Tällä(kin) palstalla nimitetään "keskusteluksi" satunnaista ajatusten vaihtoa. Monasti jo heti alkupuheenvuoron jälkeen lipsutaan pois aiheesta ja heitetään herjaa kaikesta muusta kuin itse asiasta. Keskustelussa pitäisi pysyä edes aiheen piirissä, vai kuinka?
Mihin keskustelu tähtää?
7
482
Vastaukset
- kun
Jumalan "olemattomuudesta" on vaikea keskustella loogisesti ja perustellen, kun ajatukselle ei löyty järkeviä perusteluja.
- Teresia
että "tyhjästä on paha nyhjästä." Niin se taitaa olla.
- ASPI
-Olkoon ihan ikioma uskontonsa:-Itse uskon ihmiseen.
- ajatus
Eikös keskustelu juuri ole ajatusten vaihtoa ei siinä katsota onko se satunnaisten ja määrätietoisen ajatusten vaihtoa.
Mikä sitten tekee keskustelelusta keskustelun, se että vaihdetaan ajatuksia samanmielisten kanssa vai se, että ollaan erimieltä ja joskus jopa heitetään herjaakin.
Siis palstalla ateismi pitäisi keskustella vain ateimista?
No enpä tiedä, eikös se ole paljon rikkaampaa keskustelua jos vaihdetaan ajatuksia hieman aiheen ulkopuoleltakin.
Olikos tuo sinun keskusteluaiheesi sitten jotenkin sidoksissa tähän palstaan ateismi?
Ja millä tavalla?- Teresia
Olen täällä heittänyt erilaisia keskustelun aiheita liittyen lähinnä Raamatun aihepiireihin ja yleisiä aiheita. Olen heittänyt mielipidettä, asiaa, herjaa ym., mutta yleensä on käynyt niin, että ns. keskustelu rönsyilee ties mihin henkilökohtaiseen jähnäämiseen.Jotkut haukkuvat joka puheenvuorossa hihhuleita, toiset kreationisteja, jotkut ateisteja, mormooneja, jehovia ym. kuppikuntia. Joidenkin mielestä kukaan ei voi sanoa mistään mitään, ellei todista Jumalan olemassaoloa jne.
Keskustele siinä sitten!
- ja helmiä
Yritäs keskustella ihan livenä ihmisen kanssa ja koeta seurata kuinka kauan keskustelu pysyy aiheessaan. Veikkaisin, että ennemmin tai myöhemmin huomaat puhuvasi aidanseipäästä kuin aidasta. Kun viestit menee yli 50:nen, siinä on jo sanottu kaikki laidasta toiseen ja siitä välistä. Jos viestejä vielä sen jälkeen tulee, niin silloin menee jo paskanjauhamiseksi.
- Teresia
Näin se näkyy olevan, ja siinä vaiheessa on hyvä vaihtaa jo aihettakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704956
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484066- 513820
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413408
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo863086Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv662949Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232688