Rosso-ravintolat

???

Tulipa viime perjantaina käytyä Helsingin Kaivokäytävän Rossossa. Tarkoitus oli nautiskella pizza oluen kanssa. Vaan pieleen meni. Juomat sain vielä tilattua samoin ruoan ja siihen kaikki sitten jäikin. Istuskelin siellä tunnin väljähtyneen ruokajuomani kanssa ja ihmettelin sitä touhua. Pizzaani aloin kaivata tosin jo 15-20 minuutin odotuksen jälkeen, olenhan tottunut saamaan sen aina melko nopeasti, myös silloin kun paikka on täynnä kuten nyt. Olisin kysäissyt asiasta tarjoilijalta, mutta kaikki nuoret tytöt pyörivät toisella puolella salia, yksikään ei tuntunut ehtivän sille puolelle missä istuin minä ja moni muukin. Pari tarjoilijaa parikymmentä minuuttia odottanutta kiireistä lounastajaa marssikin jo ulos. Kun tunti alkoi tulla täyteen, alkoi tulla pizzoja isolle 12 hengen porukalle, jotka olivat tulleet ravintolaan puoli tuntia minun jälkeeni. Silloin pillastuin ja huusin tarjoilijan luokseni ja kysyin mikä mättää. Hän pyyteli anteeksi ja totesi keittiön sekoittaneen tilaukset ja tarjosi hyvitykseksi jälkiruokaa, sanoin etten halua jälkiruokaa vaan pizzani ja heti. Tyttö katosi taas jonnekin ja silloin minulle riitti, keräsin tavarani ja marssin ulos. En muuten maksanut sitä oluttakaan. Nyt kehoitankin kaikkia kiertämään tuon ketjun paikat kaukaa. Poistuessani varoitin kahta naista, jotka tutkivat ruokalistaa ravintolan ulkopuolella. He kiittivät vinkistä todeten, ettei heilläkään ole aikaa istua odottamassa ruokaansa ikuisuuksia. Eivätkä menneet sisään.

50

4417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle on nimittäin käynyt tasan tarkkaan samalla tavalla ja jopa kahdessa eri Rossossa. Ja yhden kerran sain aikani naristuani annokseni, joka oli toiselta reunalta jääkylmää = suoraan pakasteesta ja huonosti mikrolla lämmitetty.

      • Kadonnut tilaus

        En enää koskaan syö Rossossa, koska ovat onnistuneet hukkaamaan siis hukkaamaan tilaukseni kahdessakin eri ravintolassa. Kun aloin kyselemään ruokani perään, kehtasivat vielä väittää, etten ollut edes tilannut. Ilmoitin, että saa sitä ruokaa muualtakin ja marssin ulos. Minäkään en suvaitse huonoa palvelua. Mitä helevetti meitä suomalaisia riivaa, kun emme osaa vaatia. Huono palvelu niellään tuosta vain kun vähän mutistaan anteeksipyyntöjä ja tarjotaan ilmainen jälkiruoka. Ei käy, pitää valittaa aina mahdollisimman ylös johtoportaassa.


      • voisiko selitys olla sellai...

        maksetaanko niissä työntekijöille liian vähän...


    • sivusta seurannut

      Voitko kuvitella, että inhimillisiä virheitä sattuu jopa tarjoilijoille!

      Jahka pahin lapsellisuudenpuuskasi hellittää, niin voit ihan rauhassa käydä uudemmankin kerran mainiossa pizzeriaravintola Rossossa syömässä - Sinua vastaan ei siellä ole olemassa mitään salaliittoa.

      Tosin, jos asenteesi säilyy yhtä lapsellisena, niin suosittelen viereistä räkälää, jossa kaltaisesi rentut varmasti viihtyvät paljon paremmin :)

      T: henkilökunnan esimies.

      • tehdä joskus virheitä

        Odottavan aika on todella pitkä.. Olen itsekin joutunut ravintolassa (ei Rossossa) odottelemaan ruokaani n. tunnin. Kyseltyäni siitä, pahoittelivat, koska se oli unohtunut! Eihän siinä mitään, ehkä kesätyöntekijöitä tai sitten ei. Silloin vähän otti päähän, mutta eipä mieleenikään tulisi alkaa räyhäämään ja olemaan noin huonosti käyttäytyvä kuin aloittaja. Sellaista sattuu, he ovat ihmisiä. Pahoittelu ja ilmainen jälkkäri kattoi sen. Ja menen vielä samaan paikkaan uudestaankin.


      • ???
        tehdä joskus virheitä kirjoitti:

        Odottavan aika on todella pitkä.. Olen itsekin joutunut ravintolassa (ei Rossossa) odottelemaan ruokaani n. tunnin. Kyseltyäni siitä, pahoittelivat, koska se oli unohtunut! Eihän siinä mitään, ehkä kesätyöntekijöitä tai sitten ei. Silloin vähän otti päähän, mutta eipä mieleenikään tulisi alkaa räyhäämään ja olemaan noin huonosti käyttäytyvä kuin aloittaja. Sellaista sattuu, he ovat ihmisiä. Pahoittelu ja ilmainen jälkkäri kattoi sen. Ja menen vielä samaan paikkaan uudestaankin.

        siltikään ollut aikaa odotella sitä saatanan pizzaa koko päivää. Oli kiire junalle, vaikka olisin sitten vielä saanutkin sen ruokani, olisin myöhästynyt junasta ja jatkokyydistä. Minusta asiakkaalla on oikeus kävellä ulos, ellei palvelu tyydytä, suomalaisia on ollut vain niin helppoa kyykyttää koska emme ole oppinut vaatimaan hyvää palvelua. Minulle ei riittänyt se että nuori ponnaripäinen pimatsu pyytelee anteeksi ja höpisee jotain jälkiruoasta jos kerran aika oli loppu. Kun menen pizzalle, edellytän että homma toimii.

        Lounastaessani eilen työpaikalla, kerroin tämän tapauksen yhdelle samaan aikaan usein syövälle työtoverilleni ja hän kertoi että hänellä oli yhdestä tietystä Rossosta länsirannikolla kaksi huonoa kokemusta. Ensin oli pariskunnan toinen tilaus unohdettu!!! Toinen sai ruoan, mutta toinen joutui odottamaan puoli tuntia. Toisella kerralla olivat annokset kylmiä pöytään tuotaessa. Eikö tämäkin kerro, että koko ketjussa on jotain pielessä. Henkilökuntaa on liian vähän esim. lounasaikaan, jolloin väkeä on pilvin pimein. Seuraillessani tilannetta Citykäytävän Rossossa perjantaina, huomasin myös sellaisen hälyttävän merkin, että naapuripöydässä istunut herra naputteli sormillaan pöytää hyvin hermostuneesti ja katsoi kelloaan vähän väliä. Kun hän viimein sai pizzansa, pyysi hän saman tien laskun, ei ollut enää aikaa odotella erikseen sitä. Ruokansa hän suorastaan hotki. Tämä kertoi siitä, että myös hän oli joutunut odottamaan kohtuuttoman kauan. Erityisen huonoksi palveluksi koin sen, että kaikki tarjoilijat pyörivät toisella puolella ravintolaa ja jättivät toisen puolen puoleksi tunniksi ilman palvelua. Tästä syystä lounastajiä poistui, koska heiltä ei käyty edes kysymässä tilausta.

        Soitin eilen HOK-Elannon ravintolatoiminnasta vastaavalle ja hän oli kauhuissaan. Totesi kaiken mahdollisen menneen pieleen. 1. Minä jouduin odottamaan liian kauan, enkä saanut ruokaani ollenkaan, koska oli jo kiire junalle (piti jättää osa asioista hoitamatta).2. Osa asiakkaista poistui, koska tarjoilijoita ei näkynyt mailla eikä halmeilla, eivätkä asiakkaat saaneet edes tilattua. 3. Tarjoilijat parveilivat porukassa eivätkä hajaantuneet ympäri ravintolaa. 4. Ravintolalta jäi useammankin asiakkaan osalta myyntiä saamatta, koska ihmisillä ei ole aikaa odottaa etenkään lounasaikaan.

        Päällikkö lupasi selvittää asiaa ja soittaa minulle. Harmi vain, että kännykän laturi jäi kotiin, taitaa olla akku kohta tyhjä.

        En mene muuten Rossoon enää koskaan ja kerron tätä tarinaa mahdollisimman monelle ja kehoitan välttämään ko. ketjua.


      • Ievastiena

        Esimiesasemassa olevat eivät koskaan siis EIVÄT KOSKAAN nimittele asiakkaita rentuiksi. Heille on pikemminkin kunnia-asia saada palvelu pelaamaan ja vanha totuus on että jos on menetetty yksi asiakas, menee hänen mukanaan monta muutakin sillä sana huonosta palvelusta leviää kulovalkean tavoin. Ja kuten aloittaja toteaa, menetti ravintola ilmeisesti muitakin asiakkaita, koska asiakas joka ei saa edes tilaustaan jätettyä, koska tarjoilijoita ei näy mailla eikä halmeilla, ei tule enää koskaan takaisin. Ja hänkin kertoo kokemuksestaan monelle.


