Etsin synonyymejä sanalle..

Silver Cheetah

...Kehrätä(kissa/mopo).

Tarvitsisin myös suomenkieliset sivut, joissa olisi kaikenlaisia synonyymejä. Yhden tiedänkin jo, synonyymi.netin. Onko niitä muita?

Minulla on myös yksi toinen ongelma. Minun pitäisi nimittäin kuvailla dinosauruksen karjuntaa. Juuri tätä nimittäin -> http://www.youtube.com/watch?v=t2ziB-cWOIg
Mutta en tiedä miten tuota voi kuvailla..
Voisikos joku yrittää?

18

3661

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisas setä

Joku rekkakuski kuvasi työvälineensä ääntä sanalla roklottaa, joka kyllä ilmentää paljon karkeampaa ääntä kuin kehräys.

• synonyymi-sylvi

Mielestäni Kehrätä-sanalle voisi olla synonyymi sana Hyristä....Esim. Kissa hyrisee (kehrää) tyytyväisenä ???

• Silver Cheetah

Hyrisee ja roklottaa :D Roklottaa on tosiaan ihan uusi sana minulle, mutta kuvaa hyvin moottorin ääntä.
      Onkohan näitä enempää?

• äikkämaikka

uskomaton määrä näitä lapsia teettämässä läksyjään muilla ja isot ihmiset vielä menevät lankaan!

• Silver Cheetah

Kirjoitan nettiin novelleja, se on minulle vapaa-ajan harrastusta. Olen kuitenkin aloittanut vasta joskus vuoden alussa ja sanavarastoni on vielä puutteellinen.. Enkä viitsisi toistaa samoja sanoja joka lauseessa.

Kysyn täältä apua siksi, koska minua on autettu täällä ennenkin kinkkisten asioiden kanssa. On todella hienoa, että täältä löytyy paljon apuaan tarjoavia ja tietoaan jakavia ihmisiä. :)

• äikkämaikka
        Silver Cheetah kirjoitti:

Kirjoitan nettiin novelleja, se on minulle vapaa-ajan harrastusta. Olen kuitenkin aloittanut vasta joskus vuoden alussa ja sanavarastoni on vielä puutteellinen.. Enkä viitsisi toistaa samoja sanoja joka lauseessa.

Kysyn täältä apua siksi, koska minua on autettu täällä ennenkin kinkkisten asioiden kanssa. On todella hienoa, että täältä löytyy paljon apuaan tarjoavia ja tietoaan jakavia ihmisiä. :)

kirjastoon ja ryhdy lukemaan, siinä se sanavarastokin karttuu. Voisit myös tutustua nykysuomen sanakirjaan. Kirjoittaminen on ihan muuta kuin netissä toisilta neuvojen kyseleminen.

• Silver Cheetah
        äikkämaikka kirjoitti:

kirjastoon ja ryhdy lukemaan, siinä se sanavarastokin karttuu. Voisit myös tutustua nykysuomen sanakirjaan. Kirjoittaminen on ihan muuta kuin netissä toisilta neuvojen kyseleminen.

..Mennä lainaamaan kirjastosta sanakirjaa. Ei olisi tullut mieleenikään! Myönnän etten ole käynyt kirjastoissa paljon tai lue kirjoja, se vain jotenkin unohtuu, vaikka pidänkin siitä.

"Kirjoittaminen on ihan muuta kuin netissä toisilta neuvojen kyseleminen."

- Et usko että kirjoitan novelleja, niinkö? Täytyy tässä sanoa, että olen mielestäni mallikansalainen! Oikein kiukututtaa tuollainen vastaus, kun et edes tunne ja olen itse vilpitön. Heti ollaan yleistämässä. Eroan merkittävästi muista nykyajan nuorista sillä en tupakoi tai juo kaljaa tippaakaan. Enkä tule vastaisuudessakaan.

Otan herkästi itseeni, myönnän, mutta ainakin tiedät nyt että minullakin on tunteet.

• äikkämaikka

..Mennä lainaamaan kirjastosta sanakirjaa. Ei olisi tullut mieleenikään! Myönnän etten ole käynyt kirjastoissa paljon tai lue kirjoja, se vain jotenkin unohtuu, vaikka pidänkin siitä.

- Et usko että kirjoitan novelleja, niinkö? Täytyy tässä sanoa, että olen mielestäni mallikansalainen! Oikein kiukututtaa tuollainen vastaus, kun et edes tunne ja olen itse vilpitön. Heti ollaan yleistämässä. Eroan merkittävästi muista nykyajan nuorista sillä en tupakoi tai juo kaljaa tippaakaan. Enkä tule vastaisuudessakaan.

Otan herkästi itseeni, myönnän, mutta ainakin tiedät nyt että minullakin on tunteet.

jos todella haluat oppia kirjoittamaan, mene kursseille. Sieltä saat tarvitsemasi tiedot tiedonhakuun. Kirjoittaminen on kovaa työtä siinä missä moni muukin ammatti.

• Silver Cheetah
        äikkämaikka kirjoitti:

jos todella haluat oppia kirjoittamaan, mene kursseille. Sieltä saat tarvitsemasi tiedot tiedonhakuun. Kirjoittaminen on kovaa työtä siinä missä moni muukin ammatti.

Ollaanpas sitä kannustavia :D
        En ole miettinyt kirjoittamista ammatikseni, mutta menisin kyllä kursseille jos sellaisia pidettäisiin. Nykyisillä äidinkielen tunnilla ei puhuta muusta kuin kirjoittamisen historiasta sun muusta aivan turhasta - minulle.

Ja siis miksi herkkänahkainen ei voi julkaista kirjoituksiaan? Metsä vastaa kun sille huudetaan, tiesitkös? Kunnioita minua, niin kunnioitan sinua.

• on kuukkeli

nenäs alla. Kaikki löytyy helpommin kuin kirjoista.

• äikkämaikka kirjoitti:

Tämähän on juuri oikea palsta kirjailijalle, varsinkin tulevalle kirjailijalle.
        Sanos nyt yksikin kirjailija, joka on kursilta valmistunut?
        Kurseillahan opetetaan oikeinkirjoittamista, luulisin. Mutta kirjailijan pitää osata kirjoittaa väärästi.

Eipä sillä, että olisin juuri julkaisut kirjoja (-;

• Silver Cheetah
        on kuukkeli kirjoitti:

nenäs alla. Kaikki löytyy helpommin kuin kirjoista.

Olen käyttänyt googlea usein ja siitä on ollut monesti apua. Näihin kysymyksiin en kuitenkaan löytänyt vastausta.

• sola"

..korraa :)

• rutkuttaa

sama kuin ratkuttaa?

• Minä sanon, että tiskikone hurraa. Ei se kuitenkaan eläköötä huuda. Miksei kissakin vois hurrata ja hurista siinä kehräämisen ja hyrisemisen välissä.

Dinosaurukset taas piipittää ja visertää, koska ne olivat lentokyvyttömiä lintujen muistuttavia, kuulemma. Ehkä raakkuivatkin?

• sola"

..ettei lentoliskoja enää oo...aatteles, jos sellanen paskos päähän, nii siihenhä hukkus... ;)

• Silver Cheetah

Hurrata on ehkä liian kaksmielinen. Nuo dinosauruksen ääntelyt kuulosti hyvältä. Erityisesti raakkuminen. Ainakin suurempien liskojen suuhun sopii raakunta.

Kiitos!

• sola" kirjoitti:

..ettei lentoliskoja enää oo...aatteles, jos sellanen paskos päähän, nii siihenhä hukkus... ;)

Varsin merkittävä havainto, mistä ei silti ole tullut oltua kiitollinen jokainen päivä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7275
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      63
      5328
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4914
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4065
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4006
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      222
      3893
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3608
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3253
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52