Noston tänne uudestaan,
Lasten ja imeväisten suusta kuulet totuuden.
Lapseni 3v, istui sängyssään ja oli hereillä n.klo 3 yöllä, seurasin syrjäsilmällä pojan touhuja, jos lähtee veen heitolle, mutta ei mennyt vaan alkoi katselemaan ikkunaa kohti ja viimein
sanoo;"voi äiti kun meillä on valtavasti enkeleitä".
viimein poika laittaa nukkumaan ja nukkuu aamuun asti.
Kun aamu koittaa kyselen pojaltani mitä hän näki, koska emme ole "uskovaisia"(ei ollut kuullut Jeesuksesta vielä) poika kertoi siinä keskellä oli mies jolla oli kruunu päässä ja remmikengät jalassa ja sen ympärillä oli valtavasti enkeleitä.
Lasten ja imeväisten suusta..
18
637
Vastaukset
- lapsista
Oletan, että lapsesi oli kastettu Jeesukseen?
Raamatun mukaan lapsen enkelit näkevät aina Jumalan kasvot. Lapsi on puhtaassa uskossa ja yhteydessä Jumalan kanssa.
Matt. 18:10
Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.
Mark. 9:42
Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.- KL:
Kyllä on kastettu,
ja varmaan tiedätte että alkoi kova Raamatun lukeminen ja hengellisten kirjojen lukeminen ja etsiminen että missä tuo on kerrottuna.
Ja sattui vielä niin,
kun olemme köyhiä ja meille oli luvassa vieraita niin ajattelin että kun käyn kaupassa ostan kahvikuppeja lisää, kun ei ole kuin muutama risa,
ja kas kummaa vieraat tulee yllättäin jo aiemmin kuin oli puhe ja tuovat tuliaisiksi tusinan kahvikuppeja.
samaan aikaan tuskittelin kun ruokalautaset on vähissä ja pitäs niitäkin lisää ostaa, ja kas kummaa eräs ystäväni joka ei ollut käynyt vuosiin niin tuo lautasia ja sanoo sää varmaan tarttet näitä kun kävin kaupassa niin ne melkein putosivat syliini.
En ollut näistä suunnitelmista puhunut kellekkään vaan itsekseni ajatellut vaan.
Jumala kuulee meitä. - meni, kun sotkit
taas tuon pakollisen vauvakasteen tuohon!!!
Lapsi on Jeesuksen sylissä ja voi nähdä enkeleitä.
Ei siihen tarvita mitään vesirituaaleja! meni, kun sotkit kirjoitti:
Ei siihen tarvita mitään vesirituaaleja!"...taas tuon pakollisen vauvakasteen tuohon!!!
Ei siihen tarvita mitään vesirituaaleja"!
---
Ei kaste ole pelkkä vettä!
KRISTILLINEN KASTE
Apt. 2:37-41
--
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
--
Pietarin saarna sai aikaan sen, että kuulijat saivat ”piston sydämeensä” (37).
Voimme kutsua tätä herätykseksi.
Ihmiset huomasivat toimineensa väärin ja hädässään kyselivät; ”mitä meidän pitää tekemän?” (37).
Jeesuksen tapaan Pietarikin kehoittaa; ”tehkää parannus” (38).
Mutta Jeesuksen lisäyksen: ”Uskokaa evankeliumi” Pietari korvaa toisella: ” ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi”.
Nyt tulee kuvaan kristillinen kaste.
Pietari oli selvillä kasteen merkityksestä. Kaste ei lahjoita ainoastaan syntien anteeksiantamusta, vaan kastettava saa myös Pyhän Hengen lahjan.
--
Ensin kaste, sitten Henki, eikä toisinpäin.
Jos Pietari olisi ollut vapaan suunnan edustaja, sanoma olisi ehkä kuulunut seuraavasti:
”Kääntykää ja ottakaa vastaan Jeesus Kristus, niin syntinne annetaan anteeksi ja saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Kastautukaa sitten merkiksi uskoontulostanne.”
Mutta Pietarin sanoma on toinen: kääntymyksen seuraus on kaste, kasteen vaikutusta taas ovat syntien anteeksianto ja Pyhän Hengen lahja.- Jeesuksen sylissä
meni, kun sotkit kirjoitti:
Ei siihen tarvita mitään vesirituaaleja!Kasteessa lapsi nostetaan sinne Jeesuksen syliin.
Suurempaa siunausta et lapsellesi voi antaa, kuin viedä hänet heti vauvana kristilliselle kasteelle enkelien keskelle. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen Jeesukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Nimeen ottaminen viittaa kasteeseen (Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen).
"Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri." - kutsuun.
Ei siihen tarvita mitään vesirituaaleja!Kyllä siihen tarvitaan, kun viet jotain Herran eteen puhdista se.
- lukija.
KL: kirjoitti:
Kyllä on kastettu,
ja varmaan tiedätte että alkoi kova Raamatun lukeminen ja hengellisten kirjojen lukeminen ja etsiminen että missä tuo on kerrottuna.
Ja sattui vielä niin,
kun olemme köyhiä ja meille oli luvassa vieraita niin ajattelin että kun käyn kaupassa ostan kahvikuppeja lisää, kun ei ole kuin muutama risa,
ja kas kummaa vieraat tulee yllättäin jo aiemmin kuin oli puhe ja tuovat tuliaisiksi tusinan kahvikuppeja.
samaan aikaan tuskittelin kun ruokalautaset on vähissä ja pitäs niitäkin lisää ostaa, ja kas kummaa eräs ystäväni joka ei ollut käynyt vuosiin niin tuo lautasia ja sanoo sää varmaan tarttet näitä kun kävin kaupassa niin ne melkein putosivat syliini.
En ollut näistä suunnitelmista puhunut kellekkään vaan itsekseni ajatellut vaan.
Jumala kuulee meitä.Kastettu lapsi on osa Kristusta ja Kristus on lapsessa Henkensä kautta. Lapsen sielu on täysin avoin näkemään suoraan Jumalan maailmoihin, jossa enkelit ja Kristus on. Ne on lähellä, niin lähellä. Jumala auttaa ja siunaa teitä kaikenlaisissa asioissa. Meillä on auttava Herra.
Jumala voi ilmestyä myös aikuiselle ja näyttää enkeleitä ja Kristuksen niiden keskellä.
1.Ms.28
11 Ja hän osui erääseen paikkaan, johon yöpyi, sillä aurinko oli laskenut; ja hän otti sen paikan kivistä yhden, pani sen päänsä alaiseksi ja asettui nukkumaan siihen paikkaan.
12 Niin hän näki unta, ja katso, maan päälle oli asetettu tikapuut, joiden pää ulottui taivaaseen, ja katso, Jumalan enkelit kulkivat niitä myöten ylös ja alas.
13 Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi. - tuntuu taas
Ei siihen tarvita mitään vesirituaaleja!olevan liikkeellä.
On se sitkeässä, tuo kirkkolaitoksen kehittämä
pakollinen lapsikaste.
Lapsi pitäisi muka kastaa vaikka väkisin, ennenkuin
hän kelpaisi Jeesukselle!!!!
Onneksi Jeesus antoi esimerkin siitä, että lapset ovat taivaskelpoisia ilman mitään vesirituaaleja,
vaikka eiväthän nuo veden maagiseen voimaan uskovat
sitä tajua:
"Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta." - äiti..
lukija. kirjoitti:
Kastettu lapsi on osa Kristusta ja Kristus on lapsessa Henkensä kautta. Lapsen sielu on täysin avoin näkemään suoraan Jumalan maailmoihin, jossa enkelit ja Kristus on. Ne on lähellä, niin lähellä. Jumala auttaa ja siunaa teitä kaikenlaisissa asioissa. Meillä on auttava Herra.
Jumala voi ilmestyä myös aikuiselle ja näyttää enkeleitä ja Kristuksen niiden keskellä.
1.Ms.28
11 Ja hän osui erääseen paikkaan, johon yöpyi, sillä aurinko oli laskenut; ja hän otti sen paikan kivistä yhden, pani sen päänsä alaiseksi ja asettui nukkumaan siihen paikkaan.
12 Niin hän näki unta, ja katso, maan päälle oli asetettu tikapuut, joiden pää ulottui taivaaseen, ja katso, Jumalan enkelit kulkivat niitä myöten ylös ja alas.
13 Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.Kiitos ja suljen sinut lämpöön ja varjelusta, kaikkea hyvää matkallesi.
Olkaamme toisten kuorman kantajia.
Efesolaiskirje 1
9 Hän on ilmaissut meille tahtonsa salaisuuden, sen Kristusta koskevan suunnitelman, jonka hän oli nähnyt hyväksi tehdä [1:9,10: Room. 16:25,26 ]
10 ja joka oli määräajan tullessa toteutuva: hän oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken, mitä on taivaassa ja maan päällä. [Kol. 1:20]
11 Jumala on myös antanut Kristuksessa meille perintöosan, niin kuin hän oli suunnitellut ja ennalta määrännyt -- hän, joka saattaa kaiken tapahtumaan tahtonsa ja päätöksensä mukaisesti. [Room. 8:17; Gal. 4:7; Kol. 1:12]
12 Siksi meidän, jotka olemme jo ennalta saaneet panna toivomme Kristukseen, tulee elää Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
13 Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne. [1:13,14: Room. 8:16 ] - Äiti:..
tuntuu taas kirjoitti:
olevan liikkeellä.
pakollinen lapsikaste.
Onneksi Jeesus antoi esimerkin siitä, että lapset ovat taivaskelpoisia ilman mitään vesirituaaleja,
sitä tajua:
"Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta.">>>Onneksi Jeesus antoi esimerkin siitä, että lapset ovat taivaskelpoisia ilman mitään vesirituaaleja,
- mitä...
kutsuun. kirjoitti:
Kyllä siihen tarvitaan, kun viet jotain Herran eteen puhdista se.
Mitä sinä viet ja minne herran eteen?
- keksinyt?
Jeesuksen sylissä kirjoitti:
Kasteessa lapsi nostetaan sinne Jeesuksen syliin.
Suurempaa siunausta et lapsellesi voi antaa, kuin viedä hänet heti vauvana kristilliselle kasteelle enkelien keskelle. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen Jeesukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Nimeen ottaminen viittaa kasteeseen (Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen).
"Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."#Kasteessa lapsi nostetaan sinne Jeesuksen syliin.#
Jotkut vielä uskovat rituaalien pelastavaan vaikutukseen! tuntuu taas kirjoitti:
olevan liikkeellä.
pakollinen lapsikaste.
sitä tajua:
"Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta."Eikö sellainen ole lapsenvihaaja, joka ei salli lasten tulla tai tuotavan (vanhemmat toivat, Mark. 10:13) Jeesuksen tykö.
Jeesus sanoi: "SALLIKAA LASTEN TULLA minun tyköni, älkääkä estäkö heitä (tulemasta)..." (Mark.10:14).
Ei estellä mekään!
("Pekka" taitaa edelleen pitää kastetta vesimagiana).- Raamattua.
mitä... kirjoitti:
Mitä sinä viet ja minne herran eteen?
Lue ja ymmärrä.
Raamattu kertoo Jeesuksesta, Jumalasta, ja....
Päivän Sana
Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän."
Matt. 18:21-22 (KR33/38) - sellainen, joka
Tapio522 kirjoitti:
Eikö sellainen ole lapsenvihaaja, joka ei salli lasten tulla tai tuotavan (vanhemmat toivat, Mark. 10:13) Jeesuksen tykö.
Jeesus sanoi: "SALLIKAA LASTEN TULLA minun tyköni, älkääkä estäkö heitä (tulemasta)..." (Mark.10:14).
Ei estellä mekään!
("Pekka" taitaa edelleen pitää kastetta vesimagiana).ei salli lasten olla SELLAISENAAN kelvollisia Ju-
malalle, vaan kuvittelee, että VANHEMMAT VOIVAT MÄÄ-
RÄTÄ, milloin lapsi kelpaa Jumalalle!!!!
Eikö Tapiokaan tajua, mitä kirjoittaa?:
"Jeesus sanoi: "SALLIKAA LASTEN TULLA minun tyköni, älkääkä estäkö heitä (tulemasta)..." (Mark.10:14)."
Sallitaan lasten TULLA itse Jeesuksen tykö silloin,
kun he itse haluavat!!!
Ei pakoteta heitä väkisinkastamisella! sellainen, joka kirjoitti:
ei salli lasten olla SELLAISENAAN kelvollisia Ju-
"Jeesus sanoi: "SALLIKAA LASTEN TULLA minun tyköni, älkääkä estäkö heitä (tulemasta)..." (Mark.10:14)."
kun he itse haluavat!!!
Ei pakoteta heitä väkisinkastamisella!"Pekka" kirjoittaa: "Sallitaan lasten TULLA itse Jeesuksen tykö silloin, kun he itse haluavat!!!
--
Sanoessaan "sallikaa lasten tulla minun tyköni" niin Jeesus siis mielestäsi tarkoitti sellaisia lapsia, jotka ITSE voivat kävellä Jeesuksen tykö.
Vai ymmärsinkö väärin?
Kun vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen tykö, niin kysyivätkö he lapsiltaan siihen lupaa (Mark.10:13-15)?
Tai toisin päin; kysyivätkö lapset vanhemmiltaan lupaa päästä Jeesuksen tykö?
(Tässä tapauksessa lasten pitäisi olla jo varttuneempia.)sellainen, joka kirjoitti:
ei salli lasten olla SELLAISENAAN kelvollisia Ju-
kun he itse haluavat!!!
Ei pakoteta heitä väkisinkastamisella!"Pekka": "Lastenvihaaja on sellainen, joka ei salli lasten olla SELLAISENAAN kelvollisia Ju-
malalle,..."
---
Raamattu sanoo: "Mikä lihasta on syntynyt, on liha,..." (Joh.3:6)
Jokaisen ihmisen on synnyttävä "VEDESTÄ JA HENGESTÄ" päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan (Joh. 3:5, Tiit. 3:5).
Lapsista Jeesus sanoo: "... joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle" (Mark. 10:15).
Lapset siis ottavat vastaan Jumalan valtakunnan (Jeesuksen).
Jeesuksen Sanoihin voimme luottaa "niin kuin on kirjoitettu"- vaikka järkemme sanoo toisin!- lapsenvihaajasta!
Tapio522 kirjoitti:
"Pekka": "Lastenvihaaja on sellainen, joka ei salli lasten olla SELLAISENAAN kelvollisia Ju-
malalle,..."
---
Raamattu sanoo: "Mikä lihasta on syntynyt, on liha,..." (Joh.3:6)
Jokaisen ihmisen on synnyttävä "VEDESTÄ JA HENGESTÄ" päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan (Joh. 3:5, Tiit. 3:5).
Lapsista Jeesus sanoo: "... joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle" (Mark. 10:15).
Lapset siis ottavat vastaan Jumalan valtakunnan (Jeesuksen).
Jeesuksen Sanoihin voimme luottaa "niin kuin on kirjoitettu"- vaikka järkemme sanoo toisin!Mitätöit Jeesuksen lupauksen: "Senkaltaisten on taivasten valtakunta."
Lasten EI TARVITSE TEHDÄ mitään ansaitakseen pelastuksen, eikä kirkko voi riistää heitä Jeesuksen
sylistä vaatimalla heille kastetta.
Joh 10:28
Minä annan heille iankaikkisen elämän eivätkä he ikinä huku eikä kukaan voi riistää heitä minun Isäni
kädestä."
Vaikka kova hinku teillä kyllä on!
Jeesuksen sanoihin voimme luottaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235913- 602037
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2411284- 741145
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691138Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531117- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995