Mitä mä teen kun en kehtaa mennä tallille koska pelkään hevosia niin etten uskalla koskea niiden jalkoihin enkä uskalla mennä karsinaan/tarhaan... Olen 25v ja piiiitkän tauon jälkeen tekisi mieli aloittaa ratsastus uudestaan.... Tuntuu aika toivottomalta!
Auttakaa minua!
3
140
Vastaukset
- Namu
kanattaa ottaa joku kamu mukaan .. tai sitten mennä jonkun tutun luokse katsomman heppoja ja totutella pikku hiljaa.. eikä näyttää pelkoaan..mun kamulla toimi ku meni tuttunsa luokse ja kokeili ja harjotteli askel kerrallaan.. nykyään omistaa puolixi hepan eikä kadu yhtään että pakotti itsensä menemään heppojen luokse..
- ponikoni
sitä joko ottaa niskasta itseään kiinni ja menee sinne tallille,kertoo ääneen mitä pelkää niin ettei joudu tekemään ko asioita heti ensikättelyssä, vaan saat rauhassa tutustua tilanteeseen ja totutella hevosen käsittelyä vaikka tallin pienimmän ja rauhallisen ponin kanssa. Se ei ole mikään häpeä,aikuisena et varmaan enää välitä 10 vuotiaiden mahdollisista kommenteista? Jos menet kunnon ratsastuskoululle,missä on pätevä opetus ja asiallist hevoset ja henkilökunta,ei varmaan tuke ongelmia, muista,että ihmistä joka avoimesti kertoo peloistaan ja pyytää apua tarvittaessa,arvostetaan paljon enemmän kuin ihmistä,joka itsekseen nyhertää ja pahimmillaan pilaa itseltään kivan harrastuksen,kun ei uskalla pyytää apua.
- huhihai
Mä oon yheksän vee ja oon ratsastanu kaks vuotta, enkä uskalla laittaa hevosta yksin kuntoon.
Laitan aina jonkun kamun kaa. Yleensä harjaaan heppaa,laitan satulavyötä kiinni ja laitan turpa-ja poski hihnan kiinni. Mutta aina niin, että joku pitää hepanpäätä niin ettei se pääse koskeen muhun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750