Täytyykö TODELLA varoa kieltään ?

Jaak 3:6
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.   

Jes 24:22
Heidät kootaan yhteen: yhteen ja samaan vankikuoppaan, samaan tyrmään heidät teljetään, ja vasta aikojen kuluttua heidän asiansa otetaan esiin.

Eivät sitten katsoneet kristittyä arvolliseksi saamaan SUORAA ja yksiselitteistä vastausta
tuon jakeen tulkitsemiseksi. Kuitenkin tiedetään, että adventtitotuudessa tulkitaan sen
kuvaavan sunnuntain hyväksyjiä.
Kun näen, miten kepeästi joku lyö egw:n korkokengällä kristittyjä ja Raamattua huomioimatta,
niin pelkään, että minä vuorostani syyllistyn lyömään Raamatulla. Kuitenkaan en rohkene
poistaa Sanasta yhtäkään jaetta - koko Raamattua ei voi palstalle vuodattaa, vain avainkohtia.
Kun minut joka tapauksessa on asetettu totuuden vartijaksi palstalle, en voi vaieta vainottunakaan. Vastuu on sillä, joka NÄKEE. Mutta vastuu siirtyy lukijalle, kuulijalle.

Mun omatunto tosin on irti laista (Room 7:2-6), mutta irti vain siksi, että se olisi sidottuna
rakkauden velvoitteeseen (Gal 5:6b).
Varoitan antisemitismiä kohtaavasta tuomiosta - kieli saattaa mädäntyä heidän vielä puhuessaan.

Sak 14:12
Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan.
Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.   

Kun suurimmilla ennustuksilla on myös esitäyttymyksensä, pienessä mittakaavassa, joudun miettimään, tarkoittaako tämä lauantaisapatista luopuneita ja sunnuntain viettäjiä. Tuskin.
Vaan niitä, jotka valhetta puhuvat Israelia vastaan.
En rohkenisi viedä Israelilta toivoa, uskottelemalla, että Israelin Jumala on hyljännyt valitun kansansa ja korvannut sen jollain toisella.
Voipi olla, että kieleni mätänee suussani tai kaikki työni lahoisi, jos väittäisin Israelia vastaan - tai vaikenisin Israelin toivosta. Varmuuden vuoksi tahdon ihan julkisesti siunata Israelia.

ESITÄYTTYMYKSIÄ

Muinaisen Babylonian kuningas sai pedon sydämen 7 vuodeksi ja vain siksi, että voitaisiin todeta,
että Herra tulee viimeisen 7 vuoden ajaksi "luomaan" pedon, antikristuksen.
Jerusalemin hävitys ensimmäisellä vuosisadalla oli eräänlainen esitäyttymys, muttei täyttänyt
kaikkia niitä asioita, joita lopunajassa tapahtuva hävitys toteuttaa.
Antikristuksia on aina ollut, kuten oli nykyisen Babylonian hirmuhallitsija, Saddam Hussein -
itsekin itseään uudeksi Nebukadnessariksi tituleerannut. Mutta se varsinainen peto on vielä
ilmestymättä pedonmerkkeineen siruineen.

ASIAKOKONAISUUS "MÄTÄNEVIEN KIELIEN" YMPÄRILLÄ

Sak 14:3-5

3
Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]   
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään,
ja välille syntyy valtaisa laakso.   
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]   

12
Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]   
17
Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]   
18
Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta.
Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja,
jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.   

Mitä tulee Jes 24:22, johon en adventistilta saanut kommenttia lainkaan - siinä on kyse lopunajan jumalattomien tuomiosta, mätänemisestä kesken sotaretken.
Lopullinen tuomio heille tulee vasta tuhannen vuoden rauhanajan jälkeen. Siitä jakeessa kyse.

Ilm. 20:5a
Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt.

1. Tess 4:16
Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. [2. Tess. 1:7]   
2.Tess.1:7
mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta [1. Tess. 3:13, 4:16]   

Herra armahda

10

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korkokengällä

niin voisi sanoa Antti läjäyttele vaikka saappaalla. Ja joku tässä vähän tuoksahtaa, olisko Antin omakehu vai lähteekö saappaasta vieno jalkahien tuoksu?

• Eikös sua justiinsa varoite...

Älä leiki tulella!

Jaak. 3:6
        Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta. [Mark. 7:15]

Sak 14:12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

Myös mä varoittaisin, myös itseäni

• AVKn pelkosi
        Eikös sua justiinsa varoite... kirjoitti:

Älä leiki tulella!

Jaak. 3:6
        Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta. [Mark. 7:15]

Sak 14:12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

Myös mä varoittaisin, myös itseäni

Ei kun ihan leikkiä laskin - AVKta on ihan turha pelätä. Puhhuu mitä sattuu ja kiänttä ja viäntää sannaaki iha miten sattuu.

• Idässä vaiko lännessä?

BABYLONIA NOUSEE LÄNNESTÄ - VAIKO IDÄSTÄ

Ilm. 16:12
      Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.

Päätämme siis, että ilmestyksen mukaan ilmeisesti
      Isässä.

Mistä paikasta käsin verisimmin hyökätään -
      Raamattuun ja Jumalaan vedoten - kristittyjä ja
      Israelia vastaan? Julistamalla "pyhä sota".

Jooel 3:9-12

9 (4:9) Kuuluttakaa kansoille näin: -- Varustautukaa pyhään sotaan, hälyttäkää miehet taisteluun! Lähtekää liikkeelle, käykää hyökkäykseen, kaikki soturit!
      10 (4:10) Takokaa auranne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Arka sanokoon: "Olen urhea soturi." [Jes. 2:4; Miika 4:3]
      11 (4:11) Kiirehtikää, kaikki kansat, tulkaa joka suunnalta, kokoontukaa tänne! Herra, johdata sotureitasi! [Ps. 2:2]
      12 (4:12) Kansat lähtevät liikkeelle, rientävät Josafatinlaaksoon. Sinne minä asetan istuimeni ja siellä minä tuomitsen kaikki kansat.

Päättelemme siis, että Babylon seisoo yhäti
      paikoillansa - Irak-Iran.

Mistä lähtee liikkeelle antikristuksen joukot -
      mistäpäin maailmaa enkeli vapauttaa liikkeelle
      petovoimat? Ne jotka jo nyt tunkeutuvat kaikkiin kansoihin ja koettavat saada voimaan uskontonsa mukaiset lait.
      Olemmeko panneet merkille uutisista, että Irak
      ja Iran ovat löytämässä sovun uskonnolliselle
      kiistalleen ja Iran tahtoisi koko maailmasta
      islamilaisen? Miksi emme seuraisi ajan merkkejä,
      sillä maailma muuttuu nopeasti ja länsi romahtaa.
      Paljastaako Ilmestyskirja mitään?

Joh.Ilm. 16:12-16

12 Kuudes enkeli tyhjensi maljansa suureen Eufratvirtaan. Virran vesi kuivui, ja niin aukeni tie idän kuninkaille. [1. Moos. 15:18; Ilm. 9:14 | Jes. 11:15,16]
      13 Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä. [1. Kun. 22:23; 1. Joh. 4:1 | Ilm. 12:3, 13:1,11]
      14 Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä, ja ne lähtivät kokoamaan maanpiirin kaikki kuninkaat taisteluun, joka käydään Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä. [Ps. 2:2,3; Hes. 39:21; Sak. 14:1-3; 2. Tess. 2:9]

15 "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei joutuisi häpeään, kulkemaan alasti kaikkien nähden." [Matt. 24:43 ]
      16 Henget kokosivat kuninkaat paikkaan, jonka nimi on hepreaksi Harmageddon*. [Nimi merkitsee 'Megiddon vuori'.] [Tuom. 5:19; 2. Kun. 23:29; Sak. 12:11]

Tässä tietoa, jokainen päätelköön itse, mitä
      tuleman pitää ja miltä taholta. Mutta saatana
      koettaa tarjota kaikkea muuta kuin totuutta.

• Ne yhteen soppii

Suuri ahdinko - Matteus 24:15-21

15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! -- [24:15-28: Mark. 13:14-23; Luuk. 17:20-25,31,37, 21:20-24 : Dan. 11:31, 12:11; 1. Makk. 1:54, 6:7]
        16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. [1. Moos. 19:17; Ps. 11:1; 1. Makk. 2:28]
        17 Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan,
        18 eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa.
        19 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! [Luuk. 23:29; 1. Kor. 7:26-28]
        20 Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina. [2. Tim. 4:21 | 2. Moos. 16:29]
        21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. [Dan. 12:1; Joel 2:2]

Rakkaasti Jeesus huolehtii edeltäpäin kansastaan,
        joka adventtiopin mukaan on hyljätty ja tilalle
        nostettu adventtikansa.

• Siitäkö on kysymys
        Ne yhteen soppii kirjoitti:

Suuri ahdinko - Matteus 24:15-21

15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! -- [24:15-28: Mark. 13:14-23; Luuk. 17:20-25,31,37, 21:20-24 : Dan. 11:31, 12:11; 1. Makk. 1:54, 6:7]
        16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. [1. Moos. 19:17; Ps. 11:1; 1. Makk. 2:28]
        17 Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan,
        18 eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa.
        19 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! [Luuk. 23:29; 1. Kor. 7:26-28]
        20 Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina. [2. Tim. 4:21 | 2. Moos. 16:29]
        21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. [Dan. 12:1; Joel 2:2]

Rakkaasti Jeesus huolehtii edeltäpäin kansastaan,
        joka adventtiopin mukaan on hyljätty ja tilalle
        nostettu adventtikansa.

Ei varmasti, sillä ei kai kukaan täysjärkinen
        väittäisi, että silloin oli kaikkien aikojen
        suurin ahdistus juutalaisilla.

Matt 24:21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. [Dan. 12:1; Joel 2:2]

Eipä tainneet tähdetkään tipahdella silloin,
        kun Jerusalemin temppeli toisen kerran hävitettiin,
        n. 78 jKr.

Matt 24:29 "Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. [24:29-36: Mark. 13:24-32; Luuk. 21:25-33 : Jes. 13:10; Hes. 32:7,8; Joel 2:10, 3:4, 4:15,16; Ap. t. 2:20; Ilm. 6:12-14]

Jeesus siis puhuu valitulle Israel-kansalleen,
        viimeisistä 7 vuodesta puhuu, pedon ajasta.

• Eräs kadonneista heimoista
        Siitäkö on kysymys kirjoitti:

Ei varmasti, sillä ei kai kukaan täysjärkinen
        väittäisi, että silloin oli kaikkien aikojen
        suurin ahdistus juutalaisilla.

Matt 24:21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. [Dan. 12:1; Joel 2:2]

Eipä tainneet tähdetkään tipahdella silloin,
        kun Jerusalemin temppeli toisen kerran hävitettiin,
        n. 78 jKr.

Matt 24:29 "Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. [24:29-36: Mark. 13:24-32; Luuk. 21:25-33 : Jes. 13:10; Hes. 32:7,8; Joel 2:10, 3:4, 4:15,16; Ap. t. 2:20; Ilm. 6:12-14]

Jeesus siis puhuu valitulle Israel-kansalleen,
        viimeisistä 7 vuodesta puhuu, pedon ajasta.

Päiväntasaajallakin on juutalaisheimoja.
        Tömistelevää tanssiaan esittäviä kansoja.
        Oli, muuten, Eesaukin tummaihoinen.

Jes. 18:7
        Tulee aika, jolloin Herralle Sebaotille lähettää lahjoja kookaskasvuinen ja kiiltäväihoinen kansa, kansa, jota pelätään lähellä ja kaukana, oudosti ääntelevä, jalkojaan tömistävä kansa, jonka maata virrat huuhtovat mukaansa. Ja tämän kansan lahjat tuodaan paikkaan, jonka pyhittää Herran Sebaotin nimi: Siionin vuorelle. [Ps. 68:32]

Olkaamme huoleti, sillä Herra kyllä saattaa kaikki
        kadonneetkin israelilaiset kansanheimot kotiin.
        Tuossa yksi esimerkki, lupaus.

• Eräs kadonneista heimoista kirjoitti:

Päiväntasaajallakin on juutalaisheimoja.
        Tömistelevää tanssiaan esittäviä kansoja.
        Oli, muuten, Eesaukin tummaihoinen.

Jes. 18:7
        Tulee aika, jolloin Herralle Sebaotille lähettää lahjoja kookaskasvuinen ja kiiltäväihoinen kansa, kansa, jota pelätään lähellä ja kaukana, oudosti ääntelevä, jalkojaan tömistävä kansa, jonka maata virrat huuhtovat mukaansa. Ja tämän kansan lahjat tuodaan paikkaan, jonka pyhittää Herran Sebaotin nimi: Siionin vuorelle. [Ps. 68:32]

Olkaamme huoleti, sillä Herra kyllä saattaa kaikki
        kadonneetkin israelilaiset kansanheimot kotiin.
        Tuossa yksi esimerkki, lupaus.

Raamattu paljastaa Israelin lopullisten virallisten rajojen ulottuvan Eufratista aina Egyptin virtaan
        asti. Vasta 1000 vuoden rauhanajan koittaessa tuo
        tietenkin tapahtuu, kun antikristukksen 7 vuotta
        on kukistettu ja Herra saapunut "kaikki pyhät
        mukanaan" (Sak 14:3-5).
        Niinpä 5 kaupunkia Egyptissä puhuu hepreaa - niin
        paljon asuu niissä israelilaisia.

Jes 19:18,25
        18 Sinä päivänä on viisi kaupunkia Egyptin maassa puhuva Kanaanin kieltä ja vannova valan Herralle Sebaotille. Yhtä mainitaan nimellä Iir-Heres
        25 sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani".

Jes 19:18-25
        18 Sinä päivänä on viisi kaupunkia Egyptin maassa puhuva Kanaanin kieltä ja vannova valan Herralle Sebaotille. Yhtä mainitaan nimellä Iir-Heres.
        19 Sinä päivänä on oleva Herran alttari keskellä Egyptin maata ja sen rajalla Herran patsas.
        20 Ja se on oleva merkkinä ja todistuksena Herralle Sebaotille Egyptin maassa; sillä he huutavat Herraa sortajain tähden, ja hän lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät.

21 Ja Herra tekee itsensä tunnetuksi egyptiläisille, ja egyptiläiset tuntevat Herran sinä päivänä ja palvelevat häntä teuras-ja ruokauhreilla, ja he tekevät Herralle lupauksia ja täyttävät ne.
        22 Herra lyö egyptiläisiä, lyö ja parantaa; he palajavat Herran tykö, ja hän kuulee heidän rukouksensa ja parantaa heidät.
        23 Sinä päivänä on oleva valtatie Egyptistä Assuriin, ja Assur yhtyy Egyptiin ja Egypti Assuriin, ja he, Egypti ynnä Assur, palvelevat Herraa.

24 Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata,
        25 sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani".

HYVÄ PAIMEN ETSII JOKAISEN LAMPAANSA

Hes. 34:11
        Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.

Jes. 40:26
        Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.

SILLÄ JOKAISESTA LINNUSTAKIN HÄN HUOLEN PITÄÄ

Jes. 34:16
        Etsikää Herran kirjasta ja lukekaa: ei yhtäkään näistä ole puuttuva, ei yksikään toistansa kaipaava. -"Sillä minun suuni on niin käskenyt." -Hänen henkensä on ne yhteen koonnut.

Tässä Herra puhuu taivaan linnuista - joka ainoan
        hän on laskenut! "Sinne haarahaukatkin kokoontuvat" - kuuluu edellinen lause.
        Toki jokaisen eksyneen ihmisen
        palauttaa omiensa pariin.

Matt. 10:29
        Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
        Matt. 10:31
        Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
        Luuk. 12:6
        Eikö viittä varpusta myydä kahteen ropoon? Eikä Jumala ole yhtäkään niistä unhottanut.
        Luuk. 12:7
        Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.

• sinä sen tunnetun

kirkonkattojen tekijän pojanpoika?
      Nimi kun viittaa siihen.

• Ja tieto tuskaa lisää

Mutta laki on hyvä, pyhä ja ihana.
        Tätä pienintä piirtoa myöden.

Jos olet kutsuttu leirin ulkopuolelle, niin
        muista jokapäiväinen laki. Sapattina pidättäydy
        siitä lain teosta - - se olkoon lepopäivää.

5. Moos. 23:12
        Leirin ulkopuolella olkoon sinulla syrjäinen paikka, johon sinun on mentävä tarpeellesi.
        5. Moos. 23:13
        Ja sinulla olkoon aseittesi lisänä pieni lapio, ja kun siellä ulkona istut tarpeellesi, kaiva sillä kuoppa ja peitä sitten ulostuksesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      187
      1294
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      832
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      701
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      249
      604
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      580
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      52
      552
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      550
    Aihe