ihan vaan väsymyksestä väittelyyn:
Mikä on lempiruokanne?
Kysely
33
1018
Vastaukset
- Uskis
veripalttu, Jessen ruumiin kera.
- Kössönöm
kamalin muisto lapsuuden ruokapöydästä! Ilman jesseä tosin.
- Sisely
rehellisessä voissa paistetut ahven-fileet, salaatti ja muutama kunnollinen uusi peruna (siikli)
ja kyytipojaksi Alsecen valkoviini.
ah, olisipas jo kesä ja kärpäset...- beenthere
Alsace mullekin! Oletko käynyt paikanpäällä? Aivan merveilleux! Ne maisemat ja ne viinit!
- Sisely
beenthere kirjoitti:
Alsace mullekin! Oletko käynyt paikanpäällä? Aivan merveilleux! Ne maisemat ja ne viinit!
suomessa mennään kesätöiksi mansikanpoimintaan suonenjoelle.
"meiltäpäin" lähdettiin rypäleenkerääjiksi ranskan maalle =D
jano tuli mullekin, täytyy kai lasi ottaa =D - Sisely
Sisely kirjoitti:
suomessa mennään kesätöiksi mansikanpoimintaan suonenjoelle.
"meiltäpäin" lähdettiin rypäleenkerääjiksi ranskan maalle =D
jano tuli mullekin, täytyy kai lasi ottaa =Danna anteeksi huonot tapani... maistuisiko?
- beenthere
Sisely kirjoitti:
anna anteeksi huonot tapani... maistuisiko?
Älä huoli, mulla on omat lääkkeet täällä, että pärjään jonkun aikaa.
- Kössönöm
Oletko huomannut, että kalaruoka maistuu parhaimmalta ulkoilmassa? Harvoin vaan on siihen mahdollisuutta.
- Sisely
Kössönöm kirjoitti:
Oletko huomannut, että kalaruoka maistuu parhaimmalta ulkoilmassa? Harvoin vaan on siihen mahdollisuutta.
itse pyydettyinä, järven rannalla paistaen, auringon laskiessa. ah, suomen kesän eksotiikkaa ei voita mikään!
(ja nyt pitää lisätä tuohon se vähemmän ihana musta hyttysparvi peittämässä auringonlaskun, näin meidän mökillä lapissa)
hyvällä curry-kastikkeella, usein kun menen esim.stadi kebabiin tilaankin kanan ranskalaisilla, on hyvää =D
- Kössönöm
Minun herkkuruokani on itse valmistetut paistetut silakkapihvit. Tilliä ja salaattisekoitus ja uudet perunat.
Tietysti myös unkarilainen pörkölt maalaisleivän ja punaviinin kera on upea ruoka. Kössönöm kirjoitti:
Minun herkkuruokani on itse valmistetut paistetut silakkapihvit. Tilliä ja salaattisekoitus ja uudet perunat.
Tietysti myös unkarilainen pörkölt maalaisleivän ja punaviinin kera on upea ruoka.reissumies siihen tonnikalaa, tomaattia, oreganoa ja päälle olttermannia, sitten uuniin ja..., a vot =P (tonnikalan sijaan voi käyttää esim. kalkkunaa tms.)
- beenthere
Nyt täytyy sanoa, että vaikea kysymys. Kallistun kuitenkin omatekemän suppilovahvero-soijarouhe-rosmariinikastikkeeseen ja hyvän makuisiin perunoihin. Puolukkasosetta kyytipojaksi.
Siinä se on kasvissyöjän herkku. Kelpaa myös kovin hyvin lihansyöjille, testattu on.- Kössönöm
suosikkini on kanttarellikastike. Voita sipulin kuullottamiseen, palanen lihaliemikuutiota, sieniä ja kermaa.
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
suosikkini on kanttarellikastike. Voita sipulin kuullottamiseen, palanen lihaliemikuutiota, sieniä ja kermaa.
Sieni on aina hyvä! Nyt alkaa korvasienien sesonki. Ostin oikein kuivurin viimesyksynä sieniä varten.
Unkarissa ovat melko kovia syömään. Ruoka on kyllä erinomaista. Yks unkarilainen perhe kutsui kerran luokseen syömään. Tarjosivat kanaa. Taisin syödä yhden kanalan verran niitä. Hyvältä maistui, mutta hyvää teki kävely Gellérthegy-mäelle ruoan jälkeen. Sen verran tukeva oli ateria. Tapahtui ennen kasvissyöjäksi ryhtymistä.
>>Mikä on lempiruokanne?
- Kössönöm
niin äitini piti lampaita. Teurastikin ne itse. Kerran oli lampaan pää ämpärissä saunassa, kun minun piti mennä sinne iltapesulle. Ei ihan kivaa.
Nyt kun ajattelee tarkemmin, niin olisi ihan järkevää alkaa kasvissyöjäksi. Muistan meinaan vieläkin sen lampaan silmät. Kuollut katse suorastaan. - Nisupulla
oikein hyvältä. Itsekin pidän lampaasta.
Aikoinaan tuli vietettyä kesiä Norjan vuoristossa, jossa oli paljon lampaita.
Siellä sai lammaskaalia, joka oli ihan omaa luokkaansa:)
- Agnostikkosissi
Että lempiruoka ? Paha, paha on.
Kaikki hyvä ruoka, tietenkin, mut jos...
Nakkikastike, jossa on ketsuppia ja soijaa, perunoilla.
Tai sitten Äidin tekemä makaroonilaatikko. - VASHÄPENIN
Syön kasvissyöjiä ja maataloustuotteita kuten esim. muna ja vilja.
- tuonpuoleinen (ei kirj.)
siinä välissä kun lihottelette itseänne..
Miksi ahmitte yli tarpeen jonka elimistönne vaatii.. ?
Eikös olekin niin että kuolevaiset ajattelevat vain oman napansa eteen, ette koskaan muiden edelle ?
Näin ollen olettaisin että tuonpuoleisuudessa joka ei haluakaan luultavasti koskaan tuda itseään esille vähäpätöisyytenne thden ( olettehan vain kuolevaisia. eikös ? )
Kaupasta saa nykyään aivan kaikkea mistä tykkää,,
ei siitä sen enempää..
On ihan yhtä väsy raskas työviikko jne.. - Ateisti Atte
elikkä 6 dl ruokakermaa eikä mitään kevyt mössöjä!
400-600g hienoksi pilkottua kinkkusilppua eikä mitään kaupan jauhoistettua valmis kinkkusilppua.
Sitten vielä sekaan mustapekka juusto ja antaa valmistua tunnin ja hieman spagettia lisukkeeksi, aidolla voilla luonnollisesti, niin on namia ;)- Ateisti Atte
pari muuta loistoruokaa
Metsästäjänpihvi
Punaviinihärkä
Rosvopaisti
Särkipihvit
Sitruunakala
Lohipullat
Tortillat jauhelihalla, kurkulla & paprikalla valkosipulidippi sekaan voi myös jauhelihan jättää väliin ja silti maistuu hyvältä - Ateisti Atte
Ateisti Atte kirjoitti:
pari muuta loistoruokaa
Metsästäjänpihvi
Punaviinihärkä
Rosvopaisti
Särkipihvit
Sitruunakala
Lohipullat
Tortillat jauhelihalla, kurkulla & paprikalla valkosipulidippi sekaan voi myös jauhelihan jättää väliin ja silti maistuu hyvältäyks speciaalini...
Lihapiirakka väliin 3 nakkia sitten fetajuustoa koloihin ja edamia niin, että koko alaosa peittyy.
Tuo sitten kärvennetään mikrossa niin, että edam hieman kärventyy ja voila 5 minuutissa valmistettu sellaista herkkua että slurps =)
hirvikäristys.
Elikä kannelliseen paistinpannuun vuollaan puolijäisestä hirvenlihasta siivuja ja sekaan hieman pieneksi silputtua sian "kastikelihaa", nyrkillinen voita ja suola eikä sitten missään tapauksessa mitään muuta.
Käristetään levyllä pienellä lämmöllä 2-4 tuntia lihasta riippuen ja lopuksi siitä haihdutetaan kaikki näkyvä vesi pois.
Herkkua voi nauttia perunoiden kanssa.- bubastis kännissä
on leipägrilli kova sana. Hälsinge juusto tomaatin kera paahtoleivän sisällä, ku joku jaksais puristaa viela valkosipulia.
- Ateisti Atte
nälkä kun kaikenmaailman herkuista lueskelee =D
- bubastis muistelee
tosiaan oli lohta jonka oli marinoinnut appelsiini-sitruuna-soijakastike-inkivääri-valkosipuli marinaadissa. Nautittiin uusien perunoiden ja Michel Scheineder Silvaner valkoviinin kanssa. Oli hyvää :D
- Milian ei kirj.
Oluessa haudutetu käristys voilla maustetulla pottumuussilla ja tuoretta puolukkahilloa..voilaaa :)
No nyt tuli näkkälä.. - Kössönöm
Mielenkiintoisia pöperöitä oli lempiruokina.
Olen tosi pieniruokainen, joten esim. jossain laivareissulla en viitsi maksaa noutopöydän hintaa, koska hinta on niin suolainen.
Ainoa mitä tulee ähkyyn asti joskus vedettyä kotona on itsetehty hernekeitto. - todé
Tähän viestiketjuun ei voi olla vastaamatta.
Naapuripalstalla jatkuvaa kiistaa aiheuttamani sienimuhennos on minun herkkuani. Samoin sinun mieliruokasi hernekeitto, omatekoisesti väh. 3 h haudutettu, on hyvää. Myös monet unkarilaiset sapuskat (olen minäkin huomannut mielenkiintoisen nimimerkkisi!) ovat jees (olen vieraillut veljeskansan maassa muutamia kertoja harrastuksen puitteissa).
Oikeastaan vain muutamasta ruokalajista voisi sanoa, ettei se ole hyvää. Tai paremminkin voidaan puhua ruoan valmistustavasta. Esimerkiksi kalakeitosta saa aika onnettoman, kun sen väkertää täysmaitoliemeen. Siinä ei enään auta voi, eikä tilli. Maito on oikea makujen hävittäjä tietyissä tapauksissa.
Myös erilaiset kukot, kuten omatekemä lanttukukko on ruokalaji vailla vertaa.
Hyvin haudutettu kauravelli, hyvistä perunoista keitetty perunavelli ... Lista on loputon.- Kössönöm
lähteä kaupassa käymään. Nälkähän tässä tulee.
Pidän muuten myös kiinalaisesta ruoasta. Niissä on yleensä runsaasti vihanneksia.
Kun teen kalakeittoa, niin se on ehdottomasti kirkasta. Ja paljon tilliä. - todé
Kössönöm kirjoitti:
lähteä kaupassa käymään. Nälkähän tässä tulee.
Pidän muuten myös kiinalaisesta ruoasta. Niissä on yleensä runsaasti vihanneksia.
Kun teen kalakeittoa, niin se on ehdottomasti kirkasta. Ja paljon tilliä.Minä tapaan tehdä kiinalaista usean kerran kuukaudessa. Helppo ruoka valmistaa ja lisäksi terveellinen.
Kalakeitto tosiaan on kamalaa maitoon keitettynä. Sama juttu kesäkeiton kanssa:
** Uudet perunat** ja porkkkanat, pavut ja nuoret herneenpalot haudutetaan hitaasti vedessä. Vasta lähestulkoon keittämisen lopussa lisätään joukkoon pari-kolme tilkkasta maitoa, nokare voita, ja tilliä. Suolaa tietysti hieman.. ja haudutetaan vielä pikkuisen lämpimällä hellalla. HUH, että on hyvää!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382431- 332269
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151549- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060