Ei kannata sairastua ja joutua työkyvyttömäksi, voi joutua sinnittelemään vajaalla 700 eurolla! Kysyn teiltä, jotka sanovat, että jokainen on oman onnensa seppä, että tulisitteko itse toimeen tuollaisella rahalla, jos kotiseudullanne vuokra olisi vajaat 600 euroa yksiöstä? Olisitteko valmis vaihtamaan kotiseutuanne jonnekin ahdasmieliselle syrjäkylälle, jossa ei ole ketään tuttavia, jotta säästäisitte vähän rahaa?
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Alhaisempia eläkkeitä/1135236054442
Työkyvyttömyyseläkkeet
29
1716
Vastaukset
- käytännössä ole merkitystä
20v. työeläkkeen kartuttamista takana, pitkäaikaista työsuhdetta, eikä edes ihan pienellä palkalla vaan teollisuuden keskiansiotasoilla, eläke kuitenkin vaan vaivaiset 900€ mikä on nykyään aivan mitätön summa kun sitä vertaa elinkustannuksiin tai palkkoihin.
Tuollaisesta 20v. pakerruksesta ja eläkkeen maksusta ei ole muuta hyötyä kuin se, että ei tarvitse tulojaan sossun luukulta anella, käytettävissä olevien tulojen määrää se ei juuri vielä mitenkään paranna sossutasoa ylemmäksi, ja tuo sossutasossamme ei todellakaan mikään häävi ole.- Työeläkeläinen
En oikein ollut selvillä työkyvyttömyyseläkkeen laskutavasta mutta totesin seuraavaa tutkiessani:
Yli 10v töissä ja tällöin palkka yli 14.125,00 €/v niin myös tulevien vuosien ansiot lasketaan hyväksi. Jos eläke kuitenkin jää oikein pieneksi (alle 1155€/kk) sitä voidaan avittaa kansaneläkkeellä.
Tuolla laskutavalla syntyy samankaltainen eläke jolla nyt täysinpalvelleena vietän aikaani. Joten sanokaa nyt missä olen ymmärtänyt väärin. - Minulla
Työeläkeläinen kirjoitti:
En oikein ollut selvillä työkyvyttömyyseläkkeen laskutavasta mutta totesin seuraavaa tutkiessani:
Yli 10v töissä ja tällöin palkka yli 14.125,00 €/v niin myös tulevien vuosien ansiot lasketaan hyväksi. Jos eläke kuitenkin jää oikein pieneksi (alle 1155€/kk) sitä voidaan avittaa kansaneläkkeellä.
Tuolla laskutavalla syntyy samankaltainen eläke jolla nyt täysinpalvelleena vietän aikaani. Joten sanokaa nyt missä olen ymmärtänyt väärin.Ekat 10v ei laskettu mukaan.
Muksujen kans kotona 6v
töitä pätkissä, usealle työnantajalle.
Viimeiset 20v samalle ja parille muulle, työ oli kausiluontoista.
Kilometritehtaalle ja 500pv liittokorvaus, minkä jälkeen työttömyyseläke (ikä).
HUIMA työeläke kaikista 40v työstä, 360e
ja kelasta sitten saman verran.
Eläkelait muuttuivat 05-06, jos se olisi tullut 3 viimeisen vuoden mukaan, olisi työeläke ollut sen 50-60% mukaan n, 750e ja siihen pari sataa sit kelalta.
Eli turhaa elämöintiä, ei suuret ikäluokat (s-45) mitään hyviä eläkkeitä saa, mikäli ei kuulunut todella kovapalkkaiseen ryhmään. Työkyvyttömyys eläkkeistä en tiedä, joku varmaan vastaa.
Suurista ikäluokista kävi keskikoulun vain n,40%, ei tilaa, eikä varaa.
Monet hankkivat vasta aikuisena koulutuksen, mitä ei yhteiskunta suinkaan kustantanut, vaan ihan itse työn lomassa - ei enää muuta.
Tuolla laskutavalla syntyy samankaltainen eläke jolla nyt täysinpalvelleena vietän aikaani. Joten sanokaa nyt missä olen ymmärtänyt väärin.http://www.etk.fi/Binary.aspx?Section=41837&Item=61358
Tuolla voimassa oleva taulukko, josta lasketaan eri eläkkeiden suuruus tai pienuus. - viitsinyt perehtyä
Tuolla laskutavalla syntyy samankaltainen eläke jolla nyt täysinpalvelleena vietän aikaani. Joten sanokaa nyt missä olen ymmärtänyt väärin.näihin eläkejuttujen yksityiskohtiin , kun arvaan ennalta että se venkoilu mikä niissä näkyy vituttaa niin saatanasti.
9000mk oli ihan hyvä peruspalkka(tai se palkka jonka perusteella eläke maksetaan) teollisuudessa aina -90 luvun puoleen väliin asti.
yksityisellä työnantajalla 1,5% palkasta kertyy eläkettä työssäolovuotta kohti eli 20 vuodessa 30%, ja siis 9000mk:sta 2700mk ja siihen sitten vähän jotain ns. indeksejä euroon siirtymisen devalvaatiohuijauksen lisäksi, niin johan siihen 900€:aan tarvitaan tuleviakin aikoja siltikin vaikka siinä olisi vähän jotain kela-eläkettäkin mukana, kun kovin paljoahan ei 900€:n kokonaiseläkkeessä mitään kela-lisää enää mukana voikkaan olla. - 32 v työputkea takana
Tuolla laskutavalla syntyy samankaltainen eläke jolla nyt täysinpalvelleena vietän aikaani. Joten sanokaa nyt missä olen ymmärtänyt väärin.ja kansaneläke on toiseksi suurin kaikista eläkkeistä. Siitä voit päätellä millaisella palkalla työtä on joutunut tekemään. Kaikki eivät päässeet niihin tehtaan isotuloisiin töihin.
Ja sitä tulevaa aikaa ei laskettu ainakaan eläkkeensaajan eduksi. - jotain väärin
Tuolla laskutavalla syntyy samankaltainen eläke jolla nyt täysinpalvelleena vietän aikaani. Joten sanokaa nyt missä olen ymmärtänyt väärin.Sinun laskurisi nyt tässä asiassa mättää jostain syystä tosi pahasti. Ei tällaisia niin tarkkaan kannata yrittääkkään räknäillä, riittää kun on perillä karkeasti ottaen suuruusluokista.
Yli kymmenen vuoden työurastako noin vain tonnin työeläke tulevan ajan kanssa. Kyllä pitää olla hirmupalkat jos tullaiseen yltää 10v työrupeamalla.
Minulla on 20v ja vielä ihan asiallista palkkaa ja vakinaista työsuhdetta takana ja tuleva aika pitäisi eläkkeessäni olla mukana. Silti tuo eläke on kaikkinensa vain vaivaiset 900.
Ihan saman saisin sossu/kelastakin jos vuokralla asuisin. Minulle kyllä tuosta eläkkeestä on hyötyä sikäli kun asun halvalla omassa asunnossa(tai ainakin näennäisen halvalla toistaiseksi, kun ei vielä remonttejakaan isompia ole näköpiirissä), ja on minulla vähän omia pääomatulojakin, joista kylläkin joutuu maksamaan veroa noin kaksi kertaa todellista suuremmasta realituotosta, eli tuon 56% veroa. Lisäksi olen vielä perintöveroihinkin ottanut vähän velkaa.
Mutta hyvin tämä minunkin sairas/työkyvyttömyys/hullunpaperi eläkkeeni siitä esimerkkinä käy, miten surkea meillä eläkkeiden taso ihan kautta linjan on.
Taitavat jo lähes kaikki pienemmillä elälkkeillä olevat olla myös sossun asiakkaita. Eläkkeet ja kelan korvaukset on tarkoitettu turvaamaan toimeentulo jos ei iän tai sairauden tai jonkun muun syyn vuoksi pysty töitä tekemään tai ei kukaan töihin ota. Kunnan sosiaalitoimisto pitäisi olla lähinnä erityistilanteita ja ihmisten tilapäisiä sosiaalisia ja taloudellisia vaikeuksia varten.
- .................
700 olisi jo paljon enemmän kuin mitä minä saan eläkettä, 550e.
Kun sairastuu jo nuorena parantumattomasti kuten minä, ei saa kerättyä ikinä eläkettä, joten kansaneläkkeellä sitten hamaan loppuun saakka, joka ei onneksi ole kauhean kaukana, koska lääkkeitä ole varaa syödä kaikkia ja tarpeeksi ja kunnon hoitoon ei pääse lainkaan.- täällä mulla
Jotku vielä sanoo, kuten minulle sosiaalitoimen täti, että "hanki elämä". Kun on sairas ja sidottu paljolti neljän seinän sisälle, tuntuu kuin eläisi varastoituna.
Kyllähän sitä olisi retkiä yms. muuta tekemistä, mutta kaikki vaatii ainakin jonkin verran rahaa. Jos pystyisi liikkumaan ja toimimaan normaalisti, voisi säästää ruoasta yms. Toisinaan tulee aikoja, jolloin ei edes ruoanlaitto onnistu, niin joutuu turvautumaan valmisruokiin, jotka maksavat paljon.
Joskus sosiaalitoimi otti harkinnanvaraisesti huomioon invaliditeetin aiheuttamat lisämenot. Jo avun saanti lääkkeisiin alkaa olla mahdotonta, koska vain elintoiminnoille välttämättömät korvataan. Minullakin on osa sellaisia lääkkeitä, että voi vain kysyä "kenen elintoimintojen turvaamiseksi?"
Nyt käsketään seurakuntaan, koska "toimeentulotuki on viimeinen selviytymiskeino ja tarkoitettu väliaikaiseksi". Seurakunta lähettää takaisin sossuun, "koska heidän kuuluu auttaa". - asumistuki
täällä mulla kirjoitti:
Jotku vielä sanoo, kuten minulle sosiaalitoimen täti, että "hanki elämä". Kun on sairas ja sidottu paljolti neljän seinän sisälle, tuntuu kuin eläisi varastoituna.
Kyllähän sitä olisi retkiä yms. muuta tekemistä, mutta kaikki vaatii ainakin jonkin verran rahaa. Jos pystyisi liikkumaan ja toimimaan normaalisti, voisi säästää ruoasta yms. Toisinaan tulee aikoja, jolloin ei edes ruoanlaitto onnistu, niin joutuu turvautumaan valmisruokiin, jotka maksavat paljon.
Joskus sosiaalitoimi otti harkinnanvaraisesti huomioon invaliditeetin aiheuttamat lisämenot. Jo avun saanti lääkkeisiin alkaa olla mahdotonta, koska vain elintoiminnoille välttämättömät korvataan. Minullakin on osa sellaisia lääkkeitä, että voi vain kysyä "kenen elintoimintojen turvaamiseksi?"
Nyt käsketään seurakuntaan, koska "toimeentulotuki on viimeinen selviytymiskeino ja tarkoitettu väliaikaiseksi". Seurakunta lähettää takaisin sossuun, "koska heidän kuuluu auttaa".tulee teille täysimääräisenä, kun eläkkeellä olette?
- kun en minä
ei sitten muutkaan.
Kyllä jämpi on näin.
Menkää Hornaan valittaan. VAIN MINÄ MINÄ MINÄ olen puhe- ääni- ja kirjoitus oikeutettu.
Tää on KÖYHYYS palsta, täällä saa kirjoittaa vain minä ja mua köyhemmät......
Mikään muu ei ole sallittua, toivottavaa,
EIKä varsinkaan oikein. - ...................
täällä mulla kirjoitti:
Nyt käsketään seurakuntaan, koska "toimeentulotuki on viimeinen selviytymiskeino ja tarkoitettu väliaikaiseksi". Seurakunta lähettää takaisin sossuun, "koska heidän kuuluu auttaa".se onkin ollut tosi "kivaa" selittää kirkkoon kuulumattomana diakoniatyöntekijälle, että sosku käski teidän auttamaan näissä lääkkeissä.
Tässä nyt olisi näitä psyykelääkkeitä myös kun olisi tätä ja tätä sairautta - ja ilme on sellainen, että no synnin palkka, liity kirkkoon ja rukoile vähän niin kyllä se siitä...Yhtä nöyrryyttävää peliä sielläkin, eli ihan sama paperiruljanssi, tulot menot kuitit liput ja laput ja selvitykset.
Ihan kuin joku huvin vuoksi menisi toitottamaan koko kylälle sairauksistaan ja kerjäämään lääkkeisiin almuja....
Ikuisuus haave, että pääsisi jotenkin "karkaamaan" täältä kehitysmaasta jonneki oikeaan sivistysvaltioon, jossa sairaallakin on ihmisarvo ja pienikin työ kannattaa oman elintason nostamiseksi. Minäkin pystyisin tekemään pientä osa-aika hommaa monellakin alalla, mutta ei voi koska se tietäisi kaikkien muiden tukien loppumista, palkka olisi se muutaman euron päivä joten menisi tili vielä enemmän miinukselle kuin nyt.
Ihmetyttää, että muualla eu:ssa jossa kaikki verot ovat pienempiä kuin meillä, on ilmaiset lääkkeet ja ilmainen ja huomattavasti tehokkaampi ja parempi terveydenhuolto kuin meillä?
WHO:n mukaan mm moni afrikan valtio käyttää nykyään bruttokansantuotteestaan enemmän kansalaisten terveydenhuoltoon kuin suomi.
. - se vituttaa jos on vaikka
vain (100-200)€ pienempi eläke eikä mitään mahdollisuutta tilannettaan korjata, mutta kyllä ne on kautta linjan etenkin nämä vajaat eläkkeet huonoja. Ei 20v. pakerruksesta ja eläkkeen maksamisesta ihan kelpo palkalla ja vakinaisessa työsuhteessakaan yllä kuin vasta johonkin 900€/kk eläkkeeseen ja siinä on jo ns. tulevan ajan eläkettäkin mukana, sekä vielä vähän kela-eläkettäkin.
Palkat ja hinnat vaan ovat nousseet niin pirusti inflatoorisen talouspolitiikan ja meillä tuon salassa pidetyn devalvaationkin(euroon siirtymisen yhteydessä tehty) ansiosta. - ..................
asumistuki kirjoitti:
tulee teille täysimääräisenä, kun eläkkeellä olette?
mutta ei se asumistuki koko vuokraa kata, omavastuuksi jää ainakin minulla 250e kuussa ( eläke sen 550) vedet ja sähköt päälle.
- jos saat
................... kirjoitti:
se onkin ollut tosi "kivaa" selittää kirkkoon kuulumattomana diakoniatyöntekijälle, että sosku käski teidän auttamaan näissä lääkkeissä.
Tässä nyt olisi näitä psyykelääkkeitä myös kun olisi tätä ja tätä sairautta - ja ilme on sellainen, että no synnin palkka, liity kirkkoon ja rukoile vähän niin kyllä se siitä...Yhtä nöyrryyttävää peliä sielläkin, eli ihan sama paperiruljanssi, tulot menot kuitit liput ja laput ja selvitykset.
Ihan kuin joku huvin vuoksi menisi toitottamaan koko kylälle sairauksistaan ja kerjäämään lääkkeisiin almuja....
Ikuisuus haave, että pääsisi jotenkin "karkaamaan" täältä kehitysmaasta jonneki oikeaan sivistysvaltioon, jossa sairaallakin on ihmisarvo ja pienikin työ kannattaa oman elintason nostamiseksi. Minäkin pystyisin tekemään pientä osa-aika hommaa monellakin alalla, mutta ei voi koska se tietäisi kaikkien muiden tukien loppumista, palkka olisi se muutaman euron päivä joten menisi tili vielä enemmän miinukselle kuin nyt.
Ihmetyttää, että muualla eu:ssa jossa kaikki verot ovat pienempiä kuin meillä, on ilmaiset lääkkeet ja ilmainen ja huomattavasti tehokkaampi ja parempi terveydenhuolto kuin meillä?
WHO:n mukaan mm moni afrikan valtio käyttää nykyään bruttokansantuotteestaan enemmän kansalaisten terveydenhuoltoon kuin suomi.
.sossusta lapun,nöyryyttävät apteekissa urakalla,reseptisi henkilöturvatunnuksineen ja sossun lappu jätetään kaikkien asiakkaiden nähtäville viihtyvät pitkään takahuoneessa naureskelemassa,että sillain.Rahalla maksavaa asiakasta ei milloinkaan kohdeltaisi noin ihmisarvoa alentavasti.
- ...............
jos saat kirjoitti:
sossusta lapun,nöyryyttävät apteekissa urakalla,reseptisi henkilöturvatunnuksineen ja sossun lappu jätetään kaikkien asiakkaiden nähtäville viihtyvät pitkään takahuoneessa naureskelemassa,että sillain.Rahalla maksavaa asiakasta ei milloinkaan kohdeltaisi noin ihmisarvoa alentavasti.
vaikka nauraisivat maailman tappiin saakka, jos vain hitto vieköön saisi semmoisen lapun!!!
Joskus muinoin sai maksusitoumuksen apteekkiin, mutta virkailija kun vaihtui, ei enää saa ja puolet lääkkeistä jää ostamatta, aina pitäisi ENSIN ostaa ja sitten vasta viedä kuitit soskuntätille joka sitten EHKÄ saattaa myöntää niihin jotain, mutta kun ei ole sitä rahaa ostaa niitä ikinä etukäteen, siksihän siellä soskussa käyn anelemassa...Taas tilanne että pitää miettiä, ostanko lääkkeet vai maksanko sähkölaskun, kumpikin olisi pakko mutta kun ei vaan riitä eläke molempiin.
Koko päivän ollut fiilis, että hyppäänkö junan alle, rata kun tuossa sopivasti aivan vieressä. - kokenut...
............... kirjoitti:
vaikka nauraisivat maailman tappiin saakka, jos vain hitto vieköön saisi semmoisen lapun!!!
Joskus muinoin sai maksusitoumuksen apteekkiin, mutta virkailija kun vaihtui, ei enää saa ja puolet lääkkeistä jää ostamatta, aina pitäisi ENSIN ostaa ja sitten vasta viedä kuitit soskuntätille joka sitten EHKÄ saattaa myöntää niihin jotain, mutta kun ei ole sitä rahaa ostaa niitä ikinä etukäteen, siksihän siellä soskussa käyn anelemassa...Taas tilanne että pitää miettiä, ostanko lääkkeet vai maksanko sähkölaskun, kumpikin olisi pakko mutta kun ei vaan riitä eläke molempiin.
Koko päivän ollut fiilis, että hyppäänkö junan alle, rata kun tuossa sopivasti aivan vieressä.käsketään ostamaan itse,vaikkei ole rahaa kun hikisesti ruokaan.Lääkkeistä voi saada kuittia vastaan rahan joskus 3-4 viikon kuluttua mutta mitä syö senaikaa?Monessa muussa asiassa sama juttu pyydetään ostamaan ja tuomaan kuitti,mutta ei ole varaa niin jää hakematta.On myös monia asioita jotka maksavat ja joita kuluiksi ei huomioida.Esim. pankista joka kuukaudelta tiliote maksaa 2e se on jo litra maitoa ja leipä pois päivän ruoasta.
- ei ollut vielä ehtinyt tulla
kokenut... kirjoitti:
käsketään ostamaan itse,vaikkei ole rahaa kun hikisesti ruokaan.Lääkkeistä voi saada kuittia vastaan rahan joskus 3-4 viikon kuluttua mutta mitä syö senaikaa?Monessa muussa asiassa sama juttu pyydetään ostamaan ja tuomaan kuitti,mutta ei ole varaa niin jää hakematta.On myös monia asioita jotka maksavat ja joita kuluiksi ei huomioida.Esim. pankista joka kuukaudelta tiliote maksaa 2e se on jo litra maitoa ja leipä pois päivän ruoasta.
piti kuitenkin toimittaa viimeiset tilitapahtumat (automaatin ei kelpaa) sosiaalitoimeen. Tiekkarin kirjoittimelta oli väri loppunut. Sos.toimi kehoitti "pankkiin rukoilemaan" tilitapahtumia. Kuulema joskus jos oikein rukoili saattoi saada.
Ei ole ihmisarvoa - ei. Sairaseläkeläisen kun ei voi katsoa mitenkään olevan itse syyllinen tilaansa. - eroja sit paljon
ei ollut vielä ehtinyt tulla kirjoitti:
piti kuitenkin toimittaa viimeiset tilitapahtumat (automaatin ei kelpaa) sosiaalitoimeen. Tiekkarin kirjoittimelta oli väri loppunut. Sos.toimi kehoitti "pankkiin rukoilemaan" tilitapahtumia. Kuulema joskus jos oikein rukoili saattoi saada.
Ei ole ihmisarvoa - ei. Sairaseläkeläisen kun ei voi katsoa mitenkään olevan itse syyllinen tilaansa.Tiliotehan antaa viikon vanhat tiedot.
Täällä pitää nimenomaan olla se sen päiväinen automaatti tiliote, josta viimeiset tiedot näkyvät.
- ihan tehdä jotin.
Työeläke http://www.tyoelake.fi/
http://www.etk.fi/Page.aspx?Section=41833
Työeläke karttuu työnteosta.
http://www.etk.fi/Page.aspx?Section=41825
Miten eläke karttuu
http://www.etk.fi/Page.aspx?Section=44809
Työeläkeindeksi.
http://www.etk.fi/Binary.aspx?Section=41837&Item=61358
Taulukko sovitettuun eläkkeeseen.
http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_sosiaaliturva.html#elakkeensaajat
Tilasto eri eläkkeen saajien määrästä keskiverto eläke jne.
Tulon jakautuma
http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html
http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html#kotitalouksienmenot
Elintarvikkeet 12,4 % tuloista.- mitä sitä voisi tehdä
Kun ihminen on työkyvyttömyyseläkkeellä ja siinä kunnossa, ettei aina pysty huolehtimaan edes itsestään.
- toveri
mitä sitä voisi tehdä kirjoitti:
Kun ihminen on työkyvyttömyyseläkkeellä ja siinä kunnossa, ettei aina pysty huolehtimaan edes itsestään.
kyl' mee hajun perusteella sitten löydytään.
- vietetä
toveri kirjoitti:
kyl' mee hajun perusteella sitten löydytään.
kulutus juhlaa.Sairaseläkettä saan käteen 400e/kk
90-luvun lamaajalla memetin asuntoni josta jäi velkaa sairastuin ja velka meni ulosottoon.Saavat ottaa kaiken paitsi se 388e/kk jää ruokaan,vaatteihin ym.Se ei riitä millään elämiseen.
15 vuotta maksanut asuntovelkaa olemattomasta asunnosta ja velka senkun kasvaa lyhennyksistä huolimatta,koska korot ovat senverran isot ja
tätä jatkuu elämän loppuun asti,kyseessä oli vain kaksio ei mikään bröystäily asunto.
- Mä vaan
Hei työkyvyttömyyseläkeläiset,
olettehan hakeneet Kelasta eläkeläisen hoitotukea (uusi nimi, jota en muista) sekä
jos on alle 16-v lapsia, lapsikorotusta?
Siihen hakemukseen kannattaa satsata, siis tutkia ja miettiä, miten sairas oikeasti on ja mitä ylimääräisiä kustannuksia tulee, kun on sairas.
Itsella alin hoitotuki, taitaa olla 54 e/kk ja
kahdesta lapsesta 38 e yhteensä.
Jos saisi sen korotettuna hoitotukena sairauden ei siis kulujen mukaan, niin Kela maksaisi kuntoutukset.- menisi suoraan
ulosottoon,eivät anna eläkkeestä kun sen 390e/kk
- kokeiltu on.
millä ihmeen ilveellä toiset saa sen hoitotuen..? itsellä 3v takana tappelua ja hampaiden kiristelyä on sairauksia ja vaivoja -> hillittömät kustannukset ja nyt jo avuntarvettakin mut kun ei riitä niin ei riitä.. en kuulemma vieläkään täytä sen hoitotuen täyttymisen kriteereitä.. ja valitettu on oikein vakuutusoikeutta myöten...
- pidetään
kokeiltu on. kirjoitti:
millä ihmeen ilveellä toiset saa sen hoitotuen..? itsellä 3v takana tappelua ja hampaiden kiristelyä on sairauksia ja vaivoja -> hillittömät kustannukset ja nyt jo avuntarvettakin mut kun ei riitä niin ei riitä.. en kuulemma vieläkään täytä sen hoitotuen täyttymisen kriteereitä.. ja valitettu on oikein vakuutusoikeutta myöten...
kotona sänkypotilainakin.Kodinhoitaja antaa lääkkeet,ja ruoanjakaja tuo ruoan.24t.sängyssä.
- työmarkkinatukilainen
Itse saan samanverran työmarkkinatukea lisäksi lapsilisät päällee 230 ja elätän viisihenkisen perheen, maksan siis kaiken muun paitsi asunnon, jonka hoitaa puoliso.
- osaatko ajatella
Jos henkilö on työkyvyttömyys- eläkkeellä ( ennen sairaseläke) on hänellä myös suuret sairauskulut yleensä. Lääkkeet, polit, sairaalamaksut.
Lisäksi hän maksaa vuokransa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832