APUVA!!!!

aloitteleva puutarhuri

Olen täysi tollo puutarha alalla ja olen ajoittain työtön.
Tontillani on 10 aarin viher kenttä tasainen ja täysin kivetön, olen kyllästynyt nurmikon leikkuuseen ilmaiseksi ja naapurien silmän iloksi.
Kysyisin mitä koristepensaita ja puita lähinnä kannattaisi kasvattaa myyntiin joilla oisi suht koht
hyvä menekki ja tuotto.
En haluaisi aluksi liikaa lajikkeita koska ammattitaito on sitäsun tätä.
Kukkien myyjiä on liikaakin, tori on vain 300m päässä.
Mistä nettiosoitteesta saisi hyviä vinkkejä?

3

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töyhtötiainen

      Taimituotanto voipi vaikuttaa helpolta keinolta ansaita rahaa, mutta ei se välttämättä sitä ole. Ja kun ensaita kasvattelee, niin työtä saa tehdä parikin vuotta, ennenkuin mitään myytävää on. Ja kun yhden pensaan myyntihinta ei montaa euroa ole, niin... Toki hyvää ha hauskaa ajankuluahan se kasvien kans puuhailu on ja pellon hyötykäyttökin on ihan järkevää. Mutta kyllä edes jotain hajua kasvien sielunelämästä pitäisi olla, että taimituotanto onnistuu.
      Voithan kysellä lähiseudun taimitarhoilta olisiko heillä kiinnostusta yhteistyöhön. Voisit ikäänkuin toimia kasvattajana tarhan jollekin tietylle kasville.

    • tyrmätä mutta...

      Hienoa että ennakkoluulottomuutta ja kokeilun halua löytyy... Mutta tuota noin... Ihan näin puutarhurina ja koristepensaita ja puita kasvattavalla taimistolla työskennelleenä voisin sanoa, että jos "Olen täysi tollo puutarha alalla" ja jos "ammattitaito on sitäsun tätä", niin kannattaisi hieman vielä harkita :) Tai lähteä opiskelemaan alaa taikka hakeutua töihin jollekin taimistolle. Kausityöntekijöille on aina kysyntää. Tuö nyt ei ole ihanniin yksinkertasta hommaa, että siemeniä vähän purkkiin ja sit odotellaan tiliä 8/. Lisäys menetelmiäkin on jo useita, joista yksi sopii toiselle kasville, toinen toiselle. Mistä ajattelit hommata pistokkaat, siemenet? Lisäksi on edesvastuutonta kaupata taimia joiden emoaineksen tautivapaudesta ei ole tietoa jnejne.

      Koulupenkille siis jos innostusta riittää!

    • Kesämuistot talteen

      Kasvata kukkia ja kuivata niitä. Voit myydä torilla kuivakukkakimppuja tai askarrela niistä vaikka ovikoristeita, postikortteja jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe