Kirkon ja valtion suhde

on myös politiikkaa ja hyvä tapa vaikuttaa on kirjoitella asioita ja lukuja myös sinne minne se myös kuuluu.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110

Itelläkin on tarkoitus jossain vaiheessa tuoda asiaa esiin puolueiden ja hallituksen palstalla.

8

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen.

      ajatellut ottaa kirkosta eroamisesta keskustellessa lähtökohdaksi kommunismin perusteet ja sen toimiminen sekulaarissa yhteiskunnassa.

      eiköhän tästä aiheesta keskustelua syntyne.

    • olet.

      mieltä kommunismista?

      mun mielestä se on perseestä. ajattelin vain hieman tulevien mahdollisten keskustelujemme alkuasetelmaa järjestää.

      • Kehen kommunisteja pitäisi verrata?
        Kommunistit ja varsinkin eräs kristitty kommunisti eli Stalin on kyllä syyllistynyt kansanmurhaan.

        Jos verrataan heitä ateisteihin joita ei kyllä kaikki kirkosta eroajat ole niin en tiedä ainuttakaan ateistia joka olisi rikoksiin syyllistynyt mutta eiköhän heitäkin varmaan ole.
        USA:a tehty tutkimuskin paljastaa että siellä uskonnollinen ihminen joutuu vankilaan 40-kertaisella todennäköisyydellä ateistiin verrattuna.
        Eli yksi uskovainen tekee saman verran rikoksia kuin 40 ateistia.
        http://www.stabu.net/uskojaao.html

        Niin ateisteilla kuin kirkosta eroajillakin on usein korkea moraali ja he osoittavat ajattelevansa omilla eikä satuolennon olemattomilla aivoilla.


      • välttämättä
        Pe.ku kirjoitti:

        Kehen kommunisteja pitäisi verrata?
        Kommunistit ja varsinkin eräs kristitty kommunisti eli Stalin on kyllä syyllistynyt kansanmurhaan.

        Jos verrataan heitä ateisteihin joita ei kyllä kaikki kirkosta eroajat ole niin en tiedä ainuttakaan ateistia joka olisi rikoksiin syyllistynyt mutta eiköhän heitäkin varmaan ole.
        USA:a tehty tutkimuskin paljastaa että siellä uskonnollinen ihminen joutuu vankilaan 40-kertaisella todennäköisyydellä ateistiin verrattuna.
        Eli yksi uskovainen tekee saman verran rikoksia kuin 40 ateistia.
        http://www.stabu.net/uskojaao.html

        Niin ateisteilla kuin kirkosta eroajillakin on usein korkea moraali ja he osoittavat ajattelevansa omilla eikä satuolennon olemattomilla aivoilla.

        ottaa ateistit tähän keskusteluun mukaan?


      • liian
        välttämättä kirjoitti:

        ottaa ateistit tähän keskusteluun mukaan?

        haastavaa käsitellä kommunismia muussa kontekstissa kuin uskis vs. atte.

        liikaa vietettyjä minuutteja suomi24:lla?


      • ei.
        Pe.ku kirjoitti:

        Kehen kommunisteja pitäisi verrata?
        Kommunistit ja varsinkin eräs kristitty kommunisti eli Stalin on kyllä syyllistynyt kansanmurhaan.

        Jos verrataan heitä ateisteihin joita ei kyllä kaikki kirkosta eroajat ole niin en tiedä ainuttakaan ateistia joka olisi rikoksiin syyllistynyt mutta eiköhän heitäkin varmaan ole.
        USA:a tehty tutkimuskin paljastaa että siellä uskonnollinen ihminen joutuu vankilaan 40-kertaisella todennäköisyydellä ateistiin verrattuna.
        Eli yksi uskovainen tekee saman verran rikoksia kuin 40 ateistia.
        http://www.stabu.net/uskojaao.html

        Niin ateisteilla kuin kirkosta eroajillakin on usein korkea moraali ja he osoittavat ajattelevansa omilla eikä satuolennon olemattomilla aivoilla.

        tykkää että heitä verrataan kommareihin.


      • 3X3=9
        ei. kirjoitti:

        tykkää että heitä verrataan kommareihin.

        Olisikohan taas aika muistuttaa siitä, että kaikki tälle palstalle kirjoittavat kirkosta eronneet ja kirkon ja valtion eroa vaativat eivät mene määritelmän "ateisti" alle.


      • tuota
        3X3=9 kirjoitti:

        Olisikohan taas aika muistuttaa siitä, että kaikki tälle palstalle kirjoittavat kirkosta eronneet ja kirkon ja valtion eroa vaativat eivät mene määritelmän "ateisti" alle.

        toivon nimimerkki peku:n nukkumaanmessä ajattelevan :)

        haluatko vielä kyssärin ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1240
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      21
      465
    8. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    9. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    10. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      21
      447
    Aihe