Adventtikirkon jäsenmäärä laskee

Vaikka adventtikirkko aina kirjaa enemmän jäseniä kuin väestölaskennan mukaan heillä on, niin silti Suomen jäsenmäärä laskee koko ajan noissakin tilastoissa.

25 pappia näytti olevan 2006 vuonna kaikilla kolmella suomen adventtikirkon osuudella yhteensä pitämässä 5,203 jäsentä eksyneenä, mutta silti muutama pluikahti pois ja jäljelle jäi noihin kolmeen yhteensä 5,172. Jäsenmäärän kasvuprosentti oli -0.60%

http://www.adventiststatistics.org/view_Summary.asp?FieldInstID=829026

12

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai yleensäkin

      näistä häirikkö herätysliikkeistä ja iankaikkisen elämän helvetissä lahjoittajista?

    • et mitään

      muuta osaa kun kaivella adventtikirkon asioita. Onko sinulla joku pakkomielle, v ai mikä sinua vaivaa, kun päivät pitkät jalksat suu vaahdossa adventisteja morkata? Onko sinulta joskus joku adventisti nainen vienyt sulhasen, vai mistä tuo kauna?

    • Palstalla - - jässenmäärä m...

      Enpä tiedä, voiko adventtitotuuteen sitten enää
      numeoidenkaan valossa luottaa...
      Tarviikohan niitä sapattisinettejäkään ryhtyä
      valmsitamaan.
      Olin ajatellut jättää tarjouksen urakasta, mutta...

      Ei noin pienelle jäännökselle, liian tyyristä.

      • Lepertelijältä?

        Adventtikirkon jäsenmäärä kasvaa
        Kirjoittanut: 20000 viikossa 6.5.2008 klo 17.40

           maailmanlaajuisesti! Uskova_1 valehtelee tapansa mukaan kertoesaan että jäsenmäärä laskisi. En tosin lukenut viestiään että puhuiko vain Suomesta, mutta otsikko on jo väärä!
        Edes Suomessa ei jäsenmäärä laske muuten kuin jäsenten kuoleman kautta.
        Se että Suomessa ei ole kiinnostusta uskonasioihin ei ole vain adventtikirkon ongelma.
        Luterilaiset, helluntalaiset ym ovat samassa tilanteessa ja pahemmassa.
        Luterilaisia eroaa kirkosta joka päivä satoja! Yksi menestyjä on: muslimit!!    

        Minä en ottaisi edes lahjaksi!


    • Kasvit joka miehen pellolle

      Herra on luvannut kasvit, kasvun, joka miehen
      pelolle. Eikö sittenklään adventtitontille?

      Aam. 7:2
      Ja kun ne olivat syöneet loppuun maan kasvit, sanoin minä: "Herra, Herra, anna anteeksi. Kuinka voi Jaakob pysyä, sillä hän on vähäinen?"

      Sak. 10:1
      Rukoilkaa Herralta sadetta kevätsateen aikana: Herra tekee ukkospilvet ja antaa heille sadekuurot, antaa kasvit joka miehen pellolle.

      Onkohan niin, että "Jaakobia minä rakastin,
      mutta ..."

      Malakia 1.

      2 Minä olen teitä rakastanut, sanoo Herra. Mutta te sanotte: "Missä sinä olet osoittanut rakkautesi meihin?" Eikö Eesau ollut Jaakobin veli, sanoo Herra, ja Jaakobia minä rakastin,
      3 mutta Eesauta minä vihasin; ja minä tein hänen vuorensa autioiksi ja annoin hänen perintöosansa erämaan aavikkosusille.

      Lisää kymmenyksiä ja kymmenyslakia?
      Kyllä se siitä?

      Adventismi on täynnä kysymyksiä, mutta tyystin
      VAILLA VASTAUKSIA!

      Tässäpä mainio vastausehdotus:

      Mal. 3:10
      Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

      1. Kor. 3:6
      Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
      1. Kor. 3:7
      Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.

      Yst.terv.
      Kastelija kuivassa erämaassa

    • Ja menestys on taattu

      1. Tim 4.
      1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

      2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

      3 ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

      4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
      5 sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.

      Ylifariseukset ulos - - ja kasvu alkaa.
      Sillä nuo varis eukset ovat valmiit panemaan
      nurmikollekin näin kevään korvalla kyltin:
      kasvaminen KIELLETTY!

      • Kevätlaitumille

        Niin, virkistymään ja ravintoa haukkaamaan.
        Niin kyllä se kasvu siitä...

        Sillä muniihan vapaa kanakin paremmin ja parempaa.

        Jaakob 2.
        12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
        13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.


        Gal. 5:1
        Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.


    • laskutapoja on

      kaksi.

      1) lasketaan vain viralliset adventtikirkon jäsenet, jotka on rekisteröity kirkon jäseniksi maistraatissa (pienempi luku)

      2) lasketaan mukaan myös ne paikallisseurakuntien kastetut jäsenet, jotka virallisessa rekisterissä ovat luterilaisia/ortodokseja yms mutta eivät ole rekisteröityneet kirkon virallisiksi jäseniksi (isompi luku).

      valtio käyttää tapaa 1, kirkko tapaa 2.

      • Huomioitsia*

        Mahtaako sieltä löytyä edes viittä jäsentä, Näet noita Helvettiin pyrkiöitä ei liene paljoakaan. Kohta pannaan Lappu oveen, että pyhät toimitukset on possa käytöstä. Ja Iso lukko on ovella. Olisi jotain Järkeä, jos he lahjoittais nuo huoneistonsa asunnottomille Hipeille?

        Valtion kirkolla on ovela laskutapa, näet Jokaisesta Valtion kirkkoon syntyneestä tulee automaattinen maksaja. Mielestäni Valtio ja kirkko olisi eroitettava toisistaan!!!


    • rienaajan laskutapa...

      Nuoret eivät tässä ajassa niin sitoudu mihinkään kirkkokuntaan.

      svt.se - Uutiset
      Helluntaikirkon jäsenmäärä laskussa. Helluntaikirkon suomenkielinen toiminta kärsii jäsenkadosta. Asia tuli esille liikkeen jokavuotisessa kokoontumisessa ..

      Ruotsin Evankelis-Luterilainen kirkko kriisissä - Pakanasanomat 3/2004
      Se tarkoittaa noin 220 000 vähennystä kirkon jäsenmäärässä. Jäsenmäärän voimakas lasku on ajanut Ruotsin valtionkirkon pahaan kriisiin ja onkin ennustettu, ...


      Kotimaa :: eKotimaa-verkkolehti -
      Nämä luvut antavat viitteitä siitä, että kirkon jäsenmäärän lasku voi pahimmassa tapauksessa kiihtyä nopeastikin.

      Evl.fi - Kulttuuriministeri Stefan Wallin: Kirkko tarvitsee ...
      Nämä luvut antavat viitteitä siitä, että kirkon jäsenmäärän lasku voi pahimmassa tapauksessa kiihtyä nopeastikin. Jos seuraavan sukupolven vanhemmista yhä ...

      Amuletteja ja enkelienergiaa — VANTAAN LAURI
      Vanhojen kirkkojen jäsenmäärän lasku kertoo Hiltusen mukaan siitä, että niiden hyvä tuote ei ole myyvässä paketissa.

      Heränneitten johtaja Paavo Ruotsalainen teki useita puhujamat- ...... Yleiskuva kertoo kuitenkin jäsenmäärän olleen laskussa. Haaraosas- ...vat heränneitten ystävien onneton. tila. Hän kysyi neuvoa oikean ja .... tosiasia, että jäsenmäärän edes. nykyisellä tasollaan pitäminen ...


      Helluntaikirkon jäsenmäärä, kohta pian 3000 jäsentä ja siinä kilvoittelemista entiselle helluntaiseurakunnalle, jonka jäsenmäärä oli huomattavasti suurempi.

      jne. jne. jne.

      Mutta Riitta, huomaatko henkeäsi, että rienaten tuot ajan hengen tapahtumat tavallaan lyöntiaseeksi määrättyä kirkkoa kohti.
      Rakkaudellista evankeelista Riitan sanomaa vai mitä? Kirjoitatko päästäsi vai sydämestäsi?
      Kurkistapa puserosi alle, kivi vai lihasydän?

      • Jätä sinä pervertikko minun puseroni sisältö rauhaan.


      • anna silmiesi painua hetkeksi
        uskova_1 kirjoitti:

        Jätä sinä pervertikko minun puseroni sisältö rauhaan.

        kiinni. Tarvitset välillä lepoa, kun liian raivokkaasti hyökkäät hosuen ilmaan.

        Kannattaa kohdistaa tarmo asian ytimeen, eikä sokkona sännätä sotaan milloin mitäkin vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      4974
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      292
      3085
    3. 134
      1797
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1647
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1223
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1173
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe