NAINEN VAIETKOON SEURAKUNNASSA - MIES VAIKENEE KÄSKEMÄTTÄKIN
Mies ei puhua pukahda
Ei seurakunnassa, ei sängyssä
Akkain huvia, sanoo mies
hengellisistä asioista
ja kirkonmenoista
Mutta nainen on miehen pappi
jo pyhäkoulussa
Olosuhteiden pakosta, kun
miestä ei kiinnosta kasvattaa
lapsia, pieniä ihmisiä
Kun saatte naisen pois pyhäkoulunopettajan
roolista
niin minä hommaan hänet pois
papinvirasta
sitten vasta
Mutta miksi naisen täytyy
vaieta seurakunnassa 1. Kor 14 mukaan
vaikka sama luku kieltää estämästä edes kielilläpuhumista?
Tämä salaisuus on suuri - tarkoitan naisen vaikenemista
SEURAKUNNASSA:
1.Kor.14:35a
Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään.
Niinpä. Ei ole soveliasta alinomaan keskeyttää kokousta kysymyksillä,
vaikka ei ymmärtäisikään pyhäkköoppia, sinettisoppaa, autiota tuhatvuotista.
Kysykööt kotona mieheltään, mitä puhuja tarkoitti tuolla kaikella.
Opit ovat miesten rakentamia, Ilmestysseminaarit sun muut ja naisen on
vaikea niistä perille päästä.
Naisen logiikkakin on niin erilainen, se on rakkautta eikä oppia.
"Vaan kysykööt kotona miehiltään" - tähän vedoten sitten miestenmaailma
julistaa, ettei nainen saa olla pappi kuin vain pyhäkoulussa.
Se homma kun ei miehiä kiinnosta?
Taitaapa useasti vaan olla niin, ettei mies edes välittäisi kysyä.
Jalkapallo-ottelu mielessä. Kotona vaimo turhaan utelee opin perusteita.
Tällä palstalla saa kysellä ja vastata. Täällä on yleinen pappeus.
1.Kor.14:34-35
34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
1.Kor.14:31-32
31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
32 Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;
Apt 21:8-9
8 Mutta seuraavana päivänä me lähdimme sieltä ja tulimme Kesareaan, jossa menimme evankelista Filippuksen tykö, joka oli yksi niistä seitsemästä, ja jäimme hänen tykönsä.
9 Ja hänellä oli neljä tytärtä, neitsyttä,
joilla oli profetoimisen lahja.
Nainen vaietkoon seurakunnassa !
14
276
Vastaukset 14
- miehelle lapset
http://www.youtube.com/watch?v=Awm9nE8bJtI&feature=related
joten äläpäs nyt ole noin töykeä. - naiset......
Olen ihmetellyt sitä, että miten saastaisten naisten rahat kelpaavat kirkolle?
Kyllä jumala tietää!
12:2 "Puhu israelilaisille ja sano: Kun vaimo tulee hedelmälliseksi ja synnyttää poikalapsen, olkoon hän saastainen seitsemän päivää; yhtä monta päivää kuin hänen kuukautisensa kestävät, hän olkoon saastainen.
12:5 Mutta jos hän synnyttää tyttölapsen, olkoon hän saastainen kaksi viikkoa, samoinkuin kuukautisissaan, ja pysyköön kotona kuusikymmentä kuusi päivää puhdistavan verenvuotonsa aikana.
15:2 "Puhukaa israelilaisille ja sanokaa heille: Jos jollakin, kenellä tahansa, on elimestään liman vuoto, on hänen vuotonsa saastainen.
15:3 Hänen vuotonsa saastaisuus on sellainen, että hän, niin hyvin silloin, kun hänen elimestään vuotaa, kuin silloin, kun hänen elimensä pidättää vuodon, on saastainen.
15:5 Ja se, joka koskee hänen vuoteeseensa, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
15:6 Ja se, joka istuu istuimelle, jolla vuotoa sairastava on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
15:7 Ja se, joka koskee vuotoa sairastavan ruumiiseen, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
15:8 Ja jos vuotoa sairastava sylkee puhtaan ihmisen päälle, niin tämä pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
15:10 Ja jokainen, joka koskee mihin hyvänsä, mikä on ollut hänen allaan, olkoon saastainen iltaan asti; ja joka sellaista kantaa, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
15:11 Ja jokainen, johon vuotoa sairastava koskee, ennenkuin on huuhtonut kätensä vedessä, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.
15:19 Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti.
15:24 Ja jos mies makaa hänen kanssaan ja hänen kuukautistansa tulee hänen päällensä, olkoon hän saastainen seitsemän päivää, ja jokainen vuode, jossa hän lepää, tulee saastaiseksi.
15:25 Jos naisen verenvuoto kestää kauan aikaa, vaikka ei ole hänen kuukautisaikansa, tahi jos se jatkuu hänen kuukautisaikansa ohitse, pidettäköön hänet koko vuotonsa ajan saastaisena, niinkuin hänen kuukautisaikanaankin; hän on saastainen.
18:19 Älä ryhdy vaimoon paljastaaksesi hänen häpyänsä, kun hän on saastainen kuukautisaikanansa.
jne ette kai niskoistele jumalaa vastaan?- korkea-arvoinen
tehtävä synnyttäessään Jeesuksen, mutta ei Mariakaan mikään pappi ollut. Viisaat naiset eivät ole koskaan papin paikkoja havitelleet.
Raamatun mukaan pappeus kuuluu miehille.
## Nainen on hyvä kotieläin ja se osaa synyttää
Kirjoittanut: miehelle lapset 7.5.2008 klo 00.26
http://www.youtube.com/watch?v=Awm9nE8bJtI&feature=rela ted
joten äläpäs nyt ole noin töykeä. ##
## Saastaiset
Kirjoittanut: naiset...... 7.5.2008 klo 09.28
Olen ihmetellyt sitä, että miten saastaisten naisten rahat kelpaavat kirkolle?
Kyllä jumala tietää! ##
## Marialla oli
Kirjoittanut: korkea-arvoinen 7.5.2008 klo 09.35
tehtävä synnyttäessään Jeesuksen, mutta ei Mariakaan mikään pappi ollut. Viisaat naiset eivät ole koskaan papin paikkoja havitelleet.
Raamatun mukaan pappeus kuuluu miehille. ##
Olivatko nuo advarimiesten komentteja tai jopa heidät terveisensä Ellen G Whitelle?
Vai olivatko ne ihan vaan katkerien poikien mielenilmaisuja?
Joka tapauksessa ne paljastavat ihmisluonteen täydellisen mädännäisyyden.
Me pojat tarvitsemme paljon Jumalan armoa, jotta meistä kasvaa miehiä.
Sillä on synti kirota synnyttäjänsä. Job kirosi
syntymäpäivänsä, ei muuta. Ei päivien kiroaminen
päiviä pahenna ja Jumala totesi, ettei Job ollut
mitään syntiä huulillaan tehnyt.,
Opimme tuosta senkin, ettei se vaarallista ole,
vaikka sapatisti kiroaisi lauantain ja sunnuntain
viettäjä sunnuntain.
Kunhan ei kajoa toisen viettämiin päiviin.
Mutta että kiroaa naisen, ettei nainen muka
kelpaa yhdeksi Kristuksen papeista - siinä on kyse
pahemmanlaatuisesta kasvaimesta ja katkeruuden
juurista miehisessä sisimmässä.
Silläö jos olet katkera elämällesi, ei se ole
synnyttäjäsi vika.
Hepr. 12:15
Pitäkää huoli siitä, ettei yksikään hukkaa Jumalan armoa eikä mikään katkeruuden verso pääse kasvamaan ja tuottamaan turmiota, sillä yksikin sellainen saastuttaa monet. [5. Moos. 29:17; Hepr. 3:12]
Pojat tarvitsevat uskollisempaa pyhäkoulussa käymistä. Meikä kävi pienestä pitäen aina
15 ikävuoteen pyhäkoulua. Alussa oli mies opettajana, mutta sitte´mmin neljä
emäntää vuorotteli siinä siunatussa opetusvirassa, yleisen pappeuden harjoittamisessa.
antti- Miksei kelpaa Sirajanlle
Omitusita, että Siranja tekee oman jeesuksensa.
Ei kelpaa Raamatun väkevin todistus Jeesuksesta.
Mutta asia selittynee sillä, että ellenismissä
vanhan testamentin profeetat ovat vain kuvalkieltä,
eivät täyttä totta.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1210150294215
Ihmettelevä uskova - Ylifariseuksille Raamatun P...
Miksei kelpaa Sirajanlle kirjoitti:
eivät täyttä totta.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1210150294215
Ihmettelevä uskova"" Paavalin naispappeuskantaa ei pidä
Kirjoittanut: ylifariseus_1 7.5.2008 klo 09.00
Vesittää. ""
MUTTA PAAVALI TOTEAA YLEISEN PAPPEUDEN
Miksi hän tahtoo vesittää Paavalin kannan:
on yleinen pappeus, jossa ei katsota, kuka
on mies, kuka nainen ja kuka vain lapsonen.
Tai kuka vanhus, kuka köyhä, kuka rikas.
Kuka kouluja käynyt ja kuka ei teol.tri.
EVANKELISTA ON MYÖS PAPPI - TIETYSTI
1. Piet. 2:9
Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
Joh. 20:23
Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Gal. 3:28
Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
Gal 5:6
Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
EI SAA KATSOA HENKILÖÖN TAI SUKUPUOLEEN
Jaak. 2:1
Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
Jaak. 2:9
mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
1. Piet. 1:17
Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika, - Saatanalle kuin vain valhee...
Miksei kelpaa Sirajanlle kirjoitti:
eivät täyttä totta.
Ihmettelevä uskovaJes. 45:7
minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden.
Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen. [Job 2:10 ; Jes. 31:2]
2.Tess.2.
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Tuo peto siis on vielä täysin tunnistamaton,
mutta kun se tulee, niin sen voimana on saatanan
valheet.
Huomatkaamme tuosta 10. jakeesta, kuinka
ratkaisevan tärkeää on rakastaa totuutta.
Tietsyti! Koskapa saatanan voima perustuu
eksyttämiseen, ei mihinkään muuhun.
- hellaristi
Saarnaaja:
7:28 mitä sieluni on yhäti etsinyt, mutta mitä en ole löytänyt, on tämä: olen löytänyt tuhannesta yhden miehen, mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista.
Eihän se, että joku on mies, tee hänestä kelvollista papiksi!
Opettajaksi kelvollisia miehiäkin on aniharvassa. Nykyään arviolta alle 1/1000000000 miestä kohden
Mutta se, että on nainen, tekee kelvottomaksi opettamaan seurakuntaa.
Israelissa oli toki jopa naisproferettoja, mutta heidänkin opetustehtävänsä rajoittui naisten ja lasten pariin.
Juudaksen tilalle valittavien joukkoon ei otettu edes yhtä naista, vaan kaikki ehdolleasetetut olivat miehiä.
Eikä tässä ole kyse naisen väheksymisestä tai alistamisesta.
Sinun perustelusi naisen puolesta ovat 100% väärät ja epäraamatulliset..## Mutta se, että on nainen, tekee kelvottomaksi opettamaan seurakuntaa. ##
Olet vain hellaria teeskentelevä advari, sillä hellarit eivät tee erotusta miehen ja naisen välillä, Kristuksessa.
Hellarit eivät pidä naista kelvottomana, eivät adventistitkaan, eivätkä luterilaiset.
Eivät karismaattiset ketkään.
Mutta katolilaisissa hapatuksissa taitaa olla runsaasti tuota akkavihaa.
Profeetan virka on suurempi kuin papin virka. Kun nainen kelpaa profeetaksi niin papiksikin,
uudessa liitossa Jeesuksen veressä.
Tuom. 4:4
Mutta Debora, naisprofeetta, Lappidotin vaimo, oli siihen aikaan tuomarina Israelissa.
8 Niin Baarak sanoi hänelle: "Jos sinä lähdet minun kanssani, niin minäkin lähden; mutta jos sinä et lähde minun kanssani, niin en minäkään lähde".
9 Hän vastasi: "Minä lähden sinun kanssasi; mutta kunnia siitä retkestä, jolle lähdet, ei tule sinulle, vaan Herra on myyvä Siiseran naisen käsiin". Niin Debora nousi ja lähti Baarakin kanssa Kedekseen.
22 Ja katso, silloin Baarak tuli ajaen Siiseraa takaa; ja Jaael meni häntä vastaan ja sanoi hänelle: "Tule, minä näytän sinulle miehen, jota etsit". Ja hän tuli hänen luoksensa, ja katso, Siisera makasi kuolleena, vaarna ohimossaan.
23 Näin Jumala sinä päivänä nöyryytti Jaabinin, Kanaanin kuninkaan, israelilaisten edessä.
24 Ja israelilaisten käsi painoi yhä raskaammin Jaabinia, Kanaanin kuningasta, kunnes he tuhosivat Jaabinin, Kanaanin kuninkaan.
31 Niin häviävät kaikki sinun vihollisesi, Herra. Mutta ne, jotka häntä rakastavat, ovat niinkuin aurinko, kun se nousee voimassansa." Ja maassa oli rauha neljäkymmentä vuotta.
Kansanjohtaja ja profeetta, Debora sekä Jaael-niminen sotaurhon vaimo - heidän ansiostaan Israelilla
oli rauha 40 vuotta.- hellaristi
AnttiVKantola kirjoitti:
## Mutta se, että on nainen, tekee kelvottomaksi opettamaan seurakuntaa. ##
Olet vain hellaria teeskentelevä advari, sillä hellarit eivät tee erotusta miehen ja naisen välillä, Kristuksessa.
Hellarit eivät pidä naista kelvottomana, eivät adventistitkaan, eivätkä luterilaiset.
Eivät karismaattiset ketkään.
Mutta katolilaisissa hapatuksissa taitaa olla runsaasti tuota akkavihaa.
Profeetan virka on suurempi kuin papin virka. Kun nainen kelpaa profeetaksi niin papiksikin,
uudessa liitossa Jeesuksen veressä.
Tuom. 4:4
Mutta Debora, naisprofeetta, Lappidotin vaimo, oli siihen aikaan tuomarina Israelissa.
8 Niin Baarak sanoi hänelle: "Jos sinä lähdet minun kanssani, niin minäkin lähden; mutta jos sinä et lähde minun kanssani, niin en minäkään lähde".
9 Hän vastasi: "Minä lähden sinun kanssasi; mutta kunnia siitä retkestä, jolle lähdet, ei tule sinulle, vaan Herra on myyvä Siiseran naisen käsiin". Niin Debora nousi ja lähti Baarakin kanssa Kedekseen.
22 Ja katso, silloin Baarak tuli ajaen Siiseraa takaa; ja Jaael meni häntä vastaan ja sanoi hänelle: "Tule, minä näytän sinulle miehen, jota etsit". Ja hän tuli hänen luoksensa, ja katso, Siisera makasi kuolleena, vaarna ohimossaan.
23 Näin Jumala sinä päivänä nöyryytti Jaabinin, Kanaanin kuninkaan, israelilaisten edessä.
24 Ja israelilaisten käsi painoi yhä raskaammin Jaabinia, Kanaanin kuningasta, kunnes he tuhosivat Jaabinin, Kanaanin kuninkaan.
31 Niin häviävät kaikki sinun vihollisesi, Herra. Mutta ne, jotka häntä rakastavat, ovat niinkuin aurinko, kun se nousee voimassansa." Ja maassa oli rauha neljäkymmentä vuotta.
Kansanjohtaja ja profeetta, Debora sekä Jaael-niminen sotaurhon vaimo - heidän ansiostaan Israelilla
oli rauha 40 vuotta.Mikäli seurakunnassani on tästä erimielinen tulkinta, olen oitis valmis eroamaan. En ole seurakunnassa jäsenenä seurapiirin vuoksi.
Uskon sen mitä luen Raamatusta enkä ole uskossani ihmisten johdateltavissa.
Jos joutuu katsomaan asioissa sormien lomasta voidakseen olla jäsen, ei ole oikeassa seurakunnassa.
- mykkäkoulu
Pistä omassa kirkossasi korkki naisten suuhun, siitä se selviää.
- 16
Taisit lukea Antin kirjoituksesta vain otsikon? Luepa kokonaan ja ymmärrä oikein.
- Timo & Jarlau
Timo Flinkin ja Jari Laurilan Raamattuhotelli. Mutta eikös Jarlau ole se mikä kehuskelee tyttölaumallaan?
Tekijänoikeuksista. Ne nähtävästi ennen muuta Jari Laurilalla, sitten myös Timo Flinkillä, Auvo Helmisellä, Olavi Rouheella ja . Lähdeaineistoksi ei tietenkään ilmoiteta Raamattua, mutta EGW-lähteen lisäksi sentään
ITT ja sen sanahakemisto.
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/tekijanoikeus.html
Kuulostaa uskomattomalta että tuommoinen sakki johtaa omalla tavallaan sapattikirkkoa - mainittu
"Pappi on yhden naisen MIES." En yhtäkkiä löytänyt oikeaa kohtaa silmäilemällä, mutta Vanhan Testamentin puolelta se löytyy.
Siis nainen ei ole Jumalan lain mukaan kelvollinen papiksi, koska perustelut löytyvät Raamatusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361770Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 65575
- 47568
- 30556
- 68553
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522