Jeesukselta terveiset lain puolesta kiivailijoille:
Terveiset 1 (hurskastelijoille):
Luuk 15:7
Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka kääntyy, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeessa.
Terveiset 2 (on synti väittää noudattavansa sapattia, kun kuitenkaan ei oikeasti noudata):
Matt 23:27
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset,
te ulkokullatut,
kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta,
mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita
ja kaikkea saastaa!
Terveiset 3 (suljettujen ovien opettajille):
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset,
te ulkokullatut,
kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle,
ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Terveiset 4 (Ei kasteella vapaudu Jumalan vihasta, vaan käärmeen täytyy uudestisyntyä Jumalan lapseksi):
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Terveiset 5 (Yhtäkään syntistä Jeesus ei joutunut
torumaan noin kovin sanoin, vain fariseuksia):
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Terveiset 6 (Sitenkö, että kielletään koko helvetti, koetatte välttää helvetin?):
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt,
kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
JUMALAN LAPSILLE
Room. 8:15
Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Gal. 4:6
Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
Tekopyhille omavanhurskaille
7
134
Vastaukset
- kirjoitettu on
Ne jotka tekivät Raamatussa tekopyhän jostain päivistä olivat sapattia viettäviä fariseuksia.
Voi sitä olla tekopyhä ja omavanhurskaisen ylpeä jostain viikon päivästä rinta kaarella ja se voi olla vaikkapa sapatti tai sunnuntai.- Vähän jos lainkaan
Harva sunnuntain hyväksyjä vaatimalla vaatii
kanssaihmiseltään hyväksyntää sunnuntaille.
Tuskin yksikään.
Lauantaisapatista vouhottavan tunnistaa juuri
siitä fariseukseksi, että hänen sapattinsa ei
häntä tyydytä laisinkaan - - vaan tyydytys
tulee siitä, kun hän tuomitsee toisen viikonpäivän
valinneet "alimpaan helvettiin".
7 pv hyväksyjä - Hänelle
Vähän jos lainkaan kirjoitti:
Tuskin yksikään.
7 pv hyväksyjäAntavat kunnian Jopa Protestantitkin. Joilla on tunnus lauseena Raamattu ja yksin Raamattu, Kuitenkin Pyhä isä sanoo viis minä veisaan Raamatusta. Minä sanon sunnuntai. Ja kansa sanoo tähän aamen!
Sunnuntaille on vakautettu lain määräämä hyväksyntä! - että siitä
Vähän jos lainkaan kirjoitti:
Tuskin yksikään.
7 pv hyväksyjäsaa jopa kaksinkertaisen palkan. Se on jo jotain, kannustusta pois sunnuntai palvonnasta.
- Paljon nyt rakastan
Joh.Ilm. 3.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä,
että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja
ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit,
ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit
eikä alastomuutesi häpeä näkyisi,
ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
Luukas 18.
11 Fariseus seisoi ja rukoili
itsekseen näin:
'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
Luuk. 7:47
Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän." Kantola vetää perässään raamatunlause koteloita, sillä niinhän fariseukset tekevät.
Samalla Antti on vallannut Kalkki Petterin paikan seinien valkaisijana.
Vanhaan aikaan valkaistiin navetan seinät kalkkimaalilla tuholaisten torjumiseksi. Antti yrittää valkaista samalla aineella itsensä, mutta navetan seinät maalataankin sisäpuolelta ja Antti maalaa ulkopuolelta, sillä niinhän "fariseukset" tekevät, niinkuin Anttikin.
ylifariseus ei kalkki maalia tarvitse, sillä Jeesus on pukenut ylifariseuksen vanhurskautensa valkealla vaatteella.Minua kiinnostaa asiat enemmän kuin henkilöt.
Mutta kun pakko on kantaa ottaa henkilöstö-
politiikkaan, niin otan.
Jos on fariseus AVK:lla isot raamatunlausekotelot,
niin on varmmasti suurimmalla fariseuksella,
YLIfariseus_1:llä isommat kilkuttimet. Ylin on ylin.
Ja varmasti on niistä ylpeä.
Mitä tulee kalkkipetteriin, niin White-kalkkia
Ylifariseus_1 kovasti tuntuu mainostavan ja siksi
koettaa kalkilla mustata (!) toisinajattelijat.
Ylifariseus tarkoittaa alunperin ylimaalaamista.
Herra armahda, Herra vapauta meidät farisealaisuudesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621208- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 99613
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56574