On totta, että monet kirkkoon kuuluvat maksavat veroja ainoastaan jäsenyyttään ylläpitäen, koska ainoastaan lähinnä hautajaiset ja hääparin siunaaminen edellyttävät yleensä kirkossa käyntiä. Jokainen jäsen voi mennä itseensä ja kysyä miksi kirkko ei kiinnosta minua enempää? Se, että eroaa kirkosta ei ole mikään ratkaisu omaan laiskuuteen tai negatiiviseen asenteeseen kristillisyyttä kohtaan.
KRISTINUSKO LIHOTTAA
On hyvä miettiä montako juhlapyhää meillä on Suomessa kristinuskon vaikutuksesta syntynyt? Useat saavat noista päivistä vapaata maata sohvalla tai tupalakorvauksen palkkana. Voimme siis todeta, että jokaisen suomalaisen rahapussi pullistuu ja mahalaukku leviää kristinuskon ansioista.
Kristinuskosta kiitollinen: Kirkkoon kuulumaton
KRISTINUSKO LIHOTTAA SUOMALAISIA!
5
309
Vastaukset
- n81
Paitsi että, niin monilla suomalaisilla on toimistotyö tms, että vapaa-ajalla tulee liikuttua enemmän kuin töissä.
- o_o
Nuo pyhät ovat alunperin pakanilta perittyjä ja uuteen käyttöön valjastettuja -> valloittajien uskontoon johdattaminen.
Mutta onhan se kiva jouluna(pakanallinen yule), mässäillä kaikenlaisilla laatikoilla ja pienillä herkuilla. Kinkusta en niin välitä. Paino putoaa äkkiä takaisin jos liikuntaa harrastaa.- witness
Ja kyse on myös ns. valtiosta valtion sisällä.
(Kirkon 'valta'.)
Esivallasta ja sen tottelemisesta on lupa tulla siunatuksi. Uskonasiat eivät ole vallankäyttöä. (Joskin Jumalan voiman osoittamista.)
Luterilaisuus on melko kaukana kristinuskon perussanomasta: *Tehkää parannus&uskokaa evankeliumi.* Vrt *Tehkää syntiä&uskokaa kasteeseen.*
Olen lakannut 'viettämästä' joulua. Marraskuusta tammikuun alkuun vaivun jonkinlaiseen horrokseen so. immuuni jouluttelulle (vrt. juopottelu). Seimilapsisadun Jeesus on elämässäni Ylösnoussut Vapahtaja. Joka päivä.
- tyttö
kiinnosta ja siksipä en siihen kuulukaan. Yksi hyvä syy erooni oli se vero. Miksi ihmeessä maksaisin instituutiolle, joka ei hyväksy minua sellaisena kuin olen?
Miksei negatiivinen asenne kristillisyyteen ole hyvä syy kirkosta eroamiseen? Mun mielestä erittäin hyvä. Samoin kuin kirkon negatiivinen asenne monia asioita kohtaan.
Vapaapäivistä olen erittäin kiitollinen! - ......
keventämällä kukkaroasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944