miksi?

hanna

uskon jeesukseen, taivaaseen ja kaikkeen. Rukoilen ja aina mitä olen tosissani pyytänyt olen sen saanut.

Miksi en voi tulla uskoon? en edes yritä?
Pelkään sen muuttavan minua ja elämäntapojani?
kyllä.

Tiedän että elämä on paljon helpompaa kun jättää asian sikseen. Uskon että jos tosissani haluaisin jeesuksen omaksi jeesus ottaisi minut avosylin vastaan, mutta miksi minusta ei ole siihen?
MInusta tuntuu että odotan jotain...
mutta mitä??

9

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruupen

Kuulostaa että olet jo uskossa. Mitä vielä odotat? Että vinksahdat niin päästäsi, että puhut kielillä, kaatuilet hurmiossa ja levitoit?

• ggt

joo uskossa hän voi olla.. mutta ei ehkä valmis täydestä sydämestään seuraamaan Kristusta! Se voi olla nyky yhteiskunnassa todella suuri muutos elämässä.. hylätä kaikki maallinen..!

• hanna
        ggt kirjoitti:

joo uskossa hän voi olla.. mutta ei ehkä valmis täydestä sydämestään seuraamaan Kristusta! Se voi olla nyky yhteiskunnassa todella suuri muutos elämässä.. hylätä kaikki maallinen..!

en ole uskossa. tai uskon jumalaan mutta uskossa en ole.
        ja kukaan kuka minut tapaa tai paremminkin tuntee ei pidä minua hengellisenä ihmisenä.

en tiiä..

• witness
        hanna kirjoitti:

ja kukaan kuka minut tapaa tai paremminkin tuntee ei pidä minua hengellisenä ihmisenä.

en tiiä..

Usko on Jumalan teko. Alusta loppuun. Toki asialla tulee askaroiduksi. Aikansa.

Jokainen uskoontullut ihminen syyllistyy kaavajulistukseen: ekax teet näin, ja sit kun, niin vielä kokeileppas...

Tarkoitus ei aina pyhitä keinoja.

Usko tulee kuulemisesta.
        Ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta.

Tulin itse uskoon kysellen - kaivellen uusia kysymyksiä... Jumala oli asettanut niitä tunnolleni - kysymyksiä. Avasin Raamatun, ja eka jae oli: Etsikää, niin te löydätte! Kolkuttakaa, niin teille avataan!

Jeesus löytää! Jeesus avaa sydämen uskolle.

Kun Pyhä Henki tekee työtä sinussa, se voi hämmentää, koska se on uutta. Moni miellyttävä asia voi tulla näytetyksi synniksi - koet sen eri tavoin kuin aiemmin. Ei sen vuoksi, että joku uskova sanoo sen olevan syntiä Vaan Pyhä Henki saa sen aikaan sydämessäsi.

Siitä voi kiittää Jumalaa! Se on jo aarre! Kaikki eivät sitä tule löytämään koskaan!

En halua vaieta Jeesuksesta, joka löytää. Uskosta puhuminen ilman Jeesusta tekee uskonasiat haaleiksi&suorittamiseksi. Moni haluaa harrastaa uskoa ilman Jeesusta!

Kuka Jeesus on? Alun uskomisen jälkeen Jeesukseen voi rakastua. Vapahtajana synneistä&syntisyydestä, Persoonana, joka elää&kuulee rukoukset.

Tämän olen lukenut Raamatusta, erityisesti evankeliumista. Tämä on muuttanut elämäni suunnan; päivästä toiseen tämä usko on kuljettanut minua. Joka päivä oppii uutta! En ole oppinut tätä ihmisiltä, vaan Pyhä Henki on kirkastanut Jumalan Sanaa elämäksi.

• ggt
        hanna kirjoitti:

en tiiä..

aivan niin! sana "uskossa" on minusta harhaanjohtava! sillä eikös silloin ole jo tietyllälailla uskossa kun uskoo Jumalaan!!
        Harva minustakaan päällepäin uskoisi että uskon ja harva ystävänikään sitä oikeen tietää.. ei se minusta päällepäin näy, enkä edes elä kauhean hyveellisesti.. en todellakaan... silti uskon! Luen rukoikseni ja rukoilen armahdusta ja anteeksiantoa!
        Todella vaikeaa olisi minulle elää kuten Jeesusksen seuraajan kuuluísi.. jättää kaikki maallinen, en tiedä olisiko minusta siihen.. olen heikko ihminen..

• hanna
        witness kirjoitti:

Usko on Jumalan teko. Alusta loppuun. Toki asialla tulee askaroiduksi. Aikansa.

Jokainen uskoontullut ihminen syyllistyy kaavajulistukseen: ekax teet näin, ja sit kun, niin vielä kokeileppas...

Tarkoitus ei aina pyhitä keinoja.

Usko tulee kuulemisesta.
        Ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta.

Tulin itse uskoon kysellen - kaivellen uusia kysymyksiä... Jumala oli asettanut niitä tunnolleni - kysymyksiä. Avasin Raamatun, ja eka jae oli: Etsikää, niin te löydätte! Kolkuttakaa, niin teille avataan!

Jeesus löytää! Jeesus avaa sydämen uskolle.

Kun Pyhä Henki tekee työtä sinussa, se voi hämmentää, koska se on uutta. Moni miellyttävä asia voi tulla näytetyksi synniksi - koet sen eri tavoin kuin aiemmin. Ei sen vuoksi, että joku uskova sanoo sen olevan syntiä Vaan Pyhä Henki saa sen aikaan sydämessäsi.

Siitä voi kiittää Jumalaa! Se on jo aarre! Kaikki eivät sitä tule löytämään koskaan!

En halua vaieta Jeesuksesta, joka löytää. Uskosta puhuminen ilman Jeesusta tekee uskonasiat haaleiksi&suorittamiseksi. Moni haluaa harrastaa uskoa ilman Jeesusta!

Kuka Jeesus on? Alun uskomisen jälkeen Jeesukseen voi rakastua. Vapahtajana synneistä&syntisyydestä, Persoonana, joka elää&kuulee rukoukset.

Tämän olen lukenut Raamatusta, erityisesti evankeliumista. Tämä on muuttanut elämäni suunnan; päivästä toiseen tämä usko on kuljettanut minua. Joka päivä oppii uutta! En ole oppinut tätä ihmisiltä, vaan Pyhä Henki on kirkastanut Jumalan Sanaa elämäksi.

kiitos näistä sanoistasi :)
        ehkä se tästä sitten..

• Zamueli

mitä tarkoittaa ólla uskossa?

Minä olen uskonut aina Jumalaan,
      aivan pienestä pitäen, mutta muutaman
      vuosi sitten Jeesus tuli ja halusi
      minut vähän erilailla yhteyteensä,
      kai se on se mitä sinä tarkoitat
      uskossa ololla, joo.
      Eli uskot mutta et laske
      itseäsi "varsinaiseksi" kristityksi.

tai jotain sellaista?

Kuule, alahan rukoilla Jeesusta
      ja kysy mitä se oikein haluaa? :)

• pähkylä

Heips

Luulen, että voisi auttaa, jos lukisit tämän:
      http://www.sley.fi/eo/tampere/etsikko2.html

...ja tämän:
      http://www.kirjasilta.net/wilcox/hy/hy.html

Auttavat siirtämään katseen omasta mahdottomuudesta Kristuksen mahdollisuuksiin ja Hänen valtaviin tekoihinsa. Itsessäsi et olekaan mahdollinen, mutta Jeesus on suuri ja voimallinen :)

Minusta ei olisi yhtään päivää uskovaksi, mutta Jumalan armo Kristuksen ristin tähden kantaa minua. Hänen armonsa on asettunut jalkojeni alle ja kantaa. Näin Jumala tahtoo tehdä sinullekin: siirtää katseesi Kristukseen, Hänen valtavaan tekoonsa ristin puulla. Jeesuksen ristin tähden, ja vain sen vuoksi, saat uskoa itsesi Jumalan lapseksi, Pyhäksi ja puhtaaksi. Itsessäsi olet, ja pysyt viimeiseen hengenvetoon saakka paatuneena, kapinallisena, maailmaan mieltyneenä ja epäuskoisena, mutta Jumala on itse sytyttänyt sinun sydämeesi uskon Jeesukseen. Olet Kristukseen puettu, kuin puhtaaseen valkoiseen vaatteeseen. Itsessäsi paha, mutta Kristuksessa täysin pyhä.

"Meistä ei ollut itseämme auttamaan, mutta Kristus kuoli jumalattomien puolesta, kun aika koitti." Room. 5:6

Sinusta, kuten minustakaan, ei ole itseämme auttamaan. Juuri siksi Jeesuksen piti tulla, ja kantaa kaikki syntimme ristille.

"sillä hän on jo yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt pysyvästi täydellisiksi ne, jotka pyhitetään." Hepr. 10:14

Sinä olet Kristuksen tähden pysyvästi täydellinen. Mene sinne, missä kuulet tätä sanaa, sillä tämä evankeliumi on Jumalan voima, joka vaikuttaa sinussa. Se sana, ja se usko, joka tästä evankeliumista lähtee, tekee kyllä sitten sydämesi niin täydeksi ja ylivuotavaksi, että maailman aarteet alkavat himmentyä silmissäsi. Se usko, jonka Jumala antaa Sanansa kuulemisen kautta, kantaa aina hedelmää. Mutta siinäkin on Jumala se, joka vaikuttaa kaiken tahtomisen ja tekemisen (Fil. 2:13), kunnia Hänelle!

Siunausta :)

• Jenni

Elämä muuttuu. Itse asiassa voi puhua elämästä ennen ja jälkeen uskoontulon. Mutta päivääkään sitä ei tarvitse katua.
      Jeesus rakastaa sua. Kun teet sen päätöksen että annat elämäsi Hänelle, nimesi kirjoitetaan elämän kirjaan eikä mikään voi sua Hänen sylistään ryöstää. =o)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      58
      3611
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3486
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2801
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2536
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1409
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe