Synnit Jeesuksen piikkiin

Uskovaisilla tuntuu olevan käsitys että Jeesus on ainoa synnitön.
Varasti Jeesus varsan Raamatussa mutta se nyt on pikkujuttu.

Uskovaiset laittavat siis omat syntinsä Jeesuksen piikkiin ja kehtaavat väittää että Jeesus on synnitön vaikka sillä on reppu syntiä täynnä.

Late Johanssonkin on tullut uskoon ja siirtänyt 3 murhaa Jeesuksen syyksi.

Uskovaiset kai kuvittelevat olevansa puhtaita synnittömiä kun heillä on kuviteltu Jeesus syntipukkina.

19

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoa..

eikös jessen pitäis sitten olla helvetissä?

• tomumaja

Nyt huudan; MINUN JEESUKSENI EI OLE VARAS!!! Tuliko selväksi, sory kun huusin, mutta kun kerta kiukustuin..

Häpeillen tuon syntini Jeesukselle joka kerta kun lakean ja tuntuu että onkohan enää armoakaan mulle Jeesukselta. Ja sinä vain haukut Jeesustani syntipukiksi, miksi?
      Jeesuksella on valta antaa minunkin tekemäni synnit, niinkuin sinunkin tekemät synnit anteeksi. Muuta mahdollisuutta ihmisellä ei ole selvitä helvetin tulelta kuin Jeesuksen armo ja siihen turvaaminen ainoastaan.

• outoa..

"Muuta mahdollisuutta ihmisellä ei ole selvitä helvetin tulelta kuin Jeesuksen armo ja siihen turvaaminen ainoastaan."

kaikenmaailman satuihin sitä ihmisparat uskookin,ihan hävettää :(

• ole turvallisin mielin

>Ja sinä vain haukut Jeesustani syntipukiksi, miksi?<

Ei se ole haukkumista ole, jos sanoo Jeesusta syntipukiksi. Syntipukki tarkoittaa sijaiskärsijää.
        Sanonta nousee Raamatusta.

3.Moos.16:20-22
        20 Kun Aaron on saattanut päätökseen pyhäkön, pyhäkköteltan ja alttarin puhdistusmenot, hän tuokoon esiin elävän pukin,
        21 asettakoon molemmat kätensä eläimen pään päälle ja tunnustakoon siinä israelilaisten kaikki synnit, kaikki pahat teot ja rikkomukset, joihin israelilaiset ovat syyllistyneet. Näin hän pankoon ne pukin kannettaviksi ja lähettäköön sen sitten tehtävään määrätyn miehen ajamana autiomaahan.
        22 Pukki saa kantaa kaikki heidän syntinsä asumattomille seuduille.

Jeesus sijaiskärsijänä on kristillisen uskomme mukaan kantanut koko maailman synnin. Hänet tehtiin synnniksi, jotta me hänessä voisimme vanhurskautua, tulla syyttömiksi Jumalan edessä.

"Katso, Jumalan Karitsa, joka poisottaa maailman synnin".

Sinun ei kannata kiihtyä haukuista. Jumala on jo antanut armonsa antamalla Jeesuksen, joka on kaikkien ihmisten Vapahtaja.

• tomumaja
        ole turvallisin mielin kirjoitti:

>Ja sinä vain haukut Jeesustani syntipukiksi, miksi?<

Ei se ole haukkumista ole, jos sanoo Jeesusta syntipukiksi. Syntipukki tarkoittaa sijaiskärsijää.
        Sanonta nousee Raamatusta.

3.Moos.16:20-22
        20 Kun Aaron on saattanut päätökseen pyhäkön, pyhäkköteltan ja alttarin puhdistusmenot, hän tuokoon esiin elävän pukin,
        21 asettakoon molemmat kätensä eläimen pään päälle ja tunnustakoon siinä israelilaisten kaikki synnit, kaikki pahat teot ja rikkomukset, joihin israelilaiset ovat syyllistyneet. Näin hän pankoon ne pukin kannettaviksi ja lähettäköön sen sitten tehtävään määrätyn miehen ajamana autiomaahan.
        22 Pukki saa kantaa kaikki heidän syntinsä asumattomille seuduille.

Jeesus sijaiskärsijänä on kristillisen uskomme mukaan kantanut koko maailman synnin. Hänet tehtiin synnniksi, jotta me hänessä voisimme vanhurskautua, tulla syyttömiksi Jumalan edessä.

"Katso, Jumalan Karitsa, joka poisottaa maailman synnin".

Sinun ei kannata kiihtyä haukuista. Jumala on jo antanut armonsa antamalla Jeesuksen, joka on kaikkien ihmisten Vapahtaja.

suorastaan ihmettelen. En ole koskaan eläissäni kuullut kenenkään muiden sanovan kuin Pekun Jeesusta syntipukiksi.

• ole turvallisin mielin
        tomumaja kirjoitti:

suorastaan ihmettelen. En ole koskaan eläissäni kuullut kenenkään muiden sanovan kuin Pekun Jeesusta syntipukiksi.

Et taida ymmärtää sanan taustaa.
        Se on vartauskuvallinen. Peku käyttää sanaa sen oikeassa merkityksessä. Hän ei vain ole sisäistänyt Jeesuksen syntipukkina oloa myös hänen hyväkseen.
        Kun minä nyt sanon, että Jeesus on syntipukki meidän puolestamme, niin sinä voit sanoa, että olet kuullut kahden henkilön käyttävän Jeesuksesta tuota sanaa.

2.Kor.5:
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa
        eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille
        sovituksen sanan.
        21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki
        synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

• tomumaja
        ole turvallisin mielin kirjoitti:

Et taida ymmärtää sanan taustaa.
        Se on vartauskuvallinen. Peku käyttää sanaa sen oikeassa merkityksessä. Hän ei vain ole sisäistänyt Jeesuksen syntipukkina oloa myös hänen hyväkseen.
        Kun minä nyt sanon, että Jeesus on syntipukki meidän puolestamme, niin sinä voit sanoa, että olet kuullut kahden henkilön käyttävän Jeesuksesta tuota sanaa.

2.Kor.5:
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa
        eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille
        sovituksen sanan.
        21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki
        synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

ja etsi Raamatusta sana "syntipukki"? Jos olisi oikein sanoa Jeesusta syntipukiksi, kyllä Raamattu niin myös siten kehoittaisi sanomaan.

• tomumaja
        Pe.ku kirjoitti:

Jeesus on sinun syntipukkisi mutta ei minun kun en siihen usko.

Helluntailaisten nettisivukin kertoo että Jeesus on syntipukki.

http://www.netmission.fi/index.php?id=697

ilmaisua syntipukki, en ole koskaan käyttänyt enkä käytä vastakaan.
        Jeesus on minulle armahtaja ja hänen kauttaan saan syntini anteeksi Jumalalta.

• M@k3
        tomumaja kirjoitti:

Jos ottaisit vastuun omista teoistasi ja lopettaisit niiden laittamisen muiden syyksi, niin voisit kasvaa ihmisenä.

• tomumaja
        M@k3 kirjoitti:

Jos ottaisit vastuun omista teoistasi ja lopettaisit niiden laittamisen muiden syyksi, niin voisit kasvaa ihmisenä.

minua on pidetty kokoikäni, ihan kehuttukin vieläpä siitä.

• tomumaja kirjoitti:

Pidät Jeesusta syntipukkinasi mutta et halua myöntää sitä.
        Tuo jos mikä on Jeesuksen halventamista.

Meillä ateisteilla on moraalia ja me vastaamme itse rikoksistamme ja ehkä siitä syystä niitä ei juurikaan tehdä.

Me ateistit ei laiteta rikoksia jonkun mielikuvitushahmon kontolle.

• Il-Mari
        outoa.. kirjoitti:

"Muuta mahdollisuutta ihmisellä ei ole selvitä helvetin tulelta kuin Jeesuksen armo ja siihen turvaaminen ainoastaan."

kaikenmaailman satuihin sitä ihmisparat uskookin,ihan hävettää :(

kyllä sinunkin parasta uskoa Jeesukseen! On sitten turhaa sinun vaikertaa vaivoissasi siellä ikuisessa kadotuksessa, että voi kun olisin uskonut mit ne uskovaiset kertoi! Joten ota Jeesus vastaan nyt heti!

• teologi Kuopiosta

kouluttama Sotilas-Messias. Hänen johdollaan kaikki vääräuskoiset piti surmata, jopa omat perheenjäset.

• M@k3
        tomumaja kirjoitti:

minua on pidetty kokoikäni, ihan kehuttukin vieläpä siitä.

Se että palvot Jeesusta on selvä merkki siitä ettet halua koskea synteihisi, mitä ne sitten ovatkaan, pitkällä tikullakaan.

• tomumaja
        Pe.ku kirjoitti:

Pidät Jeesusta syntipukkinasi mutta et halua myöntää sitä.
        Tuo jos mikä on Jeesuksen halventamista.

Meillä ateisteilla on moraalia ja me vastaamme itse rikoksistamme ja ehkä siitä syystä niitä ei juurikaan tehdä.

Me ateistit ei laiteta rikoksia jonkun mielikuvitushahmon kontolle.

halvennan Jeesusta. Minähän uskon Jeesukseen. Vai alatkos jaarittelemaan kun en suostu sanomaan Jeesusta syntipukiksi?
        Etsi Raamatusta jos siellä mainitaan että Jeesus on syntipukki?

• tomumaja
        M@k3 kirjoitti:

Se että palvot Jeesusta on selvä merkki siitä ettet halua koskea synteihisi, mitä ne sitten ovatkaan, pitkällä tikullakaan.

näin onnellisesti käynyt, olen mahdollistanut uskomalla Jeesukseen, että Hän sovitti myös minun kaikki syntini Golgatan keskimmäisellä ristillä.
        Jos ei noin olisi kohdallani, niin muussa tapauksessa helvetin tulet kutsuisi minua kerran kuoltuani.

• M@k3
        tomumaja kirjoitti:

näin onnellisesti käynyt, olen mahdollistanut uskomalla Jeesukseen, että Hän sovitti myös minun kaikki syntini Golgatan keskimmäisellä ristillä.
        Jos ei noin olisi kohdallani, niin muussa tapauksessa helvetin tulet kutsuisi minua kerran kuoltuani.

Mielestäsi tehnyt jotain niin pahaa että ansaitset helvetin tulen?

Otan osaa.

• logiikkaa

laittaa maailman synnit juutalaisen niskoille kannettavaksi.

Kristillisen uskon mukaan ei riitä se että vain yksi juutalainen, Jeesus, kärsi maailman syntien rangaistuksen koska kristittyjen mukaan Jumala samalla paadutti juutalaiset jotta pelastus voisi tulla pakanoille. Joten parin tuhannen vuoden ajan miljoonia juutalaisia (mukaan lukien mm. holokaustissa tuhoutuneet) on joutunut helvettiin jotta pakanat voisivat kristittyjen mukaan pelastua.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      69
      1265
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      356
      744
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      116
      690
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      673
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    7. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56