- tekosyyt miksette voi syödä kun joku tarjoaa -

Tuiriluttani

Heij, mulla vähän viime aikoina ollut ongelmaa kun perhe "pakottaa" syömään, ja ystävänikin ihmettelevät ellen koulussa syö..

Niinpä olisin iloinen jos kertoisitte omia tarinoitanne, mitä sanotte kun ette voi syödä

Itselläni tulee mm. mieleen..

.. söin jo (koulusta jos tulen saatan sanoa että saimme kotsasta ruokaa kun jäi ryhmältä yli)
..syön lenkin/harrastuksen jälkeen ("vatsaa pistää jos täydellä mahalla liikkuu", muut katoaa, voin heittää ruoat roskiin/koirille)
..vatsaa/kurkkua särkee, ei saa mitään alas (ei toimi liian usein)
.. tai sitten kotona, otan kulhoon ruokaa, seisaalleen syön ja kävelen omaan huoneeseen. Sitten tulen kohta ulos ja raapustan vielä muruset pohjalta suuhun niin muut luulee että söin.

13

3991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lihonnut

      Kyllähän "vanhempasi" pitää asia huomata sanoit mitä vain viimein joutuu tiputukseen sairaalaan ja sitten vanhempasi rupeavat järjestelemään hautajaisiasi.Ilmeisesti sitä toivotkin ja haet hyväksyntää käytöksellesi.

    • sdfrtgf

      mun äitistä on tullu hirveen tarkka et syön! ärsyttää :/
      no mut täs jotain tekosyitä joita käytän:

      -koulussa oli ihan törkeen hyvää ruokaa, ja söin sitä tajuttomasti
      -ei nälkä, syön kohta..
      -käytiin kaverin kanssa hamppareilla
      -siis kyllähän mä söin jo!!!!!
      -teen eka läksyt/käyn koiran kanssa ulkona ymym.
      -söin kun olit suihkussa

      alkaa keinot loppua!!

      • .....

        Teen välillä niin, että menen ruokapöytään ja otan ruokaa suuhun, mutta sitten esitän että puhelimeni alkaa soida. (muka äänettömällä) Lähden pöydästä ja syljen ruoan pois ja palaan vasta "puhelun jälkeen". Silloin on mahdollista, että muut ovat jo lopettaneet ja ruoan voi heittää roskiin. Toinen mikä toimii on se, kun tietää suunnilleen mihin aikaan ruokaa tarjotaan, niin menen mukamas nukkumaan. Ja kun äiti tulee huoneeseeni pyytämään syömään, esitän vain nukkuvaa eikä hän raski herättää :D Vielä mitä sanon jos ruokaa tarjotaan:
        - Olen luvannut kokkailla kaverin kanssa
        - Minulla taitaa olla vatsatauti tulossa (koulussakin on ollut sitä)
        - väitän että koulussa oli juuri samaa ruokaa, eikä se enää maistu
        - Sanon että ei ole vielä nälkä ja lupaan kokkailla myöhemmin jotain itselleni


      • mankki

        itellänikin oli noita samoja juttuja, sanoin aina syöväni kaupungilla, kaverilla jnejne. vaikka oikeesti joinki vaan aina jotakin mehua, vettä tms. Nyt kun oikeasti käynkin syömässä niin se on just sitä(tai ainakin musta tuntuu) et ei mua nytkään uskota ja sitten rupeaakin ahdistamaan kun on oikeasti syöny. Ehkä vielä joskus oikeesti muakin uskotaan... Muuten te jotka laitatte ruokaa roskiin, niin aika riskipeliä. Mulla porukat ainakin ennen tonki lähes aina roskiksen mun syönnin jälkeen, jos en ollu syöny niitten kans yhtäaikaa...


    • lkjh

      Kasvisruokavalio on helppo tapa luistaa ruokailuista, koulussa väitän että en tykkää ruoasta ja kotona saan tehdä (tai jättää tekemättä) itse kasvisruokani.

