http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=5046&Itemid=38
Kuokkalan kaupunginosaan tehdään kirkko jonka hinta on 9,3 miljoonaa.
Tarviiko tosiaan Jumala tai tuo pieni seurakunta palvontapaikakseen palatsin joka maksaa saman verran kuin 50 tasokasta omakotitaloa.
Jyväskylän kaupungissa on jo ennestään 7 loisteliasta kirkkoa ja tulevan yhdistymisen jälkeen peräti 13 kirkkoa.
Suuruudenhulluudella ei ole rajoja eikä laskupääkään toimi kun entiset kirkotkin huutaa tyhjyyttään.
"Palatsi" Kuokkalaan
23
534
Vastaukset
- tiedät
Tiedät ilmeisesti, ettei Jeesus paasannut kirkoissa eikä ole sinne viellä mennyt.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Uskossa uskotaan saatanaan jumalana.
Jeesus ei ollut uskossa.
Jeesus ei ollut kristitty.
He, jotka tietävät eivät usko.
He, jotka uskovat eivät tiedä.
Kun tietää niin uskoa ei tarvita... - mörökölli
miten paljon seurakunnilla on ylimääräistä rahaa käytettäväksi esim. turhien kirkkojen rakentamiseen.
Normaalisunnuntaisin siellä muutama kymmenen ihmistä istuu veisaamassa.
Kirkosta eronneita syyllistetään ja väitetään,että srk joutuvat vähentämään palveluita,esim.diakoniatyötä koska eroamiset lisääntyvät.
Kyllähän sitä rahaa kirkolla on,eri asia mikä on tärkeysjärjestys kun sitä jaetaan eri kohteisiin.- Wariska
on kiinni myös kirkon omistamissa maa-alueissa. Ja niitä ei aivan vähän olekkaan.
Kirkot ovat olleet aina rikkaita, paitsi tietenkin jotkut lahkolaiskirkot jossain jeerassa, mutta ei niillä mitään hienoja temppeleitä ole ollutkaan. - mörökölli
Wariska kirjoitti:
on kiinni myös kirkon omistamissa maa-alueissa. Ja niitä ei aivan vähän olekkaan.
Kirkot ovat olleet aina rikkaita, paitsi tietenkin jotkut lahkolaiskirkot jossain jeerassa, mutta ei niillä mitään hienoja temppeleitä ole ollutkaan.parhailla paikoilla on seurakuntien hallussa,metsää huojuu ainakin maaseurakunnilla tuhansia hehtaareita.
Kirkon rahallinen omaisuus on valtava,mutta ahneus tekee sen,että lisää pitää saada ja sijoittaa.
Mitäs siitä jos köyhät ja sairaat heitetään syrjään.
Ehkäpä jeesus kutsuu heidät pian luokseen pois kärsimästä.Ei tarvitse papinkaan mataliin majoihin mennä sitä kurjuutta katsomaan. - Wariska
mörökölli kirjoitti:
parhailla paikoilla on seurakuntien hallussa,metsää huojuu ainakin maaseurakunnilla tuhansia hehtaareita.
Kirkon rahallinen omaisuus on valtava,mutta ahneus tekee sen,että lisää pitää saada ja sijoittaa.
Mitäs siitä jos köyhät ja sairaat heitetään syrjään.
Ehkäpä jeesus kutsuu heidät pian luokseen pois kärsimästä.Ei tarvitse papinkaan mataliin majoihin mennä sitä kurjuutta katsomaan.köyhän matalaan majaan kurkistanut?
Nytkin ne jotka seurakunnan puolesta ovella käyvät ovat diakonia ihmisiä, jotka ovat yleensä ottaen naisia. Naiset tekevät kirkoissa sen ns. likaisen työn elikkä ovat kosketuksissa syntisten ja köyhien ihmisten kanssa.
Eihän esim. kapakoissa kulkevia juoppoja viitsi puhuttaa kuin pelastusarmeijan upseerit. - mörökölli
Wariska kirjoitti:
köyhän matalaan majaan kurkistanut?
Nytkin ne jotka seurakunnan puolesta ovella käyvät ovat diakonia ihmisiä, jotka ovat yleensä ottaen naisia. Naiset tekevät kirkoissa sen ns. likaisen työn elikkä ovat kosketuksissa syntisten ja köyhien ihmisten kanssa.
Eihän esim. kapakoissa kulkevia juoppoja viitsi puhuttaa kuin pelastusarmeijan upseerit.varmasti olet,tuskin papit välittävätkään tulla köyhien koteihin.
Olin kai liian optimistinen siinä suhteessa.
Ennenvanhaan oli kirkoissakin tarkka istumajärjestys:rikkaat,maata omistavat ym.ns.paremmat ihmiset saivat edestä alkaen kirkon penkkipaikat ja huonompi väki oli takaosassa,jos ei istumaan mahtunut niin sitten seisoivat.
Nykyisin on kirkoissa niin väljää,että kaikki normaalitilanteessa pääsevät sentään istumaan.
- sun rahoja
ole. vedä hame päälles!
- rasittavat
Valtion, ellei kunnankin kassaa rasittavat kerjäämällä lesken viimeitäkin roposta saat olla varma. Kaikenlasta tuli ja lisärahoja isopalkkasten kirkonherrojen tilille. Lähimmäisen rakkaudesta peritään maksuja..
Omalta osaltani olen maksamassa kirkolle menevää yhteisöveroa joka on vuositasolla n.120 miljoonaa.
n. 25 euroa maksaa jokainen suomalainen kirkolle palvelujen ja tuotteiden hinnoissa kuuluipa sitten kirkkoon tai ei.
Outoa kirkon rakentamisessa on sekin että sitä perustellaan asukasmäärän nousulla mutta todellisuudessa kirkon jäsenten määrä sielläkin on laskemaan päin.
Alueella on ennestään kuitenkin 13 kirkkoa ja mikään niistä ei ole kaukana Kuokkalasta.- aamusta iltaan
rasittavat kirjoitti:
Valtion, ellei kunnankin kassaa rasittavat kerjäämällä lesken viimeitäkin roposta saat olla varma. Kaikenlasta tuli ja lisärahoja isopalkkasten kirkonherrojen tilille. Lähimmäisen rakkaudesta peritään maksuja..
Kun noita juttujas lukee, ei sua kyllä älykkäänä erehdy pitämään.
Ei kannattais aivan noin olemattomilla yleistiedolla ruveta ateistienkaan lähetyssaarnaajaksi. - Vapaamatkustajan maksaa
Pe.ku kirjoitti:
Omalta osaltani olen maksamassa kirkolle menevää yhteisöveroa joka on vuositasolla n.120 miljoonaa.
n. 25 euroa maksaa jokainen suomalainen kirkolle palvelujen ja tuotteiden hinnoissa kuuluipa sitten kirkkoon tai ei.
Outoa kirkon rakentamisessa on sekin että sitä perustellaan asukasmäärän nousulla mutta todellisuudessa kirkon jäsenten määrä sielläkin on laskemaan päin.
Alueella on ennestään kuitenkin 13 kirkkoa ja mikään niistä ei ole kaukana Kuokkalasta.Yhteisövero on korvaus siitä, että maassa on kristillinen eettinen infrastruktuuri. Suomi on lainkuuliainen ja vähiten korruptoitunut maa.
Siitä kristillisestä siunauksesta jumalattomatkin saavat nauttia ilmaiseksi. Jos eivät halua, voivat mennä Moskovaan kokeilemaan omaansa.
Yhteisöverolla ei rakenneta kirkkoja.
Kirkko hoitaa ison osan maan sosiaalitoimesta omin varoin.
- Kössönöm
kuka tuon koko lystin maksaa. Voi olla, että valtio tulee jelppimään, kuten kävi Hirvensalon ekumeenisen kappelin suhteen. Opetusministeriöltä tuli siihen rahaa. Mitä opetusministeriöllä on tekemistä uskomusten kanssa? Kysyn vaan.
- Wariska
Pahaa pelkään, että Suomen kansalaiset sen maksavat, kuuluivat sitten kirkkoon eli eivät.
Miksihän muuten kouluja lakkautetaan ja lapsia kuljetetaan tosi pitkiä matkoja takseilla ja busseilla?
Eikö pitäisi miettiä, kumpi on tärkeämpää, lapsien kouluttaminen vai kirkkoherroille ja piispoille monumenttien rakentaminen.
Sillä asia on niin, että tarpeeksi itsekäs ja vallanhaluinen kirkkoherra haluaa tehdä itsensä kuolemattomaksi, elikkä rakennuttaa itselleen temppelin. Sitten voidaan kertoa kaikelle kansalle, että tämä temppeli rakennettiin sen ja sen kirkkoherran aikana. - Kössönöm
Wariska kirjoitti:
Pahaa pelkään, että Suomen kansalaiset sen maksavat, kuuluivat sitten kirkkoon eli eivät.
Miksihän muuten kouluja lakkautetaan ja lapsia kuljetetaan tosi pitkiä matkoja takseilla ja busseilla?
Eikö pitäisi miettiä, kumpi on tärkeämpää, lapsien kouluttaminen vai kirkkoherroille ja piispoille monumenttien rakentaminen.
Sillä asia on niin, että tarpeeksi itsekäs ja vallanhaluinen kirkkoherra haluaa tehdä itsensä kuolemattomaksi, elikkä rakennuttaa itselleen temppelin. Sitten voidaan kertoa kaikelle kansalle, että tämä temppeli rakennettiin sen ja sen kirkkoherran aikana.lapset kyllä joutavat kulkemaan koulukyydillä pitkiäkin matkoja, mutta hyvätuloisten pitää saada omalle asuinalueelleen kirkko.
Onkohan niiltä asukkailta muuten kyselty, kuinka suuri tulisi olemaan käyttöaste? Ei koulujakaan sillä perusteella rakenneta, että jos sinne nyt joku sitten tulisi. - tunn.luterilainen
Älä viitsi teeskennellä.
Opetusministeriö maksoi 8 prosenttia budjetista.
Loput 92 % kerättiin itse.
Ekumeeninen taidekappeli on 2000-luvun maineikkaimpia suomalaisia projekteja. Tähän mennessä on 20 000 ulkomaalaista arkkitehtia ja arkkitehtiopiskelijaa käynyt katsomassa kappelia.
Kovin valitettavaa, ettei Kösönöm kykene tajuamaan tällaista maan kokonaisetua.
Tuolla OPM:n antamalla summalla ei olisi saatu edes valokuvanäyttelyä ulkomaalaiseen arkkitehtuurin museoon.
--------------
Olettehan te jumalattomat saaneet toisten varoilla rakentaa keskitysleirejä Dachausta Vorkutaan. Onko koskaan kysytty, mitä ne tulivat maksamaan? tunn.luterilainen kirjoitti:
Älä viitsi teeskennellä.
Opetusministeriö maksoi 8 prosenttia budjetista.
Loput 92 % kerättiin itse.
Ekumeeninen taidekappeli on 2000-luvun maineikkaimpia suomalaisia projekteja. Tähän mennessä on 20 000 ulkomaalaista arkkitehtia ja arkkitehtiopiskelijaa käynyt katsomassa kappelia.
Kovin valitettavaa, ettei Kösönöm kykene tajuamaan tällaista maan kokonaisetua.
Tuolla OPM:n antamalla summalla ei olisi saatu edes valokuvanäyttelyä ulkomaalaiseen arkkitehtuurin museoon.
--------------
Olettehan te jumalattomat saaneet toisten varoilla rakentaa keskitysleirejä Dachausta Vorkutaan. Onko koskaan kysytty, mitä ne tulivat maksamaan?tullut luterilaisten "superketju" palstalle vahvistaen kirkon järjettömän törsäyksen ilman että itse tajuavat mitä kirjoittavat.
Myönnät että valtio on maksanut osan ja väität loput yli 9 miljoonaa keränneesi itse joidenkin toisten rakennuttajien kanssa.
Mistä poimitte rahat...metsästäkö?
Lisäät vettä myllyyn mainitsemalla luterilaisten rakennuttamasta ylellisestä taidekappelista (eikä se ole ainut Suomessa).
Mitähän veronmaksajat tai Jumala tekee suuruudenhullujen seurakunnan johtajien ylellisillä taidekappeleilla.- ei aivan
Pe.ku kirjoitti:
tullut luterilaisten "superketju" palstalle vahvistaen kirkon järjettömän törsäyksen ilman että itse tajuavat mitä kirjoittavat.
Myönnät että valtio on maksanut osan ja väität loput yli 9 miljoonaa keränneesi itse joidenkin toisten rakennuttajien kanssa.
Mistä poimitte rahat...metsästäkö?
Lisäät vettä myllyyn mainitsemalla luterilaisten rakennuttamasta ylellisestä taidekappelista (eikä se ole ainut Suomessa).
Mitähän veronmaksajat tai Jumala tekee suuruudenhullujen seurakunnan johtajien ylellisillä taidekappeleilla.Arvoisa herra Perkele.
Suomessa jokainen saa laittaa rahansa mihin lystää.
Me halusimme rakentaa kirkon, ja maksoimme sen itse.
Sinun orjasi laittavat sen huumeisiin.
Totta kai se on sinulta pois, mutta ei Suomen kansalta. ei aivan kirjoitti:
Arvoisa herra Perkele.
Suomessa jokainen saa laittaa rahansa mihin lystää.
Me halusimme rakentaa kirkon, ja maksoimme sen itse.
Sinun orjasi laittavat sen huumeisiin.
Totta kai se on sinulta pois, mutta ei Suomen kansalta.kaivoitte yli 9 miljoonaa?
Joku ylempänä kertoi olleensa poimimassa kyseisiä rahoja mutta ei kertonut mistä poimi.
- lukijana.
Hensinkiin rakennettava musiikkitalo tulee paljon kalliimmaksi. Sillä rahalla saisi asunnot kaikille Helsingin asunnottomille?
- Näin on tämä asia
Ateistit käyttävät Helsingissä valtaa ja totta kai he haluavat köyhien ja asunnottomien sijasta nähdä musiikkitalon. Milloinkas peku on köyhiä auttanut omin käsin? Ei koskaan. Minä sentään olen tukenut avokätisesti köyhiä ja auttanut, kun olen nähnyt, että ateisti ei persettään liikauta asunnottoman hyväksi.
- välittää -
Näin on tämä asia kirjoitti:
Ateistit käyttävät Helsingissä valtaa ja totta kai he haluavat köyhien ja asunnottomien sijasta nähdä musiikkitalon. Milloinkas peku on köyhiä auttanut omin käsin? Ei koskaan. Minä sentään olen tukenut avokätisesti köyhiä ja auttanut, kun olen nähnyt, että ateisti ei persettään liikauta asunnottoman hyväksi.
ei pidä olla liian ankara ja vaatia näiltä liikaa. näkeehän sen, että nämä ovat mieleltään nyrjähtäneitä ja kärsivät omista traumoistaan. purkavat sitä täällä. terve ihminen ei saisi huviaan ja ajankuluaan toisten uskon ja vakaumuksen pilkkaamisesta.
- sinulle...
välittää - kirjoitti:
ei pidä olla liian ankara ja vaatia näiltä liikaa. näkeehän sen, että nämä ovat mieleltään nyrjähtäneitä ja kärsivät omista traumoistaan. purkavat sitä täällä. terve ihminen ei saisi huviaan ja ajankuluaan toisten uskon ja vakaumuksen pilkkaamisesta.
On varmaan valtion suojeluksessa sekin asia, että ateistit ovat vapaata riistaa ja heidän pilkkaaminen on uskovien ainut huvi.
Miksi Suomessa on vain näennäinen uskonnonvapaus? - kyllä ateistit
sinulle... kirjoitti:
On varmaan valtion suojeluksessa sekin asia, että ateistit ovat vapaata riistaa ja heidän pilkkaaminen on uskovien ainut huvi.
Miksi Suomessa on vain näennäinen uskonnonvapaus?pystyvät pitämään puolensa. Eihän heidän tarvitse muuta sanoa kuin sen, että kuuluvat sellaiseen ryhmään, ateisteihin, jossa on paljon tiedemiehiä. Siinä voi sitten röyhistellä rintaansa tavallinen pulliaisateistikin, joka ei edes tunne yhtään tiedemiestä, kun kuuluu samaan ateistiryhmään. Sitä paitsi ateisteilla on täällä Suomi24:ssäkin oma palstansa, jossa he valitsevat riemumielin kuukauden tai viikon "hihhuleita". Sinne vain kirjoittelemaan sellainen, joka haluaa tuottaa hupia ateisteille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931462
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138923- 85892
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?57883- 53806
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t255693Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10690Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä334664Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58654Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74626