Pasilan pirunnyrkkitalo

ihmettelijä1

Mikä on se pirunnyrkiltä näyttävä ruma kerrostalokompleksi Pasilassa? Miksi noin ruma kerrostalo on saatu rakentaa? Tarkoitan sitä kolmion mallista teräväkärkistä pirunnyrkkiä. Tietääkö joku rakennuksesta enemmän?

11

673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirunnyrkki??

Tuskin se talo on rumenpi, ku tää nytkyti-taiteen museo. Eipä kovin moni muukaan insinööri "tieteen" uudistalo ole kovin söde nykysin. Perus NELIÖ on aina parempi kuin sellanen, missä on viivotin "lipsahtanut" ja tuloksen kyllä huomaa.

Helsinki on menossa ihan PILALLE, ku rumia taloja rakennetaan liikaa ja liian lähekkäin. NOKIA oli fiksu, kun muutti pois hesasta espooseen, missä on tilaa. Saisvat muutkin isot firmat tehä samoin.

Eduskunta on myös RUMA typerineen tolppineen ja sen vois siirtää vaikka napapiirin pohjoselle puolelle ja ottaa ne MUUT lisärakunnukset mukaan. Paikalle mahtus vaikka kunnon puisto, jossa ihmiset vois sitten viettää VAPPUA!

• kumpikampi,,,

olen asunut seudulla ja kaupungissa 50 vuotta, mutta en tiedä mistä talokompleksista puhut.

• rakennettu liian

täyteen ja lisää rakennetaan lakkaamatta.Syntyperäisetkään eivät täällä enää viihdy.Naapuritalosta kun näkee suoraan vastapäisen talon ikkunasta sisälle niin yksityisyys on mennyt täysin jollei ole aina tummennus verhot ikkunoiden edessä.

• 1700-lukuako?
        rakennettu liian kirjoitti:

täyteen ja lisää rakennetaan lakkaamatta.Syntyperäisetkään eivät täällä enää viihdy.Naapuritalosta kun näkee suoraan vastapäisen talon ikkunasta sisälle niin yksityisyys on mennyt täysin jollei ole aina tummennus verhot ikkunoiden edessä.

Täällä on ollut talot julkisivut vastakkain katujen varsilla aina, jollei lasketa 1700-lukua, jolloin Katajanokallakin oli muutama puutölli ja pyykkimuijat viruttivat pyykkejään rannassa.
        Syntyperäisenä viihdyn itse oikein hyvin.

• pyramidirakennus

Tarkoitatko Pikku-Huopalahden (Mannerheimintien varrella Ruskeasuon kohdalla) piikkistä rakennushirvitystä? Se näytää rumalta pyramidilta? Sen voisi upottaa Suomenlahteen tai laittaa soisen maaperän maantäyttötaineeksi. Sopisi myös meluvallien pohjarakenteeksi. Siitä saisi monta staa metriä pohjustusta meluvalliin.

• täällä vieraileva

Sitäpä juurikin tarkoitin. Hyvä, että saatiin nyt sille oikea sijainti. En nimittäin asu itse pääkaupunkiseudulla, vaan olen täällä vierailemassa. Muuten niin arkkitehtuurisesti hienossa Helsingissä on tuollainen hirvitys. Se on ihan järkyttävä talo! Jopa hieman pelottava.

• löytyi netistä
        täällä vieraileva kirjoitti:

Sitäpä juurikin tarkoitin. Hyvä, että saatiin nyt sille oikea sijainti. En nimittäin asu itse pääkaupunkiseudulla, vaan olen täällä vierailemassa. Muuten niin arkkitehtuurisesti hienossa Helsingissä on tuollainen hirvitys. Se on ihan järkyttävä talo! Jopa hieman pelottava.

http://static.flickr.com/48/127027396_cd8252ea5a.jpg

• mielipide. .. .

Näen vehreän maiseman molemmin puolin taloa. Kohta kukkivat pensaat Mannerheimintien puolella ja pihanpuolen koristeomenapuut punaisine ja valkoisine kukkineen hehkuvat yleensä kesäkuun alussa. Pihan pensaat alkavat myös kukkimaan kohtapuoleen niin ettei täältä ainakaan pois tee mieli! Jos lisää luontoa haluaa niin Mannerheimintien alikulkutunnelista Keskuspuistoon.
        Kattosaunan terassilta on myöa upeat näköalat. Sieltä löytyy myös kuntosali. Jokaisessa asunnossa on vähintään iso parveke ja päätyasunnoissa isot terassit. Eipä tee mieli enää mihinkään tavistaloon.
        Kauneus on katsojan silmissä.

• of flats
        mielipide. .. . kirjoitti:

Näen vehreän maiseman molemmin puolin taloa. Kohta kukkivat pensaat Mannerheimintien puolella ja pihanpuolen koristeomenapuut punaisine ja valkoisine kukkineen hehkuvat yleensä kesäkuun alussa. Pihan pensaat alkavat myös kukkimaan kohtapuoleen niin ettei täältä ainakaan pois tee mieli! Jos lisää luontoa haluaa niin Mannerheimintien alikulkutunnelista Keskuspuistoon.
        Kattosaunan terassilta on myöa upeat näköalat. Sieltä löytyy myös kuntosali. Jokaisessa asunnossa on vähintään iso parveke ja päätyasunnoissa isot terassit. Eipä tee mieli enää mihinkään tavistaloon.
        Kauneus on katsojan silmissä.

Joopa joo. Kun kaikkein rumin ihminen katselee ympäristöään, niin hän näkee kaikkialla vain kauniimpia ihmisiä. Sama asia katsella rumasta talosta kauniimpaa ympäristöä.

• sormi,,
        of flats kirjoitti:

Joopa joo. Kun kaikkein rumin ihminen katselee ympäristöään, niin hän näkee kaikkialla vain kauniimpia ihmisiä. Sama asia katsella rumasta talosta kauniimpaa ympäristöä.

per....sä. Musta on kiva et suunnitellaan muitakin taloja, kuin nykyisin vallalla olevia valkoisia elementtitaloja harmain ikkunanpielin. Kannattais käydä kattomassa tätä kyseistä taloa julkisivunkin puolelta.

• epätavanomaista

Risto Jallinojan suunnittelemasta Terassitalosta voi ulkoasun yksityiskohtien ja muotokielen avulla löytää alueelta helposti monia saman arkkitehdin suunnittelemia rakennuksia.

Olisi siihen Terassitalon paikalle tietysti voinut rakentaa harmaan kolmikerroksisen laatikonkin niin ahdasmieliset olisivat olleet tyytyväisiä. Olettekohan käyneet Pikku-Huopalahdessa? Siellä riittää lisää ihmettelemistä: kas kun talot on maalattu eri VÄREILLÄ. Mutta ei kannata tänne tulla, jos haluaa kulkea harmaassa popliinitakissaan kesät-talvet.

Miksiköhän kaikki poikkeava on niin kauhean hermostuttavaa toisille yksilöille?

Minulle Terassitalo näyttäytyy maamerkkinä, joka sen tarkoituskin on
        .
        Jos sitä vertaa esim Itäkeskuksen "maamerkkiin" (=se mielikuvitukseton harmaa toimistotikku) niin minä en voi kuin ihmetellä ettei SIITÄ kukaan sano mitään negatiivista.
        Sen hengettömämpää tuotosta tuskin kukaan pystyy tuottamaan. Ja se on vielä vartavasten suunniteltu seudun maamerkiksi. Oikea TYLSYYDEN YLISTYS!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      272
      5380
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4886
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4365
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4006
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3800
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3697
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3378
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      85
      3078
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      65
      2938
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      22
      2666
    Aihe