http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2008/05/06/kiinteistonvalittaja-voi-tienata-yli-75-000-euroa-vuodessa/200812463/139?rss=4
Pitäisikö alkaa kinteistövälittäjäksi? Työajat eivät kyllä ole mitenkään kovin hyvät, sillä joka sunnuntai näytöillä ja iltaisinkin hommia...
Kiinteistövälittäjät tienaa hyvin
47
13403
Vastaukset
- Vartijan
Ja poliisin palkat nousee? Niinpä niin, eihän heillä ole niin väliä, suojelevat ainoastaan kansalaisten tuvallisuutta ja heidän omaisuutta. Onhan se ojan kaivuukin tärkeämpää.
- kunhan kommentoin
Vartijoilta ei nyt paljoa vaadita, joten heille ei nyt kovin kummoisia palkkoja voi maksaakaan. Poliisien palkkoja voisi sen sijaan nostaa ja muutenkin määrärahoja lisätä.
Mitä sitten tulee noihin kiinteistövälittäjiin niin ainahan hyvä myyjä on tienannut hyvin, joten tuossa ei ole mitään ihmeellistä. - tosiaan olla heikot palkat
kunhan kommentoin kirjoitti:
Vartijoilta ei nyt paljoa vaadita, joten heille ei nyt kovin kummoisia palkkoja voi maksaakaan. Poliisien palkkoja voisi sen sijaan nostaa ja muutenkin määrärahoja lisätä.
Mitä sitten tulee noihin kiinteistövälittäjiin niin ainahan hyvä myyjä on tienannut hyvin, joten tuossa ei ole mitään ihmeellistä.Jotenkin on sellainen käsitys.
- ---
Ihan täysin ammatinvalinta kysymys!
- olisivat paremmat
--- kirjoitti:
Ihan täysin ammatinvalinta kysymys!
jos osaisivat lukea.. katsos ne kirjoittaa sopparin mutta eivät lue sitä..
sitten on toinen porukka joka osaa lukea, mutta eivät kirjoittaa.. nämä kirjoitusintoiset sitten taas raapustavat nimet alle myös heidänkin sopimuksiin :D - Koneurakoitsija
On aina tärkeää työtä missä sitä näetkään tehtävän. Huvikseen sitä harvemmin tehdään ilman tarkoitusta.
- VARTIJA
kunhan kommentoin kirjoitti:
Mitä sitten tulee noihin kiinteistövälittäjiin niin ainahan hyvä myyjä on tienannut hyvin, joten tuossa ei ole mitään ihmeellistä.KOVIN OLI YLIMIELINEN SUN KOMMENTTI VARTIJOISTA MIKÄS SINÄ SITTEN OLET KUN PYSTYT TOISTEN AMMATTIA ARVOSTELEEN MUTTA SULLA ON VARMAANKIN SE ARVOSTELUN ARMOLAHJA JOTA NIIN HALUAT KÄYTTÄÄ JA SILLÄ NIIN LOISTAA.SE ON KYLLÄ TOTTA ETTÄ VARTIJAIN PALKAT KYLLÄ ON P...STÄ.MUTTA OLISIT VARMAAN SINÄKIN KIITOLLINEN JOS SAISIT TEHDÄ REHELLISTÄ TYÖTÄ,MIKÄ LIENET SOSIAALIPUMMI TAI JOKIN VANHEMPIEN SIIVELLÄ ELÄJÄ TAIKKA JOKIN HÄMÄRÄPERÄINEN DIILEDI.KIINTEISTÖVÄLITTÄJIÄ ON KANSSA ERI SORTTIA ON NIITÄ JOTKA OVAT RÖYHKEITÄ VEDÄTTÄJIÄ JA NIITÄ JOTKA TEKEVÄT TYÖNSÄ ETEEN VAIVAA JA KORVAUS ON SEN MUKAAN .YLEISESTI KYLLÄ NE ON VEDÄTTÄJIÄ:JA KOVAN LIKSAN VETÄJIÄ.TAIDT KUULUA HEIHIN SINÄKIN?VOIT VIELÄ SINÄKIN TARVITA VARTIJAIN APUA,MIETI SITÄ SITTEN KUN TULEE KOHDALLESI.
VARTIJA kirjoitti:
KOVIN OLI YLIMIELINEN SUN KOMMENTTI VARTIJOISTA MIKÄS SINÄ SITTEN OLET KUN PYSTYT TOISTEN AMMATTIA ARVOSTELEEN MUTTA SULLA ON VARMAANKIN SE ARVOSTELUN ARMOLAHJA JOTA NIIN HALUAT KÄYTTÄÄ JA SILLÄ NIIN LOISTAA.SE ON KYLLÄ TOTTA ETTÄ VARTIJAIN PALKAT KYLLÄ ON P...STÄ.MUTTA OLISIT VARMAAN SINÄKIN KIITOLLINEN JOS SAISIT TEHDÄ REHELLISTÄ TYÖTÄ,MIKÄ LIENET SOSIAALIPUMMI TAI JOKIN VANHEMPIEN SIIVELLÄ ELÄJÄ TAIKKA JOKIN HÄMÄRÄPERÄINEN DIILEDI.KIINTEISTÖVÄLITTÄJIÄ ON KANSSA ERI SORTTIA ON NIITÄ JOTKA OVAT RÖYHKEITÄ VEDÄTTÄJIÄ JA NIITÄ JOTKA TEKEVÄT TYÖNSÄ ETEEN VAIVAA JA KORVAUS ON SEN MUKAAN .YLEISESTI KYLLÄ NE ON VEDÄTTÄJIÄ:JA KOVAN LIKSAN VETÄJIÄ.TAIDT KUULUA HEIHIN SINÄKIN?VOIT VIELÄ SINÄKIN TARVITA VARTIJAIN APUA,MIETI SITÄ SITTEN KUN TULEE KOHDALLESI.
moi vartija
teet arvokasta työtä.yksin pimeässä liikut .ja jos ilkivaltaa tehty tai muuta,yksin ne otat vastaan.poliisitkin kulkee pareittain.kiinteistö välittäjät ei osaa hyvin ammattiaan.kun niiltä kyselee tarkemmin eivät osaa vastata.eivät ole selvillä edes kaikista taloon liittyvistä.ja niillä valmiit tiedot toisten tekemät kuntokartoitukset.ei ne tiedä jos kysyy jotain mitä ei oo paperilla niillä toisten tekemät valmiit talon kunto arviot.t. kuurankukka47- kellari
VARTIJA kirjoitti:
KOVIN OLI YLIMIELINEN SUN KOMMENTTI VARTIJOISTA MIKÄS SINÄ SITTEN OLET KUN PYSTYT TOISTEN AMMATTIA ARVOSTELEEN MUTTA SULLA ON VARMAANKIN SE ARVOSTELUN ARMOLAHJA JOTA NIIN HALUAT KÄYTTÄÄ JA SILLÄ NIIN LOISTAA.SE ON KYLLÄ TOTTA ETTÄ VARTIJAIN PALKAT KYLLÄ ON P...STÄ.MUTTA OLISIT VARMAAN SINÄKIN KIITOLLINEN JOS SAISIT TEHDÄ REHELLISTÄ TYÖTÄ,MIKÄ LIENET SOSIAALIPUMMI TAI JOKIN VANHEMPIEN SIIVELLÄ ELÄJÄ TAIKKA JOKIN HÄMÄRÄPERÄINEN DIILEDI.KIINTEISTÖVÄLITTÄJIÄ ON KANSSA ERI SORTTIA ON NIITÄ JOTKA OVAT RÖYHKEITÄ VEDÄTTÄJIÄ JA NIITÄ JOTKA TEKEVÄT TYÖNSÄ ETEEN VAIVAA JA KORVAUS ON SEN MUKAAN .YLEISESTI KYLLÄ NE ON VEDÄTTÄJIÄ:JA KOVAN LIKSAN VETÄJIÄ.TAIDT KUULUA HEIHIN SINÄKIN?VOIT VIELÄ SINÄKIN TARVITA VARTIJAIN APUA,MIETI SITÄ SITTEN KUN TULEE KOHDALLESI.
Tästä kirjoituksesta tosiaan selviää miksi palkat ei vartijoilla kovin hääppöiset ole. Vaatimustaso ei ole kovinkaan korkea.
Kuitenkin homma menee niin että jos et tee tuottavaa työtä niin et siitä voi kauhean korkeaa palkkaakaan saada.
- vastaavasti sitä on sitten ...
Monet muutkin tekee vuorotyötä ja tienaa juuri sillä...
kaikilla ei ole sitä keinoa nostaa palkkaansa.
Vaikak tekisi kuinka paljon töitä ja hyvin, se vaan ei näy palkassa mitenkään. - rahansa nyhjäsee
aivan tarpeeton ammattikunta...
- ei ole mitään laitonta
Yleinen menettely: ostavat halvalla asunnon, arvioivat alakanttiin, ostavat perikunnilta tai käyttävät hyväksi avoeroja, saavat halvalla, pitävät sen vaaditun kaksi vuotta, oma ovi ovessa ja asuvat silti itse kultansa kanssa
ja myyvät sitten kalliilla heti kun voivat.
Että oikeassa olet: kyllä siinä rikastuu. Vaikka kerrotaankin tässä, miten kaikkein helpoiten.- ..........
tee tuollaista, vaan auttavat toimeksiantajiaan myymään asuntojaan.
- houktuslintuostajille
Niille houkutuslintukatsojille pitää silti maksaa jotain, niille joita käytetään karkoittamaan todella kiinnostuneet pois...
Mutta jäähän siitä reippaasti käteen tai palkitaan ne avustajat puolestaan välittämällä niille halpoja lukaaleita, niiden myydä ne sitten taas hyvällä voitolla.
Niitä halpoja asuntoja ostellaan kaikkien mahdollisten nimiin ja myydään sitten voitolla. Mikään ei estä sellaista. Verotus on kevyempi vain, kun itse esittää asuvansa sen tietyn ajan.
Totta vai tarua?
...tästä on puhuttu jo aikaisemminkin. - ammatti?
Miltä tuntuu, kun pitää käyttää psykologiaa saadakseen asiakas tekemään ostopäätös...
- kokenut kalle
... on se ettei tyhmä ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Vrt Wincapita esim. Asuntokaupoisssa liikkuvat palkkiot ovat prosenttiperustaisia, missä ei ole kuluttajan kannalta mitään järkeä. Työ on yksinkertaista merkonomin hommaa ja siksi se pitäisi laittaa ammatti(korkea)koulu linjaksi. Vastuukaan ei paina ollenkaan. Myyjä vastaa asunnon vioista, välittäjä vain välitystoiminnasta, helppoa. Eikä aina siitäkään kuten on oikeudenkäynneissä nähty.
Normaali merkonomin palkka olisi hommasta jotain pari kolme tonnia kuussa. Tyhmä kansa maksaa kun luulee että kauppakirjojen ja papereiden tekeminen on vaikeaa. Jos ne joku merkonomi osaa tehdä niin miksi et itsekin. Ohjeita kaupan tekoon on saatavilla ja jopa hintatietoja netissä. - oma apu paras...
kokenut kalle kirjoitti:
... on se ettei tyhmä ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Vrt Wincapita esim. Asuntokaupoisssa liikkuvat palkkiot ovat prosenttiperustaisia, missä ei ole kuluttajan kannalta mitään järkeä. Työ on yksinkertaista merkonomin hommaa ja siksi se pitäisi laittaa ammatti(korkea)koulu linjaksi. Vastuukaan ei paina ollenkaan. Myyjä vastaa asunnon vioista, välittäjä vain välitystoiminnasta, helppoa. Eikä aina siitäkään kuten on oikeudenkäynneissä nähty.
Normaali merkonomin palkka olisi hommasta jotain pari kolme tonnia kuussa. Tyhmä kansa maksaa kun luulee että kauppakirjojen ja papereiden tekeminen on vaikeaa. Jos ne joku merkonomi osaa tehdä niin miksi et itsekin. Ohjeita kaupan tekoon on saatavilla ja jopa hintatietoja netissä.Itse tässä on asuntoja myyty ja hoideltu kaikki hommat, hyvin helppoa kun vaan ottaa asioista selvää. Avuttomat ihmiset tietenkin tarvitsevat näitä välistävetäjiä ja näyttää noita avuttomia piisaavan kun välittäjät tienaa hyvin. :)
- tutkinto
kokenut kalle kirjoitti:
Normaali merkonomin palkka olisi hommasta jotain pari kolme tonnia kuussa. Tyhmä kansa maksaa kun luulee että kauppakirjojen ja papereiden tekeminen on vaikeaa. Jos ne joku merkonomi osaa tehdä niin miksi et itsekin. Ohjeita kaupan tekoon on saatavilla ja jopa hintatietoja netissä.Sulla, "kokenut kalle", taitaa olla rankka työttömyysputki ja itseesi tyytymättömyys vaivana kun täytyy noin kovasti mollailla merkonomeja. On tainnut oma tutkinto jäänyt työmarkkinoilla ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneiden varjoon tai jäänyt tutkinnot kokonaan suorittamatta.
Kovia "kokenut kalle", aina kannattaa katsoa peiliin eikä yrittää räksyttää ympärilleen. - kokemusta on
kokenut kalle kirjoitti:
Normaali merkonomin palkka olisi hommasta jotain pari kolme tonnia kuussa. Tyhmä kansa maksaa kun luulee että kauppakirjojen ja papereiden tekeminen on vaikeaa. Jos ne joku merkonomi osaa tehdä niin miksi et itsekin. Ohjeita kaupan tekoon on saatavilla ja jopa hintatietoja netissä.olen myynnyt pari kämppää itse (peruskoulu pohja)
paperihommat hoituu pankin kautta. - ....
kokemusta on kirjoitti:
olen myynnyt pari kämppää itse (peruskoulu pohja)
paperihommat hoituu pankin kautta.että on peruskouluun jäänyt tuo koulutus. Taitaa yhdyssanatkin olla hakusessa?
- asunnonmyyjä
kiinteistövälittäjä,viinanmyyjä ja huora kukaan näistä ei välttämätön,mutta hyvä olla olemassa.
- mutta kuitenkin
Joutavat tuolla palkalla kyllä olemaankin töissä sunnuntaisin ja viikonloppuisin. Ottaen huomioon että työ/ammatti ei todellakaan korkeakoulututkintoja tm. vaadi. Itseäni henk. kohtaisesti koskettaa eniten tähän liittyen se, että ihmiset maksaa silmää räpäyttämättä itsestäänselvyytenä kiinteistön välittäjälle isoja summia asunnon myynnistä, kun taas arkkitehdille, joka asunnon suunnittelee, ei makseta murto-osaakaan tuon samaisen asunnon suunnittelusta..!
- välittäjä sopii kirjoitus j...
Välittäjä välittää siitä että kaupat hinnalla millä hyvänsä, vedättää ostajaa, myyjää, siitä koostuu palkka. Vastuuta ei ole muuta kuin saada oma palkka ensin jne. On tyhmää maksaa ovenavauksesta jonka voi tehdä itse, selkeä kauppakirja maksaa 2 e joka kirjakaupassa.
- huijaukseen
välittäjä sopii kirjoitus j... kirjoitti:
Välittäjä välittää siitä että kaupat hinnalla millä hyvänsä, vedättää ostajaa, myyjää, siitä koostuu palkka. Vastuuta ei ole muuta kuin saada oma palkka ensin jne. On tyhmää maksaa ovenavauksesta jonka voi tehdä itse, selkeä kauppakirja maksaa 2 e joka kirjakaupassa.
ei tarvita edes markantin tutkintoa vaan se,että on lakisääteisen suomen lakien mukaisen kouluvelvollisuutensa suorittanut.
Ei loiseläjät muuta koulutusta tarvitse,eikä he ole mistään vastuussa.
Kumpa ihmiset oppisivat kiertään heidät kaukaa,eikä koskisivat heihin tikullakaa.
Itse olen kaksi asuntoani myynyt pienellä lehti-ilmoituksella.
Minimipalkkio on heillä erikoistarjouksessa 1700 euroa lehtien mukaan !!
Miettikää sitä.
- weskuu
Kuunella niitä rutinoita ,kun Suomalainen penninvenyttäjä koittaa ostaa tai myydä jotain.Toikin liksa revitty jostain tilastokeskuksen sivuilta tai pääkaupunkiseudun välittäjien tiedoista.Toisenkaut työ itessään ei hirvee ole,kuhan on supliikki ja tarpeeks käärmemäinen luonteeltas.
- Itse myynyt.
Myy oma asunto itse,se on siinä.Ei muuta.
- kkka
Vuosi palkka ~65 000 riippuen siitä onko ollut paljon kauppoja.
- KALJA.MAHA
KIINTEISTÖVÄLITTÄJÄKSI NYT SOPIVASTI KUN HINNATKIN ROMAHTAVAT!
- itsenäinen ...
kiinteistönvälittäjä. Palkkani on 320 000 euroa vuodessa(2007). Töissä on kaksi sukulaista...
- :/...
itsenäinen ... kirjoitti:
kiinteistönvälittäjä. Palkkani on 320 000 euroa vuodessa(2007). Töissä on kaksi sukulaista...
taitaa olla hulluhullu maailma juttuja..?!
tai jos tommonen oma firma ym niin kuka hullu voi maksaa itelle tommosia palkkoja..?!?!?!?
ehkä todellisuudessa on firman tulot noi ja siitä sit maksat mitä maksat kuluja ym ja sit jää palkat...
mut hieno homma jos noin paljon itelle jää palkka tuloja :D!!!
(jos niin voitko heittää vinkkiä?)
olen itse alan vaihto puuhissa anyway.. :D - Ei koppiin koskaan asumaan
itsenäinen ... kirjoitti:
Suomessa maksetaan pienistä kopeista hirveitä summia. Muualla maailmalla asutaan väljästi ja edullisestikin vuokralla. Suomessa on pakko ostaa asunto, koska vuokra-asuntoja on niin vähän ja vuokrat kalliita.
- ..................
Turha kuvitella, että kiinteistövälittäjä saa esim. koko 3 %:n palkkion itse. Siitä lähtee päältä ALV, firman osuus (joka on usein noin 70 % alvilta jäävästä osuudesta) ja verot. Esimerkki: Myyntihinta 100.000 euroa, palkkio 3 % = 3000 euroa. ALV:n jälkeen 2340. Kiinteistövälittäjän osuus n. 30 % = 702 euroa - verot.
- Sc316
NIIN PITÄÄ OLLA VAHVA SELKÄ!!. Myyntimiehen hommia pidetääna aina niin helppona rahana ja hommana jota kaikki pystyy tekemään!!
Kokeilkaa itse ja tulkaa sitten kertomaan kuinka helpolla se leipä tulee. Hyvästä työstä maksetaan hyvä palkaa= EI TILAUKSIA EI PALKAA, duunari hakkaa nauloja 10e tunti ja itkee kun fiksummat tienaa!!!
(Jokainen myyjä ansaitsisi tuplapalkan, kun joutuu kaikenmaailman katkeria juntteja kuuntelemaan)
- rahaa tulee nyt ja myöhemmi...
Olen ollut alalla 12v keskiansioni 88-120 t euroo, ihmiset ei itse pysty tekeen kauppaa kämpistään siksi meitä tarvitaan. Tämävuosi näyttää aika hyvälle :) Vaihtakaa alaa ruikuttajat jos teistä on myyjäksi.
- näin on
Kävin äsken kiinteistövälittäjän kanssa tontilla, sanoi osta kaikki kuusi "kauppatavaraa"! Jos ostan kaikki kuusi ja teen välittäjän kanssa diilin et hän myy "kauppatavaran", teen talot ja myytyjä nolla sanoo välittäjä pudotetaan hintaa vaikka hän on sanonut hinnan mikä on kauppatavarassa, silti palkkio ei putoa. Tulis lama niin myyntivälittäjillekin koittais arki. Kiinteistövälittäjiä kuin vaan on niin vähän ja varsinkin realistisia.
- hienoa!
yeah..
kuulostaahyvältä:)¨
olen itse alan vaihto puuhissa, olisko sinulla antaa lisää vinkkejä/infoa alasta..?
kuulostaa erittäin kiinnostavalta jos voi päästä jopa vastaaviin tuloihin:)!?
jos haluat auttaa ja jakaa tieto taitoa niin laita vaikka meiliä tuleen ym..?!
kiitos!
[email protected] - hetkonen ???
Kannattaa tarkistaa ensin : )
nimim. yksi ihan hyvin toimeentuleva ja realistinen - tai sitten ei : )
syövät muiden omaisuutta, pelkästään välittämällä.
Törkeää hommaa ja tyhmät maksaa.- näänoon
Huijareilla ei olis varaa elvistellä. linnaan kaikki asunnonvälittäjät ja autokauppiaat.
- Ei tarvii välittäjää
Asunto-osakekaupat on niin yksinkertaisia ettei siihen tarvii väittäjää, kauppakirjat tehdään pankissa kaupanvahvistajan läsnä ollessa, myyjä vastaa kaksivuotta piilevistä viosta.
Helppo homma !!
Kannattaa ostaa yksityiseltä,,, siinä on hinta kohdallaan, etkä maksa liikaa.
Ja varmaan se asunnon omistaja pystyy kertomaan parhaiten siitä asunnosta.- ja juomat kaupasta
...niin ja ostathan kaikki juomasi kaupasta ja ruuat myös
...unohda ravintolat ja kuppilat
...siinäkin säästää ja osaavat parhaiten kertoa, mitä saat - Kiinteistönvälittjä, LKV
Hei hyvät ystävät, missä päin Suomea asunto-osakkeen kaupassa tarvitaan julkinen kaupanvahvistaja? Eli tässä huomaatte, että ensimmäinen tietämättömyys asioista tuli ilmi. Kiinteistönvälittäjät opiskelevat lakia koko ajan ja ihan mielenkiinnon vuoksi vain, lukekaa välityslaki niin näette mistä välittäjä vastaa!
- Välistävetäjä
ja juomat kaupasta kirjoitti:
...niin ja ostathan kaikki juomasi kaupasta ja ruuat myös
...unohda ravintolat ja kuppilat
...siinäkin säästää ja osaavat parhaiten kertoa, mitä saatKiinteistövälittäjät ja vanhojen autojen kauppiaat kuuluu samaan kastiin. Kummassakin on idea sama eli vetää välistä mahdollisimman iso siivu. Älkää ihmiset ostako asuntoja kiinteistöhuijareilta! Jos jossain on asunto myynnissä kiinteistövälittäjällä niin se tarkoittaa aina käytännössä sitä että asunnon hinnassa on 35% ilmaa joka koostuu juuri kiintiestövlittäjän osuudesta. Älkää ostako noilta huijareilta mitään!!!!
- kuka tahansa saa
Kiinteistönvälittjä, LKV kirjoitti:
Hei hyvät ystävät, missä päin Suomea asunto-osakkeen kaupassa tarvitaan julkinen kaupanvahvistaja? Eli tässä huomaatte, että ensimmäinen tietämättömyys asioista tuli ilmi. Kiinteistönvälittäjät opiskelevat lakia koko ajan ja ihan mielenkiinnon vuoksi vain, lukekaa välityslaki niin näette mistä välittäjä vastaa!
ja voi aloittaa kiinteistövälittäjän toiminnan.
Mitään koulutusta tai ammattitutkintoja ei vaadita.
Sama koskee autokorjaamoja partureita kampaajia jne jne. - Että kauppa tulee lain ....
Kiinteistönvälittjä, LKV kirjoitti:
Mukaan tehtyä, ei sitä välttämättä vaadita, mutta myyjän ja ostajan kannalta kannattaa ottaa.
- lkv
Tässäpä sen taas hyvin näkee, MIKSI meitä välittäjiä tarvitaan!!
Osta vain asuntosi yksityiseltä: joka ei edes tiedä tarvitaanko osakekauppaan kaupanvahvistajaa:-) Ei siis tarvita.
Yksityiset haluavat itse myymällä varmistaa vain sen ettei välittäjälle tarvitse maksaa... mutta asuntojen hinnassa se ei tunnu! Samalla hinnalla yleensä/ halvemmalla myydään välittäjän kautta. Halutaan vain itsemyymällä kokeilla että menisikö joku onneton halpaan ja saisi itse enemmän. Niinhän se menee:)
Miksi myytte autonne autokaupan kautta? Kyllä kai jokainen osaa autonsa itsekin myydä.
Ongelma vain ovat ostajat; en minäkään autoani, asuntoani tai mitään muutakaan osta yksityiseltä. Ja näin ajattelee moni muukin. Tämän vuoksi meitä välittäjiä on olemassa.
Ja palkat; monesti paljon melua tyhjästä. Itse alalla 10 vuotta toimineena ja runsaasti kauppaa tehneenä; enpä ole päässyt yli 40.000 euron vuosiansioihin. Ei ole moni muukaan. Mutta eihän kaikki toimitusjohtajatkaan tienaa perkeleesti, osa silti aina. Sama pätee välittäjiin ja niihin automyyjiinkiin..
- tänä vuonna
Seitsemän lihavaa vuotta meni jo.
Nyt on vuorossa seitsemän laihaa vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021717
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151541- 1401454
- 981420
- 781351
- 1181205
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741111- 691011
- 38982
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18975