kuuleeko?

iloton

Tuntuu niin epätodelliselta ja epäaidolta kaikki puheet rukouksia kuulevasta Jumalasta. Mitä Jumala kuulee? Tai kyllähän sen uskon ettei Jumala ole kuuro.Mutta miksi rukoilla?
Olen ajanut karille kovalla vauhdilla itsestäni riippumattomista syistä ja siihen jäivät sitten myös rukouksetkin! Siis en odottanut Jumalan aina pelastavan minua kiperistä tilateista enkä kärsimykseltä,mutta nyt vain tuntuu, että miksi rukoilla kun Hän kuitenkin aina tekee mitä haluaa...eli tämäkin oli Jumalan sallimaa...vaikkakin se samalla rikkoi Hänen omaa sanaansa vastaan.
Olen neuvoton ja iloton, päivät vain kuluvat ja minä seuraan niiden mukana.
Uskon edelleen Jumalaan,mutta nyt tosiaankin Kaikkivaltiaana,joka ei minun rukouksiani tarvitse.Siis minun ei tarvitsekaan rukoilla?

5

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jli

Minusta "tyytyväinen" alempana on kirjoittanut hienosti.
      Me elämme maailmassa, joka on pahuuden vallassa, eikä uskovainenkaan elä siitä eristyksessä. Me joudumme kukin eri tavalla kohtaamaan elämässämme erilaisia asioita.
      Rukous ei ole ensisijaisesti, että kerromme Jumalalle vaikeuksistamme. Hän kyllä tietää ne.
      Rukous on, että Jumalan lapsena saat olla rakastavan Isäsi yhteydessä. Voit rukoilla, voit olla hiljaakin, saat voimaa ja sisäistä rauhaa kohtaamaan olosuhteita. Saat ylhäältä viisautta, miten toimia. Lue psalmi 23.
      Enemmän rukouksesta :
      http://www.nic.fi/~jlindell/rukouksesta.htm
      Toivon, että pääset syvemmälle rukouksen salaisuuksiin. Kaikkea emme tule ymmärtämään. Usein on, että vasta paljon myöhemmin alamme tajuta vastoinkäymisemme merkitystä ja siunauksia.

• iloton

siis juuri tätä tarkoitinkin, siis että tällaisia vastauksia saan!!
        En mielestäni ole epäoikeudenmukainen tai uppiniskainen tai kiukutteeleva Jumalaa kohtaan jos lennä selälleni, kun minut jätetään kuin lehti rannalle soittelemaan 20 vuoden avioliiton jälkeen.Siis missä on varjellus?
        Ok jokainen hoitakoon omat asiansa, ehkä se menee niinkin,mutta luulin aviovaimona voivani vaikuttaa rukouksella koko perheemme puolesta,rukoilla mielen varjellusta kaikille.Varsinkin kun me kaikki olemme tunnustavia kirkossa käyviä uskovaisia.
        Enää en kenenkään häissä menisi puhumaan avio-onnen ja rukouksen yhteydestä.Voisi kai vain sanoa vastavihityille:jutustelkaa Jumalan kanssa rukouksen kautta, mutta älkää missään tapauksessa luulko rukouksen voiman yltävän toistenne yli, Jumala voi teitä koetella erollakin!
        Olen katkera,sen myönnän,mutta en niinkään Jumalalle.Olen vain kadottanut rukouksen merkityksen, en tiedä mitä rukoilla.
        kiitosaiheeni ovat lapset jotka jotensakin tervejärkisinä ovat jatkaneet elämäänsä kanssani!

• itkevä
        iloton kirjoitti:

siis juuri tätä tarkoitinkin, siis että tällaisia vastauksia saan!!
        En mielestäni ole epäoikeudenmukainen tai uppiniskainen tai kiukutteeleva Jumalaa kohtaan jos lennä selälleni, kun minut jätetään kuin lehti rannalle soittelemaan 20 vuoden avioliiton jälkeen.Siis missä on varjellus?
        Ok jokainen hoitakoon omat asiansa, ehkä se menee niinkin,mutta luulin aviovaimona voivani vaikuttaa rukouksella koko perheemme puolesta,rukoilla mielen varjellusta kaikille.Varsinkin kun me kaikki olemme tunnustavia kirkossa käyviä uskovaisia.
        Enää en kenenkään häissä menisi puhumaan avio-onnen ja rukouksen yhteydestä.Voisi kai vain sanoa vastavihityille:jutustelkaa Jumalan kanssa rukouksen kautta, mutta älkää missään tapauksessa luulko rukouksen voiman yltävän toistenne yli, Jumala voi teitä koetella erollakin!
        Olen katkera,sen myönnän,mutta en niinkään Jumalalle.Olen vain kadottanut rukouksen merkityksen, en tiedä mitä rukoilla.
        kiitosaiheeni ovat lapset jotka jotensakin tervejärkisinä ovat jatkaneet elämäänsä kanssani!

Ok.täällä myös samassa tilanteessa,vaikka kuinka uskoisi ja toivois,että Jumala voisi erehdyksiä antaa anteeksi,niin siitä huolimatta itse tässä saa kantaa seurauksia.Itselläni rukoukset ei koskaan ole muuttanu mitään asiaa,jos joku asia lähtee vyöryyn,niin se menee,ja vaikka huomaakin just viime-hetkellä et taidan mennä jossain asiassa harhaan,niin ei auta kääntyminen takasinpäin,melkein rattaat rupee vaan enemmän pyöriin.Mulla on yli kymmenen vuoden avioero takana,eikä kukaan tähän päivään ole voittanut,muuta kun se paholainen.Kyllä se vähän masentaa. Uskossa silti,vaikkei mitään toivoa olekaan,kuin vasta taivaassa.Om pitkä matka odottaa!

• kristitty

Koko rukouksen tarkoitus on hiljentyminen.
      Voimme hiljentyä Jumalan edessä ja pysähtyä miettimään asioita.
      Rukous on ns. mediotaatiota, jossa mieli voi "järjestellä" asioita.
      Se, että meillä on kohde joka kuuntelee rukouksiamme lisää tätä meditaation voimaa.
      Me siis keskustelemme jonkun kanssa ajatuksissamme.
      Kyllä Jumala kuulee rukouksemme ja näkee jo asiat ennekuin ne on edes tapahtunut.

Asenne elämään ja siinä tapahtuviin asioihin ei ole Jumalan ja rukouksen syytä.

Jos kohdallemme sattuu kiperiä tilanteita toimii rukous niin, että voimme järjestellä asioita mielessämme ja se toimii keskuteluna Jumalan kanssa.
      Usein tuo rukousvastaus ei ole mikään konkreettinen "apu" vaan se on mielemme sopukoissa oleva tyytyväisyys ja hyväksyminen sen asian suhteen jota rukoilimme.
      Sisäämme tulee rauha ja tunne, että kaikki on korkeimman käsissä siis miksi suotta huolehtia.

Jumala ei ole mikään "jätesäkki", jolle heitetään aivan tarpeettomia asioita ja kun ne eivät toteudu kiukutellaan, että mikset kuullut.
      Sallimus toteuttaa asioita niin kuin näkee sen olevan parhaaksi rukoilijalle.

Moni tarpeellinenkin asia, jonka vuoksi rukoillaan saattaa jäädä toteutumatta, mutta näemme syyn ja tarkoituksen myöhemmin miksi tuon asian ei sallittu toteutuvan silloin kun pyysimme, miksi minulta evättiin tuon tärkeän asian tapahtuminen.

Kaikella on tarkoituksensa ja aikansa.
      Rukouksen perimmäinen tarkoitus on keskustella Jumalan kanssa ja siten saada asioita järjestymään.
      Sanotaan kun uskot niin tapahtuu, totta usko siihen että kykenee johonkin, auttaa ihmistä toteuttamaan asian.

Jotkut rukoukset toteutuvat jotkut eivät, syyn tietää yksin sallimus.

Rukous ei ole lapsen kiukuttelua Isälle vaan hiljainen ja nöyrä pyyntö.Sitten vaan odotellaan miten Isä tuohon asiaan suhtautuu.

• Vaisnava

Kun asiaa tarkastellaan hindulaisesta näkökulmasta, kukaan meistä ei ole viaton tabula rasa. Emme kärsi maailman epäoikeudenmukaisuuden vuoksi taikka vanhempiemme syntien vuoksi vaan käymme läpi ikiomaa karmaamme. Paras tapa vaikuttaa siihen on muuttaa omaa asennettaan, hyväksyä, että maailmankaikkeus on reilu. Uskoa, että jos tekee hyvää ja pyrkii parempaan, tulevaisuus on oleva hyvä. Karmassa on yksinkertaisesti kyse siitä, että sielu vetää puoleensa käytöksensä näköisiä asioita.

Hindulainen uskoontulorukous: "Jumala, minä olen törttöillyt ikuisuuden ruumiista toiseen ja tehnyt kamalasti virheitä. En enää jaksa tätä yksin. Annan elämäni ohjat Sinulle! Luotan siihen, että pystyt parempaan kuin minä, ja yritän elää kuten Sinä olet neuvonut!"

Jos pystyt koko sydämestäsi uskomaan ja sanomaan tuon, Jumala ottaa elämäsi ohjat ja pelastaa sinut. Voit tietenkin laittaa entisten elämien tilalle perisynnin, jos pystyt pitämään ajatusta perisynnistä reiluna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      9
      2259
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1865
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe