Oon kattellu brabanttia ja kanadan tuijaa kumpi on mielestäsi parempi vaihtoehto, kun tarvin täysin peittävän näkösuojan pihaan. Ja sitten vielä istutus välistä... Kävin siis taimitarhalla ja vaihtoehtona olis joko 150cm ehkä korkeempikin brabant tai sitten n.100cm kanadantuija. Brabantit ei ollu niin tiheä kasvusia ku nuo kanadantuijat, ja istutus väliksi silti suositeltiin metriä. Kuinka teillä kasvanut tuo brabantti leveys suunnassa?
mikä tuija paras aidanteeksi?
3
1767
Vastaukset
- on itse laji
'Brabant' sen lajike-molemmat köy hyvin aidaksi.
Brabantin leveys ehkä 1,5-2.
Kysypä taimsitolta tuijan aitataimia-se sietää hyvin leikkausta ja tulee halvemmaksi.- tuija on
Kanadantuija on kaikista kestävin Suomessa ja sitä voi huoletta leikata,sopii hyvin aidaksi.
Ajattelin itse ostaa. En kuitenkaan koko aitaa tee, mutta se on kuulemma kestävin ja havut ei ruskistu niin pahasti kuin muissa lajeissa. Havujen ruskistuminenhan johtuu kun maa on vielä jäässä ja aurinko porottaa eikä kasvi saa riittävää kosteutta. Toki kasvin voi myös peittää alku keväästä ja näin ollen suojata liialta auringolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1323013- 71467
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201326Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441151
- 371021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381012Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877