Säksätys

360

Kuuluuko normaalisti konesta "säksätystä" vai tuleeko ääni peltisarjoista. Uskoisin, että sarjat pitäisivät tasaista "ritinää"?

Kone on vastikään rempattu, porattu, nokka vaihdettu, sarjat vaihdettu. Onko tää normaalia vai mistä johtunee...

8

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......................

tai sitten vuotavat pakosarjan tiivisteet. Elä polta sormias jos ruppeet koittelemmaan sormella vuotoja. Hanskat käteen ja silloin mahdolliset vuodot tuntuu puhalluksena kintaissa. Kirit pultteja VASTA kun kansi on taas kylmä.

• Kj-seiska

Pikemminkin tuo ompelukonemainen säksätys tulee siitä, että venttiilin välykset eivät ole oikein.

Venttiilit on pitänyt purkaa tuon kuvaillun rempan aikana. Takaisinpano ei ole onnistunut.

• vvälykset

Uskaltaako sillä ajaa korjaamolle 5km tai 17 km
        vai pitääkö se säätää heti kotona...???

• Kuunotus
        vvälykset kirjoitti:

Ei siinä heti mitään tapahdu.

Venttiilit säätelevät auton "hengitystä", siis kaasujen virtailuja sylinterikannen läpi.

Liian suuret venttiilivälykset lähinnä huonontavat suorituskykyä ja bensataloudellisuutta. Liiat pienet taas eivät anna venttiilien sulkeutua kokonaan, jolloin ennen pitkää on vaarana, että venttiilit palavat kuumista sylinterikaasuista.

• kyseessä

oleva moottori on moparin 360 venttiilivälysiä ei tarvi säätää. Hydraulinostajat. Peltisarjat säksättää varsinkin jos on vaihdettu kireämpi nokka-akseli.

• vvälykset kirjoitti:

Se kestää tai ei. Mulla ei kestäny. Otin lotjan liikenteeseen, 15km kesti sitten pamahti mylly. Venttiili poikki, mäntä palasina, sylinterissä ja kannessa reijät.
        Pannulla onkin jo ikää kohta 50v ja suunnitelmissa oli täys remppa, mut se tuli nyt vähän aikasemmin.
        Kyseessä 390cid.

• wäsäilijä

Kuuntele esim letkun avulla mistä ääni tulee.Peltisarjat ovat yleensä mainosmiesten puheista huolimatta melko pieni tehonlisä.Harmia niistä onkin sitten paljon enemmän.

• yankee

kuten mertaranta sanoisi ;)

samantien hoitivat käynnistyksen epämääräisyyden: uusi (eik kunnostettu) 2 hp moparin startti ja ok.

Jos haluatte tarkempaa tietoa, ks. autokorjaamot

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe