Itse olen tuntenut vähän aikaa avioliitossa olevan naisen jonka kanssa olemme harrastaneet seksiä hyvin aktiivisesti. Suhde on pääasiassa seksuaalisten halujen tyydyttämistä.
Tunnen aktiivisia kristittyjä(esim. helluntailaisia) jotka seksailevat avioliiton ulkopuolella ja käyvät jopa huorissa. Samalla he ovat aktiivisesti mukana uskonnollisessa toiminnassa.
Kysymys: Mitä Raamattu sanoo tällaisesta?
Tämä ei sitten ollut provo vaikka jotku niin saattavat luullakkin ja ei missään tapauksessa mikään yleistysyritys
Kysymys uskovaisten moraalista
4
189
Vastaukset
- Council
Kyllähän seksuaalisuus on Jumalan lahja, joten miksi eivät uskovaiset harjoittaisi sitä?
Itse, sen sijaan, ihmettelen uskovaisten helluntalaisten tapaa pitää aborttia ehkäisykeinona. Abottihan on ihan jokaisen oma juttu, enkä sitä nyt tässä vatvo. Mutta, itse en kykenisi aborttiin. Siksi laittaa mietityttämään, kun eräskin tuntemani helluntalaisnainen on abortoinut jo viisi lastaan.- BOney
ja näin opetetaan. se, että joku kuuluu helluntaiseurakuntaan, ei tarkoita, että hän edustaisi liikkeen oppia mitenkään kovin mahtavasti. pitää muistaa, että kaikki ovat ihmisiä ja tekevät virheitä. tämä helluntailaisnainen ei voi mitenkään perustella tekoaan oikeaksi Jumalansa edessä. Ei MITENKÄÄN! Silti kysyisin häneltä kyllä perusteluja tekoonsa, joten jos, hyvä Council, tiedät niistä niin kerro. Murha on murha. Herra armahtakoon tätä naista ja tuokoon Hänet synnin tuntoon ja sitä kautta parannukseen ja pelastukseen.
- Boney
Helluntailaiset uskovat Raamattuun ja kyllä tuota seksuaalimoraalia pidetään yllä vahvasti opetuksessakin. ELI: tuollainen huorissa käynti ja kaikki seksin harrastaminen avioliiton ulkopuolella on syntiä. Raamattu opettaa, että Jeesus kuoli tähtemme, ja että syntiä ei lueta meille, mutta joka tieten tahtoen tekee syntiä tästä huolimatta eikä tee parannusta siitä, joutuu tuomion alaiseksi.
Nämä uskovat ystäväsi varmasti tietävät tekevänsä syntiä, mutta eivät varmaan sitten välitä. On hyvä muistaa, että me uskovatkin olemme ihmisiä jotka voimme aivan samalla tavalla mennä synnillisten halujemme vietäviksi ja jopa pettää aviopuolisoa. Mutta sitä ei pitäisi hyväksyä. Olipa uskontokunta mikä tahansa, tällaista on olemassa. Ihmiset ovat pahoja. Mutta menepä lausumaan tuollaista julki vaikka helluntaiseurakunnassa niin kyllä kaikki kielletään ja käsketään vaijeta.
Raamatussa on selkeät ohjeet, että sellainen USKOVAINEN, joka ei tee parannusta synneistään pitää erottaa seurakunnan keskuudesta, eikä hänen kanssaan pitäisi edes seurustella heitä kuitenkin yhä rakastaen. Tavoitteena on, että hän katuu, parantaa tapansa ja pelastuu. Synnin harjoittaja ei saa olla palvelutehtävissä. Eri asia ovat sitten ne, jotka eivät usko. Monesti nämä sekoitetaan keskenään.
niin.. kuulun itse helluntaiseurakuntaan. Haluaisin painottaa, että helluntailaisella tarkotan sellasta henkilöä joka kuuluu helluntaiseurakuntaan. Helluntaiseurakuntin kuuluvilla ei ole mitään sellasta oppia, jossa opetettaisiin, että heillä on se ainoa oikea Raamatunopetus. Helluntailiike ei ole mikään lahko. - Ouzo
Aviorikoksesta ja toisen vaimoon kajoamisesta on muistaakseni säädetty kuolemanrangaistus. Perinteisesti petetyn puolison tulee heittää ensimmäinen kivi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922147Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561023- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910