRKKOHISTORIAAN"... Olisikohan sinulla Rev.'weha' ehdotusta, MIKSI EI OLE LAITETTU?
        Myös Gunnar Westiniltä, luterilainen kirkkohistorian professori Uppsalasta, on lähdetietoa asiaan melko paljon, jos kiinnostaa.

        Kaikki EIVÄT YHTYNEET KUITENKAAN NOIHIN LUTHERIN MURHAMÄÄRÄYKSIIN, VAAN VASTUSTIVAT NIITÄ. Siitä esimerkki:

        "Todistuksena siitä otamme tähän erään vastalauseen, jonka evankelinen pappi Johan Odenbach Moschelnista 1528 lähetti Alzeyn tuomareille käsiteltäessä juttua kasteenkertojia vastaan.

        "Teidän tulee kurjina, tietämättöminä ja oppimattomina ihmisinä ahkeraan ja vakavasti avuksenne huutaa oikeata tuomaria ja rukoilla Häneltä Hänen jumalallista apuaan, viisauttaan ja armoaan. Silloin te ette kevytmielisesti saastuta käsiänne viattomalla verellä, joskin keisarilliset majesteetit ja kaikki maailman ruhtinaat olisivat niin käskeneet. Nämä vankiraukat eivät kasteenkertomisellaan ole niin raskaasti tehneet syntiä Jumalaa vastaan, että Hänen täytyisi tuomita heidän sielunsa kadotukseen, eivätkä he myöskään ole niin suuria rikoksia tehneet esivaltaa tai muita ihmisiä vastaan, että heitä sen tähden olisi rangaistava henkensä menettämisellä. Sillä ei oikealla kasteella enemmän kuin kasteenkertomisellakaan ole sellaista voimaa, että se voi pelastaa tai kadottaa ihmisen. Meidän täytyy antaa kasteen olla merkkinä, jonka kautta tunnustamme olevamme kristityt, kuolleet maailmalle, perkeleen viholliset, kurjia, ristiinnaulittuja ihmisiä, jotka emme etsi ajallisia, vaan iankaikkisia aarteita, jotka herkeämättä taistelemme lihaa, syntiä ja perkelettä vastaan ja vietämme kristillistä elämää.

        Teidän joukossanne, te tuomarit, ei ole monta, jotka kykenette puhumaan oikeasta tai väärästä kasteesta, ette edes sittenkään, vaikka teidät vietäisiin hirsipuuhun tai kidutuspenkille. Ei kai teitä sen tähden ole mestattava? Ei! Tätä en sano vahvistaakseni kasteenkertomista; se on hävitettävä pyhällä Raamatulla eikä pyövelin käsin. Sen tähden, rakkaat ystävät, älkää tehkö syntiä Jumalan majesteettia vastaan, jottei Jumalan viha tulisi osaksenne hirveämmällä tavalla kuin sodomalaisten ja kaikkien maan rikollisten yli. Olen nähnyt monta varasta, murhamiestä ja pahantekijää, joita vankilassa kohdeltiin armeliaammin kuin näitä raukkoja, jotka eivät ole varastaneet, polttaneet eikä pettäneet tai tehneet muita häpeällisiä tekoja, vaan ovat kaikkea sellaista vastaan, ja jotka, Jumalalle kunniaksi eikä kellekään vahingoksi, antavat kastaa itsensä uudestaan, mikä sentään on vähäinen hairahdus hyvien, yksinkertaisten sydänten puolelta. Kuinka te voitte tai tahdotte sydämissänne ja omissatunnoissanne tuomita, sanoa tai tunnustaa, että heidät sen tähden on mestattava tai että he ovat kadotetut? Jos te menettelisitte heidän suhteensa, kuten kristillisten tuomarien tulisi, tai jos te kykenisitte opettamaan heitä evankeliumilla, niin ei mitään pyöveliä tarvittaisi, vaan he epäilemättä alistuisivat totuuteen, ja vankila olisi riittävä rangaistus. Niin pitäisi myös teidän pappienne tekemän, kantaa heidät eksyneinä lampaina hartioillaan lammastarhaan, osoittaa heille erikoista suosiota ja veljellistä rakkautta, lohduttaa, ylläpitää ja palauttaa heidät suloisella evankelisella opilla.

        Älkää antako eksyttää itseänne tuomitsemaan näitä ihmisraukkoja niin, että he menettävät henkensä. Teidän pitäisi kauhistua tätä asiaa, kauhuissanne pitäisi teidän verta hikoilla, sillä te ette tiedä, mikä on eksytystä. Teidän täytyy kuunnella heitä, kun nämä raukat sanovat: 'Me vaadimme parempia todisteita jumalallisista kirjoituksista ja tahdomme totella teitä, jos te voitte evankeliumista osoittaa meille jotain parempaa.' Muistakaa, mikä iankaikkinen häpeä on teitä seuraava! Muistakaa, miten kansa on halveksiva ja epäilevä teitä, jos tapatte nämä raukat! Silloin on näistä sanottava: 'Katso, suurella kärsivällisyydellä, rakkaudessa ja alttiudessa ovat nämä ihmiset kuolleet, sankarillisesti ovat he maailmaa vastustaneet. Oi, jospa me eläisimme Jumalan edessä siten, kuin nämä viattomat; totuudella ei heitä voitu voittaa, väkivallalla on heitä pakotettu, he ovat Jumalan pyhiä marttyyreja!' Jokainen on sanova, että te olette langettaneet verituomion, ei kukistaaksenne kurjien kasteenkertojien eksytykset, vaan väkivallalla tukahuttaaksenne pyhän evankeliumin ja jumalallisen totuuden."

        (Kirje vaikutti sen, että tuomarit kieltäytyivät tuomitsemasta uskon asioissa, mutta korkeampi oikeus tuomitsi miehet mestattaviksi ja naiset upotettaviksi.)"

        Eivät ne KUOLEMANTUOMIOT KUITENKAAN SIIHEN LOPPUNEET, VAAN PALJON MARTTYYREITA TEKI LUTERILAISUUS SIIHEN AIKAAN LISÄÄ. Myös NOITAVAINOT TULIVAT JÄÄDÄKSEEN RUMANA TAHRANA TUTKIJOIDEN SELVITELTÄVIKSI. Ja miten paljon ovatkaan esim. nykyajassamme HELLUNTAILAISET SAANEET OSAKSEEN HÄPÄISYÄ JA VÄÄRIÄ SYYTÖKSIÄ, JOITA NÄISSÄKIN KESKUSTELUISSA NÄKYY. Ei uskoisi "sivistyneiden" ihmisten, vaikka ovatkin VAIN LUTERILAISIA, sellaista kielenkäyttöä ja valehtelua harjoittavan, varsinkin kun eivät pysty edes sitä USKONTONSA PERUSPILARIA, LAPSIKASTETTA RAAMATTUUN SIJOITTAMAAN.


      • äijänkörilläs
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        missä HEIKOMPI ALISTETAAN VASTOIN OMAA TAHTOAAN JOHONKIN. Juuri siten tapahtuu siinä kirkkosi PAKKOKASTEESSA. Ei se ole vapaaehtoinen, vaan siihen on "pappien" ja sukulaisten painostus, mikä johtaa PAKKOON. EI SIITÄ MIHINKÄÄN PÄÄSE!

        Lakiliitto loppui, kun Jeesus suoritti työnsä. Ympärileikkaus liiton merkkinä ON IKUINEN SÄÄDÖS JUUTALAISILLE, MUTTA SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS HENGESSÄ, EI KIRJAIMESSA, ON PAKANOILLE (GOJIM) SÄÄDETTY. Se ei ole MIKÄÄN KASTE, VAAN KÄÄNTYMINEN, MIELENMUUTOS JEESUKSEN PUOLEEN. Sitä eivät UUDESTISYNTYMÄTTÖMÄT ymmärrä, etkä siis SINÄKÄÄN.

        jo ympärileikkaus suoritettiin pienille poikalapsille. Samoin on kasteen laita kaikille kansoille. Sä oot niitä Raamatun vääriä


      • Kilvoituksessa
        äijänkörilläs kirjoitti:

        jo ympärileikkaus suoritettiin pienille poikalapsille. Samoin on kasteen laita kaikille kansoille. Sä oot niitä Raamatun vääriä

        Katkaisit lauseesi kesken? Katkesiko ajatus, vai huomasitko, että oletkin ITSE NIITÄ RAAMATUN VÄÄRENTÄJIÄ? Se ympärileikkausliitto oli oli ENSINNÄKIN VAIN AABRAHANIN LUONNOLLISILLE LAPSILLE, TOISEKSEEN VAIN POJILLE JA KOLMANNEKSI: EI ASETETTU 'APOSTOLILEN KOKOUKSESSA' PAKANASYNTYISILLE.

        Pohjasi romahti, VALITAN!

        Mutta jos tahdot turvautua OLETTAMUKSIIN, KÄYTÄ PERUSTEENA MIELUUMMIN 'PERHEKUNTAKASTEITA' KUTEN TOISETKIN. Niissä sentään saadaan perusteiksi OLETTAMUS VAUVOISTA, VAIKKEI NIISTÄ PUHUTAKAAN.

        Silloin olet siinä tilanteessa kuin "entinen mies" todetessaan, että "ENKÖS MINÄ SEN SANONUT, VAIKKEN MITÄÄN PUHUNUTKAAN!"


      • liiton merkki
        Kilvoituksessa kirjoitti:

        Katkaisit lauseesi kesken? Katkesiko ajatus, vai huomasitko, että oletkin ITSE NIITÄ RAAMATUN VÄÄRENTÄJIÄ? Se ympärileikkausliitto oli oli ENSINNÄKIN VAIN AABRAHANIN LUONNOLLISILLE LAPSILLE, TOISEKSEEN VAIN POJILLE JA KOLMANNEKSI: EI ASETETTU 'APOSTOLILEN KOKOUKSESSA' PAKANASYNTYISILLE.

        Pohjasi romahti, VALITAN!

        Mutta jos tahdot turvautua OLETTAMUKSIIN, KÄYTÄ PERUSTEENA MIELUUMMIN 'PERHEKUNTAKASTEITA' KUTEN TOISETKIN. Niissä sentään saadaan perusteiksi OLETTAMUS VAUVOISTA, VAIKKEI NIISTÄ PUHUTAKAAN.

        Silloin olet siinä tilanteessa kuin "entinen mies" todetessaan, että "ENKÖS MINÄ SEN SANONUT, VAIKKEN MITÄÄN PUHUNUTKAAN!"

        1. Moos. 17:13
        Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

        Ilman verenvuodatusta ei ollut liittoa ensimmäisessäkään liitossakaan. Tytöistä oli eläinuhri.

        Kastaa sanan "bapditzoo" merkityksiä onkin veden, veren tai öljyn kosketus.

        Jotta voi ymmärtää kasteen sisällöllistä merkitystä, on tunnettava vanhan testamentin ajan pesojen ja pesujen ajatus ja käyttö.

        25 Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe