Olin hiljakkoin marketissa. Siellä näin vetävän naisen, joka oli miehensä kanssa ruokaostoksilla . Hänellä oli ruumiista myötäilevät ohuet pitkät housut. Hänen liikuntasa oli ripeetä ja hallittua. Lihallinen himoni iski häneen voimakkaasti. Huomasin, että hänen miehensä seurasi häntä koko ajan. Siksi minun oli vaikea luoda häneen katseita.
Nyt olen tuon naisen pauloissa.
Lutherilainen uskonto opettaa: Älä himoitse lähimmäisesi karjaa, palvelijoita, aviopuolisoa äläkä mitään mikä on hänen omaansa, vaan yli kaiken rakasta herraa.
Nyt himoitsen lähimmäiseni aviopuolisoa. Olen ajatellut, jos nään tuon naisen sopivassa tilanteeessa, otan kontaktia.
Maailmanmielisyys on minut vallannut.
Saan tästä rangaistuksen Lutherilaisen opin mukaan. Tiedän sen, mutta tuo nainen,,,,en voi sille mitään hän on voimakkaasti ajatuksissani. Rukouskaan ei auta, oi mitä teen, onko tämä minun perikatoni.
Saatana iski
3
212
Vastaukset
- Masse
elähän hättäile, ja annahan olla
- witness
Noinhan se menee. Jos on mennäkseen.
Uskovienkin keskuudessa puhutaan ns. helmasynnistä. (Oli se kunkin kohdalla mitä tahansa; vanha kansa puhui 'rististä')
En usko helmasyntiin.
Uskon, että meillä on taistelu vanhan&uuden ihmisen (luonnon) välillä. Ja jokainen tulee kiusatuksi. Ei yli 100%. Ei yli voimiemme.
Raamattu sanoo, että meillä on valmistettuna poispääsy, jos/kun kiusauksia sallitaan elämäämme. Se on Jeesuksessa, kyllä, ja uskova ymmärtää, että siinä on siunaus! Harjaantuessamme erottamaan synnin&sen olemuksen, ymmärrämme olevamme Voittajan puolella! Ei niin, että me olisimme jotakin voittaneet. Yksi on synnitön&täysin puhdas.
Jeesus otti kantaakseen syntivelkamme. Jeesuksen nimessä voimme vastustaa perkelettä, ja se pakenee meistä! Tämä on Raamatun lupaus.
Jeesus oli itse perkeleen kiusattavana: 'Jos sinä olet Jumalan Poika!' Ja niin se kuiskuttelee meillekin: 'Jos sinä olet uskova!'
*Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.* Mt4:4
Ihminen tarvitsee uskoakseen Jumalan sanan. Ja että se Sana on Jumalan. Ja että Sana saa tulla lihaksi. Jeesus meissä!
Perkele kiusasi Jeesusta toistamiseen, viimein osoittaen oman valtasuuruutensa: 'Tämän kaiken!'
Moni on luopunut uskostaan juuri 'tämän kaiken' vuoksi. Vähitellen. Ja jäljelle jää (pelottava) jumalisuuden ulkokuori.
Jeesus ei hylkää meitä synteihimme, vaan 'Jumalan hyvyys vetää meitä parannukseen'. Vain Jeesuksen rakkaus antaa anteeksi, ja Hän sanoo: Älä enää syntiä tee! Vaikka tietää meidät heikoiksi&kiusatuiksi?
Jeesus pyytää meitä sanomaan: *Mene pois, saatana!* Mt4:10
*Sillä kirjoitettu on: Herraa sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.* 5 Moos.10:20 (Mt.4:10)
Jumalan Sana on kaksiteräinen miekka. Erottaen. Kuin sen mikä on Jumalan, ja sen mikä on ihmisten.
Kun Pietari tunnisti/tunnusti, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika - sanoi Jeesus hänelle: *Ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.* Mt16:17
Ja Jeesus antoi hänelle tehtävän.
Kun Jeesus 'uskoutui' opetuslapsilleen, se ei ollut heistä miellyttävää kuunneltavaa; puheet kärsimisestään, kuolemastaan kuin ylösnousemuksestaan sai Pietarin sanomaan Jeesukselle nuhtelevasti: *Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko.* Mt.16:22
Ja Jeesus sanoi (Pietariin päin): *Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten.* Mt.16:23 - heikko
Ainoa toivo on,että et näe sitä naista enää !Kyllä se paholainenkin tietää tasan taatusti meidän heikkoudet, ja jos sen pirun juoneen lankee,seuraukset voi vain arvata. Sinuna menisin jutteleen jonkun sairaalapastorin tai tms. kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938