...voidaksemme pelastua.
Luemme johdannoksi Fil.2:12-16a
"12. Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin AHKEROIKAA, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, ETTÄ PELASTUISITTE;
13. sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
14. TEHKÄÄ KAIKKI NURISEMATTA JA EPÄRÖIMÄTTÄ,
15. että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16. TARJOLLA PITÄESSÄNNE ELÄMÄN SANAA,..."
Edellä luetusta huomaamme, että meidät Yeshuan rakkaat on kutsuttu AHKEROIMAAN VOIDAKSEMME PELASTUA!
Ahkeroimiseemme kuuluu olennaisesti kilvoittelu olemaan pyhiä sekä sisäisesti että ulkoisen vaelluksemme suhteen. Herramme Yeshua on jo pyhittänyt itsensä meidän tähtemme, joten meidän sisäinen pyhyytemme on Hänessä, mutta ulkoiseen vaellukseemme meidän tulee itse vaikuttaa olemalla kuuliainen J-lan Pyhän Hengen tahdolle ja johdatukselle.
Toki jokainen terveesti J-lan lapseksi syntynyt tahtookin olla kuuliainen Herralle, koska me ymmärrämme että jakeessa 16 mainittu "elämän Sanan tarjolla pito" juuri vaikuttaa monen rakkaan lähimmäisemme uskoon tulemiseen ja sen kautta heidän sielunsa pelastumiseen.
Kuuliaisuus vaikuttaa sen lisäksi myös sen, että säilymme elämän tiellä, koska "joka muita virvoittaa, se itsekin kostuu". Tuo kostuminen merkitsee sitä, että todistaessamme Herrastamme Yeshuasta saamme itsekin täyttyä jatkuvasti Pyhällä Hengellä ja virvoittua sen myötä sekä välttyä paholaisen juonilta, kuten uneliaisuus, välinpitämättömyys, rakkaudettomuus ja velttous.
On todella ihanaa TIETÄÄ se tosiasia, että olemme JO SIIRTYNEET KUOLEMASTA ELÄMÄÄN otettuamme Yeshuan vastaan sielumme Pelastajana ja se totuus olkoon meillä kannustimena pyrkimyksessämme johdattaa mahdollisimman monta muutakin lähimmäistämme Yeshuan tuntemisen kautta iankaikkiseen pelastukseen! Tästä otan lopuksi asian vakuudeksi seuraavat jakeet: 1.Joh.5:10-14 (Erityisesti jae 13!!!)
"10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13. TÄMÄN MINÄ OLEN KIRJOITTANUT TEILLE, jotka JOTKA USKOTTE J-LAN POJAN NIMEEN, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
14. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä."
-Jakeen 14 lupauksen mukaisesti: Anokaamme alati sitä, että rakas J-lamme pelastaisi kaikki lähimmäisemme ja pyrkikäämme itsekin vaikuttamaan heidän elämäämme, etä he pelastuvat, sillä J-lan tahto on todellakin se, että KAIKKI tulisivat parannukseen ja pelastuisivat, eikä kenenkään tarvitsisi joutua kadotukseen, mikä selviää jakeista 1.Tim.2:1-6a!
"1. Minä kehoitan siis ennen kaikkea ANOMAAN, RUKOILEMAAN, PITÄMÄÄN ESIRUKOUKSIA JA KIITTÄMÄÄN KAIKKIEN IHMISTEN PUOLESTA,
2. kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
3. Sillä SE ON HYVÄÄ JA OTOLLISTA JUMALALLE, MEIDÄN VAPAHTAJALLEMME,
4. JOKA TAHTOO, ETTÄ KAIKKI IHMISET PELASTUISIVAT JA TULISIVAT TUNTEMAAN TOTUUDEN.
5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen HaMashiach Yeshua,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä,...".
Ja se tosiasia, että parannuksen teko on KAIKILLE välttämätöntä, selviää jakeista 2.Piet.3:9 (erityisesti jae 9!!!)
"7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
9. Ei HERRA viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän ON PITKÄMIELINEN TEITÄ KOHTAAN, SILLÄ HÄN EI TAHDO, ETTÄ KUKAAN HUKKUU, VAAN ETTÄ KAIKKI TULEVAT PARANNUKSEEN.
10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."
LOPUKSI TOIVOTAN SULLE:
Siunausta henkilökohtaiseen parannuksen tekoon, kilvoitteluun, pyhittäytymiseen ollaksesi sovelias J-lan armon välikappaleena evankeliumin Sanan esilläpidossa ja lähimmäistesi uskoon ja pelastukseen johdattamisessa, Yeshuassa!
Uskonkilvoittelu on välttämätöntä.....
83
1341
Vastaukset
- sappasse
Puhut asiaa!
Ja ihan niinkuin itse olisit tehnyt parannuksen?
TAIDAT KUITENKIN PETKUTTAA MEITÄ, VAI KUIS ON?Olen tehnyt parannusta epälukuisia kertoja ja aion tehdä edelleenkin aina tarpeen mukaan, sillä täydellisyyteen on vielä matkaa :D
Sekin, että SAAN tehdä parannusta, on silkkaa J-lan ARMOA. Ilman Hänen Pyhän Henkensä apua ja johdatusta en edes kykenisi tekemään parannusta, vaikka kuinka haluaisin.
Parannushan on sitä, että muutumme yhä enemmän mielenlaadultamme Yeshuan kaltaisiksi ja sitä kautta yhä enemmän J-lalle otollisiksi. Muutumme sen lisäksi kautta enemmän J-lan käyttöön soveliaiksi. Hän tahtoo käyttää meitä työtovereinaan lähimmäistemme auttamiseksi. Meidän kauttamme Hän tahtoo ja voi ylettyä moniin sellaisiin ihmisiin, jotka ovat kauas pois poikenneet Hänen luotaan.
Sitähän me kaikki Yeshuaan uskovat sisimmässämme haluamme, että voisimme aina olla todelliseksi avuksi lähimmäisillemme, vai kuinka?
Siunausta Yeshuassa!- sappasse
Yakov kirjoitti:
Olen tehnyt parannusta epälukuisia kertoja ja aion tehdä edelleenkin aina tarpeen mukaan, sillä täydellisyyteen on vielä matkaa :D
Sekin, että SAAN tehdä parannusta, on silkkaa J-lan ARMOA. Ilman Hänen Pyhän Henkensä apua ja johdatusta en edes kykenisi tekemään parannusta, vaikka kuinka haluaisin.
Parannushan on sitä, että muutumme yhä enemmän mielenlaadultamme Yeshuan kaltaisiksi ja sitä kautta yhä enemmän J-lalle otollisiksi. Muutumme sen lisäksi kautta enemmän J-lan käyttöön soveliaiksi. Hän tahtoo käyttää meitä työtovereinaan lähimmäistemme auttamiseksi. Meidän kauttamme Hän tahtoo ja voi ylettyä moniin sellaisiin ihmisiin, jotka ovat kauas pois poikenneet Hänen luotaan.
Sitähän me kaikki Yeshuaan uskovat sisimmässämme haluamme, että voisimme aina olla todelliseksi avuksi lähimmäisillemme, vai kuinka?
Siunausta Yeshuassa!vaikka uskonkilvoitus on välttämätöntä niin se ei ole lainkaan sellaista jota sinä opetat.
Kuulut jesuiittojen koulukuntaan.
Sinunlaisesi ovat täällä oikeastaan kylvämässä epäuskon siementä eikä Evankeliumin ilosanomaa.
Tee siis parannuksen soveliaita hetelmiä! sappasse kirjoitti:
vaikka uskonkilvoitus on välttämätöntä niin se ei ole lainkaan sellaista jota sinä opetat.
Kuulut jesuiittojen koulukuntaan.
Sinunlaisesi ovat täällä oikeastaan kylvämässä epäuskon siementä eikä Evankeliumin ilosanomaa.
Tee siis parannuksen soveliaita hetelmiä!Hmmmm.......
Hyvää yötä!
Shabbat shalom ja siunausta kirjoitusteni tarkempaan lukemiseen Yeshuassa!
- Yes J-la
Ehe ehe ehe heh.....
...että kirjoitan lyhennellen "J-la". Tahdon sen kautta vain olla turhaan kirjoittamatta J-lani nimeä. Tämä ei kuitenkaan estä lukijaa ymmärtämästä ketä sillä tarkoitan.
Todellakin juutalaisilla on tapana kirjoittaa J-la hebreaksi vain lyhennellen eli Y-H-W-H siitä samasta syystä. Toisaalta se johtuu myös siitä, ettei enää tiedetä, mitä vokaaleita kyseiseen sanaan on alunperin kuulunut.
Usein Hänet ilmaistaan kiertoteitse vain viittaamalla Nimeen tai käyttäen ilmausta Adonai.
Siunausta Yeshuassa!
- olet.
Me saamme todellakin kilvoitella täällä ja se on armoa, sillä heillä ei ole kilvoitteluakaan, joilla ei ole armoa, eli Jeesuksen tuntemusta.
Me saamme voiman tälle matkalle ja sen antaa Jumala lupauksensa mukaan ja siksi kilvoittelumme ei ole raskasta, kuten Jeesus sanoo, että käskyni eivät ole raskaat.Kaikki se, mitä meille on annettu ylhäältä valkeuksien Isältä Hänen Poikansa Yeshuan kautta, on armoa armon päälle.
Mitä enemmän opimme rakastamaan Herraamme Yeshuaa, sitä innokkaammin riennämme toteuttamaan Hänen tahtoaan. Kuitenkaan liika into ei ole hyväksi, sillä kiirehtivän jalka astuu helposti harhaan.
Kaikissa suuremmissa asioissamme ja päätöksissämme on hyvä aina harkita asiaa ensin kaikessa rauhassa ja toimia vasta sitten. Töissä olen oppinut siirtämään vaikeitten päätösten teon vähintään yön yli ja usein viikonlopun yli, että osaisin todella tehdä parhaan mahdollisen päätöksen ja olen huomannut, että rukoillessani apua ylhäältä, olen sitä myös aina saanut.
Toisinaan Herra on antanut minun tehdä päätöksen ilman että selkeästi tietäisin Hänen tahtonsa. Kuitenkin olen jälkikäteen havainnut tehneeni parhaan mahdollisen päätöksen. Se on johtunut siitä, että olen ensin kääntynyt rukouksin Hänen puoleensa ja luottanut Hänen johdatukseensa Pyhän Hengen kautta.
Yeshuan käskyt eivät ole raskaat, vaan mieluisat täyttää kaikille meille Hänen opetuslapsilleen, sillä ne kaikki liittyvät J-lan ja lähimmäistemme rakastamiseen Hänen antamansa yliluonnollisen rakkauden avulla ja Hänen kauttaan. Ilman sitä emme kykenisi lainkaan toteuttamaan Yeshuan tahtoa ja olemaan kuulaiaisia Hänen käskyilleen.
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!- >ystävä<
Yakov kirjoitti:
Kaikki se, mitä meille on annettu ylhäältä valkeuksien Isältä Hänen Poikansa Yeshuan kautta, on armoa armon päälle.
Mitä enemmän opimme rakastamaan Herraamme Yeshuaa, sitä innokkaammin riennämme toteuttamaan Hänen tahtoaan. Kuitenkaan liika into ei ole hyväksi, sillä kiirehtivän jalka astuu helposti harhaan.
Kaikissa suuremmissa asioissamme ja päätöksissämme on hyvä aina harkita asiaa ensin kaikessa rauhassa ja toimia vasta sitten. Töissä olen oppinut siirtämään vaikeitten päätösten teon vähintään yön yli ja usein viikonlopun yli, että osaisin todella tehdä parhaan mahdollisen päätöksen ja olen huomannut, että rukoillessani apua ylhäältä, olen sitä myös aina saanut.
Toisinaan Herra on antanut minun tehdä päätöksen ilman että selkeästi tietäisin Hänen tahtonsa. Kuitenkin olen jälkikäteen havainnut tehneeni parhaan mahdollisen päätöksen. Se on johtunut siitä, että olen ensin kääntynyt rukouksin Hänen puoleensa ja luottanut Hänen johdatukseensa Pyhän Hengen kautta.
Yeshuan käskyt eivät ole raskaat, vaan mieluisat täyttää kaikille meille Hänen opetuslapsilleen, sillä ne kaikki liittyvät J-lan ja lähimmäistemme rakastamiseen Hänen antamansa yliluonnollisen rakkauden avulla ja Hänen kauttaan. Ilman sitä emme kykenisi lainkaan toteuttamaan Yeshuan tahtoa ja olemaan kuulaiaisia Hänen käskyilleen.
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!Koetko sinä olevasi nuhteeton Jeesuksen käskyjen täyttämisessä?
Jossakin keskustelussa arvostelit uskovien ulkomaan matkoja, mikä jäi mieltäni askarruttamaan.
Itse tunustan olevani heikko ja vajavainen omassa itsessäni, mutta Jeesuksessa saan armon. - shalom,
Yakov kirjoitti:
Kaikki se, mitä meille on annettu ylhäältä valkeuksien Isältä Hänen Poikansa Yeshuan kautta, on armoa armon päälle.
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!on kaunis tervehdys ja siunaus rauhaan. Reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten Jeesus alkoi vuodattamaan Henkensä meihin moniin uskon ystäviin ja se tapahtui niin kauniisti, että koska emme juuri olleet saaneet opetusta armolahjoista, Jeesus antoi ensin kielilläpuhumisen armolahjan ystävälleni ja se tapahtui niin, että ensin Jeesus sanoi ystäväni henkeen vain nuo sanat: Shalom, Shalom.
Tätä tapahtui muutaman päivän aikana useamman kerran ja sitten Jeesus aukaisi armolahjana kielilläpuhumisen lahjan ystävälleni ja hiukan myöhemmin minulle.
Jeesus on aivan ihme ja Hän antaa lahjansakkin niin kauniisti, että ne on helppo ottaa vastaan. >ystävä< kirjoitti:
Koetko sinä olevasi nuhteeton Jeesuksen käskyjen täyttämisessä?
Jossakin keskustelussa arvostelit uskovien ulkomaan matkoja, mikä jäi mieltäni askarruttamaan.
Itse tunustan olevani heikko ja vajavainen omassa itsessäni, mutta Jeesuksessa saan armon.Olen rikkonut paljossa Häntä vastaan, sillä olenhan vielä matkalla täydellisyyteen. Pyrin siihen uskonkilvoittelun kautta!
Uskon, että jos jonain päivänä saavutan täydellisyyden täällä epätäydellisyyksien maassa, niin Herrani Yeshua ottaa minut silloin välittömästi pois luokseen ja sitä en todellakaan tule vastustelemaan!
Muistat oikein mainintani, etten hyväksy ns. aurinkolomamatkoja etelän maille. Jos olet sattunut lukemaan Risto Isomäen blogeja tai kuuntelemaan hänen haastattelujaan, niin voit havaita, että tuo mies on ihan samaa mieltä, vaikkei ole edes uskossa! Hän perustelee sen sillä, että mitä vähemmän aiheutamme hiilidioksikuormaa ilmastoon, sitä vähemmän lisäämme omalta kohdaltamme ilmastonmuutosta ja suojelemme luontoa.
Tuokin perustelu on ihan oikein. Minä perustelen asian sen lisäksi ja etenkin sillä, että ne rahat, jotka tuolloin meiltä säästyvät (kun EMME tee turhia etelän matkoja), voimme antaa evankelioimistyön tukemiseen, sillä Vapahtajamme viimeinen käsky "Saarnata evankeliumi kaikille luoduille" on vielä kesken. Mainittakoon, ettei lomamatkoissa ole kyse mistään pikku rahoista!
Meitä Yeshuaan uskovia EI ole kutsuttu palvelemaan lihamme mielitekoja menemällä löhöilemään, juomaan ja mässäilemään etelän aurinkorannoille, vaan meidät on kutsuttu olemaan kuuliaiset Yeshuan käskylle viedä evankeliumi kaikkeen maailmaan!
Jos olet heikko tässä kohden, niin rukoile Yeshualta voimaa ja tee totinen parannus tuosta velttoudestasi ja lihan himojen tyydyttämishalustasi, sillä armollinen J-lamme on antanut kaikille pakanoillekin mahdollisuuden tehdä parannus pelastuakseen iankaikkiseen elämään uskon kautta Yeshuaan, kuten on kirjoitettu Apt.11:18
"Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi." :D
Shabbat shalom ja menestystä parannuksen tekoon Yeshuassa!shalom, kirjoitti:
on kaunis tervehdys ja siunaus rauhaan. Reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten Jeesus alkoi vuodattamaan Henkensä meihin moniin uskon ystäviin ja se tapahtui niin kauniisti, että koska emme juuri olleet saaneet opetusta armolahjoista, Jeesus antoi ensin kielilläpuhumisen armolahjan ystävälleni ja se tapahtui niin, että ensin Jeesus sanoi ystäväni henkeen vain nuo sanat: Shalom, Shalom.
Tätä tapahtui muutaman päivän aikana useamman kerran ja sitten Jeesus aukaisi armolahjana kielilläpuhumisen lahjan ystävälleni ja hiukan myöhemmin minulle.
Jeesus on aivan ihme ja Hän antaa lahjansakkin niin kauniisti, että ne on helppo ottaa vastaan.Yksi Hänen nimistäänkin on "Ihmeellinen Neuvonantaja".
Hän on seurakuntansa pää ja kaikkien meidän pyhiensä Herra ja Hänen lähettämänsä Pyhä Henki jakaa oman tahtonsa päättämän mukaan armolahjat kaikkiin pyhien seurakuntiin ja niissä valitsemilleen pyhille heidän ja seurakuntien rakentumiseksi.
Oli kiva kuulla siitä, miten te saitte yhden Hänen monista armolahjoistaan. Myös minulla on tuo lahja ja olen rukoillut vierain kielin päivittäin liki 36 vuoden ajan. Kielillä puhuja rakentaa itseään. Siksi tämä lahja on erittäin tärkeä ja mielestäni jokaisen tulisi tavoitella sitä, sillä kukapa meistä ei tarvitsisi lisää rakentumista Hengessä!
Shabbat shalom ja menestystä Yeshuassa!- menoa.
Yakov kirjoitti:
Yksi Hänen nimistäänkin on "Ihmeellinen Neuvonantaja".
Hän on seurakuntansa pää ja kaikkien meidän pyhiensä Herra ja Hänen lähettämänsä Pyhä Henki jakaa oman tahtonsa päättämän mukaan armolahjat kaikkiin pyhien seurakuntiin ja niissä valitsemilleen pyhille heidän ja seurakuntien rakentumiseksi.
Oli kiva kuulla siitä, miten te saitte yhden Hänen monista armolahjoistaan. Myös minulla on tuo lahja ja olen rukoillut vierain kielin päivittäin liki 36 vuoden ajan. Kielillä puhuja rakentaa itseään. Siksi tämä lahja on erittäin tärkeä ja mielestäni jokaisen tulisi tavoitella sitä, sillä kukapa meistä ei tarvitsisi lisää rakentumista Hengessä!
Shabbat shalom ja menestystä Yeshuassa!Ajattele Y, minä olin viimevuonna ulkomailla tähän aikaan, ja minä ihmettelin että miksi Herra mun lähettää sellaiseen maahan, mutta kun olin siellä en osannut kieltä ja olimme bubissa illalla sitäkin ihmettelin,
kun minulla ei ole tapana olle bupeissa,
mutta eräs kuuli minun hyräilevän niin siellä bubissa tuli sellainen häly että mun pitäs laulaa, takoivat pöytiin ja kerjäsivät että laula,
no nousin seisoon ja vikkasin tulkkia paikalle,
ja niin minä saarnasin tuossa kansalle ja sen jälkeen he olisivat halunneet jatkaa keskustelua kanssani.
Ja sitten ymmärsin sen että kun Jumala johdattaa niin me saamme lentää vaikka toiselle mantereelle että yksikin pelastuu, ja sen kautta monta. - että sinä
Yakov kirjoitti:
Yksi Hänen nimistäänkin on "Ihmeellinen Neuvonantaja".
Shabbat shalom ja menestystä Yeshuassa!puhut kielillä ja uskon, että sinulla on monet muutkin armolahjat, sillä tunnistin sinut heti Hengessä eläväksi ja saman Kasvattajan kasvattamaksi, kuin itsekin olen.
Onko sinulla selittäjän lahja mukana kielilläpuhumisessa. Itse sain sen samantien, kuin sain kielilläpuhumisen lahjankin ja se toimii minulla niin, että ensin tulee vierasta kieltä, esim. hepreaa ja ranskaa ja monia, monia kieliä olen puhunut ja sitten tämä vieraskieli kääntyykin suomeksi ja sen kautta olen saanut oppia paljon.
Joskus ovat jotkut kuulleet kielilläpuhumistani ja ihmeellistä siinä on ollut se, että nämä ihmiset ovat halunneet tarkitaa mitä kielessäni on tullut ja kerran eräs uskonystäväni oli tarkistanut ranskansanakirjasta ja sanat olivat kuuluneet: Herra tulee pian.
Toisen kerran toinen, joka ei edes tunne tätä edellistä tarkistajaa oli saanut halun tarkistaa englanti-heprea sanakirjasta kielilläpuhumisen ja taasen sanat olivat olleet: Herra tulee pian. menoa. kirjoitti:
Ajattele Y, minä olin viimevuonna ulkomailla tähän aikaan, ja minä ihmettelin että miksi Herra mun lähettää sellaiseen maahan, mutta kun olin siellä en osannut kieltä ja olimme bubissa illalla sitäkin ihmettelin,
kun minulla ei ole tapana olle bupeissa,
mutta eräs kuuli minun hyräilevän niin siellä bubissa tuli sellainen häly että mun pitäs laulaa, takoivat pöytiin ja kerjäsivät että laula,
no nousin seisoon ja vikkasin tulkkia paikalle,
ja niin minä saarnasin tuossa kansalle ja sen jälkeen he olisivat halunneet jatkaa keskustelua kanssani.
Ja sitten ymmärsin sen että kun Jumala johdattaa niin me saamme lentää vaikka toiselle mantereelle että yksikin pelastuu, ja sen kautta monta....silloin, kun J-lan tahtona on meidän matkata kauaskin jonkun ihmisen johdattamiseksi J-lan Pojan Yeshuan tuntemiseen, meidän ei tule estellä matkustamistamme J-lan edessä vetoamalla lentokoneen aiheuttamaan hiilidioksidipäästöön. Yhdenkin ihmissielun arvo on kaikkia maailman rikkauksia suurempi.
Sitäpaitsi J-lalla on tapana johdattaa meitä työtehtäviinsä siten, että säästämme samalla mahdollisimman hyvin luontoa. J-la on luonnon luonut ja Hänen tahtonsa on, ettemme turmele sitä.
Kuten tiedämme on meille kirjoitettu maan luonnon turmelemisesta näin: Ilm.11:18
"Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja TULLUT ON AIKA tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja TURMELLA NE, JOTKA MAAN TURMELEVAT."
Shabbat shalom ja menestystä evankeliumistyöhösi Yeshuassa!että sinä kirjoitti:
puhut kielillä ja uskon, että sinulla on monet muutkin armolahjat, sillä tunnistin sinut heti Hengessä eläväksi ja saman Kasvattajan kasvattamaksi, kuin itsekin olen.
Onko sinulla selittäjän lahja mukana kielilläpuhumisessa. Itse sain sen samantien, kuin sain kielilläpuhumisen lahjankin ja se toimii minulla niin, että ensin tulee vierasta kieltä, esim. hepreaa ja ranskaa ja monia, monia kieliä olen puhunut ja sitten tämä vieraskieli kääntyykin suomeksi ja sen kautta olen saanut oppia paljon.
Joskus ovat jotkut kuulleet kielilläpuhumistani ja ihmeellistä siinä on ollut se, että nämä ihmiset ovat halunneet tarkitaa mitä kielessäni on tullut ja kerran eräs uskonystäväni oli tarkistanut ranskansanakirjasta ja sanat olivat kuuluneet: Herra tulee pian.
Toisen kerran toinen, joka ei edes tunne tätä edellistä tarkistajaa oli saanut halun tarkistaa englanti-heprea sanakirjasta kielilläpuhumisen ja taasen sanat olivat olleet: Herra tulee pian.Olen saanut myös kielten selittämisen armolahjan, samoin kolme muutakin armolahjaa, muttei ole tässä tarvis niistä enempää mainita. Ne ovat käyttöä varten. Armolahjat ovat tarkoitetut koko seurakunnan rakentumiseksi, vaikkakin kielillä puhuva rakentaa itseään.
Tuo mainintasi, että "Herra tulee pian" on todella ajankohtainen ja meidän on syytä kaikissa valinnoissamme huomioida tämä tosiasia. Ei ole viisasta ottaa suuria velkoja, eikä luulla elävänsä täällä montaa vuosikymmentä. Kannattaa elää kuin Herramme Yeshua tulisi jo tänään, sillä Hän saattaa TODELLAKIN tulla jo tänään tempaamaan meidät ylös luokseen! Kuitenkaan meillä ei ole mitään syytä paniikkiin, sillä Herramme Yeshua asuu sydämessämme ja huolehtii meistä Pyhän Henkensä kautta.
Olen puhunut kielillä ranskaa, hebreaa, espanjaa ja useita muita kieliä. Useimmiten puhun espanjaa ja sitä kuunnellessaan on parikin kieltä osaavaa ystävääni ihmetellyt ja kyennyt kääntämään sen sanoman.
Eikö olekin ihanaa saada vaeltaa tätä verratonta uutta ja elävää tietä yhdessa rakkaan Vapahtajamme ja rakkaiden uskonystäviemme kanssa! Sokerina pohjalla on Uusi Jerusalem, valon kaupunki, jossa aina soi pyhien laulu ja mistä on kaikki vajavaisuus ja maalliset vaivat poissa!
HALLELUYAH!
Shabbat shalom ja euuria hengellisiä voittoja Herramme paluuta odotellessa, Yeshuassa!- >>ystävä<<
Yakov kirjoitti:
Olen rikkonut paljossa Häntä vastaan, sillä olenhan vielä matkalla täydellisyyteen. Pyrin siihen uskonkilvoittelun kautta!
Uskon, että jos jonain päivänä saavutan täydellisyyden täällä epätäydellisyyksien maassa, niin Herrani Yeshua ottaa minut silloin välittömästi pois luokseen ja sitä en todellakaan tule vastustelemaan!
Muistat oikein mainintani, etten hyväksy ns. aurinkolomamatkoja etelän maille. Jos olet sattunut lukemaan Risto Isomäen blogeja tai kuuntelemaan hänen haastattelujaan, niin voit havaita, että tuo mies on ihan samaa mieltä, vaikkei ole edes uskossa! Hän perustelee sen sillä, että mitä vähemmän aiheutamme hiilidioksikuormaa ilmastoon, sitä vähemmän lisäämme omalta kohdaltamme ilmastonmuutosta ja suojelemme luontoa.
Tuokin perustelu on ihan oikein. Minä perustelen asian sen lisäksi ja etenkin sillä, että ne rahat, jotka tuolloin meiltä säästyvät (kun EMME tee turhia etelän matkoja), voimme antaa evankelioimistyön tukemiseen, sillä Vapahtajamme viimeinen käsky "Saarnata evankeliumi kaikille luoduille" on vielä kesken. Mainittakoon, ettei lomamatkoissa ole kyse mistään pikku rahoista!
Meitä Yeshuaan uskovia EI ole kutsuttu palvelemaan lihamme mielitekoja menemällä löhöilemään, juomaan ja mässäilemään etelän aurinkorannoille, vaan meidät on kutsuttu olemaan kuuliaiset Yeshuan käskylle viedä evankeliumi kaikkeen maailmaan!
Jos olet heikko tässä kohden, niin rukoile Yeshualta voimaa ja tee totinen parannus tuosta velttoudestasi ja lihan himojen tyydyttämishalustasi, sillä armollinen J-lamme on antanut kaikille pakanoillekin mahdollisuuden tehdä parannus pelastuakseen iankaikkiseen elämään uskon kautta Yeshuaan, kuten on kirjoitettu Apt.11:18
"Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi." :D
Shabbat shalom ja menestystä parannuksen tekoon Yeshuassa!Voi voi, ystäväiseni! Täysin väärin minut arvioit. En ole ikinä ollut ns. aurinkolomalla, enkä ole myöskään voinut toteuttaa unelmaani käydä Pyhällä Maalla.
Syy on se, että yritän taloudellisesti auttaa lapsiani, joita on neljä. Lisäksi kaksi lasten lasta.
Olen elänyt pitkän aikaa täysin vailla omia tuloja ollen aivan riippuvainen siitä, mitä mieheni katsoi minun tarvitsevan. Tällä hetkellä kuitenkin saan pientä sairaseläkettä, josta annan tukeni monille kristillisille järjestöille.
Olen kiitollinen siitä, mitä minulla on ja luotan siihen, että Taivaallinen Isäni pitää huolen kaikista tarpeistani.
Elämästäni voin kertoa vielä sen, että olen lapsena kastettu ja äitini opetti Jumalasta ja Jeesuksesta pienestä pitäen. Koko elämäni ajan olen saanut kokea ihmeellistä johdatusta ja varjelusta, mutta vasta uskoon tultuani ymmärsin sen, että Pyhä Henki oli ollut koko ajan vierelläni ohjaten kulkuani ja nostaen välillä kompuroivan.
Kaiken kiitoksen ja kunnian annan Pyhälle Kolmiyhteiselle Jumalalle, Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle! - vaikuttaa
Yakov kirjoitti:
Olen saanut myös kielten selittämisen armolahjan, samoin kolme muutakin armolahjaa, muttei ole tässä tarvis niistä enempää mainita. Ne ovat käyttöä varten. Armolahjat ovat tarkoitetut koko seurakunnan rakentumiseksi, vaikkakin kielillä puhuva rakentaa itseään.
Tuo mainintasi, että "Herra tulee pian" on todella ajankohtainen ja meidän on syytä kaikissa valinnoissamme huomioida tämä tosiasia. Ei ole viisasta ottaa suuria velkoja, eikä luulla elävänsä täällä montaa vuosikymmentä. Kannattaa elää kuin Herramme Yeshua tulisi jo tänään, sillä Hän saattaa TODELLAKIN tulla jo tänään tempaamaan meidät ylös luokseen! Kuitenkaan meillä ei ole mitään syytä paniikkiin, sillä Herramme Yeshua asuu sydämessämme ja huolehtii meistä Pyhän Henkensä kautta.
Olen puhunut kielillä ranskaa, hebreaa, espanjaa ja useita muita kieliä. Useimmiten puhun espanjaa ja sitä kuunnellessaan on parikin kieltä osaavaa ystävääni ihmetellyt ja kyennyt kääntämään sen sanoman.
Eikö olekin ihanaa saada vaeltaa tätä verratonta uutta ja elävää tietä yhdessa rakkaan Vapahtajamme ja rakkaiden uskonystäviemme kanssa! Sokerina pohjalla on Uusi Jerusalem, valon kaupunki, jossa aina soi pyhien laulu ja mistä on kaikki vajavaisuus ja maalliset vaivat poissa!
HALLELUYAH!
Shabbat shalom ja euuria hengellisiä voittoja Herramme paluuta odotellessa, Yeshuassa!meidät ahkeroimaan ja kertomaan ja julistamaan kaikille kaikkialla Ilosanomaa ja sitä, että rakkaus on jo voittanut ja joka tämän ihmeellisen rakkauden vastaan ottaa saa tuntea totuuden, eli ei ole voimaa, joka rakkauden yli menee, eikä ole voimaa, joka rakkautemme murtaa Jumalaan, tai Jumalan rakkauden meihin. Jeesus teki kaiken puolestamme ja me saamme uskon kautta voiman elää ilolla Jumalan Tahdossa, eli rakkaudessa, joka täytti koko lain ja kaikki profetiat.
Jeesus on todella ihmeellinen ja Hänen armonsa on avara, sillä Hänessä ei ole ahdasydämisyyttä, vaan Hän lohduttaa ja tukee, kasvattaa ja opastaa meitä Pyhän Henkensä kautta ja kertaakaan en ole kuullut Hänen tuomitsevan ketään, en itseäni, enkä ketään muutakaan, vaan Hän sanoo, että tänään on vielä armopäivä ja tänään voi viellä kuka tahansa tulla parannukseen ja Hän kertoo, että se Sana, jonka Hän on puhunut on seisova viimeisellä tuomiolla tuomitsijan paikalla, eli jotka Jumalan Sanan hylkäsivät jäävät laille vastuuseen.
Silloinkin, kun ihminen ajattelee olevansa arvoton Jeesuksen rakkauteen, saakin tämä ihminen kokea sen, että silloin rakkaus osoittaa yhä suuremmin rakkautensa, eli Jeesus, joka kärsi Ihmisenä, voi ihmistä ymmärtää ja auttaa ja totisesti Hänen omansa tulevat vapaiksi ja rauhalliseksi ja ilo on mukana jokaisessa hetkessä, sillä voiko olla iloitsematta, kun on noin valtavan armon saanut. >>ystävä<< kirjoitti:
Voi voi, ystäväiseni! Täysin väärin minut arvioit. En ole ikinä ollut ns. aurinkolomalla, enkä ole myöskään voinut toteuttaa unelmaani käydä Pyhällä Maalla.
Syy on se, että yritän taloudellisesti auttaa lapsiani, joita on neljä. Lisäksi kaksi lasten lasta.
Olen elänyt pitkän aikaa täysin vailla omia tuloja ollen aivan riippuvainen siitä, mitä mieheni katsoi minun tarvitsevan. Tällä hetkellä kuitenkin saan pientä sairaseläkettä, josta annan tukeni monille kristillisille järjestöille.
Olen kiitollinen siitä, mitä minulla on ja luotan siihen, että Taivaallinen Isäni pitää huolen kaikista tarpeistani.
Elämästäni voin kertoa vielä sen, että olen lapsena kastettu ja äitini opetti Jumalasta ja Jeesuksesta pienestä pitäen. Koko elämäni ajan olen saanut kokea ihmeellistä johdatusta ja varjelusta, mutta vasta uskoon tultuani ymmärsin sen, että Pyhä Henki oli ollut koko ajan vierelläni ohjaten kulkuani ja nostaen välillä kompuroivan.
Kaiken kiitoksen ja kunnian annan Pyhälle Kolmiyhteiselle Jumalalle, Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle!..."uskis", joka leuhki olleensa aurinkolomalla Kreikassa kavereittensa kanssa juhlimassa? Hän kertoi miten hauskaa oli ja varmaan olivat mukana ns. porsasjuhlissakin siellä maan tavan mukaan, vaikkei siitä maininnut. Anteeksi, että erehdyin suhteesi, kun kirjoitit niin hänen laillaan...
Jos olet tuolla mainitsemallasi vaatimattomalla tavalla elellyt, niin ei mulla ole sulle siitä mitään huomauttamista, paitsi sen, että parannusta meidän on jokaisen tehtävä sitä mukaa, kuin J-lan Pyhä Henki meitä kehoittaa.
Et ole mitään menettänyt siinä, ettet ole voinut rampata aurinkolomamatkoilla etelän maihin. Mitä tulee pyhiinvaellusmatkaasi Israeliin ja Jerusalemiin, niin kehoitan sinua rukoilemaan sen puolesta, sillä J-la on jo VT:ssa luvannut johdattaa kuuliaiset valittunsa pakanakansoista Jerusalemiin ja ilahduttaa meitä Temppelissään!
Luemme jakeet Jes.56:6-7
"6. Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7. ne MINÄ TUON pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi."
-Selvennykseksi mainittakoon, ettei jakeessa 6 viitata sunnuntaihin eli pakanalliseen "auringonjumalan päivään", vaan juutalaisten "Sapattiin". Sapattia vietetään perjantaista auringon laskusta lauantaihin auringonlaskuun. Helpoimmin voit viettää sitä vuoden ympäri alkaen sen vieton perjantai-iltana klo 18 ja päättäen sen vieton lauantai-iltana klo 18.
Jollet vielä ole alkanut viettää oikeaa lepopäivää eli juutalaisten Sapattia, niin ala viettää sitä tästä päivästä alkaen, niin saat huomata, miten J-la avaa taivaan ikkunat ammolleen ja siunaa sinua ylenpalttisesti myös taloudellisesti, kuten Hän on luvannut! Tulet saamaan niin suuria taloudellisia siunauksia, että voit matkata Jerusalemiin ainakin kerran elämässäsi!
Sunnuntaisin voit siivota ja tehdä kaikki raskaat ja likaiset työt, kuten peltotyöt jne., koska se on tavallinen työpäivä, vaikka Rooman keisari sen aikoinaan määräsi alamaisilleen lepopäiväksi. Ethän tahdo keisareita kumarrella, vaan yhtä ainoaa J-laa?
Milloin tapaamme Jerusalemissa?
Shabbat shalom ja kaikkea hyvää elämääsi Yeshuassa!vaikuttaa kirjoitti:
meidät ahkeroimaan ja kertomaan ja julistamaan kaikille kaikkialla Ilosanomaa ja sitä, että rakkaus on jo voittanut ja joka tämän ihmeellisen rakkauden vastaan ottaa saa tuntea totuuden, eli ei ole voimaa, joka rakkauden yli menee, eikä ole voimaa, joka rakkautemme murtaa Jumalaan, tai Jumalan rakkauden meihin. Jeesus teki kaiken puolestamme ja me saamme uskon kautta voiman elää ilolla Jumalan Tahdossa, eli rakkaudessa, joka täytti koko lain ja kaikki profetiat.
Jeesus on todella ihmeellinen ja Hänen armonsa on avara, sillä Hänessä ei ole ahdasydämisyyttä, vaan Hän lohduttaa ja tukee, kasvattaa ja opastaa meitä Pyhän Henkensä kautta ja kertaakaan en ole kuullut Hänen tuomitsevan ketään, en itseäni, enkä ketään muutakaan, vaan Hän sanoo, että tänään on vielä armopäivä ja tänään voi viellä kuka tahansa tulla parannukseen ja Hän kertoo, että se Sana, jonka Hän on puhunut on seisova viimeisellä tuomiolla tuomitsijan paikalla, eli jotka Jumalan Sanan hylkäsivät jäävät laille vastuuseen.
Silloinkin, kun ihminen ajattelee olevansa arvoton Jeesuksen rakkauteen, saakin tämä ihminen kokea sen, että silloin rakkaus osoittaa yhä suuremmin rakkautensa, eli Jeesus, joka kärsi Ihmisenä, voi ihmistä ymmärtää ja auttaa ja totisesti Hänen omansa tulevat vapaiksi ja rauhalliseksi ja ilo on mukana jokaisessa hetkessä, sillä voiko olla iloitsematta, kun on noin valtavan armon saanut....vaikuttaa meissä ja meidän kauttamme armon ja totuuden julistamista niin, että hyvä sanoma Hänen voitostaan Goilgatan ristillä ja ylösnousemuksestaan kiirii lähelle ja kauas.
Jos alati puhdistaudumme uskon kautta J-lan Karitsa Yeshuan veressä ja vaalimme sydämen puhtautta karttaen kaikenkaltaista syntiä elämässämme ja olemme kuuliaisia Pyhän Hengen johdolle, niin saamme nähdä Hänen armonsa ihmeitä ja kokea J-lan voimallisesti käyttävän meitä armonsa välikappaleina.
Hän käyttää meitä myös fyysisesti ja psyykkisesti sairaiden parantamisessa, sillä Vapahtajamme Yeshuan käsky: "Parantakaa sairaat..." on edelleen voimassa!
Shabbat shalom ja iloa Yeshuassa!- >>ystävä<<
Yakov kirjoitti:
..."uskis", joka leuhki olleensa aurinkolomalla Kreikassa kavereittensa kanssa juhlimassa? Hän kertoi miten hauskaa oli ja varmaan olivat mukana ns. porsasjuhlissakin siellä maan tavan mukaan, vaikkei siitä maininnut. Anteeksi, että erehdyin suhteesi, kun kirjoitit niin hänen laillaan...
Jos olet tuolla mainitsemallasi vaatimattomalla tavalla elellyt, niin ei mulla ole sulle siitä mitään huomauttamista, paitsi sen, että parannusta meidän on jokaisen tehtävä sitä mukaa, kuin J-lan Pyhä Henki meitä kehoittaa.
Et ole mitään menettänyt siinä, ettet ole voinut rampata aurinkolomamatkoilla etelän maihin. Mitä tulee pyhiinvaellusmatkaasi Israeliin ja Jerusalemiin, niin kehoitan sinua rukoilemaan sen puolesta, sillä J-la on jo VT:ssa luvannut johdattaa kuuliaiset valittunsa pakanakansoista Jerusalemiin ja ilahduttaa meitä Temppelissään!
Luemme jakeet Jes.56:6-7
"6. Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7. ne MINÄ TUON pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi."
-Selvennykseksi mainittakoon, ettei jakeessa 6 viitata sunnuntaihin eli pakanalliseen "auringonjumalan päivään", vaan juutalaisten "Sapattiin". Sapattia vietetään perjantaista auringon laskusta lauantaihin auringonlaskuun. Helpoimmin voit viettää sitä vuoden ympäri alkaen sen vieton perjantai-iltana klo 18 ja päättäen sen vieton lauantai-iltana klo 18.
Jollet vielä ole alkanut viettää oikeaa lepopäivää eli juutalaisten Sapattia, niin ala viettää sitä tästä päivästä alkaen, niin saat huomata, miten J-la avaa taivaan ikkunat ammolleen ja siunaa sinua ylenpalttisesti myös taloudellisesti, kuten Hän on luvannut! Tulet saamaan niin suuria taloudellisia siunauksia, että voit matkata Jerusalemiin ainakin kerran elämässäsi!
Sunnuntaisin voit siivota ja tehdä kaikki raskaat ja likaiset työt, kuten peltotyöt jne., koska se on tavallinen työpäivä, vaikka Rooman keisari sen aikoinaan määräsi alamaisilleen lepopäiväksi. Ethän tahdo keisareita kumarrella, vaan yhtä ainoaa J-laa?
Milloin tapaamme Jerusalemissa?
Shabbat shalom ja kaikkea hyvää elämääsi Yeshuassa!Niin, olen todella jättänyt Herralle toivotun matkani Israeliin.
Tuohon, mitä kirjoitit sapatin viettämisestä, en voi yhtyä, sillä jo lapsuuden kodissani opin viettämään sunnuntait lepopäivänä. Vanhempani kunnioittivat lepopäivää, ja silloin ei tehty muuta kuin karjanhoitotyöt, jotka maataloudessa ovat välttämättömät. No, tietenkin ruokaa laitettiin yms.:)
Siitä johtuen olen pitänyt sunnuntain lepopäivänä, ja ainakaan vielä Herra ei ole kehoittanut muuttamaan sitä.
Yritän aina totella Pyhän Hengen kehoitusta, mutta joskus on käynyt niin, että en ole kuunnellut varoittavaa ääntänsä, ja pieleen on mennyt!
Siunausta sinulle kaikissa toimissasi, Jeesuksen nimessä! - >>ystävä<<
Yakov kirjoitti:
...vaikuttaa meissä ja meidän kauttamme armon ja totuuden julistamista niin, että hyvä sanoma Hänen voitostaan Goilgatan ristillä ja ylösnousemuksestaan kiirii lähelle ja kauas.
Jos alati puhdistaudumme uskon kautta J-lan Karitsa Yeshuan veressä ja vaalimme sydämen puhtautta karttaen kaikenkaltaista syntiä elämässämme ja olemme kuuliaisia Pyhän Hengen johdolle, niin saamme nähdä Hänen armonsa ihmeitä ja kokea J-lan voimallisesti käyttävän meitä armonsa välikappaleina.
Hän käyttää meitä myös fyysisesti ja psyykkisesti sairaiden parantamisessa, sillä Vapahtajamme Yeshuan käsky: "Parantakaa sairaat..." on edelleen voimassa!
Shabbat shalom ja iloa Yeshuassa!Jumala todellakin käyttää meitä parantamaan sairaita ja lohduttamaan surevia. Myös masentuneille ja epätoivoon vaipuville saamme tuoda toivoa, joka tulee Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta.
Jumala on valmistanut meitä näihin kohtaamisiin sillä tavoin, että olemme itse läpikäyneet samoja asioita. Ainakin omalla kohdallani olen huomannut tämän. - niin ihminen
Yakov kirjoitti:
Olen saanut myös kielten selittämisen armolahjan, samoin kolme muutakin armolahjaa, muttei ole tässä tarvis niistä enempää mainita. Ne ovat käyttöä varten. Armolahjat ovat tarkoitetut koko seurakunnan rakentumiseksi, vaikkakin kielillä puhuva rakentaa itseään.
HALLELUYAH!
Shabbat shalom ja euuria hengellisiä voittoja Herramme paluuta odotellessa, Yeshuassa!Kun ihminen puhuu kielillä oudon seurakunnan edessä, ja puhuja ei itse ymmärrä sitä,
mutta seurakunta ymmärtää,
niin ihminen itse ei ole siihen sanomaan lisännyt omiaan. >>ystävä<< kirjoitti:
Jumala todellakin käyttää meitä parantamaan sairaita ja lohduttamaan surevia. Myös masentuneille ja epätoivoon vaipuville saamme tuoda toivoa, joka tulee Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta.
Jumala on valmistanut meitä näihin kohtaamisiin sillä tavoin, että olemme itse läpikäyneet samoja asioita. Ainakin omalla kohdallani olen huomannut tämän.Myös minä olen jo saanut käydä monet tulet läpi ja edelleen olen Herran johdatuksesta tulessa puhdistettavana. Niin on moni rakas uskonystävänikin. Tämä on ihmeellistä armoa ja siitä on kirjoitettu: Mal.3:3
"Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa."
Kun saamme tuntea luissa ja ytimissä, mitä todellinen kärsimys on, niin pystymme ymmärtämään niitä rakkaita lähimmäisiämme, jotka moninaisissa ahdistuksissa ovat ja osaamme lohduttaa heitä Messiaamme sydämisellä rakkaudella, kuten apostoli Paavali asian ilmaisi.
Apostoli Paavali oli työtovereineen toisinaan jopa niin suurissa ahdistuksissa Sanan totuutta puolustaessaan, että he olivat jopa epätoivossa hengestään: 2.Kor.1:8
"Sillä me emme tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä ahdistuksesta, jossa me olimme Aasiassa, kuinka ylenpalttiset, yli voimiemme käyvät, meidän rasituksemme olivat, niin että jo olimme epätoivossa hengestämmekin,...".
Tuohon edellä olevaan on EHDOTTOMASTI lisättävä sitä seuraavat jakeet: 2.Kor.1:9-11
"9. ...ja itse me jo luulimme olevamme kuolemaan tuomitut, ettemme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan, joka kuolleet herättää.
10. Ja hän pelasti meidät niin suuresta kuolemanvaarasta, ja yhä pelastaa, ja häneen me olemme panneet toivomme, että hän vielä vastakin pelastaa,
11. kun tekin autatte meitä rukouksillanne, että monesta suusta meidän tähtemme kohoaisi runsas kiitos siitä armosta, joka on osaksemme tullut."
Rakas Vapahtajamme vie meidät itsekunkin aikanaan todella ahtaalle ja niin ahtaan portin kautta sisälle lammastarhaansa, että luulemme silloin Paavalin lailla olevamme jo kuolemaan tuomittuja! Kyseessä voi olla maahan rusentava pitkällinen sairaus, johon lääkäri ei anna toipumisen toivoa tai hirvittävä taloudellinen takaisku, kuten konkurssi tai kestämätön tuska jonkun ylen rakkaan lähimmäisemme menetyksestä onnettoman tapauksen kautta jne...
Edelleen jatkan apostoli Paavalin opetuksia todeten lopuksi: Room.8:37
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut."
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!niin ihminen kirjoitti:
Kun ihminen puhuu kielillä oudon seurakunnan edessä, ja puhuja ei itse ymmärrä sitä,
mutta seurakunta ymmärtää,
niin ihminen itse ei ole siihen sanomaan lisännyt omiaan....on käyttänyt ja yhä käyttää meitä omiaan. Silloin todellakin kuulijat ovat TIENNEET ja tulevat vastedeskin tietämään, että sanoma on Yeshuan Pyhältä Hengeltä, eikä keltään ihmiseltä!
Olen saanut vaeltaa myös ilmestyksen Hengessä ja nähdä keskiyöllä taivaan valon valaiseman tien ja selkeän reitin, mitä pitkin kulkea viedessäni evankeliumin Stadin yössä J-lan pelastukseen valitsemille sieluille. Kaikki sellainen on ollut ylen ihmeellistä ja armoa saada itse omin silmin nähdä ja korvin kuulla, miten Vapahtajamme Yeshua toimii tänäänkin!
"Yeshua HaMashiach on sama eilen ja TÄNÄÄN ja iankaikkisesti." Hebr.13:8
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!
- mathetes
Hyvä teksti muuten, mutta en vieläkään ymmärrä sinun pakkomiellettäsi tuohon "J-la" ilmaisuun??? Itse kyllä kirjoitat Jumalan ja Jeesuksen nimen heprean alkutekstillä kokonaisena, mutta tämän suomalaisen Jumala nimen pätkityllä ilmaisulla "J-la" ja Jeesus nimen - Yeshua,ksi! Jumala on kokonansa Jumala on se sitten suomeksi tai hepreaksi!
Mikä ihmeen pakkomielle sinut saa tuollaista tekemään vaikka siitä on sinulle ennenkin jo mainittu, että esim, minun Jumalani nimi on "Jumala", eikä mikään "J-la" ja se minun "Jumala" tarkoittaa sitä samaa Jumalaa joka on sinunkin hepreaksi - YHVH - kirjoitettu Jumalasi nimi!
Vaikka näet että me muut Jeesukseen uskovat pahoitamme mielemme tuosta sinun jatkuvasta Jumalan nimen (J-la) pätkimisestä, niin sinä se vaan ryhdyt puolustelemaan itseäsi, ikäänkuin tekosi olisi aivan oikein, (viittaan aikaisempaan keskusteluumme), etkä edes yritä sovitella asiaa sävyisästi vaan ryhdyt syyttämään muita riidan haluisiksi, vaikka juuri sinä itse olet sitä, etkö siis näe sitä!? Missä siis on se sinun lähimmäisen rakkaus meitä muita Jeesukseen uskovia kohtaan??? Sanahan opettaa, että juuri siitä meidät uskovat tunnetaan Jumalan lapsiksi kun meillä on keskinäinen rakkaus toisiamme kohtaan! Miten siis osoitat sitä meille muille!? Olemallako itsekkään jääräpäinen???
Olet kyllä oikein yliystävällinen niille jotka "mukautuvat" sinun tyyliisi jota sinä edustat, mutta nousetkin sitten varpaillesi niitä vastaan jotka sinulle huomauttaa esim, juuri tuosta edellämainitusta Jumalan nimen kirjoitustavastasi pätkiä se nimeksi (J-la)!
Ei Jumalalla ole pätkittyä kutsumanimeä, vaan kokonainen (Jumala) nimi!
Koska olet Jumalaan ja Jeesukseen uskova veli, niin toivotan sinulle kuitenkin Jumalan rauhaa ja siunausta ja taivaallista Jumalan hengen valoa ymmärtää myös meitä muita Jeesukseen uskovia kunnioittavalla tavalla ilmaisten kirjoituksissasi Jumalamme nimi kokonaisena (Jumala) ilmaisuna!!!
Terv, nimim, mathetes veli herrassa!Kirjoitit:
"Sanahan opettaa, että juuri siitä meidät uskovat tunnetaan Jumalan lapsiksi kun meillä on keskinäinen rakkaus toisiamme kohtaan!"
Asia on ihan ok, muttei se edellytä, että kaikkien uskovien olisi oltava samalla muotilla valettuja...
Sanassa opetetaan myös: Room.14:1
"Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä."
Viitaten tuohon viime jakeeseen perustelen tapani kirjoittaa J-lani nimen sillä, että kyseesä on MINUN tapani kirjoittaa Hänen Nimensä suomeksi.
Enhän vaadi sinultakaan mitään sen suhteen, miten SINÄ tahdot kirjoittaa Hänen nimensä, joten pyydän sinuakin ystävällisesti olemaan VAATIMATTA minulta kirjoittaa minun J-lani nimeä sillä tavalla, mitä en näe Häntä kunnioittavaksi tavaksi.
Kunnioitan J-laani siten, etten kirjoita Hänen koko nimeään, etten TURHAAN lausu/kirjoita J-lani nimeä. Se vaara on sangen ilmeinen näillä foorumeilla, joissa välillä keskustelu käy kovinkin kiivaana, eikä vähiten tällä Raamattu-foorumilla.
Kehoitan siksi ystävällisesti sinua, ettet enää ota tätä asiaa esille, sillä minun kantani on lopullinen :D
Keskustelkaamme siis jatkossa avaukseen liittyvistä asioista. Kiitos!
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!- hualestunnu
Yakov kirjoitti:
Kirjoitit:
"Sanahan opettaa, että juuri siitä meidät uskovat tunnetaan Jumalan lapsiksi kun meillä on keskinäinen rakkaus toisiamme kohtaan!"
Asia on ihan ok, muttei se edellytä, että kaikkien uskovien olisi oltava samalla muotilla valettuja...
Viitaten tuohon viime jakeeseen perustelen tapani kirjoittaa J-lani nimen sillä, että kyseesä on MINUN tapani kirjoittaa Hänen Nimensä suomeksi.
Enhän vaadi sinultakaan mitään sen suhteen, miten SINÄ tahdot kirjoittaa Hänen nimensä, joten pyydän sinuakin ystävällisesti olemaan VAATIMATTA minulta kirjoittaa minun J-lani nimeä sillä tavalla, mitä en näe Häntä kunnioittavaksi tavaksi.
Kunnioitan J-laani siten, etten kirjoita Hänen koko nimeään, etten TURHAAN lausu/kirjoita J-lani nimeä. Se vaara on sangen ilmeinen näillä foorumeilla, joissa välillä keskustelu käy kovinkin kiivaana, eikä vähiten tällä Raamattu-foorumilla.
Kehoitan siksi ystävällisesti sinua, ettet enää ota tätä asiaa esille, sillä minun kantani on lopullinen :D
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!Suomeksiko?
Mutta ethän sinä, hyvä ysrtävä, kirjoita suomeksi sanaa Jumala! Olet vastarannan kiiski joka ei tahdo itseään alistaa Herrankaan tahdon alasuuteen! hualestunnu kirjoitti:
Suomeksiko?
Mutta ethän sinä, hyvä ysrtävä, kirjoita suomeksi sanaa Jumala! Olet vastarannan kiiski joka ei tahdo itseään alistaa Herrankaan tahdon alasuuteen!...palaamaan avauksen aiheeseen ja pitäytymään "toinen toisemme kunnioittamisessa" :D
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!- ursula X
Yakovin käytös ilmaisee hänen luonnettaan.
Hän on herra Hidalko ja luulee olevansa muiden opettaja. Hän ei ota muita lainkaan huomioon. Luulempa, että hän on poikamies, sillä tuollaiusella luonteella ei sovi perheelliseksi eikä etenkään kenellekään isäksi. Oikein puistattaa! - vähän..
ursula X kirjoitti:
Yakovin käytös ilmaisee hänen luonnettaan.
Hän on herra Hidalko ja luulee olevansa muiden opettaja. Hän ei ota muita lainkaan huomioon. Luulempa, että hän on poikamies, sillä tuollaiusella luonteella ei sovi perheelliseksi eikä etenkään kenellekään isäksi. Oikein puistattaa!samaa mieltä. Kirjoituksensa todellakin vaikuttavat poikamiehen kirjoituksilta.
Mutta Jeesus on lasten ystävä!
Kaikilla ei ole sama kutsumus. - ursula X
vähän.. kirjoitti:
samaa mieltä. Kirjoituksensa todellakin vaikuttavat poikamiehen kirjoituksilta.
Mutta Jeesus on lasten ystävä!
Kaikilla ei ole sama kutsumus.Eikö Raamattukin sano, että miehen pitää olla kykenevä huolehtimaan omasta perheestään ollakseen kelvollinen opettamaan muita?
1.Timoteuksen kirje:
3:4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva. ursula X kirjoitti:
Eikö Raamattukin sano, että miehen pitää olla kykenevä huolehtimaan omasta perheestään ollakseen kelvollinen opettamaan muita?
1.Timoteuksen kirje:
3:4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.Miten suuren perheen luulet Paavalilla olleen?
Sattumoisin minun toinen nimeni on Paulus ja se on myös isäni nimi. Paulus on latinalainen versio apostoli Paavalin kreikkalaisesta nimestä: Paúlos. Se merkitse käännettynä: vähäinen, pieni. J-lalla on TODELLA huumorintajua, sillä olen pituudeltani koko sukuni kookkain:D
Olen todellakin J-lan suuresta armosta ja jalosta kutsumuksesta SAANUT ARMON säilyä poikamiehenä, kuten apostoli Paavali, joka on yksi suurimmista esikuvistani.
Tullessani palavasti uskoon ja saadessani armon täyttyä apostolien lailla J-lan Pyhällä Hengellä nuorena miehenä, tein Herralleni Yeshualle lupauksen pyrkiä koko sydämestäni säilymään poikamiehenä koko elämäni ajan, jotta voisin aina toteuttaa parhaan ymmärrykseni mukaan ja Pyhän Hengen johdatuksesta ensisijaisesti Herrani Yeshuan tahtoa, koska kukaan muu ei ollut koskaan osoittanut minua kohtaan niin syvää rakkautta, kuin Isä J-la ja Herrani Yeshua Pyhän Henkensä kautta!
En kuitenkaan kerskaa siitä, miten hyvin olen siinä onnistunut, vaan Herrani kyllä tietää vilpittömyyteni. Hän otti silloin lupaukseni TODESTA ja on varjellut minut kaikista vaarallisista suhteista jopa yliluonnollisella tavalla etukäteen varoittaen ja vastedeskin Hän varjelee, koska tietää vilpittömyyteni!
Miten monesta suuresta ahdingosta olenkaan sen ansiosta välttynyt. Niin petollisia, salakavalia ja moraalittomia nykyajan himokkaat naiset ovat, eikä vähiten kristityn valepuvussa vaeltavat 'kiertopalkinnot', että oksat pois! :D :D :D
Herra Yeshua on itse kutsunut minut Sanan opettajaksi, eikä kukaan ihminen. Itse en ole ollut tyrkyllä, koska Raamattuni läpikotaisin opiskelleena tiedän, miten vastuullista ja vaativaa Sanan opetustyö on! Se on KAIKKEIN vastuullisinta! Herra ei armolahjojansa eikä kutsumistansa kadu!
Minä todella rakastan kaikkia lähimmäisiäni ja vihamiehiäni jopa vihanaisiani (Ursulat mukaan lukien), mutta AIVAN ERITYISESTI RAKASTAN lapsia ja kaikkia lasten lailla Yeshuaan uskovia. Siitä pätevänä todisteena olen taloudellisesti kannattanut kymmenyksilläni kummin ominaisuudessa vuosikymmenten ajan köyhiä orpolapsia maailman köyhimmissä maissa ja edelleen kannatan. En ainostaan kannata heitä taloudellisesti, vaan olen muistanut rukoilla jokaisen kummilapseni puolesta nimeltä mainiten joka päivä, myös silloin, kun olen ollut lähes kuolemansairaana.
Oletko SINÄ koskaan kannattanut säännöllisesti kummilapsia maailman köyhimmissä maissa? Jos olet, niin kuinka montaa ja kuinka kauan?
Ellet ole lainkaan, niin olisi syytä katsoa peiliin!
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!- ursula X
Yakov kirjoitti:
Miten suuren perheen luulet Paavalilla olleen?
Sattumoisin minun toinen nimeni on Paulus ja se on myös isäni nimi. Paulus on latinalainen versio apostoli Paavalin kreikkalaisesta nimestä: Paúlos. Se merkitse käännettynä: vähäinen, pieni. J-lalla on TODELLA huumorintajua, sillä olen pituudeltani koko sukuni kookkain:D
Olen todellakin J-lan suuresta armosta ja jalosta kutsumuksesta SAANUT ARMON säilyä poikamiehenä, kuten apostoli Paavali, joka on yksi suurimmista esikuvistani.
Tullessani palavasti uskoon ja saadessani armon täyttyä apostolien lailla J-lan Pyhällä Hengellä nuorena miehenä, tein Herralleni Yeshualle lupauksen pyrkiä koko sydämestäni säilymään poikamiehenä koko elämäni ajan, jotta voisin aina toteuttaa parhaan ymmärrykseni mukaan ja Pyhän Hengen johdatuksesta ensisijaisesti Herrani Yeshuan tahtoa, koska kukaan muu ei ollut koskaan osoittanut minua kohtaan niin syvää rakkautta, kuin Isä J-la ja Herrani Yeshua Pyhän Henkensä kautta!
En kuitenkaan kerskaa siitä, miten hyvin olen siinä onnistunut, vaan Herrani kyllä tietää vilpittömyyteni. Hän otti silloin lupaukseni TODESTA ja on varjellut minut kaikista vaarallisista suhteista jopa yliluonnollisella tavalla etukäteen varoittaen ja vastedeskin Hän varjelee, koska tietää vilpittömyyteni!
Miten monesta suuresta ahdingosta olenkaan sen ansiosta välttynyt. Niin petollisia, salakavalia ja moraalittomia nykyajan himokkaat naiset ovat, eikä vähiten kristityn valepuvussa vaeltavat 'kiertopalkinnot', että oksat pois! :D :D :D
Herra Yeshua on itse kutsunut minut Sanan opettajaksi, eikä kukaan ihminen. Itse en ole ollut tyrkyllä, koska Raamattuni läpikotaisin opiskelleena tiedän, miten vastuullista ja vaativaa Sanan opetustyö on! Se on KAIKKEIN vastuullisinta! Herra ei armolahjojansa eikä kutsumistansa kadu!
Minä todella rakastan kaikkia lähimmäisiäni ja vihamiehiäni jopa vihanaisiani (Ursulat mukaan lukien), mutta AIVAN ERITYISESTI RAKASTAN lapsia ja kaikkia lasten lailla Yeshuaan uskovia. Siitä pätevänä todisteena olen taloudellisesti kannattanut kymmenyksilläni kummin ominaisuudessa vuosikymmenten ajan köyhiä orpolapsia maailman köyhimmissä maissa ja edelleen kannatan. En ainostaan kannata heitä taloudellisesti, vaan olen muistanut rukoilla jokaisen kummilapseni puolesta nimeltä mainiten joka päivä, myös silloin, kun olen ollut lähes kuolemansairaana.
Oletko SINÄ koskaan kannattanut säännöllisesti kummilapsia maailman köyhimmissä maissa? Jos olet, niin kuinka montaa ja kuinka kauan?
Ellet ole lainkaan, niin olisi syytä katsoa peiliin!
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!Mutta mutta! eikö vain ollut terävä huomio??
Ja näin sen siitä, ettet ole hyvä ihmisen tuntija ja myötäeläjä muuten kuin omasta mielestäsi.
Lasten kanssa oppii elämän perusasiat ja miten ne toimivat.
Ja samalla oppii kuin kantapään kautta myös ihmisen ja Jumalan välisen suhteen toiminnan.
Itse en omista lapsistani oppinut vasta kuin alkeet, mutta lastenlapsista olen oppinut "korkeakoulutason".
Minulla on omissa lapsenlapsissani eläkeläiselle yllinkyllin huolehdittavaa eikä edellytyksiä edes tarpeeksi. Vai mitä hyötyä olisi huolehtia ulkopuolisista ja omat jättää maailman murjomiksi?
Kukin hoitakoon oman tehtävänsä niin hyvin kuin taitaa. ursula X kirjoitti:
Mutta mutta! eikö vain ollut terävä huomio??
Ja näin sen siitä, ettet ole hyvä ihmisen tuntija ja myötäeläjä muuten kuin omasta mielestäsi.
Lasten kanssa oppii elämän perusasiat ja miten ne toimivat.
Ja samalla oppii kuin kantapään kautta myös ihmisen ja Jumalan välisen suhteen toiminnan.
Itse en omista lapsistani oppinut vasta kuin alkeet, mutta lastenlapsista olen oppinut "korkeakoulutason".
Minulla on omissa lapsenlapsissani eläkeläiselle yllinkyllin huolehdittavaa eikä edellytyksiä edes tarpeeksi. Vai mitä hyötyä olisi huolehtia ulkopuolisista ja omat jättää maailman murjomiksi?
Kukin hoitakoon oman tehtävänsä niin hyvin kuin taitaa....asiahan käy ilmi profiilistani ihan normaaliälyisille!
Et tunne minua tippaakaan, vaan leuhkit täällä kuin mikäkin psykologi täysin perättömiä!
Tunnen kaikenikäiset lapset kuin 10 sormeani, sillä olen kasvanut suurlapsisessa perheessä, toiminut opettajana kolmessa oppilaitoksessa ja ollut luokanvalvojana. Oppilaani ovat olleet aina tyytyväisiä tapaani opettaa ja käsitellä heitä aidolla rakkaudella sekä oikeamielisesti! Olen opettajana aina rohkeasti puolustanut heikoimpia ja sorretuimpia oppilaita, sen Herra tietää!
Kirjoitit:
"... Minulla on omissa lapsenlapsissani eläkeläiselle yllinkyllin huolehdittavaa eikä edellytyksiä edes tarpeeksi. Vai mitä hyötyä olisi huolehtia ulkopuolisista ja omat jättää maailman murjomiksi?"
Vastaan:
Jos rakkautesi riittää VAIN omiin lapsiisi ja lastenlapsiisi, niin MITÄ ERINOMAISTA SIINÄ TEET PAKANOIHIN VERRATEN, sillä rakastavathan pakanat ja murhaajatkin omia lapsiaan ja lapsenlapsiaan?
Huomaan sinun olevan sangen itsekäs ihminen, joka on täynnä omaa erinomaisuuttaan ja siksi tulet tänne syyttelemään ilman pienintäkään syytä lähimmäistäsi, joka on ottanut KOKO evankeliumin TODESTA, eikä nouki siitä vain sitä mikä lihallista mieltä miellyttää eli kuin nirsot lapset pelkät rusinat pullasta!
Tekstini voi tuntua aika armottomalta, mutta kovakorvaisille ei pehmeily tehoa... :D
Pistä nyt J-lan luoma ihminen EDES muutama satku Myanmarin hätää kärsiville, sillä eivät sinun lapsesi tai lapsenlapsesi sen johdosta nälkään kuole!
Siunausta todelliseen lähimmäisenrakkauteen Yeshuassa!- mathetes
Yakov kirjoitti:
Kirjoitit:
Shabbat shalom ja siunausta Yeshuassa!Kirjoitat-
>>>Viitaten tuohon viime jakeeseen perustelen tapani kirjoittaa J-lani nimen sillä, että kyseesä on MINUN tapani kirjoittaa Hänen Nimensä suomeksi.>Enhän vaadi sinultakaan mitään sen suhteen, miten SINÄ tahdot kirjoittaa Hänen nimensä, joten pyydän sinuakin ystävällisesti olemaan VAATIMATTA minulta kirjoittaa minun J-lani nimeä sillä tavalla, mitä en näe Häntä kunnioittavaksi tavaksi.>Kunnioitan J-laani siten, etten kirjoita Hänen koko nimeään, etten TURHAAN lausu/kirjoita J-lani nimeä. mathetes kirjoitti:
Kirjoitat-
>>>Viitaten tuohon viime jakeeseen perustelen tapani kirjoittaa J-lani nimen sillä, että kyseesä on MINUN tapani kirjoittaa Hänen Nimensä suomeksi.>Enhän vaadi sinultakaan mitään sen suhteen, miten SINÄ tahdot kirjoittaa Hänen nimensä, joten pyydän sinuakin ystävällisesti olemaan VAATIMATTA minulta kirjoittaa minun J-lani nimeä sillä tavalla, mitä en näe Häntä kunnioittavaksi tavaksi.>Kunnioitan J-laani siten, etten kirjoita Hänen koko nimeään, etten TURHAAN lausu/kirjoita J-lani nimeä.Panettelemalla uskonveljeäsi ja vieläpä täysin aiheettomasti teet vahinkoa vain itsellesi!
Huomaan sinun tarvitsen Hengen voitelua korkeudesta.
Avaappa suusi ja ota vastaan Helluntaisiunaus Helluntain Herralta Yeshualta, niin eiköhän paha sisusi ala pikku hiljaa vaimeta ja aiheeton panettelusi lakata.
Humahdushelluntaita Yeshuassa!- kuitenkin
Yakov kirjoitti:
Panettelemalla uskonveljeäsi ja vieläpä täysin aiheettomasti teet vahinkoa vain itsellesi!
Huomaan sinun tarvitsen Hengen voitelua korkeudesta.
Avaappa suusi ja ota vastaan Helluntaisiunaus Helluntain Herralta Yeshualta, niin eiköhän paha sisusi ala pikku hiljaa vaimeta ja aiheeton panettelusi lakata.
Humahdushelluntaita Yeshuassa!opiskella nöyryyttä ja toisten kunnioittamista -
muutenkin kuin vain sinun ikiomilla ehdoillasi!
>>Olet äärettömän itserakas ja omahyväinen ihminen joka ei kunnoita muiden Kristittyjen mielipiteitä laisinkaan! kuitenkin kirjoitti:
opiskella nöyryyttä ja toisten kunnioittamista -
muutenkin kuin vain sinun ikiomilla ehdoillasi!
>>Olet äärettömän itserakas ja omahyväinen ihminen joka ei kunnoita muiden Kristittyjen mielipiteitä laisinkaan!Etenkin, kun tässä asiassa JUURI SINÄ olet mennyt ohi Kirjoitusten!
Siunausta Yeshuassa!
- Trubaduuri
Ihmisen Poika, Kristus, Immanuel tarkoittaa jo nimenäkin että oikea Jumala, Luoja, taivaallinen Isä on meidän ihmisten kanssa jotka yhä oikein uskomme. Eli, meidän jotka tottelemme Isää, siis jotka uskomme Isää ja jollekka olemme myös alati kuuliaisia kaikessa. Isä kutsuu meitä ja me kuulemme, tosin lääkärit ja petomaiset ihmiset nimittelevät meitä sairaiksi, muutta eihän sekään meidän korvia tuki. Ja kun me näemme jossakin hengellisyyttä, niin muut uskontokuntien uskovat, nuo petomaiset ihnmiset pappeineen nimittelevät meitä sokeiksi, mutta ei meidän silmissämme vikaa ole, me vaan näemme paremmin ja kauemmaksi kun muut.
Lopuksi pari painavaa seikkaa aiheen tiimoilta. Uskonkilvoittelu ei ole tervettä touhua ja omalla uskollaan julki kerskaaminen on vieläkin kiellettyä. Johonka juuri tuo ensimmäinen hyvin tunnettu antikristus paavali ihmisiä kehoittaa. Me Kristuksen ruumiin jäsenet, me ahreoimme paremman huomisen puolesta, siis siitä josta jotkut eivät välitä lannan kikkareenkaan vertaa.
Ps. Älä enää ikinä huuda ihmisille, sillä siitä voi seurata todellinen mykkyys!Kirjoitit paljon asiaa, mutta epätäydellisenä ihmisenä valitettavasti eräässä kohden pahasti asian vierestä. Se kuitenkin anteeksi annetaan, jos teet parannusken :)
Kirjoitit:
"Lopuksi pari painavaa seikkaa aiheen tiimoilta. Uskonkilvoittelu ei ole tervettä touhua ja omalla uskollaan julki kerskaaminen on vieläkin kiellettyä. Johonka juuri tuo ensimmäinen hyvin tunnettu antikristus paavali ihmisiä kehoittaa."
Miten ihmeessä sulla voi olla rakkaasta pakanain apostoli Paavalistamme noin TÄYSIN VÄÄRÄ kuva?
Paavali, jos kuka, oli nöyrä Yeshua Messiaamme palvelija ja sai maksaa sen valtavilla kärsimyksillään useiden vuosien aikana ja lopulta ristillenaulituksi tulemalla!
Mitä huutamaiseen tulee, siinäkin tottelen enemmän Yeshuaa kuin ketään ihmistä, vaikka pidänkin eristyisesti trupaduureista ja musikanteista siinä mielessä, että pidän hyvästä musasta!
Lopuksi:
Muista mitä Yeshua meille omilleen opetti: Matt.10:27
"Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta." (KJV)
Tuohon aikaan ei ollut mikrofoneja eikä megafoneja, joten katoltajulistajan oli pakko HUUTAA TÄYTTÄ KURKKUA, jotta sanoma voitaisiin kuulla!
Shabbat shalom ja siunausta asiallisen HUUDON KUULEMISEEN Yeshuassa!
- voi jouduttaa
yhtä paljon kuin Nooalla oli mahdollisuutta jouduttaa vadenpaisumuksen tuloa.
Jeesus sanoi: Että se on oleva niinkuin Nooan päivinä, ei Nooa jouduttanut vedenpaisumuksen tulemisen päivää, vaan, että he jouduttaisivat omaa valmistautumistaan ennenkuin tuo päivä tulee.
Näin se on tänäkin päivänä evankeliumin julistusta tulee jouduttaa, mutta Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän, jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessansa.
Lähtökohdat ja lopputulos ovat samanlaisia kummassakin tapauksessa, sillä ei ihminen voi muutella niitä aikoja ja hetkiä, jotka Jumala oman valtansa nojalla on säätänyt ja määrännyt.
Seurakunnat haluavat vääristellen käyttää näitä lauseita jouduttamisesta seurakunnallisten tarpeiden hyödyntämiseksi, opettamalla Jeesuksen voivan tulla vaikka ensi yönä. Ilmestyskirja on toista mieltä seurakunnallisista kehityksistä ja aikakausista, sillä kaikkien täytyy ensin tapahtua, ja sitten tulee loppu.- taasen
ja teet sitä Perkeleen, tuon jumalasi pyynnöstä. Näin sinä joudutatkin vain itsesi helvettiin sinä luopio ja pahan palkkarenki.
Apostoli Pietari opettaa toisin sanoessaan:
2.Piet.3:10-12 Erityisesti jae 12!
"10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän (kaikkien Yeshuaan uskovien) olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
>>> 12. teidän, jotka odotatte ja JOUDUTATTE Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!"- Jumalan aikatauluja
Yakov kirjoitti:
Apostoli Pietari opettaa toisin sanoessaan:
"10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän (kaikkien Yeshuaan uskovien) olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
>>> 12. teidän, jotka odotatte ja JOUDUTATTE Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!"jos siihen pystyt.
Lue Ilmestyskirja läpi, niin näet missä seurakunnat menevät.
Elät Laodikean aikakautta ja loputkin seuraavat perässä. Jumalan aikatauluja kirjoitti:
jos siihen pystyt.
Lue Ilmestyskirja läpi, niin näet missä seurakunnat menevät.
Elät Laodikean aikakautta ja loputkin seuraavat perässä....J-lan Kaikkivaltiutta ja Hänen rajoittamattomia mahdollisuuksiaan OTTAA OMISSA AIKATAULUISSAAN JO ENNALTA huomioon meidän, meitä aiempien ja tulevien pyhiensä aiheuttamaa Herran Päivän jouduttamista jo ennenkuin kukaan meistä oli edes syntynyt eli maailman luomisesta alkaen!
J-la ei ole koskaan ollut sidottuna aikaan, vaan Hänen edessään on jatkuvasti koko mennyt ikuisuus, nykyhetki ja tuleva ikuisuus. Hän on Kaikkitietävä ja Kaikkivoipa J-la, joka kykenee vaikuttamaan miten ikinä tahtoo kaikkeen, mitä tapahtuu tai on tapahtumaisillaan HÄnen maailmankaikkeudessaan!
Siksi on EHDOTON TOSIASIA se, mitä apostoli Pietari kirjoittaa edellisessä vastauksessani mainituissa jakeissa:
>>> 12. teidän, jotka odotatte ja JOUDUTATTE Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!"- lutherus
Yakov kirjoitti:
...J-lan Kaikkivaltiutta ja Hänen rajoittamattomia mahdollisuuksiaan OTTAA OMISSA AIKATAULUISSAAN JO ENNALTA huomioon meidän, meitä aiempien ja tulevien pyhiensä aiheuttamaa Herran Päivän jouduttamista jo ennenkuin kukaan meistä oli edes syntynyt eli maailman luomisesta alkaen!
J-la ei ole koskaan ollut sidottuna aikaan, vaan Hänen edessään on jatkuvasti koko mennyt ikuisuus, nykyhetki ja tuleva ikuisuus. Hän on Kaikkitietävä ja Kaikkivoipa J-la, joka kykenee vaikuttamaan miten ikinä tahtoo kaikkeen, mitä tapahtuu tai on tapahtumaisillaan HÄnen maailmankaikkeudessaan!
Siksi on EHDOTON TOSIASIA se, mitä apostoli Pietari kirjoittaa edellisessä vastauksessani mainituissa jakeissa:
>>> 12. teidän, jotka odotatte ja JOUDUTATTE Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!"Sinäpä se olet väärinopettajana täällä !
2.Piet.3:10-12
Viestitit tuolla aiemmassa viestiketjussa tempaamisesta käyttäen edellämainittua kohtaa.
Sen selityksessäsi et opettanut oikein, koska kun maailma Kristuksen tullessa maa ja kaikki mitä siinä on palaa tulesssa, ei tänne jää ketään eloon.
Oppisi tempaamisesta siten kuin opetat, ei siis ole Raamatun mukaista.
Jeesus sanoo samasta tapahtumasta näin: Matt.25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
Luukk.
12:40 Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Kristus tulee siis vaikka ei löytäisi täältä uskovia.(18:8)Ja äärettömän harvinaista usko täällä maan päällä nykyään onkin. (muutamissa tai muutamissa kymmenissä?) lutherus kirjoitti:
Sinäpä se olet väärinopettajana täällä !
Viestitit tuolla aiemmassa viestiketjussa tempaamisesta käyttäen edellämainittua kohtaa.
Sen selityksessäsi et opettanut oikein, koska kun maailma Kristuksen tullessa maa ja kaikki mitä siinä on palaa tulesssa, ei tänne jää ketään eloon.
Jeesus sanoo samasta tapahtumasta näin: Matt.25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
Luukk.
12:40 Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Kristus tulee siis vaikka ei löytäisi täältä uskovia.(18:8)Ja äärettömän harvinaista usko täällä maan päällä nykyään onkin. (muutamissa tai muutamissa kymmenissä?)Siitähän puuttuu useita Yeshuan opetuksia, Paavalin opetuksista nyt puhumattakaan!
a) Yeshua opetti ylöstempauksesta sanoen mm. näin Matt.24:40-41
"40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään."
b) Yeshua opetti myös näin sanoen Luuk.17:34
"34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään."
-Yritä nyt ystävä rakas tajuta, että jos vain toinen otetaan ja toinen jätetään tänne antikristuksen hirmuhallituskauden ajaksi, niin kyseessä on Yeshuan valittujen ja ylöstempausvalmiudessa olevien pyhien YLÖSTEMPAUS Herraamme Yeshuaa vastaan YLÄILMOIHIN!
-Mitä tulee siihen, että löytääkö Yeshua MAAN PÄÄLLE palatessaan uskoa täältä, niin se kysymys on täysin aiheellinen, sillä ne, jotka joutuvat elämään antikristuksen hirmuhallituskautena joutuvat NIIN HIRVITTÄVÄÄN AHDINKOON, että vain yliluonnollisen ihmeen kautta siitä ajasta voidaan pelastua!
Tuosta ajasta on Johannes kirjoittanut Ilmestyskirjassa Yeshuan huokaamat sanat Ilm.12:12
"Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
c) Yeshuan selkeä vertaus 10 neitsyestä osoittaa selvästi ylöstempauksen Raamatullisuuden Matt.25:1-12
"1. "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4. Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7. Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10. Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12. Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä."
-Luitko vertauksen oikein? Juuri ennen uskovien ylöstempausta on uskovia pääasiassa kahta sorttia:
1) Tyhmiä, jotka viis välittävät uudestisyntymisestä ja Pyhällä Hengellä täyttymisestä. Heitä ei kiinnosta sydämen puhtaana vaalimínen, vaan heille riittää mielestään uskominen luopiokirkollisten epäraamatullisiin dogmeihin.
2) Viisaita, joille kelpaa vain Yeshuan ja Hänen apostoliensa opetukset. Nämä ovat kokeneet aidon uudestisyntymisen ja Pyhällä Hengellä täyttymisen käytyään raamatullisella uskovien upotuskasteella. He täyttyvät alati Pyhällä Hengellä ja odottavat Yeshuaa noutamaan heidät lupauksensa mukaisesti silloin, kun maailmassa on hengellisesti ajatellen keskiyö ja he eivät pety odotuksessaan!
-Pane tarkoin merkille se, mitä Yeshua sanoi noista tyhmistä uskovista: He tulevat vasta ylöstempauksen jälkeen ja alkavat kolkutella taivaan ovea, mutta se pysyy kiinni! Kolkuttelu tuossa merkitsee palavaa ja hädässä olevien pettyneiden sielujen rukousta, jopa suoranaista huutoa taivaan puoleen! Huuto on oleva turha.
Siis tyhmät uskovat alkavat vasta silloin TODELLA rukoilla, kun huomaavat aidosti uskossa olleiden tulleen ylöstemmatuiksi! He ovat MYÖHÄSSÄ ja jäävät antikristuksen kidutettaviksi tämän hirmuhallistuskauteen!
En yhtään ihmettelisi, vaikka he katkeruudessan ja vihassaan kiduttaisivat niitä valtiokirkkojen leipäpappeja, jotka pettivät heidät valheoppihapatuksillaan, sillä niin petetyiksi he silloin tulevat itsensä tuntemaan ja sellaisiahan he ovatkin! Tästä yhteenotosta ja kostosta löydämme viitteen Ilmestyskirjasta Ilm.17:16
"Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa."
-Tässä jakeessa 'kymmenen sarvea' ja 'peto' edustavat sen ajan kansoja ja peto tyrannijohtajaa. Kansat tajuavat valtiokirkkojen (jota tässä nimitetään 'portoksi') vieneen heidät opetuksessaan harhaan ja nyt he kostavat sen luopiokirkolle!
- - -
Mitä tulee ylöstempauksen TODELLISUUTEEN ja siihen, että se on Uuden Liiton Kirjoitusten ilmoitusta, on siitä jo noitten edellä mainittujen sinänsä riittävän selkeiden kohtien lisäksi Paavali kirjoittanut myös seuraavaa
d) 1.Tess.4:17 "...sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, TEMMATAAN yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
-Siis temmataan yläilmoihin!
Lopuksi kysymys:
Oletko SINÄ valmistautunut tuota ylöstempausta varten, vai aiotko jäädä rannalle ruikuttamaan, kun näet aidosti uskovien pyyhältävän raketin lailla turvaan tämän, J-lan ihmisten syntien tähden kiroaman, maan päältä, jonne kohta sen jälkeen heittämällä heitetään saatana kaikkine langenneine enkeleineen SINUN seuraksesi?
Siunausta Yeshuassa!lutherus kirjoitti:
Luukk.
Kristus tulee siis vaikka ei löytäisi täältä uskovia.(18:8)Ja äärettömän harvinaista usko täällä maan päällä nykyään onkin. (muutamissa tai muutamissa kymmenissä?)...aloitukseni linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000034888888
Ole senvuoksi uskovainen, äläkä epäile Raamatun selkeää ilmoitusta!
Siunausta ja armoitusta Raamatun opetusten sisäistämiseen Yeshuassa!lutherus kirjoitti:
Luukk.
Kristus tulee siis vaikka ei löytäisi täältä uskovia.(18:8)Ja äärettömän harvinaista usko täällä maan päällä nykyään onkin. (muutamissa tai muutamissa kymmenissä?)Uskovien ylöstempaus Herraa Yeshuaa vastaan yläilmoihin on täysin ERILLINEN TAPAHTUMA kuin Yeshuan tuleminen alas maan päälle hallitsemaan 1000-vuotisen Kuningaskuntansa ajaksi!
-Uskovien ylöstempaus tapahtuu noin 7 vuotta ennen, kuin tuo 1000-vuotinen ajanjakso alkaa.
Uskovien ylöstempauksessa on mukana SUURI joukko uskovia, sillä Herra Yeshua antaa juuri sitä ennen VÄKEVÄN Pyhän Hengen vuodatuksen kaiken lihan ylle ja valtavat määrät entisiä umpipakanoita tulee uskolle kuuliaisiksi kaikkien luopiokirkkojen ulkopuolella!
Mainitaanhan ylöstempauksesta selvästi, että meidät temmataan Herraa VASTAAN yläilmoihin, joten Herrakin on silloin 'yläilmoissa', eikä vielä maan päällä!
-Herramme Yeshuan tulo alas maan päälle yhdessä meidän ylöstemmattujen kanssa tapahtuu saatanan hirmuhallituskauden lopussa.
Kaiken tämän saat selville, kun luet edellä antamni linkin tähän ylöstempaustapahtumaan
Näin on asia, usko pois!
Siunausta Yeshuassa!- hildurvonhopsis
Yakov kirjoitti:
Uskovien ylöstempaus Herraa Yeshuaa vastaan yläilmoihin on täysin ERILLINEN TAPAHTUMA kuin Yeshuan tuleminen alas maan päälle hallitsemaan 1000-vuotisen Kuningaskuntansa ajaksi!
-Uskovien ylöstempaus tapahtuu noin 7 vuotta ennen, kuin tuo 1000-vuotinen ajanjakso alkaa.
Uskovien ylöstempauksessa on mukana SUURI joukko uskovia, sillä Herra Yeshua antaa juuri sitä ennen VÄKEVÄN Pyhän Hengen vuodatuksen kaiken lihan ylle ja valtavat määrät entisiä umpipakanoita tulee uskolle kuuliaisiksi kaikkien luopiokirkkojen ulkopuolella!
Mainitaanhan ylöstempauksesta selvästi, että meidät temmataan Herraa VASTAAN yläilmoihin, joten Herrakin on silloin 'yläilmoissa', eikä vielä maan päällä!
-Herramme Yeshuan tulo alas maan päälle yhdessä meidän ylöstemmattujen kanssa tapahtuu saatanan hirmuhallituskauden lopussa.
Kaiken tämän saat selville, kun luet edellä antamni linkin tähän ylöstempaustapahtumaan
Näin on asia, usko pois!
Siunausta Yeshuassa!”Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne”. 2.Kor. 13:13
Siunattua Pyhän Hengen vuodattamisen päivää, Helluntaita, sinulle Yakov veljeni !
Odotan Herramme paluuta, kuten sinäkin.
Odotan ylöstempaamista, kuten sinäkin. - sini-silmänen
Yakov kirjoitti:
...aloitukseni linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000034888888
Ole senvuoksi uskovainen, äläkä epäile Raamatun selkeää ilmoitusta!
Siunausta ja armoitusta Raamatun opetusten sisäistämiseen Yeshuassa!Puhut paljon ja ohi Raamatun.
Sinäkö se opettaja olet eikä Pyhä Henki?
Sananlaskut:
10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.
Saarnaaja:
5:3 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.
1.Johanneksen kirje:
2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. sini-silmänen kirjoitti:
Puhut paljon ja ohi Raamatun.
Sinäkö se opettaja olet eikä Pyhä Henki?
Sananlaskut:
10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.
Saarnaaja:
5:3 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.
1.Johanneksen kirje:
2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.Missä kohden puhuin ohi Raamatun?
Viittasit jakeeseen:
"1.Johanneksen kirje:
2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
Tuo jae ei suinkaan kumoa seuraavaa apostoli Paavalin kehotusta, jonka hän antoi Tessalonikan seurakunnan USKOVILLE! Nimittäin jae: 1.Tess.5:9-11
"9. Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
10. joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
11. Sentähden KEHOITTAKAA TOISIANNE ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin."
-Siis jakeen 11 mukaan meidän uskovien tulee KEHOITTAA TOINEN TOISIAMME!
-Jos sinä luulet jo tulleesi niin täydelliseksi, ettet tarvitse enää minkäänlaista kehoitusta esim. pyrkiä jatkuvasti olemaan ylöstempausvalmiina Yeshuan toiseen tulemukseen, niin mitä ihmettä enää roikut näillä palstoilla?
Mene siitä jo joutuin korkean pylvään päähän pylväspyhimyksenä hillumaan, että saat olla kaikkia meitä vajavaisia ja kehoituksia tarvitsevia uskovia ylempänä ihan geograafisestikin!
Siunausta ymmärryksen käyttöön Sanan lukemisen yhteydessä, Yeshuassa!hildurvonhopsis kirjoitti:
”Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne”. 2.Kor. 13:13
Siunattua Pyhän Hengen vuodattamisen päivää, Helluntaita, sinulle Yakov veljeni !
Odotan Herramme paluuta, kuten sinäkin.
Odotan ylöstempaamista, kuten sinäkin.Oikein virkistävää ja ilahduttavaa havaita edes jonkun ottavan todesta sen seikan, että Herramme paluu on oven edessä ja uskovien ylöstempaus samoin!
On aina ilo havaita terveen J-lan lapsen ottavan Raamatun Kirjoitukset todesta. Sinä Hildur pääset todella pitkälle tuolla asenteellasi!
Siunausta armossa ja totuudessa, Yeshuassa!- Ulla Kaunokki Kukkamekko
Yakov kirjoitti:
Oikein virkistävää ja ilahduttavaa havaita edes jonkun ottavan todesta sen seikan, että Herramme paluu on oven edessä ja uskovien ylöstempaus samoin!
On aina ilo havaita terveen J-lan lapsen ottavan Raamatun Kirjoitukset todesta. Sinä Hildur pääset todella pitkälle tuolla asenteellasi!
Siunausta armossa ja totuudessa, Yeshuassa!Pyhä Henki, ja jos on niin näitkö niitä tulisia kieliä?
- Herramme..
Yakov kirjoitti:
Siitähän puuttuu useita Yeshuan opetuksia, Paavalin opetuksista nyt puhumattakaan!
a) Yeshua opetti ylöstempauksesta sanoen mm. näin Matt.24:40-41
"40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään."
b) Yeshua opetti myös näin sanoen Luuk.17:34
"34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään."
-Yritä nyt ystävä rakas tajuta, että jos vain toinen otetaan ja toinen jätetään tänne antikristuksen hirmuhallituskauden ajaksi, niin kyseessä on Yeshuan valittujen ja ylöstempausvalmiudessa olevien pyhien YLÖSTEMPAUS Herraamme Yeshuaa vastaan YLÄILMOIHIN!
-Mitä tulee siihen, että löytääkö Yeshua MAAN PÄÄLLE palatessaan uskoa täältä, niin se kysymys on täysin aiheellinen, sillä ne, jotka joutuvat elämään antikristuksen hirmuhallituskautena joutuvat NIIN HIRVITTÄVÄÄN AHDINKOON, että vain yliluonnollisen ihmeen kautta siitä ajasta voidaan pelastua!
Tuosta ajasta on Johannes kirjoittanut Ilmestyskirjassa Yeshuan huokaamat sanat Ilm.12:12
"Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
c) Yeshuan selkeä vertaus 10 neitsyestä osoittaa selvästi ylöstempauksen Raamatullisuuden Matt.25:1-12
"1. "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4. Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7. Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10. Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12. Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä."
-Luitko vertauksen oikein? Juuri ennen uskovien ylöstempausta on uskovia pääasiassa kahta sorttia:
1) Tyhmiä, jotka viis välittävät uudestisyntymisestä ja Pyhällä Hengellä täyttymisestä. Heitä ei kiinnosta sydämen puhtaana vaalimínen, vaan heille riittää mielestään uskominen luopiokirkollisten epäraamatullisiin dogmeihin.
2) Viisaita, joille kelpaa vain Yeshuan ja Hänen apostoliensa opetukset. Nämä ovat kokeneet aidon uudestisyntymisen ja Pyhällä Hengellä täyttymisen käytyään raamatullisella uskovien upotuskasteella. He täyttyvät alati Pyhällä Hengellä ja odottavat Yeshuaa noutamaan heidät lupauksensa mukaisesti silloin, kun maailmassa on hengellisesti ajatellen keskiyö ja he eivät pety odotuksessaan!
-Pane tarkoin merkille se, mitä Yeshua sanoi noista tyhmistä uskovista: He tulevat vasta ylöstempauksen jälkeen ja alkavat kolkutella taivaan ovea, mutta se pysyy kiinni! Kolkuttelu tuossa merkitsee palavaa ja hädässä olevien pettyneiden sielujen rukousta, jopa suoranaista huutoa taivaan puoleen! Huuto on oleva turha.
Siis tyhmät uskovat alkavat vasta silloin TODELLA rukoilla, kun huomaavat aidosti uskossa olleiden tulleen ylöstemmatuiksi! He ovat MYÖHÄSSÄ ja jäävät antikristuksen kidutettaviksi tämän hirmuhallistuskauteen!
En yhtään ihmettelisi, vaikka he katkeruudessan ja vihassaan kiduttaisivat niitä valtiokirkkojen leipäpappeja, jotka pettivät heidät valheoppihapatuksillaan, sillä niin petetyiksi he silloin tulevat itsensä tuntemaan ja sellaisiahan he ovatkin! Tästä yhteenotosta ja kostosta löydämme viitteen Ilmestyskirjasta Ilm.17:16
"Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa."
-Tässä jakeessa 'kymmenen sarvea' ja 'peto' edustavat sen ajan kansoja ja peto tyrannijohtajaa. Kansat tajuavat valtiokirkkojen (jota tässä nimitetään 'portoksi') vieneen heidät opetuksessaan harhaan ja nyt he kostavat sen luopiokirkolle!
- - -
Mitä tulee ylöstempauksen TODELLISUUTEEN ja siihen, että se on Uuden Liiton Kirjoitusten ilmoitusta, on siitä jo noitten edellä mainittujen sinänsä riittävän selkeiden kohtien lisäksi Paavali kirjoittanut myös seuraavaa
d) 1.Tess.4:17 "...sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, TEMMATAAN yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
-Siis temmataan yläilmoihin!
Lopuksi kysymys:
Oletko SINÄ valmistautunut tuota ylöstempausta varten, vai aiotko jäädä rannalle ruikuttamaan, kun näet aidosti uskovien pyyhältävän raketin lailla turvaan tämän, J-lan ihmisten syntien tähden kiroaman, maan päältä, jonne kohta sen jälkeen heittämällä heitetään saatana kaikkine langenneine enkeleineen SINUN seuraksesi?
Siunausta Yeshuassa!Jeesuksen Kristuksen takaisintuloon, niin Hän ei tule ennenkuin ilmestyy tuo laiton, jonka Hän tuhoaa tulemuksensa ilmestyksellä. Näin ollen ei mitään tempausta tapahdu ennen Jeesuksen toista tulemista.
Tuhottu antikristus ei pysty vaivaamaan ketään, vaan hänen on täytynyt vaivata ennen Jeesuksen toista tulemista.
Ylimääräisiä tempauksia ei Raamattu tunne, vaan antikristus ja uskovat ovat paikalla Jeesuksen tullessa. Pelastetut pelastuvat ja jumalattomat kuolevat, ja maa jää autioksi tuhanneksi vuodeksi ja pyhät menevät Jeesuksen kanssa tuhanneksi vuodeksi taivaaseen.
Tuhat-vuotinen valtakunta ilman Jeesusta on harhaa. - tunne..
Yakov kirjoitti:
Uskovien ylöstempaus Herraa Yeshuaa vastaan yläilmoihin on täysin ERILLINEN TAPAHTUMA kuin Yeshuan tuleminen alas maan päälle hallitsemaan 1000-vuotisen Kuningaskuntansa ajaksi!
Näin on asia, usko pois!
Siunausta Yeshuassa!seitsen-vuotista vaivan-aikaa, vaan lyhyen vaivan ajan ennen Jeesuksen tulemista pedon aikakauden lopussa, jota olemme parhaillaan lähestymässä EU:n puitteissa.
Ulla Kaunokki Kukkamekko kirjoitti:
Pyhä Henki, ja jos on niin näitkö niitä tulisia kieliä?
Kerran keskustellessamme uskovien porukassa kotonani oli Pyhä Henki läsnä niin voimakkaasti, että kaverini sanoi näkevänsä tulisia kieliä ympärillämme. Koska tapauksesta on pitkä aika, niin oma muistikuvani ei ole enää kovin tarkka. Sellainen hämärä mielikuva mulla on, että olisin nähnyt ikäänkuin hitsauksen valokaaria 5 tai 10 cm pitkiä ja ne kaikki olivat pystysuorassa asennossa siellä täällä keskuudessamme...
Sen kirkkaasti muistan, että J-lan Pyhä Henki oli todella väkevästi läsnä!
Suunnilleen samoihin aikoihin siinä vuokra-asunnossani täyttyi kaksi teologian opiskelijaa ensi kertaa Pyhällä Hengellä ja he kumpikin alkoivat puhua vierain kielin, toinen heistä alkoi profetoida saksaksi ja kertoi suuren hämmästyksen vallassa ymmärtävänsä kaiken, mitä Pyhä Henki saksaksi hänen suunsa kautta puhui, koska oli lukenut pitkän saksan ja harrastanutkin kieltä ahkerasti!
Pyhä Henki ylisti tuon kaverin kautta Israelin J-lan suuria muinaisia tunnustekoja saksaksi!
He kumpikin täyttyivät niin voimallisesti Pyhällä Hengellä ja J-lan rakkaudella, että alkoivat ilosta kyynelöiden hyppiä ympäri huonetta kuin robotit ja kuin olisivat juuri lentoon lähdössä. Onneksi siinä asuintalossa Stadissa (Pohjoinen rautatienkatu 17) oli noin metrin paksuiset seinät, etteivät naapurit häiriintyneet sitä tavatonta iloista karkeloa ja meteliä...
Eliaan J-la on TULEN J-la, joka vastaa TÄNÄÄNKIN tulella taivaasta!
HALLELUYAH!
Siunausta Yeshuassa!- kysynpä vaan
Yakov kirjoitti:
Kerran keskustellessamme uskovien porukassa kotonani oli Pyhä Henki läsnä niin voimakkaasti, että kaverini sanoi näkevänsä tulisia kieliä ympärillämme. Koska tapauksesta on pitkä aika, niin oma muistikuvani ei ole enää kovin tarkka. Sellainen hämärä mielikuva mulla on, että olisin nähnyt ikäänkuin hitsauksen valokaaria 5 tai 10 cm pitkiä ja ne kaikki olivat pystysuorassa asennossa siellä täällä keskuudessamme...
Suunnilleen samoihin aikoihin siinä vuokra-asunnossani täyttyi kaksi teologian opiskelijaa ensi kertaa Pyhällä Hengellä ja he kumpikin alkoivat puhua vierain kielin, toinen heistä alkoi profetoida saksaksi ja kertoi suuren hämmästyksen vallassa ymmärtävänsä kaiken, mitä Pyhä Henki saksaksi hänen suunsa kautta puhui, koska oli lukenut pitkän saksan ja harrastanutkin kieltä ahkerasti!
Pyhä Henki ylisti tuon kaverin kautta Israelin J-lan suuria muinaisia tunnustekoja saksaksi!
He kumpikin täyttyivät niin voimallisesti Pyhällä Hengellä ja J-lan rakkaudella, että alkoivat ilosta kyynelöiden hyppiä ympäri huonetta kuin robotit ja kuin olisivat juuri lentoon lähdössä. Onneksi siinä asuintalossa Stadissa (Pohjoinen rautatienkatu 17) oli noin metrin paksuiset seinät, etteivät naapurit häiriintyneet sitä tavatonta iloista karkeloa ja meteliä...
HALLELUYAH!
Siunausta Yeshuassa!Mikä estää sinua kirjoittamasta Jumalan nimeä niin kuin se suomenkielessä kirjoitetaan?
- ovaap
Yakov kirjoitti:
HALLELUYAH!
Siunausta Yeshuassa!Mikset käytä kaikissa nimissä hebreaa?
Ja asian tarkkuuden vuoksi jopa koko viestissäsikin?
Miksi yleensä käytät sekakieltä?
Yritätkö tehdä itsesi mahdollisimman vastenmielisen oloiseksi muiden mielissä?
Jos se on tarkoituksesi, välitiedotuksena sanoisin että olet onnistunut erittäin hyvin. tunne.. kirjoitti:
seitsen-vuotista vaivan-aikaa, vaan lyhyen vaivan ajan ennen Jeesuksen tulemista pedon aikakauden lopussa, jota olemme parhaillaan lähestymässä EU:n puitteissa.
...joka on Danielin kirjassa ennustettu VIIMEINEN VUOSIVIIKKO eli viikon päivät vuosiksi luettuina.
Tarkkaan ottaen tuo aika Yeshuan perofetian mukaan lyhennetään, koska muutoin mikään liha eli kukaan ihminen sen paremmin kuin eläinkään ei säilyisi elossa maan päällä. Niin selvää jälkeä saa aikaan lihaan tullut saatana liittolaisineen maan päällä niitten keskuudessa, jotka jäävät tänne ylen suuren ahdistuksen aikaan ja J-lan vihan aikaan.
Tuosta 7:stä vuodesta on sen alkuosa ylen ankaraa ahdistuksen aikaa, jonka saa aikaan lihaan tullut saatana enkeleineen toimien jumalattomissa ihmisissä ja loput varsinaista vihan aikaa, jolloin taivaan J-la vuodattaa vihan maljat maan päälle ja kaikkien kansojen niskaan. Tällöin on Ilmestyskirjan ennustusten mukaisesti kyseessä monenlaisia valtavia (näennäisesti) luonnon katastrofeja, mutta todellisuudessa ne kaikki tulevat taivaan J-lalta maan päällä asuvien ihmisten suurten syntien rangaistukseksi.
Silloin kostetaan mm. niiden kymmenien miljoonien ihmislasten veri, jotka on murhattu aborttien kautta ja kaikki muukin verivelka ja saastaisuuksien aiheuttamat syntivelat sekä taivaan J-lan nimen pilkkaamiset!
Ilmestyskirjan mukaan tuo kaikkein pahin jakso on pituudeltaan aika 2aikaa puoli aikaa ja myös 42 kk pitkä ja myös 1260 pv kestävä eli kaikki nuo määritelmät viittaavat 3,5 vuoden hirmuhallituskauteen. Myös Danielin kirjassa on annettu tiettyjä päivämääriä kuten jakeissa Dan.12:11-12
"11. Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja HÄVITYKSEN KAUHISTUS asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
12. Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää."
Noiden jakeiden perusteella kaikkien niiden, joita EI ole temmattu turvaan taivaaseen pian edessämme olevassa uskovien ainutlaatuisessa YLÖSTEMPAUKSESSA, on syytä kestää kaikki kauheudet ja pyrkiä säilymään elossa ja odottaa nuo 1335 päivää eli 44,5 kk jos aikovat pelastua.
Kuten edellä mainitsin, me "viisaat neitsyet" emme odota antikristuksen hirmuhallituskautta ja vielä vähemmän sitä seuraavaa J-lan vihan aikaa, jolloin Hän vuodattaa 7 vihan maljaansa maan päälle kaikkien kansojen niskaan, vaan ME ODOTAMME NOITA MOLEMPIA TAPAHTUMIA EDELTÄVÄÄ USKOVIEN YLÖSTEMPAUSTA!
Oletko sinä valmistautunut uskovien ylöstempaukseen?kysynpä vaan kirjoitti:
Mikä estää sinua kirjoittamasta Jumalan nimeä niin kuin se suomenkielessä kirjoitetaan?
ovaap kirjoitti:
Mikset käytä kaikissa nimissä hebreaa?
Ja asian tarkkuuden vuoksi jopa koko viestissäsikin?
Miksi yleensä käytät sekakieltä?
Yritätkö tehdä itsesi mahdollisimman vastenmielisen oloiseksi muiden mielissä?
Jos se on tarkoituksesi, välitiedotuksena sanoisin että olet onnistunut erittäin hyvin....niiden aitoja hebrealaisia muotoja, koska erisnimiä ei pidä ensinkään kääntää muille kielille ja vielä vähemmän sellaisiksi, että ne menettävät täysin alkuperäisen merkityksensä ja muotonsa, kuten Vapahtajamme kaikissa nimissä on käynyt.
Apt.4:9-12 mukaan ainoastaan Yeshua-nimessä on meille tarjottu pelastus:
"9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Yeshua HaMashiach Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka J-la kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Kun Yeshua lähetti opetuslapsensa viemään evankeliumia, niin Hän lähetyskäskynsä yhteydessä sanoi näin: Mark.16:17
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: MINUN NIMESSÄNI he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,..."
Koska Yeshua syntyi juudan sukukuntaan, juutalaisesta neitsyt Miryam'ista (ei siis Mariasta) ja enkeli käski antaa Hänelle nimen Yeshua, niin ei ole epäilystäkään siitä, että Herramme käski opetuslapsiaan juuri Yeshua-nimessä julistamaan pelastusta ja syntien anteeksisaamista ja tekemään nuo jakeissa 17 ja 18 mainitut tunnusteot Yeshua-nimessä. Yeshua ei missään kohden kehoittanut opetuslapsiaan eikä antanut muillekaan lupaa kääntää Hänen erisnimiään kreikaksi tai latinaksi jne.
Sellaisen vapauden ovat muut ottaneet "omin lupinensa" alkaen jo Pilatuksesta, joka kirjoitti Vapahtajamme nimen ristille hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
Koska hyvin harvat edes tietävät, että "Herra Jeesus Kristus" on kreikannos Vapahtajamme arvo- ja erisnimistä, joitten alkuperäisinä hebrealaisina tulee kuulua "Adonai Yeshua HaMashiach", niin tahdon tehdä nuo jalot nimet tunnetuiksi kirjoittamalla ne kokonaan nimenomaan INFORMAATION vuoksi, koska tuossa ainoassa Yeshua-nimessä on meille tarjottu pelastus!
Mitä tulee hebrealaiseen Y-H-W-H:n nimeen, on se tuossa muodossaan lyhenne ilman vokaaleja. Sen luonnollisin muoto suomeksi on myös lyhenne eli muotoa J-la ja silloin kun tarkoitan Poika J-lasta erotuksena ja tarkennettuna taivaan Isää käytän muotoa "Isä J-la", jonka nimeä ei saa Mooseksen Lain käskyjen mukaan turhaan lausua, sillä J-la ei jätä rankaisematta sitä, joka Hänen nimensä turhaan lausuu.
Täällä todellakin lukuisat kirjoittajat toistamiseen lausuvat/kirjoittavat Hänen nimensä turhaan katkeruuden ja riidanhengessä jne. En tahdo olla heidän kaltaisensa. Olkoon kuitenkin kaikilla vapaus valita tapansa kirjoitella J-lan nimi ja kantakoot myös vastuun valinnastaan!
Kiitos kysymisestä!
(En enää vastaa tämänlaatuisiin kysymyksiin, koska ne eivät liity avaukseni aiheeseen ja uteliaat saavat googlattua riittävästi kyseistä nimi-infoa netistä...)
Siunausta Yeshuassa!Herramme.. kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen takaisintuloon, niin Hän ei tule ennenkuin ilmestyy tuo laiton, jonka Hän tuhoaa tulemuksensa ilmestyksellä. Näin ollen ei mitään tempausta tapahdu ennen Jeesuksen toista tulemista.
Tuhottu antikristus ei pysty vaivaamaan ketään, vaan hänen on täytynyt vaivata ennen Jeesuksen toista tulemista.
Ylimääräisiä tempauksia ei Raamattu tunne, vaan antikristus ja uskovat ovat paikalla Jeesuksen tullessa. Pelastetut pelastuvat ja jumalattomat kuolevat, ja maa jää autioksi tuhanneksi vuodeksi ja pyhät menevät Jeesuksen kanssa tuhanneksi vuodeksi taivaaseen.
Tuhat-vuotinen valtakunta ilman Jeesusta on harhaa.Herramme Yeshua TEMPAA ENSIN valittunsa Häntä vastaan YLÄILMOIHIN (tulematta tuolloin vielä lainkaan ALAS MAAN PÄÄLLE). Ylös temmatut "viisaat neitsyet" viettävät yhdessä Karitsan kanssa häitä YLÄILMOISSA ne 7 vuotta.
Sinä aikana (siis tuona 7:nä vuotena) on maan päälle jätettyjen parissa KAIKKEA MUUTA KUIN HÄÄJUHLAT! Saatana purkaa vihansa ja kiukkunsa J-lan kuviksi luotuihin ihmisiin, koska on itse tullut taivaasta ulos heitetyksi maan päälle kaikkine enkeleineen ja hän tietää, että joutuu kohta kahlehdittuna viettämään syvyydessä 1000 vuotta!
Vasta kun tuo 7 vuotta (tosin hieman lyhennettynä) on kulunut loppuun saapuu Yeshua meidän pyhiensä kanssa MAAN PÄÄLLE ja silloin Hän astuu Israeliin, Jerusalemiin, Öljymäelle, jolloin se halkeaa kahtia. Mutta vasta tässä vaiheessa Herramme Yeshua astuu ALAS MAAN PÄÄLLE!
Noin opettaa Raamattu ja kannattaa ottaa siitä vaarin!
Siunausta Yeshuassa!- ei se mitään
Yakov kirjoitti:
...niiden aitoja hebrealaisia muotoja, koska erisnimiä ei pidä ensinkään kääntää muille kielille ja vielä vähemmän sellaisiksi, että ne menettävät täysin alkuperäisen merkityksensä ja muotonsa, kuten Vapahtajamme kaikissa nimissä on käynyt.
Apt.4:9-12 mukaan ainoastaan Yeshua-nimessä on meille tarjottu pelastus:
"9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Yeshua HaMashiach Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka J-la kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Kun Yeshua lähetti opetuslapsensa viemään evankeliumia, niin Hän lähetyskäskynsä yhteydessä sanoi näin: Mark.16:17
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: MINUN NIMESSÄNI he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,..."
Koska Yeshua syntyi juudan sukukuntaan, juutalaisesta neitsyt Miryam'ista (ei siis Mariasta) ja enkeli käski antaa Hänelle nimen Yeshua, niin ei ole epäilystäkään siitä, että Herramme käski opetuslapsiaan juuri Yeshua-nimessä julistamaan pelastusta ja syntien anteeksisaamista ja tekemään nuo jakeissa 17 ja 18 mainitut tunnusteot Yeshua-nimessä. Yeshua ei missään kohden kehoittanut opetuslapsiaan eikä antanut muillekaan lupaa kääntää Hänen erisnimiään kreikaksi tai latinaksi jne.
Sellaisen vapauden ovat muut ottaneet "omin lupinensa" alkaen jo Pilatuksesta, joka kirjoitti Vapahtajamme nimen ristille hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
Koska hyvin harvat edes tietävät, että "Herra Jeesus Kristus" on kreikannos Vapahtajamme arvo- ja erisnimistä, joitten alkuperäisinä hebrealaisina tulee kuulua "Adonai Yeshua HaMashiach", niin tahdon tehdä nuo jalot nimet tunnetuiksi kirjoittamalla ne kokonaan nimenomaan INFORMAATION vuoksi, koska tuossa ainoassa Yeshua-nimessä on meille tarjottu pelastus!
Mitä tulee hebrealaiseen Y-H-W-H:n nimeen, on se tuossa muodossaan lyhenne ilman vokaaleja. Sen luonnollisin muoto suomeksi on myös lyhenne eli muotoa J-la ja silloin kun tarkoitan Poika J-lasta erotuksena ja tarkennettuna taivaan Isää käytän muotoa "Isä J-la", jonka nimeä ei saa Mooseksen Lain käskyjen mukaan turhaan lausua, sillä J-la ei jätä rankaisematta sitä, joka Hänen nimensä turhaan lausuu.
Täällä todellakin lukuisat kirjoittajat toistamiseen lausuvat/kirjoittavat Hänen nimensä turhaan katkeruuden ja riidanhengessä jne. En tahdo olla heidän kaltaisensa. Olkoon kuitenkin kaikilla vapaus valita tapansa kirjoitella J-lan nimi ja kantakoot myös vastuun valinnastaan!
Kiitos kysymisestä!
(En enää vastaa tämänlaatuisiin kysymyksiin, koska ne eivät liity avaukseni aiheeseen ja uteliaat saavat googlattua riittävästi kyseistä nimi-infoa netistä...)
Siunausta Yeshuassa!Joo! Kirjoittele sinä vaan koko viestisi hebreaksi. Niin olisi kaikille parasta.
Äläkä sotke viesteihisi huonoa suomenkieltä!
muuten toimintasi on vähintäänkin sitä josta Paavali esitti varoituksensa.
Tiituksen kirje:
3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
heprealaisille 6
1. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
2. oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
3. Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Olet mennyt vasemmalta ohi totuudesta ja toimit kuin ne juutalaiset, joista Paavali esitti vakavan varoittelunsa. - kuinka mon.
Yakov kirjoitti:
...joka on Danielin kirjassa ennustettu VIIMEINEN VUOSIVIIKKO eli viikon päivät vuosiksi luettuina.
Tarkkaan ottaen tuo aika Yeshuan perofetian mukaan lyhennetään, koska muutoin mikään liha eli kukaan ihminen sen paremmin kuin eläinkään ei säilyisi elossa maan päällä. Niin selvää jälkeä saa aikaan lihaan tullut saatana liittolaisineen maan päällä niitten keskuudessa, jotka jäävät tänne ylen suuren ahdistuksen aikaan ja J-lan vihan aikaan.
Tuosta 7:stä vuodesta on sen alkuosa ylen ankaraa ahdistuksen aikaa, jonka saa aikaan lihaan tullut saatana enkeleineen toimien jumalattomissa ihmisissä ja loput varsinaista vihan aikaa, jolloin taivaan J-la vuodattaa vihan maljat maan päälle ja kaikkien kansojen niskaan. Tällöin on Ilmestyskirjan ennustusten mukaisesti kyseessä monenlaisia valtavia (näennäisesti) luonnon katastrofeja, mutta todellisuudessa ne kaikki tulevat taivaan J-lalta maan päällä asuvien ihmisten suurten syntien rangaistukseksi.
Silloin kostetaan mm. niiden kymmenien miljoonien ihmislasten veri, jotka on murhattu aborttien kautta ja kaikki muukin verivelka ja saastaisuuksien aiheuttamat syntivelat sekä taivaan J-lan nimen pilkkaamiset!
Ilmestyskirjan mukaan tuo kaikkein pahin jakso on pituudeltaan aika 2aikaa puoli aikaa ja myös 42 kk pitkä ja myös 1260 pv kestävä eli kaikki nuo määritelmät viittaavat 3,5 vuoden hirmuhallituskauteen. Myös Danielin kirjassa on annettu tiettyjä päivämääriä kuten jakeissa Dan.12:11-12
"11. Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja HÄVITYKSEN KAUHISTUS asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
12. Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää."
Noiden jakeiden perusteella kaikkien niiden, joita EI ole temmattu turvaan taivaaseen pian edessämme olevassa uskovien ainutlaatuisessa YLÖSTEMPAUKSESSA, on syytä kestää kaikki kauheudet ja pyrkiä säilymään elossa ja odottaa nuo 1335 päivää eli 44,5 kk jos aikovat pelastua.
Kuten edellä mainitsin, me "viisaat neitsyet" emme odota antikristuksen hirmuhallituskautta ja vielä vähemmän sitä seuraavaa J-lan vihan aikaa, jolloin Hän vuodattaa 7 vihan maljaansa maan päälle kaikkien kansojen niskaan, vaan ME ODOTAMME NOITA MOLEMPIA TAPAHTUMIA EDELTÄVÄÄ USKOVIEN YLÖSTEMPAUSTA!
Oletko sinä valmistautunut uskovien ylöstempaukseen?monet ihmiset täällä Suomessa kastavat uskovien upotus kasteella, vai voiko kastaa kuka vain?
Onko täällä apostolisia seurakuntia joissa voisi käydä. Missä seurakunnissa itse käyt? - m 12
Yakov kirjoitti:
Oletko sinä valmistautunut uskovien ylöstempaukseen?itsekin olen ajatellut näitä jakeita samaan suuntaan kuin sinäkin, mutta aina jotenkin olen vaivautunut esim tästä "Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja HÄVITYKSEN KAUHISTUS asetetaan"
tämän jakeen toteutuminen edellyttäisi sitä, että eläinuhrit otettaisiin uudelleen käyttöön juutalaisuudessa. Muutoin kyseinen jae viittaa jo menneeseen aikaan ja Antiokus Epifaneeseen.
Melkoinen remontti on sinullakin edessäsi, jos alat tätä ajatusta uudelleen työstämään, mutta kannattaa varmasti totuuden nimissä niin tehdä. kysynpä vaan kirjoitti:
Mikä estää sinua kirjoittamasta Jumalan nimeä niin kuin se suomenkielessä kirjoitetaan?
"Mikä estää sinua kirjoittamasta Jumalan nimeä niin kuin se suomenkielessä kirjoitetaan"?
--
Tästäpä heräsi eräs toinen kysymys.
Jos helluntain tapahtumat tapahtuisivat tänään, niin mitä Jumala-sanaa opetuslapset käyttäisivät siinä tilanteessa, jos Jerusalemissa olisi mukana joku suomalainen.
Suomalainen ihmetteleisi muiden paikalla olevien tavoin: "...kuinka me kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?" (Apt. 2:8).
Apostolit siis myös puhuisivat suomenkielellä Jumalan suuria tekoja (Apt. 2:11).
Käyttäisivätkö apostolit suomenkielistä vai hebreankielistä Jumala-sanaa ?kuinka mon. kirjoitti:
monet ihmiset täällä Suomessa kastavat uskovien upotus kasteella, vai voiko kastaa kuka vain?
Onko täällä apostolisia seurakuntia joissa voisi käydä. Missä seurakunnissa itse käyt?...joka itse uskoo siihen ainoaan oikeaan apostoliseen uskoville suoritettavaan kasteeseen veteen hetkiseksi upottamalla, josta luemme Apostolien teoista, kuten esim. jakeet Apt.2:38-39.
Kastajan tulee ensin varmistua, että kastettava OMALLA SUULLAAN tunnustaa uskonsa Yeshuaan J-lan Poikana ja hänen tulee käyttää kastaessaan nimiä "Adonai Yeshua HaMashiach", eikä kyseisten nimien korvikkeiksi väännettyjä kreikkalaisia nimiä, tai vielä vähemmän siten, että korvaakin nuo jalot nimet roomalaiskatolisella rituaalilla "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", jolloin kyseistä henkilöä ei edes kasteta tuohon AINOAAN pelastavaan YESHUA-nimeen!
Sitten vaan kasteelle siitä ja VAUHDILLA, sillä ylöstempauksen hetki on aivan oven edessä!
Siunausta nopeaan kuuliaisuuteen Yeshuan ja Hänen apostoliensa opetukselle, Yeshuassa!ei se mitään kirjoitti:
Joo! Kirjoittele sinä vaan koko viestisi hebreaksi. Niin olisi kaikille parasta.
Äläkä sotke viesteihisi huonoa suomenkieltä!
muuten toimintasi on vähintäänkin sitä josta Paavali esitti varoituksensa.
Tiituksen kirje:
3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
heprealaisille 6
1. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
2. oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
3. Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Olet mennyt vasemmalta ohi totuudesta ja toimit kuin ne juutalaiset, joista Paavali esitti vakavan varoittelunsa....neuvoistasi, joita en aio toteuttaa.
Sen sijaan rukoilen sulle ymmärryksen alkeita lähimmäisesi kunnioittamiseen ja ilosanoman käsittämiseen Yeshuassa!
Siunausta Yeshuassa!m 12 kirjoitti:
itsekin olen ajatellut näitä jakeita samaan suuntaan kuin sinäkin, mutta aina jotenkin olen vaivautunut esim tästä "Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja HÄVITYKSEN KAUHISTUS asetetaan"
tämän jakeen toteutuminen edellyttäisi sitä, että eläinuhrit otettaisiin uudelleen käyttöön juutalaisuudessa. Muutoin kyseinen jae viittaa jo menneeseen aikaan ja Antiokus Epifaneeseen.
Melkoinen remontti on sinullakin edessäsi, jos alat tätä ajatusta uudelleen työstämään, mutta kannattaa varmasti totuuden nimissä niin tehdä.Yeshuan antamassa ennustuksessa ei kyseeseen voi tulla Antiokus Epifanes IV:n suorittama sian uhraaminen Jerusalemin Temppelissä, koska Yeshua viittaa ennustuksessaan TULEVIIN tapahtumiin, kun taas Antiokus eli vuosisatoja ENNEN Yeshuan lihaan tuloa maan päälle.
Luemme kyseisen ennustuksen pääpiirteet: Matt.24:3,11-22 (Erityisesti jae 15 !!!)
"3. Ja kun hän (Yeshua) istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: MILLOIN SE TAPAHTUU, JA MIKÄ ON SINUN TULEMUKSESI JA MAAILMAN LOPUN MERKKI?"
.....
"11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
4. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15. Kun te siis näette HÄVITYKSEN KAUHISTUKSEN, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, SEISOVAN PYHÄSSÄ PAIKASSA - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."
-Huomaamme jakeesta 15, että Yeshua ennustaa Danielin profetian toteutumisen olevan vielä edessäpäin, sillä ei evankeliumia ole (edeltävän jakeen 14 mukaisesti) vielä julistettu KAIKILLE KANSOILLE!
-Lisäksi huomaamme jakeesta 15 sen, että kyseinen HÄVITYKSEN KAUHISTUS "seisoo" pyhässä paikassa, jolloin se mielestäni viittaa johonkin erittäin suurta tuhoa tuottavaan aseeseen ikäänkuin 'kauhun vastapainona'.
-Nimi 'hävityksen kauhistus' voidaan kääntää sanoilla "hirvittävä asia, joka saa aikaan hävityksen tai tuhon".
-Koskien Danielin ennustusta, voimme vetää siitä kaksi eri johtopäätöstä:
1) Se toteutui ENSIMMÄISEN KERRAN Antiokus Epifanes IV:n aikana tämän uhratessa sian Jerusalemin Temppelissä.
2) Se toteutuu TOISEN KERRAN aivan aikojen lopussa, jolloin "viisaat neitsyet on jo YLÖSTEMMATTU", mutta tyhmät uskovat ja Israel kansana on yhä jäljellä maan päällä. Tänä aikana voivat eläinuhrit käytössä ja Salomon Temppeli pystytettynä uudelleen tai sitten ei, sillä Yesdhua ennustaa AINOASTAAN kyseisen 'Hävityksen Kauhistuksen' seisovan pyhässä paikassa. Pyhällä paikalla Hän voi viitata ainoastaan Temppelialueeseen Jerusalemissa, sillä koko sen alue on pyhä.
Raamatussa on ueita profetioita, jotka ovat toteutuneet useamman kuin kerran hieman eri muodossa ja eri aikakausina.
Luottakaamme kaikessa Mestarimme Yeshuan opetuksiin, sillä 'vaikka taivaat ja maa katoavat, niin Hänen Sanansa ei katoa'!
Siunausta Yeshuassa!Tapio522 kirjoitti:
"Mikä estää sinua kirjoittamasta Jumalan nimeä niin kuin se suomenkielessä kirjoitetaan"?
--
Jos helluntain tapahtumat tapahtuisivat tänään, niin mitä Jumala-sanaa opetuslapset käyttäisivät siinä tilanteessa, jos Jerusalemissa olisi mukana joku suomalainen.
Suomalainen ihmetteleisi muiden paikalla olevien tavoin: "...kuinka me kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?" (Apt. 2:8).
Apostolit siis myös puhuisivat suomenkielellä Jumalan suuria tekoja (Apt. 2:11).
Käyttäisivätkö apostolit suomenkielistä vai hebreankielistä Jumala-sanaa ?...suomalaista sanaa ja sen kunnioittavaa muotoa taivaan Isästä eli sanaa "J-la".
Mitä siis tarkoitit kysymykselläsi?
Siunausta Yeshuassa!- teeet
Tapio522 kirjoitti:
--
Käyttäisivätkö apostolit suomenkielistä vai hebreankielistä Jumala-sanaa ?Ottaisit huomioon, ettei Yakov olisi tuota apostolien joukkoa!
kuinka mon. kirjoitti:
monet ihmiset täällä Suomessa kastavat uskovien upotus kasteella, vai voiko kastaa kuka vain?
Onko täällä apostolisia seurakuntia joissa voisi käydä. Missä seurakunnissa itse käyt?Kastaa EI SAA Raamatun mukaan KUKAAN SELLAINEN, JOKA EI PITÄYDY APOSTOLISEEN OPETUKSEEN kastamisen suorittamisen suhteen.
Siksi valtiokirkollisten epäraamatulliset otsalle suorittamat vedenvalelut ovat Laittomia!
(Meinasinpa unohtaa tosi tärkeän seikan, huh, huh!)
Siunausta apostoliseen oppiin Yeshuassa!teeet kirjoitti:
Ottaisit huomioon, ettei Yakov olisi tuota apostolien joukkoa!
...lähempänä apostoli Paavalia siinä tilassa, kun hän oli kääntynyt, koska olen täällä opastamassa umpipakanoita Messiaamme opin aakkosiin aina ensimmäisestä uskonaskeleesta eli uskovien upotuskasteesta alkaen!
Kovin on vaan ollut kovaa maaperää, koska luterilaiset ja monet muut luopiokirkot ovat johtaneet lammasparat niin pimeään suohon oppihapatuksellaan, että oksat pois...!
Olen silti sitkeä ja peräänantamaton, sillä yhdenkin sielun opastus eksymyksestä totuuteen maksaa vaivan! HalleluYah!
Jokos sulle on selvinnyt, että apostolit kastoivat uskoontulleet ERI TAVALLA kuin kirkolliset kastavat Suomessa? Koska Raamatun opetuksen mukaan on olemassa vain YKSI OIKEA KASTE, niin se on nimenomaan apostolinen kaste, eikä kirkollisten otsan vedellä valelu!
Siunausta Yeshuassa!Yakov kirjoitti:
Oletko sinä valmistautunut uskovien ylöstempaukseen?On seitsemänkymmenen vuosiviikon täyttymys, joka säädettiin Israelin kansalle.
69 vuosiviikkoa kesti voideltuun ruhtinaaseen asti, joka päättyi vuoteen 27 jKr. ja siitä 3,5 vuotta eteenpäin vie vuoteen 31 jKr. jolloin Jeesus ristiin naulittiin.
Loppu viimeisestä 3,5 vuodesta vie Israelin kansalle säädettyyn 70 vuosiviikon loppuun vuoteen 34 jKr. jolloin Stefanus kivitettiin ja evankeliumia alettiin saarnata kansalle.
Tätä Messias ennustusta Danielin kirjasta on yritetty siirtää lopun ajan tapahtumiin johon ne eivät kuulu, vaan aikalaskelmat aloitetaan vuodesta 457 eKr. jolloin annettiin käsky Jerusalemin temppelin uudelleen rakentamisesta.
Toinen väärennös Danielin kirjan seitsemän vuotisesta Nebukadnessarin hulluuden vuosista on epätoivoisesti yritetty siirtää lopun ajan tapahtumien seitsemään vuoteen, joka on myöskin eroitettu asiayhteydestään.
Seitsemän vuotinen vaivan-aika on satua, sillä ne kymmenen sarvea ovat ne kymmenen kuningasta, jotka saavat vallan ja voiman pedon kanssa yhdeksi hetkeksi, ja yksi hetki on vähemmän kuin seitsemän vuotta.
Pedon eli antikristuksen vaino on kuitenkin mahdollista, mutta tarkkaa aikamäärää emme tunne.
Yakov on mennyt Jesuiittojen harhaan, eikä tunne historiallista tulkinta suuntaa.- Jaakko
ylifariseus_1 kirjoitti:
On seitsemänkymmenen vuosiviikon täyttymys, joka säädettiin Israelin kansalle.
69 vuosiviikkoa kesti voideltuun ruhtinaaseen asti, joka päättyi vuoteen 27 jKr. ja siitä 3,5 vuotta eteenpäin vie vuoteen 31 jKr. jolloin Jeesus ristiin naulittiin.
Loppu viimeisestä 3,5 vuodesta vie Israelin kansalle säädettyyn 70 vuosiviikon loppuun vuoteen 34 jKr. jolloin Stefanus kivitettiin ja evankeliumia alettiin saarnata kansalle.
Tätä Messias ennustusta Danielin kirjasta on yritetty siirtää lopun ajan tapahtumiin johon ne eivät kuulu, vaan aikalaskelmat aloitetaan vuodesta 457 eKr. jolloin annettiin käsky Jerusalemin temppelin uudelleen rakentamisesta.
Toinen väärennös Danielin kirjan seitsemän vuotisesta Nebukadnessarin hulluuden vuosista on epätoivoisesti yritetty siirtää lopun ajan tapahtumien seitsemään vuoteen, joka on myöskin eroitettu asiayhteydestään.
Seitsemän vuotinen vaivan-aika on satua, sillä ne kymmenen sarvea ovat ne kymmenen kuningasta, jotka saavat vallan ja voiman pedon kanssa yhdeksi hetkeksi, ja yksi hetki on vähemmän kuin seitsemän vuotta.
Pedon eli antikristuksen vaino on kuitenkin mahdollista, mutta tarkkaa aikamäärää emme tunne.
Yakov on mennyt Jesuiittojen harhaan, eikä tunne historiallista tulkinta suuntaa.Raamattu kyllä kertoo voidellun tuhoamisen olevan 62 vuosiviikon jälkeen. Ja siitä seitsemän vuosiviikon (42 vuotta) jälkeen tuhottiin Jerusalem!
Se siitä sinun historiallisuudestasi.
Yksi vuosiviikko jäi vielä jäljelle ja sen toteutuminen oli myöhemmin. - putbot
Yakov kirjoitti:
Yeshuan antamassa ennustuksessa ei kyseeseen voi tulla Antiokus Epifanes IV:n suorittama sian uhraaminen Jerusalemin Temppelissä, koska Yeshua viittaa ennustuksessaan TULEVIIN tapahtumiin, kun taas Antiokus eli vuosisatoja ENNEN Yeshuan lihaan tuloa maan päälle.
Luemme kyseisen ennustuksen pääpiirteet: Matt.24:3,11-22 (Erityisesti jae 15 !!!)
"3. Ja kun hän (Yeshua) istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: MILLOIN SE TAPAHTUU, JA MIKÄ ON SINUN TULEMUKSESI JA MAAILMAN LOPUN MERKKI?"
.....
"11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
4. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15. Kun te siis näette HÄVITYKSEN KAUHISTUKSEN, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, SEISOVAN PYHÄSSÄ PAIKASSA - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään."
-Huomaamme jakeesta 15, että Yeshua ennustaa Danielin profetian toteutumisen olevan vielä edessäpäin, sillä ei evankeliumia ole (edeltävän jakeen 14 mukaisesti) vielä julistettu KAIKILLE KANSOILLE!
-Lisäksi huomaamme jakeesta 15 sen, että kyseinen HÄVITYKSEN KAUHISTUS "seisoo" pyhässä paikassa, jolloin se mielestäni viittaa johonkin erittäin suurta tuhoa tuottavaan aseeseen ikäänkuin 'kauhun vastapainona'.
-Nimi 'hävityksen kauhistus' voidaan kääntää sanoilla "hirvittävä asia, joka saa aikaan hävityksen tai tuhon".
-Koskien Danielin ennustusta, voimme vetää siitä kaksi eri johtopäätöstä:
1) Se toteutui ENSIMMÄISEN KERRAN Antiokus Epifanes IV:n aikana tämän uhratessa sian Jerusalemin Temppelissä.
2) Se toteutuu TOISEN KERRAN aivan aikojen lopussa, jolloin "viisaat neitsyet on jo YLÖSTEMMATTU", mutta tyhmät uskovat ja Israel kansana on yhä jäljellä maan päällä. Tänä aikana voivat eläinuhrit käytössä ja Salomon Temppeli pystytettynä uudelleen tai sitten ei, sillä Yesdhua ennustaa AINOASTAAN kyseisen 'Hävityksen Kauhistuksen' seisovan pyhässä paikassa. Pyhällä paikalla Hän voi viitata ainoastaan Temppelialueeseen Jerusalemissa, sillä koko sen alue on pyhä.
Raamatussa on ueita profetioita, jotka ovat toteutuneet useamman kuin kerran hieman eri muodossa ja eri aikakausina.
Luottakaamme kaikessa Mestarimme Yeshuan opetuksiin, sillä 'vaikka taivaat ja maa katoavat, niin Hänen Sanansa ei katoa'!
Siunausta Yeshuassa!Noin ei kerrota meidän Raamatussamme.
Sinä muuttelet Raamattuamme varsin kummallisesti. putbot kirjoitti:
Noin ei kerrota meidän Raamatussamme.
Sinä muuttelet Raamattuamme varsin kummallisesti....mukaan on lainaamani jakeet (Matt.24:3,11-22) Raamatussamme kirjoitettuna tasan tarkkaan noin.
Jos käytät vuoden 1992 käännöstä, niin sulle tiedoksi, että se ei ole niin tarkka käännös, että sitä kannattaisi käyttää Raamatun opiskelussa.
Otankin tähän viiden suomalaisen Raamatunkäännöksen jakeesta Matt.24:15, että voit nähdä miten se on käännetty:
a) Vuoden 1548 mukaan:
"Coska te sis nägette sen häwitoxen * iulmaudhen/ iosta sanottu on Daniel Prophetan cautta/ seisouan sijne pyhese sijas/ ioca temen luke/ se ymmerteken/..."
b) Vuoden 1642 mukaan:
"Cosca te sijs näette häwityxen cauhistuxen/ josta sanottu on Daniel Prophetalda/ seisowan sijnä pyhäsä sias/ joca tämän luke hän ymmärtäkön..."
c) Vuoden 1776 mukaan:
"Kuin te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta sanottu on Daniel prophetan kautta, seisovan pyhässä siassa; (joka tämän lukee, hän ymmärtäköön!)..."
d) Vuoden 1938 mukaan:
"Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -..."
e) Vuoden 1992 mukaan:
"Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! --..."
Lopuksi tarkastelkaamme vielä sanoja "hävityksen kauhistus":
a) Danielin kirjassa 11:31 ja 12:11 nuo sanat ovat hebreaksi: שִׁקּוּץ שֹׁמֵם = shìqqutz shòmem
Sanat merkitsevät seuraavaa:
- shìqqutz = inhottava epäjumalankuva
- shòmem = olla autio, tulla autioksi, kauhistua, tyrmistyä
Sanoja ei voida kuitenkaan esittää yksittäisinä merkityksinä, vaan kun nuo sanat yhdistetään seuraavasti: hasshìqqutz m'shòmem, saadaan maininta: HÄVITYKSEN KAUHISTUS
Kohta on siis ollut erittäin vaikea kääntää. Käännössanat pitää ottaa ehdottomasti hebreasta, koska Yeshua viittaa nimenomaan hebrealaiseen Danielin kirjaan, jossa nuo luvut 11 ja 12 ovat kirjoitetut hebreaksi ja suurin osa kirjasta kuulemani mukaan arameaksi.
Loppuyhteenvetona mainittakoon:
Tuolla maininnalla tarkoitettaneen seuraavaa:
Pyhään paikkaan asetetaan "olemaan tai seisomaan" jokin sellainen "asia tai henkilö tai laite", joka aiheuttaa "hävityksen, jonka seurauksena alue autioituu".
Tämä toteutui siis ensimmäisen kerran Antiokus Epifanes IV:n uhratessa sian Temppelissä ja toisen kerran vajaa 40 vuotta Yeshuan kuoleman jälkeen, kun Temppeli hävitettiin, mutta sen tulee tapahtua vielä kolmannen kerran vasta sitten, kun evankeliumi on julistettu kaikille kansoille.
Elämme juuri tuossa profetian kolmannen kerran toteutumisen murrosvaihetta, sillä useimpien eri Raamatunkäännös- ja Evankeliointijärjestöjen arvion mukaan evankeliumi tulee julistetuksi kaikille kansoille viimeistään 20 vuoden kuluessa.
Siunausta Yeshuassa!Jaakko kirjoitti:
Raamattu kyllä kertoo voidellun tuhoamisen olevan 62 vuosiviikon jälkeen. Ja siitä seitsemän vuosiviikon (42 vuotta) jälkeen tuhottiin Jerusalem!
Se siitä sinun historiallisuudestasi.
Yksi vuosiviikko jäi vielä jäljelle ja sen toteutuminen oli myöhemmin.Viimeinen vuosiviikko odottaa vielä aikaansa ja alkaa vasta, kun pakanain täysi luku (siis pakanakansoista pelastettavien täysi luku) on tullut sisälle, jolloin tapahtuu valmiudessa olevien uskovien ylöstempaus ja VASTA SILLOIN alkaa J-lan kello tikittää tuota viimeistä vuosiviikkoa.
Viimeisestä vuosiviikosta on alkuosa "suuren ahdistuksen aikaa" ja loppuosa mitä hirvittävintä "J-lan vihan aikaa".
Pakanakansoista pelastettavien ihmissielujen täysi luku on vain Isä J-lan tiedossa ja voi täyttyä ihan milloin vain! Sentähden on hyvin petollista luulla, että "siihen kuluu vielä kauan aikaa"!
Siunausta jatkuvaan ylöstempausvalmiuteen Yeshuassa!- putbot
Yakov kirjoitti:
...mukaan on lainaamani jakeet (Matt.24:3,11-22) Raamatussamme kirjoitettuna tasan tarkkaan noin.
Jos käytät vuoden 1992 käännöstä, niin sulle tiedoksi, että se ei ole niin tarkka käännös, että sitä kannattaisi käyttää Raamatun opiskelussa.
Otankin tähän viiden suomalaisen Raamatunkäännöksen jakeesta Matt.24:15, että voit nähdä miten se on käännetty:
a) Vuoden 1548 mukaan:
"Coska te sis nägette sen häwitoxen * iulmaudhen/ iosta sanottu on Daniel Prophetan cautta/ seisouan sijne pyhese sijas/ ioca temen luke/ se ymmerteken/..."
b) Vuoden 1642 mukaan:
"Cosca te sijs näette häwityxen cauhistuxen/ josta sanottu on Daniel Prophetalda/ seisowan sijnä pyhäsä sias/ joca tämän luke hän ymmärtäkön..."
c) Vuoden 1776 mukaan:
"Kuin te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta sanottu on Daniel prophetan kautta, seisovan pyhässä siassa; (joka tämän lukee, hän ymmärtäköön!)..."
d) Vuoden 1938 mukaan:
"Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -..."
e) Vuoden 1992 mukaan:
"Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! --..."
a) Danielin kirjassa 11:31 ja 12:11 nuo sanat ovat hebreaksi: שִׁקּוּץ שֹׁמֵם = shìqqutz shòmem
Sanoja ei voida kuitenkaan esittää yksittäisinä merkityksinä, vaan kun nuo sanat yhdistetään seuraavasti: hasshìqqutz m'shòmem, saadaan maininta: HÄVITYKSEN KAUHISTUS
Kohta on siis ollut erittäin vaikea kääntää. Käännössanat pitää ottaa ehdottomasti hebreasta, koska Yeshua viittaa nimenomaan hebrealaiseen Danielin kirjaan, jossa nuo luvut 11 ja 12 ovat kirjoitetut hebreaksi ja suurin osa kirjasta kuulemani mukaan arameaksi.
Pyhään paikkaan asetetaan "olemaan tai seisomaan" jokin sellainen "asia tai henkilö tai laite", joka aiheuttaa "hävityksen, jonka seurauksena alue autioituu".
Tämä toteutui siis ensimmäisen kerran Antiokus Epifanes IV:n uhratessa sian Temppelissä ja toisen kerran vajaa 40 vuotta Yeshuan kuoleman jälkeen, kun Temppeli hävitettiin, mutta sen tulee tapahtua vielä kolmannen kerran vasta sitten, kun evankeliumi on julistettu kaikille kansoille.
Elämme juuri tuossa profetian kolmannen kerran toteutumisen murrosvaihetta, sillä useimpien eri Raamatunkäännös- ja Evankeliointijärjestöjen arvion mukaan evankeliumi tulee julistetuksi kaikille kansoille viimeistään 20 vuoden kuluessa.
Siunausta Yeshuassa!Tarkoitin että suomalaisessa Raamatussa puhutaan Jeesus ja Jumala sekä Pyhä Henki.
Miksi et pitäydy joka sanassa Suomen kielisessä Raamatussa jos sitä siteeraat? Tai sitten pidä hebrealaiset nimet hebrealaisessa käännöksessä.
Periaatteesi on kuin jehovan todistajilla jotka luulevat, että nimen muoto ratkaisee.
Jeesus tuli Isän nimessä eikä Hän tarkoittanut kirjaimellista nimeä.
Saman periaatteen mukaan mekin olemme Hänen nimessään ottaessamme oppimme Jeesuksen opetuksesta. Yakov kirjoitti:
...mukaan on lainaamani jakeet (Matt.24:3,11-22) Raamatussamme kirjoitettuna tasan tarkkaan noin.
a) Vuoden 1548 mukaan:
b) Vuoden 1642 mukaan:
c) Vuoden 1776 mukaan:
d) Vuoden 1938 mukaan:
e) Vuoden 1992 mukaan:
Siunausta Yeshuassa!(Poistin erään saamani ala-arvoisen vastauksen vuoksi tämän oman viestini sen päältä, että ko. pilkkaviestikin karisi ja laitoin sitten viestini takaisin tänne... :D)
Henkilöiden erisnimiä ei tule kääntää. Eihän Raamatussa väännetä edes Jaakobin poikien erisnimiäkään, vaan ne ovat hebrealaiset. Myös nimet Juudas Iskariot ovat hebreaa ja moni muukin Uuden Liiton Kirjoituksissa mainittu hebrealainen nimi, eikä niitä ole väännetty suomeksi.
Miksi ihmeessä suostuisin käyttämään virheellisesti Uuden Liiton Kirjoituksissa käännettyjä Vapahtajani erisnimiä, kun tiedän mitä ne todellisuudessa ovat?
Syyksi ei ainakaan minulle riitä se, että Raamatussasi virheellisesti lukee niin. Tässäkään asiassa ei ole järjen käyttö kielletty.
Ethän väännä USA:n pressankaan nimiä suomeksi, vaan käytät niistä originaalia: George W Bush, vai kuinka?
Miksi ihmeessä sitten sulle ei kelpaa Vapahtajamme alkuperäisnimet?
Siunausta aidossa Yeshuassa!
Otan nyt pitkähkön tauon ja palailen foorumille vasta huomenna illalla. Siihen saakka miettikää kirjoituksiani ja kommentoikaa rakentavassa hengessä.
Seuraavat terveiset niille teistä, jotka olette omaksuneet apostolisesta opista poikkeavan uskonkäsityksen: Palatkaa pian takaisin Raamattuun ja ottakaa siitä opiksi, sillä joka on eksynyt vähässä, eksyy kohta paljossakin ja joutuu lopulta pois Yeshuasta!
Siunausta ja armoa Yeshuassa!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5404665Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183751Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842352Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4862230Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.891578Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1191556- 1571413
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel811353- 711339
- 841164