Tupakoitsijat

Mielipide 1

Olen tässä aikani seurannut tätä tupakoitsijoiden vastarintaa.

Uutisissa kerrotaan kuinka tupakoitsijat käyttävät työaikaa ties kuinka monta minuuttia (tuntia) työajasta tupakointiin. Sehän on mukava pieni preikki työn oheen kun käy ulkona noin 3,25 metrin päässä (noin suurinpiirtein) rakennuksesta tupakalla. Mitähän pahaa siinä mahtaa olla?

Mitä mahtavat tehdä ne henkilöt töissä, jotka eivät tupakoi? Kyllä hekin aikaa käyttävät muuhunkin kuin työhön. Onhan näitä juoruiluja tms. joka ei todella liitty mitenkään työasioihin. Huoneen ovi sulkeutuu, istutaan kahden ja puhutaan "työasioista"... ja siitä maksetaan palkkaa, ihan oikeesti.

No tietty, on niin monenlaisia työpaikkoja ja menetelmiä...

...on se niin kivaa!!!

9

2079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      ihmettelen nyt tälläkin palstalla(kirjoitin jo muuallakin)että, missä ihmeessä tupakkamies tahi nainen saa tupakkansa polttaa.Jos jotain asiaa kielletään oikein valtiovallan taholta, niin se tuppaa vaan yltyä, Kielloilla ei saada mitään rakentavaa aikaan. Nyt tuntuu siltä, että tohon tupakanpolttoon on nyt vaan ruvettu kiinnittämään ylenpalttisesti huomiota, ei ennenvanhaan puututtu ihmisten yksityisasioihin noin häiritsevästi huomiota.Itse en enää ole polttanut pariinkymmeneen vuoteen, mutta ei minua häiritse tupakansavu eikä haju, päinvastoin on ihana nautinto kun ulkona häivähtää vastapoltetun savukkeen haju sieraimiin. Ja se vasta ihmeellistä on ettei muka sais polttaa omassa kodissansa, saatikka parvekkeella.Mihin tupakoinnin vastustajat luulevat ihmisten juoksevan polttamaan vaikka kahvikupollisen jälkeen,metsäänkö. Aika pitkä matka varsinkin paljon polttaville, Itse aikoinani lopetin polttamisen aivan omasta halustani, siihen ei vaikuttanut mitkään ulkopuoliset tahot taikka kiellot.Jos vielä polttaisin, niin tekisin sen missä huvittaisi.

      • nimetön myös

        Juuri näin. Oikea asenne sinulla. Minä itse ensin ja sitten muut. Voitko yhtään kuvitella mistä tupakoinnin vastustus ehkä johtuu?
        Onneksi yhteiskunta on menossa siihen suuntaan että nämä itseaiheutetut sairaskulut tulevat vielä jokaisen tupakoivan ja juopon omasta pussista maksettaviksi.


      • Nimetön
        nimetön myös kirjoitti:

        Juuri näin. Oikea asenne sinulla. Minä itse ensin ja sitten muut. Voitko yhtään kuvitella mistä tupakoinnin vastustus ehkä johtuu?
        Onneksi yhteiskunta on menossa siihen suuntaan että nämä itseaiheutetut sairaskulut tulevat vielä jokaisen tupakoivan ja juopon omasta pussista maksettaviksi.

        sairauksiin kuuluu melkein kaikki sairaudet jos niikseen tulee.Onhan se tietysti itsetuntoa kohottavaa, kun luulee elävänsä kunnollisemmin kuin muut.


      • yhteiskunta saakaan
        nimetön myös kirjoitti:

        Juuri näin. Oikea asenne sinulla. Minä itse ensin ja sitten muut. Voitko yhtään kuvitella mistä tupakoinnin vastustus ehkä johtuu?
        Onneksi yhteiskunta on menossa siihen suuntaan että nämä itseaiheutetut sairaskulut tulevat vielä jokaisen tupakoivan ja juopon omasta pussista maksettaviksi.

        meiltä sauhuttelijoilta.

        Joten eiköhän niistä riitä
        sinunkin terveydenhuoltoon
        rahaa.


    • mieroi

      ja taputuksia päälle. Hieno kommentti ja tosi oikein sanottu/kirjoitettu.

      Olen samaa mieltä kanssasi.

      Kyllä nää "juoruilijatki" vielä rangaistuksensa tulevat saamaan. Lyhenee niiltä ainaki kaffipaussit jos ei muuta.

      Mitä tupakointiin tulee, teen toimistotyötä ja 10min. tauko pitäs näyttöpäätetyössä aina pitää kerran tunnissa että terveyski kestää, niin varmaan 5min. mulla menee aikaa sen röökin vetämisessä. En tosin käy tunnin välein. Kielletty se on meilläki, mutta kuka sitä noudattaa kun potkuja ei voi antaa :) , ennakkotapauksia on!!!!

      • lescandale

        Musta tuntuu että joku huomaavaisesti röökääva vauhtiveikko voisi hinata itsensä sopivan puolueen siivellä parlamenttiin asti. Sosiaalitanttojen kauhuksi.

        Pelkkä teema - oikein esitettynä, voisi riittää pirun hyvin.


    • samaa mieltä

      justhinsa näin!

      • sillä eroon tupakasta

        Helposti, eikä tarvii enää kyyristellä häveliäänä savuilla.


    • Rendolux

      Polttakee työ tupakkii tupakkitauolla niin mie vedän kätheen duunin naisten vessasa, ties vaikka sihteeripimpo sinne saapusi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1690
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1329
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1268
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1132
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      161
      1044
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1033
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe