lapsi koira allerginen,puuterihuisku..?

mimmi82

Pojallani (kohta6kk.) todettiin hiljattain alergioita. Niitä oli mm.vahnä,muna,maito ja KOIRA. Perheessämme on 1,5 v. kiinanharjakoira (puuteri huisku) oireita en ole huomannut vaikka koira käy lähietäisyydeltä tervehtimässä poikaa.Olen lukenut paljon että kiinanharjakoira voi sopia allergikoille, mut koskeeko tämä myös puuteri huiskua? (testeissä luki että nimenomaan hilse on allergian aiheuttaja) Voisiko ahkera pesu ja harjaus ulkona auttaa asiaa? En millään haluaisi luopua koirasta. AUTTAKAA!!!

4

977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paremmin..

Ei se sen paremmin sovi kuin muutkaan rodut. Ei sitä nimittäin karvalle tulla allergiseksi vaan ihon proteiineille.

No, mutta turhaan huolehdit. Koirasta voi olla päinvastoin hyötyä poikasi allergioiden suhteen, kun hän ei ole koiralle allerginen vaan vain joillekin ruuille. Koira auttaa poikaasi kehittämään omaa puolustuskykyä.

On meilläkin koira, vaikka ollaan koirille ja monille muille allergisia. Eikä luovuta siitä. Sitten jos joskus homma menee niin pahaksi, ettei henki kulje, niin sitten harkitaan. Ei siitä nimittäin ole mitään hyötyä allergioissakaan, että kaikkea elämää varoo. Päinvastoin pitää kasvattaa hyvää kuntoa ja hyvää vastustuskykyä ulkoilemalla ja muille terveillä elämäntavoilla - ja elämällä eikä sairastamalla.

• kaikki, mitkä

ihokoetestissä on vähän positiivisia, ei välttämättä todellisessa elämässä aiheuta allergiaoireita. Ei siis tarvi hankkiutua nyt koirasta eroon, MUTTA kannattaa tarkkaan kyllä seurata, ettei pojalla tosiaankaan ole oireita.

Jos koira-reaktio oli pricktestissä vain yhdellä plussalla, on paljon vähemmän todennäköistä, että se on merkittävä koira-allergia, kuin jos se oli iso paukama, kolmella tai neljällä plussalla.

• Sinun lapsellasi on todella vaikeia kombinaatio allergioita. gluteeniapaa dieeti on hyvä suoja alkuvuosina kunnes immuunikapasiteetti on niin kypsää, etä voi testata vasta-aieen , jos kyse on keliakiakstakin. Tietysti DNA- voidaan jo nyt tutkia ja keliakaigeeniryväs arvioida.
      Maidon sijasta voi käyttää soijamaitoa. Yleensä vauvat pitävät siitä.
      maito ja muna allergia voivat myöhemmin korjautua. mutta vehnäalelrgia voi jäädä koko iän asiaksi (jos on keliakia geenit).Toisille jää vehnäproteiiniallergia ihan pysyväksi. Se on erittäin sensitiivinen. ( hyvä apudieetti on "gluteenivapaa ruoka") Suomessa on sellaisia keliakikoita jotka sietävät kauraa. Joka maassa ei ole. Ihokeliaakikoilla kauran sieto on huono. Ota selvää, kestääkö lapsesi kauraa.
      Jos koira-allergia on todettu, vaikka ikää on vain 6 kk, kannattaisi välttää sitä allergeenia tulevaisuuden takia. Tämä on henkilökohtainen neuvoni. Et voi havaita mitään erityisiä oireita, koska immuunivaste ei ole niin pienellä vielä kypsä.

• NiiLaH

Serkullani on kaksi kiinanharjakoiraa( karvallisia versioita) ja hänen vanhempi poikansa on allerginen kissoille ja koirille, mutta näistä omista ei ole tuulut minkäänlaisia oireita ja koirat ovat heillä olleet jo 6 vuotta. Pojalla muuten ikää 14v. Mutta kun tulevat meille kylään niin alkaa silmät ja nenä vuotaan kun meillä on sakemanneja. Eli uskon että tilanteessasi ei tarvi koirasta luopua:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe