Pastori Sormunen päätti erota kirkosta.
http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=4981&Itemid=38
Sormunen on sentään ollut pitkään luterilaisten tärkeimpiä "opettajia"
-Luther-säätiökin repii kirkkoa hajalle.
-Samoin repii Sley:n toiminta.
-Kirkko yrittää pitää kynsin hampain kiinni myös tasa-arvoa vastustavasta äärilahkosta vanhoillislestadiolaisista jonka satatuhatpäinen porukka kiristää kirkkoa kohottaen karvaista kättään niin naispappeudelle, aborttioikeudelle kuin ehkäisyllekin.
-Koiviston kirkkokin vienee mukanaan suuren joukon kirkon jäseniä syksyn aikana.
-Kirkosta eroaminen on jyrkässä kasvussa.
-eikä Paarma näe metsää puilta
On vain ajan kysymys kun alkaa valtion päättäjien mielet muuttumaan siihen suuntaan että kirkon on erottava valtiosta.
Kirkko murenee jo sisältä päin
18
690
Vastaukset
- SANOMA..
Lopun ajalle, teidän huoneenne on jäävä autioksi ja tyhjäksi.
- Raamatun sanoma
...ei murene, ei milloinkaan.
Raamatunsanan tietävät useimmat koululaisetkin olevan myyttejä eli taruja ja vielä ristiriitaisia taruja.
Jo tunnettu luterilainen teologi ja raamatuntutkimuksen professori Rudolf Bultmann sanoi kertomusten Jeesuksesta olevan myyttejä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Myyttien_purkaminen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Bultmann- todé
Pe.ku kirjoitti:
Raamatunsanan tietävät useimmat koululaisetkin olevan myyttejä eli taruja ja vielä ristiriitaisia taruja.
Jo tunnettu luterilainen teologi ja raamatuntutkimuksen professori Rudolf Bultmann sanoi kertomusten Jeesuksesta olevan myyttejä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rudolf_BultmannTsau!
Ei Jeesuksen Voima ja Valta mihinkään häviä. Se, että kirkkolaitos jakautuu kahtia Sanan voimasta, on vain jälkeä suuren Viljelijän puimisestaan aiheuttamaa jälkeä.
Tähän saakka pinnan alla on kuplinut, mutta kuinka pitkään eri mieltä oleva palkattu väki on hiljaa? Ensimmäisiä pintaan tulleita sukeltajia on tämä Sormunen. Ennustan, että happi alkanee loppua piakkoin yhdeltä ja toiseltakin kirkon palkkalaiselta.
"Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt" on paha juttu kirkkoherran suusta kuultuna. todé kirjoitti:
Tsau!
Ei Jeesuksen Voima ja Valta mihinkään häviä. Se, että kirkkolaitos jakautuu kahtia Sanan voimasta, on vain jälkeä suuren Viljelijän puimisestaan aiheuttamaa jälkeä.
Tähän saakka pinnan alla on kuplinut, mutta kuinka pitkään eri mieltä oleva palkattu väki on hiljaa? Ensimmäisiä pintaan tulleita sukeltajia on tämä Sormunen. Ennustan, että happi alkanee loppua piakkoin yhdeltä ja toiseltakin kirkon palkkalaiselta.
"Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt" on paha juttu kirkkoherran suusta kuultuna.Minä olenkin aina toivonut sinun alkavan ateistiksi kun sulla siihen on ainesta...vielä kun jätät tuon Jeesustelun.
Valtio antaa kyllä kohta monoa kirkolle.
Nythän on voimistumassa kirkosta eroamisessa pullataikinailmiö.
Tähän saakka ihmiset on kastaneet vielä 84% lapsista kirkkoon vaikka vauvojen vanhemmat on ryhmä joka vähiten itse kirkkoon kuuluu mutta tuokin luku alkaa vääjäämättä putoamaan.- tippaakaan.
Pe.ku kirjoitti:
Minä olenkin aina toivonut sinun alkavan ateistiksi kun sulla siihen on ainesta...vielä kun jätät tuon Jeesustelun.
Valtio antaa kyllä kohta monoa kirkolle.
Nythän on voimistumassa kirkosta eroamisessa pullataikinailmiö.
Tähän saakka ihmiset on kastaneet vielä 84% lapsista kirkkoon vaikka vauvojen vanhemmat on ryhmä joka vähiten itse kirkkoon kuuluu mutta tuokin luku alkaa vääjäämättä putoamaan.Näin pitää käydäkin, luopumista tapahtuu.
Se ei vie minun mielenrauhaani. Menemme vaikeita aikoja kohti.
Jos sinulla olisi mielenrauha, et veivaisi täällä ateistis-fasistista posetiiviasi. - S. Eko
Pe.ku kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Bultmannkumppanit saavat rauhassa purkaa myyttejään. Valtio saa rauhassa antaa kenkää ev.-lut. kirkolle. Mitään todellista hätää ei ole niin kauan kuin uskonnonvapaus säilyy. Jo nyt Suomessa toimii useita valtiosta vapaita luterilaisia uskonnollisia yhdyskuntia.
S. Eko kirjoitti:
kumppanit saavat rauhassa purkaa myyttejään. Valtio saa rauhassa antaa kenkää ev.-lut. kirkolle. Mitään todellista hätää ei ole niin kauan kuin uskonnonvapaus säilyy. Jo nyt Suomessa toimii useita valtiosta vapaita luterilaisia uskonnollisia yhdyskuntia.
Veikkaan että muutaman vuoden kuluttua kun valistus etenee niin luther-sana tuo ihmisten mieliin natsit ja kansanmurhat.
Lutherin "uskonpuhdistus"-sanasta ollaan kirkossa jo luopumassa häpeällisenä ja ei kauaa mene kun Luther itse on se suurin häpeätahra.
Lutherin kotimaassa Saksassa Luther on jo häpeätahra ja hänen nimensä löytyy enää kirkoista jotka edustaa vain 15%:a kansasta.- veikata
Pe.ku kirjoitti:
Veikkaan että muutaman vuoden kuluttua kun valistus etenee niin luther-sana tuo ihmisten mieliin natsit ja kansanmurhat.
Lutherin "uskonpuhdistus"-sanasta ollaan kirkossa jo luopumassa häpeällisenä ja ei kauaa mene kun Luther itse on se suurin häpeätahra.
Lutherin kotimaassa Saksassa Luther on jo häpeätahra ja hänen nimensä löytyy enää kirkoista jotka edustaa vain 15%:a kansasta."Veikkaan että muutaman vuoden kuluttua kun valistus etenee niin luther-sana tuo ihmisten mieleen natsit ja kansanmurhat."
Kukas kieltää veikkaamasta mitä hyvänsä. Jos noin sattuisi tapahtumaan, että "luther-sana toisi ihmisten mieleen natsit ja kansanmurhat", niin kysymys ei olisi valistuksen vaan lähinnä tietämättömyyden leviämisestä.
"Lutherin "uskonpuhdistus"-sanasta ollaan kirkossa jo luopumassa häpeällisenä ja ei kauaa mene kun Luther itse on se suurin häpeätahra."
Saksaksi uskonpuhdistus on die Reformation. Minun tietääkseni tuosta sanasta ei olla luopumassa saksan kielessä eikä sanasta uskonpuhdistus suomen kielessä. En ole myöskään lukenut tai kuullut tuollaisesta, että "ei kauaa mene kun Luther itse on se suurin häpeätahra". Miksi olet noin kovasti Lutheria ja luterilaisuutta vastaan?
"Lutherin kotimaassa Saksassa Luther on jo häpeätahra ja hänen nimensä löytyy enää kirkosta jotka edustaa vain 15%:a kansasta."
Muistaakseni Luther valittiin Saksassa jokin aika sitten kuuluisimmaksi saksalaiseksi. Saksassa kyselykaavakkeissa kohdassa Konfession ( tunnustus ) on vaihtoehdot: evangelisch ( evankelinen ) ja katholisch ( katolinen ). Silloin kun tarvitaan täsmennystä, voi lisätä vielä kohtaan evangelisch myös sanan lutherisch. Aina ei tuota täsmennystä kuitenkaan tarvita, vaan pelkkä evangelisch riittää aivan hyvin. - S. Eko
Pe.ku kirjoitti:
Lutherin kotimaassa Saksassa Luther on jo häpeätahra ja hänen nimensä löytyy enää kirkoista jotka edustaa vain 15%:a kansasta.mulla on perin erilaiset näkemykset sanoista "valistus" ja "Luther". Jos sun mieleesi Lutherista ei tule muuta kuin kansanmurhat niin se on sinun yksipuolisuuttasi. Valitettavasti.
- välittää
S. Eko kirjoitti:
mulla on perin erilaiset näkemykset sanoista "valistus" ja "Luther". Jos sun mieleesi Lutherista ei tule muuta kuin kansanmurhat niin se on sinun yksipuolisuuttasi. Valitettavasti.
peku on puheidensa mukaan jostakin umpiosta kotoisin ja ei tiedä muuta kun mitä pienessä piirissään pystyy havainnoimaan.
Umpio on suojattu ulkoisilta kosketuksilta jottei mielikuvitus rakennelmat murentuisi.
Hyvä tietenkin oikaista pekun pehmoisia näkemyksiä.
Oppiipa hänkin jotakin suuremmista tietoisuuksista. välittää kirjoitti:
peku on puheidensa mukaan jostakin umpiosta kotoisin ja ei tiedä muuta kun mitä pienessä piirissään pystyy havainnoimaan.
Umpio on suojattu ulkoisilta kosketuksilta jottei mielikuvitus rakennelmat murentuisi.
Hyvä tietenkin oikaista pekun pehmoisia näkemyksiä.
Oppiipa hänkin jotakin suuremmista tietoisuuksista.eräällä Faktiollakin oli tapana kirjoitella kun oli ajautunut tilanteeseen jossa ei pystynyt enää mitään järjellistä sanomaan.
- Faktio
Pe.ku kirjoitti:
eräällä Faktiollakin oli tapana kirjoitella kun oli ajautunut tilanteeseen jossa ei pystynyt enää mitään järjellistä sanomaan.
Nyt taitaa peku keksiä omiaan.
Faktio kirjoitti:
Nyt taitaa peku keksiä omiaan.
Miten sä vastaat aloituksessa esittämiini asioihin.
- turhaa suunsoittoa
Pe.ku kirjoitti:
Miten sä vastaat aloituksessa esittämiini asioihin.
Minä en ole löytänyt täältä mitään todellista asiaa.
Kirkko kuulemma murenee?
Kirkko on murentunut jo 2000 vuotta, ja samalla se on kasvanut ja levittäytynyt maailman ääriin. Heti alussa 1 oli pettäjä, Juudas.
Seulonta jatkuu, samalla uusia lapsia syntyy Jumalalle.
- kirkkoa hajalle?
Kyllä kirkossa oli kaikki ihan hyvin siihen asti, kun itse alkoivat toimimaan sekä Lutherin oppeja että Kristillisyyttä ja Raamattua vastaan.
Kirkko itse siis repii itseään. Ei ulkopuoliset tahot.
Kirkossa olleet ja olevat erillisalueet ,suuntautumiset ja yksittäiset kansalaiset jotka eroavat kirkosta johtuu siitä, että kirkko itse tekee virheitä ja vääriä tekoja.
On siis ryhmiä ja ilmaantuu ryhmittymiä jotka eivät hyväksy vääryyttä.
Kirkko siis aiheuttaa itse tämän.
Kukaan ei revi ryhmittymänä mitään vaan oikeastaan ei vaan hyväksy väärää päätöstä / vääriä päätöksiä jotka tuntuvat rakentuvan piispoilla, naispapeilla ja tuomiokapituleissa.
Olet luultavasti oikeassa kirkon erottamisesta valtiosta.
Valtionkin taholla ymmärretään, että kansalaisia käsitellään väärin ja kansalaisten rahoilla.
Kyllä siis näkemyksesi ovat oikeansuuntaisia minunkin mielestäni.
Ikävää on se, että tuhotaan hyvät asiat.
Ehkä tästä voi syyttää vain johtoa, sillä ohjeistushan on sieltä lähtöisin.
Vastuu tapahtumista?
Kuka sen kantaa?- kirkon hajaannus
piispat ja liberaali nykytietämyksen itsessään "viisaat papit" repivät kirkon hajalle.
- Serafim
Sisältäpäinhän Kirkko/ kirkot ovat kautta vuosisatojen hajonneet!
Valtiosta ovat erillään kaikki muut uskonnolliset yhteisöt Turun ja Koko Suomen autokefalista (lut) arkkipiispakuntaa ja Konstantinopilin patriarkaatin Suomen autonomista (ort) arkkipiispakuntaa lukuunottamatta.
Ajan kysymyshän vain on, koska valtiovalta tekee lopullisen pesäeron niihinkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205044
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22452Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361280- 1001247
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61753- 35722