Kysely

Kössönöm

ihan vaan väsymyksestä väittelyyn:

Mikä on lempiruokanne?

33

1018

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskis

veripalttu, Jessen ruumiin kera.

• Kössönöm

kamalin muisto lapsuuden ruokapöydästä! Ilman jesseä tosin.

• Sisely

rehellisessä voissa paistetut ahven-fileet, salaatti ja muutama kunnollinen uusi peruna (siikli)
      ja kyytipojaksi Alsecen valkoviini.

ah, olisipas jo kesä ja kärpäset...

• beenthere

Alsace mullekin! Oletko käynyt paikanpäällä? Aivan merveilleux! Ne maisemat ja ne viinit!

• Sisely
        beenthere kirjoitti:

Alsace mullekin! Oletko käynyt paikanpäällä? Aivan merveilleux! Ne maisemat ja ne viinit!

suomessa mennään kesätöiksi mansikanpoimintaan suonenjoelle.
        "meiltäpäin" lähdettiin rypäleenkerääjiksi ranskan maalle =D

jano tuli mullekin, täytyy kai lasi ottaa =D

• Sisely
        Sisely kirjoitti:

suomessa mennään kesätöiksi mansikanpoimintaan suonenjoelle.
        "meiltäpäin" lähdettiin rypäleenkerääjiksi ranskan maalle =D

jano tuli mullekin, täytyy kai lasi ottaa =D

anna anteeksi huonot tapani... maistuisiko?

• beenthere
        Sisely kirjoitti:

anna anteeksi huonot tapani... maistuisiko?

Älä huoli, mulla on omat lääkkeet täällä, että pärjään jonkun aikaa.

• Kössönöm

Oletko huomannut, että kalaruoka maistuu parhaimmalta ulkoilmassa? Harvoin vaan on siihen mahdollisuutta.

• Sisely
        Kössönöm kirjoitti:

Oletko huomannut, että kalaruoka maistuu parhaimmalta ulkoilmassa? Harvoin vaan on siihen mahdollisuutta.

itse pyydettyinä, järven rannalla paistaen, auringon laskiessa. ah, suomen kesän eksotiikkaa ei voita mikään!
        (ja nyt pitää lisätä tuohon se vähemmän ihana musta hyttysparvi peittämässä auringonlaskun, näin meidän mökillä lapissa)

• hyvällä curry-kastikkeella, usein kun menen esim.stadi kebabiin tilaankin kanan ranskalaisilla, on hyvää =D

• Kössönöm

Minun herkkuruokani on itse valmistetut paistetut silakkapihvit. Tilliä ja salaattisekoitus ja uudet perunat.

Tietysti myös unkarilainen pörkölt maalaisleivän ja punaviinin kera on upea ruoka.

• Kössönöm kirjoitti:

Minun herkkuruokani on itse valmistetut paistetut silakkapihvit. Tilliä ja salaattisekoitus ja uudet perunat.

Tietysti myös unkarilainen pörkölt maalaisleivän ja punaviinin kera on upea ruoka.

reissumies siihen tonnikalaa, tomaattia, oreganoa ja päälle olttermannia, sitten uuniin ja..., a vot =P (tonnikalan sijaan voi käyttää esim. kalkkunaa tms.)

• beenthere

Nyt täytyy sanoa, että vaikea kysymys. Kallistun kuitenkin omatekemän suppilovahvero-soijarouhe-rosmariinikastikkeeseen ja hyvän makuisiin perunoihin. Puolukkasosetta kyytipojaksi.
      Siinä se on kasvissyöjän herkku. Kelpaa myös kovin hyvin lihansyöjille, testattu on.

• Kössönöm

suosikkini on kanttarellikastike. Voita sipulin kuullottamiseen, palanen lihaliemikuutiota, sieniä ja kermaa.

• beenthere
        Kössönöm kirjoitti:

suosikkini on kanttarellikastike. Voita sipulin kuullottamiseen, palanen lihaliemikuutiota, sieniä ja kermaa.

Sieni on aina hyvä! Nyt alkaa korvasienien sesonki. Ostin oikein kuivurin viimesyksynä sieniä varten.
        Unkarissa ovat melko kovia syömään. Ruoka on kyllä erinomaista. Yks unkarilainen perhe kutsui kerran luokseen syömään. Tarjosivat kanaa. Taisin syödä yhden kanalan verran niitä. Hyvältä maistui, mutta hyvää teki kävely Gellérthegy-mäelle ruoan jälkeen. Sen verran tukeva oli ateria. Tapahtui ennen kasvissyöjäksi ryhtymistä.

• >>Mikä on lempiruokanne?

• Kössönöm

niin äitini piti lampaita. Teurastikin ne itse. Kerran oli lampaan pää ämpärissä saunassa, kun minun piti mennä sinne iltapesulle. Ei ihan kivaa.

Nyt kun ajattelee tarkemmin, niin olisi ihan järkevää alkaa kasvissyöjäksi. Muistan meinaan vieläkin sen lampaan silmät. Kuollut katse suorastaan.

• Nisupulla

oikein hyvältä. Itsekin pidän lampaasta.

Aikoinaan tuli vietettyä kesiä Norjan vuoristossa, jossa oli paljon lampaita.

Siellä sai lammaskaalia, joka oli ihan omaa luokkaansa:)

• Agnostikkosissi

Että lempiruoka ? Paha, paha on.
      Kaikki hyvä ruoka, tietenkin, mut jos...
      Nakkikastike, jossa on ketsuppia ja soijaa, perunoilla.
      Tai sitten Äidin tekemä makaroonilaatikko.

• VASHÄPENIN

Syön kasvissyöjiä ja maataloustuotteita kuten esim. muna ja vilja.

• tuonpuoleinen (ei kirj.)

siinä välissä kun lihottelette itseänne..

Miksi ahmitte yli tarpeen jonka elimistönne vaatii.. ?

Eikös olekin niin että kuolevaiset ajattelevat vain oman napansa eteen, ette koskaan muiden edelle ?

Näin ollen olettaisin että tuonpuoleisuudessa joka ei haluakaan luultavasti koskaan tuda itseään esille vähäpätöisyytenne thden ( olettehan vain kuolevaisia. eikös ? )

Kaupasta saa nykyään aivan kaikkea mistä tykkää,,
      ei siitä sen enempää..

On ihan yhtä väsy raskas työviikko jne..

• Ateisti Atte

elikkä 6 dl ruokakermaa eikä mitään kevyt mössöjä!
      400-600g hienoksi pilkottua kinkkusilppua eikä mitään kaupan jauhoistettua valmis kinkkusilppua.
      Sitten vielä sekaan mustapekka juusto ja antaa valmistua tunnin ja hieman spagettia lisukkeeksi, aidolla voilla luonnollisesti, niin on namia ;)

• Ateisti Atte

pari muuta loistoruokaa

Metsästäjänpihvi
        Punaviinihärkä
        Rosvopaisti
        Särkipihvit
        Sitruunakala
        Lohipullat
        Tortillat jauhelihalla, kurkulla & paprikalla valkosipulidippi sekaan voi myös jauhelihan jättää väliin ja silti maistuu hyvältä

• Ateisti Atte
        Ateisti Atte kirjoitti:

pari muuta loistoruokaa

Metsästäjänpihvi
        Punaviinihärkä
        Rosvopaisti
        Särkipihvit
        Sitruunakala
        Lohipullat
        Tortillat jauhelihalla, kurkulla & paprikalla valkosipulidippi sekaan voi myös jauhelihan jättää väliin ja silti maistuu hyvältä

yks speciaalini...

Lihapiirakka väliin 3 nakkia sitten fetajuustoa koloihin ja edamia niin, että koko alaosa peittyy.
        Tuo sitten kärvennetään mikrossa niin, että edam hieman kärventyy ja voila 5 minuutissa valmistettu sellaista herkkua että slurps =)

• hirvikäristys.

Elikä kannelliseen paistinpannuun vuollaan puolijäisestä hirvenlihasta siivuja ja sekaan hieman pieneksi silputtua sian "kastikelihaa", nyrkillinen voita ja suola eikä sitten missään tapauksessa mitään muuta.

Käristetään levyllä pienellä lämmöllä 2-4 tuntia lihasta riippuen ja lopuksi siitä haihdutetaan kaikki näkyvä vesi pois.

Herkkua voi nauttia perunoiden kanssa.

• bubastis kännissä

on leipägrilli kova sana. Hälsinge juusto tomaatin kera paahtoleivän sisällä, ku joku jaksais puristaa viela valkosipulia.

• Ateisti Atte

nälkä kun kaikenmaailman herkuista lueskelee =D

• bubastis muistelee

tosiaan oli lohta jonka oli marinoinnut appelsiini-sitruuna-soijakastike-inkivääri-valkosipuli marinaadissa. Nautittiin uusien perunoiden ja Michel Scheineder Silvaner valkoviinin kanssa. Oli hyvää :D

• Milian ei kirj.

Oluessa haudutetu käristys voilla maustetulla pottumuussilla ja tuoretta puolukkahilloa..voilaaa :)
      No nyt tuli näkkälä..

• Kössönöm

Mielenkiintoisia pöperöitä oli lempiruokina.

Olen tosi pieniruokainen, joten esim. jossain laivareissulla en viitsi maksaa noutopöydän hintaa, koska hinta on niin suolainen.

Ainoa mitä tulee ähkyyn asti joskus vedettyä kotona on itsetehty hernekeitto.

• todé

Tähän viestiketjuun ei voi olla vastaamatta.
      Naapuripalstalla jatkuvaa kiistaa aiheuttamani sienimuhennos on minun herkkuani. Samoin sinun mieliruokasi hernekeitto, omatekoisesti väh. 3 h haudutettu, on hyvää. Myös monet unkarilaiset sapuskat (olen minäkin huomannut mielenkiintoisen nimimerkkisi!) ovat jees (olen vieraillut veljeskansan maassa muutamia kertoja harrastuksen puitteissa).
      Oikeastaan vain muutamasta ruokalajista voisi sanoa, ettei se ole hyvää. Tai paremminkin voidaan puhua ruoan valmistustavasta. Esimerkiksi kalakeitosta saa aika onnettoman, kun sen väkertää täysmaitoliemeen. Siinä ei enään auta voi, eikä tilli. Maito on oikea makujen hävittäjä tietyissä tapauksissa.

Myös erilaiset kukot, kuten omatekemä lanttukukko on ruokalaji vailla vertaa.
      Hyvin haudutettu kauravelli, hyvistä perunoista keitetty perunavelli ... Lista on loputon.

• Kössönöm

lähteä kaupassa käymään. Nälkähän tässä tulee.

Pidän muuten myös kiinalaisesta ruoasta. Niissä on yleensä runsaasti vihanneksia.

Kun teen kalakeittoa, niin se on ehdottomasti kirkasta. Ja paljon tilliä.

• todé
        Kössönöm kirjoitti:

lähteä kaupassa käymään. Nälkähän tässä tulee.

Pidän muuten myös kiinalaisesta ruoasta. Niissä on yleensä runsaasti vihanneksia.

Kun teen kalakeittoa, niin se on ehdottomasti kirkasta. Ja paljon tilliä.

Minä tapaan tehdä kiinalaista usean kerran kuukaudessa. Helppo ruoka valmistaa ja lisäksi terveellinen.
        Kalakeitto tosiaan on kamalaa maitoon keitettynä. Sama juttu kesäkeiton kanssa:

** Uudet perunat** ja porkkkanat, pavut ja nuoret herneenpalot haudutetaan hitaasti vedessä. Vasta lähestulkoon keittämisen lopussa lisätään joukkoon pari-kolme tilkkasta maitoa, nokare voita, ja tilliä. Suolaa tietysti hieman.. ja haudutetaan vielä pikkuisen lämpimällä hellalla. HUH, että on hyvää!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2711
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2431
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2269
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1549
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe