ITSESTÄÄN KASVAVA VILJA
Mark.4:26-29
--
4:26 Ja hän sanoi: "Niin on Jumalan valtakunta, kuin jos mies kylvää siemenen maahan;
4:27 ja hän nukkuu, ja hän nousee, öin ja päivin; ja siemen orastaa ja kasvaa, hän ei itse tiedä, miten.
4:28 Sillä itsestään maa tuottaa viljan: ensin korren, sitten tähkän, sitten täyden jyvän tähkään.
4:29 Mutta kun hedelmä on kypsynyt, lähettää hän kohta sinne sirpin, sillä elonaika on käsissä."
--
Missä ei kylvetä, siellä ei ole kasvuakaan. Niinpä tarvitaan uutteruutta Jumalan valtakunnan vainioilla.
Kun kylvötyö on suoritettu, tulee kylvömiehen kärsivällisesti odottaa viljansa kypsymistä: ensin korsi, sitten tähkä, sitten jyvä (28).
Samoin tulee kunkin Jumalan valtakunnan kylvömiehen hätäilemättä odottaa sekaantumatta kesken viljan kasvuun.
Kasvun on annettava jatkua elonaikaan saakka (29).
Elonaika ja sirppi kuvaavat maailman loppua (Matt. 13:39).
Silloin tulevat hedelmät esiin (Ilm. 14:14-20).
Itsestään kasvava vilja, Mark.4:26-29
11
587
Vastaukset
Virsi 192:6,7
6.
Maan hyvän on se kaltainen,
ken sanan kuulee, uskoo sen,
sen sydämessään säilyttää
kantaen hyvää hedelmää.
Aina hän pysyy sanassa,
kärsii ja kestää uskossa.
7.
Henkesi Pyhän voimalla
uudista meidät, Jumala.
Maailman esteet raivaa pois,
niin että siemen kasvaa vois.
Kasvata meissä satoa,
iäinen autuus lahjoita.- sinä uskot
tämän asian ja miten ajattelet enkelien niittävän näiden kahden erilaisen katsomuksen välillä syntyneitä hedelmiä.
Toisessa katsomuksessa uskotaan Jumalan Sanaan ja uskotaan siihen, että kun uskoo Jeesukseen pelastuu armon kautta ja saadaan kasvu viljaksi, joka leikataan talteen.
Toisessa katsomuksessa odotetaan jotakin tapahtumaa ennen, kuin voi uskoa armon pelastavan, eli käsittääkseni siinä katsomuksessa pitää ensin tulla synnittömäksi, jotta pääsee pelastukseen.
Eli, jos enkelit tulisivat tänään niitämään, niin niittäisivätkö he talteen heidät, jotka uskovat armon tulevan osaksi heti, kun uskoo Jumalan Sanaan ja alkaa elämään sen mukaisesti ja uskotaan, että kun tahtoo elää Sanan mukaista elämää saa siihen voiman Jumalalta.
Vai niittäisivätkö enkelit talteen heidät, jotka eivät uskalla heittäytyä armon tuntemiseen, vaan odottavat, että heistä tulee niin hyviä, että kelpaavat Jumalalle ja luultavasti tekevät kaikkensa, jotta olisivat hyviä?"Vai niittäisivätkö enkelit talteen heidät, jotka eivät uskalla heittäytyä armon tuntemiseen, vaan odottavat, että heistä tulee niin hyviä, että kelpaavat Jumalalle ja luultavasti tekevät kaikkensa, jotta olisivat hyviä"?
--
Omin ansioin ei kukaan pääse sisälle Jumalan valtakuntaan.
Täällä keskustellaan usein ahtaasta portista ja kaidasta tiestä (Matt. 7:13,14).
Mitä sinä ajattelet; Miten ihminen pääsee ahtaasta portista sisälle?- oikealla
Tapio522 kirjoitti:
"Vai niittäisivätkö enkelit talteen heidät, jotka eivät uskalla heittäytyä armon tuntemiseen, vaan odottavat, että heistä tulee niin hyviä, että kelpaavat Jumalalle ja luultavasti tekevät kaikkensa, jotta olisivat hyviä"?
--
Täällä keskustellaan usein ahtaasta portista ja kaidasta tiestä (Matt. 7:13,14).
Mitä sinä ajattelet; Miten ihminen pääsee ahtaasta portista sisälle?valinnalla, eli ottamalla sen kutsun vastaan, minkä Jumala on lähettänyt ja uskomalla Jumalan Sanaan.
Jumala lähetti Pojassaan kutsun koko maailmalle, jotta jokainen saa tulla parannuksen kautta Jumalan yhteyteen, joka tahtoo tulla siihen.
Ap. t. 16:31
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
5. Mooseksen kirja 30
10 kun sinä kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja noudatat hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka ovat kirjoitetut tähän lain kirjaan, ja kun sinä palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.
11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
12 Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
13 Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.
15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
Matteus 5
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Seuraava jae - vielä tämä
oikealla kirjoitti:
valinnalla, eli ottamalla sen kutsun vastaan, minkä Jumala on lähettänyt ja uskomalla Jumalan Sanaan.
Jumala lähetti Pojassaan kutsun koko maailmalle, jotta jokainen saa tulla parannuksen kautta Jumalan yhteyteen, joka tahtoo tulla siihen.
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
5. Mooseksen kirja 30
10 kun sinä kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja noudatat hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka ovat kirjoitetut tähän lain kirjaan, ja kun sinä palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.
11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
12 Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
13 Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.
15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
Matteus 5
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Seuraava jaeettä vaikka me kuuluisimme mihin lahkoon ja vaikka meillä ei olisi sama ymmärrys kasteasioihin, eikä sama kasvunvaihe hengellisiin lahjoihin, niin silti me pelastumme uskon kautta Jeesukseen ja saamme Jumalalta kasvun yhteiseen Henkeen, jos me uskomme Hänen käskynsä, jotka eivät ole raskaat, eli rakastamme Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseämme.
Ahdas portti on tulla tahtoon, elää kuuliaisena Jumalan käskyille ja Jeesuksen uskolle ja usein me kyynelin kylvämme tätä tietoa.
Vaikeinta on oppia rakastamaan vihollista ja se kavuvaihe voi olla kivulias, mutta kun on uskonut Jumalan käskyt, kasvaa siihen ja saa todeta, että sen jälkeen se ei enää ole raskasta. Oman lihan naulaaminen Jumalan Tahdon tieltä käy monille ylivoimaiseksi ja siksi he eivät pääse ahtaasta portista sisään, vaan jäävät ulkopuolelle ja usein pyrkivät estämään muitakin siitä ahtaasta portista sisään menemästä. oikealla kirjoitti:
valinnalla, eli ottamalla sen kutsun vastaan, minkä Jumala on lähettänyt ja uskomalla Jumalan Sanaan.
5. Mooseksen kirja 30
Matteus 5
Seuraava jae"Jumala lähetti Pojassaan kutsun koko maailmalle, jotta jokainen saa tulla parannuksen kautta Jumalan yhteyteen, joka tahtoo tulla siihen".
---
Tahtomisenkaan suhteen emme voi ottaa kunniaa itsellemme.
"... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13).- näin se on,
Tapio522 kirjoitti:
"Jumala lähetti Pojassaan kutsun koko maailmalle, jotta jokainen saa tulla parannuksen kautta Jumalan yhteyteen, joka tahtoo tulla siihen".
---
"... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13).vaikkakin voimme vastustaa Jumalan Tahtoa, kuten minä tein, sillä Jumalan piti Tahtoa minua uskomaan Poikaansa kahdesti, sillä ensimmäisestä kutsusta kieltäydyin, vaikka se oli todella voimakas, mutta kiitos Jeesukselle, toisen otin vastaan ja siitä alkoi hyvä kehitys, joka on muuttanut kokonaan minut, eli elämäni. Sain siis ELÄMÄN.
- meni?
Tapio522 kirjoitti:
"Jumala lähetti Pojassaan kutsun koko maailmalle, jotta jokainen saa tulla parannuksen kautta Jumalan yhteyteen, joka tahtoo tulla siihen".
---
"... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13)."... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13)."
Eikös Jumalan pitäisi vaikuttaa niissä vanhemmissa ja kummeissa, jotka vievät lapsen kasteelle?????
Hehän sen ratkaisun viimekädessä tekevät! - hirvas
Tapio522 kirjoitti:
"Vai niittäisivätkö enkelit talteen heidät, jotka eivät uskalla heittäytyä armon tuntemiseen, vaan odottavat, että heistä tulee niin hyviä, että kelpaavat Jumalalle ja luultavasti tekevät kaikkensa, jotta olisivat hyviä"?
--
Mitä sinä ajattelet; Miten ihminen pääsee ahtaasta portista sisälle?vaan:
Luuk. 16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. - PORTTI
Tapio522 kirjoitti:
--
Mitä sinä ajattelet; Miten ihminen pääsee ahtaasta portista sisälle?Raamattu v.1642 Joh.Ilm.22:14 Autuaat ovat ne, jotka Hänen "KÄSKYNSÄ PITÄVÄT", että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
Ev.Lut.katekismus v.1948 Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo?
Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja "PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI". - riemulla
PORTTI kirjoitti:
Raamattu v.1642 Joh.Ilm.22:14 Autuaat ovat ne, jotka Hänen "KÄSKYNSÄ PITÄVÄT", että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
Ev.Lut.katekismus v.1948 Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo?
Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja "PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI".luin viestisi ja kiitos on valtava Jumalalle, että Hän on lähettänyt monta totuuden julistajaa, jotka eivät anna periksi tästä:
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Totuuden julistajat eivät väisty totuudesta, vaikka tietävätkin, että heille tulee tapahtumaan tämä:
Ilm. 12:17
Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433444Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182678Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3882624Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541210SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711026- 75995
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68811