      Lisäksi voi valittaa ettei vain tykkää. Mua luullaan nirsoksi, vaikken oikeasti ole. :)

    • katjavaan

      Mä olen "allerginen" pähkinöille, kanelille, kookokselle, laktoosille, porkkanalle ja omenalle. Lisäksi mulla on eettisistä syistä kasvisruokavalio.
      Porkkana on vaan sitä varten että sitä on kaikissa kasvisruuissa....

      • tuitirlirititn

        Toimiiko tuo tosiaan kotona? Meidän suvussa (elossa olevista ainakaan) ei ole yhtään allergikkoa :D

        Joskus sanoin ystävälleni että taidan olla suklaalle allerginen, nii se vaa nauro ja hoki että NO ET OLE ETHÄN OLE ETKÄ OLE xD ei oikein onnistunut


      • Katjavaan
        tuitirlirititn kirjoitti:

        Toimiiko tuo tosiaan kotona? Meidän suvussa (elossa olevista ainakaan) ei ole yhtään allergikkoa :D

        Joskus sanoin ystävälleni että taidan olla suklaalle allerginen, nii se vaa nauro ja hoki että NO ET OLE ETHÄN OLE ETKÄ OLE xD ei oikein onnistunut

        Laktoosi-intoleranssi onnistuu kaikilta, koska se aiheuttaa vatsakipuja ja ripulia. Niitä ei voi kukaan kiltää.

        Mulla on atooppinen iho ja muutenkin välillä toisesta sairaudesta johtuvia näppylöitä. Välillä kun ihottuma on pahana, päivittelen kuinka olenkaan taas syönyt jotakin, joka aiheuttaa allergiaa!


      • tirirlrittururin
        Katjavaan kirjoitti:

        Laktoosi-intoleranssi onnistuu kaikilta, koska se aiheuttaa vatsakipuja ja ripulia. Niitä ei voi kukaan kiltää.

        Mulla on atooppinen iho ja muutenkin välillä toisesta sairaudesta johtuvia näppylöitä. Välillä kun ihottuma on pahana, päivittelen kuinka olenkaan taas syönyt jotakin, joka aiheuttaa allergiaa!

        totta, siskonikin on puhunut että sillä taitaa olla lievä laktoosi-intoleranssi, niin voisin vain yhtyä hänen oireisiinsa :D

        mutta sitten ehkä ruvetaan tekee kotona laktoositonta ruokaa :/

        mutta toimii varmaan vierailla yms..

        Kotsa ja kotiruokailut ovat ahdistavimmat kun kotsassa en tosiaankaan viiti aina kieltäytyä.

        Kotona on äitini mennyt puhumaan naisystävällensä että olen jättänyt kotiaterioita väliin :o. ja siitä levinnyt naisystävän tyttärille, jotka ovat siskoni jaa minun ystäväni kavereita.. mutta en usko heidän epäilevän mitään vakavampaa..


    • ouygouyvg

      -mul on migreeni tulossa, ei pysty syömään
      -söin aamulla/päivällä/äsken paljon, ei nyt maistu
      -syön vaan jotain salaattia ym. näyttääkseni et syön

    • hyvä syy

      "pilaat ruuan" jos joudut syömään muiden seurassa esim. kotona. pyydät lisää esim suolaa. sit laitatki vahingossa sitä liikaa ja sanot , ettet saata enempää syyä ku tuliki vahingos liian suolsta. sokerilla voi pelata kanssa.
      tai sit muka vahingossa tiputtaa leivän keittoon tai jtk ihan vastaavaa... tai tekee vielä ällömpää että sulla menee sit muka ruoka halut. mut tota voi tehä tosi harvon.

      • jasen____5

        arvaa repesinkö!!!!!!!!!!!!!!!! toi oli kyl paha!:) "pilaa" ruoka:)


    • Tyyperö

      Mä käytän näitä

      -sanon että "syön" huoneessani
      -koulussa oli niin hyvää ruokaa et söin ihan hirvesti
      -sattuu mahaan
      -särkee päätä
      -itellä on päivähammasraudat jotka laitan aina päivällisen ajaks
      -pahaa ruokaa
      -meen pihalle
      -vaihdan nopeesti aihetta pois ruokailustani (otan esim. repusta allekirjotettavan kokeen)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe