...Kehrätä(kissa/mopo).
Tarvitsisin myös suomenkieliset sivut, joissa olisi kaikenlaisia synonyymejä. Yhden tiedänkin jo, synonyymi.netin. Onko niitä muita?
Minulla on myös yksi toinen ongelma. Minun pitäisi nimittäin kuvailla dinosauruksen karjuntaa. Juuri tätä nimittäin -> http://www.youtube.com/watch?v=t2ziB-cWOIg
Mutta en tiedä miten tuota voi kuvailla..
Voisikos joku yrittää?
Etsin synonyymejä sanalle..
18
3648
Vastaukset
- viisas setä
Joku rekkakuski kuvasi työvälineensä ääntä sanalla roklottaa, joka kyllä ilmentää paljon karkeampaa ääntä kuin kehräys.
- synonyymi-sylvi
Mielestäni Kehrätä-sanalle voisi olla synonyymi sana Hyristä....Esim. Kissa hyrisee (kehrää) tyytyväisenä ???
- Silver Cheetah
Hyrisee ja roklottaa :D Roklottaa on tosiaan ihan uusi sana minulle, mutta kuvaa hyvin moottorin ääntä.
Onkohan näitä enempää? - äikkämaikka
uskomaton määrä näitä lapsia teettämässä läksyjään muilla ja isot ihmiset vielä menevät lankaan!
- Silver Cheetah
Kirjoitan nettiin novelleja, se on minulle vapaa-ajan harrastusta. Olen kuitenkin aloittanut vasta joskus vuoden alussa ja sanavarastoni on vielä puutteellinen.. Enkä viitsisi toistaa samoja sanoja joka lauseessa.
Kysyn täältä apua siksi, koska minua on autettu täällä ennenkin kinkkisten asioiden kanssa. On todella hienoa, että täältä löytyy paljon apuaan tarjoavia ja tietoaan jakavia ihmisiä. :) - äikkämaikka
Silver Cheetah kirjoitti:
Kirjoitan nettiin novelleja, se on minulle vapaa-ajan harrastusta. Olen kuitenkin aloittanut vasta joskus vuoden alussa ja sanavarastoni on vielä puutteellinen.. Enkä viitsisi toistaa samoja sanoja joka lauseessa.
Kysyn täältä apua siksi, koska minua on autettu täällä ennenkin kinkkisten asioiden kanssa. On todella hienoa, että täältä löytyy paljon apuaan tarjoavia ja tietoaan jakavia ihmisiä. :)kirjastoon ja ryhdy lukemaan, siinä se sanavarastokin karttuu. Voisit myös tutustua nykysuomen sanakirjaan. Kirjoittaminen on ihan muuta kuin netissä toisilta neuvojen kyseleminen.
- Silver Cheetah
äikkämaikka kirjoitti:
kirjastoon ja ryhdy lukemaan, siinä se sanavarastokin karttuu. Voisit myös tutustua nykysuomen sanakirjaan. Kirjoittaminen on ihan muuta kuin netissä toisilta neuvojen kyseleminen.
..Mennä lainaamaan kirjastosta sanakirjaa. Ei olisi tullut mieleenikään! Myönnän etten ole käynyt kirjastoissa paljon tai lue kirjoja, se vain jotenkin unohtuu, vaikka pidänkin siitä.
"Kirjoittaminen on ihan muuta kuin netissä toisilta neuvojen kyseleminen."
- Et usko että kirjoitan novelleja, niinkö? Täytyy tässä sanoa, että olen mielestäni mallikansalainen! Oikein kiukututtaa tuollainen vastaus, kun et edes tunne ja olen itse vilpitön. Heti ollaan yleistämässä. Eroan merkittävästi muista nykyajan nuorista sillä en tupakoi tai juo kaljaa tippaakaan. Enkä tule vastaisuudessakaan.
Otan herkästi itseeni, myönnän, mutta ainakin tiedät nyt että minullakin on tunteet. - äikkämaikka
..Mennä lainaamaan kirjastosta sanakirjaa. Ei olisi tullut mieleenikään! Myönnän etten ole käynyt kirjastoissa paljon tai lue kirjoja, se vain jotenkin unohtuu, vaikka pidänkin siitä.
- Et usko että kirjoitan novelleja, niinkö? Täytyy tässä sanoa, että olen mielestäni mallikansalainen! Oikein kiukututtaa tuollainen vastaus, kun et edes tunne ja olen itse vilpitön. Heti ollaan yleistämässä. Eroan merkittävästi muista nykyajan nuorista sillä en tupakoi tai juo kaljaa tippaakaan. Enkä tule vastaisuudessakaan.
Otan herkästi itseeni, myönnän, mutta ainakin tiedät nyt että minullakin on tunteet.jos todella haluat oppia kirjoittamaan, mene kursseille. Sieltä saat tarvitsemasi tiedot tiedonhakuun. Kirjoittaminen on kovaa työtä siinä missä moni muukin ammatti.
- Silver Cheetah
äikkämaikka kirjoitti:
jos todella haluat oppia kirjoittamaan, mene kursseille. Sieltä saat tarvitsemasi tiedot tiedonhakuun. Kirjoittaminen on kovaa työtä siinä missä moni muukin ammatti.
Ollaanpas sitä kannustavia :D
En ole miettinyt kirjoittamista ammatikseni, mutta menisin kyllä kursseille jos sellaisia pidettäisiin. Nykyisillä äidinkielen tunnilla ei puhuta muusta kuin kirjoittamisen historiasta sun muusta aivan turhasta - minulle.
Ja siis miksi herkkänahkainen ei voi julkaista kirjoituksiaan? Metsä vastaa kun sille huudetaan, tiesitkös? Kunnioita minua, niin kunnioitan sinua. - on kuukkeli
Otan herkästi itseeni, myönnän, mutta ainakin tiedät nyt että minullakin on tunteet.nenäs alla. Kaikki löytyy helpommin kuin kirjoista.
äikkämaikka kirjoitti:
jos todella haluat oppia kirjoittamaan, mene kursseille. Sieltä saat tarvitsemasi tiedot tiedonhakuun. Kirjoittaminen on kovaa työtä siinä missä moni muukin ammatti.
Tämähän on juuri oikea palsta kirjailijalle, varsinkin tulevalle kirjailijalle.
Sanos nyt yksikin kirjailija, joka on kursilta valmistunut?
Kurseillahan opetetaan oikeinkirjoittamista, luulisin. Mutta kirjailijan pitää osata kirjoittaa väärästi.
Eipä sillä, että olisin juuri julkaisut kirjoja (-;- Silver Cheetah
on kuukkeli kirjoitti:
nenäs alla. Kaikki löytyy helpommin kuin kirjoista.
Olen käyttänyt googlea usein ja siitä on ollut monesti apua. Näihin kysymyksiin en kuitenkaan löytänyt vastausta.
- sola"
..korraa :)
- rutkuttaa
sama kuin ratkuttaa?
Minä sanon, että tiskikone hurraa. Ei se kuitenkaan eläköötä huuda. Miksei kissakin vois hurrata ja hurista siinä kehräämisen ja hyrisemisen välissä.
Dinosaurukset taas piipittää ja visertää, koska ne olivat lentokyvyttömiä lintujen muistuttavia, kuulemma. Ehkä raakkuivatkin?- sola"
..ettei lentoliskoja enää oo...aatteles, jos sellanen paskos päähän, nii siihenhä hukkus... ;)
- Silver Cheetah
Hurrata on ehkä liian kaksmielinen. Nuo dinosauruksen ääntelyt kuulosti hyvältä. Erityisesti raakkuminen. Ainakin suurempien liskojen suuhun sopii raakunta.
Kiitos! sola" kirjoitti:
..ettei lentoliskoja enää oo...aatteles, jos sellanen paskos päähän, nii siihenhä hukkus... ;)
Varsin merkittävä havainto, mistä ei silti ole tullut oltua kiitollinen jokainen päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733