Ahhuliusko

suopursu

Olisko niin että "ahhuliusko" on sitä uskoa että saa vapaasti uskoa mihin lystää..

..ja se vapaus tietää, mitä ihmisen omassa henkessä
haluaa ja mitä pään sisässä liikkuu..

Siinä on sitten hulluus huipussaan,
kun luulee itsessäänolevan viisautta,
tutkia Jumalan syvimpiäkin ajatuksia.

Joita ei ihmisviisaus koskaan pysty käsittämään
eikä ottamaan luonnostaan vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hulluutta, niille jotka eivät tiedä mitä Jumalan mieli on.

7

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihhuli

Aivan sama minkälaista sanahelinää syötät ymmärtämisestä ja uskosta. Totuus kun on että Jumalaan voi vain uskoa. Sitä ei voi tietää todeksi ei nyt, ei huomenna, ei koskaan. Joko uskot tahi et usko. Mutta yritä ymmärtää että kaikki eivät halua/jaksa kuunnella teidän totuuttanne. Kaikki päättävät omasta totuudestaan kyseisessä asiassa eikä kenenkään tulisi toista arvostelman sen mukaan mihin toinen haluaa uskoa.

Minä uskon(tiedän) että Jumalaa ei ole eikä tule koskaan olemaan eikä sitä minkäänlainen minun persoonaan, älykkyyteen tai mihinkään muuhun ominaisuuteen kohdistuvat kritiikki tule koskaan muuttamaan. Joten pyydän että et enää yritä toitottaa totuuksia meille jotka emme kuitenkaan niitä hyväksy totuuksina.

• suopursu

Niin taisikin olla se oma totuutesi mistä puhut.. ja en yritä mitään pohdin vain näitä asioita siinä missä sinäkin ja täysi vapaus kaikenlaisessa keskustelussa sehän on rakentavaa vai mitä?

..hyvähän se on jos jokin herättää myös ärsytystä:))

• hihhuli
        suopursu kirjoitti:

Niin taisikin olla se oma totuutesi mistä puhut.. ja en yritä mitään pohdin vain näitä asioita siinä missä sinäkin ja täysi vapaus kaikenlaisessa keskustelussa sehän on rakentavaa vai mitä?

..hyvähän se on jos jokin herättää myös ärsytystä:))

Ajatus olikin se että kun tuo on tuota tuputtamista tyylin "et vaan tajuu kun ei Jumalan Jeesuksen Kristuksen Isän ja Pojan ja Pyhän hengen syvällinen ja puhdas ja paras ylivoimaisin viesti uppoa. Oot vaan niin tyhmä kun et tajua kun minä olen oikeassa ja sinä olet tyhmä ja väärässä ja paha ja joudut helvettiin". Kun taas minun totuuteni on se että kaikille vapaus ja kenenkään ei tule totuuttaan tuputtaman toiselle. Toisaalta tuokin on jo itsensä kanssa ristiriidassa. Kuitenkin ajatus oli vain se että ei jaksa kuunnella tuota iän ikuista toitotusta Jessen ja kavereitten ylivoimaisesta hyvyydestä.

• suopursu
        hihhuli kirjoitti:

Ajatus olikin se että kun tuo on tuota tuputtamista tyylin "et vaan tajuu kun ei Jumalan Jeesuksen Kristuksen Isän ja Pojan ja Pyhän hengen syvällinen ja puhdas ja paras ylivoimaisin viesti uppoa. Oot vaan niin tyhmä kun et tajua kun minä olen oikeassa ja sinä olet tyhmä ja väärässä ja paha ja joudut helvettiin". Kun taas minun totuuteni on se että kaikille vapaus ja kenenkään ei tule totuuttaan tuputtaman toiselle. Toisaalta tuokin on jo itsensä kanssa ristiriidassa. Kuitenkin ajatus oli vain se että ei jaksa kuunnella tuota iän ikuista toitotusta Jessen ja kavereitten ylivoimaisesta hyvyydestä.

Että kyllä sitä väsyy kun ei anneta omille ajatuksille sijaa vaan aina"tuputetaan" ja se kyllä ahdistaa nurkkaan ja siellä pää hajoaa pieniksi sirpaleiksi eikä sydänkään jaksa ottaa vastaan kun aina vaan ahdistaa huh, huh..

..ymmärränhän mie:))

• suopursu
        suopursu kirjoitti:

Että kyllä sitä väsyy kun ei anneta omille ajatuksille sijaa vaan aina"tuputetaan" ja se kyllä ahdistaa nurkkaan ja siellä pää hajoaa pieniksi sirpaleiksi eikä sydänkään jaksa ottaa vastaan kun aina vaan ahdistaa huh, huh..

..ymmärränhän mie:))

..kukaan toinen ei voi Totuutta iskeä toisen päähän vaan se on Lahja mikä taivaasta annetaan,
        niille ketkä HALUAA ottaa sen vastaan:)

ja Rakkaus vetää ei tuomiot eikä toisten oletetut viisaudet tai synneillä uhkailut.

..ainoastaan ja vaan, vapaus voi vapauttaa
        ja RAKKAUS:))

Kaikki ihmiset ovat arvokkaita, ei kukaan ole toista parempi!

• Minäkin...

"Olisko niin että "ahhuliusko" on sitä uskoa että saa vapaasti uskoa mihin lystää.. "

Eiköhän se ole sitä, että on vapaa olemaan uskomatta ja vapaa olemaan muodostamatta mielipidettä.

• suopursu

..vapaana voi olla mitä mieltä vaan eli saa olla olematta mielipiteitä tai uskoa mihinkään vaan niinku vapaasti juosta ja vaeltaa kuin villivarsat konsanaan:))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      9
      2259
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1865
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe