Silmät auki adventistit

Antakaapa nyt adventistit edes kerran Jumalankin puhua teille sanassaan, älkääkä olko Ellen Whiten demonien armoilla.

Mitäs tässä Jumala haluaa sanoa:

"Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme, sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta; sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö." (2 Kor 5:1-8)

Siinä puhutaan uskoville ihmisille. Heillä on jotain ikuista, joka nyt asuu kuolevaisessa majassa ja tulee siitä tulevaisuudessa riisuutumaan ja pukeutumaan iankaikkiseen majaan. Tuota majaa sanotaan tuossa myös ruumiiksi, eli ihminen riisuutuu tästä maallisesta ruumiistaan ja pukeutuu taivaalliseen ruumiiseen.

Mikä on sitten tuo ihminen, joka on nyt toisessa asussa ja tulee olemaan toisessa asussa. Sen ihmisen täytyy olla iankaikkinen, joka voi noin elää täällä ja elää siellä.

Eikös olekin pahasti ristiriidassa sen kanssa, että ihminen olisi: ruumis henkäys = sielu, niinkuin te opetatte?

36

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolme-enkeliä

      Kyllä jotenkin voisi saada sellaisenkin kuvan, varsinkin jos on lapsesta lähtien kuullut tarinoita kummituksista ja kuolleiden sieluista. Suomen kielinen Raamattu on käännös alkuperäisestä alkutekstistä (on aika hyväkin käännös), kuten hyvin tiedät ja joissakin kohdin kääntäjät ovat tulkinneet tekstin merkitystä omaksumansa uskomuksen mukaisesti. Kaikissa kohdin he eivät ole sitä huomanneet tehdä. Eli Jumala pitää huolen sanastaan ja totuus on Raamatusta löydettävissä myös ihmisen kuolemasta ja mitä tapahtuu kuolemassa. Tässä on turha tuoda vastakkaisia Raamatun tekstejä esille sinua varten, sillä sinä tahdotkin vain väitellä. Mutta on sinunkin Raamatussasi ne kohdat, kun vaan viitsit ne lukea hyppäämättä niiden ylitse.

      • hirvas

        ja Hän sanoi näin:

        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Mikä elää Jeesukseen uskovassa, vaikka hän on fyysisesti kuollut?


      • kolme-enkeliä
        hirvas kirjoitti:

        ja Hän sanoi näin:

        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Mikä elää Jeesukseen uskovassa, vaikka hän on fyysisesti kuollut?

        Jumala on luonut ihmisen maan tomusta ja puhaltanut häneen elämän henkäyksen. Kaikista kuolleista Jumala varmasti pitää muistissa tarpeelliset tiedot jotta ajan koittaessa heidät voidaan herättää kuolleista ja kuolleesta tuntuu vain kuin hän olisi nukkunut ne, ehkäpä sadatkin, vuodet vain silmänräpäyksessä. Meidän ei tarvitse tarkemmin tietää mitä ihmiselle tapahtuu kuollessa ja miten Jumala toimii siitä eteenpäin, voimme vain uskoa siihen että Jeesus on omansa herättävä viimeisenä päivänä ikuiseen elämään!


      • hirvas
        kolme-enkeliä kirjoitti:

        Jumala on luonut ihmisen maan tomusta ja puhaltanut häneen elämän henkäyksen. Kaikista kuolleista Jumala varmasti pitää muistissa tarpeelliset tiedot jotta ajan koittaessa heidät voidaan herättää kuolleista ja kuolleesta tuntuu vain kuin hän olisi nukkunut ne, ehkäpä sadatkin, vuodet vain silmänräpäyksessä. Meidän ei tarvitse tarkemmin tietää mitä ihmiselle tapahtuu kuollessa ja miten Jumala toimii siitä eteenpäin, voimme vain uskoa siihen että Jeesus on omansa herättävä viimeisenä päivänä ikuiseen elämään!

        siitä huolimatta joka sanoo uskovansa Jeesukseen, uskoo myös Hänen sanaansa. Vai?

        Eli kun Hän todisti, että Häneen uskova ihminen elää kuoltuaankin, niin sen täytyy olla niin.
        En usko että Jeesus valehteli.


      • kolme-enkeliä
        hirvas kirjoitti:

        siitä huolimatta joka sanoo uskovansa Jeesukseen, uskoo myös Hänen sanaansa. Vai?

        Eli kun Hän todisti, että Häneen uskova ihminen elää kuoltuaankin, niin sen täytyy olla niin.
        En usko että Jeesus valehteli.

        Jumalalle se ihminen elääkin, mutta ei fyysisesti. Raamattu ei myöskään Jumalan sanana valehtele kun se sanoo että kuolleet nukkuvat, eivät tiedä mitään, eivät tee mitään, eivät tunne mitään.

        Raamattu puhuu myös kahdesta kuolemasta. Ensimmäinen kohtaa jokaista (poislukien niitä jotka eivät kuole ennen Jeesuksen tulemusta) ja toinen kuolema joka kohtaa vain jumalattomia. Jeesus on kokenut tämän toisen kuoleman ristillä Jumalan hylkäämänä. Tätä kuolemaa ei koe kukaan joka pysyy Jeesuksessa. Toinen kuolema on ikuinen ero Jumalasta. Jeesus tosin herätettiin kuolemasta, sillä hän si ollut mikään syntinen vaikka koki sen kaiken meidän puolestamme.

        Jokainen joka pysyy Jeesuksessa ei kuole ikuista kuolemaa vaikka kuoleekin tässä elämässä. Ei ole vaikea ymmärtää tätäkään asiaa jos vain tutkii Raamattua.


      • hirvas kirjoitti:

        ja Hän sanoi näin:

        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Mikä elää Jeesukseen uskovassa, vaikka hän on fyysisesti kuollut?

        Uskova elää, vaikka olisi kuollut.
        Mutta ellenistin mukaan kuollut on haihtunut!

        Onpa vielä toisinkin päin.

        Jumala julisti Aadamin ja Eevan kuolleiksi,
        mutta fyysinen elämä jatkui! Niinpä siis tosi
        kuolema ja tosi kuolleena oleminen on eroa Jumalasta.

        1. Moos. 2:17
        Mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".


      • alkanut uskomaan
        hirvas kirjoitti:

        ja Hän sanoi näin:

        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Mikä elää Jeesukseen uskovassa, vaikka hän on fyysisesti kuollut?

        ikuiseen piinaan? Ethän sinä sellaiseen ennen uskonut? Mistäs nyt kiikastaa?


      • kiikastaa..
        alkanut uskomaan kirjoitti:

        ikuiseen piinaan? Ethän sinä sellaiseen ennen uskonut? Mistäs nyt kiikastaa?

        kun pitää olla adventistia vastaan joka asiassa, niin sillähän se Hirvaskin on kääntynyt noiden vastustajien puolelle ettei vaan tarvitse uskoa sitäkään mitä on jo raamatusta nähnyt todeksi,noin se sielun vihollinen pimentää meidät jos vain annamme vähänkin hänelle periksi, ihan käy Hirvasta sääliksi kun antaa paholaisen noin pettää itseään.


      • Ei kiinnosta
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Uskova elää, vaikka olisi kuollut.
        Mutta ellenistin mukaan kuollut on haihtunut!

        Onpa vielä toisinkin päin.

        Jumala julisti Aadamin ja Eevan kuolleiksi,
        mutta fyysinen elämä jatkui! Niinpä siis tosi
        kuolema ja tosi kuolleena oleminen on eroa Jumalasta.

        1. Moos. 2:17
        Mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".

        Valtavan kaipuun päästä sinne tulevaisuutensa Helvetin syöväreihin. Minua Ei Kiinnosta lainkaan nuo mielipuoli tarinat, Jos heillä on halu sinne kuumuuteen. niin eikös siellä Italiassa liene vielä tomiva tulivuori. Ottakaa hyvät ystävät kimpsunne ja kampsunne ja hypätkää suoraan sinne Graateriin!


      • hirvas
        alkanut uskomaan kirjoitti:

        ikuiseen piinaan? Ethän sinä sellaiseen ennen uskonut? Mistäs nyt kiikastaa?

        minä olen sellaista sanonut? Kerro.


      • olevassa,,
        hirvas kirjoitti:

        minä olen sellaista sanonut? Kerro.

        kirjoituksessasi sinä todistelit että Jeesukseen uskova ihminen elää kuollessaankin, niin kyllä hän elää siinä mielessä että hän on heräävä ensimmäisessä ylönousemuksessa, mutta nyt nukkuu kuolon unta tietämättä mitään ennenkuin Jeesus herättää hänet viimeisenä päivänä.

        Jos tätä tarkoitit niin sehän on aivan oikea, mutta toisekseen sain siitä kirjoituksestasi sen käsityksen että hän on elossa jo nyt, jota et aikaisemmin uskonut tästä oli kysymykseni.


      • hirvas
        olevassa,, kirjoitti:

        kirjoituksessasi sinä todistelit että Jeesukseen uskova ihminen elää kuollessaankin, niin kyllä hän elää siinä mielessä että hän on heräävä ensimmäisessä ylönousemuksessa, mutta nyt nukkuu kuolon unta tietämättä mitään ennenkuin Jeesus herättää hänet viimeisenä päivänä.

        Jos tätä tarkoitit niin sehän on aivan oikea, mutta toisekseen sain siitä kirjoituksestasi sen käsityksen että hän on elossa jo nyt, jota et aikaisemmin uskonut tästä oli kysymykseni.

        me kukin uskomme. Otetaan vielä kerran:

        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, SE ELÄÄ, VAIKKA OLISI KUOLLUT.

        Minä uskon, ettei Jeesus valehdellut. Millä tavalla ihminen elää kuoltuaan, sitä minä en tiedä. Mutta en kyseenalaista vähääkään Jeesuksen sanoja, sillä Hän on totuus, ja tiesi taatusti sellaista mitä me emme tiedä.


      • kyllä uskova ihminen
        hirvas kirjoitti:

        me kukin uskomme. Otetaan vielä kerran:

        Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, SE ELÄÄ, VAIKKA OLISI KUOLLUT.

        Minä uskon, ettei Jeesus valehdellut. Millä tavalla ihminen elää kuoltuaan, sitä minä en tiedä. Mutta en kyseenalaista vähääkään Jeesuksen sanoja, sillä Hän on totuus, ja tiesi taatusti sellaista mitä me emme tiedä.

        elää kuoltuaankin Jeesuksen varmassa muistissa että Hän herättää hänet viimeisenä päivänä, mutta kyllä kuolema on kuolema, sillä synnin palkka on kuolema, Jumalalla ainoastaan on kuolemattomuus.


      • Viestittävät samoja pääasioita
        Ei kiinnosta kirjoitti:

        Valtavan kaipuun päästä sinne tulevaisuutensa Helvetin syöväreihin. Minua Ei Kiinnosta lainkaan nuo mielipuoli tarinat, Jos heillä on halu sinne kuumuuteen. niin eikös siellä Italiassa liene vielä tomiva tulivuori. Ottakaa hyvät ystävät kimpsunne ja kampsunne ja hypätkää suoraan sinne Graateriin!

        Kovasti tuntuu lukijoita kiinnostavan avk:n ja
        ykkösuskovan opetukset.
        Mutta minä panin merkille, että parivaljakko
        uskova_1 ja sirkka-iita ovat hekin yksillä
        linjoilla, vaikkei aina siltä näytä.
        Joku teki havainnon ...


        U s k o v a _1 ja S i r k k a - I i t a

        Uskova_1 ja Riitta ovat
        Kirjoittanut: Ilmeisesti samoin ajattelevia 10.5.2008 klo 22.19

           Henki sammunut, lamppu sammunut? Ihminen kuollut?

        Sirkka-Iita korosti tärkeää asiaa: "Henkeä älkää sammuttako!".
        Sellainen otsikko! Ja loppuhuipentumaksi Sirkka-Iita koko laittaa:

        "23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen."

        Hyvin hän toi esiin totuuden, että ruumis voidaan tappaa ja henki sammuttaa, mutta
        sielu ei pala tulessakaan. Siksi siitä on tehtävä tili - - ja sitä varjeltava yli kaiken.


        Luuk. 12:20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois;
        kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'

        Enpä uskoisi Riitan olevan toista mieltä tässä ydinkysymyksessä.
        Varmaankin henkilökemiat vain saavat näyttämään heidän olevan erimieliset.    


      • kyllä uskova ihminen kirjoitti:

        elää kuoltuaankin Jeesuksen varmassa muistissa että Hän herättää hänet viimeisenä päivänä, mutta kyllä kuolema on kuolema, sillä synnin palkka on kuolema, Jumalalla ainoastaan on kuolemattomuus.

        Kas, siinä jehovalaisen todistus.
        Mutta meidän Herramme Jeesuksen Krsituksen uusi
        Testamentti muistaa meitä ihan sillä lailla kuin
        veli hirvaskin kuvasi.
        Näin muistaa ja muistuttaa meitä Jeesus itse:

        Luuk 16. luvusta Jeesuksen todistus profetian
        hengessä! Luuk 16:19-31

        19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.
        20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita.
        21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.

        22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
        24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' [Jes. 66:24; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. [Job 21:13; Ps. 17:14; Luuk. 6:24]
        26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
        27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.

        28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
        29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' [Jes. 8:20]
        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'

        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"


      • lahjana.
        Viestittävät samoja pääasioita kirjoitti:

        Kovasti tuntuu lukijoita kiinnostavan avk:n ja
        ykkösuskovan opetukset.
        Mutta minä panin merkille, että parivaljakko
        uskova_1 ja sirkka-iita ovat hekin yksillä
        linjoilla, vaikkei aina siltä näytä.
        Joku teki havainnon ...


        U s k o v a _1 ja S i r k k a - I i t a

        Uskova_1 ja Riitta ovat
        Kirjoittanut: Ilmeisesti samoin ajattelevia 10.5.2008 klo 22.19

           Henki sammunut, lamppu sammunut? Ihminen kuollut?

        Sirkka-Iita korosti tärkeää asiaa: "Henkeä älkää sammuttako!".
        Sellainen otsikko! Ja loppuhuipentumaksi Sirkka-Iita koko laittaa:

        "23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen."

        Hyvin hän toi esiin totuuden, että ruumis voidaan tappaa ja henki sammuttaa, mutta
        sielu ei pala tulessakaan. Siksi siitä on tehtävä tili - - ja sitä varjeltava yli kaiken.


        Luuk. 12:20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois;
        kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'

        Enpä uskoisi Riitan olevan toista mieltä tässä ydinkysymyksessä.
        Varmaankin henkilökemiat vain saavat näyttämään heidän olevan erimieliset.    

        Kyllä tuota kidutusoppia kaikella tavalla halutaan esittää, Jumalan luonteeksi ihmiskäsityinen mielettömyys.

        Ennemmin Jumala lohduttaa Hänen omiaan, jos vainoissa tappavat ruumiisi, niin saamme olla Hänen käsissään. Ylösnousemuksen päivänä hän herättää omansa ja antaa armolahjana elämän, ikuisen elämän.

        Ja sen tähden, sydämemme ja sielun minuus, sen edessä kannattaa pysähtyä.

        Päämääränä mittaamaton aarre, ikuinen elämänyhteys Häneen uskon kautta.

        Ajassa voi miettiä, me emme elä täällä ikuisesti, meidän sielumme, vaaditaan pois. Elämämme lakkaa ajassa ja tuomiolla väärän suunnan tähden hän voi hukuttaa sielumme elämän helvetin tuleen, joka on toinen kuolema.
        Se osuus ei kata ikuista elämää, uudessa maassa vaan kaikki luodaan uudeksi, entistä ei enää muisteta. Siis kaikki luodaan uudeksi.

        Jumalalla itsellä on kuolemattomuus, meillä ei, koska Jumala on sen päättänyt.

        Jumalan päätösten ja aivoitusten mukaan murhaajalla ei ole ikuista elämää jonka Raamattu tuo esille, eikä teidänkään passaisi sitä hänelle (kääntymättömälle syntiselle) antaa helvetin tulessa elettäväksi, vaan todistaa Raamatullisesti, että Jumalan valtakunta, se rakkauden valtakunta sinne kannattaa vaeltaa.
        Se alkaa jo täällä, uskon kautta omistettavaksi.

        Se elämä, mihin täällä synnytään, on ollut Jumalan tiedossa, ennen syntymäämme. Mutta tähän aikaan ei rakenneta iankaikkista elämää.
        Tämä elämä on etsikko aikaa ja Jumalan valtakunnan kansalaisen elämään mennään vapaehtoisuuden kautta. Siemen, joka kylvetään alhaisuudessa.
        Jumalan valtakunta rakentuu sille kansalle, joka tahtoo tehdä hänen tahtonsa vapaehtoisesti.

        Elämä on sitä armolahjaa Hänessä, nyt ja aina.
        Hän antaa ikuisen elämän omilleen.

        Tapahtukoon Hänen tahtonsa jo nyt, että Jumalan rakkaudellinen henki olisi todistuksena todellisesta Jumalan valtakunnasta.
        Kuinka? Sydämestä, sieltä lähtee hyvät ja pahat ajatukset. valitan on minulla ja sinulla.
        Matti.

        Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"

        Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        > että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.<
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, >ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. <

        mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        Minä olen elämän leipä.

        koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän >antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.<
        >>Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.


    • lainattua, mutta

      Miksi Jeesuksen pitää tulla toisen kerran jos sielu vilahtaa taivaalliseen ruumiiseen asumaan heti?
      Jos tajuaa ihmisen oikein, tuokin lainaamasi Raamatunteksti aukeaa toisella tavalla.
      Ilmeisesti uskot, ettei ole ylösnousemusta.

    • Raamattu sanoo=?

      Ehkä muuttamisen ajankohdan määrittelyssä on mittaeroa.
      Ts. uskovalle luvataan iankaikkinen elämä ja koska se toteutuu sekä kuinka, senkin Raamattu tuo aivan selvästi esille.

      Uskotko tämän?

      Kuinka sinun mielestäsi tämä ikuisen elämän Raamatullinen toteutuminen tapahtuu ja kuinka.
      Siihen voit siteerata mukaan Raamatun jakeet, että voidaan lohduttautua sillä tiedolla.
      palataan sitten asiaan.

      nm. korvenkasvatti kysäisee, Matti.

      • korven kasvatti.

        Odotin raamatullista vastausta, mutta ei sitä näytä olevan Riitalla, että katsotaan sitten mitä sanan sanoo.

        1 Tess 4:13-18

        13. Kun Herra tulee

        Tahdomme, veljet, teidän olevan selvillä siitä, mitä tapahtuu kuoleman [[> uneen nukkuville Jeesuksen tullessa< tuova >poisnukkuneet elämään< >yhdessä hänen kanssaan.<
        Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle.
        Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja >>ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. >>yhdessä heidän kanssaan


      • Raamatun paikkoihin
        korven kasvatti. kirjoitti:

        Odotin raamatullista vastausta, mutta ei sitä näytä olevan Riitalla, että katsotaan sitten mitä sanan sanoo.

        1 Tess 4:13-18

        13. Kun Herra tulee

        Tahdomme, veljet, teidän olevan selvillä siitä, mitä tapahtuu kuoleman [[> uneen nukkuville Jeesuksen tullessa< tuova >poisnukkuneet elämään< >yhdessä hänen kanssaan.<
        Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle.
        Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja >>ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. >>yhdessä heidän kanssaan

        jotka ovat hänen uskoaan vastaan.
        Eikä Anttikaan ei ainakaan usein - joskus ehkä jollain toisella Raamatun lauseella yrittää kumota toisen.

        Mutta tätä ei voi kumota millään, joten tuskin saat vastauksen.


    • ongelmia.
      Miten meidän tulisi ajatella, kun lusifer sanoi Paratiisissa Eevalle: Ette suinkaan kuole ja näin ollen elämä olisi ikuinen, sekä syntisenä, että synnittömänä.
      Uskoiko Jeesuskin Aabrahamin helmassa olevaan Lasarukseen, että he olivat elossa molemmat, samoin kuin rikas mieskin?
      Uskooko Jeesus ja lusifer samalla tavalla niin, että Jeesus on taivaassa, ja lusifer on helvetin tulessa ikuisesti, onko tässä mitään järkeä, että Jeesus on sekä samaa, että eri mieltä lusiferin kanssa.
      Onko se satua, että se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava, vai onko toinen kuolema ikuinen elämä tulijärvessä?

      Tämä tuottaakin ylifariseukselle enemmän ongelmia kuin Riitalle.

      • tutkija2

        Näin raamattu opettaa mutta ei adventistit.


      • usko tai älä
        tutkija2 kirjoitti:

        Näin raamattu opettaa mutta ei adventistit.

        alla PELKKÄÄ Raamatun tekstiä.

        Luuk. 9:25
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

        Luuk. 9:25
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

        Luuk. 13:3
        Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny.

        Luuk. 13:5
        Eivät suinkaan -- yhtä lailla te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny."

        Ap. t. 3:23
        Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'

        Ap. t. 13:41
        -- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa TUHON omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."

        Room. 2:12
        Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

        Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

        1. Kor. 8:11
        Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

        Gal. 6:8
        Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän

        Ef. 4:22
        Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.

        1. Tess. 5:3
        Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

        2. Tess. 2:8
        silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.

        1. Tim. 6:9
        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.

        Hepr. 10:39
        Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

        2. Piet. 2:1
        Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.

        2. Piet. 2:3
        Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.

        2. Piet. 2:12
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT,

        2. Piet. 3:7
        Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.

        2. Piet. 3:9
        Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

        2. Piet. 3:16
        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

        Juud. 1:5
        Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä, että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta TUHOSI sitten ne, jotka eivät uskoneet

        Juud. 1:11
        Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON.

        Ilm. 11:18
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika TUHOTA ne, jotka tuhoavat maata.

        Ilm. 17:8
        "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu TUHON omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

        Ilm. 17:11
        Peto itse -- se, joka on ollut mutta jota ei enää ole -- on kahdeksas kuningas ja samalla yksi noista seitsemästä. Se joutuu TUHON omaksi.

        Ilm. 20:9
        Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se TUHOAA ne kaikki


      • usko tai älä kirjoitti:

        alla PELKKÄÄ Raamatun tekstiä.

        Luuk. 9:25
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

        Luuk. 9:25
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

        Luuk. 13:3
        Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny.

        Luuk. 13:5
        Eivät suinkaan -- yhtä lailla te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny."

        Ap. t. 3:23
        Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'

        Ap. t. 13:41
        -- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa TUHON omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."

        Room. 2:12
        Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

        Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

        1. Kor. 8:11
        Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

        Gal. 6:8
        Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän

        Ef. 4:22
        Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.

        1. Tess. 5:3
        Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

        2. Tess. 2:8
        silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.

        1. Tim. 6:9
        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.

        Hepr. 10:39
        Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

        2. Piet. 2:1
        Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.

        2. Piet. 2:3
        Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.

        2. Piet. 2:12
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT,

        2. Piet. 3:7
        Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.

        2. Piet. 3:9
        Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

        2. Piet. 3:16
        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

        Juud. 1:5
        Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä, että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta TUHOSI sitten ne, jotka eivät uskoneet

        Juud. 1:11
        Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON.

        Ilm. 11:18
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika TUHOTA ne, jotka tuhoavat maata.

        Ilm. 17:8
        "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu TUHON omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

        Ilm. 17:11
        Peto itse -- se, joka on ollut mutta jota ei enää ole -- on kahdeksas kuningas ja samalla yksi noista seitsemästä. Se joutuu TUHON omaksi.

        Ilm. 20:9
        Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se TUHOAA ne kaikki

        Kahden ensimmäisen enkelin sanoman rakkaat
        lukijamme jo tietävätkin, kiitos ellenistien.
        Mutta kolmannen enkelin sanoma on tärkeää tietää
        edeltä, varoituksena:

        Ilm 14:9-11

        9
        Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
        10
        joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa
        pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
        11
        Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa,
        nousee savu aina ja ikuisesti.
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa
        -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

        Varoitan myös itseäni tietysti.


    • Hyvin todettu, Riitta!

      ## Mikä on sitten tuo ihminen, joka on nyt toisessa asussa ja tulee olemaan toisessa asussa. Sen ihmisen täytyy olla iankaikkinen, joka voi noin elää täällä ja elää siellä.

      Eikös olekin pahasti ristiriidassa sen kanssa, että ihminen olisi: ruumis henkäys = sielu, niinkuin te opetatte? ##

      Laitetaanpa vielä seikkaperäinen sanankohta, ettei
      kukaan voi sanoa, että epähuomiossa on käsittänyt
      väärin sen, mitä ihminen on.

      1. Tess. 5:23
      Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan
      ja varjelkoon koko olemuksenne,
      teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne,
      niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa. [1. Kor. 1:8 ]

      • ihmisen sielu

        1. Moos. 2:7
        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.


      • annu42
        ihmisen sielu kirjoitti:

        1. Moos. 2:7
        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

        Elävä sielu (ihminen) = henki, jonka Jumala puhalsi ruumis, maan tomusta, jonka Jumala muovaili.

        tai

        Kuollut sielu (ihminen) = ruumis, joka tulee maan tomuksi jälleen - Jumalan puhaltama henki, jonka hän ottaa takaisin ja tallettaa tulevaa varten.

        Näin ihminen on Jumalalle aina elävä.

        Itse me ihmiset olemme kuolevaisia, vai onko joku, joka voi sanoa elävänsä ikuisesti. Ei ole, koska me kuolemme, henki palaa Jumalan tykö, ruumis maatuu maahan. Ihminen ei tässä tilassaan Raamatun mukaan tiedä yhtään mitään. Ihmiselle ei missään vaiheessa tule kuolematonta "sielua", koska hän on syntinen ja siten kuolevainen.


      • ainakin Raamatun
        annu42 kirjoitti:

        Elävä sielu (ihminen) = henki, jonka Jumala puhalsi ruumis, maan tomusta, jonka Jumala muovaili.

        tai

        Kuollut sielu (ihminen) = ruumis, joka tulee maan tomuksi jälleen - Jumalan puhaltama henki, jonka hän ottaa takaisin ja tallettaa tulevaa varten.

        Näin ihminen on Jumalalle aina elävä.

        Itse me ihmiset olemme kuolevaisia, vai onko joku, joka voi sanoa elävänsä ikuisesti. Ei ole, koska me kuolemme, henki palaa Jumalan tykö, ruumis maatuu maahan. Ihminen ei tässä tilassaan Raamatun mukaan tiedä yhtään mitään. Ihmiselle ei missään vaiheessa tule kuolematonta "sielua", koska hän on syntinen ja siten kuolevainen.

        opetuksen mukaan sen olen oppinut kun olen sitä lukenut. En kuitenkaan voi hyväksyä muutamia muita asioita adventismissa - olenkin monta kertaa ihmetellyt että mistä ne kummallisuudet teille tulee.

        Ajatellaan vaikka kastelupausta - epäraamatullinen lista allakirjoitettavaksi ..
        Miksi ette voi sitä tajuta kun kerran tämän helvetti asiankin tajuatte?


      • näet kastelupauksessa
        ainakin Raamatun kirjoitti:

        opetuksen mukaan sen olen oppinut kun olen sitä lukenut. En kuitenkaan voi hyväksyä muutamia muita asioita adventismissa - olenkin monta kertaa ihmetellyt että mistä ne kummallisuudet teille tulee.

        Ajatellaan vaikka kastelupausta - epäraamatullinen lista allakirjoitettavaksi ..
        Miksi ette voi sitä tajuta kun kerran tämän helvetti asiankin tajuatte?

        epäraamatullisuutta ettet voi hyväksyä, minä taas olen sitä mieltä että jokaisen on ymmärrettävä mihin liittyy ettei jälkeen päin voi sanoa että ettepä maininnut sitä ennen littymistäni, tämä on minun mielestäni aivain oikein,että voi perääntyä jos ei usko niihin mitä on kirkon opetus.


      • on kaksi eri asiaa
        näet kastelupauksessa kirjoitti:

        epäraamatullisuutta ettet voi hyväksyä, minä taas olen sitä mieltä että jokaisen on ymmärrettävä mihin liittyy ettei jälkeen päin voi sanoa että ettepä maininnut sitä ennen littymistäni, tämä on minun mielestäni aivain oikein,että voi perääntyä jos ei usko niihin mitä on kirkon opetus.

        kelpaako muuten jonkun muun kirkon tai lahkon kaste A-kirkossa? esimerkiksi jos on lapsena kastettu kansan kirkossa tai jälkeenpäin muualla?


      • Jeesuksen tullessa.

        1. Tess. 5:23
        Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan
        ja varjelkoon koko olemuksenne,
        teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne,
        niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa. [1. Kor. 1:8 ]

        kertoo toisesta tulemuksesta.

        Eikös vain?


      • omasta kokemuksestani
        on kaksi eri asiaa kirjoitti:

        kelpaako muuten jonkun muun kirkon tai lahkon kaste A-kirkossa? esimerkiksi jos on lapsena kastettu kansan kirkossa tai jälkeenpäin muualla?

        sanoa että kelpaa minut oli vauvana kastettu luterilaisessa kirkossa ja aikuiskasteen sain helluntaikirkon kautta silloin kun tulin uskoon, sitten myöhemmin kun halusin liityä adventti seurakuntaan niin ei tarvinnut mennä kasteelle koska helluntaikirkolla on samanlainen kaste kuin adventtikirkolla.
        Lapsikastetta eivät hyväksy kumpikaan kirkko, ja ymmärrän sen hyvin enhän minäkään edes muista sitä kastetta, sehän oli nimen anto tilaisuus, näin minä sen käsitän.


      • annu42
        ainakin Raamatun kirjoitti:

        opetuksen mukaan sen olen oppinut kun olen sitä lukenut. En kuitenkaan voi hyväksyä muutamia muita asioita adventismissa - olenkin monta kertaa ihmetellyt että mistä ne kummallisuudet teille tulee.

        Ajatellaan vaikka kastelupausta - epäraamatullinen lista allakirjoitettavaksi ..
        Miksi ette voi sitä tajuta kun kerran tämän helvetti asiankin tajuatte?

        Edellytän, että tiedät, kun siitä kirjoitat. Mikä on epäraamatullista? Minä olen käynyt ne asiat läpi vuonna 1981, ja sen jälkeen keskustelin pastorin kanssa. Tein kysymyksiä ja hän vastasi raamatullisen tiedon mukaan. Siitä lähtien olen tutkinut asioita viikottain seurakuntani kanssa, enkä ole mitään epäraamatullista löytänyt. Miksi en voisi olla samaa mieltä kastekorttini kanssa ja allekirjoittaa sitä, kun kerran sitoudun elämään Jumalan sanan mukaan? Kastekortissa ovat Raamatun paikat, joihin uskon ja voin niitä laajemminkin ymmärtää, koska siinä on aika suppea esitys.

        Olen erehtyväinen ihminen, mutta parhaani teen siinä, mitä olen Jumalalle luvannut. Minun ja hänen tiemme ovat yhtenevät, joten mistä kiikastaa, etten voisi toimia kastekortin opetuksen mukaan ihan allekirjoittaen. "Aateluus velvoittaa", sanoivat ennen korkea-arvoiset, joten miksi en minäkin velvoita itseäni toimimaan Jumala ohjeiden mukaan, koska minut on kutsuttu Jeesuksen sisareksi, Jumalan lapseksi. Sehän on korkein tässä maailmassa saatavana oleva "titteli".

        Näin ollen olen etuoikeutettu ihminen. Minulle on kunnia-asia toimia Jumalani edessä nöyrällä ja vastaanottavaisella mielellä kaikessa kuten Jeesuksin toimi, ja Pyhä Henki olkoon ohjaajani kaikkeen totuuteen.


    • Fiksuna kristittynä Riitta ei itse puuttunut
      hyvin toimivan keskustelun kulkuun; ei ollut
      tarpeen tällä kertaa.
      Ilmiselvästi Riitan lopputiivistys laukaisi
      keskustelun ja Riitan lausunto piti pintansa.
      Kiitos Riitta!

      ## Siinä puhutaan uskoville ihmisille. Heillä on jotain ikuista, joka nyt asuu kuolevaisessa majassa ja tulee siitä tulevaisuudessa riisuutumaan ja pukeutumaan iankaikkiseen majaan. Tuota majaa sanotaan tuossa myös ruumiiksi, eli ihminen riisuutuu tästä maallisesta ruumiistaan ja pukeutuu taivaalliseen ruumiiseen.

      Mikä on sitten tuo ihminen, joka on nyt toisessa asussa ja tulee olemaan toisessa asussa. Sen ihmisen täytyy olla iankaikkinen, joka voi noin elää täällä ja elää siellä.

      Eikös olekin pahasti ristiriidassa sen kanssa, että ihminen olisi: ruumis henkäys = sielu, niinkuin te opetatte? ##

      Lopputervehdykseni suoraan Jeesuksen Raamatusta:

      1. Tess. 5:23
      Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa. [1. Kor. 1:8 ]
      1.Tess.5:28 Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne.

      • teki maan......

        tomusta ihmisen ja puhalsi hänen
        sieraimiinsa elämän hengen,
        ja niin ihmisestä tuli elävä
        sielu.Tässä sanotaan aivan selvästi,
        että ihmisestä tuli elävä sielu.Ei sanota
        että Jumala puhalsi ihmiseen sielun
        vaan hengen,ja näin hänestä tuli
        kokonaisuus,eli elävä sielu.(KATSO:1moos jae 7.
        vanha käännös)Apostolien teoissa myös
        käytetään ihmisestä nimitystä sielu.apt 2luku
        jae41:Jotka nyt ottivat hänen sanasa vastaan,
        ne kastettiin ja niin heitä lisääntyi
        sinä päivänä noin, kolmetuhatta sielua.
        Mitä tästä sanotte?Eiköhän ne olleet
        ihan kokonaisia ihmisiä,jotka menivät kasteelle?
        Vai käsitättekö,että sielu on joku erillinen osa ihmistä,joka siinä leijaili kasteveteen?
        Minä en näe ainakaan mitään ristiriitaisuutta siinä,että elämän henki ja ruumis muodostavat
        kokonaisuuden eli elävän sielun,elävän ihmisen,niinkuin raamatun sana todistaa.
        Kuolleitten tilasta ja ylösnousemuksesta
        voi jokainen lukea Paavalin ensimmäisen korittolaiskirjeen 15 luvusta,se kannattaa lukea kokonaan.Siunausta kaikille toivottaa,satunnainen ohikulkija.
        käyn täällä tosi harvoin!


    • Paavali opettaa

      ihan muuta kuin mitä sinä luulet/väität hänen opettavan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe