Venäjän vanha sivistyskansa on tuntenut alkoholinkäytön jo vuosituhansia. Niinpä alkoholinkäytön täytyy siellä olla kehittynyttä ja sivistynyttä. Kirjailija Vénédikt Erofejev esittelee kirjassaan Moskova-Petushki joitakin suosituimpia juomasekoituksia. Nauttikaa:
KAANAAN BALSAMI
denaturoitua spriitä 100 gr
pehmeänmakuista olutta 200 gr
puhdistettua pulituuria 100 gr
(Kirjailija toteaa:"En rupea palauttamaan mieleenne, kuinka pulituuri puhdistetaan, pikkulapsikin sen tietää. Jostakin syystä Venäjällä kukaan ei tiedä, mihin Pushkin kuoli, mutta jokainen tietää, miten pulituuri puhdistetaan.")
Seuraavasta drinkistä kirjailija toteaa, että se saa kaikki kalpenemaan. Se ei ole edes juomakaan, vaan sfäärien soitantaa. Mikä on ihaninta maailmassa? Taistelu ihmiskunnan vapauden puolesta. Mutta vieläkin ihanampaa on tämä (merkitkää muistiin):
LUTKAN SISÄLMYKSET
zhiguli-olutta 100 gr
"Sadko"-rikas kesti"-shampoota 30 gr
hilseenhoitotervaa 70 gr
jalkahikirohtoa 30 gr
syöpäläismyrkkyä 20 gr
Tässä seoksessa uutetaan sikarilajien tuhkaa viikon ajan, minkä jälkeen juoma on valmis tarjoiltavaksi...
Kirjalija luonnehtii juomaa näin:"No niin, "lutkan sisälmykset" on tarjoiltu pöytään. Juokaa sitä runsain kulauksin ensimmäisen tähden ilmaannuttua. Jo kaksi maljaa tätä koktailia juotuaan ihminen käy niin henkistyneeksi, että häntä voi peräti puolen tunnin ajan räkiä puolentoista metrin päästä kuonoon hänen sanomatta sanaakaan".
Suomalainen juomakulttuuri on vasta alkuvaiheissaan, mutta ehkä mekin joskus saavutamme jotakin tuollaista!
Drinkkivinkkejä kesälaitumille
1
221
Vastaukset
- puhdistus:
1:
Kaada pulituuri eli lakkapulloon suolaa pari desiä.
2.Ravistele ja odota, että lakka jähmettyy klöntiksi pohjaan ja alkoholi erottuu kevyempänä pintaan, raja selvästi näkyvissä pullon kyljestä.
3.Kaada varovasti alkoholiosuus pullosta toiseen astiaan ja nauti.
Huom!! Nykyään mihinkään ei voi enää luottaa mihinkään, joten katso ennen kokkailua että kyseessä on nimenomaan ETANOLI- liuos, eikä metanolia sun muita polypropeenipaskoja.
Antoisia ja kitalaessa napsahtelevia illanistujaisia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716