SAIRAAT PARANTUVAT
Mark.6:53-56
--
6:53 Ja kuljettuaan yli toiselle rannalle he tulivat Gennesaretiin ja laskivat maihin.
6:54 Ja heidän noustessaan venheestä kansa heti tunsi hänet;
6:55 ja he riensivät kiertämään koko sitä paikkakuntaa ja rupesivat vuoteilla kantamaan sairaita sinne, missä kuulivat hänen olevan.
6:56 Ja missä vain hän meni kyliin tai kaupunkeihin tai maataloihin, asetettiin sairaat aukeille paikoille ja pyydettiin häneltä, että he saisivat koskea edes hänen vaippansa tupsuun. Ja kaikki, jotka koskivat häneen, tulivat terveiksi.
Sairaat parantuvat, Mark. 6:53-56
94
1462
Vastaukset
Jeesuksen päästyä perille Gennesaretiin kansaa kokoontuu taas hänen ympärilleen.
Missä vain Jeesus kulkikaan kannetaan sairaita Hänen tykönsä.
Kaikki, jotka koskivat Hänen vaippansa tupsuun, tulivat terveiksi (56).
Näyttää siltä, että juuri äsken Jeesuksen rukouksessa (Mark. 6:46) valvoman yön siunaus nyt ilmeni erikoisen voimakkaassa parantamistoiminnassa.
Ehkäpä sinullakin on kokemusta tästä; yön hiljaisista rukoushetkistä ja Jumalan voiman ilmentymisestä?
--
”Väsyneet sielut nyt tulla saa, sairaat ja heikot Hän parantaa".- Trubaduuri
Ihmisen Poika, Kristus tunnetusti paransi näitä monia hengellisesti sokeita ja kuuroja yksiöitä,
siis sen suhteen sairaita. Sitten joku päätti liittää mukaan myös nämä kaikki aineellisestikin sairaat ja rammat että myöskin vielä kuolleetkin. Selaista se on kun annetaan kynä jolla voi tehdä sanoja, siis piirrin jolla voikin kirjoittaa jota sattuu uskontonsa varjolla, kuitenkaan itse totuudesta piittamatta laisinkaan.
Näin tullaankin siihen perustotuuteen jotta kynä on ase, siis miekka jolla voi huiskia huidellen sokeasti ympärillensä, ajattelematta oikeasti seuraamuksia ollenkaan.
Tosin, ei Kristus siihen alentenut, mutta nämä piruparat, nämä valtaa himoavat ihmiset siihen alentuvat kyllä jatkuvasti, juuri sen oman etunsa tähden ja oman turhamaisuutensa vuoksi.
Mutta onneksi taivaallisella Isällä riittää ymmärrystä ja huumorintajua myöskin tuon asian suhteen. Hän nauraa kaikille pelleille jotka tekevät itsestään tärkeitä monistamalla jonkun toisen synnyttämiä ja julki tuotuja ajatuksia sekä lauseita.- kädessäsi
huiskii sokeutta ympärilleen ja jotka tuon sokeuden uskovat ovat sinun eksyttämiä.
Itse olen kokenut ihmeet, mutta epäuskoiset eivät niitä ihmeitä usko, eikä ne ole epäuskoisille tarkoitettujakaan, sillä Jumala tekee iheet oman kansansa keskuudessa, mutta Jeesus kertoo, että moni tulee uusiin ajatuksiin ja alkaa etsimään Häntä totisesta sydämestä näistä ihmeistä kuullessaan.
Joh. 14:11
Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Niistä ihmeistä kyllä pääsevät osalliseksi jopa ne, jotka eivät tänään vielä ole saaneet uskonlahjaa, mutta jotka kuitenkin saavat olla kosketuksissa Jumalan lapseen, sillä Jumalan valtakunnan tullessa lähelle voi sairas parantua, sillä kaikki paranemisihmeet tapahtuvat ilman ihmisen omaa ansioita.
Kokemani parantumisihmeet eivät ole saaneet yhtäkään, joka sai ne nähdä, kiistämään niitä, vaan pahin pakanakin on sanonut, että kukaan muu ei voinut tuota tehdä, kuin ylhäältä tuleva voima, eli lääkärien ja hoitohenkilöiden sanat kuuluivat näin: "tuo on käsittämätöntä, ei tuota voi ymmärtää, tuo tapahtui ylhäältä" ja moninaisin hämstyksen ilmaisuin he puhuivat minulle heidän nenänsä edessä tapahtuneista ihmeistä ja yksikään ei käynyt niitä kiistämään, vaan esim. kun sain siirron teho-osastolta takaisin (nukun teholle seitsemän tuntia ja sinä aikana paranin lääkärien mukaan kuolemaan johtavasta sairaudesta)tavalliselle osastolle tuli teho-osaston henkilökuntaan kuuluvat kyselemään minulta, että mitä oikein tapahtu ja kertoi teholla hoitohenkilökunnan olevan täydellisessä hämmingissä. Vastasin, että Jeesus paransi, eikä tämä ollut ensimmäinen kerta.
Jeesus parantaa ja joka ei sitä usko tekee sen omaksi tappiokseen. Laske kynä kädestäsi, jotta et elävää Jumalaa vastaan havaittaisi kirjoittavaksi. - Trubaduuri
kädessäsi kirjoitti:
huiskii sokeutta ympärilleen ja jotka tuon sokeuden uskovat ovat sinun eksyttämiä.
Itse olen kokenut ihmeet, mutta epäuskoiset eivät niitä ihmeitä usko, eikä ne ole epäuskoisille tarkoitettujakaan, sillä Jumala tekee iheet oman kansansa keskuudessa, mutta Jeesus kertoo, että moni tulee uusiin ajatuksiin ja alkaa etsimään Häntä totisesta sydämestä näistä ihmeistä kuullessaan.
Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Niistä ihmeistä kyllä pääsevät osalliseksi jopa ne, jotka eivät tänään vielä ole saaneet uskonlahjaa, mutta jotka kuitenkin saavat olla kosketuksissa Jumalan lapseen, sillä Jumalan valtakunnan tullessa lähelle voi sairas parantua, sillä kaikki paranemisihmeet tapahtuvat ilman ihmisen omaa ansioita.
Kokemani parantumisihmeet eivät ole saaneet yhtäkään, joka sai ne nähdä, kiistämään niitä, vaan pahin pakanakin on sanonut, että kukaan muu ei voinut tuota tehdä, kuin ylhäältä tuleva voima, eli lääkärien ja hoitohenkilöiden sanat kuuluivat näin: "tuo on käsittämätöntä, ei tuota voi ymmärtää, tuo tapahtui ylhäältä" ja moninaisin hämstyksen ilmaisuin he puhuivat minulle heidän nenänsä edessä tapahtuneista ihmeistä ja yksikään ei käynyt niitä kiistämään, vaan esim. kun sain siirron teho-osastolta takaisin (nukun teholle seitsemän tuntia ja sinä aikana paranin lääkärien mukaan kuolemaan johtavasta sairaudesta)tavalliselle osastolle tuli teho-osaston henkilökuntaan kuuluvat kyselemään minulta, että mitä oikein tapahtu ja kertoi teholla hoitohenkilökunnan olevan täydellisessä hämmingissä. Vastasin, että Jeesus paransi, eikä tämä ollut ensimmäinen kerta.
Jeesus parantaa ja joka ei sitä usko tekee sen omaksi tappiokseen. Laske kynä kädestäsi, jotta et elävää Jumalaa vastaan havaittaisi kirjoittavaksi.Valehtelet ja syytät. Tosin ei se uutta ole, sinut kyllä tunntetaan, köykäinen olet ja mitään sanomaton. Sinun jumalasi on juuri niin voimaton kuin sinäkin ja kun ravistat päätäsi oikein kunnolla, niin se jättää sinut rauhaan. Katsos usko Luojaan, taivaalliseen Isään se on, joka ihmisen lopulta parantaa, mutta sinua raukkaa ei ole vielä mikään parantanut. Kristus, taivaan Isän esikoinen opettaa kyllä sinunkaltaisellesi riidan kylväjälle kaiken tarpeellisen ja neuvoo myös senkin, jotta kuinka kaltaisesi oikein uskovien vihaaja pääsee eroon vihastaan ainiaaksi.
Tutustu hänen opetuksiin ajoissa sinä vielä niin tosiasioita ymmärtämätön julkikieltäjä! - lakkiluke
kädessäsi kirjoitti:
Jeesus parantaa ja joka ei sitä usko tekee sen omaksi tappiokseen. Laske kynä kädestäsi, jotta et elävää Jumalaa vastaan havaittaisi kirjoittavaksi.En epäile kertomustasi. Enkä kyseenalaista uskoasi, tai edes väitä vastaan. Hyvä, että paranit ja se varmasti ei ainakaan vähennä uskoasi.
Minäkin uskon, mutta uskon yhteen ja yhteiseen, ihmistä korkeampaan voimaan, jota Luojaksi kutsun. Sen lisäksi olen lukenut paljon, keskustellut paljon ja koettanut ottaa asioista selvää ilman ennakkoluuloja mihinkään suuntaan.
Myös ihmeparantumisista on todistusvoimaisia kertomuksia tullut vastaan. Ja mikä mielenkiintoisinta minusta, niitä on ympäri maailmaa ja kaikkien uskontojen piirissä. Edelleenkään en kyseenalaista kokemustasi, mutta on vain niin, kuin edellä kerroin. - Jeesukseen?
Trubaduuri kirjoitti:
Valehtelet ja syytät. Tosin ei se uutta ole, sinut kyllä tunntetaan, köykäinen olet ja mitään sanomaton. Sinun jumalasi on juuri niin voimaton kuin sinäkin ja kun ravistat päätäsi oikein kunnolla, niin se jättää sinut rauhaan. Katsos usko Luojaan, taivaalliseen Isään se on, joka ihmisen lopulta parantaa, mutta sinua raukkaa ei ole vielä mikään parantanut. Kristus, taivaan Isän esikoinen opettaa kyllä sinunkaltaisellesi riidan kylväjälle kaiken tarpeellisen ja neuvoo myös senkin, jotta kuinka kaltaisesi oikein uskovien vihaaja pääsee eroon vihastaan ainiaaksi.
Tutustu hänen opetuksiin ajoissa sinä vielä niin tosiasioita ymmärtämätön julkikieltäjä!Jeesus on Parantaja, Vapauttaja ja Pelastaja ja kaiken tämän tiedon voit löytää Jumalan Sanasta.
En ole riidankylväjä, vaan rauhan Sanoman tuoja ja koska Jeesus lähetti minut todistamaan elävyydestään ja kaikesta siitä mitä Sana on ja mitä Sana lupaa ja miten ne lupaukset toeutuu, niin sitä minä vain täällä teen ja kehoitan, että jätätte ELÄVÄÄ JUMALAA vastaan taistelemisen poissa, sillä siitä joutuu vastuuseen laille, eli Sanalle, jonka Jeesus on puhunut.
Meitä, jotka elämme rakkaudenlaissa, vastaan ei ole lakia, sillä rakkaus on laintäyttymys.
Opettele uskontie Jeesuksen armosta Hänen tiedottamanaan Hänen puhumansa Sanan kautta, sillä Sana ei häviä, ei vaikka epäuskoiset kuinka kiivailevat, vaan Sana pysyy samana koko armotalouden ajan kasvattaen meidät täydelliseen totuuteen, joka tuo vapauden, rauhan ja ilon ja siitä minä todistan ja olen nyt tehnyt sitä täällä netissä kolmatta vuotta milloin milläkin palstalla, siellä mihin Jeesus minut lähettää ja lopetan vasta sitten, kun käsky tulee lopettamiselle.
Vaikka kuka sanoo minua vastaan vaikka mitä, niin eivät ne minua langeta, eivätkä minuun koske, sillä olen Jeesuksen ruumiin jäsen ja näin kalliin sovintoveren turvassa ja rakastan, rakastan jopa teitä, jotka silmittömästi vihaatte minua Jeesuksen tekojen takia, joihin minulla itselläni ei ole mitään osuutta, sillä en kyennyt itseäni pelastamaan enkä parantamaan. - (//)
Jeesukseen? kirjoitti:
Jeesus on Parantaja, Vapauttaja ja Pelastaja ja kaiken tämän tiedon voit löytää Jumalan Sanasta.
En ole riidankylväjä, vaan rauhan Sanoman tuoja ja koska Jeesus lähetti minut todistamaan elävyydestään ja kaikesta siitä mitä Sana on ja mitä Sana lupaa ja miten ne lupaukset toeutuu, niin sitä minä vain täällä teen ja kehoitan, että jätätte ELÄVÄÄ JUMALAA vastaan taistelemisen poissa, sillä siitä joutuu vastuuseen laille, eli Sanalle, jonka Jeesus on puhunut.
Meitä, jotka elämme rakkaudenlaissa, vastaan ei ole lakia, sillä rakkaus on laintäyttymys.
Opettele uskontie Jeesuksen armosta Hänen tiedottamanaan Hänen puhumansa Sanan kautta, sillä Sana ei häviä, ei vaikka epäuskoiset kuinka kiivailevat, vaan Sana pysyy samana koko armotalouden ajan kasvattaen meidät täydelliseen totuuteen, joka tuo vapauden, rauhan ja ilon ja siitä minä todistan ja olen nyt tehnyt sitä täällä netissä kolmatta vuotta milloin milläkin palstalla, siellä mihin Jeesus minut lähettää ja lopetan vasta sitten, kun käsky tulee lopettamiselle.
Vaikka kuka sanoo minua vastaan vaikka mitä, niin eivät ne minua langeta, eivätkä minuun koske, sillä olen Jeesuksen ruumiin jäsen ja näin kalliin sovintoveren turvassa ja rakastan, rakastan jopa teitä, jotka silmittömästi vihaatte minua Jeesuksen tekojen takia, joihin minulla itselläni ei ole mitään osuutta, sillä en kyennyt itseäni pelastamaan enkä parantamaan.Etkö ymmärrä? Juutalaiset eivät Jeesusta tunnusta vapahtajaksi. Heillä on vielä niin kovat tunnon tuskat Golgatan tapahtumista.
- sivistynyt ihminen,
lakkiluke kirjoitti:
En epäile kertomustasi. Enkä kyseenalaista uskoasi, tai edes väitä vastaan. Hyvä, että paranit ja se varmasti ei ainakaan vähennä uskoasi.
Minäkin uskon, mutta uskon yhteen ja yhteiseen, ihmistä korkeampaan voimaan, jota Luojaksi kutsun. Sen lisäksi olen lukenut paljon, keskustellut paljon ja koettanut ottaa asioista selvää ilman ennakkoluuloja mihinkään suuntaan.
Myös ihmeparantumisista on todistusvoimaisia kertomuksia tullut vastaan. Ja mikä mielenkiintoisinta minusta, niitä on ympäri maailmaa ja kaikkien uskontojen piirissä. Edelleenkään en kyseenalaista kokemustasi, mutta on vain niin, kuin edellä kerroin.joka ei leimaa minua Jeesuksen tekojen takia valehteleijaksi ja hörhöksi. Olen kolmesti parantunut äkkiparannuksella ja kaiken teki yksin Jumala ja jokainen sairauteni olisi tuottanut kuoleman, eli näin paljon Jeesus minua rakastaa, että paransi ja antoi tehtävänsä, joita minä nytkin teen. Nyt olen ollut 12 vuotta täysin terve, mutta uudesti syntyminen tapahtui ensi Pyhäninpäivänä 24vuotta sitten ja siitä asti on rauha ollut kanssani, eli noiden sairauksien keskelläkin olin niin rauhallinen, että omaiseni ihmettelivät sitä pitkään kysellen, että miten sinä et peljännyt, vaikka tilanne oli niin toivoton. Kerroin, että en itsekkään ymmärrä, miten Jeesus voi antaa niin ylitseymmärryksen käyvän rauhan, mutta niin Jeesus teki.
Jeesu elää ja koska tutkit näitä asioita niin tutki evankeliumeja alusta järjestyksessä, voit saada kokea ihmeen, eli saada lahjaksi uskon, joka todella tekee ihmeitä. - Trubaduuri
Jeesukseen? kirjoitti:
Jeesus on Parantaja, Vapauttaja ja Pelastaja ja kaiken tämän tiedon voit löytää Jumalan Sanasta.
Vaikka kuka sanoo minua vastaan vaikka mitä, niin eivät ne minua langeta, eivätkä minuun koske, sillä olen Jeesuksen ruumiin jäsen ja näin kalliin sovintoveren turvassa ja rakastan, rakastan jopa teitä, jotka silmittömästi vihaatte minua Jeesuksen tekojen takia, joihin minulla itselläni ei ole mitään osuutta, sillä en kyennyt itseäni pelastamaan enkä parantamaan.Miksi sitten et kylvä rauhaa ja pidä vihaasi aisoissa. Jos kerran sitä olet, jota väität täällä olevasi.
Kyllä minä tunnen hyvin ihmisen Pojan, Kristuksen ja taivaallisen Isän tahdon. Mutta sinua minä en tunne ollenkaan, muutoin kuin keveytesi suhteen.
Ja koska sinullakin on erityisen vahva taipumus vain huutaa ihmisille omiasi, niin luen sinut edelleenkin riidan kylväjien joukkoon, jolle viha on henkilökohtainen ja paha ongelma. - kyllä on sekin ihme,
Trubaduuri kirjoitti:
Miksi sitten et kylvä rauhaa ja pidä vihaasi aisoissa. Jos kerran sitä olet, jota väität täällä olevasi.
Kyllä minä tunnen hyvin ihmisen Pojan, Kristuksen ja taivaallisen Isän tahdon. Mutta sinua minä en tunne ollenkaan, muutoin kuin keveytesi suhteen.
Ja koska sinullakin on erityisen vahva taipumus vain huutaa ihmisille omiasi, niin luen sinut edelleenkin riidan kylväjien joukkoon, jolle viha on henkilökohtainen ja paha ongelma.että meissä Jeesuksen omissa ei ole olemassakaan vihaa, vaan rakkaus on vihan sulattanut. Oletko lukenut Vanhaa Testamenttia, joka täydellisen tiedon antaa uudesta liitosta porfeettojen kautta. Siellä Vanhassa Testamentissa kerrotaan, että salainen lahjus povessa lepyttää vihan ja kätkössä oleva lahjus poistaa kiivaankin kiukun ja niin Pyhä Henki tekee, tämä rakas Henki, jonka Jumalan Sana, joka tuli valmistettuun ruumiiseen, lupasi meille lähettää.
Eli, koska näet kaiken itsesi kautta ja olet itse vihainen, niin käännät sen muiden syyksi, mutta me, jotka elämme Jumalan Hengessä, emme ota syytöksiä vastaan ja se on meidän erikoinen oikeutemme, eli pysymme vapaana vihastanne.
Jumalan Sanan kongretisoitui Jeesuksessa Ihmisen muotoon ja Jeesuksen Sana kongeritisoituu meissä ELÄMÄKSI ja me emme hylkää elävän veden lähdettä Herraa, sillä jos sen tekisimme joutuisimme tomuun kirjoitetuksi.
Jumala on täysin sama vanhassa ja uudessa liitossa, mutta uuden liiton Jumala teki ihmisen rikkomuksen takia, sillä ihminen rikkoi vanhan liiton ja Jumalan oli etsittävä sija uudelle, paremmalle liitolle ja se totetui Jeesuksessa. Jumala lupasi Aabrahamille, että hänessä tulee kaikki kansan siunatuksi ja sekin toteutui Jeesuksessa, eli meistä, jotka olemme sinetöity Jumalan Sanaa, eli Jeesukseen, onkin tullut lupauksen kautta israelilaisia.
Emme ole käskyjen rikkojia, sillä Jeesus ainoana kykeni täyttämään käskyt ja koska Jeesus oli Ihmisen Poika, eli ihmisistä esikoinen, joka kykeni kulkemaan kuulaisuuden tien, niin saamme tämän esikoisen voimasta kulkea saman tien, eli emme riko tätä:
RAKASTA JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMMÄISTÄ NIIN, KUIN ITSEÄSI ja tämä pitää sisällään kaikki käskyt ja koko lain ja profetiat.
Jeesus on Jumalan Sana, eli Jumala ja Sanan kautta kaikki luotiin ja nyt tehdään Sanan kautta kaikki Jumalalle kuuluva terveeksi ja aika lähestyy jolloin me poistumme täältä ja jos tahdot olla mukana kotiin lähdössä nöyrry lukemaan koko Raamattu läpi, eli älä jää puolinaiseen uskoon ja vanaan liittoon, joka on jo lakkautettu uuden liiton tieltä.
Sananl. 21:14
Salainen lahja lepyttää vihan ja poveen kätketty lahjus kiivaan kiukun.
Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Jos haluat vielä kirjoitaa minulle, niin vastaan jossakin välissä, eli käväisen vilkaisemassa oletko kirjoittanut, mutta en ole joka hetki koneen äärellä, eli vastaus saattaa viivähtää. - Diana*
Jeesukseen? kirjoitti:
Vaikka kuka sanoo minua vastaan vaikka mitä, niin eivät ne minua langeta, eivätkä minuun koske, sillä olen Jeesuksen ruumiin jäsen ja näin kalliin sovintoveren turvassa ja rakastan, rakastan jopa teitä, jotka silmittömästi vihaatte minua Jeesuksen tekojen takia, joihin minulla itselläni ei ole mitään osuutta, sillä en kyennyt itseäni pelastamaan enkä parantamaan.Vanhan testamentin mukaan Jumaln yksin on vapahtaja/pelastaja.
Mooseksen kautta kansalle oli annettu ohjeet:
5 Moos. 13 - jo usein
Diana* kirjoitti:
Vanhan testamentin mukaan Jumaln yksin on vapahtaja/pelastaja.
Mooseksen kautta kansalle oli annettu ohjeet:
5 Moos. 13keskustelleet tästä asiasta, eli Jeesuksen jumaluudesta, mutta tämä nettikirjoittaminen ei ole sitä, mitä on, jos saat kasvokkain keskustella jonkun Jumalan miehen kanssa tästä asiasta. Uskon, että ymmärryksesi avauttuu vielä tälle tärkeälle asialle, eli ELÄMÄN SANALLE, joka oli vanhan liiton aikana ja joka on uuden liiton ainakan sama, eli rakastakaa, sillä viha sytyttää sodat ja tuo tuhot, mutta rakkaus pelastaa kaikelta pahalta.
Kuten ehkä tunnistat, niin olen se, joka lähtee ensi viikolla ulkomaille ja joka toivoo, että sinä tutkit totuutta ilman ennakkoluuloja, eli tyhennät kaiken ennen opitun itsestäsi, eli pyydät Jeesusta sen tekemään, jotta sinuun tulee tilaa Jumalan Sanalle, joka on Jumala ja aivan sama Jumala, mikä Hän oli vanhassa liitossakin, kuten Jumala Malakiassa kertoo, että "Minä Jumala en muutu, ettekä te Jaakobin lapset herkeä", tällä Jumala tarkoittaa, että yhäkkin te käytte minun totuuttani vastaan.
Profeettoja on ollut kautta aikojen ja on tässäkin ajassa, mutta tämä profeetta, josta Jumala antaa lupauksensa Moosekselle ja kansalle, ei ole ihmisprofeetta, vaan tässä puhutaan Jeesuksesta, joka on Jumalan Sana ja joka sikisi tänne Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta, eli Sana tuli valmistettuun ruumiiseen ja opetti kolme vuotta Itsensä tuntemista, sillä ei ollut ihmistä, joka olisi siihen täydellisesti kyennyt, kuten tiedät, niin Jumalan paras ystävä Mooseskin lankeili ja oli kansalle suosiollinen, silloin, kun ei olisi pitänyt olla ja siksi Jumala ilmoitti hänelle, että sinä saat kaukaa nähdä luvatun maan, mutta perille et pääse, koska et ollut aina kuuliainen Tahdolleni, vaan suosit kansan tahtoa Tahtoni yli. Aivan tuo muoto ei Jumalan ilmoituksessa ollut, mutta tuota Hän tarkoitti ja löydät sen Raamatusta, jotta saat tuolle todistuken.
Joka ei tätä profeettaa kuulee joutuu vastuuseen, sillä tämä profeetta on yli kaikkien profeettojen, eli Hän on Jumalan Poika Jeesus, eli Itse Jumala:
5. Mooseksen kirja 18
13 Ole siis nuhteeton Herran, sinun Jumalasi, edessä.
14 Sillä nämä kansat, jotka sinä nyt karkoitat, kuuntelevat kyllä merkeistäennustajia ja taikureita, mutta sinulle ei Herra, sinun Jumalasi, sitä salli.
15 Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
16 On tapahtuva aivan niin, kuin sinä Herralta, sinun Jumalaltasi, anoit Hoorebilla, silloin kun seurakunta oli koolla ja sanoit: 'Älköön minun enää suotako kuulla Herran, minun Jumalani, ääntä älköönkä nähdä tätä suurta tulta, etten kuolisi'.
17 Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu.
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille. - Diana*
jo usein kirjoitti:
keskustelleet tästä asiasta, eli Jeesuksen jumaluudesta, mutta tämä nettikirjoittaminen ei ole sitä, mitä on, jos saat kasvokkain keskustella jonkun Jumalan miehen kanssa tästä asiasta. Uskon, että ymmärryksesi avauttuu vielä tälle tärkeälle asialle, eli ELÄMÄN SANALLE, joka oli vanhan liiton aikana ja joka on uuden liiton ainakan sama, eli rakastakaa, sillä viha sytyttää sodat ja tuo tuhot, mutta rakkaus pelastaa kaikelta pahalta.
Kuten ehkä tunnistat, niin olen se, joka lähtee ensi viikolla ulkomaille ja joka toivoo, että sinä tutkit totuutta ilman ennakkoluuloja, eli tyhennät kaiken ennen opitun itsestäsi, eli pyydät Jeesusta sen tekemään, jotta sinuun tulee tilaa Jumalan Sanalle, joka on Jumala ja aivan sama Jumala, mikä Hän oli vanhassa liitossakin, kuten Jumala Malakiassa kertoo, että "Minä Jumala en muutu, ettekä te Jaakobin lapset herkeä", tällä Jumala tarkoittaa, että yhäkkin te käytte minun totuuttani vastaan.
Profeettoja on ollut kautta aikojen ja on tässäkin ajassa, mutta tämä profeetta, josta Jumala antaa lupauksensa Moosekselle ja kansalle, ei ole ihmisprofeetta, vaan tässä puhutaan Jeesuksesta, joka on Jumalan Sana ja joka sikisi tänne Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta, eli Sana tuli valmistettuun ruumiiseen ja opetti kolme vuotta Itsensä tuntemista, sillä ei ollut ihmistä, joka olisi siihen täydellisesti kyennyt, kuten tiedät, niin Jumalan paras ystävä Mooseskin lankeili ja oli kansalle suosiollinen, silloin, kun ei olisi pitänyt olla ja siksi Jumala ilmoitti hänelle, että sinä saat kaukaa nähdä luvatun maan, mutta perille et pääse, koska et ollut aina kuuliainen Tahdolleni, vaan suosit kansan tahtoa Tahtoni yli. Aivan tuo muoto ei Jumalan ilmoituksessa ollut, mutta tuota Hän tarkoitti ja löydät sen Raamatusta, jotta saat tuolle todistuken.
Joka ei tätä profeettaa kuulee joutuu vastuuseen, sillä tämä profeetta on yli kaikkien profeettojen, eli Hän on Jumalan Poika Jeesus, eli Itse Jumala:
5. Mooseksen kirja 18
14 Sillä nämä kansat, jotka sinä nyt karkoitat, kuuntelevat kyllä merkeistäennustajia ja taikureita, mutta sinulle ei Herra, sinun Jumalasi, sitä salli.
15 Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
16 On tapahtuva aivan niin, kuin sinä Herralta, sinun Jumalaltasi, anoit Hoorebilla, silloin kun seurakunta oli koolla ja sanoit: 'Älköön minun enää suotako kuulla Herran, minun Jumalani, ääntä älköönkä nähdä tätä suurta tulta, etten kuolisi'.
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.Olen jo aiemminkin profetta asiasta sanonut sinulle, että jopa monia profeettoja on kutsuttu sen jälkeen. Voit lukea vaikka Jeremiasta ja Jesajasta, kuinka Jumala on kutsunut heitä tehtäväänsä.
He kertovat näihin päiviin asti, mitä tapahtuu,
ilmeisesti Mooseksen kirjoituksista, koska sinne on kätketty kaikki.
Jeesus ei ymmärtänyt näitä asioita oikein, vaan luuli, että lopun ajat olivat pian käsillä.
Samoin oli Paavalillakin. Paavali puhuu pian tulevista ahdistuksen ajoista, jopa tyyliin, ettei kannata esim. avioitua, vaan elää kuuliaisena Jumalalle. Tosin sanoen myöskin, niin,
että ellette pysty elämään niinkuin minä, niin menkää sitten naimisiin. - Trubaduuri
kyllä on sekin ihme, kirjoitti:
että meissä Jeesuksen omissa ei ole olemassakaan vihaa, vaan rakkaus on vihan sulattanut. Oletko lukenut Vanhaa Testamenttia, joka täydellisen tiedon antaa uudesta liitosta porfeettojen kautta. Siellä Vanhassa Testamentissa kerrotaan, että salainen lahjus povessa lepyttää vihan ja kätkössä oleva lahjus poistaa kiivaankin kiukun ja niin Pyhä Henki tekee, tämä rakas Henki, jonka Jumalan Sana, joka tuli valmistettuun ruumiiseen, lupasi meille lähettää.
Eli, koska näet kaiken itsesi kautta ja olet itse vihainen, niin käännät sen muiden syyksi, mutta me, jotka elämme Jumalan Hengessä, emme ota syytöksiä vastaan ja se on meidän erikoinen oikeutemme, eli pysymme vapaana vihastanne.
Jumalan Sanan kongretisoitui Jeesuksessa Ihmisen muotoon ja Jeesuksen Sana kongeritisoituu meissä ELÄMÄKSI ja me emme hylkää elävän veden lähdettä Herraa, sillä jos sen tekisimme joutuisimme tomuun kirjoitetuksi.
Jumala on täysin sama vanhassa ja uudessa liitossa, mutta uuden liiton Jumala teki ihmisen rikkomuksen takia, sillä ihminen rikkoi vanhan liiton ja Jumalan oli etsittävä sija uudelle, paremmalle liitolle ja se totetui Jeesuksessa. Jumala lupasi Aabrahamille, että hänessä tulee kaikki kansan siunatuksi ja sekin toteutui Jeesuksessa, eli meistä, jotka olemme sinetöity Jumalan Sanaa, eli Jeesukseen, onkin tullut lupauksen kautta israelilaisia.
Emme ole käskyjen rikkojia, sillä Jeesus ainoana kykeni täyttämään käskyt ja koska Jeesus oli Ihmisen Poika, eli ihmisistä esikoinen, joka kykeni kulkemaan kuulaisuuden tien, niin saamme tämän esikoisen voimasta kulkea saman tien, eli emme riko tätä:
RAKASTA JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMMÄISTÄ NIIN, KUIN ITSEÄSI ja tämä pitää sisällään kaikki käskyt ja koko lain ja profetiat.
Jeesus on Jumalan Sana, eli Jumala ja Sanan kautta kaikki luotiin ja nyt tehdään Sanan kautta kaikki Jumalalle kuuluva terveeksi ja aika lähestyy jolloin me poistumme täältä ja jos tahdot olla mukana kotiin lähdössä nöyrry lukemaan koko Raamattu läpi, eli älä jää puolinaiseen uskoon ja vanaan liittoon, joka on jo lakkautettu uuden liiton tieltä.
Sananl. 21:14
Salainen lahja lepyttää vihan ja poveen kätketty lahjus kiivaan kiukun.
Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Jos haluat vielä kirjoitaa minulle, niin vastaan jossakin välissä, eli käväisen vilkaisemassa oletko kirjoittanut, mutta en ole joka hetki koneen äärellä, eli vastaus saattaa viivähtää.Sinä joka julki tuot vihaa minua kohtaan olet selkeästi kyllä todella epärationaalinen yksilö. Etkö kykene lukemaan ja ymmärtämään kaikkea sitä ollenkaan, jota kirjoitat, viestit ja osoitat minulle täällä! Sinussa ei näy, eikä vaikuta rakkaus, vaan kyltymätön viha ja riidanhalu!
Vihjeeksi sinulle. Kaikki jotka oikeasti ovat taivaallista Isää tottelevia ihmisiä, eivät tuollaista puppua ja valetta ulos suustaan laske eivätkä sitä kirjoita mihinkään näkyvään paikkaan niin kuin sinä teet.
Minä en yleensä vaivaidu teidän julkikieltäjien ja ateistien kanssa kirjoittelemaan, sillä se pahuus joka teissä asustaa pyrkii vaan alentamaan Luojan, taivaallisen Isä ja Kristuksen arvoa sekä saattammaan meidät ihmiset käyttäytymään jotenkin epäkunnoittavasti Taivaallista Isää kohtaan. Tosin, eihän tuo uutta ole, sillä näinhän tuo pahista Pahin, on alati yrittänytkin tehdä ja tuolla tavalla vaikuttamaan ihmisiin. Mutta emme me valitut tuohonkaan ansaan lankea. - houraillija..
jo usein kirjoitti:
keskustelleet tästä asiasta, eli Jeesuksen jumaluudesta, mutta tämä nettikirjoittaminen ei ole sitä, mitä on, jos saat kasvokkain keskustella jonkun Jumalan miehen kanssa tästä asiasta. Uskon, että ymmärryksesi avauttuu vielä tälle tärkeälle asialle, eli ELÄMÄN SANALLE, joka oli vanhan liiton aikana ja joka on uuden liiton ainakan sama, eli rakastakaa, sillä viha sytyttää sodat ja tuo tuhot, mutta rakkaus pelastaa kaikelta pahalta.
5. Mooseksen kirja 18
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.et sä ole muuta ku perkeleen palkoollinen
- Diana*
houraillija.. kirjoitti:
et sä ole muuta ku perkeleen palkoollinen
Jos tuo oli minulle tarkoitettu, niin totean vain, että herja kertoo aina enemmän herjaajasta, kuin siitä, jota se osoittaa.
- tapahtuneet
Diana* kirjoitti:
Olen jo aiemminkin profetta asiasta sanonut sinulle, että jopa monia profeettoja on kutsuttu sen jälkeen. Voit lukea vaikka Jeremiasta ja Jesajasta, kuinka Jumala on kutsunut heitä tehtäväänsä.
He kertovat näihin päiviin asti, mitä tapahtuu,
ilmeisesti Mooseksen kirjoituksista, koska sinne on kätketty kaikki.
Jeesus ei ymmärtänyt näitä asioita oikein, vaan luuli, että lopun ajat olivat pian käsillä.
Samoin oli Paavalillakin. Paavali puhuu pian tulevista ahdistuksen ajoista, jopa tyyliin, ettei kannata esim. avioitua, vaan elää kuuliaisena Jumalalle. Tosin sanoen myöskin, niin,
että ellette pysty elämään niinkuin minä, niin menkää sitten naimisiin.ihmeet ovat kaukana pienistä ja en kerskaa niillä, sillä minulla ei ollut paranemisihmeisiin mitään osuutta, enkä ikinä olisi kyennyt itseäni nostamaan kuoleman tuomiosta, jota eivät tuomiot antaneet lääkäritkään kyenneet sitä tekemään.
Katsoppa tästäkin ketjusta kirjoitanko kerkaillakseni, mille näyttää, saanko kiitosta, en todellakaan, vaan jos en tekisi tätä Jumalan kunniaksi en kertoisi näistä ihmeistä, sillä aina, kun kerron paha hyökkää väkevästi vastaani.
Jeesus on se Mooseksen kaltainen profeetta, eli ihmisen muotoinen, jotta kansan ei tarvitse enää pelätä pensaasta kuuluvaa Jumalan ääntä ja siksi Jumala teki profettansa ihmisen kaltaiseksi, eli puhui Sanansa Ihmisen Poikana ollessaan. - täydellisesti.
Trubaduuri kirjoitti:
Sinä joka julki tuot vihaa minua kohtaan olet selkeästi kyllä todella epärationaalinen yksilö. Etkö kykene lukemaan ja ymmärtämään kaikkea sitä ollenkaan, jota kirjoitat, viestit ja osoitat minulle täällä! Sinussa ei näy, eikä vaikuta rakkaus, vaan kyltymätön viha ja riidanhalu!
Vihjeeksi sinulle. Kaikki jotka oikeasti ovat taivaallista Isää tottelevia ihmisiä, eivät tuollaista puppua ja valetta ulos suustaan laske eivätkä sitä kirjoita mihinkään näkyvään paikkaan niin kuin sinä teet.
Minä en yleensä vaivaidu teidän julkikieltäjien ja ateistien kanssa kirjoittelemaan, sillä se pahuus joka teissä asustaa pyrkii vaan alentamaan Luojan, taivaallisen Isä ja Kristuksen arvoa sekä saattammaan meidät ihmiset käyttäytymään jotenkin epäkunnoittavasti Taivaallista Isää kohtaan. Tosin, eihän tuo uutta ole, sillä näinhän tuo pahista Pahin, on alati yrittänytkin tehdä ja tuolla tavalla vaikuttamaan ihmisiin. Mutta emme me valitut tuohonkaan ansaan lankea.Olen rauhallinen, iloinen ja rakastava ja elämäni on todella hyvää ja sen on Jeesus saanut aikaiseksi. Jos jotakikaan vihaksi tulkitset niin se tulkinta johtuu pahoista tunteistasi. Jeesus naulittiin ristille katkerasta kateudesta.
- Diana*
tapahtuneet kirjoitti:
ihmeet ovat kaukana pienistä ja en kerskaa niillä, sillä minulla ei ollut paranemisihmeisiin mitään osuutta, enkä ikinä olisi kyennyt itseäni nostamaan kuoleman tuomiosta, jota eivät tuomiot antaneet lääkäritkään kyenneet sitä tekemään.
Katsoppa tästäkin ketjusta kirjoitanko kerkaillakseni, mille näyttää, saanko kiitosta, en todellakaan, vaan jos en tekisi tätä Jumalan kunniaksi en kertoisi näistä ihmeistä, sillä aina, kun kerron paha hyökkää väkevästi vastaani.
Jeesus on se Mooseksen kaltainen profeetta, eli ihmisen muotoinen, jotta kansan ei tarvitse enää pelätä pensaasta kuuluvaa Jumalan ääntä ja siksi Jumala teki profettansa ihmisen kaltaiseksi, eli puhui Sanansa Ihmisen Poikana ollessaan.Ei ollut tarkoitus osoittaa asiaa ihan
sillä tavalla, että sinä kerskaat. Vaikka voivathan ihmiset saada käsityksen , että, tämä nyt kuvittelee olevansa ertyisen valittu.
Joten siinä mielessä on parempi vaieta ja kerskata yksin Jumalasta.
( Mitä sitten tarkoittanee koko sana," kerskata," minusta se on vähän omituinen. Tulee mieleen ylpeileminen,
" leuhkiminen", kuten,( katsos minun uutta hienoa autoa)
Taidan lopettaa koko sanan käytön, huomaan etten pidä siitä. Jätän sen Paavalin yksinoikeudeksi,
kun en pidä Paavalista, en pidä hänen sanoistaankaan. Mielenkintoista olisi tietää mikä tuo sana ja sen merkitys on alkukielessä.
Nyt on lähdettävä asioille, eli Äidille kukan ostoon. Joten palaillaan taas. :) - alex-kasi
tässä asiassa.
Raamattu kertoo että Jeesus antoi synnit nanteeksi ja paransi. Kysyi vielä että kumpi on hlpompaa .. antaa jollekin anteeksi hänen syntinsä tai parantaa hänen ruumiilliset vammansa. Ja meymmärrämme hyvin että syntien anteeksi antamiseen siten että elämä tulee mahdolliseksi kykynee vain Jumala.
Matt. 9:6
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-" nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Tämä on aivan selvä asia jonka kieltäminen on Raamatun kieltämistä. Mielestäni on rehellisempää sanoa "minä en usko Raamatun sanaan" kuin että sanoa "minä uskon" ja sitten muutaa sana sellaiseksi johon uskoo. - alex-kasi
alex-kasi kirjoitti:
tässä asiassa.
Raamattu kertoo että Jeesus antoi synnit nanteeksi ja paransi. Kysyi vielä että kumpi on hlpompaa .. antaa jollekin anteeksi hänen syntinsä tai parantaa hänen ruumiilliset vammansa. Ja meymmärrämme hyvin että syntien anteeksi antamiseen siten että elämä tulee mahdolliseksi kykynee vain Jumala.
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-" nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Tämä on aivan selvä asia jonka kieltäminen on Raamatun kieltämistä. Mielestäni on rehellisempää sanoa "minä en usko Raamatun sanaan" kuin että sanoa "minä uskon" ja sitten muutaa sana sellaiseksi johon uskoo.en minäkään usko näihin:
http://youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI
http://youtube.com/watch?v=uk-J6-uhA8Y - sanottu
alex-kasi kirjoitti:
tässä asiassa.
Tämä on aivan selvä asia jonka kieltäminen on Raamatun kieltämistä. Mielestäni on rehellisempää sanoa "minä en usko Raamatun sanaan" kuin että sanoa "minä uskon" ja sitten muutaa sana sellaiseksi johon uskoo.tuo, että Sanaa muutetaan sellaiseksi johon uskotaan, eli ihminen, joka ei Jumalan elävyyttä ja kaikkivaltaisuutta tunnusta kieltää Jumalan Pojan teot, kieltää vapauttamiset, parantamiset ja kaiken hyvän. Kaikki hyvä tulee valkeuden Isältä ja paha vastavoimalta ja kuten olemme saaneet täältä lukea pahaa tunnustetaan, väitetään, että usko on kärsimystä, vaikka Raamattu kertoo, että synti tuo orjuuden ja kärsimyksen, kuulaisuus Jumalan Tahdolle tuo vapauden, vanhurskauden, rauhan ja ilon.
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa. - tuota
alex-kasi kirjoitti:
en minäkään usko näihin:
http://youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI
http://youtube.com/watch?v=uk-J6-uhA8Yensimmäistä videota ja on sanottava, että näin suomalaisena tuota ei sitten millään jaksaisi hyväksyä, mutta en käy arvostelemaan ennen, kuin saan enemmän tietoa ja kerkeän enemmän perehtyä asiaan, esim. onko tämä Hinn sydämen uskossa, tunnustaako hän Jeesuksen, kertooko hän rakkauden täyttäneen lain, antaako hän kaikesta kunnian Jumalalle, jakaako hän omastaan ja antaako apua tarvitsevalle.
Itse olen kokenut valtavia asioita Jeesuksen kanssa, mutta kaikki tapahtuu niin rauhalliseti ja itselläni on aina täydellinen kontrolli asioihin, eli Jeesus ei koskaan tee mitään ottamalla ihmiseltä kontrollin poissa, vaan me Jeesuksen omat olemme jalat maassa seisovia realisteja ja uskomme on luja luottamus Jumalaan. Tällä en tarkoita arvostella Hinniä, sillä siihen en katso olevani oikeutettu, koska minä en hänestä tiedä mitään, enkä häntä tunne. - Trubaduuri
alex-kasi kirjoitti:
tässä asiassa.
Tämä on aivan selvä asia jonka kieltäminen on Raamatun kieltämistä. Mielestäni on rehellisempää sanoa "minä en usko Raamatun sanaan" kuin että sanoa "minä uskon" ja sitten muutaa sana sellaiseksi johon uskoo.Enkä minä ole sinun mielipiteitäsi täällä tukemassa. Mutta asiasta enää muutamin sanoin.
Elikä, sinä siis et usko elävään Jumalaan, Luojaan, taivaallisen Isään, mutta kylläkin johonkin roomalaisten ja kreikkalaisten sekä juutalaisten kirjoittamiin kirjojen jakeisiin. Syntien anteeksianto on kyllä syntien anteeksi antoa, siinä olet oikeassa. Tosin, Kristus kyllä piti kaikkia sairaina, myös niitä ihmisiä, jotka eivät tahtoneet parantua siitä "kuuroudesta ja sokeudesta" jota sinäkin vielä heijastelet. Oliko hän väärässä ? Ihmisen Poika, ei siis nyt anna asian olla. Jotenka kaiketi osaat vastata, kun kysytään.
Lopuksi pieni kaneetti. Vaikka kaikki maailman tekouskovaiset sanoisivat sairaalla 'ota vuoteesi ja käy', niin tuo sairas saattaisi vain kuolla nauruun ennenaikaisesti.
Säälikää te edes näitä sairaita sen verran, että ette enää naurata heitä lisää. - Trubaduuri
täydellisesti. kirjoitti:
Olen rauhallinen, iloinen ja rakastava ja elämäni on todella hyvää ja sen on Jeesus saanut aikaiseksi. Jos jotakikaan vihaksi tulkitset niin se tulkinta johtuu pahoista tunteistasi. Jeesus naulittiin ristille katkerasta kateudesta.
Sinulle sanon vain enää tämän verran lisää, siis sinulle, joka et edes osaa kunnioittaa totista Jumalaa, Luojaamme, taivaallista Isää millään muotoa, niin sinun tyhjillä hokemilla täällä ei ole mitään muuta arvoa kuin todisteena ihmisen tietynlaisesta pahuudesta. Mutta sinähän oletkin vain yhdenlainen katkeroitunut ateisti, jota jo viha ruokkiikin kuin lintuemo poikastaan.
- Trubaduuri
sanottu kirjoitti:
tuo, että Sanaa muutetaan sellaiseksi johon uskotaan, eli ihminen, joka ei Jumalan elävyyttä ja kaikkivaltaisuutta tunnusta kieltää Jumalan Pojan teot, kieltää vapauttamiset, parantamiset ja kaiken hyvän. Kaikki hyvä tulee valkeuden Isältä ja paha vastavoimalta ja kuten olemme saaneet täältä lukea pahaa tunnustetaan, väitetään, että usko on kärsimystä, vaikka Raamattu kertoo, että synti tuo orjuuden ja kärsimyksen, kuulaisuus Jumalan Tahdolle tuo vapauden, vanhurskauden, rauhan ja ilon.
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.Pimeys ei valkeudeksi muutu, ei vaikka sinäkin panisit siitä pääsi pantiksi. Tiesitkö muuten jotta elävä Jumala, Luoja, taivaallinen Isä itse ruokkii lapsensa tuhdeilla sanoilla ja sammuttaa heidän viisauden janonsa elämänveden lähteellä.
- toi trubaruudi
Trubaduuri kirjoitti:
Pimeys ei valkeudeksi muutu, ei vaikka sinäkin panisit siitä pääsi pantiksi. Tiesitkö muuten jotta elävä Jumala, Luoja, taivaallinen Isä itse ruokkii lapsensa tuhdeilla sanoilla ja sammuttaa heidän viisauden janonsa elämänveden lähteellä.
ole Suni, kun niin mahdottomasti häntä kaikkinaisesti muistuttaa. Tietääkkö kukaan, sillä sama on tyyli, että onko, vai eikö ole trubaruudi Suni, tai sunilainen, että siitäkö tuo samankaltaisuus johtuu? Kiitän, jos joku vaivautuu vastamaan, vaikka toisaalta asia ei minulle kyllä kuulu.
- Trubaduuri
toi trubaruudi kirjoitti:
ole Suni, kun niin mahdottomasti häntä kaikkinaisesti muistuttaa. Tietääkkö kukaan, sillä sama on tyyli, että onko, vai eikö ole trubaruudi Suni, tai sunilainen, että siitäkö tuo samankaltaisuus johtuu? Kiitän, jos joku vaivautuu vastamaan, vaikka toisaalta asia ei minulle kyllä kuulu.
Mene sinä pikku pelle vaan sinne omalle palstalle höpisemään ja hullutteleman omiasi, niiden omiesi kanssa.
- Jeesuksen sanan saattaja
Trubaduuri kirjoitti:
Miksi sitten et kylvä rauhaa ja pidä vihaasi aisoissa. Jos kerran sitä olet, jota väität täällä olevasi.
Ja koska sinullakin on erityisen vahva taipumus vain huutaa ihmisille omiasi, niin luen sinut edelleenkin riidan kylväjien joukkoon, jolle viha on henkilökohtainen ja paha ongelma.Kaikein suurin käsky on sinulta unohtunut, rakasta lähimäistäsi niinkuin itseäsi.
Jeesushan on antava rakkautta omileen, ellei sitä näy, ei Jeesuskaan tonista häntä omakseen. - turpatruuri
Trubaduuri kirjoitti:
Mene sinä pikku pelle vaan sinne omalle palstalle höpisemään ja hullutteleman omiasi, niiden omiesi kanssa.
saman herran, saatanan perään uikuttaa kuin suni.
- -m-m-m-
turpatruuri kirjoitti:
Etkös sinä ruikuttava ja saatanan sokaisema löydä sinne omalle palstallesi enää takasi. Mikset kysy opastusta saatanaltasi.
- ookkaan
turpatruuri kirjoitti:
suni, niin henki on täysin sama, eli sama henki johdattaa ja antaa tuon pahuuden. Miksikähän ihmiset suostuvat olemaan tuollaisia, sitä on vain ihmeteltävä.
- Jeesuksen sanan saattaja
Trubaduuri kirjoitti:
Vai onko täällä muitakin niin eksyneitä?
Jeesus on kuitenkin rakkaus.
Eipä ole tainnut Trupaduuri saada rakkautta äidin maidossa.
Kyllä on surullista huomata, kuinka ihminen eksyy ja eksyttää muutkin.
Onneksi on muutama terve Henkinen työntekiä häntäkin ojentamassa ja ohjaamassa.
Turhaa taitaa mennä nämätkin sanat, ei muutakuin ohi korvien humahtaa Pyhän Hengen tuuli. - osannut
Jeesuksen sanan saattaja kirjoitti:
Vai onko täällä muitakin niin eksyneitä?
Jeesus on kuitenkin rakkaus.
Eipä ole tainnut Trupaduuri saada rakkautta äidin maidossa.
Kyllä on surullista huomata, kuinka ihminen eksyy ja eksyttää muutkin.
Onneksi on muutama terve Henkinen työntekiä häntäkin ojentamassa ja ohjaamassa.
Turhaa taitaa mennä nämätkin sanat, ei muutakuin ohi korvien humahtaa Pyhän Hengen tuuli.pitää näppejään taaskaan irti, kun todellista todistusta ilmaantuu ja raivo on mahdoton, voi raukkaa, kuinka katkera onkan ihminen, joka ei usko, kun uskosta tulee oikeita todistuksia.
Todistakaa, älkääkä antako katekran ihmisen häititä iteänne, vaikka tuo katkeruus on varmasti sitä samaa, mikä tappoi Jeesuksen, mutta jos tuota katkeruutta ei olisi ollut, niin ei meillä olisi synnin voittajaa. - alex-kasi
Trubaduuri kirjoitti:
Enkä minä ole sinun mielipiteitäsi täällä tukemassa. Mutta asiasta enää muutamin sanoin.
Elikä, sinä siis et usko elävään Jumalaan, Luojaan, taivaallisen Isään, mutta kylläkin johonkin roomalaisten ja kreikkalaisten sekä juutalaisten kirjoittamiin kirjojen jakeisiin. Syntien anteeksianto on kyllä syntien anteeksi antoa, siinä olet oikeassa. Tosin, Kristus kyllä piti kaikkia sairaina, myös niitä ihmisiä, jotka eivät tahtoneet parantua siitä "kuuroudesta ja sokeudesta" jota sinäkin vielä heijastelet. Oliko hän väärässä ? Ihmisen Poika, ei siis nyt anna asian olla. Jotenka kaiketi osaat vastata, kun kysytään.
Lopuksi pieni kaneetti. Vaikka kaikki maailman tekouskovaiset sanoisivat sairaalla 'ota vuoteesi ja käy', niin tuo sairas saattaisi vain kuolla nauruun ennenaikaisesti.
Säälikää te edes näitä sairaita sen verran, että ette enää naurata heitä lisää.Mitäs puhetta tämä on? Väitätkö puhuvasi minusta kun kirjoitat:
""" Elikä, sinä siis et usko elävään Jumalaan, Luojaan, taivaallisen Isään, mutta kylläkin johonkin roomalaisten ja kreikkalaisten sekä juutalaisten kirjoittamiin kirjojen jakeisiin"""
Ensinnäkin:
Minä uskon juuri siihen ELÄVÄÄN Jumalaan josta Raamattu kertoo. Olen ns. Raamatullinen uskova, minulle tulee ensin Raamattu sitten vasta ihmisten väitökset ja kirkon perinteet. Uskon että se sanoma mikä Raamatussa on totta ja että se on yksi ja sama - Raamatun alusta sen loppuun.
Olen kyllä siinä samaa mieltä kanssasi että Jumala katsoo synnin turmeleman ihmisen sairaaksi ja jopa nekin ihmiset jotka eivät halua kuuroudesta ja sokeudesta" parantua.
Myös minä näen syntisyyden sairautena "kuolemaan vievänä sairautena" josta ei kukaan muu voi sairasta parantaa kuin Jumala ja Hän tekee sen Pojassaan.
Tekouskovista: Minun on vähän vaikea sanoa mitä tekouskovaiset tekisivät tai jättäisivät tekemättä - kun en ole tekousova itse.
Mutta katselen esimerkiksi tuota Benny Hinnin touhua syvä paheksunta mielessäni. Minulle hän on tekouskova ja huijari joka tienaa miljoonia dollareita heikkojen ja "sairaiden" ihmisten kustannuksella. - Terapeutti Taru
osannut kirjoitti:
pitää näppejään taaskaan irti, kun todellista todistusta ilmaantuu ja raivo on mahdoton, voi raukkaa, kuinka katkera onkan ihminen, joka ei usko, kun uskosta tulee oikeita todistuksia.
Todistakaa, älkääkä antako katekran ihmisen häititä iteänne, vaikka tuo katkeruus on varmasti sitä samaa, mikä tappoi Jeesuksen, mutta jos tuota katkeruutta ei olisi ollut, niin ei meillä olisi synnin voittajaa.Tupajumi taitaa olla pikku masokisti. Masokisti on sellainen, joka saa tyydytystä kärsimyksestä
ja loukkauksesta. Siksi se ikäänkuin kerjää sitä itselleen tuolla provosoinnilla.
Mitä enemmän te solvaatte, sitä enemmän se kieriskelee sairaassa nautinnossa ja parantaa vauhtia saadakseen lisää haukkumista.
Älkää tuottako hänelle sitä sairasta iloa, vaan vastatkaa mieluummin rakkauden sanoilla, tai jättäkää vastaamatta, ei näihin muu tehoa. Ei ole Suni tämä.
Hänellä on vielä pitkä tie ennenkuin oppii ihmisten kanssa olemaan. - kummia
Trubaduuri kirjoitti:
Sinulle sanon vain enää tämän verran lisää, siis sinulle, joka et edes osaa kunnioittaa totista Jumalaa, Luojaamme, taivaallista Isää millään muotoa, niin sinun tyhjillä hokemilla täällä ei ole mitään muuta arvoa kuin todisteena ihmisen tietynlaisesta pahuudesta. Mutta sinähän oletkin vain yhdenlainen katkeroitunut ateisti, jota jo viha ruokkiikin kuin lintuemo poikastaan.
kirjoittelet, mutta luulenpa, että kanssasi on turha yrittää rakentaa rakentavaa keskustelua.
Sinun kyllä pitäisi tehdä täyskäännös tuolta tieltäsi ja alkaa lukemaan evankeliumeja. alex-kasi kirjoitti:
tässä asiassa.
Tämä on aivan selvä asia jonka kieltäminen on Raamatun kieltämistä. Mielestäni on rehellisempää sanoa "minä en usko Raamatun sanaan" kuin että sanoa "minä uskon" ja sitten muutaa sana sellaiseksi johon uskoo.KUN JUMALA EI PARANNA
http://www.sro.fi/radio/radioluennot/2003/2003_op_kunjumalaeiparanna.htm
--
Tänään joissakin kristillisissä piireissä saatetaan mainostaa ihmeparantumisia, vaikka sellaisista on harvoin selvää näyttöä.
Lääkäri Luukas kertoo Apostolien Teoissa, että Lystrassa oli mies, joka istui ja oli hervoton jaloistaan ja rampa äitinsä kohdusta saakka, eikä ollut koskaan kävellyt(Apt 14:8).
Paavali parantaa hänet (j.10) ja hän kävelee siinä paikassa.
Koolla oleva väki NÄKI tapahtuman.
Jos tällaista tapahtuu tänään, niin eikö se ole ihme ja silminnähden todistettavissa oleva asia?
Lääkäri Luukas, joka kirjoitti Apostolien Teot, puhuu kirjeensä alkusanoina "epäämättömistä" todistuksista (Apt. 1:3).
Luukkaan evankeliuminsa alussa hän taas kirjoittaa:
"Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme TOSIKSI tunnetuista tapahtumista, sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat OMIN SILMIN ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita, niin olen minäkin, TARKKAAN TUTKITTUANI alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
että oppisit tuntemaan, kuinka VARMAT ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu" (Luuk. 1:1-4).
On siis kyse todellisista tapahtumista ja varmoista asioista, joista Luukas kertoo evankeliumissaan ja Apt. Teoissa!sivistynyt ihminen, kirjoitti:
joka ei leimaa minua Jeesuksen tekojen takia valehteleijaksi ja hörhöksi. Olen kolmesti parantunut äkkiparannuksella ja kaiken teki yksin Jumala ja jokainen sairauteni olisi tuottanut kuoleman, eli näin paljon Jeesus minua rakastaa, että paransi ja antoi tehtävänsä, joita minä nytkin teen. Nyt olen ollut 12 vuotta täysin terve, mutta uudesti syntyminen tapahtui ensi Pyhäninpäivänä 24vuotta sitten ja siitä asti on rauha ollut kanssani, eli noiden sairauksien keskelläkin olin niin rauhallinen, että omaiseni ihmettelivät sitä pitkään kysellen, että miten sinä et peljännyt, vaikka tilanne oli niin toivoton. Kerroin, että en itsekkään ymmärrä, miten Jeesus voi antaa niin ylitseymmärryksen käyvän rauhan, mutta niin Jeesus teki.
Jeesu elää ja koska tutkit näitä asioita niin tutki evankeliumeja alusta järjestyksessä, voit saada kokea ihmeen, eli saada lahjaksi uskon, joka todella tekee ihmeitä.Kerrot: "Olen kolmesti parantunut äkkiparannuksella ja kaiken teki yksin Jumala ja jokainen sairauteni olisi tuottanut kuoleman, eli näin paljon Jeesus minua rakastaa, että paransi ja antoi tehtävänsä, joita minä nytkin teen. Nyt olen ollut 12 vuotta täysin terve,,,"
--
Voisitko kertoa tarkemmin, minkälaisista sairauksista oli kyse?
Toivottavasti et leimaa minua epäuskoiseksi, kun tällaista kysyn.
Minä uskon, että Jeesus rakastaa minuakin, vaikka olen sairas, eikä inhimillisesti katsoen toivoa ole.
Jumala parantaa tai ei paranna. Tapahtukoon Hänen hyvä tahtonsa, ei minun.
Hänen turviinsa saan jäädä sairaanakin ja heikkona Hänen armoonsa ja anteeksiantamukseensa turvaten.alex-kasi kirjoitti:
Mitäs puhetta tämä on? Väitätkö puhuvasi minusta kun kirjoitat:
""" Elikä, sinä siis et usko elävään Jumalaan, Luojaan, taivaallisen Isään, mutta kylläkin johonkin roomalaisten ja kreikkalaisten sekä juutalaisten kirjoittamiin kirjojen jakeisiin"""
Ensinnäkin:
Minä uskon juuri siihen ELÄVÄÄN Jumalaan josta Raamattu kertoo. Olen ns. Raamatullinen uskova, minulle tulee ensin Raamattu sitten vasta ihmisten väitökset ja kirkon perinteet. Uskon että se sanoma mikä Raamatussa on totta ja että se on yksi ja sama - Raamatun alusta sen loppuun.
Olen kyllä siinä samaa mieltä kanssasi että Jumala katsoo synnin turmeleman ihmisen sairaaksi ja jopa nekin ihmiset jotka eivät halua kuuroudesta ja sokeudesta" parantua.
Myös minä näen syntisyyden sairautena "kuolemaan vievänä sairautena" josta ei kukaan muu voi sairasta parantaa kuin Jumala ja Hän tekee sen Pojassaan.
Tekouskovista: Minun on vähän vaikea sanoa mitä tekouskovaiset tekisivät tai jättäisivät tekemättä - kun en ole tekousova itse.
Mutta katselen esimerkiksi tuota Benny Hinnin touhua syvä paheksunta mielessäni. Minulle hän on tekouskova ja huijari joka tienaa miljoonia dollareita heikkojen ja "sairaiden" ihmisten kustannuksella.alex-kasi: "Jumala katsoo synnin turmeleman ihmisen sairaaksi..."
--
Jeesuksen varsinainen tehtävä olikin julistaa syntejä anteeksi (Mark.2:10). Tätä Jeesus piti ruumiillista terveyttä tärkeämpänä.
Me kaikki olemme syntisi ja tarvitsemme Jumalan armoa ja anteeksiantamusta joka päivä.- Diana*
Tapio522 kirjoitti:
KUN JUMALA EI PARANNA
http://www.sro.fi/radio/radioluennot/2003/2003_op_kunjumalaeiparanna.htm
--
Tänään joissakin kristillisissä piireissä saatetaan mainostaa ihmeparantumisia, vaikka sellaisista on harvoin selvää näyttöä.
Lääkäri Luukas kertoo Apostolien Teoissa, että Lystrassa oli mies, joka istui ja oli hervoton jaloistaan ja rampa äitinsä kohdusta saakka, eikä ollut koskaan kävellyt(Apt 14:8).
Paavali parantaa hänet (j.10) ja hän kävelee siinä paikassa.
Koolla oleva väki NÄKI tapahtuman.
Jos tällaista tapahtuu tänään, niin eikö se ole ihme ja silminnähden todistettavissa oleva asia?
Lääkäri Luukas, joka kirjoitti Apostolien Teot, puhuu kirjeensä alkusanoina "epäämättömistä" todistuksista (Apt. 1:3).
Luukkaan evankeliuminsa alussa hän taas kirjoittaa:
"Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme TOSIKSI tunnetuista tapahtumista, sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat OMIN SILMIN ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita, niin olen minäkin, TARKKAAN TUTKITTUANI alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
että oppisit tuntemaan, kuinka VARMAT ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu" (Luuk. 1:1-4).
On siis kyse todellisista tapahtumista ja varmoista asioista, joista Luukas kertoo evankeliumissaan ja Apt. Teoissa!että kaikenlaisia voimia maailmassa on, eivät ne kaikki ole Jumalasta. On olemassa myös se vastustaja, joka tekee ihmeitä.
On ainoastaan sydän, joka sanoo, milloin jokin on Jumalasta, ja se on silloin, kun kukaan ihminen ei ole ottamassa kunniaa itseleen.
Kun kukaan ei pyri jumalaksi Jumalan paikalle,
sanoen; - ja hyvää
Tapio522 kirjoitti:
Kerrot: "Olen kolmesti parantunut äkkiparannuksella ja kaiken teki yksin Jumala ja jokainen sairauteni olisi tuottanut kuoleman, eli näin paljon Jeesus minua rakastaa, että paransi ja antoi tehtävänsä, joita minä nytkin teen. Nyt olen ollut 12 vuotta täysin terve,,,"
--
Voisitko kertoa tarkemmin, minkälaisista sairauksista oli kyse?
Toivottavasti et leimaa minua epäuskoiseksi, kun tällaista kysyn.
Minä uskon, että Jeesus rakastaa minuakin, vaikka olen sairas, eikä inhimillisesti katsoen toivoa ole.
Jumala parantaa tai ei paranna. Tapahtukoon Hänen hyvä tahtonsa, ei minun.
Hänen turviinsa saan jäädä sairaanakin ja heikkona Hänen armoonsa ja anteeksiantamukseensa turvaten.äitenpäivää, isällekkin?!
En mielellelläni kerro yleiselle palstalla tarkasti näistä asioista, mutta voit luottaa, että olen rehellinen ihminen, eikä minulla ole tarvetta valehdella, enkä ole koskaan halunnut valehdella, koska olen uskonut aina Taivaan Isään ja laki sydämessä on ollut auki minulle niin, että käskyt ovat tuleet heti varoittamaan, jos olen meinannut langeta. Aivan aina olen uskonut Jumalaan, mutta silti sain erikseen vielä kutsun ja se tarkoitti, että minun tuli uskoa Jeesukseen, mutta en nyt enempää tästä asiasta ala kertomaan.
Minäkihän kerroin tuolla edellä, että koin uudestisyntymisen pyhäinmiesten päivänä 24 vuotta sitten ja kerroin, että nyt olen ollut 12 vuotta täysin terve, eli siitä sinäkin saat lukea, että vaikka sinä olet nyt sairas, niin ei se sinun uskoasi poista, taitaa päinvastoin kasvattaa sinua enemmän ja enemmän Kristukseen.
Ainakin minun vakavat sairauteni riisuivat minusta kaiken omavanhurskauden ja luulottelun itsestäni poissa ja olen kertonut toisinaan, että ensimmäinen sairauteni oli niin raskas ja niin tyhentävä ja kesti yhdeksän kuukautta, että sen aikana en jaksanut edes Raamattua lukea, mutta sitten kerran, kun otin Raamatun käteen ja sanoin Jumalalle, että anna minulle jotain täältä, niin sain Psalmi 88 ja se kertoi täysin senhetkisen tilanteeni ja toi lohtua, että joku muukin, siis tämä Psalmin kirjoittaja, oli kokenut saman, kuin minä koin.
Paranin jouluaattona yhtäkkiä täysin terveeksi ja siitä lähtien rakkaus Jeesusta kohtaan on ollu jokahetkinen, mutta Henkikasteen sain vasta seuraavana Pyhäinpäivänä ja laksen siitä alkaneet täydellisen uuden elämän, vaikka sen jälkeen tuli vielä kaksi vakavaa sairautta, mutta kummastakin paranin äkkkiä.
Kun paranin tuosta ensimmäisestä sairaudesta, niin uskonystäväni tahtoivat kiittää siitä Jumalaa ja eräs heistä kertoi siinä luterilaisessa raamattupiirissä, että hän sai selkeän kehoituksen lukea paranemiseni kunniaksi Psalmi 30 ja kun hän sen luki huomasin miten tuo kiitos Psalmi vastasi sitä Psalmi 88 hätää kärsivän huutoa, eli Psalmi 30 on kiitos tuosta hädästä pelastumisesta. Eli nämä kaksi Psalmia kuuluvat yhteen ja yksin Jeesus vaikutti ne meille tietoon.
Olen myöskin kertonut sen, että viisi vuotta olin luterilaisten yhteydessä ja sen jälkeen Jeesus käski lähteä ulos sieltä, koska Pyhä Henki ei ollut sellaisenaan tuttu ja näin Jeesuksen olemus ei tule siten esille, mitä Raamattu kertoo. Lähdin ja samantien sain uskonyhteisön, jossa olen ollut yli 20 vuotta ja johon Jeesus on johdattanut muista seurakunnista uloslähteneitä ja yhteys keskinäisen rakkauden muodossa on suorastaan ihmeellinen. Ei me tapella kasteista, vaikka joukossamme on meitä lapsikasteen saaneta ja heitäkin, jotka ovat ottaneet uudelleen kasteen sen opin mukaan, minkä olivat omassa seurakunnassaan saaneet, eli omantunnon rauhan vuoksi. Me olemme kaikki nämä vuodet saaneet kasvaa yhteisessä uskossa ja voin vakuttaa, että Jeesukse antama tie vie valoa kohden niin, että se ei jää huomaamatta.
Rauhaa sinulla ja kestävyyttä uskoa sairaudenkin keskellä, sillä Jeesus tuli parantamaan, pelastamaan ja vapauttamaan omansa ja jonakin päivänä jokainen Hänen omansa on saava vapauden sairaudesta ja taakoista ja toivon, että sinä koet jo sen tässä ajassa. ja hyvää kirjoitti:
äitenpäivää, isällekkin?!
En mielellelläni kerro yleiselle palstalla tarkasti näistä asioista, mutta voit luottaa, että olen rehellinen ihminen, eikä minulla ole tarvetta valehdella, enkä ole koskaan halunnut valehdella, koska olen uskonut aina Taivaan Isään ja laki sydämessä on ollut auki minulle niin, että käskyt ovat tuleet heti varoittamaan, jos olen meinannut langeta. Aivan aina olen uskonut Jumalaan, mutta silti sain erikseen vielä kutsun ja se tarkoitti, että minun tuli uskoa Jeesukseen, mutta en nyt enempää tästä asiasta ala kertomaan.
Minäkihän kerroin tuolla edellä, että koin uudestisyntymisen pyhäinmiesten päivänä 24 vuotta sitten ja kerroin, että nyt olen ollut 12 vuotta täysin terve, eli siitä sinäkin saat lukea, että vaikka sinä olet nyt sairas, niin ei se sinun uskoasi poista, taitaa päinvastoin kasvattaa sinua enemmän ja enemmän Kristukseen.
Ainakin minun vakavat sairauteni riisuivat minusta kaiken omavanhurskauden ja luulottelun itsestäni poissa ja olen kertonut toisinaan, että ensimmäinen sairauteni oli niin raskas ja niin tyhentävä ja kesti yhdeksän kuukautta, että sen aikana en jaksanut edes Raamattua lukea, mutta sitten kerran, kun otin Raamatun käteen ja sanoin Jumalalle, että anna minulle jotain täältä, niin sain Psalmi 88 ja se kertoi täysin senhetkisen tilanteeni ja toi lohtua, että joku muukin, siis tämä Psalmin kirjoittaja, oli kokenut saman, kuin minä koin.
Paranin jouluaattona yhtäkkiä täysin terveeksi ja siitä lähtien rakkaus Jeesusta kohtaan on ollu jokahetkinen, mutta Henkikasteen sain vasta seuraavana Pyhäinpäivänä ja laksen siitä alkaneet täydellisen uuden elämän, vaikka sen jälkeen tuli vielä kaksi vakavaa sairautta, mutta kummastakin paranin äkkkiä.
Kun paranin tuosta ensimmäisestä sairaudesta, niin uskonystäväni tahtoivat kiittää siitä Jumalaa ja eräs heistä kertoi siinä luterilaisessa raamattupiirissä, että hän sai selkeän kehoituksen lukea paranemiseni kunniaksi Psalmi 30 ja kun hän sen luki huomasin miten tuo kiitos Psalmi vastasi sitä Psalmi 88 hätää kärsivän huutoa, eli Psalmi 30 on kiitos tuosta hädästä pelastumisesta. Eli nämä kaksi Psalmia kuuluvat yhteen ja yksin Jeesus vaikutti ne meille tietoon.
Olen myöskin kertonut sen, että viisi vuotta olin luterilaisten yhteydessä ja sen jälkeen Jeesus käski lähteä ulos sieltä, koska Pyhä Henki ei ollut sellaisenaan tuttu ja näin Jeesuksen olemus ei tule siten esille, mitä Raamattu kertoo. Lähdin ja samantien sain uskonyhteisön, jossa olen ollut yli 20 vuotta ja johon Jeesus on johdattanut muista seurakunnista uloslähteneitä ja yhteys keskinäisen rakkauden muodossa on suorastaan ihmeellinen. Ei me tapella kasteista, vaikka joukossamme on meitä lapsikasteen saaneta ja heitäkin, jotka ovat ottaneet uudelleen kasteen sen opin mukaan, minkä olivat omassa seurakunnassaan saaneet, eli omantunnon rauhan vuoksi. Me olemme kaikki nämä vuodet saaneet kasvaa yhteisessä uskossa ja voin vakuttaa, että Jeesukse antama tie vie valoa kohden niin, että se ei jää huomaamatta.
Rauhaa sinulla ja kestävyyttä uskoa sairaudenkin keskellä, sillä Jeesus tuli parantamaan, pelastamaan ja vapauttamaan omansa ja jonakin päivänä jokainen Hänen omansa on saava vapauden sairaudesta ja taakoista ja toivon, että sinä koet jo sen tässä ajassa."En mielellelläni kerro yleiselle palstalla tarkasti näistä asioista, muuta voit luottaa..."
---
Minusta olisi hyvä kertoa tarkemmin parantumisistaan, ettei epäilyksille jää mitään sijaa.
Eikö se olisi myös oikein lukijoitakin kohtaan ja rohkaista meitä heikkoja ja sairaita yhä enemmän luottamaan Jumalan apuun.- Jumalan apuun
Tapio522 kirjoitti:
"En mielellelläni kerro yleiselle palstalla tarkasti näistä asioista, muuta voit luottaa..."
---
Minusta olisi hyvä kertoa tarkemmin parantumisistaan, ettei epäilyksille jää mitään sijaa.
Eikö se olisi myös oikein lukijoitakin kohtaan ja rohkaista meitä heikkoja ja sairaita yhä enemmän luottamaan Jumalan apuun.Jumalan Sanan perusteella. Sana kertoo Jeesukseen tulleen auttamaan maailmaa, ei tuomitsemaan.
Synti on rikkonut Jumalan suunnitelmat ja ihmisen, jonka Jumala kuvakseen loi, mutta koska Jumalan on rakkaus, niin Hän pelastaa heidät, jotka ottavat pelastuksen vastaan, korjaamalla synnin tuhot ja sen myötä poistamalla sairaudetkin ja vaikka se ei kaikille hetekssä tapahtuisi, niin usko Jeesukseen ei saata häpeään.
Tässä mitä kerron omista kokemuksistani ei ole pääosassa ne kokemukset ja ihmeet, vaan pääosaa esittää Jeesus Kristus ja joka uskoo Hänen puhumansa Sanan ilman järkeilyjä tulee kokemaan saman, minkä minäkin koin.
Uusi elämä Jeesuksessa on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Minä uskon Sanan lapsenkaltaisella uskolla ja tämä on se valtavin lahja, minkä koskaan olen saanut, eli lapsenkaltainen usko, joka tekee ihmeitä.
Voin vakuttaa sinulle, että ei ole niin vaikeaa sairautta, josta Jumala ei kykene parantamaan.
Omat sairauteni olivat niin vakavia, että lääkäreillä ei ollut kykyä auttaa minua, mutta Jeesus teki niin, että kaksi näistä sairauksista parani hetkessä sairaalassa, eli lääkärien silmien alla ja se herätti niin suuren hämmingin, että toisesta tapauksesta heillä oli aikomus kirjoittaa johonkin tiedelehteen, koska kysyivät luvan, mutta en tiedä kirjoittivatko.
Yksi sairauksista, se pisin ja tuskallisin, parani kotona jouluaattona, eikä missään näistä paranemisihmeistä ole ollut minun tilallani, eikä millään mitään vaikutusta, vaan ne teki Jeesus, eli rakas Taivaallinen Isäni.
Usein, kun olen täällä netissä näistä todistanut jotkut luulevat minua ylihengelliseksi, mitä se liekään tarkoittaa, mutta voin vakuttaa, että kun ihminen on todella sairas ja tuskissaan, ei siinä hengellisyydellä ole tekemistä, sillä tuska vie ajatukset tuskiin ja koska minut on parannnettu aina tuskan keskeltä, paitsi yhden kerran nukkusessani, jolloin en tuntenut tuskaa, niin kukaan ei voi väittää, että olisin ollut jossakin hurmostilassa ja jokaisen on annettava yksin Jumalalle kunnia näistä paranemisista ja jokainen, joka minut tuntee ja tietää nämä tapahtumat onkin alusta lähtien antanut Jumalalle kunnian.
Minulla ei ole osuutta paranemisiin, vaan ne ovat yksin Jumalan työtä ja kiitos lapsenkaltaisesta uskostakin menee Hänelle ja nämä paranemiset ovat vahvistaneet minut yhä suurempaan lapsenkaltaiseen uskoon ja uskon Sanan juuri niin, kuin Jeesus on sen meille puhunut ja evankelistat Raamattuun kirjoittaneet. - Mutta entäs sinä?
Jumalan apuun kirjoitti:
Jumalan Sanan perusteella. Sana kertoo Jeesukseen tulleen auttamaan maailmaa, ei tuomitsemaan.
Synti on rikkonut Jumalan suunnitelmat ja ihmisen, jonka Jumala kuvakseen loi, mutta koska Jumalan on rakkaus, niin Hän pelastaa heidät, jotka ottavat pelastuksen vastaan, korjaamalla synnin tuhot ja sen myötä poistamalla sairaudetkin ja vaikka se ei kaikille hetekssä tapahtuisi, niin usko Jeesukseen ei saata häpeään.
Tässä mitä kerron omista kokemuksistani ei ole pääosassa ne kokemukset ja ihmeet, vaan pääosaa esittää Jeesus Kristus ja joka uskoo Hänen puhumansa Sanan ilman järkeilyjä tulee kokemaan saman, minkä minäkin koin.
Uusi elämä Jeesuksessa on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Minä uskon Sanan lapsenkaltaisella uskolla ja tämä on se valtavin lahja, minkä koskaan olen saanut, eli lapsenkaltainen usko, joka tekee ihmeitä.
Voin vakuttaa sinulle, että ei ole niin vaikeaa sairautta, josta Jumala ei kykene parantamaan.
Omat sairauteni olivat niin vakavia, että lääkäreillä ei ollut kykyä auttaa minua, mutta Jeesus teki niin, että kaksi näistä sairauksista parani hetkessä sairaalassa, eli lääkärien silmien alla ja se herätti niin suuren hämmingin, että toisesta tapauksesta heillä oli aikomus kirjoittaa johonkin tiedelehteen, koska kysyivät luvan, mutta en tiedä kirjoittivatko.
Yksi sairauksista, se pisin ja tuskallisin, parani kotona jouluaattona, eikä missään näistä paranemisihmeistä ole ollut minun tilallani, eikä millään mitään vaikutusta, vaan ne teki Jeesus, eli rakas Taivaallinen Isäni.
Usein, kun olen täällä netissä näistä todistanut jotkut luulevat minua ylihengelliseksi, mitä se liekään tarkoittaa, mutta voin vakuttaa, että kun ihminen on todella sairas ja tuskissaan, ei siinä hengellisyydellä ole tekemistä, sillä tuska vie ajatukset tuskiin ja koska minut on parannnettu aina tuskan keskeltä, paitsi yhden kerran nukkusessani, jolloin en tuntenut tuskaa, niin kukaan ei voi väittää, että olisin ollut jossakin hurmostilassa ja jokaisen on annettava yksin Jumalalle kunnia näistä paranemisista ja jokainen, joka minut tuntee ja tietää nämä tapahtumat onkin alusta lähtien antanut Jumalalle kunnian.
Minulla ei ole osuutta paranemisiin, vaan ne ovat yksin Jumalan työtä ja kiitos lapsenkaltaisesta uskostakin menee Hänelle ja nämä paranemiset ovat vahvistaneet minut yhä suurempaan lapsenkaltaiseen uskoon ja uskon Sanan juuri niin, kuin Jeesus on sen meille puhunut ja evankelistat Raamattuun kirjoittaneet.Kuka sinä olet. Ja jos et nimeäsi kerro, niin ei tuolla sekavalla todistelullasi ole mitään arvoa.
- onkin tarkoitus
Mutta entäs sinä? kirjoitti:
Kuka sinä olet. Ja jos et nimeäsi kerro, niin ei tuolla sekavalla todistelullasi ole mitään arvoa.
kiinnittää ihmiset Jumalan Sanaan, ei minuun, vaan Jeesukseen.
Ehkä todistus menee sekavan tuntoiseksi, koska kerron siinä 25 vuoden aikaiset tärkeimmät elämäni tapahtumat, mitkä olen Jeesuksen kanssa kulkiessani saanut kokea, lyhyessä kirjeenpätkässä, eli mahdotonta minun on se niin selkeästi täällä kertoa, että jokainen pääsisi ymmärrykseen tapahtumista, mutta tärkeintä on USKO JUMALAN SANAAN ja se tieto, että meitä elää tässä ajassa, jotka olemme kokeneet valtavia ihmeitä, niitä, jotka Jumalan Sana omilleen lupaa.
Kerron tässä taasen yhden tapauksen, noiden kolmen edeltä kerrotun lisäksi.
Jalkapöytäni murtui oli pahasti kipeä ja kului päivä, tai pari, en nyt muista tätä aikaa aivan tarkkaan, mutta sen ajan kuluttua Jeesus sanoi henkeeni Pyhän Henkensä kautta, että "astu jalallasi", minä väitin vastaan ja sanoin, että en astu, koska jalka on näin tuskallinen. Sanat tulivat uudelleen "astu jalallasi" ja sitten tottelin ja laskin jalan varovasti lattiaan ja kohta jo hypin, sillä jalka oli terve, paitsi se jäi mustelmalle, mutta turvotus ja kipu hälvenivät ja tämäkin tapahtui puolisoni ja tyttäreni silmien alla ja kyllä heillä riittii taasen hämmästelyä. Eli epäusko meinasi vastustaa minussa, että en olisi ottanut vastaan Jumalan antamaa terveyttä.
Vaikka en nimeäni laitakkan, niin nämä ovat todellisia tapahtumia ja jos joku uskoo, niin hän uskoo siihen, että Jumalan Sana on totta ja todistaa Itse Itsensä, mutta tiedän, että vastustajien joukko on suuri. - sinä joka pelkäät
onkin tarkoitus kirjoitti:
Ehkä todistus menee sekavan tuntoiseksi, koska kerron siinä 25 vuoden aikaiset tärkeimmät elämäni tapahtumat, mitkä olen Jeesuksen kanssa kulkiessani saanut kokea, lyhyessä kirjeenpätkässä, eli mahdotonta minun on se niin selkeästi täällä kertoa, että jokainen pääsisi ymmärrykseen tapahtumista, mutta tärkeintä on USKO JUMALAN SANAAN ja se tieto, että meitä elää tässä ajassa, jotka olemme kokeneet valtavia ihmeitä, niitä, jotka Jumalan Sana omilleen lupaa.
Jalkapöytäni murtui oli pahasti kipeä ja kului päivä, tai pari, en nyt muista tätä aikaa aivan tarkkaan, mutta sen ajan kuluttua Jeesus sanoi henkeeni Pyhän Henkensä kautta, että "astu jalallasi", minä väitin vastaan ja sanoin, että en astu, koska jalka on näin tuskallinen. Sanat tulivat uudelleen "astu jalallasi" ja sitten tottelin ja laskin jalan varovasti lattiaan ja kohta jo hypin, sillä jalka oli terve, paitsi se jäi mustelmalle, mutta turvotus ja kipu hälvenivät ja tämäkin tapahtui puolisoni ja tyttäreni silmien alla ja kyllä heillä riittii taasen hämmästelyä. Eli epäusko meinasi vastustaa minussa, että en olisi ottanut vastaan Jumalan antamaa terveyttä.
Vaikka en nimeäni laitakkan, niin nämä ovat todellisia tapahtumia ja jos joku uskoo, niin hän uskoo siihen, että Jumalan Sana on totta ja todistaa Itse Itsensä, mutta tiedän, että vastustajien joukko on suuri.Et siis oikeasti usko, vaan oletkin pelkuri mutta esiinnyt vain rohkeana täällä anonyymisti.
Tuo esimerkki ei kelpaa kuin pois viskattavaksi. - mitään:):):)!!
sinä joka pelkäät kirjoitti:
Et siis oikeasti usko, vaan oletkin pelkuri mutta esiinnyt vain rohkeana täällä anonyymisti.
Tuo esimerkki ei kelpaa kuin pois viskattavaksi.Siitä on kauan, kun olen jotakikaan peljännyt, sillä Jeesus on turvakallioni ja vaikka kulkisin pimeässä laaksossa, en minä mitään pelkäisi.
- jos halua
sinä joka pelkäät kirjoitti:
Et siis oikeasti usko, vaan oletkin pelkuri mutta esiinnyt vain rohkeana täällä anonyymisti.
Tuo esimerkki ei kelpaa kuin pois viskattavaksi.jollekkin räksyttää näistä ihmeistä, niin oikea kohde on Hän, joka nämä ihmeet tekee, en minä, sillä minä olen vain ansioton ihmeiden vastaan ottaja.
Tässä on hartiat, jotka kestävät räkytyksesi, vaikka kyllä minäkin ne näiden hartioiden omistajan voimalla kestän helposti, mutta oikea kohde syyttelyillesi on tämä ihmeiden tekijä:
Matt. 4:23
Ja hän kierteli kautta koko Galilean ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta, mitä kansassa oli.
Matt. 4:24
Ja maine hänestä levisi koko Syyriaan, ja hänen luoksensa tuotiin kaikki sairastavaiset, monenlaisten tautien ja vaivojen rasittamat, riivatut, kuunvaihetautiset ja halvatut; ja hän paransi heidät.
Matt. 8:16
Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat hän paransi;
Matt. 9:35
Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
Matt. 12:15
Mutta kun Jeesus huomasi sen, väistyi hän sieltä pois. Ja monet seurasivat häntä, ja hän paransi heidät kaikki,
Matt. 12:22
Silloin tuotiin hänen tykönsä riivattu mies, joka oli sokea ja mykkä, ja hän paransi hänet, niin että mykkä puhui ja näki.
Matt. 14:14
Ja astuessaan maihin Jeesus näki paljon kansaa, ja hänen kävi heitä sääliksi, ja hän paransi heidän sairaansa.
Matt. 15:30
Ja hänen tykönsä tuli paljon kansaa, ja he toivat mukanaan rampoja, raajarikkoja, sokeita, mykkiä ja paljon muita, ja laskivat heidät hänen jalkojensa juureen; ja hän paransi heidät,
Matt. 19:2
Ja suuri kansan paljous seurasi häntä, ja hän paransi heitä siellä.
Matt. 21:14
Ja hänen tykönsä pyhäkössä tuli sokeita ja rampoja, ja hän paransi heidät.
Mark. 1:34
Ja hän paransi monta, jotka sairastivat moninaisia tauteja, ja paljon riivaajia hän ajoi ulos eikä sallinut riivaajien puhua, koska ne tunsivat hänet.
Mark. 3:10
sillä hän paransi monta, jonka tähden kaikki, joilla oli vaivoja, tunkeutuivat hänen päälleen koskettaaksensa häntä.
Mark. 6:5
Ja hän ei voinut siellä tehdä mitään voimallista tekoa, paitsi että paransi joitakuita sairaita panemalla kätensä heidän päälleen.
Luuk. 4:40
Auringon laskiessa kaikki, joilla oli sairaita, mikä missäkin taudissa, veivät ne hänen tykönsä. Ja hän pani kätensä heidän itsekunkin päälle ja paransi heidät.
Luuk. 5:17
Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat.
Luuk. 6:19
Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima, joka paransi kaikki.
Luuk. 7:21
Sillä hetkellä hän juuri paransi useita taudeista ja vitsauksista ja pahoista hengistä, ja monelle sokealle hän antoi näön.
Luuk. 9:42
Ja vielä pojan tullessakin riivaaja repi häntä ja kouristi kovin. Mutta Jeesus nuhteli saastaista henkeä ja paransi pojan ja antoi hänet takaisin hänen isällensä.
Luuk. 13:14
Mutta synagoogan esimies, joka närkästyi siitä, että Jeesus paransi sapattina, rupesi puhumaan ja sanoi kansalle: "Kuusi päivää on, joina tulee työtä tehdä; tulkaa siis niinä päivinä parannuttamaan itseänne, älkääkä sapatinpäivänä".
Luuk. 14:4
Ja hän koski mieheen, paransi hänet ja laski menemään.
Luuk. 22:51
Mutta Jeesus vastasi sanoen: "Sallikaa vielä tämäkin". Ja hän koski hänen korvaansa ja paransi hänet.
Ap. t. 10:38
te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
Ap. t. 28:8
Ja Publiuksen isä makasi sairaana kuumeessa ja punataudissa; ja Paavali meni hänen luoksensa, rukoili ja pani kätensä hänen päälleen ja paransi hänet. mitään:):):)!! kirjoitti:
Siitä on kauan, kun olen jotakikaan peljännyt, sillä Jeesus on turvakallioni ja vaikka kulkisin pimeässä laaksossa, en minä mitään pelkäisi.
Mikähän siinä on, että näistä ihmeparantumisista on niin vaikeaa ottaa selvää?
Jos haluaa varmuutta, niin harva suostuu tarkentamaan kertomustaan.
Tässä eräs ääriesimerkki:
http://www.netmission.fi/fi/index.php?show=messages&tid=197
Lainaus:
""Olen myös nähnyt, kuinka kuolion tähden poistetun jalan tilalle, kasvoi silmiemme edessä terve jalka, se oli sillä kylällä, sellainen tapahtuma, että siitä puhuttiin vuosia, ainakin niin kauan, kuin tuo jalkansa saanut sisar oli, heidän keskuudessaan, silloin siellä oli pientä herätystä näkyvissä, sen seurauksena on nyt Helluntai Seurakunta, otin tänäkesänä yhteyttä tuohon seurakuntaan, muttei sillä tuntunut olevan, paljoa muistikuvia, seurakunnan synnystä, muuta kuin perustaja pariskunta, jonka kodissa pietettiin silloin kokouksia, jossa tuo jalka ihmekin tapahtui".- että paranemisesi
onkin tarkoitus kirjoitti:
Vaikka en nimeäni laitakkan, niin nämä ovat todellisia tapahtumia ja jos joku uskoo, niin hän uskoo siihen, että Jumalan Sana on totta ja todistaa Itse Itsensä, mutta tiedän, että vastustajien joukko on suuri.ovat totta. Itse olen saanut nähdä ja kuulla useita läheisteni kohdalla tapahtuneita ihmeitä.
Mutta tällaiselle palstalle niitä en halua tuoda riepoteltavaksi, koska täällä on niin paljon epäuskoisia ja pilkkaajia.
Selaisissa tilanteissa olen ollut valmis todistamaan, joissa ihmiset avoimin mielin ovat halunneet kuulla, eivätkä ole heti syyttämässä valehtelijaksi.
Olet oikeassa siinäkin, että ei meidän tarvitse omaa nimeämme julistaa, vaan Jeesusta, joka tekee näitä yliluonnollisia ihmeitä.
Siunausta elämääsi ja hyvää helluntaita äitienpäivää! tv.nimimerkki Damaris (löysin sen eilen Apostolien teoista) että paranemisesi kirjoitti:
ovat totta. Itse olen saanut nähdä ja kuulla useita läheisteni kohdalla tapahtuneita ihmeitä.
Mutta tällaiselle palstalle niitä en halua tuoda riepoteltavaksi, koska täällä on niin paljon epäuskoisia ja pilkkaajia.
Selaisissa tilanteissa olen ollut valmis todistamaan, joissa ihmiset avoimin mielin ovat halunneet kuulla, eivätkä ole heti syyttämässä valehtelijaksi.
Olet oikeassa siinäkin, että ei meidän tarvitse omaa nimeämme julistaa, vaan Jeesusta, joka tekee näitä yliluonnollisia ihmeitä.
Siunausta elämääsi ja hyvää helluntaita äitienpäivää! tv.nimimerkki Damaris (löysin sen eilen Apostolien teoista)"Mutta tällaiselle palstalle niitä en halua tuoda riepoteltavaksi, koska täällä on niin paljon epäuskoisia ja pilkkaajia".
---
Ei pitäisi syyttää niitä epäuskosta, jotka kyselevät tarkempia selvityksiä.
Miksi ylipäätään kirjoittaa ihmeparantumisistaan, kun ei halua antaa mitään tarkempia todisteita niistä.
Siten jätetään kyselijät epävarmuuteen.
Onko tämä vastuullista kirjoittelua?
Luulisi tapahtumille löytyvän myös kaksi tai kolme todistajaa, joihin voisi tarvittaessa ottaa yhteyttä asian varmistamiseksi.
Näin voisi epäilykset tehdä tyhjiksi ja Jumala yksin saa kunnian tapahtuneista tosiparantumisista.- ja hyvää
että paranemisesi kirjoitti:
ovat totta. Itse olen saanut nähdä ja kuulla useita läheisteni kohdalla tapahtuneita ihmeitä.
Siunausta elämääsi ja hyvää helluntaita äitienpäivää! tv.nimimerkki Damaris (löysin sen eilen Apostolien teoista)äitien päivää ja helluntaijuhlaa sinullekkin. On erittäin hyvä nähdä, että muutamia uskovia löytyy tässäkin ajassa. Uskova on ihminen, joka uskoo Jeesuksen elävän ja tekevän lupaamiaan ihmeitä, eli uskoo Jumalan Sanan kyseistämättä sitä omalla järjellään.
En minäkään kamalan mielelläni kerro näistä suurista ihmeistä missä tahansa, mutta teen sen, jos saan ylhäältä vaikutuksen, sillä Jeesus on minulle rakkaampi ja tärkeämpi, kuin minä itse itselleni olen ja onko tuo ihme, eihän minua olisi olemassakaan jos en Hänen kauttansa olisi saanut uudesti syntymistä ja terveyttä. - sinulle aikaisemminkin
Tapio522 kirjoitti:
"Mutta tällaiselle palstalle niitä en halua tuoda riepoteltavaksi, koska täällä on niin paljon epäuskoisia ja pilkkaajia".
---
Ei pitäisi syyttää niitä epäuskosta, jotka kyselevät tarkempia selvityksiä.
Miksi ylipäätään kirjoittaa ihmeparantumisistaan, kun ei halua antaa mitään tarkempia todisteita niistä.
Siten jätetään kyselijät epävarmuuteen.
Onko tämä vastuullista kirjoittelua?
Luulisi tapahtumille löytyvän myös kaksi tai kolme todistajaa, joihin voisi tarvittaessa ottaa yhteyttä asian varmistamiseksi.
Näin voisi epäilykset tehdä tyhjiksi ja Jumala yksin saa kunnian tapahtuneista tosiparantumisista.kertonut, niin mieleenikään ei ole tullut pyyttää niitä lääkärientodistuksia, vaan kun kuolemasta elämään saan nousta, niin kiitos on vain sanomattoman suuri, eikä siinä tule mieleen, että joskus tulevaisuudessa jotkut vaativat sinulta todisteita kertomasi tueksi.
Eli ei sinun tarvitse minua uskoa, mutta usko Jumalan Sana ja sen lupaukset, vaikka et kyllä niistäkään saa lääkärien etkä muidenkaan todisteita, mutta jos uskot, niin Sana todistaa Itse Itsensä, mutta ehkä sinun on mahdoton uskoa, kun et edeltä saa niitä vaatimiiasi todistuksia.
En halua olla sinua kohtaan töykeä, vaikka vähän nyt taidan olla, mutta kun sen kärsimyksen on käynyt läpi, mitä minä kävin kuolemanvuoteella ollen ja kun siitä on hetkessä saanut Jumalan voimasta tulla terveeksi, niin joskus tekisi mieleni huutaa, että miksi te ette usko, vaikka olette olevinanne niin uskovaisia.
Älä usko minua, mutta USKO JUMALAN SANAAN, JOKA ON LUVANNUT PELASTUKSEN, VAPAUDEN JA TERVEYDEN, RAUHAN JA ILON. sinulle aikaisemminkin kirjoitti:
kertonut, niin mieleenikään ei ole tullut pyyttää niitä lääkärientodistuksia, vaan kun kuolemasta elämään saan nousta, niin kiitos on vain sanomattoman suuri, eikä siinä tule mieleen, että joskus tulevaisuudessa jotkut vaativat sinulta todisteita kertomasi tueksi.
Eli ei sinun tarvitse minua uskoa, mutta usko Jumalan Sana ja sen lupaukset, vaikka et kyllä niistäkään saa lääkärien etkä muidenkaan todisteita, mutta jos uskot, niin Sana todistaa Itse Itsensä, mutta ehkä sinun on mahdoton uskoa, kun et edeltä saa niitä vaatimiiasi todistuksia.
En halua olla sinua kohtaan töykeä, vaikka vähän nyt taidan olla, mutta kun sen kärsimyksen on käynyt läpi, mitä minä kävin kuolemanvuoteella ollen ja kun siitä on hetkessä saanut Jumalan voimasta tulla terveeksi, niin joskus tekisi mieleni huutaa, että miksi te ette usko, vaikka olette olevinanne niin uskovaisia.
Älä usko minua, mutta USKO JUMALAN SANAAN, JOKA ON LUVANNUT PELASTUKSEN, VAPAUDEN JA TERVEYDEN, RAUHAN JA ILON."...että miksi te ette usko, vaikka olette olevinanne niin uskovaisia..."
---
Ihmeparantumisissa törmää usein samaan; kun haluaa lisätietoja, niin lähes poikkeuksetta kyselijää aletaan syyttelemään epäuskosta.
Antamassani linkissä eräs kirjoittaa:
"Selitys on liian yksinkertainen. Syy siihen, miksi emme saa milloinkaan todisteita (ihmeparantumisista) johtuu siitä, että kertomus ei ole totta.
Valhe ei muutu todeksi sillä, että meitä tiedonhaluisia solvataan".
--
Ikävää, että uskomattomat saavat tällaisen kuvan meistä uskovista ja todellisistakin ihmeparantumisista.- halu ei ole
Tapio522 kirjoitti:
"...että miksi te ette usko, vaikka olette olevinanne niin uskovaisia..."
---
Ihmeparantumisissa törmää usein samaan; kun haluaa lisätietoja, niin lähes poikkeuksetta kyselijää aletaan syyttelemään epäuskosta.
Antamassani linkissä eräs kirjoittaa:
"Selitys on liian yksinkertainen. Syy siihen, miksi emme saa milloinkaan todisteita (ihmeparantumisista) johtuu siitä, että kertomus ei ole totta.
Valhe ei muutu todeksi sillä, että meitä tiedonhaluisia solvataan".
--
Ikävää, että uskomattomat saavat tällaisen kuvan meistä uskovista ja todellisistakin ihmeparantumisista.epäuskoa, mutta epäuskoa on se, että yli Jumalan Sanan haetaan tietoa, eli ei uskota ennen, kuin on saatu tieto voiko uskoa.
Noin en minä toiminut, sillä olen saanut uskon, joka pelasti minut. En etsinyt tietoa mistään, kun Jumalan Sana kertoi minulle sen miksi Jumalan Ainoa Poika tuli maailmaan, vaan uskoin sen, että Hän tuli Sanana opettamaan meille Itsensä tuntemisen ja tämä Sana kertoo, että Hän on syntien sovittaja, ainoa sellainen, sillä kukaan muu ei ole kelvollinen ja Sana kertoo, että joka panee vikauhriksi tämän Sovittajan, eli antaa Hänelle uskossa syntinsä saa niistä pelastuksen ja saa voiman tulla Jumalan lapseksi.
En etsinyt tietoa siitä voimasta muualta, vaan koska Sana kertoi VOIMAN olevan välttämätön uskovaiselle, minä uskoin sen ja siitä uskosta kaikki lähtee ja alkunsa saa, sillä kaikki annetaan, Jumala antaa uskovalleen kaiken aivan Itse.
Jääkää vain hakemaan tietoa, älkääkä sitten uskoko kuitenkaan meitä, jotka olemme edeltä kokeneet Jumalan Sanan totuudellisuuden ja jääkää vain kirjoittamaan Raamatun totuuksista, kuten sinä teit tuossa aloituksessasi, mutta älkää kuitenkaan uskoko, että se on totta ja varsinkaan älkää uskoko, että Jumala on joillekkin näyttänyt VOIMANSA, eli antanut Pyhän Hengen ja Sanan liiton, josta kaikki ihmeet lähtevät ja josta on syntynyt Jumalan valtakunta, joka on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Kai sinä sen ymmärrät, että minulla ei ole sinulle sitä tietoa, eikä varsinkaan omakohtaisesti antaa, sillä minä en pyytänyt koskaan niitä kaipaamisi lääkärintodistuksia, vaan se tieto on ainoa, jonka Sana tänäänkin vielä keskuudessamme puhuu ja Sana totisesti tekee ihmeitä, mutta kun te ette sitä usko, ette te sitä saa kokeakkaan.
Ette te kaikkeen tarvitse todisteita, mutta kun on puhe Jumalan suurista teoista ja elävyydestä, niin kummasti te alatte vaatia todisteita siitä, ennen kuin aiotte uskoa, mutta minä sanon, että vaikka teille tuotaisiin todisteet nenänne eteen ette te uskoisi, sillä sydämessännne ei ole tahtoa usko Jumalaan sellaisenaan, kuin Hän Itsensä meille ilmaisee, vaan te tahdotte uskoa omalla tavallanne.
Jeesus ei voinut parantaa juuri ketään kotikaupungissaan sen takia, että siellä ei ollut uskoa. - alex-kasi
Tapio522 kirjoitti:
alex-kasi: "Jumala katsoo synnin turmeleman ihmisen sairaaksi..."
--
Jeesuksen varsinainen tehtävä olikin julistaa syntejä anteeksi (Mark.2:10). Tätä Jeesus piti ruumiillista terveyttä tärkeämpänä.
Me kaikki olemme syntisi ja tarvitsemme Jumalan armoa ja anteeksiantamusta joka päivä.niin on - jokapäiväisen armon tarpeessa ollaan kaikki, nekin jotka eivät sitä itse huomaa.
Oikeastaanhan se onkin niin, että Luoja joka meidät loi jo luodessaan teki meidät täysin itsestään riippuvaiseksi kaikessa, jos haluamme elää. Sillä elämä ilman syntiä on Jumalasta aina ja siinähän ihminen harhaan menikin kun ei sitä tajunnut. - Isä ei antanut
Diana* kirjoitti:
että kaikenlaisia voimia maailmassa on, eivät ne kaikki ole Jumalasta. On olemassa myös se vastustaja, joka tekee ihmeitä.
On ainoastaan sydän, joka sanoo, milloin jokin on Jumalasta, ja se on silloin, kun kukaan ihminen ei ole ottamassa kunniaa itseleen.
Kun kukaan ei pyri jumalaksi Jumalan paikalle,
sanoen;Pojalle valtaa? Siinä tapauksessa ajattele oikein - Jeesus teki ja tekee kaikessa Jumalan tahdon. Eli hänellä on valta tehdä Jumalan tahto koska hän tietää sen. Ei Jeesus koskaan tee vastoin Isää - siinä hän eroaa Jumalan vastustajista. Mutta se että tekee Isän tahdon ei ole orjuutta vaan elämistä oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa.
halu ei ole kirjoitti:
epäuskoa, mutta epäuskoa on se, että yli Jumalan Sanan haetaan tietoa, eli ei uskota ennen, kuin on saatu tieto voiko uskoa.
Noin en minä toiminut, sillä olen saanut uskon, joka pelasti minut. En etsinyt tietoa mistään, kun Jumalan Sana kertoi minulle sen miksi Jumalan Ainoa Poika tuli maailmaan, vaan uskoin sen, että Hän tuli Sanana opettamaan meille Itsensä tuntemisen ja tämä Sana kertoo, että Hän on syntien sovittaja, ainoa sellainen, sillä kukaan muu ei ole kelvollinen ja Sana kertoo, että joka panee vikauhriksi tämän Sovittajan, eli antaa Hänelle uskossa syntinsä saa niistä pelastuksen ja saa voiman tulla Jumalan lapseksi.
En etsinyt tietoa siitä voimasta muualta, vaan koska Sana kertoi VOIMAN olevan välttämätön uskovaiselle, minä uskoin sen ja siitä uskosta kaikki lähtee ja alkunsa saa, sillä kaikki annetaan, Jumala antaa uskovalleen kaiken aivan Itse.
Jääkää vain hakemaan tietoa, älkääkä sitten uskoko kuitenkaan meitä, jotka olemme edeltä kokeneet Jumalan Sanan totuudellisuuden ja jääkää vain kirjoittamaan Raamatun totuuksista, kuten sinä teit tuossa aloituksessasi, mutta älkää kuitenkaan uskoko, että se on totta ja varsinkaan älkää uskoko, että Jumala on joillekkin näyttänyt VOIMANSA, eli antanut Pyhän Hengen ja Sanan liiton, josta kaikki ihmeet lähtevät ja josta on syntynyt Jumalan valtakunta, joka on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Kai sinä sen ymmärrät, että minulla ei ole sinulle sitä tietoa, eikä varsinkaan omakohtaisesti antaa, sillä minä en pyytänyt koskaan niitä kaipaamisi lääkärintodistuksia, vaan se tieto on ainoa, jonka Sana tänäänkin vielä keskuudessamme puhuu ja Sana totisesti tekee ihmeitä, mutta kun te ette sitä usko, ette te sitä saa kokeakkaan.
Ette te kaikkeen tarvitse todisteita, mutta kun on puhe Jumalan suurista teoista ja elävyydestä, niin kummasti te alatte vaatia todisteita siitä, ennen kuin aiotte uskoa, mutta minä sanon, että vaikka teille tuotaisiin todisteet nenänne eteen ette te uskoisi, sillä sydämessännne ei ole tahtoa usko Jumalaan sellaisenaan, kuin Hän Itsensä meille ilmaisee, vaan te tahdotte uskoa omalla tavallanne.
Jeesus ei voinut parantaa juuri ketään kotikaupungissaan sen takia, että siellä ei ollut uskoa."...vaikka teille tuotaisiin todisteet nenänne eteen ette te uskoisi, sillä sydämessännne ei ole tahtoa usko Jumalaan sellaisenaan, kuin Hän Itsensä meille ilmaisee, vaan te tahdotte uskoa omalla tavallanne".
---
Tästähän juuri onkin kyse....todisteet puuttuvat.
Ja kun niitä joku kyselee, niin kyselijä saa syytökset ja kovat tuomionsanat päälleen epäuskosta.
Ei kannattaisi lähteä syytöksien tielle, vaan asiallisesti tuoda faktat esiin parantumisistaan (jos mahdollista), jota kyselijä toivoo.
Ellei tähän suostu, niin mielestäni olisi parempi, ettei puhu ollenkaan parantumisistaan.
Kyllä Jumala parantaa. Kaikki on hänelle mahdollista (Lk.1:37).- oikeudeksesi
Tapio522 kirjoitti:
"...vaikka teille tuotaisiin todisteet nenänne eteen ette te uskoisi, sillä sydämessännne ei ole tahtoa usko Jumalaan sellaisenaan, kuin Hän Itsensä meille ilmaisee, vaan te tahdotte uskoa omalla tavallanne".
---
Tästähän juuri onkin kyse....todisteet puuttuvat.
Ja kun niitä joku kyselee, niin kyselijä saa syytökset ja kovat tuomionsanat päälleen epäuskosta.
Ei kannattaisi lähteä syytöksien tielle, vaan asiallisesti tuoda faktat esiin parantumisistaan (jos mahdollista), jota kyselijä toivoo.
Ellei tähän suostu, niin mielestäni olisi parempi, ettei puhu ollenkaan parantumisistaan.
Kyllä Jumala parantaa. Kaikki on hänelle mahdollista (Lk.1:37).leimata valehtelijaksi jokaisen ihmisen, joka ei todista sinulle puheitaan.
Vaikka ihminen kertoo sinulle mitä, niin sinulla ei ole oikeutta leimata häntä valehtelijaksi, sillä meidän jokaisen on lähdettävä siitä, että ihmisessä on rehellisyys, sillä Jumala loi meistä rehellisiä, mutta jos toinen todistus tulee ja saamme havaita, että ihminen on paaduttanut itsensä sisäiselle lailla, niin sitten on toinen käsitys ihmisestä.
Olen saanut hyvän kasvatuksen Jeesukselta ja siihen kuulu se, että aina on lähdettävä rakastaen ja kunnioittaen liikkeelle lähimmäisten kanssa ja kunnioitettava heidän kertomaansakkin, sillä toinen todistus tulee, jos ihminen valehtelee ja sen jälkeen tarkistetaan suhtautuminen valehtelevaan ihmiseen.
Jos USKOVAINEN kertoo Raamatun lupausten täyttymisestä kohdallaan ja vaikka lähimmäinen ei itse ole saanut samaa kokea, ei se oikeutta tätä lähimmäistä leimaamaan Jeesuksen vapahtamaa valehtelijaksi, sillä sen leiman lyö Jeesukseen, koska uskovainen on kaikessa riippuvainen Jumalasta, eikä omalla voimallaan edes yritä mitään tehdä, vaan luottaa Jumalan antamaan VOIMAAN, eikä uskovainen totisesti voi omalla voimallaan itseään parantaa ja koska uskovainen on Jeesuksen ruumiin jäsen ja ilmentää niitä Hedelmiä, joita Jumala antaa, eli uskoa, rakkautta, rauhaa, iloa ja kaikkea hyvää, niin sinunkin velvollisuutesi on käänytä soimaajan tieltä ja vaikka hiljentyä, että et syytäisi Jumalan voimaa, sillä kaikki kunnia menee Jumalalle.
Mielellänne te annatte vastavoimalle kunnian Jeesuksen suurista Ihmeistä, jotka ovat pysyviä ja kestäviä ja vaikka teille on kerrottu, että vastavoiman "ihmeet" eivät lähde rakaudesta, eivätkä ole kestäviä, eivätkä muistuta niitä ihmeitä, mitä hyvän antajan ihmeet ovat, eli kaikki hyvä tulee valkeuden Isältä, vastavoima tekee sirkustemppujaan, kunhan aika aukeaa ja rakkaudettomat asettavat hänet koko voimaan, tekee hän suuria "ihmeitä ja tunnustekoja", mutta ne ovat kaukana rakkaudesta ja niillä sidotaan ihminen vastavoimaan ja valheeseen, sillä vain RAKKAUS ON TOTTA ja vain rakkaus jää jäljelle ja joka ei tätä usko on niellyt valheen ja vastavoima voi pitää häntä kanavanaan ja kannattajanaan.
Jeesus kertoo sinullekkin, että Suomessa tehdään aivan liian paljon päinvastoin lähimäisen rakastamisen ja kunnioittamisen kanssa, mitä Hän Sanassaan opettaa, eli aloitetaan herkeästi syyttäminen ja vihaaminen ja usein on langettu syyttämään Jumalan Pyhän Hengen työtä ja tekoa. Ihmiset, jotka eivät taivu Jumalan Tahtoon "tietävät kaiken" ja sillä kaikkitietävyydellään tuomitsevat lähimmäisensä ja samalla hylkäävät JUMALAN KÄSKYN RAKASTAA LÄHIMMÄISTÄ NIIN, KUIN ITSEÄÄN.
Nämä tapahtumat, mitkä minulle tapahtuivat, tapahtuivat JUMALAN TAHDOSTA ja niitä ei kenenkään epäusko voi poistaa, koska ne ovat jo tapahtuneet. Sinä et saa Raamatustakaan todistusta siitä, onko ne tapahtumat tosia mitä siellä kerrotaan, jos et usko ja jos Henki sinussa ei todista niiden totuutta.
Koska jäät minun leimaajakseni niin ole sitä, älä usko, mutta nämä tapahtumat ovat täydellisen totta ja nämä teki Jumalan Pyhä Henki Jeesuksen kanssa liitossa, eli Jumalan Voima.
Monet, monet ovat tulleet uskoon näiden minulle tapahtuneiden asioiden takia ja ovat pysyneet uskossa ja päässet Jeesuksen kasvatettavaksi. Eivät näin näyttävät paranemisihmeet tapahtuneet minun takiani, vaan valittujen takia, sillä usein Jumala tekee ihmeensä kansansa keskuudessa, jotta moni saisi niistä kuulla ja tulla Jumalan luokse ja kuten Jeesus sanoikin Ihmisen Poikana ollessaan, että jos ette muuten usko, niin uskokaa tekojen takia.
Miksi ihmeessä sinä kirjoitat usein Jeesuksen Parantajana toimimisesta, mutta samalla kiellät ne parantamisihmeet, mitkä Jeesus on tehnyt. Varmasti olet kuullut niistä useinkin ja ehkä olet yski niitä vastustajia, jotka kannattavat ja siunaanavat näiden tutkijoiden työt, jotka väittävät, että yhtään paranemisihmettä ei ole tapahtunut. Siunaa vain, mutta tiedä, että samalla käyt suurta Jumalaa vastaan, sillä Sana ei valehtele ja Sana lupaa antaa Jeesukseen uskovalle rauhan ja terveyden, sillä Isä siirtää omansa Poikansa perustamaan valtakuntaan, jossa ei alkeisvoimat ole voimissaan, sillä tässä valtakunnassa on Kuningas, Jeesus Kristus ja tässä valtakunnassa tapahtuu ihmeet. Voisin kertoa sinulle vaikka kuinka paljon siitä, mitä Jeesus on kanssani tehnyt ja mitä vaikuttanut, mutta sinulla on tarve pitää minua valehtelijana, niin silloin on aivan turha helmiä heittää eteesi.
Jotkut eivät siedä minua sen takia, että olen lapsena kastettu, toiset eivät siedä sen takia, että olen saanut Henki kasteen ja monet lankeavat epäuskoisiksi tuomitsijoiksi, kun kuulevat, että JEESUS ELÄÄ ja tekee oman kansansa keskuudessa ihmeitä.
Monet haluavat vain uskoa kehittämäänsä uskoon, tai lahkoisän antamaan oppiin ja näin kieltävät Jumalan Sanan, joka on ainoa totuus ja jonka totuuden vastaan ottaneet tulevat VAPAIKSI.
Muista kuitenkin, että RAKKAUS ON LAIN TÄYTTÄNYT. - voittaa.
halu ei ole kirjoitti:
epäuskoa, mutta epäuskoa on se, että yli Jumalan Sanan haetaan tietoa, eli ei uskota ennen, kuin on saatu tieto voiko uskoa.
Jeesus ei voinut parantaa juuri ketään kotikaupungissaan sen takia, että siellä ei ollut uskoa.Siunausta sinulle;
pidä lujasti kiinni mitä olet saanut,
ihmeitä tapahtuu,
Kiitos siitä Herralle. - sinulle,
voittaa. kirjoitti:
Siunausta sinulle;
pidä lujasti kiinni mitä olet saanut,
ihmeitä tapahtuu,
Kiitos siitä Herralle.joka uskot. Niin vähän on uskoa jäljellä, mutta nyt on aika, että Suomen uskovaiset kootaan yhteen Henkeen. Ihmeitä tapahtuu ja on minullekin tapahtunut todella paljon, mutta myös lähimmäisilleni niitä on tapahtunut, heille joiden kanssa saan tätä taivalta tehdä. Monet heistä ovat saaneet kokea suuri ihmeitä.
Ja heillekkin, joita en itse tunne tapahtuu näitä samoja ihmeitä ja niistä saa lukea heidän todistamanaan. Ikävä kyllä, että täällä Suomessa on vastustaja voimissaan ja tekee väitöskirjojaan, joissa kieltää kaikki Jumalan Ihmeet ja saa suuren kannattajajoukon.
Jumala ei näille tutkijoille salli ihmeitä, eikä niitä heille osoita, sillä he lähtevät tutkimaan Jumalan elämää vastaisessa mielessä ja saavat jäädä siihen mieleen jos tahtovat.
Valinta on vapaa ja jos oikein valitsee saa nähdä ihmeitä ja ihmeistä suurin on uudesti syntyminen Jumalasta. oikeudeksesi kirjoitti:
leimata valehtelijaksi jokaisen ihmisen, joka ei todista sinulle puheitaan.
Vaikka ihminen kertoo sinulle mitä, niin sinulla ei ole oikeutta leimata häntä valehtelijaksi, sillä meidän jokaisen on lähdettävä siitä, että ihmisessä on rehellisyys, sillä Jumala loi meistä rehellisiä, mutta jos toinen todistus tulee ja saamme havaita, että ihminen on paaduttanut itsensä sisäiselle lailla, niin sitten on toinen käsitys ihmisestä.
Olen saanut hyvän kasvatuksen Jeesukselta ja siihen kuulu se, että aina on lähdettävä rakastaen ja kunnioittaen liikkeelle lähimmäisten kanssa ja kunnioitettava heidän kertomaansakkin, sillä toinen todistus tulee, jos ihminen valehtelee ja sen jälkeen tarkistetaan suhtautuminen valehtelevaan ihmiseen.
Jos USKOVAINEN kertoo Raamatun lupausten täyttymisestä kohdallaan ja vaikka lähimmäinen ei itse ole saanut samaa kokea, ei se oikeutta tätä lähimmäistä leimaamaan Jeesuksen vapahtamaa valehtelijaksi, sillä sen leiman lyö Jeesukseen, koska uskovainen on kaikessa riippuvainen Jumalasta, eikä omalla voimallaan edes yritä mitään tehdä, vaan luottaa Jumalan antamaan VOIMAAN, eikä uskovainen totisesti voi omalla voimallaan itseään parantaa ja koska uskovainen on Jeesuksen ruumiin jäsen ja ilmentää niitä Hedelmiä, joita Jumala antaa, eli uskoa, rakkautta, rauhaa, iloa ja kaikkea hyvää, niin sinunkin velvollisuutesi on käänytä soimaajan tieltä ja vaikka hiljentyä, että et syytäisi Jumalan voimaa, sillä kaikki kunnia menee Jumalalle.
Mielellänne te annatte vastavoimalle kunnian Jeesuksen suurista Ihmeistä, jotka ovat pysyviä ja kestäviä ja vaikka teille on kerrottu, että vastavoiman "ihmeet" eivät lähde rakaudesta, eivätkä ole kestäviä, eivätkä muistuta niitä ihmeitä, mitä hyvän antajan ihmeet ovat, eli kaikki hyvä tulee valkeuden Isältä, vastavoima tekee sirkustemppujaan, kunhan aika aukeaa ja rakkaudettomat asettavat hänet koko voimaan, tekee hän suuria "ihmeitä ja tunnustekoja", mutta ne ovat kaukana rakkaudesta ja niillä sidotaan ihminen vastavoimaan ja valheeseen, sillä vain RAKKAUS ON TOTTA ja vain rakkaus jää jäljelle ja joka ei tätä usko on niellyt valheen ja vastavoima voi pitää häntä kanavanaan ja kannattajanaan.
Jeesus kertoo sinullekkin, että Suomessa tehdään aivan liian paljon päinvastoin lähimäisen rakastamisen ja kunnioittamisen kanssa, mitä Hän Sanassaan opettaa, eli aloitetaan herkeästi syyttäminen ja vihaaminen ja usein on langettu syyttämään Jumalan Pyhän Hengen työtä ja tekoa. Ihmiset, jotka eivät taivu Jumalan Tahtoon "tietävät kaiken" ja sillä kaikkitietävyydellään tuomitsevat lähimmäisensä ja samalla hylkäävät JUMALAN KÄSKYN RAKASTAA LÄHIMMÄISTÄ NIIN, KUIN ITSEÄÄN.
Nämä tapahtumat, mitkä minulle tapahtuivat, tapahtuivat JUMALAN TAHDOSTA ja niitä ei kenenkään epäusko voi poistaa, koska ne ovat jo tapahtuneet. Sinä et saa Raamatustakaan todistusta siitä, onko ne tapahtumat tosia mitä siellä kerrotaan, jos et usko ja jos Henki sinussa ei todista niiden totuutta.
Koska jäät minun leimaajakseni niin ole sitä, älä usko, mutta nämä tapahtumat ovat täydellisen totta ja nämä teki Jumalan Pyhä Henki Jeesuksen kanssa liitossa, eli Jumalan Voima.
Monet, monet ovat tulleet uskoon näiden minulle tapahtuneiden asioiden takia ja ovat pysyneet uskossa ja päässet Jeesuksen kasvatettavaksi. Eivät näin näyttävät paranemisihmeet tapahtuneet minun takiani, vaan valittujen takia, sillä usein Jumala tekee ihmeensä kansansa keskuudessa, jotta moni saisi niistä kuulla ja tulla Jumalan luokse ja kuten Jeesus sanoikin Ihmisen Poikana ollessaan, että jos ette muuten usko, niin uskokaa tekojen takia.
Miksi ihmeessä sinä kirjoitat usein Jeesuksen Parantajana toimimisesta, mutta samalla kiellät ne parantamisihmeet, mitkä Jeesus on tehnyt. Varmasti olet kuullut niistä useinkin ja ehkä olet yski niitä vastustajia, jotka kannattavat ja siunaanavat näiden tutkijoiden työt, jotka väittävät, että yhtään paranemisihmettä ei ole tapahtunut. Siunaa vain, mutta tiedä, että samalla käyt suurta Jumalaa vastaan, sillä Sana ei valehtele ja Sana lupaa antaa Jeesukseen uskovalle rauhan ja terveyden, sillä Isä siirtää omansa Poikansa perustamaan valtakuntaan, jossa ei alkeisvoimat ole voimissaan, sillä tässä valtakunnassa on Kuningas, Jeesus Kristus ja tässä valtakunnassa tapahtuu ihmeet. Voisin kertoa sinulle vaikka kuinka paljon siitä, mitä Jeesus on kanssani tehnyt ja mitä vaikuttanut, mutta sinulla on tarve pitää minua valehtelijana, niin silloin on aivan turha helmiä heittää eteesi.
Jotkut eivät siedä minua sen takia, että olen lapsena kastettu, toiset eivät siedä sen takia, että olen saanut Henki kasteen ja monet lankeavat epäuskoisiksi tuomitsijoiksi, kun kuulevat, että JEESUS ELÄÄ ja tekee oman kansansa keskuudessa ihmeitä.
Monet haluavat vain uskoa kehittämäänsä uskoon, tai lahkoisän antamaan oppiin ja näin kieltävät Jumalan Sanan, joka on ainoa totuus ja jonka totuuden vastaan ottaneet tulevat VAPAIKSI.
Muista kuitenkin, että RAKKAUS ON LAIN TÄYTTÄNYT."Katsotko oikeudeksesi leimata valehtelijaksi jokaisen ihmisen, joka ei todista sinulle puheitaan".
---
Miksi moinen syytös!
Asia, josta minua syytät, on kommentti eräältä kirjoittajalta Netmissionin palstalla olleeseen "ihmeparantumiseen", johon laitoin linkin.
Katso: http://www.netmission.fi/fi/index.php?show=messages&tid=197
--
Miksi ihmeitten perään ei saisi kysellä ja niitä tutkia?
Tätä kummastelen yhä uudelleen.- täällä viestihierarkian
ja hyvää kirjoitti:
äitien päivää ja helluntaijuhlaa sinullekkin. On erittäin hyvä nähdä, että muutamia uskovia löytyy tässäkin ajassa. Uskova on ihminen, joka uskoo Jeesuksen elävän ja tekevän lupaamiaan ihmeitä, eli uskoo Jumalan Sanan kyseistämättä sitä omalla järjellään.
En minäkään kamalan mielelläni kerro näistä suurista ihmeistä missä tahansa, mutta teen sen, jos saan ylhäältä vaikutuksen, sillä Jeesus on minulle rakkaampi ja tärkeämpi, kuin minä itse itselleni olen ja onko tuo ihme, eihän minua olisi olemassakaan jos en Hänen kauttansa olisi saanut uudesti syntymistä ja terveyttä.täyttymisen takia. Saa tutkia ja pitääkin tutkia, mutta sinä tutkit oudosti, eli syytät valehtelijaksi, kuten kohdallani olet siitä ensimmäisestä todistuskerrasta lähtien tehnyt. Aloit kerjätä minulata lääkärientodistuksia ja kerroin, että en niitä aikanaan ymmärtänyt pyytää, sillä en tiennyt edes tästä nettityöstä mitään, enkä sitä tiennyt, että kaltaisiasi osuu elämässäni kohdalleni, heitä, jotka eivät usko ilman käsinkosketeltavaa ja silmin nähtävää todistusta, eli eivät usko ilman alkeisvoimilta saamaansa todistusta. Usko on irti alkeisvoimista ja joka uskoo on syntynyt Jumalasta ja jos Jumala olisi halunni minun pyytävän lääkärien todistuksia, niin Hän olisi vaikuttanut minuun niin, mutta en saanut vaikutusta, enkä pyytänyt, sillä nämä todistukseni ovat vain uskovaisia varten.
Siihen aikaan, kun ensimmäinen suuri paranemisihme tapahtui kohdallani, olin vielä luterilaisten yhteisössä ja kävin säännöllisesti raamattupiirissä. Kun sairaustuin yllättäen, niin jokainen raamattupiiriläinen, niin papit, kuin mutkin rukoilivat puolestani ja kirkkokansa rukoili mukana, mutta, kun sitten Jeesus teki ihmeen ja paransi hetkessä, niin oli silminnähtävää se kateus ja viha mitä siitä syntyi ja vain osa raamattupiiriläisistä iloitsi kanssani. Myöhemmin useammat tulivat toiselle mielelle, eli tulivat siihen yhteisöön, mihin Jumala minut lähetti käskiessään minun poistua luterilaisten yhteydestä.
Voin kertoa, että nämä, jotka Jumalan teon takia ottivat oikeudekseen tumita minua lihallisen kateuden ja vihan voimalla, ovat hyvin suuriin vaikeuksiin elämänsä ajaneet, sillä he kielsivät elävän Jumalan Teot, vaikka niin olivat olevinaan hartaita uskovaisia.
Tiedän, että nyt saat aiheen sanoa minua pelottelijaksi, mutta tuo kertomani on totta ja totta on se, että ihmiset, jotka kieltävät Jumalan Sanan ajavat itse itsensä hankaluuksiin ja lopulta tuomiolle, mutta nyt on vielä armonpäivä ja minä en valehtele sinule yhtäkään sanaa, sillä niin suuri on kunnioitukseni ja pelkoni Jumalaa kohtaan. En pelkää mitään, mutta jos kävisin Jumalan käskyjä vastaan pelkäisin. oikeudeksesi kirjoitti:
leimata valehtelijaksi jokaisen ihmisen, joka ei todista sinulle puheitaan.
Muista kuitenkin, että RAKKAUS ON LAIN TÄYTTÄNYT."Miksi ihmeessä sinä kirjoitat usein Jeesuksen Parantajana toimimisesta, mutta samalla kiellät ne parantamisihmeet, mitkä Jeesus on tehnyt".
--
Taas väärä syytös.
En kiellä, etteikö Jeesus paranna tänäänkin.
Ihmettelen vaan, miksi näistä parantumisista ei saa tarkempaa tietoa.
Itsekkin kerrot useamman kerran kokeneesi ihmeparantumisen, mutta et suostu kertomaan tarkemmin esim. sitä yksinkertaista asiaa, että millaisesta kuolemantaudista parannuit.
Jos koet, että kertomalla ihmeparantumistasi tarkemmin, heität "helmiä sioille", niin miksi ylipäätään kerrot koko asiasta yleisillä palstoilla.
Ehkäpä nämä parantumisesi onkin tarkoitettu vain ns. "sisäpiirin" tietoon.täällä viestihierarkian kirjoitti:
täyttymisen takia. Saa tutkia ja pitääkin tutkia, mutta sinä tutkit oudosti, eli syytät valehtelijaksi, kuten kohdallani olet siitä ensimmäisestä todistuskerrasta lähtien tehnyt. Aloit kerjätä minulata lääkärientodistuksia ja kerroin, että en niitä aikanaan ymmärtänyt pyytää, sillä en tiennyt edes tästä nettityöstä mitään, enkä sitä tiennyt, että kaltaisiasi osuu elämässäni kohdalleni, heitä, jotka eivät usko ilman käsinkosketeltavaa ja silmin nähtävää todistusta, eli eivät usko ilman alkeisvoimilta saamaansa todistusta. Usko on irti alkeisvoimista ja joka uskoo on syntynyt Jumalasta ja jos Jumala olisi halunni minun pyytävän lääkärien todistuksia, niin Hän olisi vaikuttanut minuun niin, mutta en saanut vaikutusta, enkä pyytänyt, sillä nämä todistukseni ovat vain uskovaisia varten.
Siihen aikaan, kun ensimmäinen suuri paranemisihme tapahtui kohdallani, olin vielä luterilaisten yhteisössä ja kävin säännöllisesti raamattupiirissä. Kun sairaustuin yllättäen, niin jokainen raamattupiiriläinen, niin papit, kuin mutkin rukoilivat puolestani ja kirkkokansa rukoili mukana, mutta, kun sitten Jeesus teki ihmeen ja paransi hetkessä, niin oli silminnähtävää se kateus ja viha mitä siitä syntyi ja vain osa raamattupiiriläisistä iloitsi kanssani. Myöhemmin useammat tulivat toiselle mielelle, eli tulivat siihen yhteisöön, mihin Jumala minut lähetti käskiessään minun poistua luterilaisten yhteydestä.
Voin kertoa, että nämä, jotka Jumalan teon takia ottivat oikeudekseen tumita minua lihallisen kateuden ja vihan voimalla, ovat hyvin suuriin vaikeuksiin elämänsä ajaneet, sillä he kielsivät elävän Jumalan Teot, vaikka niin olivat olevinaan hartaita uskovaisia.
Tiedän, että nyt saat aiheen sanoa minua pelottelijaksi, mutta tuo kertomani on totta ja totta on se, että ihmiset, jotka kieltävät Jumalan Sanan ajavat itse itsensä hankaluuksiin ja lopulta tuomiolle, mutta nyt on vielä armonpäivä ja minä en valehtele sinule yhtäkään sanaa, sillä niin suuri on kunnioitukseni ja pelkoni Jumalaa kohtaan. En pelkää mitään, mutta jos kävisin Jumalan käskyjä vastaan pelkäisin."...sillä nämä todistukseni ovat vain uskovaisia varten".
---
Jos pidät minua ja muita kyselijöitä epäuskoisina, niin miksi sitten kirjoittelet meille parantumisistasi.
Silloinhan heität "helmiä sioille" (Matt. 7:6).
Totean tässäkin; jospa parantumisesi onkin tarkoitettu vain ns. "sisäpiirin" tietoon?- tuohon "parantumiset...
täällä viestihierarkian kirjoitti:
täyttymisen takia. Saa tutkia ja pitääkin tutkia, mutta sinä tutkit oudosti, eli syytät valehtelijaksi, kuten kohdallani olet siitä ensimmäisestä todistuskerrasta lähtien tehnyt. Aloit kerjätä minulata lääkärientodistuksia ja kerroin, että en niitä aikanaan ymmärtänyt pyytää, sillä en tiennyt edes tästä nettityöstä mitään, enkä sitä tiennyt, että kaltaisiasi osuu elämässäni kohdalleni, heitä, jotka eivät usko ilman käsinkosketeltavaa ja silmin nähtävää todistusta, eli eivät usko ilman alkeisvoimilta saamaansa todistusta. Usko on irti alkeisvoimista ja joka uskoo on syntynyt Jumalasta ja jos Jumala olisi halunni minun pyytävän lääkärien todistuksia, niin Hän olisi vaikuttanut minuun niin, mutta en saanut vaikutusta, enkä pyytänyt, sillä nämä todistukseni ovat vain uskovaisia varten.
Tiedän, että nyt saat aiheen sanoa minua pelottelijaksi, mutta tuo kertomani on totta ja totta on se, että ihmiset, jotka kieltävät Jumalan Sanan ajavat itse itsensä hankaluuksiin ja lopulta tuomiolle, mutta nyt on vielä armonpäivä ja minä en valehtele sinule yhtäkään sanaa, sillä niin suuri on kunnioitukseni ja pelkoni Jumalaa kohtaan. En pelkää mitään, mutta jos kävisin Jumalan käskyjä vastaan pelkäisin.viestiin. Luuletko, että uskoisit jos kertoisin tarkasti yksityiskohtia myöden parantumisihmeet. Et uskoisi, sillä sinä et halua uskoa niitä, vaikka usein kirjoitteletkin Raamatun Sanaa Jeesuksen Parantajana toimimisesta.
Vaikka et usko minua, niin usko Jumalan Sanaa, joka koko Uuden Testamentin laajuudelta kertoo tästä uskosta, joka kohdistuu Jeesukseen ja joka antaa uuden elämän, eli syntymisen ylhäältä Jumalasta ja joka tuo uskoville vapauden, terveyden, rauhan ja ilon. Älä kiellä Jumalan lupauksia. Äläkä enää siunaa noiden tutkijoiden tekemää vastasanomaa. - nakkeleminen
Tapio522 kirjoitti:
"...sillä nämä todistukseni ovat vain uskovaisia varten".
---
Jos pidät minua ja muita kyselijöitä epäuskoisina, niin miksi sitten kirjoittelet meille parantumisistasi.
Silloinhan heität "helmiä sioille" (Matt. 7:6).
Totean tässäkin; jospa parantumisesi onkin tarkoitettu vain ns. "sisäpiirin" tietoon?sinne, missä ne epäuskossa poljetaan jalkoihin on Jumalan Sanassa kielletty.
Mitä lahkoa sinä edustat. Epäilenpä, että olet luterilainen ja uskonkehityksesi on estynyt, koska sinulle ei ole opetettu Pyhän Hengen voimasta, joka on välttämätön Sanan todistaja ja joka vaikuttaa ihmeet. Sinä näytät olevan uskossa, että Raamatun lukeminen riittää ilman VOIMAA, mutta se on suuri harha ja vale ja sitä penseäksi käynty kirkko opettaa, mutta jälleenkin sanon, että kirkon yhteydessä on lihallisten lisäksi hengelliset, joiden toimintaa lihalliset kaikin puolin estävät.
Sinun pitää etsiytyä sellaisen kirkonpalvelijan luokse, joka opettaa Pyhän Hengen ja Sanan liitosta. Varmasti sinä heitä tiedät, vaikka oletkin heidän vastustajiinsa tähän asti kuulunut, mutta mene ja saa sitä oppia, mitä Jeesus käski kastetulle antaa. täällä viestihierarkian kirjoitti:
Tiedän, että nyt saat aiheen sanoa minua pelottelijaksi, mutta tuo kertomani on totta ja totta on se, että ihmiset, jotka kieltävät Jumalan Sanan ajavat itse itsensä hankaluuksiin ja lopulta tuomiolle, mutta nyt on vielä armonpäivä ja minä en valehtele sinule yhtäkään sanaa, sillä niin suuri on kunnioitukseni ja pelkoni Jumalaa kohtaan. En pelkää mitään, mutta jos kävisin Jumalan käskyjä vastaan pelkäisin."Voin kertoa, että nämä, jotka Jumalan teon takia ottivat oikeudekseen tuomita minua lihallisen kateuden ja vihan voimalla, ovat hyvin suuriin vaikeuksiin elämänsä ajaneet..."
----
Aika rohkeasti sanottu!
Kun en tiedä tapaustasi tarkemmin, etkä suostu heittämään "helmiä sioille", niin vaikea on ottaa kantaa, mistä tapauksessasi on ollut kyse.
Tosiasia kuitenkin on, että moni ns. ihmeparantaja uhkailee, että hänen ihmetöitään ei saa arvioida eikä epäillä.
Muutoin Jumalaa kostaa ja kiroaa tällaisille arvostelijoille.
Näin helposti vaiennetaan "toisinajattelijat", jotka avoimin mielin haluavat tutkia eri ilmiöitä ja niiden todenperäisyyttä.
Näin ei saa olla!nakkeleminen kirjoitti:
sinne, missä ne epäuskossa poljetaan jalkoihin on Jumalan Sanassa kielletty.
Mitä lahkoa sinä edustat. Epäilenpä, että olet luterilainen ja uskonkehityksesi on estynyt, koska sinulle ei ole opetettu Pyhän Hengen voimasta, joka on välttämätön Sanan todistaja ja joka vaikuttaa ihmeet. Sinä näytät olevan uskossa, että Raamatun lukeminen riittää ilman VOIMAA, mutta se on suuri harha ja vale ja sitä penseäksi käynty kirkko opettaa, mutta jälleenkin sanon, että kirkon yhteydessä on lihallisten lisäksi hengelliset, joiden toimintaa lihalliset kaikin puolin estävät.
Sinun pitää etsiytyä sellaisen kirkonpalvelijan luokse, joka opettaa Pyhän Hengen ja Sanan liitosta. Varmasti sinä heitä tiedät, vaikka oletkin heidän vastustajiinsa tähän asti kuulunut, mutta mene ja saa sitä oppia, mitä Jeesus käski kastetulle antaa."Epäilenpä, että olet luterilainen ja uskonkehityksesi on estynyt, koska sinulle ei ole opetettu Pyhän Hengen voimasta, joka on välttämätön Sanan todistaja ja joka vaikuttaa ihmeet".
---
Mielelläni kerron evankeliumia, joka on Jumalan VOIMA itse kullekkin uskovalle pelastukseksi (Room. 1:16).- ihmeparantaja?
Tapio522 kirjoitti:
"Voin kertoa, että nämä, jotka Jumalan teon takia ottivat oikeudekseen tuomita minua lihallisen kateuden ja vihan voimalla, ovat hyvin suuriin vaikeuksiin elämänsä ajaneet..."
----
Aika rohkeasti sanottu!
Kun en tiedä tapaustasi tarkemmin, etkä suostu heittämään "helmiä sioille", niin vaikea on ottaa kantaa, mistä tapauksessasi on ollut kyse.
Tosiasia kuitenkin on, että moni ns. ihmeparantaja uhkailee, että hänen ihmetöitään ei saa arvioida eikä epäillä.
Näin helposti vaiennetaan "toisinajattelijat", jotka avoimin mielin haluavat tutkia eri ilmiöitä ja niiden todenperäisyyttä.
Näin ei saa olla!Moneenko kertaan olen sinulle siitä ensimmäisestä todistuksestani lähtien kertonut, että minä olen saanut parantua ja minä en ole parantaja, vaan JEESUS ON PARANTAJA.
Miten ihmeessä sinä käännät asiat päälaelleen, sillä missään kirjoituksessani minä en kerskaa olevani parantaja, vaan kerron olevani Jumalan armosta parannettu.
Uhka on tosi, että joka kieltää Jumalan Sanan tulee siitä vastaamaan Jumalalle. Ihmiset vetävät jo tässä ajassa päällensä huonoa elämää, eli ei ELÄMÄÄ olenkaan, vaan jäävät kuolleiksi vaeltajiksi, koska eivät ota VASTAAN ELÄMÄN SANAA ja sitten he syyttävät kaikesta Jumalaa. Jumalan on syy, kun he elävät köyhyydessä ja kurjuudessa ja sairauksien varjossa ja jokainen lihallinen ihminen on itse syypää vaikeuksiinsa.
Jumala, eli Jeesus Kristus tuli pelastamaan maailan synnin orjuudesta, joka tuo kurjuuden ihmisen elämään ja pelastus tarkoittaa uutta hyvää elämää Jumalan yhteydessä ja sen te kiellätte epäuskollanne siunaten kurjuuden joka synnin oruudesta on tullut jokaisen ihmisen osaksi, mutta josta saa Jumalan lupauksen mukaan tehdä parannuksen ja alkaa alusta, eli alkaa Jumalan lapsen oikeuksissa elämisen, joka on ELÄMÄÄ, sitä mitä Jeesus tänäänkin täällä omiensa kautta puhuu. Te estätte ihmiset tavottelemasta rakkautta, jonka kautta lupaukset täyttyvät, sillä rakkaus on lain täyttänyt.
Joka ei ota vastaan ELÄMÄN SANAA, joka on vielä keskuudessamme, vetää itse päälleen tuomiot. - ei ole sanoissa,
Tapio522 kirjoitti:
"Epäilenpä, että olet luterilainen ja uskonkehityksesi on estynyt, koska sinulle ei ole opetettu Pyhän Hengen voimasta, joka on välttämätön Sanan todistaja ja joka vaikuttaa ihmeet".
---
Mielelläni kerron evankeliumia, joka on Jumalan VOIMA itse kullekkin uskovalle pelastukseksi (Room. 1:16).vaan VOIMASSA.
Tässä sinulle opetusta Jumalan voimasta:
Matt. 26:64
Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
Mark. 14:62
Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
Luuk. 9:1
Niin hän kutsui kokoon ne kaksitoista ja antoi heille voiman ja vallan kaikkia riivaajia vastaan ja voiman parantaa tauteja.
Luuk. 22:69
Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."
Joh. 1:12
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
Ap. t. 1:8
vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Room. 15:13
Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta.
1. Kor. 2:4
ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
1. Kor. 15:24
sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
Ef. 1:19
ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
Ef. 3:20
Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
Ef. 4:16
josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
Fil. 3:10
tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
2. Tim. 1:7
Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
2. Tim. 3:5
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Hepr. 11:34
sammuttivat tulen voiman, pääsivät miekanteriä pakoon, voimistuivat heikkoudesta, tulivat väkeviksi sodassa, ajoivat pakoon muukalaisten sotajoukot.
1. Piet. 4:11
Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
Ilm. 4:11
"Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut".
Ilm. 5:12
ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen". tuohon "parantumiset... kirjoitti:
viestiin. Luuletko, että uskoisit jos kertoisin tarkasti yksityiskohtia myöden parantumisihmeet. Et uskoisi, sillä sinä et halua uskoa niitä, vaikka usein kirjoitteletkin Raamatun Sanaa Jeesuksen Parantajana toimimisesta.
Vaikka et usko minua, niin usko Jumalan Sanaa, joka koko Uuden Testamentin laajuudelta kertoo tästä uskosta, joka kohdistuu Jeesukseen ja joka antaa uuden elämän, eli syntymisen ylhäältä Jumalasta ja joka tuo uskoville vapauden, terveyden, rauhan ja ilon. Älä kiellä Jumalan lupauksia. Äläkä enää siunaa noiden tutkijoiden tekemää vastasanomaa."Äläkä enää siunaa noiden tutkijoiden tekemää vastasanomaa..."
--
Aikaisemmissa viesteissäsi kerroit, että et kiellä tutkimasta ihmeparantumiskertomuksien aitoutta ja todenperäisyyttä.
Hyvä niin!
Mutta löytyykö mielestäsi OIKEITA ja REHELLISIÄ tutkijoita, joiden tutkimuksiin voi luottaa ja joilta voisi saada tarkempaa tietoa tämän päivän ihmeparantumisista.
Toivottavasti et taas leimaa ja tuomitse minua epäuskoiseksi ja Pyhän Hengen tekojen kieltäjäksi, kun tällaista rohkenen kysyä.- Sydämen uskova
Tapio522 kirjoitti:
"En mielellelläni kerro yleiselle palstalla tarkasti näistä asioista, muuta voit luottaa..."
---
Eikö se olisi myös oikein lukijoitakin kohtaan ja rohkaista meitä heikkoja ja sairaita yhä enemmän luottamaan Jumalan apuun.Olen seurannut sinun kirjotteluasi, näen selvästi sen minkälainen Farisealais usko sinulla on.
Et usko vaikka sinulle todistetaan, että Jeesus on elävä ja hän parantaa.
Minullakin on montakin parntumis ihmettä itsellä.
Ilmankos Jeesus sanoikin: te Farisealaiset te, ette usko vaikka se teille kuinka todistetaisiin.
Mitä hyötyä sinulle on lääkärin todistuksista, jos sinulta puuttuu usko?
Sinähän väität varmaan, että ne ovat väärennöksiä.
Minulle on tämän todistajan lausunto täysin uskottava, hän on Jeesuksen parantama.
Usko parantaa, ja minä uskon niin, usko sinäkin kaiken yli. - puheenollen
Tapio522 kirjoitti:
"Äläkä enää siunaa noiden tutkijoiden tekemää vastasanomaa..."
--
Aikaisemmissa viesteissäsi kerroit, että et kiellä tutkimasta ihmeparantumiskertomuksien aitoutta ja todenperäisyyttä.
Hyvä niin!
Mutta löytyykö mielestäsi OIKEITA ja REHELLISIÄ tutkijoita, joiden tutkimuksiin voi luottaa ja joilta voisi saada tarkempaa tietoa tämän päivän ihmeparantumisista.
Toivottavasti et taas leimaa ja tuomitse minua epäuskoiseksi ja Pyhän Hengen tekojen kieltäjäksi, kun tällaista rohkenen kysyä.sinä et taida edes ymmärtää, että sinä sen leimaamisen minua kohtaan teit. Minä puolustan Jumalan Sanaa, joka täyttää lupauksensa ja kerron ihmeistä mitä olen kokenut ja sinä leimasit minut valehtelijaksi.
En tiedä onko totuuden mukaisia tutkimuksia tehty näistä ihmeistä, eikä niitä tarvitse edes tehdä, sillä Sana olkoon kekuksemme ja Sana kertoo tekevänsä ihmeitä. ihmeparantaja? kirjoitti:
Moneenko kertaan olen sinulle siitä ensimmäisestä todistuksestani lähtien kertonut, että minä olen saanut parantua ja minä en ole parantaja, vaan JEESUS ON PARANTAJA.
Miten ihmeessä sinä käännät asiat päälaelleen, sillä missään kirjoituksessani minä en kerskaa olevani parantaja, vaan kerron olevani Jumalan armosta parannettu.
Uhka on tosi, että joka kieltää Jumalan Sanan tulee siitä vastaamaan Jumalalle. Ihmiset vetävät jo tässä ajassa päällensä huonoa elämää, eli ei ELÄMÄÄ olenkaan, vaan jäävät kuolleiksi vaeltajiksi, koska eivät ota VASTAAN ELÄMÄN SANAA ja sitten he syyttävät kaikesta Jumalaa. Jumalan on syy, kun he elävät köyhyydessä ja kurjuudessa ja sairauksien varjossa ja jokainen lihallinen ihminen on itse syypää vaikeuksiinsa.
Jumala, eli Jeesus Kristus tuli pelastamaan maailan synnin orjuudesta, joka tuo kurjuuden ihmisen elämään ja pelastus tarkoittaa uutta hyvää elämää Jumalan yhteydessä ja sen te kiellätte epäuskollanne siunaten kurjuuden joka synnin oruudesta on tullut jokaisen ihmisen osaksi, mutta josta saa Jumalan lupauksen mukaan tehdä parannuksen ja alkaa alusta, eli alkaa Jumalan lapsen oikeuksissa elämisen, joka on ELÄMÄÄ, sitä mitä Jeesus tänäänkin täällä omiensa kautta puhuu. Te estätte ihmiset tavottelemasta rakkautta, jonka kautta lupaukset täyttyvät, sillä rakkaus on lain täyttänyt.
Joka ei ota vastaan ELÄMÄN SANAA, joka on vielä keskuudessamme, vetää itse päälleen tuomiot."Miten ihmeessä sinä käännät asiat päälaelleen, sillä missään kirjoituksessani minä en kerskaa olevani parantaja, vaan kerron olevani Jumalan armosta parannettu".
---
Taas väärä syytös!
Toivoisin, että lukisit viestini tarkemmin.- väärin
Tapio522 kirjoitti:
"Miten ihmeessä sinä käännät asiat päälaelleen, sillä missään kirjoituksessani minä en kerskaa olevani parantaja, vaan kerron olevani Jumalan armosta parannettu".
---
Taas väärä syytös!
Toivoisin, että lukisit viestini tarkemmin.ajatellessani sinun viittaavan tällä kirjoituksellasi minuun:
"Tosiasia kuitenkin on, että moni ns. ihmeparantaja uhkailee, että hänen ihmetöitään ei saa arvioida eikä epäillä.
Näin helposti vaiennetaan "toisinajattelijat", jotka avoimin mielin haluavat tutkia eri ilmiöitä ja niiden todenperäisyyttä."
Jos tarkoitit jotakin muuta, kuin minua, niin hyvä, sillä minä en todellakaan ole mikään parantaja, vaan olen saanut parantua Jeesuksen teon kautta ja minulla ei ole osaa eikä arpaa Jumalan suuriin tekoihin. Minä olen kaiken lahjaksi saanut ja suurin niistä on uskonlahja, joka on lapsenkaltainen luottaen Jumalan Sanaan kuten se on meille annettu ja kuten Sana keskuudessamme todistaa.
Minä en ole koskaan uhkaillut, mutta kerron uhkasta joka toteuttuu heidän kohdallaan, jotka eivät usko.
Minä todistan Jumalan Sanasta ja kerron, että vielä on armonpäivä ja vielä voi parannuksen tehdä ja Jumalan Sanan kieltäjäkin voi löytää viellä armon huutamalla Jumalan puoleen. - sinulle sydämen
Sydämen uskova kirjoitti:
Olen seurannut sinun kirjotteluasi, näen selvästi sen minkälainen Farisealais usko sinulla on.
Ilmankos Jeesus sanoikin: te Farisealaiset te, ette usko vaikka se teille kuinka todistetaisiin.
Minulle on tämän todistajan lausunto täysin uskottava, hän on Jeesuksen parantama.
Usko parantaa, ja minä uskon niin, usko sinäkin kaiken yli.uskova!
Kiitos, että muutamia löytyy, joilla on sama usko, eli usko yhteen Jumalaan, joka tekee ihmeitään Henkensä vaikuttamana, eli Jeesus täytti lupauksensa ja lähetti meihin Pyhän Hengen, joka tuli meihin voimaksi uskoa Jumalan Sana ja koska usko ei häpeään saata, niin saamme kokea ihmeitä.
Pyhä Henki todistaa Sanan, eli Jeesuksen, muistuttaa Sanan opetuksista ja on voima meille elää Jumalan lapsena. Sydämen uskova kirjoitti:
Olen seurannut sinun kirjotteluasi, näen selvästi sen minkälainen Farisealais usko sinulla on.
Usko parantaa, ja minä uskon niin, usko sinäkin kaiken yli."Ilmankos Jeesus sanoikin: te Farisealaiset te, ette usko vaikka se teille kuinka todistetaisiin".
---
Kenellä mielestäsi vain on lupa pyytää näitä todisteita?
--
Turha kenenkään on tehdä tyhjiksi Jeesuksen ja apostolien tekemiä ihmeitä.
Hamasta äitinsä kohdusta ollut rampa parantuu hetkessä (Apt. 4:1-11). Kaikki kansa näki hänen kävelevän ja ylistävän Jumalaa (11).
Jopa fariseustenkin, koko Jerusalemin asukkaiden tavoin, oli todettava Pietarista ja Johanneksesta: "...heidän kauttansa on tapahtunut ILMEINEN IHME, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää" (Apt. 4:16).
Kun tänään lähipiirissä tapahtuu "ILMEINEN IHME", niin kukapa sitä voi kieltää. Todisteethan ovat kaikkien OMIN SILMIN nähtävissä.
Niitä ei voi kukaan pitää salassa millään verukkeella.
(vrt. "helmiä sioille"!)väärin kirjoitti:
ajatellessani sinun viittaavan tällä kirjoituksellasi minuun:
"Tosiasia kuitenkin on, että moni ns. ihmeparantaja uhkailee, että hänen ihmetöitään ei saa arvioida eikä epäillä.
Näin helposti vaiennetaan "toisinajattelijat", jotka avoimin mielin haluavat tutkia eri ilmiöitä ja niiden todenperäisyyttä."
Jos tarkoitit jotakin muuta, kuin minua, niin hyvä, sillä minä en todellakaan ole mikään parantaja, vaan olen saanut parantua Jeesuksen teon kautta ja minulla ei ole osaa eikä arpaa Jumalan suuriin tekoihin. Minä olen kaiken lahjaksi saanut ja suurin niistä on uskonlahja, joka on lapsenkaltainen luottaen Jumalan Sanaan kuten se on meille annettu ja kuten Sana keskuudessamme todistaa.
Minä en ole koskaan uhkaillut, mutta kerron uhkasta joka toteuttuu heidän kohdallaan, jotka eivät usko.
Minä todistan Jumalan Sanasta ja kerron, että vielä on armonpäivä ja vielä voi parannuksen tehdä ja Jumalan Sanan kieltäjäkin voi löytää viellä armon huutamalla Jumalan puoleen.En tarkoittanut sinua!
Tapio522 kirjoitti:
"Ilmankos Jeesus sanoikin: te Farisealaiset te, ette usko vaikka se teille kuinka todistetaisiin".
---
--
Hamasta äitinsä kohdusta ollut rampa parantuu hetkessä (Apt. 4:1-11). Kaikki kansa näki hänen kävelevän ja ylistävän Jumalaa (11).
Jopa fariseustenkin, koko Jerusalemin asukkaiden tavoin, oli todettava Pietarista ja Johanneksesta: "...heidän kauttansa on tapahtunut ILMEINEN IHME, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää" (Apt. 4:16).
Kun tänään lähipiirissä tapahtuu "ILMEINEN IHME", niin kukapa sitä voi kieltää. Todisteethan ovat kaikkien OMIN SILMIN nähtävissä.
(vrt. "helmiä sioille"!)Pietari parantaa ramman, Apt. 3:s luku.
Tämä on hyvä esimerkki, mitä ihmeparantuminen saa aikaan.
--
Ramman kerjäläisen ihmeparantuminen saa kaiken kansan ihmetyksen valtaan (11).
Valtava ihmispaljous kerääntyi ns. Salomonin pylväskäytävään apostolien tykö.
Pietari saa oivan tilaisuuden kertoa, mistä ramman parantumisessa oli kyse.
Hän ei koroita itseään eikä mainosta omaa hurskauttaan, vaan Jeesusta Kristusta (13).
Se, mitä oli tapahtunut, oli alusta loppuun saakka Jumalan työtä.
Pietari muistuttaa juutalaisia siitä, kuinka he olivat syyllisiä Jeesuksen kuolemaan (13, 14, 15). Tämän he olivat kuitenkin aikaansaaneet tietämättään (17).
Nyt, kun heillä on parempi tieto, on aika tehdä oikeat johtopäätökset; on aika jokaisen tehdä parannus ja kääntyä.
On olemassa anteeksiantamus (19).
Jälleen kerran Pietari vetoaa Raamattuun. Kirjoitukset ovat käyneet toteen (21-25). Juutalaiset olivat Jumalan valittu kansa.
Heidän historiansa on ainutlaatuista ja juuri heidän keskuudestaan nousi koko maailmalle Messias. Jumala odotti nyt juutalaisilta vain yhtä asiaa; kääntymistä pois pahuudesta (26).
Tätä samaa odottaa Jumala meiltäkin tänään. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut".
Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä” (2. Kor. 6:2)puheenollen kirjoitti:
sinä et taida edes ymmärtää, että sinä sen leimaamisen minua kohtaan teit. Minä puolustan Jumalan Sanaa, joka täyttää lupauksensa ja kerron ihmeistä mitä olen kokenut ja sinä leimasit minut valehtelijaksi.
En tiedä onko totuuden mukaisia tutkimuksia tehty näistä ihmeistä, eikä niitä tarvitse edes tehdä, sillä Sana olkoon kekuksemme ja Sana kertoo tekevänsä ihmeitä."...sinä leimasit minut valehtelijaksi".
---
Moneskohan väärä syytös taas!
Toivoisin todella, että lukisit viestini tarkemmin.puheenollen kirjoitti:
sinä et taida edes ymmärtää, että sinä sen leimaamisen minua kohtaan teit. Minä puolustan Jumalan Sanaa, joka täyttää lupauksensa ja kerron ihmeistä mitä olen kokenut ja sinä leimasit minut valehtelijaksi.
En tiedä onko totuuden mukaisia tutkimuksia tehty näistä ihmeistä, eikä niitä tarvitse edes tehdä, sillä Sana olkoon kekuksemme ja Sana kertoo tekevänsä ihmeitä."En tiedä onko totuuden mukaisia tutkimuksia tehty näistä ihmeistä, eikä niitä tarvitse edes tehdä...".
---
Viestisi on ristiriidassa aikaisempaan kirjoittamaasi.
Ymmärtääkseni näytit "vihreätä valoa" tutkimuksille, mutta nyt et näe niitä tarpeellisina.
Voisimme ottaa opiksi tässäkin asiassa Raamatusta Luukkaan tekemät tutkimukset, joiden tuloksena meillä on nyt Luukkaan evankeliumi ja Apt. Teot.
Luukkaan evankeliuminsa alussa hän kirjoittaa:
"Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme TOSIKSI tunnetuista tapahtumista, sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat OMIN SILMIN ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,
niin olen minäkin, TARKKAAN TUTKITTUANI alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
--
Tämän päivänkin Jeesuksen tekemistä "TOSISTA, OMIN SILMIN NÄHDYISTÄ, TARKOIN TUTKITUISTA JA VARMOISTA" ihmeteoista on aina rohkaisevaa lukea ja näin saada heikolle uskolleen vahvistusta, sillä:
" Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti" (Hebr. 13:8).- JEESUS ELÄÄ
Tapio522 kirjoitti:
"Äläkä enää siunaa noiden tutkijoiden tekemää vastasanomaa..."
--
Hyvä niin!
Toivottavasti et taas leimaa ja tuomitse minua epäuskoiseksi ja Pyhän Hengen tekojen kieltäjäksi, kun tällaista rohkenen kysyä.Tapio 522
Vuosia ole ollut sanan tuojana, mutta todellista sydämen uskoa sinulla ei ole, suu puhuu mutta sydän on kaukana.
Sinä et ole sanan tekijä, etkä usko siihen.
Jos nytkin uskoisit ja olisit näinä vuosina uskonut olisit ottanut Sanan todesta olist jo pitkällä.
Jeesus itse todistaa, ja hänen todistuksensa on vakkaa ja varma.
Ihmisiä parantuu, jokinen ei tule nettiin todistamaan.
Sinäkin todistaja älä lannistu, sillä sinä olet elävä todistus Jeesus elää.
Missä on teidän uskonne, onko se vain Sanan lukemista ilman uskoa, mitä se hyödytää.
Usko ilman tekoja on kuollut.
Usko siihen, että raamattu on totta tänäkin päivänä.
MILLOIN RAAMATTU LAKKASI OLEMASTA TOTTA?
MILLOIN JEESUS LAKKASI TODISTAMASTA, ETTÄ SANA ON SAMA EILEN JA TÄNÄÄN.
Missä välissä usko vesityi ja tuli sanan löpinäksi?
JEESUS ELÄÄ JA TOIMII TÄNÄÄN USKO KRISTUKSEEN ON TODELLISTA.
Jeesus olkoot sydämessä,joka toimessa tehtävässä, ilossa surussa.
Joka hetki on parannuksen hetki.
Ei Jeesus turhaan mennyt ristille, olit sinäkin siinä sydämessä ja sinun tähtesi hän sen teki. - sinä omin
Tapio522 kirjoitti:
"Ilmankos Jeesus sanoikin: te Farisealaiset te, ette usko vaikka se teille kuinka todistetaisiin".
---
--
(vrt. "helmiä sioille"!)silmin Raamatun ihmeet. Miten sinä ne kykenet ilman lääkärintodistusta uskomaan, mutta et kykene uskomaan tämän päivän ihmeitä, eli myönnät kuten fariseuksetkin ja ennen kaikkea kirjanoppineet Jumalan tehneen joskus ihmeitä, mutta fariseukset ja kirjanoppineetkaan eivät uskoneet heidän aikanaan tapahtuneisiin ihmeisiin, vaan varmasti olivat kinuamassa lääkärintodistuksia ja eivät olisi sittenkään uskoneet.
Miksi sinä teet lähimmäisesi noin halvaksi, että syytät häntä valehtelijaksi, vaikka sinulla ei ole antaa mitään todistusta tuolle syytöksellesi. - jonka Jeesus on
Tapio522 kirjoitti:
Pietari parantaa ramman, Apt. 3:s luku.
Tämä on hyvä esimerkki, mitä ihmeparantuminen saa aikaan.
--
Ramman kerjäläisen ihmeparantuminen saa kaiken kansan ihmetyksen valtaan (11).
Valtava ihmispaljous kerääntyi ns. Salomonin pylväskäytävään apostolien tykö.
Pietari saa oivan tilaisuuden kertoa, mistä ramman parantumisessa oli kyse.
Hän ei koroita itseään eikä mainosta omaa hurskauttaan, vaan Jeesusta Kristusta (13).
Se, mitä oli tapahtunut, oli alusta loppuun saakka Jumalan työtä.
Pietari muistuttaa juutalaisia siitä, kuinka he olivat syyllisiä Jeesuksen kuolemaan (13, 14, 15). Tämän he olivat kuitenkin aikaansaaneet tietämättään (17).
Nyt, kun heillä on parempi tieto, on aika tehdä oikeat johtopäätökset; on aika jokaisen tehdä parannus ja kääntyä.
On olemassa anteeksiantamus (19).
Jälleen kerran Pietari vetoaa Raamattuun. Kirjoitukset ovat käyneet toteen (21-25). Juutalaiset olivat Jumalan valittu kansa.
Heidän historiansa on ainutlaatuista ja juuri heidän keskuudestaan nousi koko maailmalle Messias. Jumala odotti nyt juutalaisilta vain yhtä asiaa; kääntymistä pois pahuudesta (26).
Tätä samaa odottaa Jumala meiltäkin tänään. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut".
Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä” (2. Kor. 6:2)parantanut koroitan näillä todistuksillani mielestäsi, itseänikö. Minä, joka en ole suostunut niemäni julki tuomaan, en todellakaan korota itseäni, vaan korotan Jeesuksen työtä kohdallani.
Kaikki kansa, joka minut tuntee on ollut ihmetyksen vallassa näiden ihmeparantumisieni kohdalla, kuten kerroin lääkärien ja hoitohenkilökunnankin suunnattomasta hämmästyksestä.
Jos sinä olet päässyt käsitykseen, että minä jotenkikaan korotan itseäni, niin lähde lukemaan alusta nuo kirjoitukset ja näe, että minä en itselleni kunniaa etsi, vaan sen kunnian annan kaikessa Jeesukselle, joka ainoana kykeni minut parantamaan ja kerron, että minä olen ansioton armon ja uskon kautta Jumalan suurten tekojen vastaanottaja. - tekee halvaksi
sinä omin kirjoitti:
silmin Raamatun ihmeet. Miten sinä ne kykenet ilman lääkärintodistusta uskomaan, mutta et kykene uskomaan tämän päivän ihmeitä, eli myönnät kuten fariseuksetkin ja ennen kaikkea kirjanoppineet Jumalan tehneen joskus ihmeitä, mutta fariseukset ja kirjanoppineetkaan eivät uskoneet heidän aikanaan tapahtuneisiin ihmeisiin, vaan varmasti olivat kinuamassa lääkärintodistuksia ja eivät olisi sittenkään uskoneet.
Miksi sinä teet lähimmäisesi noin halvaksi, että syytät häntä valehtelijaksi, vaikka sinulla ei ole antaa mitään todistusta tuolle syytöksellesi.valehtelijaksi. Siksi koska todistukset kumoavat kokonaan tämän Tapion uskonkäsityksen, sillä hän väittää, että kaikki vauvana kastetut ovat saaneet uudestisyntymisen, eikä hän tunnusta mitään Henkikasteita, vaan vain vauvakasteen ja siksi hän ei usko.
jonka Jeesus on kirjoitti:
parantanut koroitan näillä todistuksillani mielestäsi, itseänikö. Minä, joka en ole suostunut niemäni julki tuomaan, en todellakaan korota itseäni, vaan korotan Jeesuksen työtä kohdallani.
Kaikki kansa, joka minut tuntee on ollut ihmetyksen vallassa näiden ihmeparantumisieni kohdalla, kuten kerroin lääkärien ja hoitohenkilökunnankin suunnattomasta hämmästyksestä.
Jos sinä olet päässyt käsitykseen, että minä jotenkikaan korotan itseäni, niin lähde lukemaan alusta nuo kirjoitukset ja näe, että minä en itselleni kunniaa etsi, vaan sen kunnian annan kaikessa Jeesukselle, joka ainoana kykeni minut parantamaan ja kerron, että minä olen ansioton armon ja uskon kautta Jumalan suurten tekojen vastaanottaja."Kaikki kansa, joka minut tuntee on ollut ihmetyksen vallassa näiden ihmeparantumisieni kohdalla, kuten kerroin lääkärien ja hoitohenkilökunnankin suunnattomasta hämmästyksestä".
---
Niinpä...miksi siis pitäisi salata meiltä lukijoilta tarkempi tieto tapahtuneista ihmeparantumisistasi.
Itse ainakin kertoisin ilomielin ja tarkkaan kaikille kyselijöille, jos Jumala parantaisi minut sairaudestani.
Tänä päivänä ei tiedetä sairauteeni olevan mitään parannuskeinoa- inhimillisesti ajatellen.
Parantumiseni olisi "ennakkotapaus", josta monet tiedotusvälineetkin mielellään ja vaikka kuvan kera välittäisivät tiedon kaikelle kansalle.
Salailu herättää aina epäilyksiä.tekee halvaksi kirjoitti:
valehtelijaksi. Siksi koska todistukset kumoavat kokonaan tämän Tapion uskonkäsityksen, sillä hän väittää, että kaikki vauvana kastetut ovat saaneet uudestisyntymisen, eikä hän tunnusta mitään Henkikasteita, vaan vain vauvakasteen ja siksi hän ei usko.
"Pekka": "Siksi koska todistukset kumoavat kokonaan tämän Tapion uskonkäsityksen, sillä hän väittää, että kaikki vauvana kastetut ovat saaneet uudestisyntymisen, eikä hän tunnusta mitään Henkikasteita, vaan vain vauvakasteen ja siksi hän ei usko".
---
Kannattaa lukea seuraava linkki, miten Jeesus suhtautui lapsiin/vauvoihin:
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.html- Jeesus elää
Tapio522 kirjoitti:
"Pekka": "Siksi koska todistukset kumoavat kokonaan tämän Tapion uskonkäsityksen, sillä hän väittää, että kaikki vauvana kastetut ovat saaneet uudestisyntymisen, eikä hän tunnusta mitään Henkikasteita, vaan vain vauvakasteen ja siksi hän ei usko".
---
Kannattaa lukea seuraava linkki, miten Jeesus suhtautui lapsiin/vauvoihin:
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.htmlJos ette tule lasten kaltaiseksi.
Mitä se tarkoittaa, Jeesus tarkoittaa mieltämme jos emme usko, kuin pieni lapsi emme voi uskoa.
Pienen lapsen usko on luottavainen hän uskoo, eikä pane pilkaksi opettajalleen.
Näin on tänäkin päivänä, jos ei usko siihen Jeesuksen todistukseen, joka Jeesus on antanut on usko menettänyt merkityksensä.
Tapio sinä et usko, sanot jos minä saisin kokea ihmeeen julistaisin.
Miksi sinulle ei ihmettä tapahdu, siksi kun et usko.
Todistaja todistaa eikä valehtele, sinä panet sen tyhjäksi, vaikkei hän itselleen ota eikä saa kunnia.
JEESUS ELÄÄ JA TEKEE IHMEITÄ, SINLLE SINÄ TAPIO ET VOI MITÄÄN.
SUUREMPIA IHMEITÄ TULEE TAPAHTUMAAN.
ET SINÄ SILLOINKAAN USKO, KYLLÄ USKOSI ON PIENI.
Jos sinulla olisi pinen lapsen usko, silloin sinä et panisi todistusta tyhjäksi.
Minä jään odottamaan mielenkiinolla milloin näen kasvosi tv: ssä todistamassa.
Sensijaa todistaja täällä ei kunniaa etsi vaan antaa kunnian Jeesukselle.
Lapsi kasteesta ja uudesti syntymisestä, lapsi kastetaan että hän saisi syntiinsä anteeksi.
Uudesti syntymisessä Jeesus kastaa Sanansa voimalla.
Sana on pikuvauvalle vielä tuntematon, sensijaa uskovalle se on kaikki.
Sanan voimasta tulee Pyhä Henki, joka johdattaa totuuteen Jeesus synyttä uudesti ylhäältä.
Joh, ev. 3
SANA EI KIRKASTU NIILLE JOITA EI JUMALA OLE UUDESTI SYNNYTTÄNYT.
SEMPÄ TÄHDEN NIIN TÄRKEÄSTÄ ASIASTA ON KYSYMYS.
JOKA JÄÄ SYNTYMÄTTÄ UUDESTI EI VOI KASVAA SANASTA JA JÄÄ PORTIN ULKOPULELLE KUN JEESUS TULEE. tuohon "parantumiset... kirjoitti:
viestiin. Luuletko, että uskoisit jos kertoisin tarkasti yksityiskohtia myöden parantumisihmeet. Et uskoisi, sillä sinä et halua uskoa niitä, vaikka usein kirjoitteletkin Raamatun Sanaa Jeesuksen Parantajana toimimisesta.
Vaikka et usko minua, niin usko Jumalan Sanaa, joka koko Uuden Testamentin laajuudelta kertoo tästä uskosta, joka kohdistuu Jeesukseen ja joka antaa uuden elämän, eli syntymisen ylhäältä Jumalasta ja joka tuo uskoville vapauden, terveyden, rauhan ja ilon. Älä kiellä Jumalan lupauksia. Äläkä enää siunaa noiden tutkijoiden tekemää vastasanomaa."Luuletko, että uskoisit jos kertoisin tarkasti yksityiskohtia myöden parantumisihmeet. Et uskoisi,..."
---
Juuri tällä tavoin moni väistää itse kysymyksen leimaten jo etukäteen kysyjät epäuskoisiksi!
Niin tyypillistä...- että Jeesus
Tapio522 kirjoitti:
"Kaikki kansa, joka minut tuntee on ollut ihmetyksen vallassa näiden ihmeparantumisieni kohdalla, kuten kerroin lääkärien ja hoitohenkilökunnankin suunnattomasta hämmästyksestä".
---
Niinpä...miksi siis pitäisi salata meiltä lukijoilta tarkempi tieto tapahtuneista ihmeparantumisistasi.
Itse ainakin kertoisin ilomielin ja tarkkaan kaikille kyselijöille, jos Jumala parantaisi minut sairaudestani.
Tänä päivänä ei tiedetä sairauteeni olevan mitään parannuskeinoa- inhimillisesti ajatellen.
Parantumiseni olisi "ennakkotapaus", josta monet tiedotusvälineetkin mielellään ja vaikka kuvan kera välittäisivät tiedon kaikelle kansalle.
Salailu herättää aina epäilyksiä.parantaisi sinut, mutta ikävä kyllä rauhasi loppuisi siihen, että julistaisit sen nimelläsi, kuten minulle kävi viideksitoista vuodeksi, eli puhelin soi lakkaamatta ja aina oli joku kyselemässä uskon asioita. Tein työtä ja vastasin kysymyksiin, mutta sitten sain kehotuksen ylhäältä sanoa kaikille, että enää en tee puhelinpalvelutyötä. Kylvin sen, minkä Jeesus antoi kylvettäväksi ja nyt kylvän täällä ja jos maaperä on hyvä, niin kasvu on taattu, sillä Jumala yksin voi kasvun antaa, me kylvämme ja kastelemme.
Teen vieläkin puhelinpalvelutyötä, mutta en siinä määrin, mitä aikaisemmin, mutta heistä pidän huolen, jotka on hoviini uskottu ja nämä ovat heitä, jotka uskovat Jeesukseen. Enää en ota vastaan niiden puheluja, jotka jostakin ovat kuulleet minusta, vaan otan vastaan vain tuttujen puhelut.
Monkiko julistaja on tänään siinä asemassa, että tämä julistaja on nostettu ylähäälle, vaikka hän ei itse sitä tahtoisi ja häntä pidetään arvossa ja jopa niin suuressa arvossa, että Jeesuskin jää toiseksi, eli kenenkään ei pitäisi kertoa nimeään, jotta ei joutuisi sille paikalle.
Kyeselijöissä tulee olemaan myös heitä, jotka eivät tahdo uskoa, mutta ovat uteliaita ja heitä, jotka hetkeksi alkavat uskomaan, mutta maailma houkuttaa heidät takaisin, mutta myös heitä, joihin kylvetty siemen saa kasvunsa Jumalalta ja he USKOVAT.
Moni Jeesuksen työntekijä tekee tänäänkin puhelinpalvelu työtä ja se osa ei ole helppo, koska puhelin saattaa soida lakkaamatta, eli rauhaa ei ole, jos ei Jeesus tee niin, kuin erään ystäväni kohdalla tekee, eli häneen ei saa puhelimella aina yhteyttä, vaikka puhelin onkin aina päällä. - Tapio522:lle,
Jeesus elää kirjoitti:
Jos ette tule lasten kaltaiseksi.
Mitä se tarkoittaa, Jeesus tarkoittaa mieltämme jos emme usko, kuin pieni lapsi emme voi uskoa.
Pienen lapsen usko on luottavainen hän uskoo, eikä pane pilkaksi opettajalleen.
Näin on tänäkin päivänä, jos ei usko siihen Jeesuksen todistukseen, joka Jeesus on antanut on usko menettänyt merkityksensä.
Tapio sinä et usko, sanot jos minä saisin kokea ihmeeen julistaisin.
Miksi sinulle ei ihmettä tapahdu, siksi kun et usko.
Todistaja todistaa eikä valehtele, sinä panet sen tyhjäksi, vaikkei hän itselleen ota eikä saa kunnia.
JEESUS ELÄÄ JA TEKEE IHMEITÄ, SINLLE SINÄ TAPIO ET VOI MITÄÄN.
SUUREMPIA IHMEITÄ TULEE TAPAHTUMAAN.
ET SINÄ SILLOINKAAN USKO, KYLLÄ USKOSI ON PIENI.
Jos sinulla olisi pinen lapsen usko, silloin sinä et panisi todistusta tyhjäksi.
Minä jään odottamaan mielenkiinolla milloin näen kasvosi tv: ssä todistamassa.
Sensijaa todistaja täällä ei kunniaa etsi vaan antaa kunnian Jeesukselle.
Lapsi kasteesta ja uudesti syntymisestä, lapsi kastetaan että hän saisi syntiinsä anteeksi.
Uudesti syntymisessä Jeesus kastaa Sanansa voimalla.
Sana on pikuvauvalle vielä tuntematon, sensijaa uskovalle se on kaikki.
Sanan voimasta tulee Pyhä Henki, joka johdattaa totuuteen Jeesus synyttä uudesti ylhäältä.
Joh, ev. 3
SANA EI KIRKASTU NIILLE JOITA EI JUMALA OLE UUDESTI SYNNYTTÄNYT.
SEMPÄ TÄHDEN NIIN TÄRKEÄSTÄ ASIASTA ON KYSYMYS.
JOKA JÄÄ SYNTYMÄTTÄ UUDESTI EI VOI KASVAA SANASTA JA JÄÄ PORTIN ULKOPULELLE KUN JEESUS TULEE.mutta minä, joka elän Jeesuksen kanssa jokaisen hetkeni ja olen kokenut nämä ihmeet, haluan kiittää sinua tuosta, kun kerrot, että Jumalan Sanasta meidän on kasvettava, sillä Sanan ja Pyhän Hengen liitto on kaikki kaiksessa uskoville. Pyhä Henki todistaa Jumalan Sanan ja muistuttaa siitä meitä, eli me elämme armonalla, riippuen Jumalan Sanasta ja tämä Sana Pyhän Hengen kanssa on se elävä virta, joka sisällämme uudistaa ja kasvattaa meitä päivä päivältä johtaen meidät Jumalan luokse.
JEESUS ELÄÄ kirjoitti:
Tapio 522
Vuosia ole ollut sanan tuojana, mutta todellista sydämen uskoa sinulla ei ole, suu puhuu mutta sydän on kaukana.
Sinä et ole sanan tekijä, etkä usko siihen.
Jos nytkin uskoisit ja olisit näinä vuosina uskonut olisit ottanut Sanan todesta olist jo pitkällä.
Jeesus itse todistaa, ja hänen todistuksensa on vakkaa ja varma.
Ihmisiä parantuu, jokinen ei tule nettiin todistamaan.
Sinäkin todistaja älä lannistu, sillä sinä olet elävä todistus Jeesus elää.
Missä on teidän uskonne, onko se vain Sanan lukemista ilman uskoa, mitä se hyödytää.
Usko ilman tekoja on kuollut.
Usko siihen, että raamattu on totta tänäkin päivänä.
MILLOIN RAAMATTU LAKKASI OLEMASTA TOTTA?
MILLOIN JEESUS LAKKASI TODISTAMASTA, ETTÄ SANA ON SAMA EILEN JA TÄNÄÄN.
Missä välissä usko vesityi ja tuli sanan löpinäksi?
JEESUS ELÄÄ JA TOIMII TÄNÄÄN USKO KRISTUKSEEN ON TODELLISTA.
Jeesus olkoot sydämessä,joka toimessa tehtävässä, ilossa surussa.
Joka hetki on parannuksen hetki.
Ei Jeesus turhaan mennyt ristille, olit sinäkin siinä sydämessä ja sinun tähtesi hän sen teki."Tapio 522 Vuosia ole ollut sanan tuojana, mutta todellista sydämen uskoa sinulla ei ole, suu puhuu mutta sydän on kaukana....
Ihmisiä parantuu, jokinen ei tule nettiin todistamaan".
---
Eiköhän olisi parasta jättää toisen uskon mittaaminen parempiin käsiin.
Totta kai sairaita paranee joko lääkäreitten tai suoraan Jumalan ihmeen kautta.
Ei tästä tarvitse kinastella.
Tässä ketjussa kysymys on siitä, miten voimme varmistua parantumisien aitoudesta.
Et kai sinäkään usko kaikkea kuulemaasi.
Kyllä meidän on myös lupa kysellä ja epäilläkin.
Ei siitä pitäisi loukkaantua.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226636
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 613726
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292948Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342732Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452516Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262415- 401783
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 251685