Jeesus tervehti opetuslapsiaan: *Rauha teille.*
Alkukristillinen tervehdys uskovien kesken kuuluu eri kielillä.
Kun astun hengelliseen tilaisuuteen, vainko jäsenet (toisensa tuntevat) tervehtivät toisiaan? Vastataanko kaikille uskoville? (Ei.)
On vähintään kaksinaismoralistista (?) kaupan kassajonossa tervehtiä moikka (uskovien kesken) mutta illansuussa tervehdys muuttuukin (samojen henkilöiden kesken) *shalom*. Tilanne on eri, uskomme ei?
Kaikesta huomaa, etten ole *helluntaikristitty*. Toivommeko Jumalan rauhaa vain huulillamme, vai onko sydämemme asenne vapaa katkeruudesta ja puoluemielestä?
(Kysyn tätä myös itseltäni!)
*Rauhaa!*
27
986
Vastaukset
- Ex-hellari
Joo ihan tuttuja juttuja.
Mulla ainakin nousee karvat pystyyn kun kesäkonferenssissakin (Keuruu) pitää aina hokea teennäisesti "rauhaa".
Olen siis jo parin vuoden ajan kieltäytynyt kättelemästä ja hokemasta rauhaa koska nuo kaksi ärsyttävät minua suuresti.
Nytpä siis vastaus kysymykseesi: koska toivoisin rauhaa vain huulillani, jätän sen sanomatta koska sen sanoessani sydämeni on täynnä kylmyyttä ja inhoa.
Miksi siis teeskentelisin? Jumala haluaa rehellisyyttä salatuimpaan saakka.- rauhaton
minä en osaa sanoa "rauhaa", en kassajonossa enkä seurakunnassa. Se ei vain tunnu aidosti minulta ei ole koskaan tuntunut. Joten sanon hei tms. Jos ei muille passaa, ei voi mitään
- witness
rauhaton kirjoitti:
minä en osaa sanoa "rauhaa", en kassajonossa enkä seurakunnassa. Se ei vain tunnu aidosti minulta ei ole koskaan tuntunut. Joten sanon hei tms. Jos ei muille passaa, ei voi mitään
Jumala katsoo sydämeen.
- witness
Olet säilynyt uskossa, vaikka irtaannuit hellareista?
(Tiedät minut, kysyn välillä ei-korrektisti!) - Ex-hellari
witness kirjoitti:
Olet säilynyt uskossa, vaikka irtaannuit hellareista?
(Tiedät minut, kysyn välillä ei-korrektisti!)Voi kai täällä rehellinen olla.
En oikein tiedä onko minulla enää syytä uskoa mihinkään. Uskoni on aina perustunut pelkoon, ei mihinkään rakkauteen. En ymmärrä sitä kun uskovaiset hehkuttavat aina Jumalan rakkaudesta. En ymmärrä mitä he tarkoittavat. Muinulle rakkaus on vain seitsemän kirjainta, ei sen enempää. - witness
Ex-hellari kirjoitti:
Voi kai täällä rehellinen olla.
En oikein tiedä onko minulla enää syytä uskoa mihinkään. Uskoni on aina perustunut pelkoon, ei mihinkään rakkauteen. En ymmärrä sitä kun uskovaiset hehkuttavat aina Jumalan rakkaudesta. En ymmärrä mitä he tarkoittavat. Muinulle rakkaus on vain seitsemän kirjainta, ei sen enempää.Tuollaista rehellisyyttä en ole nähnyt yhdelläkään!!
Ateismi-palstalla ehkä... :)
Kysyn vielä (pyydänkö anteex?), oletko saanut täyttyä Pyhällä Hengellä? Ei pakko vastata :).
Pyhä Henki on Rakkauden Henki.
Ei samanmielisyyttä korostava. Oikeitten=tärkeiden asioiden puolesta kiivas, mutta rakentava. Vaan en saarnaa, kyllä tiedät. - Ex-hellari
witness kirjoitti:
Tuollaista rehellisyyttä en ole nähnyt yhdelläkään!!
Ateismi-palstalla ehkä... :)
Kysyn vielä (pyydänkö anteex?), oletko saanut täyttyä Pyhällä Hengellä? Ei pakko vastata :).
Pyhä Henki on Rakkauden Henki.
Ei samanmielisyyttä korostava. Oikeitten=tärkeiden asioiden puolesta kiivas, mutta rakentava. Vaan en saarnaa, kyllä tiedät.Mitenköhän tuohonkin vastaisi..? Kyllä olen, koska kielilläpuhumisen lahja toimii. Tosin en ole koskaan sitä minään kokemuksena kokenut eli mitään en ole koskaan tuntenut.
Tiedän varmaankin lähestulkoon kaikki mahdolliset vastaukset jolla vastaat minulle joten älä edes vaivaudu. Ei millään pahalla.
Muistan kerran kun ystäväni rukoilivat puolestani ja lopuksi toinen totesi: "Pyhä Henki on vahvasti ylläsi". En vain ikinä koe mitään.
Helluntailaisteologian mukaan en siis vastaanota uskossa Henkeä vaan pidän sisimpäni kiinni. Eli kritiikki kohdistetaan ongelmatapauksissa minuun kuten jossakin olen aiemmin todennut. Oli miten oli, en jaksa miettiä noita asioita koska tulen vain pahalle mielelle. Olen paljon tyytyväisempi kun en mieti.
Luulenpa vain että olen henkisesti ja hengellisesti ihan erilainen kuin perushelluntailainen. En tarkoita parempi enkä huonompi vaan vain erilainen. - witness
Ex-hellari kirjoitti:
Mitenköhän tuohonkin vastaisi..? Kyllä olen, koska kielilläpuhumisen lahja toimii. Tosin en ole koskaan sitä minään kokemuksena kokenut eli mitään en ole koskaan tuntenut.
Tiedän varmaankin lähestulkoon kaikki mahdolliset vastaukset jolla vastaat minulle joten älä edes vaivaudu. Ei millään pahalla.
Muistan kerran kun ystäväni rukoilivat puolestani ja lopuksi toinen totesi: "Pyhä Henki on vahvasti ylläsi". En vain ikinä koe mitään.
Helluntailaisteologian mukaan en siis vastaanota uskossa Henkeä vaan pidän sisimpäni kiinni. Eli kritiikki kohdistetaan ongelmatapauksissa minuun kuten jossakin olen aiemmin todennut. Oli miten oli, en jaksa miettiä noita asioita koska tulen vain pahalle mielelle. Olen paljon tyytyväisempi kun en mieti.
Luulenpa vain että olen henkisesti ja hengellisesti ihan erilainen kuin perushelluntailainen. En tarkoita parempi enkä huonompi vaan vain erilainen.Siunaan sinua Jeesuksemme nimessä! t.w (toinen erilainen)
- lutsku
Ex-hellari kirjoitti:
Mitenköhän tuohonkin vastaisi..? Kyllä olen, koska kielilläpuhumisen lahja toimii. Tosin en ole koskaan sitä minään kokemuksena kokenut eli mitään en ole koskaan tuntenut.
Luulenpa vain että olen henkisesti ja hengellisesti ihan erilainen kuin perushelluntailainen. En tarkoita parempi enkä huonompi vaan vain erilainen.Että olet rehellinen...
et mitenkään kaavoihin pinttynyt ja "tosissaan tahdon" uskovainen vaan ihan aidosta sydämestä ajatteleva ihminen.....
Onnea.... - YksSoile
ahdistavaa tekstiä, missä on kaikki rakkaus, kysyn vaan.
- upotettu
>>Sanot-
>>On vähintään kaksinaismoralistista (?) kaupan kassajonossa tervehtiä moikka (uskovien kesken) mutta illansuussa tervehdys muuttuukin (samojen henkilöiden kesken) *shalom*. Tilanne on eri, uskomme ei?- witness
Kiitos. (Luen tekstisi yleensä 2x.)
Luen parhaillaan Roomalaiskirjettä. Parin viikon kesäloma vaihtuu kohta vuorotyön tiimellykseen! Netti hiljenee, vaan ei taukoa. :)
Rm 5:3-5
*Ahdistus>kärsivällisyys>koettelemuksen kestäminen>toivo.
Mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.*
Rauha Jeesuksen Kristuksen kautta, osallisuus Jumalan rakkaudesta&pelastuksesta!
Tätä rauhaa sopii toivottaa!
Siunausta sinulle Jeesuksen nimessä, t.w
- lumpsis
Voihan rauhaa toivottaa ihan yhtä hyvin kuin hyvää päivää. Rauhan toivottaminen sydämestään on toki mieluisampaa. Minusta on ihan samantekevää sanooko joku minulle rauhaa kaupan kassajonossa tai kokouksessa tai miten milloinkin. Itsekin sanon yleensä rauhaa niille,jotka minullekin sitä toivottavat. Jos joku sanoo moikka tai hei vastaan samalla tavalla. Ei siinä sen kummempaa kaksinaismoraalia ole. Normaalia käyttäytymistä. Jättäkää jo kaavat ja käskyt! Voi, kun tultais vielä ihmisiksi, kun ollaan päästy Jumalan lapsiksi *huokaus*.
- witness
Kiitos mielenkiinnostasi!
Vilpittömästi tätä asiaa kyselin, ja oletinkin, että tämä olisi ihan luonnollista jollekin!
Se oli itsellenikin ihan luontevaa!
Kunnes...
Sua hihasta otetaan kiinni ja sanotaan, meillä on tapana toivottaa 'rauhaa'. Aivan kuin uskollani ei olisi niinkään merkitystä!?
Sydämen asenne!
Kuuliaisuus toki!
Vaan helluntaikirkko ei enää ole (onko koskaan?) uskovien yhteisö; jos et kuulu sisäpiirin, saat siitä hyvin äkkiä signaalin. Ja vainko 'kuuluminen' oikeuttaisi minunkaltaisen sählääjän sanomaan/toimimaan 'etiketin' mukaan?
No en siis kuulu kyseiseen ryhmittymään. Mutta en tämän vuoksi. :)
Ja rauhantervehdys on yleinen uskovien kesken. Sillä toivotamme samalla siunausta (ei vain 'hyväksyntää') toisillemme. Emme sano rauhaa ihmiselle, joka ei ole uskossa? - Ex-hellari
witness kirjoitti:
Kiitos mielenkiinnostasi!
Vilpittömästi tätä asiaa kyselin, ja oletinkin, että tämä olisi ihan luonnollista jollekin!
Se oli itsellenikin ihan luontevaa!
Kunnes...
Sua hihasta otetaan kiinni ja sanotaan, meillä on tapana toivottaa 'rauhaa'. Aivan kuin uskollani ei olisi niinkään merkitystä!?
Sydämen asenne!
Kuuliaisuus toki!
Vaan helluntaikirkko ei enää ole (onko koskaan?) uskovien yhteisö; jos et kuulu sisäpiirin, saat siitä hyvin äkkiä signaalin. Ja vainko 'kuuluminen' oikeuttaisi minunkaltaisen sählääjän sanomaan/toimimaan 'etiketin' mukaan?
No en siis kuulu kyseiseen ryhmittymään. Mutta en tämän vuoksi. :)
Ja rauhantervehdys on yleinen uskovien kesken. Sillä toivotamme samalla siunausta (ei vain 'hyväksyntää') toisillemme. Emme sano rauhaa ihmiselle, joka ei ole uskossa?Oleko mies vai nainen?
- witness
Ex-hellari kirjoitti:
Oleko mies vai nainen?
Olen nainen. (Ajattelin kyllä sen sanoneeni...)
- Ex-hellari
witness kirjoitti:
Heh. Minkähän ikäinen olet? :)
- Ex-hellari
witness kirjoitti:
Ei tää ollu mitään pilkkaamista. Ihan uteliaisuuttani kysyin...
- witness
Ex-hellari kirjoitti:
Ei tää ollu mitään pilkkaamista. Ihan uteliaisuuttani kysyin...
:) Huomasin vilpittömyytesi. En aina ota kontaktia; ei mitään henk.koht. U know.
Olen hyvässä iässä. Ehei... en hengellistä.
Jos muistat, olen itsekin kulkenut koukeroisen tien. 'Ihailen' vilpittömästi hellareita. Minusta ei tullut sellaista. Mutta mene sinä omiesi tykö, älä jää ilman yhteyttä!
En minäkään ilman uskovien yhteyttä ole, vaikka hakusessahan tuo välillä on. Mikä lie jakso, että Raamatun kanssa on vierähtänyt tämä loma. Iltavuoroon. Ja tämä ikivanha tietokone lataa yhtä sivua monta minuuttia (yhteys nopea)...
Kesän saldona on tämä tietoisuus, että Kristuksen seurakunta on uskovien yhteys. (Näin kauan meni multa!!!!!!) Siis yli uskontokuntien. Ei tästä tarvitse (?) tehdä johtopäätöstä, että täytyy tehdä 'täyskäännös'. Ja Raamatulla/Pyhän Hengen kirkastamana nämä asiat tulee käydä itsekunkin läpi.
Kukin pysyköön siellä, missä saa opetuksen Jeesuksessa. Jumala johdattaa.
Ja ykkösasia on, että saa uudistua Jumalan armon tuntemisessa. Saa panna kaiken pois, sellaisen, mikä painaa&sitoo. Saa uskoa kaikki synnit anteeksi Jeesuksen veressä&nimessä.
Viritä käyttöön ne Pyhän Hengen lahjat, jotka sinulle on rukoiltu Jeesuksen nimessä. Ja palaja omiesi luo? - Ex-hellari
witness kirjoitti:
:) Huomasin vilpittömyytesi. En aina ota kontaktia; ei mitään henk.koht. U know.
Olen hyvässä iässä. Ehei... en hengellistä.
Jos muistat, olen itsekin kulkenut koukeroisen tien. 'Ihailen' vilpittömästi hellareita. Minusta ei tullut sellaista. Mutta mene sinä omiesi tykö, älä jää ilman yhteyttä!
En minäkään ilman uskovien yhteyttä ole, vaikka hakusessahan tuo välillä on. Mikä lie jakso, että Raamatun kanssa on vierähtänyt tämä loma. Iltavuoroon. Ja tämä ikivanha tietokone lataa yhtä sivua monta minuuttia (yhteys nopea)...
Kesän saldona on tämä tietoisuus, että Kristuksen seurakunta on uskovien yhteys. (Näin kauan meni multa!!!!!!) Siis yli uskontokuntien. Ei tästä tarvitse (?) tehdä johtopäätöstä, että täytyy tehdä 'täyskäännös'. Ja Raamatulla/Pyhän Hengen kirkastamana nämä asiat tulee käydä itsekunkin läpi.
Kukin pysyköön siellä, missä saa opetuksen Jeesuksessa. Jumala johdattaa.
Ja ykkösasia on, että saa uudistua Jumalan armon tuntemisessa. Saa panna kaiken pois, sellaisen, mikä painaa&sitoo. Saa uskoa kaikki synnit anteeksi Jeesuksen veressä&nimessä.
Viritä käyttöön ne Pyhän Hengen lahjat, jotka sinulle on rukoiltu Jeesuksen nimessä. Ja palaja omiesi luo?En tiedä mikä siinä on mutta sinulta voin ottaa vastaan neuvoja ja kehoituksia. Usko pois, niitä ihmisiä ei ole montaa tässä maassa!
Ehkäpä sinulla on jokin kehoittamisen lahja? Tiedä häntä.
Tuosta paluusta omien luo en tiedä... jos se tarkoittaa hellareita niin epäilen vahvasti. Jos se tarkoittaa paluuta kristittyjen yhteyteen yleensä niin se voi olla hyvinkin mahdollista.
Asutko Stadissa? Ja mitä sillä on väliä jos kerrot ikäsi? Itse täytän pian 32. - witness
Ex-hellari kirjoitti:
En tiedä mikä siinä on mutta sinulta voin ottaa vastaan neuvoja ja kehoituksia. Usko pois, niitä ihmisiä ei ole montaa tässä maassa!
Ehkäpä sinulla on jokin kehoittamisen lahja? Tiedä häntä.
Tuosta paluusta omien luo en tiedä... jos se tarkoittaa hellareita niin epäilen vahvasti. Jos se tarkoittaa paluuta kristittyjen yhteyteen yleensä niin se voi olla hyvinkin mahdollista.
Asutko Stadissa? Ja mitä sillä on väliä jos kerrot ikäsi? Itse täytän pian 32.Olen about nelikymppinen Savosta.
Kiitos kirjoituksestasi.
Sanottakoon se vielä kerran etten arvostele helluntaikirkkoa. Mutta. Hajaannuksesta puhutaan.
Minulla ei ole mitään paikkaa suositella kenellekään. Ellei Jumala johdata ihmisiä yhteen koteihinsa?
Se , että jokaisella paikkakunnalla on sen seitsemää 'seurakuntaa', jossa kaikki eivät ole uskovia. (Jos en olisi uskova, olisin ateisti. En diggaa haaleaa vettä. Paitsi ettei meidän palavuus ole omissa käsissämme. Ja erämaan huomaa vasta jälkeenpäin!)
Kun uskovat koetellaan. Ja en siitä tiedä. Jossakin aina puheeksi nousee. Mutta ei kielteisesti hajottaen.
Mielestäni 'onebody' kirjoittaa asiasta asiallisesti. Oletko käynyt hänen kotisivuillaan?
Siltikin uskovana kokee yhteyttä (kyselemättä minne kuuluu). Onhan se nähty näilläkin forumeilla. Ja ne 'rehellisimmät' taitavat löytyä tuolta ateisti-palstalta? Joskus tuntuu pahalta, kun nimikristitty julistaa Jumalan Sanaa ateistille. Mutta ateisti huomaa! En julistanut (?) nimikristittynä! Elin synnissä, kuljin kahta tietä. Tänään Jumalan armosta olen Jeesuksen ikioma. Jeesus on se, joka maksoi kalliin hinnan.
Tänään ajattelin aamupäivällä, kuinka Jeesus ristinpuulla oli aivan kuin Eeva ottamassa sitä kiellettyä hedelmää omenapuusta. Se hedelmä piti ottaa. Ja paljon on puhetta miksi meni ottamaan. Niin pitää tänäänkin tuo pelastus ottaa vastaan. Mutta. Ristin hedelmä? Jeesus puhui yltäkylläisestä elämästä. Ja ajattelen, kuinka paljon Jumalan rakkaus hoitaa. Eikö Pyhän Hengen rakkaus hoidakin - ei syytä, ei tuomitse, vaan antaa avun&voiman.
Joskus voin pahoin hengellisten fraasien viidakossa. Kuin ne olisi käännetty jenkkiherätyksistä. Kun lukee Raamattua, eilen luettu jae voi puhua tänään lisää. Jumalan Sanassa on jotakin, mitä vasta tänä kesänä olen löytänyt.
Siunausta sinun elämään. En halunnut kiusata tuolla srk-asialla. Varmasti on 'riippumattomia' uskovia ainakin stadissa. Turussa paljonkin...
Täällä voi ei. :) - Ex-hellari
witness kirjoitti:
Olen about nelikymppinen Savosta.
Kiitos kirjoituksestasi.
Sanottakoon se vielä kerran etten arvostele helluntaikirkkoa. Mutta. Hajaannuksesta puhutaan.
Minulla ei ole mitään paikkaa suositella kenellekään. Ellei Jumala johdata ihmisiä yhteen koteihinsa?
Se , että jokaisella paikkakunnalla on sen seitsemää 'seurakuntaa', jossa kaikki eivät ole uskovia. (Jos en olisi uskova, olisin ateisti. En diggaa haaleaa vettä. Paitsi ettei meidän palavuus ole omissa käsissämme. Ja erämaan huomaa vasta jälkeenpäin!)
Kun uskovat koetellaan. Ja en siitä tiedä. Jossakin aina puheeksi nousee. Mutta ei kielteisesti hajottaen.
Mielestäni 'onebody' kirjoittaa asiasta asiallisesti. Oletko käynyt hänen kotisivuillaan?
Siltikin uskovana kokee yhteyttä (kyselemättä minne kuuluu). Onhan se nähty näilläkin forumeilla. Ja ne 'rehellisimmät' taitavat löytyä tuolta ateisti-palstalta? Joskus tuntuu pahalta, kun nimikristitty julistaa Jumalan Sanaa ateistille. Mutta ateisti huomaa! En julistanut (?) nimikristittynä! Elin synnissä, kuljin kahta tietä. Tänään Jumalan armosta olen Jeesuksen ikioma. Jeesus on se, joka maksoi kalliin hinnan.
Tänään ajattelin aamupäivällä, kuinka Jeesus ristinpuulla oli aivan kuin Eeva ottamassa sitä kiellettyä hedelmää omenapuusta. Se hedelmä piti ottaa. Ja paljon on puhetta miksi meni ottamaan. Niin pitää tänäänkin tuo pelastus ottaa vastaan. Mutta. Ristin hedelmä? Jeesus puhui yltäkylläisestä elämästä. Ja ajattelen, kuinka paljon Jumalan rakkaus hoitaa. Eikö Pyhän Hengen rakkaus hoidakin - ei syytä, ei tuomitse, vaan antaa avun&voiman.
Joskus voin pahoin hengellisten fraasien viidakossa. Kuin ne olisi käännetty jenkkiherätyksistä. Kun lukee Raamattua, eilen luettu jae voi puhua tänään lisää. Jumalan Sanassa on jotakin, mitä vasta tänä kesänä olen löytänyt.
Siunausta sinun elämään. En halunnut kiusata tuolla srk-asialla. Varmasti on 'riippumattomia' uskovia ainakin stadissa. Turussa paljonkin...
Täällä voi ei. :)Kiitos vastauksestasi. Jisses! Ajattelin sinun olevan ikäiseni ja pian olisin pyytänyt treffeille! :)
Ei ihmekään että sanomasi meni perille koska omaat enemmän elämänkokemusta.
Pitää jutella myöhemmin enemmän koska tulin vasta kotiin ja nyt iskee väsy. - witness
Ex-hellari kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Jisses! Ajattelin sinun olevan ikäiseni ja pian olisin pyytänyt treffeille! :)
Ei ihmekään että sanomasi meni perille koska omaat enemmän elämänkokemusta.
Pitää jutella myöhemmin enemmän koska tulin vasta kotiin ja nyt iskee väsy.Mistäs aktiosta sitä näin myöhään tullaan? ;)
Rauhaa elämääsi, x-h, Jumalan rauhaa. - Ex-hellari
witness kirjoitti:
Mistäs aktiosta sitä näin myöhään tullaan? ;)
Rauhaa elämääsi, x-h, Jumalan rauhaa.Olinpas naisten perässä juoksemassa. Täytyy kyllä todeta että on tämä Hesa kovan ilmapiirin paikka. Kaikki naivat kuin jänikset. Ei järjen häivää.
(huokaus) Ei sitä kyllä löydä paikkaansa tuolta kapakkaelämästäkään. - witness
Ex-hellari kirjoitti:
Olinpas naisten perässä juoksemassa. Täytyy kyllä todeta että on tämä Hesa kovan ilmapiirin paikka. Kaikki naivat kuin jänikset. Ei järjen häivää.
(huokaus) Ei sitä kyllä löydä paikkaansa tuolta kapakkaelämästäkään.En nyt muista, olitko nainen vai mies; anyway.
Kiersin uskovana (millaisena? kysyn itseltäni?) kapakoissa; bailasin, ja olin siinä mielestäni hyvä! Hallitsin kokonaisuuden. Ja kyllä saatana tekee Jumalan lapsesta oivan synnin harjoittajan, antaa parastaan! Ei niin, että se tyydyttäisi (ajoittain?), vaan sisäisesti upottaa nuolensa herkimpään meissä, siihen, mikä oli Jumalan käsialaa. Ajatukseksi jää, että 'Jumalan armo riittää.' Tämä on synnillä leikkimistä, sitä synnin unta, johon uskova tänä päivänä mielistyy. Miksi?
Jumalan seurakunnassa ei ole tilaa... rakastaa?
Jokaisella uskoontulleella on oma paikka seurakunnassa (uskovien yhteys). Jos tehtävä on astioiden tiskaus, so what. Siltikin jokainen uskova rakentuu hengellisesti toisten Jeesusta rakastavien uskovien kanssa; ei ihmisistä, vaan siitä Hengestä, joka meihin on vuodatettu. Ja se on Rakkauden Henki, Jeesuksen. Oma Pyhä Henki.
En pitänyt edes tarpeellisena nousta synnin unesta. Olin hyljännyt hengelliset kuviot. Käytin jo aika paljon alkoholia. Silti velvollisuudet hoituivat. Kaikki hallinnassa. Joka päivä avasin Raamatun, sen pian sulkeakseni.
Viime syksynä 'eksyin' paikalliseen helluntaiseurakuntaan. Vilpitön pastori ei kiusannut (toki mummot olivat kimpussa... u know!). Siunaan tuota Jeesuksen omaa, pastoria.
Se ei ollut pastori, eikä mummotkaan. Kiitos heidän rukousten?
Pyhä Henki tarttui elämääni. En halunnut yhtään uskovaisemmaksi. Kiusatummaksi. Olin jo mielestäni kaiken nähnyt. En halunnut mitään hengellisiä lahjoja, halusin vain olla hiljaa.
Pyhä Henki puhdisti sydämeni. Hän näytti synnin iljetyksen. Ja Hän rakastutti minut Jeesukseen! Vapahtajaani siitä, mistä kukaan ihminen ei voi vapahtaa. Rakkaudella, jota ilman olin yrittänyt olla uskossa.
Pyhä Henki sai minut antautumaan Jeesukselle (ei ihmisille). Pyhä Henki teki minusta Jeesukseen uskovan. (Vaikka olin ollut jo kauan...''''uskossa''''.)
Kun suosimme syntiä, se ei ole meidän vika? Ihminen meissä syyttää. Me voimme työntää synnin syrjään, pitää sitä epäraamatullisena, mutta jos emme tunnusta synnin voimaa meissä, me lankeamme.
Siinä missä synti on tullut suureksi, siinä armo on ylenpalttinen. Ei ole armoa, jos puhdistamme itseämme. Muulla kuin Jeesuksen verellä. Vain Jeesuksen veri on se sovitus.
Vain hetken enää kesti kohdallani se, että syntitottumus hävisi. Saulus Tarsolainen ei olisi saanut ihmisten anteeksiantoa, ellei armahtajana olisi ollut Jumala. Silti moni katsoi häneen - ihmisenä.
Jeesus ei tuominnut syntistä naista sanoessaan *Älä enää syntiä tee!* Hän antoi ohjeen: *Vastustakaa Perkelettä niin se teistä pakenee.*
En tiennyt, että syntiä voisi vastustaa. Olin kai periluterilaisuuden pauloissa: 'me vaan ollaan tällaisia...' Kun rakkaus Jeesukseen syntyy, silloin ei voi palvella kahta Herraa. Rakkaus Jeesukseen ei vie minua sinne, missä palvellaan syntiä.
Vilpittömästi sinua siunaten, w.
- witness
Juttukaverit vähissä. :)
'Rauhaa' toivotan jokaiselle, jolle Jeesus on Herra. Hän on Rauhan Herra. Hän antaa rauhan, jota maailma ei voi antaa. (Nimim. kokemusta on.)
Olosuhteista riippumatta; tunnetiloista riippumatta. Hän antaa kokea sitä, mikä on hyvää&tarpeellista. - Shalomshalom
tarkoitetaan alunperin sitä, että toivotetaan toiselle kaikkinaista Jumalan siunausta ja hyvää elämään, tämä tervehdys tällaisella ajatuksella pitäisi olla kaikkien uskovien käytössä, jos nimittäin sydän on rakkautta täynnä lähimmäistä kohtaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948