      • Minun kokemukseni ovat Tampereelta, joten hyvin näkyy menevän Rossoissa ympäri maan.

        Toistan valitukseni aiheet: Tampereen toiseen Rossoon menin kerran syömään. Asiakkaita ei ollut paljon. Näköpiirissäni pyöri kaksi tarjoilijaa, mutta eivät huoannneet kohotettua kättäkään, koska heillä oli niin paljon juttu keskenään. Sitten häipyivät. Minulla oli vapaapäivä, joten istuin kärsivällisesti. Tunnin kuluttua lähdin pois, menin muualle enkä siiren Rossoon ole palannut. Jos haluan istuskella, voin tehdä sen muuallakin.

        Se Tampereen toinen Rosso on mutkikkaampi juttu. Kun olen käynyt siellä mieheni kanssa, olen saanut hyvää palvelua. Kun menen yksin, olen joka kerran näkymätön. Toivorikkaasti kuvittelen aina, että kun kerran viimeksi miehen kanssa palveltiin, niin kyllä seiltä tullaan minuakin varten. Noin 2-3 kertaa olen kyllästynyt ja emnnyt muualle, Tampereen keskustassa kun on paikkoja. Ja kerran tuli siis - huomautuksen jälkeen - se annos, jonka toinen puoli oli jääkylmä. Lautanen heitettiin eteeni kuin koiralle sapuska. Olisin huomauttanut, mutta - kuten toinenkin kylmän ruoan saaja - en tavoittanut tarjoilijaa. Kun lopulta sain jonkun kiinni maksaakseni, valitin, mutta tarjoilija vain kohautti olkapäitään.

        Tämä riitti minulle; kuten jo kirjoitin, Tampereella on ravintoloita.


      • en kerran valittanut
        tehdä joskus virheitä kirjoitti:

        Odottavan aika on todella pitkä.. Olen itsekin joutunut ravintolassa (ei Rossossa) odottelemaan ruokaani n. tunnin. Kyseltyäni siitä, pahoittelivat, koska se oli unohtunut! Eihän siinä mitään, ehkä kesätyöntekijöitä tai sitten ei. Silloin vähän otti päähän, mutta eipä mieleenikään tulisi alkaa räyhäämään ja olemaan noin huonosti käyttäytyvä kuin aloittaja. Sellaista sattuu, he ovat ihmisiä. Pahoittelu ja ilmainen jälkkäri kattoi sen. Ja menen vielä samaan paikkaan uudestaankin.

        Sen yhden kerran, kun pihvi oli sitkeää, olisi kannattanut valittaa.

        En olisi sitä lähettänyt keittiöönkään takaisin, mutta ilmainen jälkiruoka olisi hiukan lohduttanut. Osoittaisi, että asiakkaan mielipidettä sentään kunnioitetaan.


      • jälkiruokaa, sitä ei tullut...
        ??? kirjoitti:

        siltikään ollut aikaa odotella sitä saatanan pizzaa koko päivää. Oli kiire junalle, vaikka olisin sitten vielä saanutkin sen ruokani, olisin myöhästynyt junasta ja jatkokyydistä. Minusta asiakkaalla on oikeus kävellä ulos, ellei palvelu tyydytä, suomalaisia on ollut vain niin helppoa kyykyttää koska emme ole oppinut vaatimaan hyvää palvelua. Minulle ei riittänyt se että nuori ponnaripäinen pimatsu pyytelee anteeksi ja höpisee jotain jälkiruoasta jos kerran aika oli loppu. Kun menen pizzalle, edellytän että homma toimii.

        Lounastaessani eilen työpaikalla, kerroin tämän tapauksen yhdelle samaan aikaan usein syövälle työtoverilleni ja hän kertoi että hänellä oli yhdestä tietystä Rossosta länsirannikolla kaksi huonoa kokemusta. Ensin oli pariskunnan toinen tilaus unohdettu!!! Toinen sai ruoan, mutta toinen joutui odottamaan puoli tuntia. Toisella kerralla olivat annokset kylmiä pöytään tuotaessa. Eikö tämäkin kerro, että koko ketjussa on jotain pielessä. Henkilökuntaa on liian vähän esim. lounasaikaan, jolloin väkeä on pilvin pimein. Seuraillessani tilannetta Citykäytävän Rossossa perjantaina, huomasin myös sellaisen hälyttävän merkin, että naapuripöydässä istunut herra naputteli sormillaan pöytää hyvin hermostuneesti ja katsoi kelloaan vähän väliä. Kun hän viimein sai pizzansa, pyysi hän saman tien laskun, ei ollut enää aikaa odotella erikseen sitä. Ruokansa hän suorastaan hotki. Tämä kertoi siitä, että myös hän oli joutunut odottamaan kohtuuttoman kauan. Erityisen huonoksi palveluksi koin sen, että kaikki tarjoilijat pyörivät toisella puolella ravintolaa ja jättivät toisen puolen puoleksi tunniksi ilman palvelua. Tästä syystä lounastajiä poistui, koska heiltä ei käyty edes kysymässä tilausta.

        Soitin eilen HOK-Elannon ravintolatoiminnasta vastaavalle ja hän oli kauhuissaan. Totesi kaiken mahdollisen menneen pieleen. 1. Minä jouduin odottamaan liian kauan, enkä saanut ruokaani ollenkaan, koska oli jo kiire junalle (piti jättää osa asioista hoitamatta).2. Osa asiakkaista poistui, koska tarjoilijoita ei näkynyt mailla eikä halmeilla, eivätkä asiakkaat saaneet edes tilattua. 3. Tarjoilijat parveilivat porukassa eivätkä hajaantuneet ympäri ravintolaa. 4. Ravintolalta jäi useammankin asiakkaan osalta myyntiä saamatta, koska ihmisillä ei ole aikaa odottaa etenkään lounasaikaan.

        Päällikkö lupasi selvittää asiaa ja soittaa minulle. Harmi vain, että kännykän laturi jäi kotiin, taitaa olla akku kohta tyhjä.

        En mene muuten Rossoon enää koskaan ja kerron tätä tarinaa mahdollisimman monelle ja kehoitan välttämään ko. ketjua.

        Tarjoilija tarjoili sen sijaan wienerleivän...! Olin niin pökertynyt, että siinä tilanteessa jäin aivan sanattomaksi. Miten kukaan voisi kuvitellakaan korvaavansa jälkiruoan jollain sitkeällä wienerleivällä, jonka saisi itse lähikaupasta ostamalla paljon halvemmalla. Olisikohan syynä ollut, että pääruoan sai kuponkihinnalla.

        Eivät siis ole kiinnostuneita asiakkasta enää toista kertaa. Kyse ei ollut Rossosta.

        En jaksanut alkaa valittaa asiasta, mutta siihen ravintolaan en todellakaan enää koskaan mene.


      • yksin vai seurassa
        sharyn kirjoitti:

        Minun kokemukseni ovat Tampereelta, joten hyvin näkyy menevän Rossoissa ympäri maan.

        Toistan valitukseni aiheet: Tampereen toiseen Rossoon menin kerran syömään. Asiakkaita ei ollut paljon. Näköpiirissäni pyöri kaksi tarjoilijaa, mutta eivät huoannneet kohotettua kättäkään, koska heillä oli niin paljon juttu keskenään. Sitten häipyivät. Minulla oli vapaapäivä, joten istuin kärsivällisesti. Tunnin kuluttua lähdin pois, menin muualle enkä siiren Rossoon ole palannut. Jos haluan istuskella, voin tehdä sen muuallakin.

        Se Tampereen toinen Rosso on mutkikkaampi juttu. Kun olen käynyt siellä mieheni kanssa, olen saanut hyvää palvelua. Kun menen yksin, olen joka kerran näkymätön. Toivorikkaasti kuvittelen aina, että kun kerran viimeksi miehen kanssa palveltiin, niin kyllä seiltä tullaan minuakin varten. Noin 2-3 kertaa olen kyllästynyt ja emnnyt muualle, Tampereen keskustassa kun on paikkoja. Ja kerran tuli siis - huomautuksen jälkeen - se annos, jonka toinen puoli oli jääkylmä. Lautanen heitettiin eteeni kuin koiralle sapuska. Olisin huomauttanut, mutta - kuten toinenkin kylmän ruoan saaja - en tavoittanut tarjoilijaa. Kun lopulta sain jonkun kiinni maksaakseni, valitin, mutta tarjoilija vain kohautti olkapäitään.

        Tämä riitti minulle; kuten jo kirjoitin, Tampereella on ravintoloita.

        kuvastaa jotenkin S-ryhmää...


      • oikeastaan
        ??? kirjoitti:

        siltikään ollut aikaa odotella sitä saatanan pizzaa koko päivää. Oli kiire junalle, vaikka olisin sitten vielä saanutkin sen ruokani, olisin myöhästynyt junasta ja jatkokyydistä. Minusta asiakkaalla on oikeus kävellä ulos, ellei palvelu tyydytä, suomalaisia on ollut vain niin helppoa kyykyttää koska emme ole oppinut vaatimaan hyvää palvelua. Minulle ei riittänyt se että nuori ponnaripäinen pimatsu pyytelee anteeksi ja höpisee jotain jälkiruoasta jos kerran aika oli loppu. Kun menen pizzalle, edellytän että homma toimii.

        Lounastaessani eilen työpaikalla, kerroin tämän tapauksen yhdelle samaan aikaan usein syövälle työtoverilleni ja hän kertoi että hänellä oli yhdestä tietystä Rossosta länsirannikolla kaksi huonoa kokemusta. Ensin oli pariskunnan toinen tilaus unohdettu!!! Toinen sai ruoan, mutta toinen joutui odottamaan puoli tuntia. Toisella kerralla olivat annokset kylmiä pöytään tuotaessa. Eikö tämäkin kerro, että koko ketjussa on jotain pielessä. Henkilökuntaa on liian vähän esim. lounasaikaan, jolloin väkeä on pilvin pimein. Seuraillessani tilannetta Citykäytävän Rossossa perjantaina, huomasin myös sellaisen hälyttävän merkin, että naapuripöydässä istunut herra naputteli sormillaan pöytää hyvin hermostuneesti ja katsoi kelloaan vähän väliä. Kun hän viimein sai pizzansa, pyysi hän saman tien laskun, ei ollut enää aikaa odotella erikseen sitä. Ruokansa hän suorastaan hotki. Tämä kertoi siitä, että myös hän oli joutunut odottamaan kohtuuttoman kauan. Erityisen huonoksi palveluksi koin sen, että kaikki tarjoilijat pyörivät toisella puolella ravintolaa ja jättivät toisen puolen puoleksi tunniksi ilman palvelua. Tästä syystä lounastajiä poistui, koska heiltä ei käyty edes kysymässä tilausta.

        Soitin eilen HOK-Elannon ravintolatoiminnasta vastaavalle ja hän oli kauhuissaan. Totesi kaiken mahdollisen menneen pieleen. 1. Minä jouduin odottamaan liian kauan, enkä saanut ruokaani ollenkaan, koska oli jo kiire junalle (piti jättää osa asioista hoitamatta).2. Osa asiakkaista poistui, koska tarjoilijoita ei näkynyt mailla eikä halmeilla, eivätkä asiakkaat saaneet edes tilattua. 3. Tarjoilijat parveilivat porukassa eivätkä hajaantuneet ympäri ravintolaa. 4. Ravintolalta jäi useammankin asiakkaan osalta myyntiä saamatta, koska ihmisillä ei ole aikaa odottaa etenkään lounasaikaan.

        Päällikkö lupasi selvittää asiaa ja soittaa minulle. Harmi vain, että kännykän laturi jäi kotiin, taitaa olla akku kohta tyhjä.

        En mene muuten Rossoon enää koskaan ja kerron tätä tarinaa mahdollisimman monelle ja kehoitan välttämään ko. ketjua.

        kaipaakaan. Teikäläisille riittää aseman snagari ;-D


      • rossoista
        sharyn kirjoitti:

        Minun kokemukseni ovat Tampereelta, joten hyvin näkyy menevän Rossoissa ympäri maan.

        Toistan valitukseni aiheet: Tampereen toiseen Rossoon menin kerran syömään. Asiakkaita ei ollut paljon. Näköpiirissäni pyöri kaksi tarjoilijaa, mutta eivät huoannneet kohotettua kättäkään, koska heillä oli niin paljon juttu keskenään. Sitten häipyivät. Minulla oli vapaapäivä, joten istuin kärsivällisesti. Tunnin kuluttua lähdin pois, menin muualle enkä siiren Rossoon ole palannut. Jos haluan istuskella, voin tehdä sen muuallakin.

        Se Tampereen toinen Rosso on mutkikkaampi juttu. Kun olen käynyt siellä mieheni kanssa, olen saanut hyvää palvelua. Kun menen yksin, olen joka kerran näkymätön. Toivorikkaasti kuvittelen aina, että kun kerran viimeksi miehen kanssa palveltiin, niin kyllä seiltä tullaan minuakin varten. Noin 2-3 kertaa olen kyllästynyt ja emnnyt muualle, Tampereen keskustassa kun on paikkoja. Ja kerran tuli siis - huomautuksen jälkeen - se annos, jonka toinen puoli oli jääkylmä. Lautanen heitettiin eteeni kuin koiralle sapuska. Olisin huomauttanut, mutta - kuten toinenkin kylmän ruoan saaja - en tavoittanut tarjoilijaa. Kun lopulta sain jonkun kiinni maksaakseni, valitin, mutta tarjoilija vain kohautti olkapäitään.

        Tämä riitti minulle; kuten jo kirjoitin, Tampereella on ravintoloita.

        Istuimme muutama vuosi sitten kanssa pitkään ja hartaudella erään Tampereella sijaitsevan Rosson terassilla. Kaunis päivä ja paljon asiakkaita, mutta meidän tilauksemme eivät tarjoilijattaria kiinnostaneet. Istuttiin sitten kauniissa ilmassa ja aikanaa siirryttiin toiseen paikkaan syömään. Eikä ollut ainoa kerta, kun palvelua ei meinannut millään saada (eikös ravitsemusliikkeen liikeidea ole myydä asiakkaille ruokaa...)

        Samaisessa Rossossa oli myös muutama vuosi sitten vakiona kärpäsiä keskitalvellakin. Siitä annoin jo asiakaspalautettakin.


      • ja hyvin sittenkin
        yksin vai seurassa kirjoitti:

        kuvastaa jotenkin S-ryhmää...

        Totesin just, että nyt sanotaan irti S-ryhmän jäsenyys. Alkaa liian paljon ottaa päähän se, että myyjättäret eivät halua myydä tuotteita. Tai lähinnä heidän pitäisi vaivautua ottamaan asiakkaan rahat vastaan. Asiakashan jo etsii ko. liikkeissä tuotteensa ja osaa selvittää muuten kaiken itse, mutta kun jonkun pitäisi vielä rahastaa ;)


      • oikeastaan kirjoitti:

        kaipaakaan. Teikäläisille riittää aseman snagari ;-D

        Vaikuttaa siltä näistä kuvauksista, että Rossoissa on neuvostomeiniki, ketään ei haluta asiakkaaksi Rossoon.

        Voisin muuten mainita Tampereelta montakin viihtyisää ruokapaikkaa, joissa asiakkaat huomioidaan, mutta tekstimainonta taitaa olla kiellettyä.


      • ???
        sharyn kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä näistä kuvauksista, että Rossoissa on neuvostomeiniki, ketään ei haluta asiakkaaksi Rossoon.

        Voisin muuten mainita Tampereelta montakin viihtyisää ruokapaikkaa, joissa asiakkaat huomioidaan, mutta tekstimainonta taitaa olla kiellettyä.

        siellä 12 vuotta. Tietysti moni asia on muuttunut sen jälkeen, kun muutin sieltä pois, mutta muistan kuitenkin Koskipuiston Rosson ja uimahallin Rosson. Vielä 80-luvun lopulla ja 90-luvun alkupuolella palvelu pelasi, mutta sitten tapahtui jotain. Ilmeisesti ketjun johtoon tuli ihminen, jolla oli aivojen tilalla kassakone. Siinä sitten unohtui, että hyvällä palvelulla niitä markkojakin kilisee kassaan. Ei siten, että tarjoilijoiden ja muunkin henkilökunnan määrää vähennetään minimiin ja palkataan ammattitaidottomia nuoria, joilla homma ei pysy hanskassa.

        Viime perjantaina sitten tosissaan tilanne kärjistyi, kun seurasin sitä touhua City-käytävän Rossossa kiinnittyi huomio siihen, että paikalla ei ollut ainuttakaan "työnjohtajaa" eli vanhempaa tarjoilijaa tms. henkilöä, joka olisi pitänyt huolta siitä, että tarjoilijoita olisi ollut tasaisesti eri puolilla salia. Nythän tytöt poukkoilivat laumana aina yhteen paikkaan. Minne meni yksi, menivät muut sopulilaumana perässä. Ei hyvä.

        Ja kun valittamaan alettiin, tuli mieleen tapaus joidenkin vuosien takaa Rauman Rossosta. Mieheni tilasi pippuripihvin ja kun ruoka tuli pöytään hän maistoi pihvistään pari palasta ja totesi, ettei kyseessä ollut pippuri pihvi. Koska miehellä on kokin koulutus ja pitkä työura silläkin saralla takana, tietää hän tarkalleen miten pippuripihvi tehdään ja mitä siihen kuuluu. No, hän pyysi tarjoilijan paikalle ja tämä nuori tyttö totesi, että kyllä kyseessä on pippuripihvi ja koska mieheni oli jo syönyt siitä, ei annosta voi enää palauttaa keittiöön. Ja siinä kaikki! Sanomattakin on selvää, että emme Raumalla käydessämme ole enää menneet Rossoon syömään.


      • hnjk,l
        oikeastaan kirjoitti:

        kaipaakaan. Teikäläisille riittää aseman snagari ;-D

        Missähän vaiheessa Rosso olisi muka noussut tasoltaan aseman snagarin ohi? Ei koskaan. Rosso on ketjumättölä ja sellaisena pysyy.


    • Ei elämä siihen kaadu

      Outoa kehoittaa boikotoimaan koko ketjun ravintoloita. Niitähän on Suomessa.. todella paljon. Etköhän nyt yleistä ihan turhasta. Eihän kaikki miehetkään ole sikoja!? Vai?

      • rossossa

        jossa olen käynyt 3nkertaa.on AINA ollut paskaset astiat ja epäasiallinen palvelu.HYI!!


      • YÄKS
        rossossa kirjoitti:

        jossa olen käynyt 3nkertaa.on AINA ollut paskaset astiat ja epäasiallinen palvelu.HYI!!

        sain kylmän ruoka-annoksen pitkän odottelun jälkeen. Oli tainnut annos unohtua jonnekin lojumaan. Tarjoilijalla oli todella kiire pois tuotuaan annokseni. Ilmaantui näkyville vasta kun olin lopettanut syömiseni. Annoin silloin palautetta ja tarjoilija vielä kehtasi sanoa että miksi en ollut sanonut asiasta heti annoksen saatuani. Mitenkäs sanot jos tarjoilija piileskelee!!! Taisi tietää, että annos oli kylmä. No, ainoa hyvitys oli se, että sain annoksen puoleen hintaan.

        Mutta Rossoon en enää mene. Aloittaja on aivan oikeassa siinä, että huonoa palvelua ei kenenkään tarvitse sietää. Suomalaiset ovat vain liian nöyriä eivätkä hevillä valita. Minä olen oppinut antamaan palautetta. Tästäkin tapauksesta ilmoitin ravintolapäällikölle, ja sanoin samalla heidän menettäneen yhden asiakkaan. Ja kenties useampiakin, sillä kerrottuani tapauksesta tutuille, oli yllättävän moni kokenut vastaavaa ja kaikki sanoivat kiertävänsä Rosson kaukaa. Joillekin oli tapahtunut jopa useamman kerran jokin pahemman puoleinen moka ravintolan puolelta. Johtuneeko sitten siitä, että palkataan ammattitaidotonta väkeä ja liian vähän. Jos ravintolassa on lounasaikaan parisataa asiakasta ja kolme tarjoilijaa, ei homma voi millään toimia. Kuten aloittajakin totesi, ihmiset eivät ehdi odottelemaan vaan kävelevät ulos ellei homma pelaa. Monella on lounastauko 30 minuuttia, siinä ajassa pitää saada ruoka ja se on vielä syötäväkin ja ehdittävä takaisin työpaikalle. Aloittaja on siis oikeassa eikä kenenkään tarvitse odotella ruokaansa siksi että ravintola ei palkkaa tarpeeksi henkilökuntaa tai työvuoroissa ei osata ottaa huomioon viime perjantain kaltainen päivä, jolloin väkeä oli varmasti pilvin pimein liikkeellä, pitihän moni kyseisen päivän vapaapäivänä.


      • ???

        huonoja kokemuksia näyttää olevan eri puolilta Suomea. Olen itsekin asunut Tampereella, jonne yksi kommentoija viittaa ja saanut huonoa palvelua kummastakin kaupungin Rossosta. Kaupungissa aikoinaan olleesta toisen ketjun paikasta sain aina loistavaa palvelua, heillä oli lisäksi takuu että mikäli pizzaa ei saa tietyssä ajassa, asiakas ei joudu maksamaan siitä mitään. Sain kaksi kertaa pizzan ilmaiseksi kun myöhästyi luvatusta peräti 5 minuuttia. En ole käynyt kaupungissa yli 10 vuoteen, joten en tiedä vieläkö kyseistä ketjua on olemassa.


      • Työvoimapula
        ??? kirjoitti:

        huonoja kokemuksia näyttää olevan eri puolilta Suomea. Olen itsekin asunut Tampereella, jonne yksi kommentoija viittaa ja saanut huonoa palvelua kummastakin kaupungin Rossosta. Kaupungissa aikoinaan olleesta toisen ketjun paikasta sain aina loistavaa palvelua, heillä oli lisäksi takuu että mikäli pizzaa ei saa tietyssä ajassa, asiakas ei joudu maksamaan siitä mitään. Sain kaksi kertaa pizzan ilmaiseksi kun myöhästyi luvatusta peräti 5 minuuttia. En ole käynyt kaupungissa yli 10 vuoteen, joten en tiedä vieläkö kyseistä ketjua on olemassa.

        Kirjoitusten perusteella kyseinen ravintola, ympäri suomen, palkkaa liian vähän porukkaa töihin. Lukeekohan työpaikkailmoituksessa, että haetaan epäystävällisiä tarjoilijoita/kokkeja. Kuulostaa vähän hassulta, että Rossossa on vain epäystävällisiä ihmisiä töissä, miten ne sinne löytääkin.
        Ehkä se ponnaripäinen tyttö kärvistelee työvoiman vähyydestä ja suuttuvista asiakkasita. Tyttöparan oloa ei kannata enää masentaa huutamalla, vaan palautetta suoraan esimiehelle.
        Toisenlaisessa asiakaspalvelussa toimiessani huomaan, että kun asiakas antaa rakentavaa palautetta, jonka kerron sitten esimiehelleni (esim. palvelua ei saa, työntekijöitä vähän), menee se kuuroille korville. Vaikka asiakaspalautteita tulisi paljonkin. Suora palaute johdolle on paljon toimivampaa!


      • pielessä
        Työvoimapula kirjoitti:

        Kirjoitusten perusteella kyseinen ravintola, ympäri suomen, palkkaa liian vähän porukkaa töihin. Lukeekohan työpaikkailmoituksessa, että haetaan epäystävällisiä tarjoilijoita/kokkeja. Kuulostaa vähän hassulta, että Rossossa on vain epäystävällisiä ihmisiä töissä, miten ne sinne löytääkin.
        Ehkä se ponnaripäinen tyttö kärvistelee työvoiman vähyydestä ja suuttuvista asiakkasita. Tyttöparan oloa ei kannata enää masentaa huutamalla, vaan palautetta suoraan esimiehelle.
        Toisenlaisessa asiakaspalvelussa toimiessani huomaan, että kun asiakas antaa rakentavaa palautetta, jonka kerron sitten esimiehelleni (esim. palvelua ei saa, työntekijöitä vähän), menee se kuuroille korville. Vaikka asiakaspalautteita tulisi paljonkin. Suora palaute johdolle on paljon toimivampaa!

        Tampereella sillan pielessä oleva Rosso on ainakin todella hyvällä paikalla...


      • Rossolainen
        ??? kirjoitti:

        huonoja kokemuksia näyttää olevan eri puolilta Suomea. Olen itsekin asunut Tampereella, jonne yksi kommentoija viittaa ja saanut huonoa palvelua kummastakin kaupungin Rossosta. Kaupungissa aikoinaan olleesta toisen ketjun paikasta sain aina loistavaa palvelua, heillä oli lisäksi takuu että mikäli pizzaa ei saa tietyssä ajassa, asiakas ei joudu maksamaan siitä mitään. Sain kaksi kertaa pizzan ilmaiseksi kun myöhästyi luvatusta peräti 5 minuuttia. En ole käynyt kaupungissa yli 10 vuoteen, joten en tiedä vieläkö kyseistä ketjua on olemassa.

        pelle.

        Jos on kiire, niin ei kait silloin kannata mennä tilausravintolaan? haloo?


    • lukea

      Mistähän johtuisi, että Tampereelta yksi Rosso lopetti ja tilalle tuli jotain muuta, sillä kävelykadulla.

      Boikotoidaanko Tampereella myös S-ryhmää...

    • tyttö1984

      Ihmettelen todella käytöstäsi. Taidat olla pikkurillikansaa kun otat herneen nenääsi yhden Rosso ravintolan takia ja vielä yhden ainoan tapauksen takia.

      • eurotar

        hänellä on myös oikeus vaatia ja saada hyvää palvelua aina. Kun minä menen syömään pizzeriaan, edellytän että tilaukseni toimitetaan minulle 15 minuutissa siitä hetkestä kun olen sen antanut tarjoilijalle. Tämä on yleensä laadukkaissa paikoissa pelin henki. Pizzerioiden ideana on juuri nopeus, jos haluan syödä hitaasti ja odotella ruokaani, menen aivan toisen tasoisiin gourmet-ravintoloihin. Valitettavasti niissäkin nykyisin palvelu tökkii.

        Ja aloittaja huomautti tärkeästä asiasta. Ravintolan tarkoitus on tehdä bisnestä. Jos asiakas kävelee ulos ennen kuin on ehtinyt saada ruokansa, menetetään siinä yhdet rahat ja jos useita asiakkaita poistuu lisäksi siksi, ettei päässyt edes tilaamaan - menetetään siinä taas rahaa. Palveluketju pitää saada sellaiseksi, ettei tällaista yksinkertaisesti pääse tapahtumaan.

        Minä kehoittaisinkin kaikkia kapinaan huonoa palvelua vastaan. Valittakaa aina, kun palvelu ei toimi vaikkapa siksi, että joututte odottamaan tolkuttoman kauan että pääsette tilaamaan ruokanne tai että se viipyy ikuisuuksia. Kun on kiire, on tunnin odotusaika ehdottomasti liikaa. Mielestäni pizzeriasta pitää päästä ulos noin 30 minuutissa - syöneenä.


      • tai kiireisenä ravintolaan.
        eurotar kirjoitti:

        hänellä on myös oikeus vaatia ja saada hyvää palvelua aina. Kun minä menen syömään pizzeriaan, edellytän että tilaukseni toimitetaan minulle 15 minuutissa siitä hetkestä kun olen sen antanut tarjoilijalle. Tämä on yleensä laadukkaissa paikoissa pelin henki. Pizzerioiden ideana on juuri nopeus, jos haluan syödä hitaasti ja odotella ruokaani, menen aivan toisen tasoisiin gourmet-ravintoloihin. Valitettavasti niissäkin nykyisin palvelu tökkii.

        Ja aloittaja huomautti tärkeästä asiasta. Ravintolan tarkoitus on tehdä bisnestä. Jos asiakas kävelee ulos ennen kuin on ehtinyt saada ruokansa, menetetään siinä yhdet rahat ja jos useita asiakkaita poistuu lisäksi siksi, ettei päässyt edes tilaamaan - menetetään siinä taas rahaa. Palveluketju pitää saada sellaiseksi, ettei tällaista yksinkertaisesti pääse tapahtumaan.

        Minä kehoittaisinkin kaikkia kapinaan huonoa palvelua vastaan. Valittakaa aina, kun palvelu ei toimi vaikkapa siksi, että joututte odottamaan tolkuttoman kauan että pääsette tilaamaan ruokanne tai että se viipyy ikuisuuksia. Kun on kiire, on tunnin odotusaika ehdottomasti liikaa. Mielestäni pizzeriasta pitää päästä ulos noin 30 minuutissa - syöneenä.

        Sehän on selvä, että palvelun tulisi olla nopeaa ja sujuvaa. Pitemmän päälle vähenevissä asiakasmäärissä sen ravintolakin huomaa. Ehkä tuo edellä mainittu puoli tuntia ja pitsa on syöty, on extra-kiireisen ajattelutapa. Sitä varten on pikaruokalat, pizzeria ei minusta kuulu siihen.
        Tietenkin kehoitan antamaan palautetta, mielellään kirjallista. Palaute menee hyvin perille ilman vaatimuksia, kapinointia ja törkeitä sanoja. Ihmiset kuvittelee, että se on ainut oikea tapa toimia.
        Onko tähän vastaajilla tapahtunut useasti tai jopa todella useasti tällaista kohtelua ravintolassa? Vai sen kerran? Itse käyn kerran viikossa ulkona syömässä, milloin missäkin. Erittäin harvoin saan huonoa/hidasta palvelua. Ps. En ota aikaa :)


      • Eurotar
        tai kiireisenä ravintolaan. kirjoitti:

        Sehän on selvä, että palvelun tulisi olla nopeaa ja sujuvaa. Pitemmän päälle vähenevissä asiakasmäärissä sen ravintolakin huomaa. Ehkä tuo edellä mainittu puoli tuntia ja pitsa on syöty, on extra-kiireisen ajattelutapa. Sitä varten on pikaruokalat, pizzeria ei minusta kuulu siihen.
        Tietenkin kehoitan antamaan palautetta, mielellään kirjallista. Palaute menee hyvin perille ilman vaatimuksia, kapinointia ja törkeitä sanoja. Ihmiset kuvittelee, että se on ainut oikea tapa toimia.
        Onko tähän vastaajilla tapahtunut useasti tai jopa todella useasti tällaista kohtelua ravintolassa? Vai sen kerran? Itse käyn kerran viikossa ulkona syömässä, milloin missäkin. Erittäin harvoin saan huonoa/hidasta palvelua. Ps. En ota aikaa :)

        tai itse asiassa aika monessakin paikassa 30 minuuttia. Siinä ajassa pitää ehtiä lounaspaikkaan, tehdä tilaus, saada ruoka, syödä se ja palata työpaikalle. Eli nopeus on valttia ja ehtoton vaatimus. Miellän pizzeriat nopean mutta kuitenkin kohtuullisen laadukkaan syömisen paikoiksi eli palvelun pitää pelata ja nopeasti sittenkin. Tampereella oli aikoinaan ketju, jossa sai pizzan ilmaiseksi, mikäli tilauksen toimittaminen meni yli tietyn ajan. Tilauslappuun merkattiin aika, jolloin tilaus oli annettu tarjoilijalle ja jos esim. 10 minuuttia ylittyi, oli pizza ilmainen. Kävin kyseisessä paikassa joitakin kertoja käydessäni kaupungissa ja yhden kerran taisi käydä niin että koko seurueemme 5 henkilöä sai ilmaiset pizzat. Aika meni yli viidellä minuutilla!

        Joka tapauksessa tunti on kohtuuton aika odottaa. Ihmisillä on vapaapäivinäänkin taatusti muutakin tekemistä, kuin odottaa ruokaa pöytään.

        Enkä muuten ole vakuuttunut siitä että aloittaja olisi alkanut räyhäämään. Hän vain huusi tarjoilijat pöytänsä luo ja kysyi missä mennään ja vaati saada ruokansa. Täytyy olla melkoinen mielikuvitus, jos tuosta saa räyhäämistä. Minä menettelen aivan samoin ja kun olen oikein vihainen ääneni painuu hyvin matalaksi mutta sanat tulevat painokkaasti. Hölmömpikin tajuaa silloin että olen vihainen.


      • asian vierestä
        Eurotar kirjoitti:

        tai itse asiassa aika monessakin paikassa 30 minuuttia. Siinä ajassa pitää ehtiä lounaspaikkaan, tehdä tilaus, saada ruoka, syödä se ja palata työpaikalle. Eli nopeus on valttia ja ehtoton vaatimus. Miellän pizzeriat nopean mutta kuitenkin kohtuullisen laadukkaan syömisen paikoiksi eli palvelun pitää pelata ja nopeasti sittenkin. Tampereella oli aikoinaan ketju, jossa sai pizzan ilmaiseksi, mikäli tilauksen toimittaminen meni yli tietyn ajan. Tilauslappuun merkattiin aika, jolloin tilaus oli annettu tarjoilijalle ja jos esim. 10 minuuttia ylittyi, oli pizza ilmainen. Kävin kyseisessä paikassa joitakin kertoja käydessäni kaupungissa ja yhden kerran taisi käydä niin että koko seurueemme 5 henkilöä sai ilmaiset pizzat. Aika meni yli viidellä minuutilla!

        Joka tapauksessa tunti on kohtuuton aika odottaa. Ihmisillä on vapaapäivinäänkin taatusti muutakin tekemistä, kuin odottaa ruokaa pöytään.

        Enkä muuten ole vakuuttunut siitä että aloittaja olisi alkanut räyhäämään. Hän vain huusi tarjoilijat pöytänsä luo ja kysyi missä mennään ja vaati saada ruokansa. Täytyy olla melkoinen mielikuvitus, jos tuosta saa räyhäämistä. Minä menettelen aivan samoin ja kun olen oikein vihainen ääneni painuu hyvin matalaksi mutta sanat tulevat painokkaasti. Hölmömpikin tajuaa silloin että olen vihainen.

        Ehkä en tajua tätä lounasaikaruokailua Rossossa tms. Itselläni myös lounastauko 30 min ja siinä ajassa ehdin työpaikan omassa ruokalassa syömään rauhassa ruokani. Jos ei ole työpaikalla ruokalaa, eikä jostain syystä omia eväitäkään.., eikö olisi ruoka'tunnilla' kätevämpi mennä sellaiseen paikkaan, missä lounas on valmiina ja eikun kauhomaan sitä lautaselle. Ei tietenkään saa sitä mitä haluaa, mutta lounasravintoloissa on hyvät valikoimat ja edullisemmat hinnat. Saapi syödä vielä niin paljon kun jaksaa ja ehtii. Varmasti alkaa otsasuonet pullistumaan, jos joka lounastauko menee tilausravintolaan kello tikittäen.
        En siis puolusta millään tavalla hidasta tai huonoa palvelua, mutta kyllä ihmisen pitäisi saada edes syödä rauhassa. Niin kiireistä elämä ei saa olla. Joten ehkä kannattaa miettiä joitain muita ruokailuvaihtoehtoja tähän työpaikan lounastaukoihin.


      • Eurotar
        asian vierestä kirjoitti:

        Ehkä en tajua tätä lounasaikaruokailua Rossossa tms. Itselläni myös lounastauko 30 min ja siinä ajassa ehdin työpaikan omassa ruokalassa syömään rauhassa ruokani. Jos ei ole työpaikalla ruokalaa, eikä jostain syystä omia eväitäkään.., eikö olisi ruoka'tunnilla' kätevämpi mennä sellaiseen paikkaan, missä lounas on valmiina ja eikun kauhomaan sitä lautaselle. Ei tietenkään saa sitä mitä haluaa, mutta lounasravintoloissa on hyvät valikoimat ja edullisemmat hinnat. Saapi syödä vielä niin paljon kun jaksaa ja ehtii. Varmasti alkaa otsasuonet pullistumaan, jos joka lounastauko menee tilausravintolaan kello tikittäen.
        En siis puolusta millään tavalla hidasta tai huonoa palvelua, mutta kyllä ihmisen pitäisi saada edes syödä rauhassa. Niin kiireistä elämä ei saa olla. Joten ehkä kannattaa miettiä joitain muita ruokailuvaihtoehtoja tähän työpaikan lounastaukoihin.

        saamme käydä. Niistä vain yhdessä on lounas noutopöydästä, mutta kyseistä paikkaa käytetään kaikkein vähiten ruoan huonon laadun vuoksi. Mautonta tuntikaupalla pöydässä seissyttä höttöä. Mutta niissä paikoissa joita käytetään paljon on pöytiin tarjoilu ja homma pelaa kuin rasvattuna. Kyseisissä paikoissa tiedetään, että lounastajilla on aikaa rajallisesti ja homman on toimittava ja liukkaasti sittenkin.

        Noista eväistä sanoisin sen verran, että kaikissa työpaikoissa ei ole sitten paikkaa missä niitä eväitä voisi syödä. Meillä ei ole taukotiloja, koska työaikaamme ei sisälly lounastauon lisäksi muita pausseja. Kahvit kukin juo oman työpöytänsä äärellä. Eväiden syönti työpaikalla edellyttää jääkaappia ruokien säilytystä varten, mikroaaltouunia lämmittämistä varten ja astioiden tiskauspaikkaa. Ja tietysti paikkaa missä syödä, työpöydän ääressä on eväiden syönti jotain sämpylöitä lukuunottamatta kielletty. Työtilaan ei haluta ruoantuoksuja.


      • oli puhe
        Eurotar kirjoitti:

        saamme käydä. Niistä vain yhdessä on lounas noutopöydästä, mutta kyseistä paikkaa käytetään kaikkein vähiten ruoan huonon laadun vuoksi. Mautonta tuntikaupalla pöydässä seissyttä höttöä. Mutta niissä paikoissa joita käytetään paljon on pöytiin tarjoilu ja homma pelaa kuin rasvattuna. Kyseisissä paikoissa tiedetään, että lounastajilla on aikaa rajallisesti ja homman on toimittava ja liukkaasti sittenkin.

        Noista eväistä sanoisin sen verran, että kaikissa työpaikoissa ei ole sitten paikkaa missä niitä eväitä voisi syödä. Meillä ei ole taukotiloja, koska työaikaamme ei sisälly lounastauon lisäksi muita pausseja. Kahvit kukin juo oman työpöytänsä äärellä. Eväiden syönti työpaikalla edellyttää jääkaappia ruokien säilytystä varten, mikroaaltouunia lämmittämistä varten ja astioiden tiskauspaikkaa. Ja tietysti paikkaa missä syödä, työpöydän ääressä on eväiden syönti jotain sämpylöitä lukuunottamatta kielletty. Työtilaan ei haluta ruoantuoksuja.

        Eli Rosso ei liity millään tavalla antamaasi palautteeseen näillä sivuilla, vaan esim. se 'työruokalasi' tai joku muu pizzerian tyylinen paikka..?
        Kyllä mielestäni kuvailema ravintola, joka lupaa esim. sen ruuan 10 min valmiiksi, on liike-idealtaan ihan erilainen kuin Rosso.
        Meilläpäin Rosso kuitenkin mielletään perheiden ja 'maleksivien' nuorien ruokapaikaksi. Eli mennään ajan kanssa istumaan ja olemaan. Rosso ei mainosta pikaruokaa.
        Vaadin, että nostat kapinan ennemmin esimiestäsi vastaan. Ei se jääkaappi, mikro ja jokin taukonurkkaus kovin suuri investointikohde ole..


      • Eurotar
        oli puhe kirjoitti:

        Eli Rosso ei liity millään tavalla antamaasi palautteeseen näillä sivuilla, vaan esim. se 'työruokalasi' tai joku muu pizzerian tyylinen paikka..?
        Kyllä mielestäni kuvailema ravintola, joka lupaa esim. sen ruuan 10 min valmiiksi, on liike-idealtaan ihan erilainen kuin Rosso.
        Meilläpäin Rosso kuitenkin mielletään perheiden ja 'maleksivien' nuorien ruokapaikaksi. Eli mennään ajan kanssa istumaan ja olemaan. Rosso ei mainosta pikaruokaa.
        Vaadin, että nostat kapinan ennemmin esimiestäsi vastaan. Ei se jääkaappi, mikro ja jokin taukonurkkaus kovin suuri investointikohde ole..

        meilläpäin Rosso kyllä mielletään nopeaksi lounaspaikaksi, tai siis on tähän asti mielletty. Palvelu on hidastunut, koska haluavat säästää työvoimakuluissa ja salissa on liian vähän henkilökuntaa. Ja Rosso on yksi meidän sopimuslounaspaikoista vielä pari kuukautta. Sitten sopimus päättyy ja tuskin sitä uusitaan. Nyt on haussa parin korttelin säteellä työpaikastamme uusi vastaavan tyyppinen paikka.

        Noista eväistä ja jääkaapeista kommentoin, koska eräs kirjoittaja kehoitti syömään eväitä, ellei työpaikalla ole omaa henkilöstöravintolaa (ei siis ruokalaa) ja lounasaika on lyhyt. Olen käynyt myös Helsingin Citykäytävän Rossossa ja todennut, ettei siellä mitään nuorisoa ole aikaansa viettämässä. Johtuneeko korkeahkoista hinnoista. Jos peruspizza maksaa yli 10 euroa ja juomat päälle, ei paikka vedä nuorisoa. Olen käyntyt ko paikassa joskus lomillani myös lounasaikaan ja silloin siellä on todellakin niitä, joilla ei ole aikaa odotella ruokaansa ikuisuuksia.

        Olen vähän ollut kuulolla tuosta viikon takaisesta perjantaista ja ilmeisesti monessakin ravintolassa ei oltu tajuttu sitä, että kyseessä oli välipäivä, jonka moni piti vapaana ja ihmiset olivat perhekunnittain liikkeellä. Vuoropäälliköt jne olivat laskeneet, että tulee keskimääräistä hiljaisempi päivä, koska olettivat ettei ihmisiä ole liikkeellä. Ja olettivat siis pieleen ja pahasti.


      • pykäläkirjuri
        oli puhe kirjoitti:

        Eli Rosso ei liity millään tavalla antamaasi palautteeseen näillä sivuilla, vaan esim. se 'työruokalasi' tai joku muu pizzerian tyylinen paikka..?
        Kyllä mielestäni kuvailema ravintola, joka lupaa esim. sen ruuan 10 min valmiiksi, on liike-idealtaan ihan erilainen kuin Rosso.
        Meilläpäin Rosso kuitenkin mielletään perheiden ja 'maleksivien' nuorien ruokapaikaksi. Eli mennään ajan kanssa istumaan ja olemaan. Rosso ei mainosta pikaruokaa.
        Vaadin, että nostat kapinan ennemmin esimiestäsi vastaan. Ei se jääkaappi, mikro ja jokin taukonurkkaus kovin suuri investointikohde ole..

        silloin siellä ei todellakaan vietetä aikaa ja kenelläkään ei ole aikaa odotella sitä annostaan pitkään. Niissä Rossoissa, joissa olen käynyt joskus vuosia sitten, ja niissä joissa olen käynyt vuoden sisällä on lounasaikaan ollut melkoinen säpinä. Silloin pitää palvelun pelata ja ruoan tulle nopeasti pöytään. Kuten aloittaja jo totesikin, Citykäytävän Rossosta oli syöjiä poistunut siksi, että palvelutaso ei ollut sitä mitä nopealta lounasravintolalta odotetaan. Iltaisin en ole Rossoissa koskaan käynyt, joten en tiedä millaista väkeä niissä silloin käy, mutta palvelun pitää pelata silloinkin. Hidas palvelu on huonon paikan merkki.


      • Rossoa
        pykäläkirjuri kirjoitti:

        silloin siellä ei todellakaan vietetä aikaa ja kenelläkään ei ole aikaa odotella sitä annostaan pitkään. Niissä Rossoissa, joissa olen käynyt joskus vuosia sitten, ja niissä joissa olen käynyt vuoden sisällä on lounasaikaan ollut melkoinen säpinä. Silloin pitää palvelun pelata ja ruoan tulle nopeasti pöytään. Kuten aloittaja jo totesikin, Citykäytävän Rossosta oli syöjiä poistunut siksi, että palvelutaso ei ollut sitä mitä nopealta lounasravintolalta odotetaan. Iltaisin en ole Rossoissa koskaan käynyt, joten en tiedä millaista väkeä niissä silloin käy, mutta palvelun pitää pelata silloinkin. Hidas palvelu on huonon paikan merkki.

        Rosso ja Rosso Express on eri ravintoloita (saman ketjun kai). Express on pikaruokapaikka, jossa pizza tulee 'pikana'.


      • mihinkään Rossoon
        Rossoa kirjoitti:

        Rosso ja Rosso Express on eri ravintoloita (saman ketjun kai). Express on pikaruokapaikka, jossa pizza tulee 'pikana'.

        Mihinkä ravintolaan sitä voi mennä sillä mentaliteetilla, että aika on rajallista...


      • olin olla mennyttä
        mihinkään Rossoon kirjoitti:

        Mihinkä ravintolaan sitä voi mennä sillä mentaliteetilla, että aika on rajallista...

        Vähällä olin jättää Foijan väliin ilkeiden nettikirjoittelujen takia. Sitä kilpailevaa ketjua.

        Onneksi en jättänyt.

        Ruoka oli hyvää. Ainoa ongelma vain, että jälkiruoaksi tuotiin jotain korvaavaa, mitä ei ollut tilannut eikä sitä viitsinyt lähettää takaisin keittiöön.

        Sama on käynyt yhdessä toisessakin paikassa, seurueelle.

        Mutta otanpa opiksi ja seuraavalla kerralla lähetän sen keittiöön, ellei tarjoilija ole ennakkoon kysynyt, käykö jokin korvaava.


      • alkeellinen virhe
        olin olla mennyttä kirjoitti:

        Vähällä olin jättää Foijan väliin ilkeiden nettikirjoittelujen takia. Sitä kilpailevaa ketjua.

        Onneksi en jättänyt.

        Ruoka oli hyvää. Ainoa ongelma vain, että jälkiruoaksi tuotiin jotain korvaavaa, mitä ei ollut tilannut eikä sitä viitsinyt lähettää takaisin keittiöön.

        Sama on käynyt yhdessä toisessakin paikassa, seurueelle.

        Mutta otanpa opiksi ja seuraavalla kerralla lähetän sen keittiöön, ellei tarjoilija ole ennakkoon kysynyt, käykö jokin korvaava.

        Tuollaiseen paikkaan en sitten menisi koskaan, ellei saa mitä tilaa tai jollei etukäteen kerrota, mikä vaihtoehto on, vaan vasta sitten

        kun korvaavaa annosta ollaan kantamassa pöytään...


    • kolmas kerta toden sanoo

      Käytiin perheemme kanssa Rossossa Äitienpäivänä syömässä. Itse olin juuri sitä paikkaa vastaan, mutta vaimon mieliksi mentiin sinne. Parina aikaisempana kertana olemme joutuneet odottelemaan ruokia likemmäs tunnin ja ruoan laatukaan ei ole ollut hääppöinen. Eli tilasimme Äitienpäivä setin. Likemmäs tunti taas meni odotteluun pienten lasten kanssa ja kun saimme ruoat, niin itseltäni pääsi nauru tämän Äitienpäivä annoksen takia: kasa velttoja ranskalaisia ja palanut broilerinpihvi, ou jeah! Kehtasivat pyytää tästä gourmet-ateriasta 18,50€ per annos. No lapsilla oli sentäs eineslihapullia ja nahistuneet prinssinakit, joka olisi maistunut minulle ennemmin, kuin tämä palanut kengänpohja. Hintaan piti sisältyä lasillinen skumppaa, mutta emme me niitä koskaan saaneet ja lasten ateriaan kuuluvat jäätelötkin piti itse käydä pyytämässä, koska tarjoilija ei itse hiffannut tätä. Muutoin tarjoilija oli ystävällinen, mutta hinta/laatu suhde kun ei vain toimi siellä, niin kyllähän niitä prosentteja saa kerättyä mukavasti noilla hinnoilla. Rosson keittiöstä kuului kiroilua ja vesikannu vietiin kesken aterian pois, koska olivat kuulemma kaikki lopussa, niin oli sitten vesi loppu meiltäkin tämän jälkeen. Tarjoilijan klisee "maistuiko ruoka?" on ylitse ampuvaa Rosson kohdalla.

      • ???

        Minun tosin ei tarvinnut kokottaa ääntäni kuin kerran, silloin kun huusin tarjoilijatytöt pöytääni. Muuten naputtelin sanomiseni tiukalla nuotilla, mutta ääntäni korottamatta.

        Otin sitten yhteyttä esimiestasoon, soitin HOK-Elannon ravintoloista vastaavalle ja hän lupasi selvitellä asiaa. Parin päivän kuluttua minulle sitten soittikin Rosson vuoropäällikkö tms. ja sain hänelle vielä kerran selvittää asian. Hän myönsikin, että virhe oli hänen. Hän ei ollut ymmärtänyt, että tuollaisena välipäivänä voisi olla paljon asiakkaita koska ihmiset pitivät vapaapäiviä. Niinpä hän oli laittanut minimimiehityksen. Hallelujaa, sali pursusi ihmisiä ja yhden vakituisen ja kahden harjoittelijan odotettiin hoitavan hommat kotiin. No, katastrofihan siitä tietysti tuli, sen oli vuoropäällikkö saanut itsekin kuulla jo samana päivänä. Eli tulosta tehdään minimimiehityksellä ja kuten sinunkin tapauksestasi käy ilmi, ilmeisen ammattitaidottomalla. Sain hyvitykseksi lahjakortin 20 e. Kiitos siitä, mutta milloinkahan uskallan seuraavan kerran HOK-Elannon johonkin ravintolaan. Siinäpä kysymys.


      • kantis86
        ??? kirjoitti:

        Minun tosin ei tarvinnut kokottaa ääntäni kuin kerran, silloin kun huusin tarjoilijatytöt pöytääni. Muuten naputtelin sanomiseni tiukalla nuotilla, mutta ääntäni korottamatta.

        Otin sitten yhteyttä esimiestasoon, soitin HOK-Elannon ravintoloista vastaavalle ja hän lupasi selvitellä asiaa. Parin päivän kuluttua minulle sitten soittikin Rosson vuoropäällikkö tms. ja sain hänelle vielä kerran selvittää asian. Hän myönsikin, että virhe oli hänen. Hän ei ollut ymmärtänyt, että tuollaisena välipäivänä voisi olla paljon asiakkaita koska ihmiset pitivät vapaapäiviä. Niinpä hän oli laittanut minimimiehityksen. Hallelujaa, sali pursusi ihmisiä ja yhden vakituisen ja kahden harjoittelijan odotettiin hoitavan hommat kotiin. No, katastrofihan siitä tietysti tuli, sen oli vuoropäällikkö saanut itsekin kuulla jo samana päivänä. Eli tulosta tehdään minimimiehityksellä ja kuten sinunkin tapauksestasi käy ilmi, ilmeisen ammattitaidottomalla. Sain hyvitykseksi lahjakortin 20 e. Kiitos siitä, mutta milloinkahan uskallan seuraavan kerran HOK-Elannon johonkin ravintolaan. Siinäpä kysymys.

        tiksin rossosta olen aina saanut hyvää palvelua. ja maittavaa ruokaa, Vaikka kuinka kiire siellä olisikaan, aina joku tarjoilijoistaa kerkiää huutamaan hein kun astuu sisään. Ainakin on huomioitu ja pöydässä tietää että kyllä sieltä kohta joku tulee. mitä luin teidän kirjoituksianne, niin antakaa palaute suoraan vuoropäällikölle, mikäli tiedätte että tarjoilija ei siihen osaa vastata. Tarjoilijat varmasti tietävät olevansa alimiehitettyjä, mutta kuitenkin tekevät parhaansa.

        Siis suuri kiitos tikkurilan rossolaisille. Minä ja moni muu käymme siellä jatkossakin!


    • Pihlajanmarjatta

      Itse työntekijänä Rossossa pääkaupunkiseudulla, ihmettelen kovasti teitä asiakkaita. Aina sitä iänikuista valittamista ja hampaidenkiristystä. Otetaan nytten pari esimerkkiä..

      a) Lounas on nopea lounas nimikkeellä.. ruoat eivät ole samanlaista laadultaan kuin esim a la carten ruoat vaan ne on tehty mahdollisimman valmiiksi jotta ne olisi helppo valmistaa ja nopeaa tarjoilla. Jos ei se kelpaa ja tiedostaa tämän, silloin voi mennä muualle ravintolaan.

      b) Jos ravintolassa on pöytiin ohjaus, silloin kyllä yleensä mainitsemme viiveestä ja silloin asiakas voi itse myös käyttää maalaisjärkeä. Pöytiin ohjauksen periaatteena on että me ohjaamme teidät pöytään, luonnollisesti.. silloin ei voi vaikuttaa itse siihen mihin haluat mennä istumaan koska meillä on täyttä ja teemme harkitusti nämä pöytävalinnat. Myöskin se että jos mainitsemme että meillä on 45min viivettä, se myöskin tarkoittaa sitä. Jos ihmettelet että miksi vieruspöydän perhe sai ruokansa aikaisemmin kuin sinä, vaikka tilasit ne viikko sitten on selitys melko yksinkertainen.. Naapuripöytä tilasi pizzaa jonka yhteisvalmistukseen meni se 10min kun sinä taas täysin kypsän pippuripihvin jonka takia siinä kestää tolkuttoman kauan.

      c) Palvelusta, ruoasta ja muutenkin kaikesta turhanpäiväisestä on turha inistä. Me olemme myöskin ihmisiä, niin kuin sinä konttorissa työskentelevä. Me vain teemme fyysisesti rankempaa hommaa ja taukomme ovat lyhkäisempiä, joskus niitä ei ole ollenkaan. Mikäli haluat antaa palautetta, pistä se esimiehelle eläkä huuda tarjoilijalle kurkku suorana, se ei auta mitään. Palautteeseesi vastataan kunhan asiat ovat ensiksi selvitetty.

      • rahat hukkaan taas

        Tulipa taas hölmöyttä käytyä Jyväskylän kirkkopuiston Rossossa. Aivan aluksi tarjoilija torui pöytävalintaamme, koska sitä ei oltu tyhjennetty. Kas kummaa, releet olivat levällään vähän joka pöydässä. Ja eikö palkan maksavalla asiakkaalla ole oikeus valita vapaa pöytä?

        Vähän alkoi jo nyppiä, kun neiti alkoi selittämään - suorastaan - tuputtamaan omia valintojaan, vaikka sanoimme jo tietävämme, mitä tilaamme.

        Vituttamaan alkoi, kun ruoan tuleminen alkoi kestää lähemmäs tunnin ja lähes kaikilla paikalla olleilla olivat jo annoksensa meidän astuessa sisään.

        ... suositeltu puolilämmin pakaste-paska-eines syötyämme, neiti kyselee itseriittoiseen tyyliinsä, että oliko hyvää. No, ei ollut maku häävi ja ruokakin oli haaleaa... neiti puhuu jo päälle: "mitä jälkiruokaa laitettaisiin..!

        Aivan oikein - teikäläiset urpo-soklaiset, rossolaiset, abc-:läiset voitte vittuilla meille asiakkaille. Sitä minä vain ihmettelen, kuinka kauan moinen voi jatkua. Ainakin meidän perhe ja KAIKKI tuttavamme äänestämme jaloillamme.

        Väsyttää jatkuva surkea palvelu ja hintaansa nähden aivan surkeat ruoat!

        SOK:n trolleille: haistakkaa iso paska!


      • Vitun bonus-urpo

        Oot tainnu saada jo loparit. a) haistele kusilihaa, b) maistele saissees, c) joko oot selvinny kännistäs?


    • taidan boikotoida S-

      Kyllä, tiivistettynä SURKEAA RUOKAA JA PALVELUA ja hinnakastakin. Naurattaa nuo "italialaiset" nimet Rossossa vaikka se ruoka ei ole italialaista nähnytkään.

    • RossoBoikottiin

      Boikottiin menee ja kirkkaasti.

      Oulunseudulla asun, ja muutama kertaa Rossossa olen käynyt. Viime kerralla odottelin ruokaa about tunnin, ja pizza jonka tilasin... no, nahistunut, kuiva ja korppuinen pohja, ylijauhoitettu, juustoa oli vain puolella pizzalla eikä muutenkaan kehumista.

      Eräällä kerralla sain odotella juomia päälle puoli tuntia kunnes kävin kysymässä niitä itse.

      Ei koskaan ole ollut hyvää palvelua Rossossa, ja ruoan laatu-hintasuhde on varmaan koko ketjun suurin vitsi. Huhhuh...

      Kaadetaan Rosson toiminta, boikottiin vaan, etteivät muutkaan ihmiset mene vahingossakaan ko. ravintolaan. Etenkään hemmetti juhlapäivinä!

    • Ei koskaan Rossoon

      Ai kun kivaa. Vihdoinki löytyy näitä kanssakärsijöitä. Kauniaisten Rosso on varmaan jo kuopattu, mutta siellä odottelin kaverini kanssa tyhjässä ravintolassa puolitoista tuntia ruokaa, juomia puoli tuntia. Tarjoilija vallan säpsähti meidät nähdessään, joten tehtiin kai jokin istumaennätys kyseisessä paikassa. Toinen aivan kädetön Rosso löytyy...tattadadaa Tampereen kosken liepeiltä. Sieltä saa takuuvarmasti eltaantunutta alkusalaattia ja sen jälkeen voikin oikaista koipensa, koska ruokaa saa odottaa tunnista kahteen, oli sitten ruuhkaa tai ei.

      Ehdin jo unohtaa kyseisen ravintolaketjun ja luulin konkan korjanneen kyseisen vaivan pois ihmisten silmistä, vaan mitä vielä. Nyt pukkaa televisiosta mainosta kuinka Rossossa on sitä ja tätä. Kuka hullu niihin menee? Tiedä sitten sitä. Varmaan joku jolla on nälkä vasta viiden tunnin kuluttua tilauksesta ja koko päivä aikaa istua joutilaana tuijottamassa ikkunasta ulos. Oman Rossoboikottini aloitin vuonna 2008 ja on pitäny ja tulee pitämään hautaan asti.

      Suosittelen jokaista ajantappajaa ottamaan mukaansa luurankonuken jonka voi puolentoista tunnin odotuksen jälkeen jättää istumaan ravintolan loossiin, ihan vain vihjeeksi, tosin jos meininki on tänäkin päivänä sitä, ettei ruokaa saa kirveelläkään, niin tuskin mikään rekvisiitta henkilökuntaa sen enempiä vauhdittaa. Mutta zemppiä Rossofaneille valitsemallanne tiellä, ruokaa odotellessa kannattaa lukea vaikka tohtoriksi.

    • Herkkuperse

      Ääs-ryhmässä töissä olleena voin kertoa mikä mättää nykyisessä "palvelussa", eli menee liian hyvin. Hyvää tulosta pidetään itsestään selvyytenä, tulos on kaikki kaikessa ja nykyajan johtoporras on diplomipellejä joilla ei kokemusta oikeasta työstä. N 10-15 vuotta sitten tuli selkeä muutos johtoon kun viimeiset johtajat jotka tiesivätkin jotain työstä, jäivät eläkkeelle. Jos haluan syödä hyvin, niin käyn syömässä yksityisten ravintoloissa. Esim Jyväskylässä Figaro, kissanviiksi? jne.

    • säälittäväJpPrismanrosso

      Kaikista hirvein oli kyllä Järvenpään Rosso, joka oli vähän aikaa Prisman rakennuksessa. Sen säälittävämpää paikkaa sai hakea. Siirtyi siihen mukavasta ja tunnelmallisesta paikasta, jossa ei ollut mitään vikaa. Se Prisman rakennuksessa oleva oli olevinaan jotain hienoa, mutta oikeasti se oli täysin tunnelmaton ja surkea. Edes tarjoilijat eivät uskoneet siihen. Äkkiä se siitä sitten katosikin. Hyi mikä paikka.

      • ei-rossoa-ei

        Annoin hiljan palautetta Rossoon kun netissäkin tulee kysely muutama päivä käynnin jälkeen.
        Kyllä sen surkean mättöruuan voi yleistää kaikkiin Rossoihin. Ihan turhaan joku puolustelee, mahtaako olla ketjun edustaja.
        Samalla konseptillahan Rossot toimivat koko maassa.
        Antipastot ala-arvoisia. Hinta-laatusuhde huono. Enhän voi muuta kuin ilmaista mielipiteeni valitsemalla toisen paikan.
        Käyn työn lomassa arkisin syömässä ja Raision Myllyn Rosso sopisi sijainniltaan. Taso on sitä luokkaa että on ollut pakko etsiä siltä alueelta muu ruokailupaikka. Onhan siellä lounasravintoloita kun on paljon työpaikkoja.
        Vuosia sitten Raision Myllyssäkin oli Fransmanni, missä ruoka oli ihan ok. Se lopetettiin. Ilmeisesti rahaa saadaan helpommin tällä rosso-konseptilla. Se on kuitenkin asiakkaiden ala-arvioimista. Meidän vain kuuluu vaatia parempaa tasoa tai kiertää kaukaa kyseiset "ravintolat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe